abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:33:05 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_165369737
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Zal toch wel een combinatie zijn van beide, mede door het uiterlijk. Cabrio's zijn inderdaad meer voor mannen, lijkt me persoonlijk ook niet lekker als je lange haren hebt. Maar er zitten gewoon cabrio's tussen waar ik echt als man niet in gezien wil worden. Zo'n Nissan Micra cabrio bijvoorbeeld, of alle auto's waarbij je dat dak met zo'n doek kan openen :')

Maar goed anderzijds moet je gewoon schijt hebben. Volgens veel mensen reed ik ook altijd in turken of pooierbakken. Bij de een ligt de grens op een oude 7-serie, bij de ander ben je met elke BMW al een patser.
daarom je moet er gewoon schijt aan hebben en rijden wat je leuk vind voor het budget wat je te besteden hebt of wilt.
pi_165369743
Ik heb mijn Mercedes SLK ooit verkocht omdat iemand zei "mooie auto, maar is hij van je vriendin"! -O-

Dat heb ik met mijn E93 nog nooit gehad, maar hij klinkt ook niet als een dameskappersautootje.
pi_165369782
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb mijn Mercedes SLK ooit verkocht omdat iemand zei "mooie auto, maar is hij van je vriendin"! -O-

Dat heb ik met mijn E93 nog nooit gehad, maar hij klinkt ook niet als een dameskappersautootje.
Wat is dan de reden dat je hem nu weg wilt doen?
pindazakje
  vrijdag 16 september 2016 @ 18:52:04 #129
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165370010
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:33 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb mijn Mercedes SLK ooit verkocht omdat iemand zei "mooie auto, maar is hij van je vriendin"! -O-

Dat heb ik met mijn E93 nog nooit gehad, maar hij klinkt ook niet als een dameskappersautootje.
Ik heb een keer in een slk gereden, maar vond hem vooral erg log.

Z3 rijdt wel erg leuk. Alleen is die weer niet zo masculine. En iets te klein voor een reus als ik.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_165370048
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat is dan de reden dat je hem nu weg wilt doen?
Ik heb liever een auto met een softtop zoals de Audi A5 om gewoon spullen mee te nemen op vakantie. Bij de E93 kan je wel de achterbank naar voren klappen om daar bagage op te zetten, maar dat ziet er niet uit! En een softtop ziet er veel mooier uit.

Dit is dan wel netjes, maar met normale tassen natuurlijk niet.

Verder vind ik de kwaliteit minder dan een E46. Het komt allemaal wat preciezer zoals de bougies regelmatig vervangen om te voorkomen dat de verstuivers stuk gaan. Het idiote idee om geen reservewiel erbij te geven, ik heb nu ééntje gekocht á 350 euro met BMW handschoentjes en een echte BMW krik maar hij ligt wel in de achterbak.

En dan het punt dat BMW zegt dat zolang het olieverbruik niet onder de 1L op 1000 km komt is er niets aan de hand. Dan zijn volgens mij de seals van een slechte kwaliteit geweest als dit probleem zo vaak voorkomt. (al is het bij mij nog niet zo erg)
pi_165370071
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:52 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik heb een keer in een slk gereden, maar vond hem vooral erg log.

Z3 rijdt wel erg leuk. Alleen is die weer niet zo masculine. En iets te klein voor een reus als ik.
Ik had een 230K en die ging wel, maar ik werd gek van het geluid van het snerpende motortje en de turbulentie door de korte achterkant.
pi_165370211
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 18:54 schreef Mr.Ping het volgende:
Verder vind ik de kwaliteit minder dan een E46. Het komt allemaal wat preciezer zoals de bougies regelmatig vervangen om te voorkomen dat de verstuivers stuk gaan. Het idiote idee om geen reservewiel erbij te geven, ik heb nu ééntje gekocht á 350 euro met BMW handschoentjes en een echte BMW krik maar hij ligt wel in de achterbak.

En dan het punt dat BMW zegt dat zolang het olieverbruik niet onder de 1L op 1000 km komt is er niets aan de hand. Dan zijn volgens mij de seals van een slechte kwaliteit geweest als dit probleem zo vaak voorkomt. (al is het bij mij nog niet zo erg)
Hmmm klinkt zo eigenlijk als een heel slecht plan om mijn goed rijdende E46 in te ruilen voor een E92. :')
pindazakje
  vrijdag 16 september 2016 @ 19:18:53 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165370531
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik heb al heel lang een 928, dat vonden mensen ook geen Porsche maar hij reed wel iedere 911 eruit op de turbo na.
Cool. Maak je een beetje kms. met dat ding?
Welk jaar?
Heb net afgelopen weken/vakantie 3 delen Ludvigsen doorgelezen.

Karl Ludvigsen - Porsche excellence was expected; 3 delen

Edit: kom zelf niet veel verder dan 3500-4500 km. per jaar met '86 911 :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 16-09-2016 19:37:26 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165372423
Hoe oud is iedereen hier dan als we allemaal rijden in Porsches? Ik vind het toch een beetje een auto voor wat oudere mensen... :P
Facts don't care about your feelings
pi_165373240
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 20:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe oud is iedereen hier dan als we allemaal rijden in Porsches? Ik vind het toch een beetje een auto voor wat oudere mensen... :P
Een Panamera of Cayenne ja, een 911 of Cayman is juíst geschikt voor jonge atletische bochtenridders.
pindazakje
  zaterdag 17 september 2016 @ 09:18:24 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_165379197
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 19:18 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Cool. Maak je een beetje kms. met dat ding?
Welk jaar?
Heb net afgelopen weken/vakantie 3 delen Ludvigsen doorgelezen.

Karl Ludvigsen - Porsche excellence was expected; 3 delen

Edit: kom zelf niet veel verder dan 3500-4500 km. per jaar met '86 911 :@
1990, rij er wel te weinig mee
  zaterdag 17 september 2016 @ 10:26:42 #137
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165379751
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 09:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

1990, rij er wel te weinig mee
Mooi.
Tijd maken om te rijden is idd. een probleem.
Als het weer meezit, ga ik komende week nog even een rondje Eifel en Schwarzwald doen.
Als het weer tegenzit is het alweer bijna schluss voor dit jaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 17 september 2016 @ 10:38:05 #138
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165379866
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 20:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe oud is iedereen hier dan als we allemaal rijden in Porsches? Ik vind het toch een beetje een auto voor wat oudere mensen... :P
Met je opmerking van gisteren er bij voor oude wijven dus. :P

Ach, laten we maar weer over BMW's gaan leuteren.


;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 17 september 2016 @ 11:39:52 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_165380430
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 10:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mooi.
Tijd maken om te rijden is idd. een probleem.
Als het weer meezit, ga ik komende week nog even een rondje Eifel en Schwarzwald doen.
Als het weer tegenzit is het alweer bijna schluss voor dit jaar.
Mooie rit :)
pi_165380884
Ik heb onlangs een e90 325i 2005 gekocht met veel probleempjes zoals slecht starten bij lauwe motor (niet bij koud en en ook niet bij heet), gigantisch olieverbruik en wat meer kleine dingetjes.

Alles onder garantie gefixed gelukkig. Het slechte starten bleek gewoon een lekkende injector te zijn en een simpele reparatie. Hiermee was het mooi direct verholpen.
Het olieverbruik hadden ze in eerste instantie nog niet kunnen oplossen door de carterventillatie te vervangen, dus heb ik hem afgelopen week weer laten repareren. Alle kleppenseals vervangen en sinds eergisteren heb ik hem weer terug. Nu pas 500 km gereden, maar olieverbruik in ieder geval nog niet gedaald dus lijkt wellicht ook opgelost nu.

Maar, sinds ik hem terug heb start hij nu ineens weer slecht maar dan alleen bij een koude motor (3 keer getest). Vanochtend sloeg hij zelfs de eerste keer af na 5-6 seconden 'cranken'. Bij de 2e poging startte hij wel direct.

Gvd. Vraag aan jullie is, zouden ze bij de reparatie (kleppenhoedjes) iets 'gekloot' kunnen hebben waardoor dit euvel is ontstaan? En is het dus ook weer simpel te verhelpen? Of kan het komen omdat er teveel of nu minder olie 'lekt' ergens ofzo?

Met andere woorden, kan het iets te maken hebben met de reparatie? Of is het wellicht weer een nieuw op zichzelf staand probleem?

In dat laatste geval kap ik namelijk er mee met deze auto en breng ik hem terug.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

[ Bericht 1% gewijzigd door matigeuser op 17-09-2016 12:22:31 ]
pi_165386120
Mijn Bluetooth module is stuk, hij doet het alleen na een tijdje rijden pas.
Een nieuwe module kost zo'n 800 á 1000 euro!

Door dit defect heb ik de volgende problemen.
-SOS noodoproep doet het niet en geen na elke keer starten een waarschuwing
-Niet kunnen bellen
-De spraakbesturing praat wel, maar luistert niet

Ik zie op de site van BMW dat ze een Snap in adapter hebben voor de iPhone.

Zal dit alles oplossen en de Bluetooth module volledig vervangen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Mr.Ping op 17-09-2016 23:03:28 ]
pi_165483662
Oke, het is officieel. Mijn 325i gaat terug naar het autobedrijf waar ik hem gekocht heb. 3 maanden geleden de auto gekocht. Na een week merkten we dat hij veel te veel olie verbruikte en ging hij terug naar de verkoper voor reparatie. Inmiddels is hij al 3 keer terug geweest en is er van alles gedaan, maar het oliepeil staat nu na 750 km alweer op 25%.

Gelukkig neemt het autobedrijf hem terug en krijg ik mijn centen terug. Geluk bij een ongeluk dat ik zo'n fijn bedrijf heb mogen treffen. Pech met de auto natuurlijk.

Dus nu weer op zoek naar een ander speeltje. Vond het wel een heerlijke auto, dus ben weer in de markt voor een e90 325i of 330i met een km stand tot 120.000 met een budget van 10 tot 13k.
Liefst zwart of donkerblauw. Wil hem eigenlijk ook alleen maar kopen bij een autobedrijf i.v.m. de mogelijkheid om terug te gaan als hij toch grote problemen blijkt te hebben zoals ik nu heb gehad. Anders was ik er nu mooi voor duizenden euro's ingestonken.

Autoscouten maar weer dus. Vandaag nog naar eentje wezen kijken in Bad Bentheim voor een 330i. Dacht een Duitse import auto te gaan zien, maar bleek een geïmporteerde auto te zijn uit USA en daarna ook nog Roemenië... Heerlijke auto, maar hierop laat ik hem staan. Krijg ik in de toekomst nooit meer verkocht met zo'n historie. Km stand is ook niet te controleren zo.

Wel altijd een gedoe, een occasion kopen met specifieke wensen en met restricties op budget. In het begin is het leuk, maar er is vaak altijd wel weer wat.
  woensdag 21 september 2016 @ 22:49:40 #143
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165483892
Zo coulant/correct als je nu bent behandeld krijg je nooit meer. Zit er na 750 km. nog maar 25% olie in, of is het niveau 25% gedaald :? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 21 september 2016 @ 22:52:22 #144
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165483991
Heel netjes idd.

Import geen optie?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_165484758
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 22:49 schreef Hyperdude het volgende:
Zo coulant/correct als je nu bent behandeld krijg je nooit meer. Zit er na 750 km. nog maar 25% olie in, of is het niveau 25% gedaald :? :)
Digitale oliepeil staat op 25%. Dat wil zeggen ongeveer een liter verbruikt. Moet morgen weer een litertje bij dus. Heb er inmiddels al vele liters in gegooid :)

Inderdaad, hoe ik ben behandeld bij dit bedrijf (Pol Occasions) is werkelijk een verademing. Hij heeft zijn absolute best gedaan om alle problemen op te lossen (onder garantie, dus voor niks), maar helaas is er iets fundamenteels mis met het blok. Hij heeft me in ieder geval toegezegd dat ik hem kan terug brengen en mijn geld terug krijg.

Ik ga hem morgen vragen of hij iets in de nabije toekomst kan aankomen voor me. Wil graag weer bij hem kopen.
pi_165489466
Net bedrijf dan inderdaad, zoals het ook hoort met garantie, maar je hoort ook vaak genoeg anders.
Hoe dan ook: er moet echt wel iets te koop staan. Het helpt wel als je al kritisch kijkt. Zaken als een US-uitvoering zou je al moeten kunnen zien in de advertentie.

Kritisch zijn is belangrijk, vooral bij populaire auto's zoals VAG, Benz, BMW etc, aangezien die vaak een zwaarder leven hebben gehad. In mijn laatste zoektocht heb ik 90% al afgeschreven op basis van foto's en de advertentie. Uiteindelijk eentje gekocht met een aardige tellerstand en dan ook nog tegen een stevige prijs, maar het was er wel eentje die goed was en waarbij het gevoel klopte.
Schip ahoy!
  donderdag 22 september 2016 @ 10:26:43 #147
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165489598
Sowieso nooit US spec kopen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_165491687
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Net bedrijf dan inderdaad, zoals het ook hoort met garantie, maar je hoort ook vaak genoeg anders.
Hoe dan ook: er moet echt wel iets te koop staan. Het helpt wel als je al kritisch kijkt. Zaken als een US-uitvoering zou je al moeten kunnen zien in de advertentie.

Kritisch zijn is belangrijk, vooral bij populaire auto's zoals VAG, Benz, BMW etc, aangezien die vaak een zwaarder leven hebben gehad. In mijn laatste zoektocht heb ik 90% al afgeschreven op basis van foto's en de advertentie. Uiteindelijk eentje gekocht met een aardige tellerstand en dan ook nog tegen een stevige prijs, maar het was er wel eentje die goed was en waarbij het gevoel klopte.
In dit geval stond er in de advertentie niks over de import bij. Ook geen foto van het stuur / dashboard. Maar goed, weer een vraag aan mijn arsenaal toegevoegd.

Wat vinden mensen hier van de kleur Sparkling Graphite? Te paars? Of juist stijlvol?
pi_165492005
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 12:34 schreef matigeuser het volgende:

[..]

In dit geval stond er in de advertentie niks over de import bij. Ook geen foto van het stuur / dashboard. Maar goed, weer een vraag aan mijn arsenaal toegevoegd.

Wat vinden mensen hier van de kleur Sparkling Graphite? Te paars? Of juist stijlvol?
Amerikaanse auto's/uitvoeringen herken je o.a. de reflectoren op de voorbumper:

Een Amerikaanse M3, met grote reflectoren op de hoeken van voorbumper:



Een Europese M3, zonder de reflectoren:



De kleur Sparkling Graphite vind ik overigens erg stijlvol. Misschien ietwat saai, maar ik houd wel van een ingetogen kleur. Een paarse gloed zie ik er trouwens niet in.
  donderdag 22 september 2016 @ 13:57:57 #150
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165493133
buiten andere lampen/reflectors hebben ze vaak ook andere onderdelen in het blok e.d.

Daar kan je beter bij weg blijven, die afwijkende onderdelen zijn soms lastig te krijgen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')