Boxster Squote:Op donderdag 15 september 2016 21:31 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ja wel een paar:
-Ze houden niet van korte stukjes > hoog olieverbruik.
-1780 kilo rijklaar (coupé zal wel iets lichter zijn), dus niet echt sportief maar ligt wel als een blok op de weg.
-Ik heb nu een probleem met de Bleutooth module, die gaan vaak stuk bij alle E9x en kost 900 euro.
Verder
Ik wil wel weer een softtop cabrio terug, geen bagageruimte met het dak in de bak is erg onhandig.
De i8 is een beetje een apart geval. De achterwielen worden aangedreven door een 1,5L 3 cilinder in lijn motortje met 230 PK gekoppeld aan 130 pk equivalent elektromotor aan de voorwielen.quote:Op donderdag 15 september 2016 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Stond laatst een Aldi-wachtrij bij de Teslapomp vlak voor de Duits-Deense grens.
Ik kon zo tanken bij de Shell. Maar wel ¤100 kwijt voor een volle tank ipv. een gratis volle accu.
Waarom versnellingsbak bij elektriek?
Versnellingsbak is een ingewikkeld groot en zwaar ding, met als enige taak het gebrek aan koppel te maskeren.
De attitude van Tesla stond me ook tegen hoor. Alles was altijd 'mijn' schuld en dit gebeurt eens in 'een miljoen keer' fouten erkennen stond onderaan de prioriteitenlijst.quote:Op donderdag 15 september 2016 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja als je meerdere auto's kan betalen dan is praktisch inderdaad niet relevant. De eerste auto's hadden inderdaad veel problemen en zelfs nu zijn er nog wel kleine dingetjes, maar goed ze bestaan nog niet zo lang als BMW (en die zijn ook niet probleemloos). Ben net 2 dagen naar Duitsland geweest langs Superchargers en ik vond het wel leuk
En versnellingsbakken tja, dat is gewoon ouderwets
De laatste Boxsters vind ik wel mooi, maar het model ervoor vind ik minder.quote:Op donderdag 15 september 2016 21:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Boxster S
1780 kilo is bijna 100 kilo zwaarder dan mijn fully loaded 5 Wagon.
Laatst 3 dagen een Boxster gereden, geweldige auto! Bovendien praktischer dan ik dacht..quote:Op donderdag 15 september 2016 22:41 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
De laatste Boxsters vind ik wel mooi, maar het model ervoor vind ik minder.
Cayman niet?quote:Op donderdag 15 september 2016 23:12 schreef k_man het volgende:
Ik zie een Boxster ook als enig mogelijke alternatief voor m'n Z4. Qua design zou het er echter wel eentje van na 2012 moeten worden en die zijn op dit moment nog wel een héél duur.
Dat geldt toch eigenlijk voor alle cabrio's sinds 1900?quote:Op vrijdag 16 september 2016 09:48 schreef YoshiBignose het volgende:
De Boxster is toch een vrouwenbak?
Roadster rijden is voor stoere mannen die weer en ontij trotseren. Echte mannen die gevoel hebben voor stijl en klasse. Mannen die optimaal in contact willen staan met hun omgeving. Mannen die niet in paniek raken als de wind hun kapsel in de war schopt. Mannen die niet met open dak rijden om te patsen of te flaneren, maar mannen die zich niet schamen om te genieten.quote:Op vrijdag 16 september 2016 09:48 schreef YoshiBignose het volgende:
De Boxster is toch een vrouwenbak?
Het is geen 1938 meer.quote:Op vrijdag 16 september 2016 11:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Roadster rijden is voor stoere mannen die weer en ontij trotseren. Echte mannen die gevoel hebben voor stijl en klasse. Mannen die optimaal in contact willen staan met hun omgeving. Mannen die niet in paniek raken als de wind hun kapsel in de war schopt. Mannen die niet met open dak rijden om te patsen of te flaneren, maar mannen die zich niet schamen om te genieten.
Mja die is dan weer voor Turken.quote:
Gewicht/formaat staat me ook wat wat tegen, rij nu nog in een 323Ci, heb het idee dat een E92 veel logger aan gaat voelen maar nog niet mee gereden. Verder denk ik aan een Golf 6GTI dus die wil ik ook nog gaan testen.quote:Op donderdag 15 september 2016 21:31 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ja wel een paar:
-Ze houden niet van korte stukjes > hoog olieverbruik.
-1780 kilo rijklaar (coupé zal wel iets lichter zijn), dus niet echt sportief maar ligt wel als een blok op de weg.
-Ik heb nu een probleem met de Bleutooth module, die gaan vaak stuk bij alle E9x en kost 900 euro.
Verder
Ik wil wel weer een softtop cabrio terug, geen bagageruimte met het dak in de bak is erg onhandig.
Golf is qua looks gewoon een saaie bak ja, en lees ook veel over motorproblemen wat wel afschrikt. Automaat wil ik sowieso niet, ook niet in de E92. 335i schijnt ook weer een stuk duurder zijn qua onderhoudskosten en meer problemen te kunnen dan de turboloze zespitters.quote:Op vrijdag 16 september 2016 17:19 schreef -Richard- het volgende:
Heb enkele keren in een E92 gereden van een kameraad. Voelt solide aan zonder een slagschip als een E60 te zijn. Het is geen 1 serie, nee. Echter rijd het subliem en is het mooi afgewerkt imo.
De E92 van mijn kameraad is een 335i en weegt 1515 kg. Wellicht dat het onderling iets verschilt maar het rijdt su-per imo.
De 6 GTi had ik zelf ook naar gekeken maar was mij teveel een 13 in een dozijn auto met teveel probleempjes. De motor is riskant net als de bak (bij name van een DSG) tot volgens mij 2012. Maar dat laatse staat uitgebreid op internet en VW fora beschreven.
Kletskoek is dat altijd. Het lijken vooral afgunstige mensen te zijn die dat soort opmerkingen maken. Zelfde slag mensen die zeggen dat ze nooit een Boxster of een Cayman zouden kopen, 'omdat het geen echte Porsches zijn'. Tuurlijk joh. Dat zal echt de reden zijn dat je nu in een Kia Picanto rijdt...quote:Op vrijdag 16 september 2016 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Mja die is dan weer voor Turken.
Honda S2000 is één van de weinige cabrio's die waar je je als man nog in kunt vertonen zonder als een patser, nicht of buitenlander over te komen.
Cayman is lekker, Boxster niet, 911 cabrio vind ik nog triester.quote:Op vrijdag 16 september 2016 17:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Kletskoek is dat altijd. Het lijken vooral afgunstige mensen te zijn die dat soort opmerkingen maken. Zelfde slag mensen die zeggen dat ze nooit een Boxster of een Cayman zouden kopen, 'omdat het geen echte Porsches zijn'. Tuurlijk joh. Dat zal echt de reden zijn dat je nu in een Kia Picanto rijdt...
Ik heb al heel lang een 928, dat vonden mensen ook geen Porsche maar hij reed wel iedere 911 eruit op de turbo na.quote:Op vrijdag 16 september 2016 17:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Kletskoek is dat altijd. Het lijken vooral afgunstige mensen te zijn die dat soort opmerkingen maken. Zelfde slag mensen die zeggen dat ze nooit een Boxster of een Cayman zouden kopen, 'omdat het geen echte Porsches zijn'. Tuurlijk joh. Dat zal echt de reden zijn dat je nu in een Kia Picanto rijdt...
Dat kan twee kanten op werken. Staat een Fiat 500 bekend als een auto voor vrouwen, omdat de eigenaren vooral vrouwen zijn? Of zijn de eigenaren van Fiat 500's vooral vrouwen, omdat-ie bekend staat als een vrouwenauto?quote:Op vrijdag 16 september 2016 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Vaak is het een mening op basis van vooroordelen, maar dat wil niet zeggen dat het gemiddeld gezien niet klopt.
Stoere praat met je Kia...quote:Op vrijdag 16 september 2016 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Cayman is lekker, Boxster niet, 911 cabrio vind ik nog triester.
Koop je een 911 en dan betaal je extra voor een vrouwenuitvoering.
Ik heb een 130i gekozen, daar dit inderdaad de turboloze maar retegoede 6 in lijn is in een compacte wagen. Heb wel een automaat gekocht maar dat was eigenlijk meer omdat de héle auto naar mijn zin was en ik dus een compromis heb gedaan op de transmissie. Dealer onderhoud, alles netjes en kloppend, ik was gewoon eigenlijk in 1 opslag verkocht en ook nu, 5000 km later ben ik dat nog steeds, wat een machine. Ik liever de 125i gekozen (zelfde motor maar een E82 model) maar die waren me echt te duur (kwam er nog eens 10.000 boven op).quote:Op vrijdag 16 september 2016 17:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Golf is qua looks gewoon een saaie bak ja, en lees ook veel over motorproblemen wat wel afschrikt. Automaat wil ik sowieso niet, ook niet in de E92. 335i schijnt ook weer een stuk duurder zijn qua onderhoudskosten en meer problemen te kunnen dan de turboloze zespitters.
Welke auto heb je zelf gekozen?
Dat is een goede vraag. Zal toch wel een combinatie zijn van beide, mede door het uiterlijk. Cabrio's zijn inderdaad meer voor mannen, lijkt me persoonlijk ook niet lekker als je lange haren hebt. Maar er zitten gewoon cabrio's tussen waar ik echt als man niet in gezien wil worden. Zo'n Nissan Micra cabrio bijvoorbeeld, of alle auto's waarbij je dat dak met zo'n doek kan openenquote:Op vrijdag 16 september 2016 17:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat kan twee kanten op werken. Staat een Fiat 500 bekend als een auto voor vrouwen, omdat de eigenaren vooral vrouwen zijn? Of zijn de eigenaren van Fiat 500's vooral vrouwen, omdat-ie bekend staat als een vrouwenauto?
Overigens zijn cabrio's dan echte mannenauto's; daar rijden veel meer mannen in dan vrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |