abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 september 2016 @ 21:42:39 #101
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165350946
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:31 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja wel een paar:

-Ze houden niet van korte stukjes > hoog olieverbruik.
-1780 kilo rijklaar (coupé zal wel iets lichter zijn), dus niet echt sportief maar ligt wel als een blok op de weg.
-Ik heb nu een probleem met de Bleutooth module, die gaan vaak stuk bij alle E9x en kost 900 euro.

Verder ^O^

Ik wil wel weer een softtop cabrio terug, geen bagageruimte met het dak in de bak is erg onhandig.
Boxster S :)

1780 kilo is bijna 100 kilo zwaarder dan mijn fully loaded :P 5 Wagon. :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 15-09-2016 22:27:43 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165351719
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Stond laatst een Aldi-wachtrij bij de Teslapomp vlak voor de Duits-Deense grens.
Ik kon zo tanken bij de Shell. Maar wel ¤100 kwijt voor een volle tank ipv. een gratis volle accu.

Waarom versnellingsbak bij elektriek?
Versnellingsbak is een ingewikkeld groot en zwaar ding, met als enige taak het gebrek aan koppel te maskeren. :P
De i8 is een beetje een apart geval. De achterwielen worden aangedreven door een 1,5L 3 cilinder in lijn motortje met 230 PK gekoppeld aan 130 pk equivalent elektromotor aan de voorwielen.
De elektromotor heeft een bak met twee verzetten gekoppeld aan de bak met zes verzetten van de 3-cilinder. Dat is een beetje een overview de werkelijkheid is complexer.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja als je meerdere auto's kan betalen dan is praktisch inderdaad niet relevant. De eerste auto's hadden inderdaad veel problemen en zelfs nu zijn er nog wel kleine dingetjes, maar goed ze bestaan nog niet zo lang als BMW (en die zijn ook niet probleemloos). Ben net 2 dagen naar Duitsland geweest langs Superchargers en ik vond het wel leuk :P

En versnellingsbakken tja, dat is gewoon ouderwets :)
De attitude van Tesla stond me ook tegen hoor. Alles was altijd 'mijn' schuld en dit gebeurt eens in 'een miljoen keer' fouten erkennen stond onderaan de prioriteitenlijst.
Ruitenwissers twee keer kapot gegaan. Twee keer had de auto niet kunnen starten, deuren die niet opengaan, etc..
Drive unit is drie keer vervangen geweest, vooras al een keer en toen de achteras het opgaf en ze zeiden dat het slijtage was door mijn rijstijl was het gewoon klaar.

Natuurlijk zijn ze een nieuw merk maar ze doen wel aslof ze op het niveau van andere premium merken zitten en dat is simpelweg niet zo. Nu zeg ik zeker niet dat andere auto's probleemloos waren maar daar vereiste het oplossen van die problemen nauwelijks frustraties van mijn kant.

Daarnaast gingen banden echt max 10K mee, de remmen 15K, de pret van wonen in de bergen.

Ik klink nu wel echt heel verzuurd, de acceleratie en het scherm waren prachtig net als het bereik voor een EV en het is heel knap wat ze in zo'n korte tijd hebben klaargespeeld maar ik voelde me wel een soort proefkonijn.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_165353406
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Boxster S :)

1780 kilo is bijna 100 kilo zwaarder dan mijn fully loaded :P 5 Wagon. :D
De laatste Boxsters vind ik wel mooi, maar het model ervoor vind ik minder.
pi_165353729
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 22:41 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

De laatste Boxsters vind ik wel mooi, maar het model ervoor vind ik minder.
Laatst 3 dagen een Boxster gereden, geweldige auto! Bovendien praktischer dan ik dacht..
pi_165354937
Ik zie een Boxster ook als enig mogelijke alternatief voor m'n Z4. Qua design zou het er echter wel eentje van na 2012 moeten worden en die zijn op dit moment nog wel een héél duur. :o
  donderdag 15 september 2016 @ 23:16:04 #106
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165355086
quote:
6s.gif Op donderdag 15 september 2016 23:12 schreef k_man het volgende:
Ik zie een Boxster ook als enig mogelijke alternatief voor m'n Z4. Qua design zou het er echter wel eentje van na 2012 moeten worden en die zijn op dit moment nog wel een héél duur. :o
Cayman niet?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_165356670
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 23:16 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Cayman niet?
Nee, dat is geen cabrio. :)
  vrijdag 16 september 2016 @ 09:36:28 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165359755
'Hij rammelt wat in de bocht, geloof ik'

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165359918
De Boxster is toch een vrouwenbak?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 16 september 2016 @ 10:50:44 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165360954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:48 schreef YoshiBignose het volgende:
De Boxster is toch een vrouwenbak?
Dat geldt toch eigenlijk voor alle cabrio's sinds 1900?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165361126
Ja behalve de E36 :P :P vond nog de verkoopadvertentie online van mijne:

http://www.speurders.nl/o(...)utive-155932693.html

Best goede foto's eigenlijk, je ziet precies alle plekjes niet :')
Facts don't care about your feelings
pi_165361823
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:48 schreef YoshiBignose het volgende:
De Boxster is toch een vrouwenbak?
Roadster rijden is voor stoere mannen die weer en ontij trotseren. Echte mannen die gevoel hebben voor stijl en klasse. Mannen die optimaal in contact willen staan met hun omgeving. Mannen die niet in paniek raken als de wind hun kapsel in de war schopt. Mannen die niet met open dak rijden om te patsen of te flaneren, maar mannen die zich niet schamen om te genieten.
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:44:27 #113
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165364590
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Roadster rijden is voor stoere mannen die weer en ontij trotseren. Echte mannen die gevoel hebben voor stijl en klasse. Mannen die optimaal in contact willen staan met hun omgeving. Mannen die niet in paniek raken als de wind hun kapsel in de war schopt. Mannen die niet met open dak rijden om te patsen of te flaneren, maar mannen die zich niet schamen om te genieten.
Het is geen 1938 meer. ;)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165368368
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 10:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja behalve de E36 :P :P
Mja die is dan weer voor Turken.
Honda S2000 is één van de weinige cabrio's die waar je je als man nog in kunt vertonen zonder als een patser, nicht of buitenlander over te komen.
pindazakje
pi_165368482
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:31 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ja wel een paar:

-Ze houden niet van korte stukjes > hoog olieverbruik.
-1780 kilo rijklaar (coupé zal wel iets lichter zijn), dus niet echt sportief maar ligt wel als een blok op de weg.
-Ik heb nu een probleem met de Bleutooth module, die gaan vaak stuk bij alle E9x en kost 900 euro.

Verder ^O^

Ik wil wel weer een softtop cabrio terug, geen bagageruimte met het dak in de bak is erg onhandig.
Gewicht/formaat staat me ook wat wat tegen, rij nu nog in een 323Ci, heb het idee dat een E92 veel logger aan gaat voelen maar nog niet mee gereden. Verder denk ik aan een Golf 6GTI dus die wil ik ook nog gaan testen.
pindazakje
  vrijdag 16 september 2016 @ 17:19:38 #116
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_165368654
Heb enkele keren in een E92 gereden van een kameraad. Voelt solide aan zonder een slagschip als een E60 te zijn. Het is geen 1 serie, nee. Echter rijd het subliem en is het mooi afgewerkt imo.
De E92 van mijn kameraad is een 335i en weegt 1515 kg. Wellicht dat het onderling iets verschilt maar het rijdt su-per imo.

De 6 GTi had ik zelf ook naar gekeken maar was mij teveel een 13 in een dozijn auto met teveel probleempjes. De motor is riskant net als de bak (bij name van een DSG) tot volgens mij 2012. Maar dat laatse staat uitgebreid op internet en VW fora beschreven.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_165368773
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:19 schreef -Richard- het volgende:
Heb enkele keren in een E92 gereden van een kameraad. Voelt solide aan zonder een slagschip als een E60 te zijn. Het is geen 1 serie, nee. Echter rijd het subliem en is het mooi afgewerkt imo.
De E92 van mijn kameraad is een 335i en weegt 1515 kg. Wellicht dat het onderling iets verschilt maar het rijdt su-per imo.

De 6 GTi had ik zelf ook naar gekeken maar was mij teveel een 13 in een dozijn auto met teveel probleempjes. De motor is riskant net als de bak (bij name van een DSG) tot volgens mij 2012. Maar dat laatse staat uitgebreid op internet en VW fora beschreven.
Golf is qua looks gewoon een saaie bak ja, en lees ook veel over motorproblemen wat wel afschrikt. Automaat wil ik sowieso niet, ook niet in de E92. 335i schijnt ook weer een stuk duurder zijn qua onderhoudskosten en meer problemen te kunnen dan de turboloze zespitters.
Welke auto heb je zelf gekozen?
pindazakje
pi_165368889
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Mja die is dan weer voor Turken.
Honda S2000 is één van de weinige cabrio's die waar je je als man nog in kunt vertonen zonder als een patser, nicht of buitenlander over te komen.
Kletskoek is dat altijd. Het lijken vooral afgunstige mensen te zijn die dat soort opmerkingen maken. Zelfde slag mensen die zeggen dat ze nooit een Boxster of een Cayman zouden kopen, 'omdat het geen echte Porsches zijn'. Tuurlijk joh. Dat zal echt de reden zijn dat je nu in een Kia Picanto rijdt...
pi_165368927
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Kletskoek is dat altijd. Het lijken vooral afgunstige mensen te zijn die dat soort opmerkingen maken. Zelfde slag mensen die zeggen dat ze nooit een Boxster of een Cayman zouden kopen, 'omdat het geen echte Porsches zijn'. Tuurlijk joh. Dat zal echt de reden zijn dat je nu in een Kia Picanto rijdt...
Cayman is lekker, Boxster niet, 911 cabrio vind ik nog triester.
Koop je een 911 en dan betaal je extra voor een vrouwenuitvoering. :')
pindazakje
pi_165368929
Vaak is het een mening op basis van vooroordelen, maar dat wil niet zeggen dat het gemiddeld gezien niet klopt. In een Fiat 500 rijden meer vrouwen, in oude BMW's, Mercedessen en Golfjes rijden meer Turken en Marokkanen. In Tesla's rijden meer mensen met brillen :')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 16 september 2016 @ 17:45:48 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_165369022
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Kletskoek is dat altijd. Het lijken vooral afgunstige mensen te zijn die dat soort opmerkingen maken. Zelfde slag mensen die zeggen dat ze nooit een Boxster of een Cayman zouden kopen, 'omdat het geen echte Porsches zijn'. Tuurlijk joh. Dat zal echt de reden zijn dat je nu in een Kia Picanto rijdt...
Ik heb al heel lang een 928, dat vonden mensen ook geen Porsche maar hij reed wel iedere 911 eruit op de turbo na.
pi_165369026
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Vaak is het een mening op basis van vooroordelen, maar dat wil niet zeggen dat het gemiddeld gezien niet klopt.
Dat kan twee kanten op werken. Staat een Fiat 500 bekend als een auto voor vrouwen, omdat de eigenaren vooral vrouwen zijn? Of zijn de eigenaren van Fiat 500's vooral vrouwen, omdat-ie bekend staat als een vrouwenauto?

Overigens zijn cabrio's dan echte mannenauto's; daar rijden veel meer mannen in dan vrouwen.
pi_165369043
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:39 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Cayman is lekker, Boxster niet, 911 cabrio vind ik nog triester.
Koop je een 911 en dan betaal je extra voor een vrouwenuitvoering. :')
Stoere praat met je Kia... :P
  vrijdag 16 september 2016 @ 17:48:14 #124
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_165369063
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:27 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Golf is qua looks gewoon een saaie bak ja, en lees ook veel over motorproblemen wat wel afschrikt. Automaat wil ik sowieso niet, ook niet in de E92. 335i schijnt ook weer een stuk duurder zijn qua onderhoudskosten en meer problemen te kunnen dan de turboloze zespitters.
Welke auto heb je zelf gekozen?
Ik heb een 130i gekozen, daar dit inderdaad de turboloze maar retegoede 6 in lijn is in een compacte wagen. Heb wel een automaat gekocht maar dat was eigenlijk meer omdat de héle auto naar mijn zin was en ik dus een compromis heb gedaan op de transmissie. Dealer onderhoud, alles netjes en kloppend, ik was gewoon eigenlijk in 1 opslag verkocht en ook nu, 5000 km later ben ik dat nog steeds, wat een machine. Ik liever de 125i gekozen (zelfde motor maar een E82 model) maar die waren me echt te duur (kwam er nog eens 10.000 boven op).

Verder over de 335i, ze kunnen zeker meer problemen hebben, maar dat ligt dan ook weer aan het motortype. De oudere N54 heeft behoorlijk wat meer problemen dan de N55, maar die laatste is weer minder capabel kwa tune-ability.

Het onderhoud ligt hoger maar dat zit voornamelijk in de eigenaar. Ben je handig met wat software en een laptop dan kun je bizar veel kosten uitsparen. Zo heb ik laatst mijn elektrische waterpomp preventief vervangen (30i en 35i 'probleempje', moet eigenlijk gewoon preventief vervangen worden maar iedereen rijdt door tot ie stuk is :P). De pomp en thermostaat heb ik gekocht voor 300 euro (Original Equipment), terwijl de dealer prijs op 640 euro ligt uit m'n hoofd. Het monteren was eigenlijk weinig moeite maar reken er zo'n 3 uur voor, dan zit je al snel op 1000 euro aan kosten.

Dus ik zeg, wil je het betaalbaar doen, moet je handig zijn met de laptop. Anders kan het erg prijzig zijn. Bij de oudere N54 zijn het vaak injectoren (p.s. 214 euro), een lagedruk brandstofpomp en hogedruk pomp. Vervuiling in de cilinderkop (inlaat zijde, kool aanslag) een slecht tot niet werkende PCV klep en verder valt het dacht ik wel mee.

Er is veel informatie in de community en dat helpt natuurlijk veel.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_165369149
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat kan twee kanten op werken. Staat een Fiat 500 bekend als een auto voor vrouwen, omdat de eigenaren vooral vrouwen zijn? Of zijn de eigenaren van Fiat 500's vooral vrouwen, omdat-ie bekend staat als een vrouwenauto?

Overigens zijn cabrio's dan echte mannenauto's; daar rijden veel meer mannen in dan vrouwen.
Dat is een goede vraag. Zal toch wel een combinatie zijn van beide, mede door het uiterlijk. Cabrio's zijn inderdaad meer voor mannen, lijkt me persoonlijk ook niet lekker als je lange haren hebt. Maar er zitten gewoon cabrio's tussen waar ik echt als man niet in gezien wil worden. Zo'n Nissan Micra cabrio bijvoorbeeld, of alle auto's waarbij je dat dak met zo'n doek kan openen :')

Maar goed anderzijds moet je gewoon schijt hebben. Volgens veel mensen reed ik ook altijd in turken of pooierbakken. Bij de een ligt de grens op een oude 7-serie, bij de ander ben je met elke BMW al een patser.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')