abonnement Unibet Coolblue
pi_165041293

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2015) werd in Nederland 128 miljoen euro opgehaald, twee keer zoveel als het jaar ervoor. Er zijn ruim 3500 projecten gefinancierd. Het geld ging naar maatschappelijke projecten (1247), ondernemingen (1208) en creatieve projecten (856). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Funding Circle (FNC voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
Lendico, kredieten MKB en particulier (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Duurzaam investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (bruto rente -0.25%= netto rente).

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
Krijg je liever een melding via telegram,ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_165042530
September begint voor mij met twee minder goede berichten:

Bij KOM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En weer een default bij GVE:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn portefeuille bij GVE:
Totaal: 35 projecten
Uitbetaald: 1 project
Default: 6 projecten
pi_165042969
Prachtig dat FC overzicht maar datgene wat je écht wilt weten staat er niet in. Namelijk naam van de wanbetalers en wat ze er aan denken te doen.
Pecunia non olet
pi_165043473
Vandaag heb ik bericht van KOM gehad dat voor een project in de problemen dit weekend de ene gemiste aflossing en aflossing van september alsnog worden overgemaakt. Betreft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dwarsindeweg op 02-09-2016 21:00:47 (Slordig foutje) ]
pi_165043661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:23 schreef Groepfunder het volgende:
En weer een default bij GVE:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn portefeuille bij GVE:
Totaal: 35 projecten
Uitbetaald: 1 project
Default: 6 projecten
Helaas! Hier zit (zat) ik ook in. Ik zal maar doen wat ik altijd doe bij dit soort berichten: afschrijven van het openstaande saldo. Ik moet wel zeggen: dit project zou mij tegenwoordig niet meer tot investeren kunnen verleiden.

Stand bij GVE:
Totaal: 67 projecten
Uitbetaald: 25 projecten
Default: 5 projecten
pi_165043763
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:39 schreef obligataire het volgende:
Prachtig dat FC overzicht maar datgene wat je écht wilt weten staat er niet in. Namelijk naam van de wanbetalers en wat ze er aan denken te doen.
Tja die echte wanbetalers heb ik daar nog niet. Maar diegegevens zouden er inderdaad bij moeten staan!
pi_165043770
Uit de Twino Newsletter:

8.3m euro gefund in Augustus.

Following Newsletters are in the pipeline for a release:
o How is the BuyBack guaranteed?
o Financial stability of TWINO
o TWINO Loan-book performance

Ben benieuwd naar de volgende nieuwsbrief waarin ze dus meer gaan vertellen over de buyback en de financiele stabiliteit van Twino. Dit zijn voor mij nog wel twee punten waardoor ik terughoudend ben.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_165043863
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:39 schreef obligataire het volgende:
Prachtig dat FC overzicht maar datgene wat je écht wilt weten staat er niet in. Namelijk naam van de wanbetalers en wat ze er aan denken te doen.
heb je al een reactie van FC gekregen op je vraag over de mogelijke DGA vordering op de balans?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_165044701
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:06 schreef komrad het volgende:

[..]

heb je al een reactie van FC gekregen op je vraag over de mogelijke DGA vordering op de balans?
Nog niet. Hopelijk maandag.
Pecunia non olet
pi_165050012
Ik weet niet of het in dit topic algenoemd is maar er is weer een vervroegde aflosser bij GvE. Het betreft project 3704 die in één keer de laatste 23 termijnen (van de 60) inclusief rente gaat betalen. Mij hoor je geenzins klagen.
pi_165052485
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:04 schreef ITrade het volgende:
Uit de Twino Newsletter:

8.3m euro gefund in Augustus.

Following Newsletters are in the pipeline for a release:
o How is the BuyBack guaranteed?
o Financial stability of TWINO
o TWINO Loan-book performance

Ben benieuwd naar de volgende nieuwsbrief waarin ze dus meer gaan vertellen over de buyback en de financiele stabiliteit van Twino. Dit zijn voor mij nog wel twee punten waardoor ik terughoudend ben.
Ik twijfel nog steeds over mintos en twino...
Ben wel benieuwd wat er in die newsletter komt te staan...
12% met buyback garantie blijft gewoo too good to be true klinken
pi_165053603
Ik heb in de loop van augustus eens 50 euro op Twino gestort om eens te kijken hoe eea werkt. Ik heb het over 5 Deense leningen met 10% rente en buyback gurantee verdeeld. Resultaat: 3 van de 5 zijn delayed, dat is dus 60%! Nu worden ze na 60 dagen alsnog door Twino teruggekocht incl rente, maar ik mis dus wel 2 maanden het geld voor herinvestering, dat kost dus ook gewoon geld.
Je kunt van de leningen niets zien, behalve bedrag, rente en betaalschema. Maar geen enkele info over waar de lening voor bedoeld is, wie de lener is, hoe zijn/haar creditscore is etc. Het is dus echt blind investeren en hopen dat Twino haar huiswerk aan de voorkant goed gedaan heeft en anders vertrouwen op de buyback guarantee. Ik vind het al met al niet heel aantrekkelijk vooralsnog. Ik ben dus heel benieuwd naar de email volgende maand want je bent volledig afhankelijk van het platform.
pi_165054083
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 01:06 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik weet niet of het in dit topic algenoemd is maar er is weer een vervroegde aflosser bij GvE. Het betreft project 3704 die in één keer de laatste 23 termijnen (van de 60) inclusief rente gaat betalen. Mij hoor je geenzins klagen.
Altijd leuk! Gefeliciteerd *)
pi_165054112
Projecten die vervroegd aflossen met alle rente verdienen eigenlijk wel een melding in de OP :9
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_165054210
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 10:53 schreef tiara1977 het volgende:
3 van de 5 zijn delayed, dat is dus 60%! Nu worden ze na 60 dagen alsnog door Twino teruggekocht incl rente, maar ik mis dus wel 2 maanden het geld voor herinvestering, dat kost dus ook gewoon geld.
Deze redenering kan ik niet volgen?
Pecunia non olet
pi_165054261
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 11:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Deze redenering kan ik niet volgen?
denk dat tiara er vanuit gaat dat ze alleen de oorspronkelijke rente vergoeden van de 1e maand, maar de loopt gewoon door dus je hebt geen renteverlies
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_165054659
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 11:31 schreef komrad het volgende:
Projecten die vervroegd aflossen met alle rente verdienen eigenlijk wel een melding in de OP :9
Dat heb ik ruim een jaar geleden al eens geroepen maar daar was toen geen belangstelling voor. Misschien zijn de meningen inmiddels herzien :)
Ik ben voor.
pi_165054736
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 11:41 schreef komrad het volgende:

[..]

denk dat tiara er vanuit gaat dat ze alleen de oorspronkelijke rente vergoeden van de 1e maand, maar de loopt gewoon door dus je hebt geen renteverlies
Als je een echte tienden van centenneuker bent, dan heb je wel renteverlies. Als je herinvesteert krijg je rente op rente. (1+10%/12)^12 =1,105 Dus als je elke maand herinvesteert heb je een klein beetje meer rente.
pi_165054750
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 11:41 schreef komrad het volgende:

[..]

denk dat tiara er vanuit gaat dat ze alleen de oorspronkelijke rente vergoeden van de 1e maand, maar de loopt gewoon door dus je hebt geen renteverlies
Inderdaad😊
Pecunia non olet
pi_165055018
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 10:53 schreef tiara1977 het volgende:
Ik heb in de loop van augustus eens 50 euro op Twino gestort om eens te kijken hoe eea werkt. Ik heb het over 5 Deense leningen met 10% rente en buyback gurantee verdeeld. Resultaat: 3 van de 5 zijn delayed, dat is dus 60%! Nu worden ze na 60 dagen alsnog door Twino teruggekocht incl rente, maar ik mis dus wel 2 maanden het geld voor herinvestering, dat kost dus ook gewoon geld.
Je kunt van de leningen niets zien, behalve bedrag, rente en betaalschema. Maar geen enkele info over waar de lening voor bedoeld is, wie de lener is, hoe zijn/haar creditscore is etc. Het is dus echt blind investeren en hopen dat Twino haar huiswerk aan de voorkant goed gedaan heeft en anders vertrouwen op de buyback guarantee. Ik vind het al met al niet heel aantrekkelijk vooralsnog. Ik ben dus heel benieuwd naar de email volgende maand want je bent volledig afhankelijk van het platform.
Op dit moment heb ik bij Twino 30% delayed na 1.5 maand, hierdoor komt het denk ik dat mijn XIRR op dit moment lager dan 10% is. Niet helemaal zeker van.

Weinig info klopt wel, maar bij mintos bijvoorbeeld koop ik vooral leningen met LTV zoals bijvoorbeeld een autolening. De waarde is redelijk goed ingeschat zoal bij marktplaats. Als je dus LTV 60% max doet, lijkt het mij dat deze lening nooit echt voor problemen gaat zorgen. Doordat er voldoende onderpand zou moeten zijn. Hoe het precies zit met maximaal 1 lening op de auto en of de auto niet verkocht kan worden tijdens de looptijd van de lening ben ik helaas niet zeker van.

Daarnaast hebben ze alle reden om hun huiswerk goed te doen omdat hun degene zijn die boete bij een verkeerde lening en niet de investeerder. Dat is bij NL cf wel wat anders.

[ Bericht 6% gewijzigd door ITrade op 03-09-2016 12:45:56 ]
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_165055052
dubbel
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_165055063
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 12:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat heb ik ruim een jaar geleden al eens geroepen maar daar was toen geen belangstelling voor. Misschien zijn de meningen inmiddels herzien :)
Ik ben voor.
Ik ben ook voor!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_165055138
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:01 schreef ingH het volgende:

[..]

Helaas! Hier zit (zat) ik ook in. Ik zal maar doen wat ik altijd doe bij dit soort berichten: afschrijven van het openstaande saldo. Ik moet wel zeggen: dit project zou mij tegenwoordig niet meer tot investeren kunnen verleiden.

Stand bij GVE:
Totaal: 67 projecten
Uitbetaald: 25 projecten
Default: 5 projecten
Ik zat er ook in. Terugkijkend was het verdacht dat er vermeld werd dat de solvabiliteit inclusief voorzieningen 64% is, terwijl voorzieningen bij het vreemd vermogen geteld moeten worden.
Is ook een van de eerste projecten waar ik in heb geïnvesteerd. Tegenwoordig investeer ik niet meer in categorie 5 projecten. 5 van mijn 7 defaults zijn met een 5 geclassificeerd, hoewel enkele projecten een AA of AAA rating hadden.

Stand bij GVE:
Totaal: 87 projecten
Uitbetaald: 8 projecten
Default: 7 projecten
pi_165057045
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 11:41 schreef komrad het volgende:

[..]

denk dat tiara er vanuit gaat dat ze alleen de oorspronkelijke rente vergoeden van de 1e maand, maar de loopt gewoon door dus je hebt geen renteverlies
Dat dacht ik idd maar valt weer mee dus:).

En wat betreft het centenneuken: met deze 50 euro is dat natuurlijk idd (halve) centenwerk. Als je er met flink wat geld inzit dan gaat het op een gegeven moment wel aantikken.
pi_165075940
Ik ga binnenkort nog wel eens bij Mintos kijken. Voorlopig zit ik voor een beperkt bedrag in Twino en ga ik de komende maanden eens zien hoe dat loopt. Heb het bedrag verdeeld over leningen van 12 maanden en minder, waarvan best een deel voor 1 of 3 maanden. Dan kun je wat sneller herinvesteren en actiever in de gaten houden hoe het platform werkt. Kan zomaar zijn dat ik er na dit experiment mee stop. Want eerlijk is eerlijk: 13% en ook nog buyback, dat zijn echt idioot hoge rentes in deze tijd. If it sounds too good to be true...
Schip ahoy!
  zondag 4 september 2016 @ 12:03:10 #26
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165076680
Stand bij GVE:
Totaal: 99 lopende projecten
Uitbetaald: 7 projecten (waarvan 2 versneld)
Default: 4 projecten (waarvan 2 in prive doorbetalen, gaat wel heel lang duren)

Wel een heleboel projecten die nog niet zolang lopen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165077011
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja die echte wanbetalers heb ik daar (Edit: FNC) nog niet. Maar diegegevens zouden er inderdaad bij moeten staan!
Op dit moment loopt bij mij als enige
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, een termijn achter, maar volgens een mailbericht zou ik me zoals het er nu naar uitziet geen zorgen hoeven maken. Misschien zijn er zelfs plannen voor algehele aflossing? :)
Pecunia non olet
pi_165077134
Voor wie nog wil instappen in het vastgoedproject van crowdestate. Laatste 10% niet nog gefund worden, komt binnen enkele dagen vol.
pi_165078067
Ik kijk Twino nu twee maanden aan met een klein bedragje. Inmiddels loopt 33% van de leningen achter (!). Dat vind ik toch wel erg hoog. Binnenkort zouden de eerste buybacks een feit moeten worden. Maar mijn conclusie staat: ik ga niet meer inleggen, want dit model lijkt me niet houdbaar. Misschien zit ernaast, maar ik durf het niet aan..
pi_165078680
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 13:03 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik kijk Twino nu twee maanden aan met een klein bedragje. Inmiddels loopt 33% van de leningen achter (!). Dat vind ik toch wel erg hoog. Binnenkort zouden de eerste buybacks een feit moeten worden. Maar mijn conclusie staat: ik ga niet meer inleggen, want dit model lijkt me niet houdbaar. Misschien zit ernaast, maar ik durf het niet aan..
Ik kan niet zeggen dat ik helemaal geen twijfels heb, maar ik heb er toch wel redelijk wat in geïnvesteerd.
Ik ben begonnen het model te testen (en tegelijkertijd mijn risico op het niet kunnen nakomen van de garantie te verminderen) door geld te investeren in leningen zonder garantie. Dat gaat tot nu toe redelijk, maar het is te vroeg om conclusies te trekken. Het lijkt er op dat er weinig ruimte is om tegenvallers door verslechterende marktomstandigheden op te vangen.
pi_165079671
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 13:31 schreef Benger het volgende:

[..]......en tegelijkertijd mijn risico op het niet kunnen nakomen van de garantie te verminderen) door geld te investeren in leningen zonder garantie.
Dan verruil je toch slechts het ene risico voor het andere?

Persoonlijk vind ik het afgedekte deel van Mintos en Twino, veel minder een gokkast dan dat Bondora is. Ik zit nu twee jaar in Bondora maar heb nog steeds geen idee wat ik daar verdiend heb. Als dat al ooit gebeurt.

[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 04-09-2016 14:17:20 ]
Pecunia non olet
pi_165080488
Wanneer zou die newsletter uitgebracht worden?

Ik blijf erbij dat t too good to be true klinkt.

De rente en buyback zouden super zijn natuurlijk maar of t houdbaar blijft.
pi_165080835
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dan verruil je toch slechts het ene risico voor het andere?

Persoonlijk vind ik het afgedekte deel van Mintos en Twino, veel minder een gokkast dan dat Bondora is. Ik zit nu twee jaar in Bondora maar heb nog steeds geen idee wat ik daar verdiend heb. Als dat al ooit gebeurt.
Ja, je verruilt het ene risico voor een ander risico. Dat is een vorm van risicospreiding, al is het niet erg effectief.

Je weet in alle gevallen pas wat je verdiend hebt als je je geld er uit hebt gehaald. Volgens mij hanteren Bondora, Mintos en Twino dezelfde methode om je winst (XIRR) te berekenen.
pi_165080853
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:46 schreef jsuijker het volgende:
Wanneer zou die newsletter uitgebracht worden?
Vorige nieuwsbrief was vrijdag, dus ik verwacht weer vrijdag.
pi_165089504
Ik ben even mijn lijstje aan het bijwerken.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:46 schreef amp25 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze verhuurder staat in de wachtkamer om op het default lijstje te komen. Als ik het goed lees is er nog steeds betaald en is er nog een garantie van een derde partij voor 9 betalingen. We horen het wel als er echt niet meer betaald wordt over 9 maanden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:23 schreef Groepfunder het volgende:
September begint voor mij met twee minder goede berichten:

Bij KOM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En weer een default bij GVE:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn portefeuille bij GVE:
Totaal: 35 projecten
Uitbetaald: 1 project
Default: 6 projecten
De KOM led boer had het genoegen al op mijn lijstje te staan. Als hij over gaat op halve temijnen blijft hij gewoon op het lijstje staan daar hij voor alsnog niet aan zijn contractuele verplichtingen voldoet.
De schakel kasten verkoper van GVE is een nieuwe. Is aan het lijstje toegevoegd. Googlen op internet leert dat hij voor zijn huidige faillerende B.V. ook al via een andere B.V. deze producten verkocht. Ik weet niet of die andere B.V. ook gefailleerd is zag ik zo gauw niet. Wat ik wel zag is dat boven zijn huidige faillerende B.V. nog een holding zat die niet failliet is. Dus misschien is er nog hoop ik zou GvE maar achter de vodde zitten .
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:56 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Vandaag heb ik bericht van KOM gehad dat voor een project in de problemen dit weekend de ene gemiste aflossing en aflossing van september alsnog worden overgemaakt. Betreft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Dat is goed nieuws. Deze stond in mijn lijstje. Ik ga er van uit dat het daad werkelijk overgemaakt gaat worden. Dan zijn ze weer bij en gaat het licht weer op groen, maar ik laat ze wel in het voorportaal van de default lijst wachten zodat ze er gelijk weer op gezet kunnen worden als de betalingen wederom niet conform contract voldaan worden.
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 12:19 schreef obligataire het volgende:
Op dit moment loopt bij mij als enige
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, een termijn achter, maar volgens een mailbericht zou ik me zoals het er nu naar uitziet geen zorgen hoeven maken. Misschien zijn er zelfs plannen voor algehele aflossing? :)
Ik heb deze in de wachtkamer gezet. Als de achterstand blijvend is horen we het wel en dan plaats ik deze definitief in de default lijst van FNC.

Las ook nog een bericht over een maaltijd bezorger in dieren pak van FNC. Deze was al genoteerd . We horen wel hoe het project zich verder ontwikkeld maar de laatste mail van FNC voorspelt niet veel goeds lijkt mij.

De twee van Verhaar , de bio processor zit ik zelf ook in net als velen hier. Die betaald nog dus vooralsnog geen reden om hem in de default lijst op te nemen. De keuken installateur van Collin daar in tegen heb ik gelezen de meldingen op internet opgenomen in de lijst.

Dank voor het doorgeven. tzt komt Mieke wel weer met de (tussen) stand.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-09-2016 20:35:25 ]
pi_165090454
@NRDZ: GVE project 10932 staat ook in je lijstje De onderneming is gestopt maar iedere termijn wordt toch keurig betaald tot nu toe. Ondertussen al 14 termijnen binnen.
pi_165092101
Twino kan inderdaad best wel eens 'too good to be true' zijn. Want anders zou iedereen wel zo massaal investeren daar. Die piramideconstructie zou daar best kunnen. We wachten even af. Heb er wat in zitten, ga een paar maanden spelen, en zie dan wel verder. Als ik het niet vertrouw, boek ik de boel terug. En zo lang het goed gaat, blijf ik met het geld dat er nu in zit wel verder spelen. Het is niet alsof ik anders op een spaarrekening een goed rendement zou halen.
Schip ahoy!
pi_165098148
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als ik het niet vertrouw, boek ik de boel terug.
Dat is juist het lastige in dit soort situaties: als je lont ruikt, is dat meestal tegelijk met alle anderen en ben je te laat. Iedereen probeert z'n leningen te verkopen en z'n account leeg te trekken. Gevolg: de leningen zijn waardeloos want niemand wil ze meer kopen en het bedrijf heeft geen cash dus kan de accountbalances niet uitbetalen. Je bent dan dus simpelweg je geld kwijt.

Ik speel nu dus met heel weinig geld op Twino om eens te kijken hoe eea werkt maar ik twijfel enorm aan de integriteit en houdbaarheid. En de volgende email is wel interessant maar of ik die ook ga vertrouwen, moet ik nog maar zien. Het klinkt allemaal too good to be true...
pi_165098754
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 08:58 schreef tiara1977 het volgende:

[..]
Je bent dan dus simpelweg je geld kwijt.
Dat is wat te simpel gesteld. Als ik naar de historie van Boober kijk, dan kun je verwachten dat je nog wel wat terug krijgt, maar dat is maar een deel en zal jaren duren.
pi_165099090
Aan de andere kant, als je kijkt naar die leningen zonder buyback daarop staan de rentes op bijna 30% voor de B categorie... Expected return 15%, of te wel 50% (of meer) default...
Zolang als mensen in o.a. Denemarken het normaal vinden om 10+% aan rente op leningen te betalen gaat het wel goed...In Nederland zijn er hele volkeren die (nog steeds) 10+% aan rente betalen ... Denk alleen al aan kassa van j.l zaterdag, waar mensen nu "blij" zijn met slechts 7,7% en jaren lang 13+% betaalden zonder echt te morren.

Voorlopig staat mijn portefeuille op 17,33% delayed, waarvan 100% uit Georgia.
pi_165099477
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 10:09 schreef namliam het volgende:
Aan de andere kant, als je kijkt naar die leningen zonder buyback daarop staan de rentes op bijna 30% voor de B categorie... Expected return 15%, of te wel 50% (of meer) default...
Zolang als mensen in o.a. Denemarken het normaal vinden om 10+% aan rente op leningen te betalen gaat het wel goed...In Nederland zijn er hele volkeren die (nog steeds) 10+% aan rente betalen ... Denk alleen al aan kassa van j.l zaterdag, waar mensen nu "blij" zijn met slechts 7,7% en jaren lang 13+% betaalden zonder echt te morren.

Voorlopig staat mijn portefeuille op 17,33% delayed, waarvan 100% uit Georgia.
zit zelf niet in op die platformen maar ik denk dat het geschatte defaultpercenage maar 15 % is, met 50 % of meer default moet je wel erg hoge rentepercentages hebben om dan nog aan 15 % winst te komen
pi_165099825
Hangt er een beetje vanaf hoe je de defaults berekent.

1 project default op 2 = 50%
of
1 project na 9 op de 12 termijnen default
1 project succesvol na 6 maanden = 3/18 termijnen niet betaald = 16.666666% default

Zo kan je nog een paar verschillende berekeningen maken bijvoorbeeld met het geinvesteerde en evt terug ontvangen bedrag.

Ik zou het ongeveer zo lezen, 30% rente op stel 10 euro per project, zou je 3 euro per jaar aan rente krijgen. Expected is 15% dus 1,5 euro per jaar, dus 1,5 euro per jaar is je gemiddelde afschrijving.
Stel dat het gemiddelde project op 50% kapot gaat (dus heb je 4 euro retour ontvangen incl rente **), dus schrijf je hier 6,00 euro op af.
6,00 euro / 1,5 euro = 4 projecten succesvol op 1 geklapt project = 1 op de 5 = 20% default.

** is niet heel nauwkeurig berekend natuurlijk en is afhankelijk van Lineair vs Annuiteit en van nog meer parameters maar voor een kort door de bocht schatting.
pi_165099856
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13454

Spare Rib Express Veendam
Project:13454 Zakelijk
Leendoel:Opstart onderneming
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,31
Creditsafe score:23
Kredietbedrag: ¤ 95.000
Product: Annuïteit
Rente per jaar: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
pi_165100144
quote:
Mijn partner en ik blijven overdag werken bij onze huidige werkgevers, (beide werken we bij Deli XL, respectievelijke 20 en 25 uur
Beide een halve functie en daar een gezin op kunnen draaien, respect! maar om daarnaast nog 100k te gaan aflossen

200 ton start omzet en +25% omzet groei voor elk jaar de komende 4 jaar, ten minste geen hockeystick maar best ambitieus

Ik wens ze veel success, maar wel zonder mijn centen.
pi_165100425
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 20:46 schreef iw84t het volgende:
@NRDZ: GVE project 10932 staat ook in je lijstje De onderneming is gestopt maar iedere termijn wordt toch keurig betaald tot nu toe. Ondertussen al 14 termijnen binnen.
Klopt, ben ik van op de hoogte.Staat nu in het voorportaal van de default lijst. Wordt op dit moment dus ook niet meegeteld. Waren alle gestopte ondernemers maar zo plichtsgetrouw als deze lener!
pi_165100489
Ik laat de spare ribs uit Het Hoge Noord'n aan mij voorbij gaan.
8% voor zoiets is echt veuls te weinig
pi_165100508
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Klopt, ben ik van op de hoogte.Staat nu in het voorportaal van de default lijst. Wordt op dit moment dus ook niet meegeteld. Waren alle gestopte ondernemers maar zo plichtsgetrouw als deze lener!
Zelfde geldt voor 9948. Tot nu toe zijn alle bedragen binnengekomen vanuit de borgstelling. De borg is nu alleen op. GvE stuurde een mailtje dat zij verwachten dat ondernemer nu zelf de maandelijkse aflossing gaat betalen.
pi_165100555
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:31 schreef namliam het volgende:

[..]

Beide een halve functie en daar een gezin op kunnen draaien, respect! maar om daarnaast nog 100k te gaan aflossen

200 ton start omzet en +25% omzet groei voor elk jaar de komende 4 jaar, ten minste geen hockeystick maar best ambitieus

Ik wens ze veel success, maar wel zonder mijn centen.
En ik vind het ook riskant dat ze het gemiddelde van alle filialen als omzetrichtlijn gebruiken. Aangezien er een grote uischieter bijzit die met 975k omzet het gemiddelde fors omhoog trekt. Ik ben benieuwd wat het omzet gemiddelde is als je de beste 5 filialen weg zou strepen. Ik denk dat het gemiddelde dan zomaar een stuk lager zou kunnen liggen.
pi_165100795
rekenkundig weet ik dat wel zeker ;)
pi_165100841
Het afzet gebied overlapt ook nog eens voor een gedeelte met de Spare Rib Express in Groningen.

http://www.thuisbezorgd.nl/en/order-takeaway-9601
pi_165102367
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:07 schreef Baklapper het volgende:
Het afzet gebied overlapt ook nog eens voor een gedeelte met de Spare Rib Express in Groningen.

Daarbij, spareribs in Veendam. Wonen daar überhaupt nog mensen die wél varkensvlees kunnen/mogen eten ?
pi_165102513
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:20 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Daarbij, spareribs in Veendam. Wonen daar überhaupt nog mensen die wél varkensvlees kunnen/mogen eten ?
Ik denk dat er wel meer dan 300 mensen in veendam wonen, dus dat zal wel goed komen.
pi_165103524
Is deze hier al besproken?

Bij FCN is het project

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
inmiddels 11 dagen te laat met de 11e termijn.
pi_165103821
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 14:20 schreef AapNootMuis het volgende:
Is deze hier al besproken?

Bij FCN is het project

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
inmiddels 11 dagen te laat met de 11e termijn.
Bij mij ook, niet de eerste keer dus ik wacht nog maar even af.
pi_165104569
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor 9948. Tot nu toe zijn alle bedragen binnengekomen vanuit de borgstelling. De borg is nu alleen op. GvE stuurde een mailtje dat zij verwachten dat ondernemer nu zelf de maandelijkse aflossing gaat betalen.
Dat is nieuw voor mij. Ik had tot nu toe staan dat deze maatpakkenboer 8 termijnen had betaald en toen gestopt is met betalen. Kan je zeggen t/m welke termijn de borg het overgenomen heeft?
Nu is het echter nog de vraag of ze het zelf op kunnen brengen. Als ik me het goed herinner exploiteren ze ook een stomerij. De vraag is of die genoeg extra geld opbrengt.
We horen wel hoe het verder loopt.
pi_165106494
KOM Project Wiebke's weihnachten heeft de laatste termijn voldaan en is dus volledig afgelost. Ik feliciteer KOM en Wiebke en natuurlijk mezelf ook met dit succes. :)
pi_165107172
Tweet v peter verhaar (ben benieuwd wat dit in zou moeten houden?)


erg interessant gesprek gehad met echt grote belegger om crowdlending op een veel hoger niveau te krijgen #keepyouposted
pi_165108094
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 17:03 schreef iw84t het volgende:
KOM Project Wiebke's weihnachten heeft de laatste termijn voldaan en is dus volledig afgelost. Ik feliciteer KOM en Wiebke en natuurlijk mezelf ook met dit succes. :)
Inderdaad mooi. Heeft wat moeite gekost maar toch netjes. Ze mag blij wezen dat het 9 straatjes project geen doorgang heeft gevonden en dat ze het met een kleinere lening heeft kunnen proberen op dat station.
Hoe lang heeft ze er uiteindelijk langer over gedaan om terug te betalen? Heeft ze ook nog extra rente betaald vanwege de vertraging in het terug betalen?.
pi_165109488
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 17:03 schreef iw84t het volgende:
KOM Project Wiebke's weihnachten heeft de laatste termijn voldaan en is dus volledig afgelost. Ik feliciteer KOM en Wiebke en natuurlijk mezelf ook met dit succes. :)
Goed nieuws, om eerlijk te zijn durfde ik het niet aan :)
pi_165111646
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 18:47 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Goed nieuws, om eerlijk te zijn durfde ik het niet aan :)
Ik had ook m'n twijfels bij dit project; mooi om te zien dat het toch goed gekomen is :)
pi_165112705
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 18:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Inderdaad mooi. Heeft wat moeite gekost maar toch netjes. Ze mag blij wezen dat het 9 straatjes project geen doorgang heeft gevonden en dat ze het met een kleinere lening heeft kunnen proberen op dat station.
Hoe lang heeft ze er uiteindelijk langer over gedaan om terug te betalen? Heeft ze ook nog extra rente betaald vanwege de vertraging in het terug betalen?.
Het was een project van 6 maanden dat met 4 maanden is verlengd. De rente werd berekend over de uitstaande schuld. Dus prima geregeld.
pi_165112946
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 20:40 schreef iw84t het volgende:

[..]

Het was een project van 6 maanden dat met 4 maanden is verlengd. De rente werd berekend over de uitstaande schuld. Dus prima geregeld.
Prima goed om te horen. Is dus goed afgehandeld door KOM samen met Wiebke. 👍 Kan deze van het default lijstje.
pi_165113849
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 15:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is nieuw voor mij. Ik had tot nu toe staan dat deze maatpakkenboer 8 termijnen had betaald en toen gestopt is met betalen. Kan je zeggen t/m welke termijn de borg het overgenomen heeft?
Nu is het echter nog de vraag of ze het zelf op kunnen brengen. Als ik me het goed herinner exploiteren ze ook een stomerij. De vraag is of die genoeg extra geld opbrengt.
We horen wel hoe het verder loopt.
Dacht dat de hele vordering gelijk opeisbaar is? Zou hij toch de rest eerder al uit privé moeten betalen.
  maandag 5 september 2016 @ 22:58:28 #64
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_165117377
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 18:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Inderdaad mooi. Heeft wat moeite gekost maar toch netjes. Ze mag blij wezen dat het 9 straatjes project geen doorgang heeft gevonden en dat ze het met een kleinere lening heeft kunnen proberen op dat station.
Hoe lang heeft ze er uiteindelijk langer over gedaan om terug te betalen? Heeft ze ook nog extra rente betaald vanwege de vertraging in het terug betalen?.
Mooi op tijd kan ze nog voor december een nieuwe pop-up store openen.
Tot nooit .......
pi_165121004
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 08:58 schreef tiara1977 het volgende:

[..]

Dat is juist het lastige in dit soort situaties: als je lont ruikt, is dat meestal tegelijk met alle anderen en ben je te laat. Iedereen probeert z'n leningen te verkopen en z'n account leeg te trekken. Gevolg: de leningen zijn waardeloos want niemand wil ze meer kopen en het bedrijf heeft geen cash dus kan de accountbalances niet uitbetalen. Je bent dan dus simpelweg je geld kwijt.

Ik speel nu dus met heel weinig geld op Twino om eens te kijken hoe eea werkt maar ik twijfel enorm aan de integriteit en houdbaarheid. En de volgende email is wel interessant maar of ik die ook ga vertrouwen, moet ik nog maar zien. Het klinkt allemaal too good to be true...
Daar zit wat in. Maar ja, we gaan het zien. Dit is net zoals het crowdfundingpotje: het is geld dat 'over' is en in het ergste geval mag verdwijnen.
Schip ahoy!
pi_165122853
De dansjuf van GVE houdt de vaart erin: Zojuist betaalverzoek ontvangen.
Dat moet een quick-step zijn........
;)
pi_165122924
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 22:58 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Mooi op tijd kan ze nog voor december een nieuwe pop-up store openen.
Lijkt me prima, als ze haar ervaringen (oa locatiekeuze) meeneemt zal het vast beter gaan
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_165122942
Was deze niet ook ooit gecrowdfund?

Haarlem - De koffiebars waar barista's met exotische bonen en melkschuim en goochelen vliegen je om de oren, maar theedrinkers krijgen vaak nog steeds een simpel zakje voorgeschoteld. Doorgewinterde ondernemer Guido Hamans en zijn vrouw Xiao Hamans-Wang gaan daar verandering in brengen.

Na acht jaar in China te hebben gewoond verkaste het paar begin 2015 naar Nederland. Een jaar later was de opening van hun eerste theebar Cups and Leafs in Haarlem. Doel is om de theecultuur, die in Azië zo belangrijk is, over te brengen op het Nederlandse publiek. ‘We zijn expres niet in Amsterdam begonnen. Daar kijkt niemand op van nieuwe horecaconcepten, we wilden juist weten of het zou aanslaan bij de gemiddelde - en kritische - consument,' vertelt Hamans. En dat blijkt het geval. ‘De mensen komen ietwat verward binnenlopen, maar zijn al snel enthousiast als ze eenmaal hebben geproefd’, lacht hij.

De kwaliteit van thee in Nederland laat veel te wensen over. ‘We leven echt in een theezakjescultuur en hebben nog een lange weg te gaan. Cups and Leafs wil daar een grote rol in spelen. Voor iedereen is er wel een theesoort te vinden’, vertelt Hamans. In de bar - en de webshop - vind je klassieke theesoorten, maar ook zelf ontwikkelde moderne combinaties, koffie en eten.

Xiao is in China opgeleid tot Tea Master en weet alles over de herkomst van bladeren en zettechnieken. Ook mag zij met haar diploma's lesgeven en thee certificeren. ‘In China wordt de ‘theewetenschap’ heel serieus genomen, het is zoiets als wijn in Frankrijk’, weet Hamans. Xiao is het gezicht van de bar, begeleidt de tea-rista's en geeft workshops en cursussen en terwijl hij zich vooral bezighoudt met de zakelijke kant. Met een achtergrond in de ontwikkeling van retailconcepten - hij is onder meer mede-verantwoordelijk voor de eerste wenskaarten met muziek - vormt het echtpaar ook op zakelijk gebied een goed team.

Hamans kwam ooit in China terecht om een fabriek op te zetten voor zijn Nederlandse bedrijf Na tien jaar sloeg de ondernemer een andere weg in, maar is blij dat hij met Cups and Leafs zijn liefde voor conceptontwikkeling weer kan oppakken. Daarnaast is de ondernemer partner bij een visueel communicatiebedrijf. God te combineren, en die expertise kan hij ook gebruiken voor de theebar.

Wanneer de vestiging in Haarlem helemaal op orde is en loopt, gaat het bedrijf uitbreiden (dit keer wel naar Amsterdam) en een team van managers en adviseurs optuigen. Cups and Leafs hoopt haar producten over een tijdje ook bij horecagelegenheden, winkels en in koffiehoeken en kantines van bedrijven te zien liggen.
pi_165123055
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 10:38 schreef bleyenburg het volgende:
Was deze niet ook ooit gecrowdfund?

Haarlem - De koffiebars waar barista's met exotische bonen en melkschuim en goochelen vliegen je om de oren, maar theedrinkers krijgen vaak nog steeds een simpel zakje voorgeschoteld. Doorgewinterde ondernemer Guido Hamans en zijn vrouw Xiao Hamans-Wang gaan daar verandering in brengen.

Na acht jaar in China te hebben gewoond verkaste het paar begin 2015 naar Nederland. Een jaar later was de opening van hun eerste theebar Cups and Leafs in Haarlem. Doel is om de theecultuur, die in Azië zo belangrijk is, over te brengen op het Nederlandse publiek. ‘We zijn expres niet in Amsterdam begonnen. Daar kijkt niemand op van nieuwe horecaconcepten, we wilden juist weten of het zou aanslaan bij de gemiddelde - en kritische - consument,' vertelt Hamans. En dat blijkt het geval. ‘De mensen komen ietwat verward binnenlopen, maar zijn al snel enthousiast als ze eenmaal hebben geproefd’, lacht hij.

De kwaliteit van thee in Nederland laat veel te wensen over. ‘We leven echt in een theezakjescultuur en hebben nog een lange weg te gaan. Cups and Leafs wil daar een grote rol in spelen. Voor iedereen is er wel een theesoort te vinden’, vertelt Hamans. In de bar - en de webshop - vind je klassieke theesoorten, maar ook zelf ontwikkelde moderne combinaties, koffie en eten.

Xiao is in China opgeleid tot Tea Master en weet alles over de herkomst van bladeren en zettechnieken. Ook mag zij met haar diploma's lesgeven en thee certificeren. ‘In China wordt de ‘theewetenschap’ heel serieus genomen, het is zoiets als wijn in Frankrijk’, weet Hamans. Xiao is het gezicht van de bar, begeleidt de tea-rista's en geeft workshops en cursussen en terwijl hij zich vooral bezighoudt met de zakelijke kant. Met een achtergrond in de ontwikkeling van retailconcepten - hij is onder meer mede-verantwoordelijk voor de eerste wenskaarten met muziek - vormt het echtpaar ook op zakelijk gebied een goed team.

Hamans kwam ooit in China terecht om een fabriek op te zetten voor zijn Nederlandse bedrijf Na tien jaar sloeg de ondernemer een andere weg in, maar is blij dat hij met Cups and Leafs zijn liefde voor conceptontwikkeling weer kan oppakken. Daarnaast is de ondernemer partner bij een visueel communicatiebedrijf. God te combineren, en die expertise kan hij ook gebruiken voor de theebar.

Wanneer de vestiging in Haarlem helemaal op orde is en loopt, gaat het bedrijf uitbreiden (dit keer wel naar Amsterdam) en een team van managers en adviseurs optuigen. Cups and Leafs hoopt haar producten over een tijdje ook bij horecagelegenheden, winkels en in koffiehoeken en kantines van bedrijven te zien liggen.
Ja, bij GvE: http://www.crowdfundmarkt(...)s-and-leafs-haarlem/
pi_165123435
thnx DJH77
pi_165123459
Wie zijn geld nog onder een afgedankte matras bij Collin wil steken kan er nog 6000 euro kwijt. Project komt toch nog vol binnen week! Overigens zag ik dat het wel of niet bankkrediet issue zoals hier genoemd, in de vragen, uit de wereld is geholpen.
pi_165123852
En DJH77 bedankt voor die website, nu kon ik die Almeerse advocaten terug vinden die onlangs bij GVE gefund hebben, maar al eerder bij FundingCircle geprobeerd hadden:

GVE begin augustus: 120.000EU x 8% x 60mnd
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15053

FNC eind maart: 100.000EURO x 10.16% x 48mnd
http://www.crowdfundmarkt(...)disch-advieskantoor/
pi_165124105
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 11:29 schreef marathon2000 het volgende:
En DJH77 bedankt voor die website, nu kon ik die Almeerse advocaten terug vinden die onlangs bij GVE gefund hebben, maar al eerder bij FundingCircle geprobeerd hadden:

GVE begin augustus: 120.000EU x 8% x 60mnd
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15053

FNC eind maart: 100.000EURO x 10.16% x 48mnd
http://www.crowdfundmarkt(...)disch-advieskantoor/
Het geheugen van je is dus nog prima! De pitches komen wat betreft inhoud redelijk overeen. Ze hebben bij GvE alleen 20k meer nodig, de rente is lager en ze hebben een jaar langer nodig om af te lossen.
pi_165124164
Zijn de koikarpers van Funding Circle hier al besproken ? Ik heb er een bedragje in gestopt...
pi_165124345
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 11:48 schreef paardendokter het volgende:
Zijn de koikarpers van Funding Circle hier al besproken ? Ik heb er een bedragje in gestopt...
Afgelopen vrijdag besproken, de vlottende activa op de balans gaf vraagtekens.

@Obligatoire, heb jij nog wat van FNC gehoord nav je vraag over een mogelijke DGA vordering?
pi_165124467
Al een tijd geen update meer gehad van GVE over de afwikkeling van project 8800. Laatste nieuws dateert van maart mei dit jaar, oftewel bijna half jaar zo'n 4 maanden geleden. GVE belooft periodiek te informeren omtrent afhandeling hiervan. Welke periode is hierbij gangbaar? Halfjaarlijks?
pi_165124810
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 12:05 schreef Graankorrel het volgende:
Al een tijd geen update meer gehad van GVE over de afwikkeling van project 8800. Laatste nieuws dateert van maart mei dit jaar, oftewel bijna half jaar zo'n 4 maanden geleden. GVE belooft periodiek te informeren omtrent afhandeling hiervan. Welke periode is hierbij gangbaar? Halfjaarlijks?
Project 8800 en 7276 totaal nog ruim 500k schuld naar investeerders GvE! De grootste (duo) default bij GvE.
De heer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, de man die partner was in dit bedrijf en die als ik me goed herinner HA was. Heeft sinds 9 maanden naar eigen zeggen op linkedin een nieuwe baan. Dus ik denk waard om eens over aan de bel te trekken bij GvE als je erin zit.
Deze heer is een gladde jongen. Naar verluid heeft hij al veel onheil achtergelaten bij de bedrijven waar hij de scepter gezwaaid heeft. Denk dat veel mensen blij zullen zijn als deze "heer" een keer goed in de tang genomen wordt voor de ellende die hij telkens achter laat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-09-2016 13:13:28 ]
pi_165124812
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 11:58 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag besproken, de vlottende activa op de balans gaf vraagtekens.

@Obligatoire, heb jij nog wat van FNC gehoord nav je vraag over een mogelijke DGA vordering?
Ondanks dat we nog geen antwoord hebben op de vraag over de mogelijke DGA vordering, heb ik ook een bedragje toegezegd.
pi_165126080
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 12:05 schreef Graankorrel het volgende:
Al een tijd geen update meer gehad van GVE over de afwikkeling van project 8800. Laatste nieuws dateert van maart mei dit jaar, oftewel bijna half jaar zo'n 4 maanden geleden. GVE belooft periodiek te informeren omtrent afhandeling hiervan. Welke periode is hierbij gangbaar? Halfjaarlijks?
Toevallig..vandaag al mijn investeringen aan het doorlopen. Alles verloopt keurig, op deze na en vroeg me ook af of ik GvE maar eens een mailtje moest gaan sturen hierover wegens doodse stilte verder.
pi_165126103
Zorg en welzijn De Schans is voor 110% vol. Ik vraag me af of de websitebouwer van crowdestate dit vergeten is in te bouwen of dat er ruimte is voor meer investeringen.
pi_165126254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 13:50 schreef mrbombastic het volgende:
Zorg en welzijn De Schans is voor 110% vol. Ik vraag me af of de websitebouwer van crowdestate dit vergeten is in te bouwen of dat er ruimte is voor meer investeringen.
Schijnbaar kunnen ze ook meer binnenhalen...zie ook dit project (179!!!%)
https://www.crowdestate.n(...)omplex-bad-berleburg
pi_165126428
staat in de beschrijving dat voor maximaal 49,1 % vd taxatiewaarde gefinancierd wordt.
benieuwd hoe dat geregeld wordt.
pi_165126577
Nieuwe op GvE...

Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15036

Naam: Plaatsing zonnepanelen
Leendoel: Zonnepanelen
Bedrag: 5.500 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating:
pi_165126687
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:18 schreef najra1990 het volgende:
Nieuwe op GvE...

Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15036

Naam: Plaatsing zonnepanelen
Leendoel: Zonnepanelen
Bedrag: 5.500 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating:
Even snel gerekend hebben de panelen een terugverdientijd van 11.4 jaar, ik kan me betere sets voorstellen. Het benodigde bedrag voor deze panelen (5500 lening+1500 eigen geld) is veel te hoog. Ik vraag me af hoe goed ze dit doordacht hebben.
pi_165126754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 12:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Project 8800 en 7276 totaal nog ruim 500k schuld naar investeerders GvE! De grootste (duo) default bij GvE.
De heer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, de man die partner was in dit bedrijf en die als ik me goed herinner HA was. Heeft sinds 9 maanden naar eigen zeggen op linkedin een nieuwe baan. Dus ik denk waard om eens over aan de bel te trekken bij GvE als je erin zit.
Deze heer is een gladde jongen. Naar verluid heeft hij al veel onheil achtergelaten bij de bedrijven waar hij de scepter gezwaaid heeft. Denk dat veel mensen blij zullen zijn als deze "heer" een keer goed in de tang genomen wordt voor de ellende die hij telkens achter laat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel verhip. Even zijn werkgever gegoogled, blijkt die volgens de KvK bij mij op een steenworp afstand gevestigd te zijn. Overigens is zijn nieuwe baan niet echt een nieuwe baan, maar het is gewoon één van de handelsnamen, net als het bedrijf dat in 8800 geklapt is. Interessant, want dat rijtje huizen in die buurt is niet goedkoop. Maar opmerkelijker is dat er ook een ander bedrijfje op dat adres gevestigd is, namelijk een belastingadvieskantoor dat er op het eerste gezicht gewoon legitiem uitziet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat die brave belastingadviseurs met die beste man te maken hebben. Er is trouwens een hele trits aan bedrijven en stichtingen geregistreerd op adres, inclusief een paar failliete.
pi_165128930
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 20:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik ben even mijn lijstje aan het bijwerken
Dan mag er nog wel eentje bij van Horeca Crowdfunding

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165129078
En nog een defaultje op GvE voor de lijst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165129959
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 12:30 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Ondanks dat we nog geen antwoord hebben op de vraag over de mogelijke DGA vordering, heb ik ook een bedragje toegezegd.
Ik heb inderdaad nog geen antwoord gehad bij de karpers en dat weerhoudt me van deelname... Lijkt me toch een kleine moeite dat even na te kijken.
Pecunia non olet
pi_165130407
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:09 schreef Aalsmeer15 het volgende:
staat in de beschrijving dat voor maximaal 49,1 % vd taxatiewaarde gefinancierd wordt.
benieuwd hoe dat geregeld wordt.
Het streefbedrag wordt inderdaad niet verruimd. Wij laten de teller doorlopen, aangezien het een voorinschrijving betreft en er eventueel enkele reserveringen afvallen. In hoogstwaarschijnlijk de tweede of derde week van september krijg je als investeerder de mogelijkheid om de betaling en investering binnen één week af te ronden.
pi_165130507
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 18:01 schreef Freekerttt het volgende:

[..]

Het streefbedrag wordt inderdaad niet verruimd. Wij laten de teller doorlopen, aangezien het een voorinschrijving betreft en er eventueel enkele reserveringen afvallen. In hoogstwaarschijnlijk de tweede of derde week van september krijg je als investeerder de mogelijkheid om de betaling en investering binnen één week af te ronden.
En dan wie het eerst komt (betaald) wie het eerst maalt? Of krijgen de inschrijvers van de eerste 800k voorrang?

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 06-09-2016 18:13:34 ]
pi_165130607
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 18:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

En dan wie het eerst komt (betaald) wie het eerst maalt? Of krijgen de inschrijvers van de eerste 800k voorrang?
De investeerders van de eerste 800k krijgen voorrang. Dat is wel zo eerlijk natuurlijk!
pi_165130751
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 14:20 schreef AapNootMuis het volgende:
Is deze hier al besproken?

Bij FCN is het project

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
inmiddels 11 dagen te laat met de 11e termijn.
Zojuist bijgeschreven op mijn rekening.
pi_165131284
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:33 schreef lelijkebrandlatter het volgende:

[..]

Dan mag er nog wel eentje bij van Horeca Crowdfunding

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 16:41 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
En nog een defaultje op GvE voor de lijst

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank. Beiden zijn reeds genoteerd en ook afgelopen keer door Mieke in de standen berekening meegeteld.
pi_165131317
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 18:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]


[..]

Dank. Beiden zijn reeds genoteerd en ook afgelopen keer door Mieke in de standen berekening meegeteld.
Allebei behoorlijk snel, niet best...
pi_165133084
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:56 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Vandaag heb ik bericht van KOM gehad dat voor een project in de problemen dit weekend de ene gemiste aflossing en aflossing van september alsnog worden overgemaakt. Betreft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Maar vandaag is er helaas nog niets gestort of bijgewerkt in mijn KOM overzicht.

De tekst uit de mail van vrijdag: "Zojuist hebben wij de bevestiging ontvangen dat de aflossing van augustus én september dit weekend zal worden bijgeschreven."
pi_165133272
Vandaag ontvangen via Regiofund:

Geachte heer/mevrouw,

Graag willen wij u attenderen op een nieuwe investeringsmogelijkheid.

Het NFF MKB Fonds is opgericht door SynnoFin. Het doel is om groei te stimuleren bij MKB ondernemers door een passende financiering te bieden.
Regiofund ondersteunt dit initiatief en is daarom een samenwerking aangegaan met SynnoFin B.V..

Waarom investeren in dit fonds?
In deze tijd is het lastig om een goede plek te vinden voor uw geld. Het risico op een neergaande beurs is groot en op een spaarrekening krijg je geen serieuze vergoeding. Een nieuw alternatief is het Nederlands FinancieringsFonds MKB. Een fonds dat haar vermogen uitsluitend aanwendt voor het financieren van MKB bedrijven. Het fonds zit in risicoklasse 1 (zeer laag risico) en is daarmee een goed alternatief voor een spaarrekening, met het verschil dat het rendement hier ca. 6-8% bedraagt. Het fonds werkt ook ongeveer als een spaarrekening met vrij in- en uitstappen, laag risico, maar uiteraard een veel aantrekkelijker rendement.

Onderstaand vindt u een korte beschrijving van het fonds:

Het nffMKB is een open fonds dat leningen verstrekt aan bestaande MKB bedrijven, een laag risicoprofiel kent en tussen de 6% - 8% rendement geeft.

De belangrijkste kenmerken zijn:

Instappen vanaf ¤ 25.000,-
Vrij in- en uitstappen (je zit dus niet vast)
Fonds geeft alleen leningen aan goed gescreende MKB bedrijven (min. 2 jr. omzet)
Leningen worden mede beoordeeld door onafhankelijke kredietcommissie (oud-bankier, accountant en ondernemer)
Op de leningen worden zekerheden gevestigd
Het fonds heeft de fiscale VBI status (vrijgesteld van belasting)
Het fonds valt volgens de EU beleggingsrichtlijnen in risicoklasse 1
Het fonds staat geregistreerd bij de AFM, maar valt niet onder de vergunningplicht

Het fonds wordt beheerd door Geert Haisma en Erik Koning. Erik heeft 30 jaar bankervaring in zakelijke kredietverlening, in onder andere directiefuncties bij ABN AMRO en Van Lanschot.

Bijgevoegd vindt u ook de samenvatting van de prospectus. Als u nog vragen heeft of de gehele prospectus wilt ontvangen dan kunt u mij bereiken op dit e-mail adres of onderstaand telefoonnummer.

Op maandag 26 september is er een informatie avond. De bijeenkomst vindt plaats bij SynnoFin, Hengelosestraat 557 in Enschede en begint om 20.00. Mocht u willen deelnemen aan de informatieavond dan hoor ik het graag.
Pecunia non olet
pi_165133949
Een open fonds lijkt me heel spannend als iedereen na evetueel slecht nieuws naar de uitgang rent. En ik sluit niets zomaar uit maar 25,000 is wel veel geld. Ik kan op internet alleen maar algemene informatie vinden. Heeft iemand misschien een goede link?
pi_165134464
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:07 schreef obligataire het volgende:
Vandaag ontvangen via Regiofund:
[...] Het fonds zit in risicoklasse 1 (zeer laag risico) en is daarmee een goed alternatief voor een spaarrekening, met het verschil dat het rendement hier ca. 6-8% bedraagt.[...]
Het enige verschil met een spaarrekening is het rendement. En dan zit ik moeilijk te doen met crowdfunding! Ik wil ook wel de zekerheden van een spaarrekening met zo'n rendement!
pi_165135194
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:45 schreef Benger het volgende:

[..]

Het enige verschil met een spaarrekening is het rendement. En dan zit ik moeilijk te doen met crowdfunding! Ik wil ook wel de zekerheden van een spaarrekening met zo'n rendement!
:)
pi_165137106
Op 1 september verscheen op deze website een bericht over de uitkomsten van het recente onderzoek van de AFM onder crowdfunders. Ik schrik eerlijk gezegd een beetje van de resultaten. 39% beoordeelt het risico bij crowdfunding als klein tot zeer klein?!

quote:
"Volgens de AFM blijft het begrip dat investeerders hebben van de risico’s van crowdfunding een belangrijk aandachtspunt."
Ik hoop dat de AFM de platforms met zachte hand gaat dwingen om veel transparanter te zijn over hun volledig afbetaalde projecten, hun lopende projecten, hun defaults en de consequenties die de defaults hadden voor de investeerders. Overigens passen niet alle platforms de huidige regeling van de AFM op dezelfde wijze toe. FundingCircle denkt dat de totale protefeuille van een particulier niet meer dan ¤500,- mag bedragen. De meeste andere platforms laten je de standaard-enquête alleen invullen als je in één project ¤500,- of meer investeert. Overigens denk ik dat zo'n enquête niet echt bijdraagt aan de bewustwording van de risico's onder crowdfunders. Het is eerder een hinderlijke hobbel in de ratrace om als eerste jouw investering toe te zeggen.
pi_165146236
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165147166
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:09 schreef Nadinarama het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks! Even afwachten dus nog. Ben benieuwd of er nog wat te halen valt.
  woensdag 7 september 2016 @ 13:06:22 #103
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165149471
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:45 schreef Benger het volgende:

[..]

Het enige verschil met een spaarrekening is het rendement. En dan zit ik moeilijk te doen met crowdfunding! Ik wil ook wel de zekerheden van een spaarrekening met zo'n rendement!
Ja idd, als ik nog steeds 5,5% op mn spaarrekening kreeg was ik niet eens aan CF begonnen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165150528
Nou ja, misschien toch wel, als je 6% op je deposito's haalt had misschien CF wel op 14% (of meer) gezeten en dan is het op eens weer net zo intressant als nu.
pi_165151611
http://www.faillissements(...)netherlands-b-v.aspx

Was die al genoemd? ¤ 500.000 opgehaald bij geldvoorelkaar.

Plaatsingsdatum 05-08-2015
Type financiering Lening
Streefbedrag ¤ 500.000
Rente 8,50%
Financieringsduur 60 maanden
pi_165151725
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:10 schreef namliam het volgende:
Nou ja, misschien toch wel, als je 6% op je deposito's haalt had misschien CF wel op 14% (of meer) gezeten en dan is het op eens weer net zo intressant als nu.
Dan had iedereen waarschijnlijk een hele andere (en behoudendere) verdeling aangehouden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_165151871
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:02 schreef brulaap112 het volgende:
http://www.faillissements(...)netherlands-b-v.aspx

Was die al genoemd? ¤ 500.000 opgehaald bij geldvoorelkaar.

Plaatsingsdatum 05-08-2015
Type financiering Lening
Streefbedrag ¤ 500.000
Rente 8,50%
Financieringsduur 60 maanden
Shit... Daar zitten heel wat van ons (waaronder ikzelf) in... NU hopen dat dit wat waard is...:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote]
pi_165152231
Dank jullie wel investeerders dat jullie de ABN voor een verlies hebben behoed en daarmee de staat (77% aandeelhouder) en dus mij als belastingbetaler.
Stapelfinanciering begint zo wel een no-go te worden.
pi_165152275
Dan lees je deze informatie nog eens opnieuw en denk je er nog eens over na : is hier een industriebank goed weggekomen omdat ze op het allerlaatste moment een strategiewijziging hadden :s) ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165152481
In maart hadden ze nog grote plannen: in 2017 verhuizen en 40 nieuwe arbeidsplaatsen

quote:
De Nederlandse onderneming Pacogi, een internationaal opererende groothandel op het gebied van parfums en cosmetica, opent komend voorjaar een grote vestiging in Maastricht.

Een gemeentewoordvoerder bevestigt de komst van het bedrijf, dat gefaseerd circa veertig nieuwe arbeidsplaatsen oplevert.

Renovatie
Het cosmeticabedrijf, dat kantoor houdt in Weert, strijkt neer in een complex van ruim achtduizend vierkante meter op industrieterrein Beatrixhaven. Het neemt zijn intrek in een leegstaand gebouw aan de Korvetweg. Het pand wordt de komende maanden ingrijpend verbouwd en gerenoveerd.

De Maastrichtse vestiging van Pacogi, dat ook eigen parfumlabels voert en geschenkensets levert, wordt onder meer ingericht voor opslag en distributie. Daarnaast gaan er ook productie- activiteiten plaatsvinden.
Ook ben ik wat juridische ruzies tegengekomen met o.a. Chanel en kledingmerk Lacoste:
https://www.recht.nl/rech(...)16:1322&backsearch=1
https://www.recht.nl/rech(...)15:2616&backsearch=1
http://dirkzwagerieit.nl/(...)oe-stel-je-dat-vast/

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 07-09-2016 15:43:52 ]
pi_165152556
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:28 schreef Benger het volgende:
Dank jullie wel investeerders dat jullie de ABN voor een verlies hebben behoed en daarmee de staat (77% aandeelhouder) en dus mij als belastingbetaler.
Stapelfinanciering begint zo wel een no-go te worden.
Stapelfinanciering begint geen no-go te worden maar was dat natuurlijk al lang. Als er nog wat te halen valt hier en er moet nog aan eindjes worden getrokken, is die van de crowd een stuk korter dan die van de bank.

Overigens zit ik niet in dit project, maar sterkte voor de gedupeerden hier.
pi_165152590
Ja, daar zit ik dus ook in, failliet na 11 termijnen. Nog niets van GvE gehoord. Dat is dan weer wel dubbel jammer. Is uit mijn beginperiode toen ik mij inschreef op simpelweg alle projecten die langskwamen. Stapelfinancieringen doe ik in ieder geval niet meer. Het is duidelijk dat je daarin als crowdfunder helemaal achteraan staat. Al met al niet een al te beste maand voor mij.
pi_165152738
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:42 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Ja, daar zit ik dus ook in, failliet na 11 termijnen. Nog niets van GvE gehoord. Dat is dan weer wel dubbel jammer. Is uit mijn beginperiode toen ik mij inschreef op simpelweg alle projecten die langskwamen. Stapelfinancieringen doe ik in ieder geval niet meer. Het is duidelijk dat je daarin als crowdfunder helemaal achteraan staat. Al met al niet een al te beste maand voor mij.
Ik zit daar ook in. Als hier ook niets meer van terug komt heb ik in anderhalve maand 2 defaults en is mijn verwachte rendement nu al gehalveerd. :X
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_165152743
quote:
Binnenkort ontvangt u van project 014571 [OrgaNext research] een aangepaste getekende Overeenkomst Lening - Achtergestelde Converteerbare Lening van de kredietnemer. Deze nieuwe Overeenkomst Lening is voor uw administratie en vervangt de eerder verzonden overeenkomst van dit project.

Deze aanpassing heeft te maken met het feit dat een enkele investeerder niet heeft gereageerd op ons verzoek om de investeringsovereenkomst in te sturen of het bedrag over te maken. Om het project niet nog langer op te houden kiezen we er in deze gevallen voor om het bedrag aan te passen en een nieuw contract te laten ondertekenen.
Bedankt 'enkele investeerder' voor deze vertraging. Volgende keer graag een mailtje als je je bedenkt. En nu maar hopen dat er niet nog iemand zo leuk is om niet te reageren op de nu gewijzigde overeenkomst.
pi_165153023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:02 schreef brulaap112 het volgende:
http://www.faillissements(...)netherlands-b-v.aspx

Was die al genoemd? ¤ 500.000 opgehaald bij geldvoorelkaar.

Plaatsingsdatum 05-08-2015
Type financiering Lening
Streefbedrag ¤ 500.000
Rente 8,50%
Financieringsduur 60 maanden
Hmm geen positief rendement meer mogelijk voor mij :(

Hier stopt dan ook mijn crowdfunding experiment.
pi_165153088
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:00 schreef Baklapper het volgende:

[..]

Hmm geen positief rendement meer mogelijk voor mij :(

Hier stopt dan ook mijn crowdfunding experiment.
Voor dit jaar of voor je hele portefeulle van de komende 10 jaar, maakt nog al een verschil
pi_165153200
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 15:02 schreef brulaap112 het volgende:
Plaatsingsdatum 05-08-2015
Mooi kloten van de *beeeeeh* voor de mensen die hier in zitten....

Mijn oudste projecten lopen nu 1,5 jaar en beginnen dus in die critische fase te komen.... is toch wel spannender wat dat betreft dan ik 1,5 jaar geleden gedacht had.
pi_165153237
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:02 schreef namliam het volgende:

[..]

Voor dit jaar of voor je hele portefeulle van de komende 10 jaar, maakt nog al een verschil
Had een relatief groot bedrag in Pacogi zitten. Positief rendement lijkt mij niet reëel want dan zou er geen ander project failliet mogen gaan.


En er komen er voor mij gevoel nog wel een paar bij.
pi_165153307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:07 schreef namliam het volgende:

[..]

Mooi kloten van de *beeeeeh* voor de mensen die hier in zitten....

Mijn oudste projecten lopen nu 1,5 jaar en beginnen dus in die critische fase te komen.... is toch wel spannender wat dat betreft dan ik 1,5 jaar geleden gedacht had.
Ik zit ook op dat punt en heb nu dus al 2 projecten met een grote kans op default en nog 2 meer waar ik problemen aan zie komen. Het vooruitzicht is daarmee in anderhalve maand fors verslechterd.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_165153384
Projecten met grote bedragen, waarbij banken zijn betrokken, een wirwar van bv's: ik begin er niet aan. Doe mij maar kleine projecten waarbij een paar 10k wordt geleend, dat valt nog wel te overzien als men in privé moet terugbetalen. Ik houd ook mijn hart vast voor dat project van 1 miljoen voor die internetvakantiezoeker.
pi_165154056
Gelukkig had ik maar ¤ 300,- in pacogi zitten (nu nog 249,37) omdat ik toen aan mijn max van GVE zat. Toevallig is dit het laagste bedrag wat ik in een project heb zitten.

Ik heb een aantal 4k & 5k projecten en één 6K project, die gelukkig al een aardige tijd lopen. Dergelijke bedragen zou ik echter ook nooit meer in één project stoppen, hoe zeker dan ook. Dat heb ik wel geleerd bij een aantal defaults waar ik in één keer 1800 a 2000 kon wegstrepen, in mijn portfolio valt dat dan wel weer mee, maar toch.

Ik vind (voor mijzelf) veel meer zekerheid zitten in de buitenlandse platformen. Als het bijvoorbeeld om het terughalen van je geld gaat, wat in het buitenland natuurlijk lastig is, dan is dat in NL niet eens veel makkelijker. Alleen al om de HA ten gelde te maken, moet er voor duizenden en duizenden euro's geprocedeerd worden. Verder worden technisch failliete bedrijven zo nu en dan met een mooi verhaal verkocht als zijnde een goeie investering.

Maar goed, de boodschap was: gooi geen grotere bedragen in projecten :)

[ Bericht 1% gewijzigd door CRWD op 07-09-2016 16:55:15 ]
pi_165155390
Nieuwe update van de steigerbouwer (IVM). Er is een afspraak gemaakt dat hij weer gedeeltelijk gaat terugbetalen. De komende 5 maanden hoeven we echter niets te verwachten omdat eerst de gestorneerde bedragen moeten worden ingehaald. Het is uiteraard even afwachten maar mogelijk goed nieuws
  woensdag 7 september 2016 @ 18:00:59 #123
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_165155481
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 17:55 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe update van de steigerbouwer (IVM). Er is een afspraak gemaakt dat hij weer gedeeltelijk gaat terugbetalen. De komende 5 maanden hoeven we echter niets te verwachten omdat eerst de gestorneerde bedragen moeten worden ingehaald. Het is uiteraard even afwachten maar mogelijk goed nieuws
Mogelijk goed nieuws, maar het mag zeker niet onvermeld blijven dat de aanpak van investormatch duidelijk onderscheidend is in de huidige markt. Heldere, periodieke updates, geen overdreven wolligheid, oplossingen die uiteindelijk met ieders belangen rekening lijken te houden, en zelf achteraan aansluiten waar het om vergoeding gaat. Dikke pluim!
pi_165155720
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:00 schreef Coelho het volgende:

[..]

Mogelijk goed nieuws, maar het mag zeker niet onvermeld blijven dat de aanpak van investormatch duidelijk onderscheidend is in de huidige markt. Heldere, periodieke updates, geen overdreven wolligheid, oplossingen die uiteindelijk met ieders belangen rekening lijken te houden, en zelf achteraan aansluiten waar het om vergoeding gaat. Dikke pluim!
^O^ voor IVM!
Het is natuurlijk nu wel hopen dat de heer in kwestie zich aan zijn afspraken houdt. Gezien de voorgeschiedenis met storneren moeten we dat even afwachten. Afijn over een paar maanden weten we meer, dan horen we wel of de eerste beloften van de betalingen van 750 euro per maand gestand worden gedaan.
pi_165156320
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:09 schreef Baklapper het volgende:

[..]

Had een relatief groot bedrag in Pacogi zitten. Positief rendement lijkt mij niet reëel want dan zou er geen ander project failliet mogen gaan.

En er komen er voor mij gevoel nog wel een paar bij.
Ik heb hem in mijn lijstje genoteerd.
Ik zou als ik jullie was eens navragen bij GvE hoe het volgens hen zit. Ik zou bovendien eens vragen af er al beslag gelegd is op bezittingen van de heer L.R.F.G.N. Huynen in prive! Toch weer 400K van de investeerders die in gevaar is!
Een Cowboys belt van GvE................................., zou ook hier De Bank weer de stekker eruit getrokken hebben? Ben benieuwd naar het verslag van de curator.
  woensdag 7 september 2016 @ 18:50:00 #126
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_165156340
IVM: +1
Natuurlijk, we hebben nog niks, maar zo'n aanpak is toch wel een verademing!
pi_165156593
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb hem in mijn lijstje genoteerd.
Ik zou als ik jullie was eens navragen bij GvE hoe het volgens hen zit. Ik zou bovendien eens vragen af er al beslag gelegd is op bezittingen van de heer L.R.F.G.N. Huynen in prive! Toch weer 400K van de investeerders die in gevaar is!
Een Cowboys belt van GvE................................., zou ook hier De Bank weer de stekker eruit getrokken hebben? Ben benieuwd naar het verslag van de curator.
[..]


Het spijt me maar ik vind het een beetje te gemakkelijk om te roepen dat de bank de schuldige is bij CB. Althans zo komt het over dat je dat vindt.

In de pitch wordt heel duidelijk gesproken over een stabiele omzet van 17 mio en een winst van 1 mio in 2015. Deze pitch is in november 2015 gemaakt en gepubliceerd.
In het curatoren verslag staat dat de omzet over 2015 13 mio bedraagt.
Voor mij kun je hier alleen wijzen naar de ondernemers (gewoon oplichting) en Collin die ligt te slapen.

Verder zegt de bank nooit zomaar de kredieten op. Daar gaat toch wat aan vooraf en dat moet eind 2015 al bekend zijn geweest bij deze ondernemers
pi_165156904
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:50 schreef CRWD het volgende:
........de boodschap was: gooi geen grotere bedragen in projecten :)
Ik weet er nog een paar |:(
- Mijd stapelfinanciering
- Geen zekerheden: niet meedoen.
Pecunia non olet
pi_165156916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:03 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

[..]

Het spijt me maar ik vind het een beetje te gemakkelijk om te roepen dat de bank de schuldige is bij CB. Althans zo komt het over dat je dat vindt.

In de pitch wordt heel duidelijk gesproken over een stabiele omzet van 17 mio en een winst van 1 mio in 2015. Deze pitch is in november 2015 gemaakt en gepubliceerd.
In het curatoren verslag staat dat de omzet over 2015 13 mio bedraagt.
Voor mij kun je hier alleen wijzen naar de ondernemers (gewoon oplichting) en Collin die ligt te slapen.

Verder zegt de bank nooit zomaar de kredieten op. Daar gaat toch wat aan vooraf en dat moet eind 2015 al bekend zijn geweest bij deze ondernemers
Maar ook naar de bank, en die heeft ook zijn mond gehouden en lacht achteraf in zijn vuistje dat zijn verlies een paar ton minder is als eerder ingecalculeerd............... toch? Of denk jij dat De Bank er slechter op is geworden dat CB 400K via Collin bij de crowd opgehaald heeft?

Overgens bij het geurwater bedrijf het instap moment van De Bank anders als bij de riemenboer. Bij de geurwater fabrikant was ING de financier en is De Bank gelijk met de Crowd ingestapt. Dus als hier iemand bij instappen voor het lapje gehouden is dan zijn ze dat allemaal GvE, De Bank, de Factoring maatschappij van de Bank en de Crowd..

[ Bericht 5% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-09-2016 19:30:04 ]
pi_165157016
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:50 schreef crowd-fundi het volgende:
IVM: +1
Natuurlijk, we hebben nog niks, maar zo'n aanpak is toch wel een verademing!
De aanpak van IVM verdient een pluim, dat geeft vertrouwen om toch nog weer nieuwe projecten aan te gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_165157194
Shit. Daar zit ik ook in. Voor het minimum, gelukkig. Destijds wel getwijfeld, maar er toch voor gegaan. Balen. Zou, zolang de bekende boom en onze Emmense dierentuinvriend blijven betalen, de eerste echte default zijn. Risico van het vak, maar het moeten er niet te veel worden.
pi_165157262
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Maar ook bij de bank, en die heeft ook zijn mond gehouden en lacht achteraf in zijn vuistje dat zijn verlies een paar ton minder is als eerder ingecalculeerd............... toch? Of denk jij dat De Bank er slechter op is geworden dat CB 400K via Collin bij de crowd opgehaald heeft?
Waar en wanneer zou de bank zijn mond hebben gehouden en naar wie zouden ze überhaupt hun mond open hebben moeten doen?

Verder kan ik niet beoordelen of de bank bij een faillissement in mei 2016 er beter vanaf is gekomen dan bij een faillissement voor de crowdfunding. In het curatoren verslag staat dat de eerste 5 maanden 2016 verliezen zijn gemaakt.
pi_165157333
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:19 schreef obligataire het volgende:

[..]

De aanpak van IVM verdient een pluim, dat geeft vertrouwen om toch nog weer nieuwe projecten aan te gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_165157420
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:27 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Waar en wanneer zou de bank zijn mond hebben gehouden en naar wie zouden ze überhaupt hun mond open hebben moeten doen?

Verder kan ik niet beoordelen of de bank bij een faillissement in mei 2016 er beter vanaf is gekomen dan bij een faillissement voor de crowdfunding. In het curatoren verslag staat dat de eerste 5 maanden 2016 verliezen zijn gemaakt.
Volgens mij werk jij bij een bank of heb je er gewerkt! :)
pi_165157425
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb hem in mijn lijstje genoteerd.
Ik zou als ik jullie was eens navragen bij GvE hoe het volgens hen zit. Ik zou bovendien eens vragen af er al beslag gelegd is op bezittingen van de heer L.R.F.G.N. Huynen in prive! Toch weer 400K van de investeerders die in gevaar is!
Een Cowboys belt van GvE................................., zou ook hier De Bank weer de stekker eruit getrokken hebben? Ben benieuwd naar het verslag van de curator.
er zat eind 2014 ook ruim 4 ton eigen vermogen in de holding volgens de pitch van GvE. Als dat geld er nog in zit kan GvE daar met de HA aanspraak op maken.

Bovendien is het nog geen default want de betaling van september is voor later deze week gepland. Kan zijn dat hij uit de holding doorbetaald, net zoals bij de Eik.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_165157505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:32 schreef komrad het volgende:

[..]

er zat eind 2014 ook ruim 4 ton eigen vermogen in de holding volgens de pitch van GvE. Als dat geld er nog in zit kan GvE daar met de HA aanspraak op maken.

Bovendien is het nog geen default want de betaling van september is voor later deze week gepland. Kan zijn dat hij uit de holding doorbetaald, net zoals bij de Eik.
Mee eens dat er via de Holding of ander sinds doorbetaald kan worden. Lijkt me wel handig om nu alvast bij GvE aan de bel te hangen zodat ze gelijk in actie kunnen komen en niet mogelijk achter de feiten aan gaan lopen.
pi_165157556
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:32 schreef komrad het volgende:

[..]

er zat eind 2014 ook ruim 4 ton eigen vermogen in de holding volgens de pitch van GvE. Als dat geld er nog in zit kan GvE daar met de HA aanspraak op maken.

Bovendien is het nog geen default want de betaling van september is voor later deze week gepland. Kan zijn dat hij uit de holding doorbetaald
Zie het ja. Fingers crossed.
pi_165157570
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens dat er via de Holding of ander sinds doorbetaald kan worden. Lijkt me wel handig om nu alvast bij GvE aan de bel te hangen zodat ze gelijk in actie kannen komen en niet nog verder achter de feiten aan gaan lopen.
GvE leest hier toch mee >:)
Blijft natuurlijk vreemd dat we er zelf achter moeten komen dat de zaak failliet is en GvE zwijgt....
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_165157644
Kan het zijn dat 1 werkmaatschappij failliet is? De holding en andere werkmaatschappijen ben ik tegen gekomen in het lijstje van failliete bedrijven. Ben benieuwd of we vrijdag nog een bedrag gestort krijgen
pi_165157902
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:32 schreef komrad het volgende:

[..]

er zat eind 2014 ook ruim 4 ton eigen vermogen in de holding volgens de pitch van GvE. Als dat geld er nog in zit kan GvE daar met de HA aanspraak op maken.

Bovendien is het nog geen default want de betaling van september is voor later deze week gepland. Kan zijn dat hij uit de holding doorbetaald, net zoals bij de Eik.
Eigen Vermogen is geen geld. Wellicht staat er aan de activakant een paar ton immaterieel....heb je nog niks
pi_165157935
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:40 schreef djh77 het volgende:
Kan het zijn dat 1 werkmaatschappij failliet is? De holding en andere werkmaatschappijen ben ik tegen gekomen in het lijstje van failliete bedrijven. Ben benieuwd of we vrijdag nog een bedrag gestort krijgen
Het vreemde is dat het een faillisement is in hoger beroep :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan trouwens op het eerste gezicht ook geen faillisement van die andere bedrijven uit de pitch vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-09-2016 19:59:14 ]
pi_165158747
Afgelopen vrijdag kreeg ik van KOM de volgende mail:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog steeds niets ontvangen............ :(
pi_165160824
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens dat er via de Holding of ander sinds doorbetaald kan worden. Lijkt me wel handig om nu alvast bij GvE aan de bel te hangen zodat ze gelijk in actie kunnen komen en niet mogelijk achter de feiten aan gaan lopen.
Er komen allerlei gedachten op. Misschien is het een sterfhuis waarbij de gezonde delen (Holding, Trading, Germany) uit de wind worden gehouden. Dat zou ook dat hoger beroep kunnen verklaren.
Al met al is het jammer dat zo'n mooi bedrijf het onderspit delft. Ik was er van onder de indruk destijds. Achteraf had ik, net zoals anderen hier, de doorslag moeten laten geven dat er geen harde zekerheden waren. Weer een les geleerd.......
Pecunia non olet
  woensdag 7 september 2016 @ 22:19:50 #144
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165162014
Ik zit er ook in, naja even afwachten dan maar op een bericht van GVE.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165164800
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:00 schreef Coelho het volgende:
[..]
Mogelijk goed nieuws, maar het mag zeker niet onvermeld blijven dat de aanpak van investormatch duidelijk onderscheidend is in de huidige markt. Heldere, periodieke updates, geen overdreven wolligheid, oplossingen die uiteindelijk met ieders belangen rekening lijken te houden, en zelf achteraan aansluiten waar het om vergoeding gaat. Dikke pluim!
Ik vind dat je het prachtig hebt verwoord. IVM is zelf actief op zoek naar een oplossing/geld en dat is een heel andere houding dan je bij andere platforms wel 'ns tegen komt. Dit sterkt ook mijn vertrouwen in dit platform. Complimenten voor IVM: ga zo door! _O_
pi_165167859
Op funding circle kaaswinkel(s)
gezocht werkkapitaal
pi_165167903
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:33 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Op funding circle kaaswinkel(s)
gezocht werkkapitaal
Die hebben net 3 weken geleden nog geld opgehaald bij GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15181

Waarom nu 40K extra tegen een hogere rente???
pi_165167925
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:00 schreef Coelho het volgende:

[..]

Mogelijk goed nieuws, maar het mag zeker niet onvermeld blijven dat de aanpak van investormatch duidelijk onderscheidend is in de huidige markt. Heldere, periodieke updates, geen overdreven wolligheid, oplossingen die uiteindelijk met ieders belangen rekening lijken te houden, en zelf achteraan aansluiten waar het om vergoeding gaat. Dikke pluim!
Helemaal mee eens. Het is afwachten wat ervan terecht komt, maar dat een platform bijvoorbeeld gewoon overgaat tot huisbezoek vind ik erg sterk. Daar kunnen de andere platformen nog wat van leren.
Schip ahoy!
pi_165167945
Inderdaad! Die kaasboer maakt het wel heel bont, ik heb er bij FNC gelijk een vraag over gesteld of ze ervan op de hoogte zijn dat er meerdere leningen bij GVE hebben lopen.
pi_165167975
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:41 schreef marathon2000 het volgende:
Inderdaad! Die kaasboer maakt het wel heel bont, ik heb er bij FNC gelijk een vraag over gesteld of ze ervan op de hoogte zijn dat er meerdere leningen bij GVE hebben lopen.
Nog maar 1 toch? de andere 2 leningen hebben ze her gefinancierd met de nieuwe lening.
pi_165168022
Ze hebben nu 1 lening van 110K @GVE.

Hun 'financieel resultaat', oftewel rentekosten zijn echt fors voor de hoogte van de leningen die ze hebben (halverwege 2016 16K, 25K in 2015, 42K in 2014).

De GVE lening was voor aflossingen van de 2 oude leningen + verbouwing winkels.
Bij FNC wordt krediet aangevraagd.

Dit jaar wordt een winkel gesloten volgens de pitch van GVE, daar zou normaliter werkkapitaal uit moeten vrij komen.
pi_165168316
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:51 schreef marathon2000 het volgende:
Ze hebben nu 1 lening van 110K @GVE.

Hun 'financieel resultaat', oftewel rentekosten zijn echt fors voor de hoogte van de leningen die ze hebben (halverwege 2016 16K, 25K in 2015, 42K in 2014).

De GVE lening was voor aflossingen van de 2 oude leningen + verbouwing winkels.
Bij FNC wordt krediet aangevraagd.

Dit jaar wordt een winkel gesloten volgens de pitch van GVE, daar zou normaliter werkkapitaal uit moeten vrij komen.
................... en de laatste lening bij GvE van augustus 2016 vind je niet terug in de cijfers bij FNC daar die niet verder gaan dan 30 juni 2016.
Dit lijkt op een geval hoge nood bij de Groot!
pi_165168430
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er komen allerlei gedachten op. Misschien is het een sterfhuis waarbij de gezonde delen (Holding, Trading, Germany) uit de wind worden gehouden. Dat zou ook dat hoger beroep kunnen verklaren.
Al met al is het jammer dat zo'n mooi bedrijf het onderspit delft. Ik was er van onder de indruk destijds. Achteraf had ik, net zoals anderen hier, de doorslag moeten laten geven dat er geen harde zekerheden waren. Weer een les geleerd.......
Als je de vonnissen van de rechtbank leest dan zie je dat men heeft geprobeerd mee te liften op de luxe merken door hun beeldmerken op slinkse wijze te kopiëren. Als je dat doet moet je van goede huize komen en weten wat je doet. Deze luxe huizen zullen met hand en tand hun (beeld ) merken beschermen want dat is het enige wat ze hebben. Voor de rest verkopen ze lucht.
Dit beschermen hebben ze gedaan!
Ik hoop voor de investeerders in dit project dat inderdaad alleen de NL B.V. door deze rechtzaken het lootje heeft gelegd en dat via de andere B.V.'s de zaak verder kan lopen. Maar als dat zo gaat zal men het een stuk moeilijker hebben want men kan niet meer meeliften op de (beeld) merken van de andere merken en zie dan nog maar eens een goede prijs voor je (reuk) water te krijgen.
pi_165168442
De kaasboer heeft sterk wisselende resulaten behaald in de afgelopen jaren. De liquiditeitsproblemen houden blijkbaar aan. Hoog risico als je het mij vraagt.
pi_165168534
Wat betreft de kaasboer:
FNC zou dit beter maar intrekken.
GVE mag ook wel even na gaan denken
pi_165168564
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:51 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Eigen Vermogen is geen geld. Wellicht staat er aan de activakant een paar ton immaterieel....heb je nog niks
Ultimo 2014:
Immateriele activa 90k
Financiele activa 560k
Vorderingen 190k

That's all......
pi_165168699
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens mij werk jij bij een bank of heb je er gewerkt! :)
Nee hoor. Ook geen enkele behoefte aan
pi_165168900
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 08:41 schreef marathon2000 het volgende:
Inderdaad! Die kaasboer maakt het wel heel bont, ik heb er bij FNC gelijk een vraag over gesteld of ze ervan op de hoogte zijn dat er meerdere leningen bij GVE hebben lopen.
Ik hoor graag de reactie van FNC.
Ik hoor graag van iemand of die andere 2 leningen ook daadwerkelijk vervroegd zijn afgelost.

Het verlagen van de maandlasten door herfinanciering leidt dan wel tot lagere maandelijkse termijnen, maar ook tot hogere kosten. M.a.w.: blijkbaar had men al een acuut liquiditeitsprobleem.
pi_165169096
Is de lening bij GvE van de kaasboer al geïncasseerd bij de investeerders?
Pecunia non olet
pi_165169341
Kaasboer;
50 K van 8 % rente vervroegd aflossen waar je al kosten voor gemaakt hebt + bovenop boeterente.
zet al weinig zoden aan de dijk als de nieuwe rente 7 % is
maar om dan vervolgens ergens anders 40K en dan meer dan 10% rente + nog een keer kosten platform dan klopt verhaal van GVE niet meer.

zit zelf niet in kaasboer
pi_165169378
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:15 schreef obligataire het volgende:
Is de lening bij GvE van de kaasboer al geïncasseerd bij de investeerders?
16 augustus is er ingeschreven, zou zo maar eens kunnen dat het geld nog op de plank bij GvE ligt. Ik zit er niet in maar als ik erin zat zou ik GvE maar eens bellen.
pi_165169490
Ze op voorhand aansprakelijk stellen als de kaasboer in default gaat.
Pecunia non olet
pi_165169492
Antwoord FNC over kaasboer:

Beste,

Dank voor uw bericht. Het is fijn om te weten dat onze investeerders zich zo goed verdiepen in onze kredietprojecten. Wij zijn er inderdaad van de op de hoogte dat deze onderneming onlangs nog een krediet heeft verkregen bij onze concullega's van Geldvoorelkaar. Ook dit krediet is meegenomen in de beoordeling van onze kredietanalisten.

Mochten er nog aanvullende vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
Funding Circle
pi_165169541
Ik wou dat ze net zo snel reageerden op mijn vraag over dat karpersproject.........
Pecunia non olet
pi_165169706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

16 augustus is er ingeschreven, zou zo maar eens kunnen dat het geld nog op de plank bij GvE ligt. Ik zit er niet in maar als ik erin zat zou ik GvE maar eens bellen.
Misschien zijn er hier ook die nog oude lening van kaasboer hadden, is dat geld al teruggestort?
op de site staat bij oude projecten project is afgehandeld
pi_165169709
FNC is dus op de hoogte van de GVE aanvraag.
Benieuwd of dat andersom ook zo is.

Als investeerder in het GVE project zou ik me gepiepeld voelen als er elders op zo'n korte termijn een nieuwe lening/krediet wordt aangevraagd.
De zekerheden (HA van De Groot) worden in een negatief scenario gedeeld met extra partijen.

(by the way, in de pitch van GVE staat dat dhr E.de Groot hoofdelijk mee tekent, hij is 75% aandeelhouder van de Holding. MM de Groot heeft 25% van de aandelen, staat bij GVE niet explicitiet genoemd als HA aansprakelijk). Benieuwd of ze beide in prive mee tekenen bij FNC, ik stel die vraag nog even.
pi_165169863
C’est Bon Zeist

uitbreiding winkel
¤ 125.000
7,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/cest-bon-zeist/

stapel financiering, maar wel 75K borg die materiele waarde heeft ...
ik doe vanwege Rabo betrokkenheid toch niet mee
pi_165170109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:00 schreef marathon2000 het volgende:
C’est Bon Zeist

uitbreiding winkel
¤ 125.000
7,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/cest-bon-zeist/

stapel financiering, maar wel 75K borg die materiele waarde heeft ...
ik doe vanwege Rabo betrokkenheid toch niet mee
Te laat.Nadenken is niet meer nodig. Vol.
pi_165170134
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 10:52 schreef marathon2000 het volgende:
FNC is dus op de hoogte van de GVE aanvraag.
Benieuwd of dat andersom ook zo is.

Als investeerder in het GVE project zou ik me gepiepeld voelen als er elders op zo'n korte termijn een nieuwe lening/krediet wordt aangevraagd.
De zekerheden (HA van De Groot) worden in een negatief scenario gedeeld met extra partijen.

(by the way, in de pitch van GVE staat dat dhr E.de Groot hoofdelijk mee tekent, hij is 75% aandeelhouder van de Holding. MM de Groot heeft 25% van de aandelen, staat bij GVE niet explicitiet genoemd als HA aansprakelijk). Benieuwd of ze beide in prive mee tekenen bij FNC, ik stel die vraag nog even.
Bij FNc is het standaard hoofdelijke aansprakelijkheid.
pi_165170230
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:00 schreef marathon2000 het volgende:
C’est Bon Zeist

uitbreiding winkel
¤ 125.000
7,5% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/cest-bon-zeist/

stapel financiering, maar wel 75K borg die materiele waarde heeft ...
ik doe vanwege Rabo betrokkenheid toch niet mee
Goedlopende speciaalzaak van 70 m2 naar 300 m2 , geeft veel hogere kosten, ik vermoed dat omzet niet flink omhoog gaat.
Ik heb hem bewust niet genomen.
pi_165170932
We zijn weer in het wilden westen van CF beland..

Bij het ene platform herfinancieren en vervolgens weer werkkapitaal aanvragen op een ander platform tegen hogere rente..
Verschillende oprichtingsdatums (zal wel te maken hebben met lening in andere bv).
Bij GvE betekend "een niet goed renderende vestiging" dus een verlies van 150k in het bedrijf..
FTE is in korte tijd van 8 naar 4 gegaan?

Stiekum ben ik eigenlijk wel een beetje benieuwd naar wie er bij een mogelijk faillisement beter uit gaat komen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_165171063
Weer een snel antwoord van FNC:

Beste,
Nogmaals dank voor uw bericht. Het gaat bij de desbetreffende lening om een holding waardoor beide personen borg staan en dus niet hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld. Deze hoofdelijke aansprakelijkheid zou wel aan de orde zijn geweest wanneer het bij deze lening om een VOF of eenmanszaak zou gaan.

Ik wist ik niet dat directeur(en) borg stonden, ik was in de veronderstelling dat het altijd HA was.
Het is verschil tussen beide is voer voor advocaten, maar kort gezegd: als investeerder sta je sterker met HA dan borg.
https://www.gl-advocaten.(...)jkheid-of-borgtocht/
pi_165171363
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 11:58 schreef marathon2000 het volgende:
Weer een snel antwoord van FNC:

Beste,
Nogmaals dank voor uw bericht. Het gaat bij de desbetreffende lening om een holding waardoor beide personen borg staan en dus niet hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld. Deze hoofdelijke aansprakelijkheid zou wel aan de orde zijn geweest wanneer het bij deze lening om een VOF of eenmanszaak zou gaan.

Ik wist ik niet dat directeur(en) borg stonden, ik was in de veronderstelling dat het altijd HA was.
Het is verschil tussen beide is voer voor advocaten, maar kort gezegd: als investeerder sta je sterker met HA dan borg.
https://www.gl-advocaten.(...)jkheid-of-borgtocht/
ik lees toch op fc
Bij Funding Circle kunnen alleen kredietaanvragen worden gedaan door bedrijven waarvan de directeuren en eigenaren bereid zijn om met hun persoonlijke vermogen garant te staan voor de aflossing van het krediet.

dat is toch HA
pi_165171592
Ook nog mooie kinderopvang op fc
ik ga wel in de karpers
pi_165171917
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 12:22 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Ook nog mooie kinderopvang op fc
ik ga wel in de karpers
Bij de kinderopvang leeft men nog in het verleden. Huidige jaar is 2015 |:(
En met zo'n teruglopende omzet en negatief eigenvermogen wil je toch wel zien wat er in 2016 aan de hand is. Kort om inderdaad een no go.
pi_165172366
Nieuw GVE

Aanschaf 15 nieuwbouw garages
Project:15218 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:4
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 160.000
Geinvesteerd:¤ 19.000
Product:Annuïteit
Rente per jaar:7,0%
Looptijd:60 maanden

Lijkt wel een aardig project van iemand die wat heeft en waar via HA wat te halen is als het mis gaat. Het is alleen een auto handelaar en daar wordt ik meestal wat terughoudend bij.
Wat denken jullie?
pi_165172546
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw GVE

Aanschaf 15 nieuwbouw garages
Project:15218 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:4
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 160.000
Geinvesteerd:¤ 19.000
Product:Annuïteit
Rente per jaar:7,0%
Looptijd:60 maanden

Lijkt wel een aardig project van iemand die wat heeft en waar via HA wat te halen is als het mis gaat. Het is alleen een auto handelaar en daar wordt ik meestal wat terughoudend bij.
Wat denken jullie?
Rechttoe rechtaan project. Valt privé wel wat te halen. Niettemin geeft GVE het een classificatie 4. Als ik meedoe, zal met een klein bedrag zijn.
pi_165172604
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw GVE

Aanschaf 15 nieuwbouw garages
Project:15218 Particulier
Leendoel:Woning
Classificatie:4
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 160.000
Geinvesteerd:¤ 19.000
Product:Annuïteit
Rente per jaar:7,0%
Looptijd:60 maanden

Lijkt wel een aardig project van iemand die wat heeft en waar via HA wat te halen is als het mis gaat. Het is alleen een auto handelaar en daar wordt ik meestal wat terughoudend bij.
Wat denken jullie?
Ik mis een totaal-overzicht van zijn onroerend goed portefeuille.
pi_165172705
gezocht op google g j Veraa garagebox

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165172923
Het zijn dus garageboxen die max 10 jaar blijven staan.
Op 'boerenland' : perceel Leenderweg 74 A te Valkenswaard.
Wat zijn de boxen over 2 jaar waard als ze onverhoopt verkocht moeten worden?

Daarbij krijg ik nog geen duidelijk beeld over huidige en nieuwe bezetting van de garages.
En daar valt of staat het rendement bij.
Ik pas.
pi_165172976
Ik vind het opvallend dat overal geen hypotheek op rust.
Hij moet wel heel goed geboerd hebben of heeft hij leningen op andere manieren lopen?
Dat er geen hypotheek op rust heeft voor nu weinig nut (geen enkele vorm van hypotheekrecht of positief/negatieve hypotheek)

Als hij dit allemaal uit eigen zak heeft betaald, zal hij een aardige box3 hebben...en daar kom je dan bij een ander punt wat hier al veel besproken is: hij heeft alles in eigen beheer, en doet aan projectontwikkeling...dit waren toch precies de discussie punten waarom dit geen box3 meer is?
pi_165173089
Jammer dat er geen positief/negatief hypotheek wordt gegeven, dan wel uberhaupt hypotheek.
Maar hij heeft zowiezo HA

quotes van GVE:
quote:
In Duitsland zijn dit voornamelijk appartementen in grote steden. Uit het Duitse vastgoed onttrek ik bijna geen inkomsten zodat ik aan mijn reserves bouw.

op deze locatie ook nog 1 horecapand, 1 appartement (gerenoveerd in 2013) en 2 benedenwoningen (gerenoveerd in 2016).

Deze panden zijn ook in mijn bezit en zonder hypotheekschuld.
Ik zou toch verwachten n.a.v. zijn verhaal dat hij in "duitsland" nog een "aardige" reserve heeft en met 15 boxen (deels verhuurt) en de panden direct liggend aan dit perceel, volledig hypotheek vrij moet je toch een aanzienlijke cashflow kunnen hebben
7 boxen * 300 euro
3 woningen * 600 euro
Horeca * 1000 euro
moet je toch 5000 euro al cashflow hebben...

Verder snap ik niet waarom je tijdelijke garages gaat neer zetten op een plek waar nu blijkbaar al (vaste) garages zijn... waarvoor dus eerst die vaste garages gesloopt moeten worden.

Ik snap het niet... wat ik niet snap stap ik niet in.
pi_165173149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:22 schreef Aalsmeer15 het volgende:
gezocht op google g j Veraa garagebox

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het gelezen. Het zal net als de Groninger mannen wel een huisjes melker zijn. BKR is ok dus naar ik aanneem zal het met de hoeveelheid leningen wel goed zitten tenzij hij bij de onderwereld leent. :)
Vergunning is verleend en er hebben in het verleden ook garageboxen gestaan. Komen prefab boxen te staan voor 10 jaar. met naar ik ergens gezlen heb een mogelijkheid voor verlengen met 5 jaar. Gemeente kan bestemming na 10 jaar veranderen.
Grond is ook in de man zijn bezit.
Ik stop er een klein bedrag in. Garage boxen zijn over het algemeen goed te verhuren. tegen de tijd dat de boxen weg moeten is de lening al lang en breed afgelost.
pi_165173321
@ µ

Ik mis de GvE mail voor dit garage project. Gaat er iets mis?
pi_165173504
Parfumzaak betaling van morgen staat al ingepland in het dashboard. Ik verwacht dat de 12e termijn gewoon wordt uitbetaald.
pi_165173514
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
r hebben in het verleden ook garageboxen gestaan. Komen prefab boxen te staan voor 10 jaar. met naar ik ergens gezlen heb een mogelijkheid voor verlengen met 5 jaar. Gemeente kan bestemming na 10 jaar veranderen.
Grond is ook in de man zijn bezit.
Ik stop er een klein bedrag in. Garage boxen zijn over het algemeen goed te verhuren. tegen de tijd dat de boxen weg moeten is de lening al lang en breed afgelost.
Zo denk ik er ook over. Als er een hypotheekrecht op gevestigd zou worden dan was ik wat groter ingestapt, zelfs als de rente dan wat lager zou zijn.
pi_165173584
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 13:44 schreef namliam het volgende:

Verder snap ik niet waarom je tijdelijke garages gaat neer zetten op een plek waar nu blijkbaar al (vaste) garages zijn... waarvoor dus eerst die vaste garages gesloopt moeten worden.

Ik snap het niet... wat ik niet snap stap ik niet in.
Ik snap wel waarom er eerst afgebroken wordt :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165173602
best wel wonderlijk dat FNC ondertussen 3 projecten tegelijk heeft openstaan. Hopen dat de periode van stilte rondom nieuwe projecten echt over is.
pi_165173670
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom er eerst afgebroken wordt :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En moet je nagaan dat die foto dateert uit 2009....
pi_165173913
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:13 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

En moet je nagaan dat die foto dateert uit 2009....
Golfplaten uit 1966 en 1968 dat zijn de hele goede hoor, die kunnen zelfs nog wel mee tot 2024
Het horecapand zal ook qua uitstraling niet ver teruggegaan zijn
pi_165173958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:05 schreef djh77 het volgende:
Parfumzaak betaling van morgen staat al ingepland in het dashboard. Ik verwacht dat de 12e termijn gewoon wordt uitbetaald.
Ik zie verder ook geen berichten in de Limburgse media over een failissement (niet dat ik ter discussie stel of er een failissement geweest is), terwijl ik vermoed dat dat wel nieuwswaardig zou zijn.

De 12de termijn zat natuurlijk sowieso in de pipeline, de betalingen moesten een tijdje geleden toch allemaal met 2 weken worden vertraagd zodat de ondernemer de automatische incasso niet meer zou kunnen storneren.

GvE hult zich verder in stilzwijgen?
pi_165173983
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:25 schreef gongoozle het volgende:

[..]

Ik zie verder ook geen berichten in de Limburgse media over een failissement (niet dat ik ter discussie stel of er een failissement geweest is), terwijl ik vermoed dat dat wel nieuwswaardig zou zijn.

De 12de termijn zat natuurlijk sowieso in de pipeline, de betalingen moesten een tijdje geleden toch allemaal met 2 weken worden vertraagd zodat de ondernemer de automatische incasso niet meer zou kunnen storneren.

GvE hult zich verder in stilzwijgen?
Er zou vandaag of morgen een bericht uitgaan
pi_165174113
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 20:27 schreef iw84t het volgende:
Afgelopen vrijdag kreeg ik van KOM de volgende mail:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog steeds niets ontvangen............ :(
Ik heb ze ook nog niet binnen maar per vandaag staan ze wel in mijn transactieoverzicht op KOM.
pi_165174310
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:32 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Ik heb ze ook nog niet binnen maar per vandaag staan ze wel in mijn transactieoverzicht op KOM.
Dan KOM(t) het toch nog goed.
Spannender is hoe het met de betaling van komende maand gaat......................
pi_165174438
FNC heeft, gezien de groei in de cijfers, het volste vertrouwen dat de kaasmeneer zijn lening terug kan betalen.

Waarvan akte
pi_165174462
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:25 schreef gongoozle het volgende:
Ik zie verder ook geen berichten in de Limburgse media over een failissement (niet dat ik ter discussie stel of er een failissement geweest is), terwijl ik vermoed dat dat wel nieuwswaardig zou zijn.
Het is naar mijn mening toch echt over en uit daar. Als je het nummer belt op de website krijg je ook geen gehoor.
pi_165174535
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:05 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Als er een hypotheekrecht op gevestigd zou worden dan was ik wat groter ingestapt, zelfs als de rente dan wat lager zou zijn.
Inderdaad jammer dat er geen hypotheekrecht is maar zo te lezen zit hij er nu al warmpjes bij en ook aardig gespreid met zijn bezittingen hier en daar.

Als hij 12 termijnen vol weet te maken doet hij het al beter dan een paar van mijn projecten :) :)
Pecunia non olet
pi_165174567
Als je verder in het straatje terugkijkt betreft de Horeca een grillroom, die ook wel een likje verf kan gebruiken. Over de grillroom kan ik verder nog niets vinden. Ik zal eens ff navragen aan de V'waard kenners hier.

ff wat research ; zie uittreksel uit brief Gemeente // ook aanvraagbrief gevonden incl geldig kopie paspoort (op internet??) van G.J. Veraa, geeft als postadres Korenstraat 31 op, weet niet op dit zijn eigenhuis is, wel een mooi merc., verwijst in de aanvraag ook nog naar leenderweg 39 momenteel te huur bij meneer de makelaar

Onderstaand uittreksel uit brief met bedenkingen van de boze buurman

Een bedenking die wij hebben betreft het feit dat het perceel is aangeduid
met bestemming horeca en tuin. Dit geeft de eigenaar de mogelijkheid tot
maximale bebouwing in de tuin van 150 m2. De aanvraag gaat dit ver te
boven.
Aangezien het pand is aangekocht als een beleggingspand, gaat het de
eigenaar puur om de inkomsten. Dit blijkt ook uit het feit dat enkele
maanden geleden een hennepkwekerij is ontmanteld in een van de
verhuurde gedeeltes. Wij voorzien hierin dan ook problemen als 15
garageboxen puur voor de winst verhuurd worden. Uit bovenstaande blijkt
wel dat er niet op huurders gescreend wordt. Dit zal volgens ons tot veel
overlast in de buurt leiden. De situatie op het naast gelegen
Schrijnwerkersplein is nu reeds zeer problematisch voor politie en
omwonenden.
Dat de eigenaar/verhuurder het niet zo nauw neemt met de regels blijkt ook
wel uit het feit dat het horeca gedeelte wordt verhuurd en tevens de rest van
het pand in 3 wooneenheden is opgedeeld en verhuurd. Dit alles is tegen de
regels. Er zou sprake mogen zijn van 1 wooneenheid, naast de verhuur van
het horeca gedeelte.
Wij maken ons ook zorgen over de afwatering van de garageboxen die aan
de voorzijde van de boxen behoort te vallen en niet aan de achterzijde zodat
wij al het regenwater in onze tuin krijgen. Dit zal leiden tot wateroverlast
(overlopend riool en laag liggend perceel t.o.v. de omliggende percelen).
GEMEENTE
VA LKENSWAARD
Dit alles is nog maar een begin van onze bedenkingen. Wij merken aan alles
dat de eigenaar een eigen interpretatie van de regels erop na houdt. \
Wij gaan ervan uit de gemeente Valkenswaard woongenot van haar burgers
iaat prefereren boven financieel en economisch gewin.
Wij gaan ervan uit dat de ingediende aanvraag omgevingsvergunning door u
wordt geweigerd en zien uw reactie graag tegemoet. Tevens behouden wij
ons alle rechten voor op verdere inspraak.
Weerleggen zienswijze:
Het plan is in het bestemmingsplan "Warande" geleggen met de bestemming
"Horeca". Volgens de voorschriften van het bestemmingsplan bedraagt de
bebouwingspercentage 100% van het bouwvlak behorende bij de
bestemming "Horeca".
Een omgevingsvergunning wordt aan de bestuursrechtelijke aspecten
getoetst. Uit de resultaten van de toetsing blijkt dat het gebruik van de
gronden voor de garageboxen aan het bestemmingsplan niet voldoet.
Vanuit ruimtelijk oogpunt is het gewenst dat het perceel een kwaliteitsimpuls
krijgt. Aangezien het perceel een achterkantsituatie betreft, is de invulling
met garageboxen een goede invulling.
Vanuit stedenbouwkundig oogpunt is het gewenst dat de bebouwing niet
hoger wordt gerealiseerd dan 1 bouwlaag. Uit de aangeleverde tekeningen
blijkt dat de garageboxen een bouwhoogte kennen van 1 bouwlaag.
Bovendien waren in verleden op die gronden altijd de garageboxen
aanwezig.
Als u van mening bent dat er overtredingen heeft plaatsgevonden dan kunt u
altijd een handhavingsverzoek indienen en wij gaan passende wettelijke
maatregelen nemen.
pi_165174897
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:53 schreef peterc het volgende:
incl geldig kopie paspoort (op internet??)
Inderdaad, dat is dan de overheid waar je in vol vertrouwen je vingerafdrukken kan achterlaten. Want hun gaan zéér nauwkeurig om met je persoonsgegevens..

Ik twijfel nog over de garageboxen.. Van beide kanten zijn hier sterke punten gegeven..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_165175032
Even wat vragen voor een zakelijk project, ben wel benieuwd naar reacties.

Stel jullie investeren in een project, voelen jullie je dan ook betrokken bij die toko?
Wat voor info krijg je over de ontwikkelingen, of is het alleen maar een kwestie van maandelijks je afbetaling ontvangen en vind je het verder ook wel prima?
Of zou je juist meer info willen krijgen?
pi_165175090
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:18 schreef edraket31 het volgende:
Even wat vragen voor een zakelijk project, ben wel benieuwd naar reacties.

Stel jullie investeren in een project, voelen jullie je dan ook betrokken bij die toko?
Wat voor info krijg je over de ontwikkelingen, of is het alleen maar een kwestie van maandelijks je afbetaling ontvangen en vind je het verder ook wel prima?
Of zou je juist meer info willen krijgen?
Hallo mijnheer Raket, u bent nieuw hier?
Welkom. Zou je je misschien even voor kunnen stellen doe je aan crowdfunding?
Zo nee wat is dan je reden van belangstelling voor onze betrokkenheid bij investeringen?
NRDZ
pi_165175092
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:18 schreef edraket31 het volgende:
Even wat vragen voor een zakelijk project, ben wel benieuwd naar reacties.

Stel jullie investeren in een project, voelen jullie je dan ook betrokken bij die toko?
Wat voor info krijg je over de ontwikkelingen, of is het alleen maar een kwestie van maandelijks je afbetaling ontvangen en vind je het verder ook wel prima?
Of zou je juist meer info willen krijgen?
Persoonlijk vind ik het jammer dat je alleen maar de negatieve berichten hoort... ik zou het leuk vinden een foto of verslagje te krijgen wat er met de investering is gerealiseerd. Daarnaast af en toe een update over hoe het met het bedrijf gaat zou ik ook niet erg vinden. Ik voel me echter niet extreem betrokken bij bedrijven, maar vind het wel leuk/fijn te weten wat er nu met het geld gerealiseerd wordt / is
pi_165175242
@ EdRaket
Info prima, maar eerst en vooral mijn knaken terug...Mét rente!!
pi_165175328
In het kader van info even naar de pohi van meneer raket gekeken....

hmmm.........
pi_165175562
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hallo mijnheer Raket, u bent nieuw hier?
Welkom. Zou je je misschien even voor kunnen stellen doe je aan crowdfunding?
Zo nee wat is dan je reden van belangstelling voor onze betrokkenheid bij investeringen?
NRDZ
Nieuw in het topic wel ja, ook redelijk nieuw met crowdfunding moet ik eerlijk bekennen.
Reden van belangstelling is dat ik ervaring heb in een bepaalde markt waarin een aantal ondernemers een nieuw crowdfunding platform wil opzetten en mij benaderd hebben voor mijn technische kennis van die markt.
Niet zozeer voor het financiële plaatje dus....

Een van onze hersenspinsels is om de "crowd" meer te betrekken bij het project, gaat verder dan "20% korting bij een eerste diner".

Vandaar mijn vragen. We kunnen wel van alles bedenken, maar als de crowd denkt "wil gewoon mijn knaken terug (incl rente)", dan heeft het wellicht weinig kans van slagen.

Veel meer info kan ik helaas nog niet geven. Wij vermoeden dat het een succes zou kunnen worden (ook voor de lener, naast de lenig ook extra omzet) en daarom wil ik in dit stadium nog niet teveel prijsgeven om te voorkomen dat andere partijen met iets soortgelijks zouden komen.

Gewoon simpele vraag: zou je meer betrokken willen worden? Je bent tenslotte een stukje "mede-eigenaar"
pi_165175599
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:31 schreef bleyenburg het volgende:
In het kader van info even naar de pohi van meneer raket gekeken....

hmmm.........
Ik zit normaliter niet beroepsmatig op Fok!
Enige topics waar ik serieus reageer zijn topics mbt Bitcoin, daytraden en Forex.
Ik ben een daytrader, maar dit project staat daar geheel los van. Is totaal andere markt waarin ik voorheen jarenlang gewerkt heb.
pi_165175721
mag ik vragen in welke bepaalde markt u ervaring hebt?
pi_165175743
Ik zit normaliter niet beroepsmatig op Fok!
Enige topics waar ik serieus reageer zijn topics mbt Bitcoin, daytraden en Forex.


Grappig: ik kom vooral veel Dames, Formule 1 en Ajax tegen ;)
pi_165175754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:18 schreef edraket31 het volgende:
Even wat vragen voor een zakelijk project, ben wel benieuwd naar reacties.

Stel jullie investeren in een project, voelen jullie je dan ook betrokken bij die toko?
Wat voor info krijg je over de ontwikkelingen, of is het alleen maar een kwestie van maandelijks je afbetaling ontvangen en vind je het verder ook wel prima?
Of zou je juist meer info willen krijgen?
Het ligt wat mij betreft ook aan het project. Ik investeer graag kleine bedragen in projecten waar ik wat mee heb. Uit je opmerking in een volgende post waar je het over 'mede-eigenaar' hebt begrijp ik dat het mogelijk om aandelen crowdfunding gaat. In die gevallen ben ik over het algemeen meer betrokken. Dan is er ook een belang dat zo'n bedrijf succesvol groeit. Bij een lening krijg je hopelijk gewoon je geld terug met rente en na afloop is er geen band meer.
pi_165175768
Hoe moeten wij dat "mede eigenaar" interpreteren?
pi_165175791
GARAGEBOXEN aanvraagbrief > Gem Vwaard 3/6/2015 staat keurig op internet incl adres & kopie paspoort.

Geacht heer Sharifi,
We hebben een positief besluit ontvangen van B&W voor de horecafunctie op Leenderweg 39 en de
deels uitruil in functie met Leenderweg 74. Om het mogelijk te maken dat de garageboxen op korte
termijn gerealiseerd kunnen worden heeft dhr. Veltman namens mij geopperd dit met een tijdelijke
vergunning mogelijk te maken om dat andere (snelle) alternatieven niet mogelijk waren.
De gemeente heeft hier een positief besluit over genomen en de vergunning is door mij via het
formulier omgevingsvergunning via www.omqevinqsloket.nl aangevraagd.
Ik begreep dat er een onderbouwing moet komen waarom ik verzoek tot meewerken aan deze
tijdelijke vergunning.
Het verzoek is om de prefab garage boxen als tijdelijk bouwwerk te vergunnen voor een periode van
10 jaar (eventueel zelfs verlengt met 5 jaar, tot totaal 15 jaar indien nodig). Het bestemmingsplan
"Warande" vastgesteld op 28 februari 2013 wat op dit moment op deze locatie geldig is moet na 10
jaar ge-update worden door de Gemeente Valkenswaard. Medio 2023 / 2024 zal er een nieuw
bestemmingsplan in werkingtreden, waarbij de gemeente zal zorgen dat de huidige bestemming
naar garages zal worden aangepast.
Onderbouwing:
Het gaat hier om verlening tijdelijke bouwvergunning prefab garageboxen op grond van de
afwijkingsmogelijkheden artikel 2.12 lid 1 onder a onder 2 van de Wabo en artikel 4 lid 11 van de
bijlage II van het Bor. Hiervoor moet een omgevingsvergunning voor de activiteiten "Bouwen" en
"Handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening" ingediend worden.
De in basis vereiste voor de tijdelijkheid van de garageboxen word gewaarborgd doordat deze
gehuurd worden voor een periode van 10 jaar. Deze prefab boxen zijn niet verankerd in de grond,
het is een zelfdragende unit, gemaakt om te kunnen verplaatsen en is wederom herbruikbaar op een
andere locatie. De gehuurde prefab boxen zijn bedoeld voor stalling van een voertuig
Voorwoord:
ƒ
Het tijdelijke karakter is slechts voor de duur van 10 jaar Daarnaast is het de bedoeling om via een
ander vergunningtraject, vergunning te verkrijgen voor het plaatsen van vaste garageboxen. Mocht
deze vergunning er niet komen dan zal bij beëindiging van de huurperiode, welke gelijktijdig eindigt
met de einddatum van de tijdelijke vergunning, de prefab boxen worden verwijderd. Waarna de
situatie weer dezelfde zal zijn zoals hoe de situatie nu is.
Vanzelfsprekend ben ik bereid om verdere toelichting te geven in dien gewenst.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en zie uw reactie met belangstelling
pi_165175817
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:42 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Nieuw in het topic wel ja, ook redelijk nieuw met crowdfunding moet ik eerlijk bekennen.
Reden van belangstelling is dat ik ervaring heb in een bepaalde markt waarin een aantal ondernemers een nieuw crowdfunding platform wil opzetten en mij benaderd hebben voor mijn technische kennis van die markt.
Niet zozeer voor het financiële plaatje dus....

Een van onze hersenspinsels is om de "crowd" meer te betrekken bij het project, gaat verder dan "20% korting bij een eerste diner".

Vandaar mijn vragen. We kunnen wel van alles bedenken, maar als de crowd denkt "wil gewoon mijn knaken terug (incl rente)", dan heeft het wellicht weinig kans van slagen.

Veel meer info kan ik helaas nog niet geven. Wij vermoeden dat het een succes zou kunnen worden (ook voor de lener, naast de lenig ook extra omzet) en daarom wil ik in dit stadium nog niet teveel prijsgeven om te voorkomen dat andere partijen met iets soortgelijks zouden komen.

Gewoon simpele vraag: zou je meer betrokken willen worden? Je bent tenslotte een stukje "mede-eigenaar"
Dank!

Wat mij betreft staan de knaken + rente voorop. Immers ik heb hard moeten werken om wat knaken te verzamelen en ben blij om ze te kunnen lenen aan anderen om hen ook wat knaken te laten vergaren.
De lener moet dus goed op mijn knaken passen en er winstgevend mee omgaan.
All je meer betrokken bent en regematig op de hoogte gehouden wordt kan het het uitlenen leuker maken.
Maar punt 1 is voor mij blijft dat knaken terug moeten met rente.
Het is geen charitatieve aangelegenheid anders had ik mijn knaken wel gelijk aan het leger des heils kunnen schenken.
pi_165175828
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:52 schreef bleyenburg het volgende:
Hoe moeten wij dat "mede eigenaar" interpreteren?
Is bewust tussen "" gezet.
Is meer vanuit de gedachte dat jij je geld investeert in een bepaald project en je je daardoor enigzins betrokken zou voelen bij dat project.
Verder niets schimmigs.
Het moet gewoon een eerlijke, transparante crowdfunding worden met nét een beetje extra voor de crowd én voor de lener.
pi_165175862
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:18 schreef edraket31 het volgende:
Even wat vragen voor een zakelijk project, ben wel benieuwd naar reacties.

Stel jullie investeren in een project, voelen jullie je dan ook betrokken bij die toko?
Wat voor info krijg je over de ontwikkelingen, of is het alleen maar een kwestie van maandelijks je afbetaling ontvangen en vind je het verder ook wel prima?
Of zou je juist meer info willen krijgen?
Voor sommige projecten is dat wel leuk (ICC, WakaWaka, truus die 1500 euro voor haat haakpoppetjeshobbie wil) voor andere interesseert het me eerlijk gezegd geen hol en verwacht ik gewoon dat het geld terugstroomt (sparrib express, de groningsehuizenboeren, het miljoen project)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_165176035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:53 schreef peterc het volgende:
GARAGEBOXEN aanvraagbrief > Gem Vwaard 3/6/2015 staat keurig op internet incl adres & kopie paspoort.

Geacht heer Sharifi,
We hebben een positief besluit ontvangen van B&W voor de horecafunctie op Leenderweg 39 en de
deels uitruil in functie met Leenderweg 74. Om het mogelijk te maken dat de garageboxen op korte
termijn gerealiseerd kunnen worden heeft dhr. Veltman namens mij geopperd dit met een tijdelijke
vergunning mogelijk te maken om dat andere (snelle) alternatieven niet mogelijk waren.
De gemeente heeft hier een positief besluit over genomen en de vergunning is door mij via het
formulier omgevingsvergunning via www.omqevinqsloket.nl aangevraagd.
Ik begreep dat er een onderbouwing moet komen waarom ik verzoek tot meewerken aan deze
tijdelijke vergunning.
Het verzoek is om de prefab garage boxen als tijdelijk bouwwerk te vergunnen voor een periode van
10 jaar (eventueel zelfs verlengt met 5 jaar, tot totaal 15 jaar indien nodig). Het bestemmingsplan
"Warande" vastgesteld op 28 februari 2013 wat op dit moment op deze locatie geldig is moet na 10
jaar ge-update worden door de Gemeente Valkenswaard. Medio 2023 / 2024 zal er een nieuw
bestemmingsplan in werkingtreden, waarbij de gemeente zal zorgen dat de huidige bestemming
naar garages zal worden aangepast.
Onderbouwing:
Het gaat hier om verlening tijdelijke bouwvergunning prefab garageboxen op grond van de
afwijkingsmogelijkheden artikel 2.12 lid 1 onder a onder 2 van de Wabo en artikel 4 lid 11 van de
bijlage II van het Bor. Hiervoor moet een omgevingsvergunning voor de activiteiten "Bouwen" en
"Handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening" ingediend worden.
De in basis vereiste voor de tijdelijkheid van de garageboxen word gewaarborgd doordat deze
gehuurd worden voor een periode van 10 jaar. Deze prefab boxen zijn niet verankerd in de grond,
het is een zelfdragende unit, gemaakt om te kunnen verplaatsen en is wederom herbruikbaar op een
andere locatie. De gehuurde prefab boxen zijn bedoeld voor stalling van een voertuig
Voorwoord:
ƒ
Het tijdelijke karakter is slechts voor de duur van 10 jaar Daarnaast is het de bedoeling om via een
ander vergunningtraject, vergunning te verkrijgen voor het plaatsen van vaste garageboxen. Mocht
deze vergunning er niet komen dan zal bij beëindiging van de huurperiode, welke gelijktijdig eindigt
met de einddatum van de tijdelijke vergunning, de prefab boxen worden verwijderd. Waarna de
situatie weer dezelfde zal zijn zoals hoe de situatie nu is.
Vanzelfsprekend ben ik bereid om verdere toelichting te geven in dien gewenst.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en zie uw reactie met belangstelling
met name;
De in basis vereiste voor de tijdelijkheid van de garageboxen word gewaarborgd doordat deze
gehuurd worden voor een periode van 10 jaar.

als dat zo is klopt de pitch niet, heeft hij het geld misschien nodig voor het afbreken van wat er nu staat?
pi_165176037
sorry edraket.
voor mij telt het rendement.
de rest is gebakken lucht m.i.

Ben nog wel benieuwd naar de branche waarin u uw specialisatie heeft.
pi_165176122
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:05 schreef bleyenburg het volgende:
sorry edraket.
voor mij telt het rendement.
de rest is gebakken lucht m.i.

Ben nog wel benieuwd naar de branche waarin u uw specialisatie heeft.
Toch dank voor je reactie.
Branche wil ik (nog) even in het midden laten om eerder genoemde redenen van kapers op de kust. Is (mijns inziens) ook nog niet van belang voor de door mij simpel bedoelde vraagstelling.
pi_165176289
Ed Raket
Enige branche die ik kan bedenken is vakantiehuisjes.
Als je dan "mede eigenaar " bent zou je zelf erin kunnen gaan zitten of vrienden en bekenden aanraden juist dat huisje te kiezen.

zou zo maar kunnen werken, zit je in deze branche dan zet ik het wel in een spoiler.

Kan echter met ieder platform dus geen meerwaarde, zal wel andere branche zijn.
pi_165176374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:17 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Ed Raket
Enige branche die ik kan bedenken is vakantiehuisjes.
Als je dan "mede eigenaar " bent zou je zelf erin kunnen gaan zitten of vrienden en bekenden aanraden juist dat huisje te kiezen.

zou zo maar kunnen werken, zit je in deze branche dan zet ik het wel in een spoiler.

Kan echter met ieder platform dus geen meerwaarde, zal wel andere branche zijn.
Nope, dan lees je dat "mede eigenaar" te letterlijk. Was niet zo bedoeld door mij.
pi_165176412
edraket
Deze informatie lijkt mij niet echt belangrijk omdat het gaat om een financiering, geen deelname. Bij aandelen crowdfunding wil ik graag op de hoogte blijven van een project. Bij een financiering is voor mij deze informatie niet zo belangrijk.

Wil je een goed platform bouwen onderscheidt je dan in een echt geoeie pitch met alle benodigde informatie (die een bank bijvoorbeeld ook zou krijgen bij een lening).

Naar mijn mening bestaat een goede CF portefuille uit veel leningen (spreiding). Dus even ter beeldvorming, heb je een portefuille van 50-100 projecten dan wil ik hier niet elk (kwartaal) een standaard update van ontvangen met het gaat goed. Dat kost te veel tijd en voegt naar mijn mening weinig toe.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_165176501
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:24 schreef ITrade het volgende:
Wil je een goed platform bouwen onderscheidt je dan in een echt geoeie pitch met alle benodigde informatie (die een bank bijvoorbeeld ook zou krijgen bij een lening).
En zorg er voor dat zekerheden goed geregeld zijn/worden en MET NAME bij betalings problemen WEL regelmatige EN inhoudelijke updates
pi_165176552
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:56 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Is bewust tussen "" gezet.
Is meer vanuit de gedachte dat jij je geld investeert in een bepaald project en je je daardoor enigzins betrokken zou voelen bij dat project.
Verder niets schimmigs.
Het moet gewoon een eerlijke, transparante crowdfunding worden met nét een beetje extra voor de crowd én voor de lener.
Dat extra zou voor mij het voorwerk zijn.

Duidelijke cijfers met onderbouwing. Niet van die houtje touwtje berekeningen waarbij de omzet al 10 jaar op 50K ligt maar dit jaar ineens op 4 miljoen komt.

Een pitch die klopt.
Nakijken of alle informatie klopt. Hier komen nog regelmatig projecten voorbij waar iets mee is, en die dan terug getrokken moeten worden door het platform. Dus niet zomaar overnemen wat de ondernemer zegt, maar dit ook controleren.

En als laatste de zekerheden: checken of dit echt zekerheden zijn, en ze niet al aan een ander verpand zijn. En vervolgens deze zekerheden vastleggen voor de investeerders. En afspraken maken over eventuele volgende leningen zodat de investeerders daar niet de dupe van worden.

Tja en als de lening dan loopt is het leuk om zo nu en dan wat te horen, maar voor mij absoluut geen meerwaarde.
Als mensen verplicht worden elk half jaar iets te vertellen dan krijg je van die saaie standaard verhaaltjes. Ik heb liever dat ze die tijd besteden aan hun werk zodat ze terug kunnen betalen.
pi_165176560
Ik heb o.a. wat geinvesteerd in horeca bij mij in de buurt, ik ben daar ook wel een keer gaan eten en voel me in die zin wel wat betrokken. Ik heb zo'n restaurant ook wel eens aanbevolen bij vrienden of kennissen. Het is niet zo dat ik ze dan wat aan wil smeren, ik moet wel echt het idee hebben dat ik een oprecht goed advies geef om ergens te gaan eten. In die zin voel ik me dus wel betrokken.

Daarnaast heb ik natuurlijk ook geinvesteerd in toko's waar ik nooit iets mee te maken zal hebben, dan bekijk ik het puur zakelijk.
pi_165176599
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:32 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Ik heb ze ook nog niet binnen maar per vandaag staan ze wel in mijn transactieoverzicht op KOM.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dan KOM(t) het toch nog goed.
Spannender is hoe het met de betaling van komende maand gaat......................
Hmm, bij mij staat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet in het overzicht en ik heb vanochtend van Pim te horen gekregen dat er maar een beperkt bedrag door KoM is ontvangen, te weinig om 1 termijn aan de investeerders uit te keren
pi_165176610
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:24 schreef ITrade het volgende:
Naar mijn mening bestaat een goede CF portefuille uit veel leningen (spreiding). Dus even ter beeldvorming, heb je een portefuille van 50-100 projecten dan wil ik hier niet elk (kwartaal) een standaard update van ontvangen met het gaat goed. Dat kost te veel tijd en voegt naar mijn mening weinig toe.
Iets in het kader van
"Zie hier de machine die we gekocht hebben van jullie centen"
"Zie hier het verbouwde pand"
"Zie hier mijn popup store"
etc... etc...
Wanneer e.a. geland is zou misschien wel leuk zijn, een standaard update met "we bestaan nog steeds en betalen onze schuld nog steeds" merk ik ook wel aan mijn betaalrekening :)

Over mijn betaalrekening gesproken, deze mist nog een bijschrijving van KOM, deze komt normal "begin" van de maand 4 tot 6e samen met andere betalingen. Die anderen zijn wel binnen, ook nog geen "transactie" bij KOM dus het ligt niet aan mijn bank.

Al zijn die anderen "ook pas" gister binnen gekomen, dus misschien ben ik wel veel te snel....

[ Bericht 3% gewijzigd door namliam op 08-09-2016 16:40:43 ]
pi_165176725
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:34 schreef namliam het volgende:

Over mijn betaalrekening gesproken, deze mist nog een bijschrijving van KOM
Vanochtend van Pim gehoord dat deze aanstaande dinsdag door de ondernemer naar KoM wordt overgemaakt. Waarom pas dinsdag weet ik niet. Ondernemer zit nu in Braziie,daar hebben ze volgens mij ook internet. :{
  donderdag 8 september 2016 @ 16:40:42 #227
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_165176754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:34 schreef namliam het volgende:
[...]
Over mijn betaalrekening gesproken, deze mist nog een bijschrijving van KOM
Zijn de drie dagen al om? Ja, die mis ik ook. En deze is ook niet voor 't eerst wat later met betalen.
pi_165176775
Garagebox,

Als je ziet wat er nu staat, zie google, heb je niet veel geld nodig voor het slopen. Het pleurt nu al bijna in elkaar. Ik weet niet zit hoe het zit met 'schone grond' etc. Vervuiling van de grond is goed mogelijk na bijna 50jaar.

Maar het worden prefab boxen welke natuurlijk, toch een 2e hands waarde hebben als het na 10 jaar stopt. Geen wonderwaarde natuurlijk. Het geld zal toch verdient moeten worden in de 10 jaar.

Blijft de vraag, 15x stel ¤ 200 per mnd voor een box = ¤ 3000 per mnd -/- aflossing en rente per mnd , zeg ¤ 2500. Dan gaat het geld motortje pas echt lopen na aflossing van de lening. Dus na 6 jaar, en resteert dan nog maar 4 jaar.

Waarom geen eigen reserves/cash er in, welke nu op de bank ook niet renderen.
Of is er geen of te weinig liquiditeit aanwezig om deze deels in dit project te stoppen.
pi_165176909
GARAGE BOXEN GVE ; project is vol ; niet meegedaan, SUCCES, Normaal ben ik wel voor vastgoed maar in dit geval, te weinig structuur en professionele aanpak.
pi_165177462
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:40 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Zijn de drie dagen al om? Ja, die mis ik ook. En deze is ook niet voor 't eerst wat later met betalen.
Die is bij mij inmiddels binnen...
pi_165177733
Ik mis er nog 3 bij Kom 1 die hiervoor is benoemd. Verder nog 1 waarbij de betalingen soms op zich laten wachten of eem maandje overslaat.
Verder nog 1 die in de laatste 5 maanden zit dan is die afgelost alleen die is de laatste maanden nogal eens te laat.

Maar goed morgen zijn het pas 3 dagen. Dus dan pas echt klagen.
pi_165179842
Ben wel benieuwd wat voor garageboxen hij gaat zetten.

In de vergunning staat dat het prefab garages zijn die gehuurd worden.

op gve staat niet hoe groot ze worden, op internet kan ik 15 nieuwe geplaatst met fundering kopen voor een ton

http://www.sbnbouw.nl/nl/(...)itvoering/c111_p229/

Probeer er nu niet meer naar te kijken, zit er zelf niet in, kan ook niet want is particuliere lener.
Als ik er in zat zou ik wel even aan gve vragen

-gaat hij ze huren
- gaat hij ze kopen
pi_165180554
Waarom zouden alle garages evenveel moeten kosten?
Pecunia non olet
pi_165180959
Ze zullen niet allemaal even veel kosten, grotere zijn ook duurder.
ging mij er om dat funder denkt dat over paar maanden daar voor 260 K aan boxen staat die in eigendom van de lener is.
en dan achteraf blijkt dat hij ze gehuurd heeft zoals hij volgens de vergunning moet/doet.
pi_165181133
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:39 schreef iw84t het volgende:

[..]

Vanochtend van Pim gehoord dat deze aanstaande dinsdag door de ondernemer naar KoM wordt overgemaakt. Waarom pas dinsdag weet ik niet. Ondernemer zit nu in Braziie,daar hebben ze volgens mij ook internet. :{
Blijkbaar geen automatische incasso? Dat kun je toch gewoon eisen als KOM?
pi_165181726
GARAGE BOXEN

zie www.berekenhet.nl annuïteiten 60mnd 160k 7% is maandelijkse annuïteit van ¤ 3140 vervolgens 15x garageboxen met in mijn ogen max huur ¤ 200 - ¤ 250 is hooguit ¤ 3300 - ¤ 3400, nog niet echt leegstand ingecalculeerd.

Waarom geen eigen geld / werkkapitaal erin , al is het maar deels, zeg 50% , dan genereer je een cash flow, het opbouwen van reserves bij het Duitse onroerend goed, is leuk, maar het deels in de garages stoppen bespaart 7% rente per jaar en dat op 160k is 10k - 11k.

Waarschijnlijk dus geen werkkapitaal substantieel, en het in de BRD houden van reserves, (fiscus) ? De eerste jaren brengt het dus bijna niets enkel de laatste 4 met evt uitzicht op voortzetting. Bietje raar...
pi_165182738
Ed, als je eenmaal.geinvesteerd,heb kun je,er toch meer uit dus alle informatie is,overbodig totdat er betalingsproblemen komen, dan is het zaak om samen goed te bepalen/ informeren hoe het geld terug komt. Of je moet tussentijds kunnen uitstappen op basis van de updates (wat bij symbid nog steeds niet kan). Verder 100% mee eens dat de informatie,en screening vaak waardeloos is maar dat komt waarschijnlijk omdat de platforms anders te weinig projecten hebben. Verder vind ik de 10% participatie van knab wel sterk omdat het dan ook eigenbrlang is en de vergoedingsstructuiur van collin ook, een meer constante cashflow voor het collin waardoor het minder kritiek wordt om nieuwe projecten binnen te halen en hopelijk een betere screening vooraf. Al je een nieuw platform kan maken met al deze elementen ben ik je investeerder.
pi_165183429
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 14:27 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Er zou vandaag of morgen een bericht uitgaan
Kon je al iets uit de reactie opmaken?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165184497
Iedereen die gereageerd heeft op mij vragen, dank daarvoor.
Zitten een paar interessante reacties tussen.
Mocht het hele project doorgang vinden en ik meer over kan vertellen, zal ik het hier zeker doen. Niet om reclame te maken maar omdat ik enige scepsis meende te zien bij een enkeling.

Ik ga weer in lurkstand hier :W
pi_165193435
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Kon je al iets uit de reactie opmaken?
Faillissement was bekend. Overgedragen aan gerechtsdeurwaarder...
pi_165193707
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 07:53 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Faillissement was bekend. Overgedragen aan gerechtsdeurwaarder...
Daar heb je dan niks meer aan GvE!
pi_165193838
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:28 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Daar heb je dan niks meer aan GvE!
Zou dit niet ook een preventieve maatregel kunnen zijn. Direct naar de deurwaarder, omdat de initiële aanvrager failliet is. Daardoor loop je de boot niet mis bij volgende rechtzaken etc, omdat je wel op tijd was met het melden als schuldeiser. Maar in de tussentijd kan de BV die erboven hangt nog wel altijd aflossen?
  vrijdag 9 september 2016 @ 10:18:44 #243
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165195524
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 07:53 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Faillissement was bekend. Overgedragen aan gerechtsdeurwaarder...
Pfff afwachten maar weer, het probleem is wel dat een default er altijd meteen zo inhakt.

Ik heb nu totaal aan rente ontvangen van GVE 2600,- maar ben aan de andere kant ook 1310,- kwijt aan defaults (deel er van zou wel met de jaren terug moeten komen en een ander deel is nog niets van bekend). Ik heb ook niet echt een idee wat ik nu aan rendement haal maar denk niet dat ik iets mee opschiet als ik het zo bekijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165196018
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:18 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik heb ook niet echt een idee wat ik nu aan rendement haal maar denk niet dat ik iets mee opschiet als ik het zo bekijk.
Ik heb dat idee bij een groot aantal Nederlandse crowdfundingsites.

Hier een verhaal uit Engeland, waar Funding Circle besloot critischer te worden op de aangeboden leningen, omdat investeerders geen rendement haalden door te veel defaults.
http://uk.businessinsider(...)nce-2016-9?r=US&IR=T
pi_165196023
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:14 schreef peterc het volgende:
GARAGE BOXEN

zie www.berekenhet.nl annuïteiten 60mnd 160k 7% is maandelijkse annuïteit van ¤ 3140 vervolgens 15x garageboxen met in mijn ogen max huur ¤ 200 - ¤ 250 is hooguit ¤ 3300 - ¤ 3400, nog niet echt leegstand ingecalculeerd.

Waarom geen eigen geld / werkkapitaal erin , al is het maar deels, zeg 50% , dan genereer je een cash flow, het opbouwen van reserves bij het Duitse onroerend goed, is leuk, maar het deels in de garages stoppen bespaart 7% rente per jaar en dat op 160k is 10k - 11k.

Waarschijnlijk dus geen werkkapitaal substantieel, en het in de BRD houden van reserves, (fiscus) ? De eerste jaren brengt het dus bijna niets enkel de laatste 4 met evt uitzicht op voortzetting. Bietje raar...
In jouw situatie zou ik het ook zo doen hoor, 5 jaar quite spelen en in de 5 jaar erop je winst pakken ^O^ En bij verlening nog wat langer.

alleen vraag ik me af of de ingeschatte verhuuropbrengsten niet wat lager liggen.

http://www.marktplaats.nl(...)20huur&categoryId=58
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_165196344
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:18 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Pfff afwachten maar weer, het probleem is wel dat een default er altijd meteen zo inhakt.

Ik heb nu totaal aan rente ontvangen van GVE 2600,- maar ben aan de andere kant ook 1310,- kwijt aan defaults
Heb ontvangen of ga ontvangen, belangrijk en groot verschil. Immers een default komt eerder aan het licht dan een succesvol project, zo heb ik ontvangen 200 euro en zal ik ontvangen een totaal van 625 euro.
Nu een paar defaults van totaal 300 euro lijkt vervelend (tegen die 200 euro) maar t.o.v. het total van 625 euro valt het mee en dan hoop ik ook nog een deel van die 300 euro over ooit terug te krijgen.

Gezien mijn bedragen, maar ik ben nog maar een rookie vergeleken met jou volgens mij, zal je vermoedelijk wel het totaal bedoelen, maar zelfs dan ben je 50% van je rendement kwijt waarvan je hopelijk ooit nog een deel terug krijgt. Houd je toch nog een netto rendement over van 3% o.i.d. wat toch dik en dik de bank overtreft?

Eerst even afkloppen, ik heb voorlopig als groentje nog de mazzel nog nooit met een default te maken hebben gehad... aan de andere kant mijn eerste projecten beginnen nu zo een beetje in de gevaren zone te komen (1,5 tot 2 jaar) dus het valt maar te bezien dat die mazzel blijft duren.... Nog een keer afkloppen.
pi_165196450
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:45 schreef Benger het volgende:

[..]
Hier een verhaal uit Engeland, waar Funding Circle besloot critischer te worden op de aangeboden leningen, omdat investeerders geen rendement haalden door te veel defaults.
http://uk.businessinsider(...)nce-2016-9?r=US&IR=T
pfff, ik zeg dat al een tijdje. Er worden veel teveel echte junkleningen langs deze weg bij particulieren gestald. Met dus veel te lage risicovergoedingen. Na o.a. de wijnboer/belts-verhalen hier heb ik het vermoeden dat grotere partijen deze geldbron bewust aan het aanboren zijn... Ik houd het grotendeels voor gezien, alleen kleinschalige of particuliere projecten wil ik nog wel naar kijken

ff voor de context: de eerste 2,5 jaar had ik geen enkele default ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door ZeKraut op 09-09-2016 11:16:36 ]
pi_165196467
Nu bij Collin een modelabel. Ik laat 'em lekker gaan.
pi_165196519
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:09 schreef tiara1977 het volgende:
Nu bij Collin een modelabel. Ik laat 'em lekker gaan.
Bij kleding haak ik meteen af, daarnaast ook nog eens een verhoogd risico door Collin op het project geplakt.
pi_165196522
http://www.goudenstier.nl/categorieen/
Er zijn 5 crowdfundingplatforms genomineerd voor een gouden stier (wat dat ook moge zijn):
- Collin
- GvE
- HCN
- KOM
- Symbid
pi_165196534
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:12 schreef Benger het volgende:
http://www.goudenstier.nl/categorieen/
Er zijn 5 crowdfundingplatforms genomineerd voor een gouden stier (wat dat ook moge zijn):
- Collin
- GvE
- HCN
- KOM
- Symbid
Zijn prijzen in de beleggingswereld.
pi_165196645
Tony Cohen @ Collin
7 ton, waarvan 3 ton Eigen investering, dus 4 ton bij Collin waarvan 2 ton levensverzekering (maar geen garantie!)

2015 verlies van 250.000, met benodigde reorganisatie...
m.i. Kleding die verlies wil financieren onder het mom van uitbreiding waarvan het success nog maar moet worden afgewacht.

Al geloof ik wel dat de markt voor luxere kleding wel zal groeien met de huidige "up trend" van de hele wereld economie... Toch laat ik ook deze weer aan mij voorbij lopen.
pi_165196962
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:09 schreef tiara1977 het volgende:
Nu bij Collin een modelabel. Ik laat 'em lekker gaan.
"Dun & Bradstreet kwalificeert de onderneming als Verhoogd risico". Dat is niet voor niks en dat Collin niet eens een poging waagt om dit te verklaren, is dit project al voor mij een big no no!

En dan heb ik het niet eens over de moeizame modemarkt waarin het bedrijf opereert, dat er geen enkele zekerheid wordt geboden, vorig jaar flink verlies gemaakt, omzet 2016 is een verwachting er wordt niks gezegd over wat al gerealiseerd is... kortom: voor mij ben je absoluut een kamikaze durfinvesteerder als je hierin stapt.
pi_165197034
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:36 schreef mike79_n het volgende:

[..]

"Dun & Bradstreet kwalificeert de onderneming als Verhoogd risico". Dat is niet voor niks en dat Collin niet eens een poging waagt om dit te verklaren is dit project al voor mij een big no no!

En dan heb ik het niet eens over de moeizame modemarkt waarin het bedrijf opereert, dat er geen enkele zekerheid wordt geboden, vorig jaar flink verlies gemaakt, omzet 2016 is een verwachting er wordt niks gezegd over wat al gerealiseerd is... kortom: voor mij ben je absoluut een kamikaze durfinvesteerder als je hierin stapt.
volgens google is Jens Participatie eigenaar van een serie machinefabrieken die een x aantal jaren geleden doorgestart zijn.

Lijkt er een beetje op dat de huidige eigenaar terg betaald moet worden
  vrijdag 9 september 2016 @ 11:44:29 #255
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165197099
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:03 schreef namliam het volgende:

[..]

Heb ontvangen of ga ontvangen, belangrijk en groot verschil. Immers een default komt eerder aan het licht dan een succesvol project, zo heb ik ontvangen 200 euro en zal ik ontvangen een totaal van 625 euro.
Nu een paar defaults van totaal 300 euro lijkt vervelend (tegen die 200 euro) maar t.o.v. het total van 625 euro valt het mee en dan hoop ik ook nog een deel van die 300 euro over ooit terug te krijgen.

Gezien mijn bedragen, maar ik ben nog maar een rookie vergeleken met jou volgens mij, zal je vermoedelijk wel het totaal bedoelen, maar zelfs dan ben je 50% van je rendement kwijt waarvan je hopelijk ooit nog een deel terug krijgt. Houd je toch nog een netto rendement over van 3% o.i.d. wat toch dik en dik de bank overtreft?

Het rente bedrag is wat ik tot op heden daadwerkelijk heb ontvangen en het default bedrag is wat ik tot nu toe maximaal kwijt kan zijn (incl. Pacogi al afgeschreven) en daar komt nog wel een deel van terug dat klopt. Misschien als je het zo zegt is het meer dan mn spaarrekening maar ik relateer het aan mn aandelen/obligatie deel en dan valt het een stuk lager uit dan dat en het risico is misschien nog wel hoger.

Misschien dat ik heel even stop tot het einde van het jaar en dan verder kijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165197152
TONY COHEN
omzet 2005-2010 10.000k per jaar, prognose 2016 2.100k per jaar.

neg cashflow 2015 250k prognose genormaliseerd 2016 +300k, verschil??

anders wat is nu het operationeel result vh primaire proces?
EBIT of EBITA vd afgelopen jaren
pi_165197409
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:44 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het rente bedrag is wat ik tot op heden daadwerkelijk heb ontvangen en het default bedrag is wat ik tot nu toe maximaal kwijt kan zijn (incl. Pacogi al afgeschreven) en daar komt nog wel een deel van terug dat klopt.
Dan heb je ook nog zo een 2600 euro aan rente tegoed, dus moet je 5200 vergelijken met die 1300 en dan praat je toch over andere verhoudingen. De defaults nu hebben een verhouding tot de projecten die vol gaan lopen over 2 of 3 jaar.

Stel je start 10 projecten per 1-1-2015
Een gaat default 05-2016
een ander gaat default 01-2017
Per 01-2017 heb je (volgens de statistieken) de risicovolste periode gehad en de rest loopt de volledige periode uit.
Pas na de volle uitloop van alle 10 projecten, en zelfs nog de uitloop van de afwikkeling van de defaults kan je echt iets zeggen. Dat zal in dit geval 2020/2021 zijn (of zelfs nog later ivm de defaults), terwijl natuurlijk aandelen en obligaties heel mooi hier en nu rendement geven (of verlies)

Ik heb ook wat obligaties en dividend aandeeltjes die elk kwartaal netjes hun dividend uitbetalen... ooit wil ik nog daytrader worden en gewoon elke (werk)dag 200 euro netto binnen harken... maarja hoeveel daytraders kunnen nou echt zeggen dat ze elke week 1000 euro netto verdienen? Aan de andere kant zou je toch denken dat met de informative die je her en der aan (natuurlijk success) verhalen leest je toch relatief makkelijk aan die 200 euro zou moeten komen....
pi_165197821
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:12 schreef Benger het volgende:
http://www.goudenstier.nl/categorieen/
Er zijn 5 crowdfundingplatforms genomineerd voor een gouden stier (wat dat ook moge zijn):
- Collin
- GvE
- HCN
- KOM
- Symbid
Jammer dat IvM er niet tussen staat.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_165197906
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:29 schreef ITrade het volgende:

[..]

Jammer dat IvM er niet tussen staat.
Haha, ik denk dat het beter is niet daartussen te staan
  vrijdag 9 september 2016 @ 12:53:23 #260
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165198268
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:02 schreef namliam het volgende:

[..]

Dan heb je ook nog zo een 2600 euro aan rente tegoed, dus moet je 5200 vergelijken met die 1300 en dan praat je toch over andere verhoudingen. De defaults nu hebben een verhouding tot de projecten die vol gaan lopen over 2 of 3 jaar.

Stel je start 10 projecten per 1-1-2015
Een gaat default 05-2016
een ander gaat default 01-2017
Per 01-2017 heb je (volgens de statistieken) de risicovolste periode gehad en de rest loopt de volledige periode uit.
Pas na de volle uitloop van alle 10 projecten, en zelfs nog de uitloop van de afwikkeling van de defaults kan je echt iets zeggen. Dat zal in dit geval 2020/2021 zijn (of zelfs nog later ivm de defaults), terwijl natuurlijk aandelen en obligaties heel mooi hier en nu rendement geven (of verlies)

Ik heb ook wat obligaties en dividend aandeeltjes die elk kwartaal netjes hun dividend uitbetalen... ooit wil ik nog daytrader worden en gewoon elke (werk)dag 200 euro netto binnen harken... maarja hoeveel daytraders kunnen nou echt zeggen dat ze elke week 1000 euro netto verdienen? Aan de andere kant zou je toch denken dat met de informative die je her en der aan (natuurlijk success) verhalen leest je toch relatief makkelijk aan die 200 euro zou moeten komen....
Je hebt ook wel gelijk wat dat betreft maar nog een paar en het is einde verhaal.

En ik heb ook voornamelijk dividend aandelen en obligaties voor de rente niet super wat rendement betreft maargoed het loopt wel lekker door en als ik daar 5 of 6% mee haal ben ik tevreden. Tijdje wel vrij actief gedaan maar dat is idd lastig dus nu maar lekker gewoon laten lopen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165198481
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beiden van KOM zijn (weer) naar de deurwaarder toe.
pi_165198507
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/spoiler]

[ Bericht 5% gewijzigd door bambricks op 09-09-2016 14:09:12 ]
pi_165198680
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:07 schreef bambricks het volgende:
Nog een van

zou ik toch ff in spoiler zetten
pi_165198743
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 9 september 2016 @ 13:23:26 #265
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_165198832
it's raining defaults
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_165198870
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:07 schreef bambricks het volgende:
Nog een van Kom,
Wij hebben de ondernemer direct schriftelijk gewezen op zijn verplichtingen en dan met name de garantstelling vanuit de Holding
Het is een B+ project. De zekerheden zouden op orde moeten zijn. Zullen zien wat er terug gaat komen vanuit de zekerheden.

Daast alle eerder genoemde hebben de volgende KOM projecten ook niet betaald

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165198919
Hoe gaat het met de koffieboer bij KoM?

Projecten van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hebben ook niet betaald en zijn uithanden gegeven aan incassobureau. Heb paar maand geleden al aangegeven aan KoM dat die tokko op instorten staat.

Ik voorspel dat KoM over een paar jaar ook niet meer bestaat :/
pi_165198953
Ik voorspel dat crowdfunding over een paar jaar niet meer bestaat *)
pi_165198980
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:30 schreef rockenfeller het volgende:
Ik voorspel dat crowdfunding over een paar jaar niet meer bestaat *)
https://www.investormatch(...)breken-in-nederland/
Is blijkbaar niet iedereen met je eens. Ik verwacht wel dat de helft van de huidige platforms over drie jaar weg is.
pi_165199060
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:31 schreef Benger het volgende:

[..]

https://www.investormatch(...)breken-in-nederland/
Is blijkbaar niet iedereen met je eens. Ik verwacht wel dat de helft van de huidige platforms over drie jaar weg is.
BREAKING We zijn genomineerd voor een Gouden Stier in de categorie 'Beste crowdfundingplatform 2016. We zijn erg blij met de nominatie en kijken uit naar de uitreiking van deze ' oscars van de financiële sector' op 10 november. We zijn niet alleen maar blij, we willen nu natuurlijk ook winnen!!

Van KoM op linkedin _O-
pi_165199079
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:14 schreef ZeKraut het volgende:

[..]

zou ik toch ff in spoiler zetten
Hoe doe ik dat?
Verder ik beschadig er niemand meer mee. Bedrijf is al failliet.
pi_165199103
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:37 schreef bambricks het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat?
Verder ik beschadig er niemand meer mee. Bedrijf is al failliet.
Gewoon spoiler /spoiler met [] er omheen.
pi_165199217
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 11:12 schreef Benger het volgende:
http://www.goudenstier.nl/categorieen/
Er zijn 5 crowdfundingplatforms genomineerd voor een gouden stier (wat dat ook moge zijn):
- Collin
- GvE
- HCN
- KOM
- Symbid
Leuk, een verkiezing tussen de lamme en de blinde. Mijn stem zou nu nog uitgaan naar HCN maar liever had ik op SiG of IVM gestemd.
pi_165199244
Ik heb voor mezelf besloten om het komend half jaar niks meer te investeren in crowdfunding.

Kijk het even aan. Maak nog wel winst. Maar dat komt vooral door de bedrijven die nog geen jaar bezig zijn. Dus nog niet in de gevaarlijke zone zitten.
Zet het geld wat terug komt apart op een spaarrekening. En dan kijk ik over een half jaar wel of ik het nog ga investeren.
pi_165199252
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:38 schreef Benger het volgende:

[..]

Gewoon spoiler /spoiler met [] er omheen.
Benger heb ik geprobeerd [] snap ik maar wat bedoel je met spoiler/spoiler?

Bedankt alvast.
pi_165199279
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:28 schreef Baklapper het volgende:


Ik voorspel dat KoM over een paar jaar ook niet meer bestaat :/
Dat hangt er geheel van af hoe KOM de gevallen projecten verder uitwint en daar over communiceert. Er zijn een paar gevallen bekend waar de uitwinning goed is gegaan maar er zijn ook gevallen waar het totaal mis gelopen is zoals bij de wijnverkopers. We zullen de komende maanden zien welke kant het op beweegt. KOM zal wel spierballen moeten tonen om bij de (bijna) gevallenprojecten het geld alsnog (grotendeels) binnen te halen anders wordt de rendements- aftrek door de default verliezen te groot op dit platform.

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-09-2016 14:09:08 ]
pi_165199303
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:48 schreef bambricks het volgende:

[..]

Benger heb ik geprobeerd [] snap ik maar wat bedoel je met spoiler/spoiler?

Bedankt alvast.
Begin van bericht Haakje spoiler Haakje. Einde bericht Haakje /spoiler haakje
  vrijdag 9 september 2016 @ 13:54:18 #278
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_165199345
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:51 schreef djh77 het volgende:

[..]

Begin van bericht Haakje spoiler Haakje. Einde bericht Haakje /spoiler haakje
Of: selecteer je tekst en klik op het donkere balkje in de werkbalk boven het invoerveld.
pi_165199506
Weet iemand of de Kaasboer op FNC is vol gelopen (wat me onwaarschijnlijk lijkt)?
Het project staat niet meer op de site...
pi_165199613
Als ik even terug lees worden hier vijf (!) projecten van KoM genoemd die in moeilijkheden zouden zijn cq achter zijn met betalen......
pi_165199631
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:54 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Of: selecteer je tekst en klik op het donkere balkje in de werkbalk boven het invoerveld.
Thanks, duidelijk
pi_165199659
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:03 schreef marathon2000 het volgende:
Weet iemand of de Kaasboer op FNC is vol gelopen (wat me onwaarschijnlijk lijkt)?
Het project staat niet meer op de site...
Geloof niet dat 'ie volgelopen is, of iemand heeft er in één keer 15k+ in gestopt! Teruggetrokken misschien? Heeft iemand daar al een vraag over gesteld aan FNC?
  vrijdag 9 september 2016 @ 14:12:21 #283
434499 FokZeg
FokZeg.toString();
pi_165199680
M.b.t. de Kaasboer ontving ik dit bericht van GvE:

"dit is ons inderdaad gisteren ook ter ore gekomen.
Wij zijn nu informatie aan het halen hierover.
Ik zal uw mail bewaren zodat wij hier bij u op zaken terug komen, dan wel naar alle investeerders."
pi_165199712
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:09 schreef Justme7005 het volgende:
Als ik even terug lees worden hier vijf (!) projecten van KoM genoemd die in moeilijkheden zouden zijn cq achter zijn met betalen......
Waarvan de meesten al in eerdere afleveringen van deze draad genoemd zijn.
pi_165199721
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:11 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Geloof niet dat 'ie volgelopen is, of iemand heeft er in één keer 15k+ in gestopt! Teruggetrokken misschien? Heeft iemand daar al een vraag over gesteld aan FNC?
De aanvraag is ingetrokken. (Ik had er 100 euro aan toegezegd.)
pi_165199777
Jammer van dat project van KoM waar vandaag nieuws over is gekomen, daar zit ik in. Als er niks meer te halen is in de holding, is het verlies gelukkig te overzien omdat ze nog maar zo'n 25% van de termijn moesten. Ondernemer heeft, als ik gauw kijk, 19/24 termijn voldaan. Hopelijk is het voor het restbedrag nog iets te halen.

Wel apart: volgens mij zaten ze eerder tijdens het project ook al eens in de problemen. Twee keer in anderhalf jaar stront aan de knikker voor een B+ project, dat zou toch niet moeten.
Schip ahoy!
pi_165199779
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:09 schreef Justme7005 het volgende:
Als ik even terug lees worden hier vijf (!) projecten van KoM genoemd die in moeilijkheden zouden zijn cq achter zijn met betalen......
Dat is wel heel treurig.

Ik had de laatste maanden al niet meer geinvesteerd.
De verhalen van wat er nu gebeurd met die bedrijven en dan de film terug draaiend naar de pitch dan zitten daar wel heel grote verschillen tussen..
Tot het moment dat ik meer zekerheden lees of krijg hou ik mijn hand op de knip.

[ Bericht 0% gewijzigd door bambricks op 09-09-2016 14:59:04 ]
pi_165199842
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jammer van dat project van KoM waar vandaag nieuws over is gekomen, daar zit ik in. Als er niks meer te halen is in de holding, is het verlies gelukkig te overzien omdat ze nog maar zo'n 25% van de termijn moesten. Ondernemer heeft, als ik gauw kijk, 19/24 termijn voldaan. Hopelijk is het voor het restbedrag nog iets te halen.

Wel apart: volgens mij zaten ze eerder tijdens het project ook al eens in de problemen. Twee keer in anderhalf jaar stront aan de knikker voor een B+ project, dat zou toch niet moeten.
Piet ook ik heb nog even op mijn overzicht gekeken ( zelfs dubbel check) maar bij mij zijn er slechts 18 van de 24 betaalt.

Hoe kom jij op 19 uit. Dat is vreemd.
pi_165199887
Ik heb even gecheckt en laatste overboeking in augustus gehad. Maar eerlijk is eerlijk: ik kijk de boel niet maandelijks na. Dus waarschijnlijk klopt jouw administratie beter.
Schip ahoy!
pi_165199908
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb even gecheckt en laatste overboeking in augustus gehad. Maar eerlijk is eerlijk: ik kijk de boel niet maandelijks na. Dus waarschijnlijk klopt jouw administratie beter.
Idd 18 vd 24 zijn betaald.
Nog een geluk bij een ongeluk dat het project maar 24 maanden loopt.
pi_165199958
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Waarvan de meesten al in eerdere afleveringen van deze draad genoemd zijn.
Benieuwd waar Mieke mee komt
pi_165199970
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:14 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

De aanvraag is ingetrokken. (Ik had er 100 euro aan toegezegd.)
Heeft FNC een reden opgegeven waarom die is ingetrokken?
pi_165199990
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:14 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

De aanvraag is ingetrokken. (Ik had er 100 euro aan toegezegd.)
Klinkt als een inschattingsfout van fnc. Ze wisten van de aanvraag bij gve. Ze hebben gve niet geinformeerd over de nieuwe aanvraag. Ook na de mails vanuit de crowd was er vanuit oogpunt fnc nog niets aan de hand. Ik neem aan dat gve een indringend gesprek heeft gevoerd met fnc en uiteindelijk besloten is het project alsnog terug te trekken. Snap trouwens nog steeds niet waarom de ondernemer niet 40k meer heeft geleend via gve. Rente was een stuk lager. Looptijd had naar 5 ipv 6 jaar gekund
pi_165200056
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Snap trouwens nog steeds niet waarom de ondernemer niet 40k meer heeft geleend via gve. Rente was een stuk lager. Looptijd had naar 5 ipv 6 jaar gekund
Dit was voor mij de belangrijkste reden om niet in dit project te stappen, terwijl ik vrijwel alle projecten met vergelijkbaar risico wel had meegenomen. Blijkbaar is er tussen de GvE pitch en nu iets misgegaan, waardoor er opeens acuut nog meer geld nodig was.
pi_165200183
Nieuwe op GvE: Restaurant Houtplaats
¤ 115.000, 8%, 60 maanden
Leest als verliesfinanciering. "De financiering is noodzakelijk om de na-effecten van de switch van de formule op te vangen en te investeren in verdere verfijning van de formule, zoals reclame/marketing en verbetering cq verfraaiing in interieur/exterieur."
pi_165200388
En 95k negatief eigen vermogen op een balans van 125k.
pi_165200414
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:27 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Heeft FNC een reden opgegeven waarom die is ingetrokken?
Nee. Alleen dat de ondernemer de lening heeft teruggetrokken.
pi_165200444
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:38 schreef Benger het volgende:
Nieuwe op GvE: Restaurant Houtplaats
¤ 115.000, 8%, 60 maanden
Leest als verliesfinanciering. "De financiering is noodzakelijk om de na-effecten van de switch van de formule op te vangen en te investeren in verdere verfijning van de formule, zoals reclame/marketing en verbetering cq verfraaiing in interieur/exterieur."
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:48 schreef tiara1977 het volgende:
En 95k negatief eigen vermogen op een balans van 125k.
dat was voldoende om de pitch niet eens meer te lezen :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_165200575
ondanks de 50k garantstelling (op de 110k), zie ik er niks in... 95k negatief Eigen vermogen... OF allemaal in 2015 gemaakt, wat betekend dat ze 8 ton nodig hebben voor break even OF over meedere jaren verlies geleden.... beide gevallen niet goed...

Door de garantstelling een beperkt risico, toch is deze niet voor mij
pi_165200640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:57 schreef namliam het volgende:

Door de garantstelling een beperkt risico, toch is deze niet voor mij
Zolang er geen vermelding wordt gemaakt dat de garantie materiële waarde heeft, vind ik dat geen risicobeperking.
pi_165200858
Bij FNC een nieuwe die op de Houtplaats lijkt: ter financiering van eerdere verbouwing en met een negatief eigen vermogen.

Voor mij allebei no go.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')