Dit soort acties zijn de reden dat hij hier zoveel aandacht krijgt. Zowel positief als negatief. De ene verbazing na de ander zie je bij hem.quote:Op donderdag 8 september 2016 15:02 schreef PimD het volgende:
Wat had ie nou verwacht, dat ie met wat pakketjes rondbrengen ineens 2000 euro netto kan bijschrijven op z'n rekening
Klinkt allemaal leuk, maar 25 tot 65 euro is minder dan het minimumloon van 70,95 per dag. Dat je dan niet voor 'in ieder geval' 35% van het minimumloon en maximaal 91% van het minimumloon gaat werken, begrijp ik ook nog wel. Met een beetje pech moet je dan drie maanden werken om het minimumloon van een maand bij elkaar te schrapen.quote:Op donderdag 8 september 2016 14:56 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Die gast heeft alleen een VMBO-diploma, geen nuttige werkervaring en geen skills waarmee hij iets kan. Dan ga je geen werk krijgen waarmee je op z'n minst modaal verdient.
Gewoon een uitvreter dus die liever uitkering trekt dan aan de bak te gaan. Ik zou liever werken voor een minimumloon, aangezien thuiszitten schadelijk is voor je ontwikkeling. Niet voor niets bestaat het gezegde: "stilstand is achteruitgang".
Dat is het uurloon. Je hebt ook zoiets als stukloon:quote:Op donderdag 8 september 2016 15:01 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Wat een onzin, minimumloon is hoger dan 5,70 per uur.
quote:"Dat rapport laat zien dat de mensen die onze pakjes thuis komen bezorgen niet betaald worden zoals je dat in Nederland verwacht. Veel van die bezorgers kunnen als gevolg van het stukloon, waarbij zij alle risico's hebben, eigenlijk niet het minimumloon verdienen", aldus minister Asscher.
quote:De Inspectie concludeerde na een indicatieve loonberekening dat het grootste gedeelte van de onderzochte bezorgers onder het minimumloon uitkomt. In sommige gevallen was dit tot 40 procent onder het minimumloon.
Op de website van zo'n koeriersbedrijf staat dat je, als je met je eigen auto gaat bezorgen, gemiddeld tussen 25 en 65 euro per dagdeel ontvangt afhankelijk van de wijk en hoeveelheid pakketjes.quote:Op donderdag 8 september 2016 15:09 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Ze zijn er wel. Ik had eens een WAjonger op gesprek die nooit gewerkt had, geen opleidingen had gevolgd en inmiddels al de respectabele leeftijd had bereikt van 24 jaar. Ik vroeg naar een salarisindicatie, zelf had ze geen idee maar 1600 euro netto vond ze toch wel wat weinig. Zo lang er geen noodzaak is bij hen dan hoeven ze ook niet te gaan werken. Ik krijg ook liever 1.000 voor niks doen dan 1100 voor het vouwen van dozen 40 uur lang iedere week. Zo eerlijk zal ik dan ook weer zijn, maar daar heeft hij het er zelf naar gemaakt natuurlijk.
Niet dat 1600 netto veel is, maar het is wel 300 euro netto meer dan mensen doorgaans ontvangen die niks kunnen.
Hmm. Ik vond je berekening wat vreemd, maar ik zie nu dat jij het hebt over dagdelen, terwijl Braddie het had over dagen. Dat scheelt nogal, hoewel ze dan alsnog karig betalenquote:Op donderdag 8 september 2016 15:26 schreef Koral het volgende:
[..]
Op de website van zo'n koeriersbedrijf staat dat je, als je met je eigen auto gaat bezorgen, gemiddeld tussen 25 en 65 euro per dagdeel ontvangt afhankelijk van de wijk en hoeveelheid pakketjes.
Let op: gemiddeld, dus 25 euro kan nog lager uitvallen. Maar op basis van de genoemde 32 uur per week, dat zijn dus 8 dagdelen. 8 x 25 = 200 per week, 800 per maand (2/3 van het minimumloon ). En dan zullen we de economische afschrijving van je eigen auto nog even buiten beschouwing laten.
Anderzijds in een goede wijk 8 x 65 = 520 pw, 2080 pm.
Ter vergelijking, minimum loon op basis van full time is 1500 oid. dus 1200 met 32 uur.
https://www.dhlparcel.nl/nl/bezorger-wordenquote:Een gemiddelde bezorger verdient naast de onkostenvergoeding voor het gebruik van eigen auto per dagdeel tussen de ¤ 25,- en ¤ 65,-.
Als ik mij niet vergis heb ik mij ooit laten vertellen door dhr. Braddie dat zijn uitkering een euro of 8/900 was. Nu kies jij ervoor om de lage kant te kiezen van de berekening, maar als hij dus een redelijke hoeveelheid pakketjes zou gaan bezorgen dan zou hij per dagdeel een euro of 40/50 kunnen pakken. Hij woont natuurlijk wel in Hilversum en niet ergens in the middle of nowhere. Volgens mij ligt Amsterdam daar ook dichtbij dus je zou makkelijk een goede quota aan pakketten kunnen bezorgen. Kost alleen wel inzet.quote:Op donderdag 8 september 2016 15:26 schreef Koral het volgende:
[..]
Op de website van zo'n koeriersbedrijf staat dat je, als je met je eigen auto gaat bezorgen, gemiddeld tussen 25 en 65 euro per dagdeel ontvangt afhankelijk van de wijk en hoeveelheid pakketjes.
Let op: gemiddeld, dus 25 euro kan nog lager uitvallen. Maar op basis van de genoemde 32 uur per week, dat zijn dus 8 dagdelen. 8 x 25 = 200 per week, 800 per maand (2/3 van het minimumloon ). En dan zullen we de economische afschrijving van je eigen auto nog even buiten beschouwing laten.
Anderzijds in een goede wijk 8 x 65 = 520 pw, 2080 pm.
Ter vergelijking, minimum loon op basis van full time is 1500 oid. dus 1200 met 32 uur.
Ik gaf naast het worst scenario ook een best case scenario.quote:Op donderdag 8 september 2016 15:42 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis heb ik mij ooit laten vertellen door dhr. Braddie dat zijn uitkering een euro of 8/900 was. Nu kies jij ervoor om de lage kant te kiezen van de berekening, maar als hij dus een redelijke hoeveelheid pakketjes zou gaan bezorgen dan zou hij per dagdeel een euro of 40/50 kunnen pakken. Hij woont natuurlijk wel in Hilversum en niet ergens in the middle of nowhere. Volgens mij ligt Amsterdam daar ook dichtbij dus je zou makkelijk een goede quota aan pakketten kunnen bezorgen. Kost alleen wel inzet.
Als je het dan per dagdeel berekent dan kom je dus uit op een hoger bedrag en daarbij krijgt hij ook onkostenvergoeding voor het gebruiken van die wegwerp mobiel.
Ja maar dat koerieren bij DHL is eigenlijk ook niet bedoeld als fulltime baan. Het is geen 'echte' baan. Als het goed is kan hij wel aanvullende bijstand krijgen (omdat hij meer dan 6 uur per week werkt) zodat hij op het minimumloon zit, maar dan moet hij uit de Wajong en dan de bijstand in.quote:Op donderdag 8 september 2016 15:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar 25 tot 65 euro is minder dan het minimumloon van 70,95 per dag. Dat je dan niet voor 'in ieder geval' 35% van het minimumloon en maximaal 91% van het minimumloon gaat werken, begrijp ik ook nog wel. Met een beetje pech moet je dan drie maanden werken om het minimumloon van een maand bij elkaar te schrapen.
Aanvullende bijstand is tot de bijstandsnorm, niet tot het minimumloonquote:Op donderdag 8 september 2016 16:00 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Ja maar dat koerieren bij DHL is eigenlijk ook niet bedoeld als fulltime baan. Het is geen 'echte' baan. Als het goed is kan hij wel aanvullende bijstand krijgen (omdat hij meer dan 6 uur per week werkt) zodat hij op het minimumloon zit, maar dan moet hij uit de Wajong en dan de bijstand in.
Het verschilt per gemeente, maar in de bijstand kunnen ze best streng zijn en van je eisen dat je aan het werk moet. Dat ziet Braddie natuurlijk niet zitten.
Ik denk dat de crux hem meer zit in de motivatie. Zoals ik het nu begrijp dan valt er best een centje mee te verdienen mits je wel gaat aanpoten om die pakketten geleverd te krijgen. Tuurlijk, het is verre van ideaal want betaald krijgen per pakketje en rijden met je eigen auto lijkt mij drie keer niks. Anderzijds is het wel een mooie opstap om een keer wat te gaan doen met je leven. Maar als je eenmaal de luxe van een WAjong kent dan kan ik mij voorstellen dat het moeite kost om daar afstand van te doen.quote:Op donderdag 8 september 2016 15:55 schreef Koral het volgende:
[..]
Ik gaf naast het worst scenario ook een best case scenario.
Ik weet niet hoe zijn berekening tot stand is gekomen maar als ik die 25 per dagdeel, dus 4 uren, pak zit je op 6,25 per uur. Komt redelijk in de buurt bij zijn 5,70.
Maar idd, met hard en goed werken moet je de bedragen kunnen gaan verdienen die jij vermelde. Dan zit je rond het minimum loon. En als je indicatie van zijn uitkering klopt heeft hij toch zo 30% meer inkomen.
Even aangenomen dat hij geen schade rijdt.
Als ik Braddie was dan zou ik dit ook niet doen, ik zou in de Wajong blijven zitten en zou zelfs nog eerder carrière gaan maken in de zware criminaliteit dan hard moeten werken voor een dergelijk loon.quote:Op donderdag 8 september 2016 15:49 schreef Simterklaas het volgende:
GEWOON DOEN BRADDIE POTVERDORIE
Ja geen idee. Jij kent hem denk ik beter dan ik.quote:Op donderdag 8 september 2016 16:11 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Ik denk dat de crux hem meer zit in de motivatie. Zoals ik het nu begrijp dan valt er best een centje mee te verdienen mits je wel gaat aanpoten om die pakketten geleverd te krijgen. Tuurlijk, het is verre van ideaal want betaald krijgen per pakketje en rijden met je eigen auto lijkt mij drie keer niks. Anderzijds is het wel een mooie opstap om een keer wat te gaan doen met je leven. Maar als je eenmaal de luxe van een WAjong kent dan kan ik mij voorstellen dat het moeite kost om daar afstand van te doen.
Braddie Heisenbergquote:Op donderdag 8 september 2016 16:18 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Als ik Braddie was dan zou ik dit ook niet doen, ik zou in de Wajong blijven zitten en zou zelfs nog eerder carrière gaan maken in de zware criminaliteit dan hard moeten werken voor een dergelijk loon.
Daarom busje, want met een personenauto is het natuurlijk drie keer kut.quote:Op donderdag 8 september 2016 16:11 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Ik denk dat de crux hem meer zit in de motivatie. Zoals ik het nu begrijp dan valt er best een centje mee te verdienen mits je wel gaat aanpoten om die pakketten geleverd te krijgen. Tuurlijk, het is verre van ideaal want betaald krijgen per pakketje en rijden met je eigen auto lijkt mij drie keer niks. Anderzijds is het wel een mooie opstap om een keer wat te gaan doen met je leven. Maar als je eenmaal de luxe van een WAjong kent dan kan ik mij voorstellen dat het moeite kost om daar afstand van te doen.
Het kan bijna niet anders dan dat hij er aanleg voor heeft want het zit wel een beetje in de familie.quote:
Moest glimlachen.quote:Op donderdag 8 september 2016 16:30 schreef Rectum het volgende:
Ik denk dat de staat van zijn rijdende smurf en het laadgewicht samen met dat van de bestuurder ook een onzekere factor is binnen al deze berekeningen.
Sterker nog: die gast deed geen vmbo maar een opleiding die voorbereid op werken. (Soort praktijkonderwijs)quote:Op donderdag 8 september 2016 14:56 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Die gast heeft alleen een VMBO-diploma, geen nuttige werkervaring en geen skills waarmee hij iets kan. Dan ga je geen werk krijgen waarmee je op z'n minst modaal verdient.
Gewoon een uitvreter dus die liever uitkering trekt dan aan de bak te gaan. Ik zou liever werken voor een minimumloon, aangezien thuiszitten schadelijk is voor je ontwikkeling. Niet voor niets bestaat het gezegde: "stilstand is achteruitgang".
Jawel maar diegene beweerde dat ik op basisschoolniveau functioneer. Terwijl ik zonder ooit een herkansing te doen 120 ects heb behaald.quote:Op donderdag 8 september 2016 09:27 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Je gaat toch geen master doen begrijp ik?
Wat een domme zet van Braddie die video. Heb het niet gezien maar wtf, die gaat lijkt echt niet door te hebben wat je wel en niet op internet moet knallen vwb sollicitaties. Ik denk dat ie binnenkort de Wajong weer terugziet met zo'n houding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |