abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167885897
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 18:14 schreef SeLang het volgende:

Een hard Brexit is daarom waarschijnlijk nieteens zo'n slecht idee. Je zou zelfs een case kunnen maken om Artikel 50 helemaal niet te triggeren en gewoon direct het EU lidmaatschap op te zeggen. Want waarom zou je Brussel de agenda laten dicteren? De EU is vragende partij vanwege ¤80 miljard handelsoverschot (total goods en services incl financiële sector) dat ze hebben met de UK. Even heel simpel gesteld: als je overal een 10% tarief op zet dan kost dat de EU ¤8 miljard per jaar en levert het de UK ¤8 miljard op. In de praktijk klopt dat natuurlijk niet omdat met handelsbeperkingen de totale taart kleiner wordt maar het punt is dat de EU zichzelf een enorme schade toebrengt, puur om politieke redenen.
dan maak je dus alle producten die uit europa komen 10% duurder voor de britten. dat zullen de kiezers je in dank afnemen.

om dan maar niet te spreken van het feit wat er gebeurd als europa daarna 10% op britse diensten en goederen gaat zetten. dan zul je zien dat europa die goederen en diensten ergens anders gaan halen of ze zelf gaat ontwikkelen omdat dat dan nu eenmaal goedkoper is.

Om eerlijk te zijn denk ik dat de britten veel meer te verliezen hebben bij een Brexit dan de EU.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 4 januari 2017 @ 20:48:22 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167887393
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:01 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

dan maak je dus alle producten die uit europa komen 10% duurder voor de britten. dat zullen de kiezers je in dank afnemen.

om dan maar niet te spreken van het feit wat er gebeurd als europa daarna 10% op britse diensten en goederen gaat zetten. dan zul je zien dat europa die goederen en diensten ergens anders gaan halen of ze zelf gaat ontwikkelen omdat dat dan nu eenmaal goedkoper is.

Om eerlijk te zijn denk ik dat de britten veel meer te verliezen hebben bij een Brexit dan de EU.
Het is andersom. Als het aan de UK ligt dan blijft het na Brexit gewoon single market. Dat is de beste uitkomst voor iedereen en dat weet de EU dondersgoed. De EU wil echter handelsbarrières opwerpen om politieke redenen (die overigens zullen backfiren - je gooit dan bijvoorbeeld Ierland onder de bus dus Eirexit is next... die zijn toch al niet zo blij met een EU die ze gaat verplichten corporation tax te verhogen, want dat is de kurk waar die economie op drijft).

Daarnaast kosten zoals ik aangaf handelsbarrières de EU meer dan het de UK kost. Objectief gezien is het dus eigenlijk een enorme concessie aan de EU als de UK hun vrije toegang tot de Britse markt verschaft. De EU zou dat dankbaar moeten accepteren.

En dan zit de Eurozone ook nog eens met een dikke bankencrisis in haar maag (Italiaanse banken, Deutsche bank, etc). De clearing van de meeste euro trades loopt via Londen. Vette kans dat ze een steen in die vijver durven gooien in de huidige situatie (not!). De volgende financiële crisis wordt namelijk gewoon het einde van de euro.

De Britten hebben de upper hand in dit spelletje maar tot dusverre stellen ze zich erg (misschien wel te) constructief op richting de EU. Dat zal echter snel verdampen als de EU gaat lopen trollen.

Het blijft me trouwens verbazen (of eigenlijk niet :') ) dat iedereen nog steeds net doet alsof dit een Brits probleem is. Je moet dat anders zien: de EU is uit elkaar aan het vallen en de UK is het eerste land dat uitstapt. Het is bizar dat iemand als Junker nog steeds op z'n plek zit nadat de op één na grootste economie van de EU heeft besloten dat het de moeite niet meer waard is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167889099
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is andersom. Als het aan de UK ligt dan blijft het na Brexit gewoon single market. Dat is de beste uitkomst voor iedereen en dat weet de EU dondersgoed. De EU wil echter handelsbarrières opwerpen om politieke redenen (die overigens zullen backfiren - je gooit dan bijvoorbeeld Ierland onder de bus dus Eirexit is next... die zijn toch al niet zo blij met een EU die ze gaat verplichten corporation tax te verhogen, want dat is de kurk waar die economie op drijft).
Nee, ze willen niet "gewoon single market" blijven. Ze willen half erin en half eruit. Wel vrij verkeer van het een maar geen vrij verkeer van het ander.

Als ze écht gewoon in de interne markt willen blijven, met een Zwitserland-constructie o.i.d., dan denk ik niet dat iemand daar om politieke redenen bezwaar tegen heeft hoor.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 januari 2017 @ 22:27:54 #104
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167913569
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 5 januari 2017 @ 22:59:47 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167914452
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:27 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167918649
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:27 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Geeft het goed weer idd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 7 januari 2017 @ 00:05:23 #107
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167940372
http://www.express.co.uk/(...)de-European-Union-EU

http://www.cbi.org.uk/new(...)-the-most-of-brexit/

Nederlanders zijn vergelijkenderwijs maar amateurs. Coördineren zit niet in ons bloed. Sowieso kunnen de Britten de knapste koppen aantrekken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 7 januari 2017 @ 00:14:44 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167940487
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 00:05 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)de-European-Union-EU

http://www.cbi.org.uk/new(...)-the-most-of-brexit/

Nederlanders zijn vergelijkenderwijs maar amateurs. Coördineren zit niet in ons bloed. Sowieso kunnen de Britten de knapste koppen aantrekken.
Met dank aan mama Maggie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 00:20:25 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167940585
Gone

[ Bericht 32% gewijzigd door Whiskers2009 op 07-01-2017 00:22:27 (Vekeerde topic :@) ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_167942976
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:48 schreef SeLang het volgende:
Het blijft me trouwens verbazen (of eigenlijk niet ) dat iedereen nog steeds net doet alsof dit een Brits probleem is. Je moet dat anders zien: de EU is uit elkaar aan het vallen en de UK is het eerste land dat uitstapt. Het is bizar dat iemand als Junker nog steeds op z'n plek zit nadat de op één na grootste economie van de EU heeft besloten dat het de moeite niet meer waard is.
Een juiste observatie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_167943024
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:27 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Het plaatje zou completer zijn als er 27 EU-negotiators afgebeeld werden die niet alleen aan de Britten vragen wat ze willen maar ook met luidsprekers aan elkaar vragen wat ze willen en waarvan de helft gedurende de onderhandelingen gewisseld werden en dan weer hele andere wensen hebben.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 08:18:26 #112
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167943182
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 00:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met dank aan mama Maggie
Vooral met dank aan hun taalvoordeel. Dat moet niet onderschat worden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 7 januari 2017 @ 08:33:11 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167943345
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 07:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het plaatje zou completer zijn als er 27 EU-negotiators afgebeeld werden die niet alleen aan de Britten vragen wat ze willen maar ook met luidsprekers aan elkaar vragen wat ze willen en waarvan de helft gedurende de onderhandelingen gewisseld werden en dan weer hele andere wensen hebben.
Precies. De Britten weten best wat ze willen. Het probleem is juist dat die 27 overige EU landen allemaal tegengestelde belangen hebben. Dat is wat het lastig maakt. Als de EU echt één blok was dat ben je er na een middagje uit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 7 januari 2017 @ 09:19:07 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167943889
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 08:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies. De Britten weten best wat ze willen. Het probleem is juist dat die 27 overige EU landen allemaal tegengestelde belangen hebben. Dat is wat het lastig maakt. Als de EU echt één blok was dat ben je er na een middagje uit.
Het probleem van de EU in een notendop. Wordt altijd geroepen één EU, maar als het er op aan komt heb je kleinstaterij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167944103
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het probleem van de EU in een notendop. Wordt altijd geroepen één EU, maar als het er op aan komt heb je kleinstaterij
En daarom is het ook zo onzinnig om te gaan zeggen of "de EU" of het VK meer belang bij iets heeft. Dat is totaal irrelevant. Het VK moet 27 landen overtuigen. Als ze tegen Polen zeggen van, we willen jullie mensen niet in ons land hebben maar wel jullie bedrijven opkopen, dan zeggen die natuurlijk van, dikke vinger.
pi_167944565
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 08:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies. De Britten weten best wat ze willen. Het probleem is juist dat die 27 overige EU landen allemaal tegengestelde belangen hebben. Dat is wat het lastig maakt. Als de EU echt één blok was dat ben je er na een middagje uit.
Wat willen de Britten dan? Tot nu toe is immers nog niet eens duidelijk of ze wel echt een Brexit willen...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 7 januari 2017 @ 10:49:48 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167944838
Ik wil wel een voorzetje geven voor een deal die de UK zou accepteren en die ook zeer goed is voor de EU.

• Single market voor goederen en diensten blijft gewoon van kracht. De EU hoeft daarvoor niet aan de UK te betalen. Vanwege het ¤80 miljard handelsoverschot dat de EU heeft met de UK is dit een enorme concessie van de UK aan de EU. Zoals ik al vaak heb gezegd gaat de vergelijking met Noorwegen en Zwitserland mank aangezien die landen juist een groot handelsoverschot hebben met de EU

• Alle EU burgers die nu in de UK wonen mogen blijven, alle Britten in de EU mogen ook blijven. Hiervoor is brede steun in de UK, inclusief de overgrote meerderheid van de Leave-voters. Zo breed is die steun dat de regering zelfs onder druk stond om dat eenzijdig af te kondigen (maar onderhandelingstechnisch is dat niet handig)

• Volledige control over de eigen grenzen

• Geen geld meer naar de EU (het eerst genoemde punt is al genoeg subsidie aan de EU)

• ECJ heeft alleen nog zeggenschap over handels gerelateerde zaken (lijkt me noodzaak als je in single market blijft). Dus als je een jihadist wilt uitzetten kan die niet meer met succes in beroep gaan bij het ECJ zoals een paar jaar geleden gebeurde.

Vanuit EU perspectief is dit veel beter dan het alternatief van een hard Brexit. Ik denk dat de UK accoord zou gaan met deze hoofdlijnen, al zou de single market wel een moeilijk punt zijn voor veel Britten. Steeds meer mensen beginnen op te warmen voor de kansen die een hard Brexit biedt want je bent dan opeens vrij om handelsverdragen af te sluiten met niet-EU landen. En laten we wel wezen, de Europa is een stervend continent en de EU is bezig uit elkaar te vallen.

Als de EU het tot een hard Brexit laat komen dan schiet ze zichzelf in voet. Om te beginnen zagen ze zichzelf de rechterarm af. De UK is 17% van de EU economie en heeft van de grote EU landen de beste groeicijfers. Alleen al het feit dat de snelst groeiende grote economie de EU verlaat trekt het groeicijfer van de hele EU omlaag. Dit nog los van alle negatieve effecten. Verder weegt de UK ook nog eens een stuk zwaarder dan die 17% omdat de EU een enorm handelsoverschot heeft met de UK, dus de schade die de EU voelt bij een hard Brexit is onevenredig zwaar.

Dan heb je nog het destabiliserende effect dat een hard Brexit heeft op de EU. Bij een hard Brexit wordt bijvoorbeeld Ierland onder de bus gegooid om puur EU-politieke redenen. Koren op de molen van anti-EU stromingen.

Een ander punt waar je imo te weinig over hoort is strategisch. De hoofdreden dat de Oostblok landen zo graag in de EU wilden is omdat ze om historische redenen bang zijn voor Rusland. Geïntegreerd zijn in de EU biedt veiligheid. Weliswaar is veiligheid primair de taak van de NAVO, maar als puntje bij paaltje komt dan hangt de bereidheid van jouw "bondgenoten" om jou te hulp te komen vooral af van waar hun eigen belangen liggen. Dat Amerika je wel te hulp zal komen wordt steeds minder vanzelfsprekend.

De UK is daarom zeer belangrijk in het Europese strategische plaatje. Het is natuurlijk niet meer de wereldmacht van 100 jaar geleden maar de defensieuitgaven van de UK liggen wel op bijna hetzelfde niveau als die van dat Rusland waar iedereen zo bang voor is. Tevens kernmacht en permanent lid Veiligheidsraad. De andere grote militaire macht in Europa is Frankrijk, waar misschien dit jaar Le Pen president wordt (en anders wel in 2022). Le Pen is van mening dat de Russische annexatie van de Krim niet illegaal is. Just saying.... Dus het is voor de Oostblok landen van groot strategisch belang om te zorgen dat de UK veel skin in the game blijft houden als het gaat om de veiligheid van het Europese continent. Ze zouden er dus alles aan moeten doen om een hard Brexit te voorkomen, want daardoor gaan strategische belangen van de UK en de EU uit elkaar lopen.

Maar goed. Als ik het voor het zeggen had dan zou ik dus met bovenstaande lijst de onderhandelingen in gaan. De hoofdlijnen zijn take it or leave it maar er kan worden onderhandeld over details. Verder is het graag of niet. Een hard Brexit werkt ook prima voor de UK.

[ Bericht 3% gewijzigd door SeLang op 07-01-2017 11:31:01 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167945134
Heel leuk maar dit is natuurlijk volstrekt onacceptabel voor de EU. Als de Britten dit willen, zullen ze gewoon moeten betalen. De toegang tot de vrije Europese markt komt met een flink prijskaartje, of de Britten een handelsoverschot hebben of niet. Je hebt niet echt zicht op het totale plaatje geloof ik.

Overigens zijn het vooral de Britten die aansturen op een harde Brexit en niet de EU. Terwijl juist de Britten daar de meeste nadelen van zullen ondervinden.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2017 11:14:44 ]
pi_167945405
Met zo'n regeling zou het VK nog steeds niet van de "betutteling" zoals het gloeilampenverbod of de voormalige rechte-komkommers-regels af zijn. Want die richtlijnen / verordeningen zijn gewoon onderdeel van het vrije verkeer van goederen.

Als de Britten dus enigszins serieus van de Brusselse bemoeienis afwillen, dan zouden ze gewoon uit de interne markt moeten stappen en alleen iets over importheffingen moeten afspreken.

Het verhaal over de handelsbalans snap ik trouwens niet helemaal. Het VK zou een voordeel in de onderhandelingen hebben omdat ze netto te weinig spullen zelf maken en uit Europa moeten importeren? Het VK zou een voordeel hebben omdat ze de mogelijkheid hebben om heel veel van die geïmporteerde producten door importheffingen onbetaalbaar voor de gewone man te maken?
  zaterdag 7 januari 2017 @ 11:30:18 #120
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167945441
De belangrijkste motor achter de economische groeicijfers van het Verenigd Koninkrijk is hun bevolkingstoename. In voorspellingen dat zij eventueel Duitsland voorbij kunnen streven is dat de belangrijkste factor. Hierbij hebben ze een enorm taalvoordeel in het aantrekken van kwaliteit en kwantiteit.

De EU zou wel heel naïef en dom zijn (maar niets is onmogelijk met een Mark Rutte die enkel naar het kortzichtige korte termijn eigenbelang kijkt) om de Britten dat allemaal te gunnen. Dan hebben ze het taalvoordeel, het voordeel van gemeenschappelijke standaarden en 'paspoorten' (financieel paspoort e.d.) én een bedrijfsleven met structureel lagere lasten. Heel erg dom, op de langere termijn.

Haal die gemeenschappelijke standaarden weg en ze zullen niet meer 'immigratiekampioen' (high potentials) zijn.

Als iedereen hetzelfde gaat denken als de Britten en niet mee willen betalen aan de gemeenschappelijke markt/ruimte, dan blijft er niks van over. Weg met dat free riden.

De Britten gaan je helemaal leegeten als je dit accepteert. Analoog aan hoe de vliegmaatschappijen van de Arabieren iedereen aan het leegeten zijn (dankzij staatssteun en 'nul' lasten).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 7 januari 2017 @ 11:31:56 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167945470
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:30 schreef Klopkoek het volgende:
De belangrijkste motor achter de economische groeicijfers van het Verenigd Koninkrijk is hun bevolkingstoename.
Het succes van geen sexuele voorlichting geven op school en veel kinderzwangerschappen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167945659
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:28 schreef Igen het volgende: .

Het verhaal over de handelsbalans snap ik trouwens niet helemaal. Het VK zou een voordeel in de onderhandelingen hebben omdat ze netto te weinig spullen zelf maken en uit Europa moeten importeren? Het VK zou een voordeel hebben omdat ze de mogelijkheid hebben om heel veel van die geïmporteerde producten door importheffingen onbetaalbaar voor de gewone man te maken?
Welkom bij de logica van Selang :P
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 7 januari 2017 @ 11:57:39 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167945957
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:28 schreef Igen het volgende:
Met zo'n regeling zou het VK nog steeds niet van de "betutteling" zoals het gloeilampenverbod of de voormalige rechte-komkommers-regels af zijn. Want die richtlijnen / verordeningen zijn gewoon onderdeel van het vrije verkeer van goederen.
Als je iets in de EU wilt verkopen dan zul je gewoon aan EU standaarden moeten voldoen. Dat geldt ook voor een Chinees of een Amerikaans bedrijf. Iedereen begrijpt dat hoor.

Wat betreft die gloeilampen ben ik niet met je eens. Sommige dingen zijn in bepaalde EU landen illegaal en in andere EU landen niet. Het eerste wat me te binnen schiet zijn airguns, waar de maximaal toelaatbare muzzle energy voordat zoiets onder de wapenwet valt per lidstaat verschillend is.

quote:
Als de Britten dus enigszins serieus van de Brusselse bemoeienis afwillen, dan zouden ze gewoon uit de interne markt moeten stappen en alleen iets over importheffingen moeten afspreken.
Mee eens. En er gaan daarom ook steeds meer stemmen op voor een hard Brexit. Maar ik denk dat het geposte lijstje op een ruime meerderheid kan rekenen in de UK en tevens is het waarschijnlijk de best mogelijke uitkomst voor de EU.

quote:
Het verhaal over de handelsbalans snap ik trouwens niet helemaal. Het VK zou een voordeel in de onderhandelingen hebben omdat ze netto te weinig spullen zelf maken en uit Europa moeten importeren? Het VK zou een voordeel hebben omdat ze de mogelijkheid hebben om heel veel van die geïmporteerde producten door importheffingen onbetaalbaar voor de gewone man te maken?
Tarieven zijn gewoon belastingen. Import wordt duurder doordat je belasting betaalt aan de EU maar dat wordt meer dan gecompenseerd door de belasting inkomsten die de UK ontvangt van de EU. Dus prijsstijgingen kunnen meer dan volledig worden gecompenseerd door belastingverlagingen (bijv BTW verlaging). Als verder alles gelijk blijft is zijn tarieven nettowinst voor de UK.

Natuurlijk gaat dit in de praktijk niet helemaal op omdat handelsstromen verlegd worden en vooral omdat de totale taart voor iedereen (EU en UK) kleiner wordt (tarieven is altijd slecht voor de handel). De schade voor de EU is echter het grootst.

Aanvulling:
UK import uit EU is ongeveer £290 miljard
EU import uit UK is ongeveer £220 miljard

Stel even heel simplistisch dat hier een tarief op wordt gezet van 10%, dan betaalt de bevolking ten gevolge daarvan totaal £22 miljard extra tgv hogere prijzen. De UK Treasury ontvangt nu echter £29 miljard aan belastingen uit de EU die kan worden besteed aan een BTW verlaging.

Heel kort door de bocht allemaal, maar mijn punt is nu duidelijk hoop ik

[ Bericht 8% gewijzigd door SeLang op 07-01-2017 12:13:07 (Toelichting) ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167946029
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:30 schreef Klopkoek het volgende:
De belangrijkste motor achter de economische groeicijfers van het Verenigd Koninkrijk is hun bevolkingstoename. In voorspellingen dat zij eventueel Duitsland voorbij kunnen streven is dat de belangrijkste factor. Hierbij hebben ze een enorm taalvoordeel in het aantrekken van kwaliteit en kwantiteit.

De EU zou wel heel naïef en dom zijn (maar niets is onmogelijk met een Mark Rutte die enkel naar het kortzichtige korte termijn eigenbelang kijkt) om de Britten dat allemaal te gunnen. Dan hebben ze het taalvoordeel, het voordeel van gemeenschappelijke standaarden en 'paspoorten' (financieel paspoort e.d.) én een bedrijfsleven met structureel lagere lasten. Heel erg dom, op de langere termijn.

Haal die gemeenschappelijke standaarden weg en ze zullen niet meer 'immigratiekampioen' (high potentials) zijn.

Als iedereen hetzelfde gaat denken als de Britten en niet mee willen betalen aan de gemeenschappelijke markt/ruimte, dan blijft er niks van over. Weg met dat free riden.

De Britten gaan je helemaal leegeten als je dit accepteert. Analoog aan hoe de vliegmaatschappijen van de Arabieren iedereen aan het leegeten zijn (dankzij staatssteun en 'nul' lasten).
Hear hear. Weg met de free riders in de samenleving. Dus Britten, bijstandsontvangers etc.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 7 januari 2017 @ 12:02:48 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167946077
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:30 schreef Klopkoek het volgende:

Als iedereen hetzelfde gaat denken als de Britten en niet mee willen betalen aan de gemeenschappelijke markt/ruimte, dan blijft er niks van over. Weg met dat free riden.

Maar het is dus geen free ride. De EU heeft financieel meer voordeel bij single market dan de UK. Eigenlijk zou je de EU moeten laten betalen voor toegang tot de Britse markt, net zoals overschot landen als Noorwegen en Zwitserland betalen voor toegang tot de EU markt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167946149
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar het is dus geen free ride. De EU heeft financieel meer voordeel bij single market dan de UK. Eigenlijk zou je de EU moeten laten betalen voor toegang tot de Britse markt, net zoals overschot landen als Noorwegen en Zwitserland betalen voor toegang tot de EU markt.
Natuurlijk is het wel een free ride voor de Britten wat jij voorstelt. De bochten waarin jij je wringt worden steeds vermakelijker.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2017 12:05:19 ]
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:09:46 #127
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167946273
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het wel een free ride voor de Britten wat jij voorstelt. De bochten waarin jij je wringt worden steeds vermakelijker.
Feit is dus dat er meer geëxporteerd wordt naar het VK dan dat er terugkomt. Ergo de EU heeft een groter belang dan het VK.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_167946328
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Feit is dus dat er meer geëxporteerd wordt naar het VK dan dat er terugkomt. Ergo de EU heeft een groter belang dan het VK.
De Britten zijn echter bijna volledig afhankelijk van de EU en hebben veel meer te verliezen dan andersom. De wanhopige interpretatie van de handelsbalans vannjou en Selang is vermakelijk maar je overschat daarmee de onderhandelingspositie van de Britten schromelijk.
pi_167946370
Het merendeel van de Britse export is naar de EU, dus voor de Britse bedrijven is zoiets van groot belang. Voor EU-landen is GB percentueel een vele malen minder belangrijke exportpartner. De redenatie van SeLang zet mensen op het verkeerde been, indien ze die zonder even na te denken zouden overnemen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:19:18 #130
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167946455
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:15 schreef Kaas- het volgende:
Het merendeel van de Britse export is naar de EU, dus voor de Britse bedrijven is zoiets van groot belang. Voor EU-landen is GB percentueel een vele malen minder belangrijke exportpartner. De redenatie van SeLang zet mensen op het verkeerde been, indien ze die zonder even na te denken zouden overnemen.
Duitsland wordt door de Britten te straffen voor hun wens een eigen koers te varen harder gestraft dan de Britten zelf als de EU zich als een versmade maagd blijft opstellen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_167946516
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Duitsland wordt door de Britten te straffen voor hun wens een eigen koers te varen harder gestraft dan de Britten zelf als de EU zich als een versmade maagd blijft opstellen.
Kan je dat ook daadwerkelijk onderbouwen? Overigens zijn het juist de Brittannië zichzelf willen straffen, wat de EU betreft staat de weg naar het Zwitserse of Noorse model gewoon open voor de Britten.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:27:45 #132
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167946661
Selang haalt een terecht risico aan, dat er verdeeldheid kan ontstaan onder de 27 EU-leden over een gezamenlijk Brexit-standpunt. Vooralsnog lijkt daar nu geen sprake van. Bij de laatste EU-top was men over het onderwerp Brexit binnen 20 minuten uitgepraat. Ook merk je dat wanneer het echt spannend wordt er men wel weer uitkomt met een of ander gekunstelde oplossing en blijven echt drastische verandereingen uit. Kijk maar bijvoorbeeld naar de Grieken 1,5 jaar geleden. Die werden wonderbaarlijk niet uit de euro gekickt en Tsipras haalde er zelfs electoraal voordeel mee vervolgens. Ik verwacht stiekem ook zoiets dit komende jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 07-01-2017 12:59:10 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:29:10 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167946699
Maar niet betalen voor toegang single market is natuurlijk complete bullshit :'). Met die achterlijke rebate hebben ze al een behoorlijk voordeel.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:33:30 #134
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167946817
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je dat ook daadwerkelijk onderbouwen? Overigens zijn het juist de Brittannië zichzelf willen straffen, wat de EU betreft staat de weg naar het Zwitserse of Noorse model gewoon open voor de Britten.
Laten we beginnen met ons land. Ik heb zo onderhand meer favorieten dan dat er links op Google staan.






[ Bericht 6% gewijzigd door Paper_Tiger op 07-01-2017 12:46:16 ]
a man convinced against his will is of the same opinion still
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 7 januari 2017 @ 12:35:58 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167946885
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:15 schreef Kaas- het volgende:
Het merendeel van de Britse export is naar de EU,
Nope. Dat is 44% en dat percentage daalt al jaren.



Bovendien stopt de handel niet opeens na een hard Brexit. Dan krijg je gewoon WTO tarieven, wat vanwege het handelstekort per saldo waarschijnlijk zelfs gunstig uitpakt voor de UK zoals ik hierboven al had uitgelegd. Btw: de export naar die landen neemt zoals je ziet toe dus zo'n ramp is het kennelijk niet.

En wat iedereen hier altijd negeert is de voordelen van niet in een single market zitten. Kun je opeens weer zelf trade deals sluiten. Iedereen focust zich op mogelijke negatieve effecten op handel met de EU maar vergeet de nieuwe mogelijkheden die dat biedt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 7 januari 2017 @ 12:38:15 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167946951
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Laten we beginnen met ons land. Ik heb zo onderhand meer favorieten dan dat er links op Google staan.

[ afbeelding ]
Exact. Nederland wordt dus wederom onder de bus gegooid voor het grote EU ideaal, zoals we gewend zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:47:16 #137
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167947172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Exact. Nederland wordt dus wederom onder de bus gegooid voor het grote EU ideaal, zoals we gewend zijn.
Duitsland nog erger. Een goede brexit is dus in ieders belang.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 7 januari 2017 @ 12:58:04 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167947442
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Duitsland nog erger. Een goede brexit is dus in ieders belang.
Ja en vooral in het belang van de EU I dare say. Niet alleen maar financieel maar ook vanwege de andere aspecten die ik een paar posts eerder beschreef zoals interne stabiliteit van de EU en strategische aspecten. Die zijn in de discussie wat onderbelicht.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:58:33 #139
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167947457
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Duitsland nog erger. Een goede brexit is dus in ieders belang.
Is het in het belang van Duitsland om helemaal kapot te worden beconcurreerd?

Zoals ik al zei: taalvoordeel, immigratie, jongere bevolking, structureel lagere bedrijfslasten enzovoorts. Duitsland graaft zijn eigen graf op die manier.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 7 januari 2017 @ 12:59:54 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167947490
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Is het in het belang van Duitsland om helemaal kapot te worden beconcurreerd?

Zoals ik al zei: taalvoordeel, immigratie, jongere bevolking, structureel lagere bedrijfslasten enzovoorts. Duitsland graaft zijn eigen graf op die manier.
D heeft prima uitgangspunten op een zeer sterke economie te worden, mits de politiek het socialisme eens los zou laten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:01:28 #141
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167947528
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

D heeft prima uitgangspunten op een zeer sterke economie te worden, mits de politiek het socialisme eens los zou laten.
Wat zijn die uitgangspunten? Ten opzichte van de Britten?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:03:30 #142
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167947577
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat zijn die uitgangspunten? Ten opzichte van de Britten?
Waar de Britten 5 dagen over doen om iets te maken, kunnen de Duitsers het in 4 dagen.

http://www.dailymail.co.u(...)-lags-countries.html

Productiviteit in het VK is zelfs lager dan die van de Fransozen en Italianen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:04:05 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167947588
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat zijn die uitgangspunten?
Sterke industriële basis, high tech, met je handen werken heeft aanzien, een vak leren ook, vakpersoneel dat nog echt wat kan, arbeidsethos, kwaliteitsimago, defensie industrie (gaat groeien is mijn verwachting), productie in luxe segment bv de auto industrie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:06:06 #144
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167947645
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sterke industriële basis, high tech, met je handen werken heeft aanzien, een vak leren ook, vakpersoneel dat nog echt wat kan, arbeidsethos, kwaliteitsimago, defensie industrie (gaat groeien is mijn verwachting), productie in luxe segment bv de auto industrie.
Allemaal met dank aan socialisme ipv neoliberalisme ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:06:18 #145
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167947652
Duitsland heeft inderdaad een super potentieel en gewoonweg heel robuust. Ze zijn sowieso ook technisch het verst. Ze hebben een gigantische (maak)industrie met bedrijven als BASF, Siemens, VW, Audi, noem maar op.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:08:43 #146
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167947736
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:06 schreef Falco het volgende:
Duitsland heeft inderdaad een super potentieel en gewoonweg heel robuust. Ze zijn sowieso ook technisch het verst. Ze hebben een gigantische (maak)industrie met bedrijven als BASF, Siemens, VW, Audi, noem maar op.
Wat zou de plek van Nederland moeten zijn?

Belastingparadijs c.q. finance curse?

http://www.theatlantic.co(...)-haven-curse/491411/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167947949
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Laten we beginnen met ons land. Ik heb zo onderhand meer favorieten dan dat er links op Google staan.

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Hiermee onderbouw je je stelling niet.
pi_167947984
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 12:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Duitsland nog erger. Een goede brexit is dus in ieders belang.
Echter de Britten sturen aan op een harde Brexit, die kunnen in eigen land immers de aspecten die bij een goede Brexit horen niet verkopen.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:23:53 #149
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167948193
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Echter de Britten sturen aan op een harde Brexit, die kunnen in eigen land immers de aspecten die bij een goede Brexit horen niet verkopen.
Het enige wat ze willen is autonomie en handel.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 7 januari 2017 @ 13:24:02 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167948195
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 13:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Allemaal met dank aan socialisme ipv neoliberalisme ;)
Onzin, zeer kapitalistisch bedrijven, ondernemer families
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')