abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:12:12 #251
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169122155
Ik vind het zo zonde. Persoonlijk vind ik Corbyn een prima vent en begrijp ik zijn standpunten, maar hij lijkt gewoon niet te snappen hoe het allemaal werkt, en dan nu de Brexit vote whippen, enz enz.... echt.. dat hij maar zo snel mogelijk vervangen mag worden -O- Compleet debiel dat een Labour zetel sinds 1935 ofzo ondanks al deze cuts en onvrede nog steeds naar de Tories gaat..

Oh, en ze moeten potdomme een kiessysteem nemen dat daadwerkelijk een meerpartijenstelsel steunt. :')
Well done Baku!!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:16:03 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169122212
Ik hoop dat Corbyn nog lang blijft :Y
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:22:49 #253
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169122312
Ja, maar jij bent zo'n vuige Tory-aanhanger.
Well done Baku!!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:26:47 #254
54278 Tijger_m
Smartass has returned, rejoice
pi_169122402
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het zo zonde. Persoonlijk vind ik Corbyn een prima vent en begrijp ik zijn standpunten, maar hij lijkt gewoon niet te snappen hoe het allemaal werkt, en dan nu de Brexit vote whippen, enz enz.... echt.. dat hij maar zo snel mogelijk vervangen mag worden -O- Compleet debiel dat een Labour zetel sinds 1935 ofzo ondanks al deze cuts en onvrede nog steeds naar de Tories gaat..

Oh, en ze moeten potdomme een kiessysteem nemen dat daadwerkelijk een meerpartijenstelsel steunt. :')
Corbyn weet precies hoe het werkt maar hij heeft zichzelf volledig klem gezet door eerst een positie in te nemen die hij zelf niet steunde qua overtuiging en dat bleek ook (Brexit). Daarbij had hij met zijn nogal discutabele verleden wat betreft Hamas en de IRA natuurlijk nooit Labour leider mogen worden, hij is gewoon de Michael Foot van de 21e eeuw en zal op dezelfde wijze ten onder gaan.
"Books must be treated with respect, we feel that in our bones, because words have power. Bring enough words together they can bend space and time." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:28:46 #255
162870 motorbloempje
Dr. SJW voor jou...
pi_169122442
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
maar hij heeft zichzelf volledig klem gezet
Ja, dus begrijpt hij het niet zo goed.

-O-

Argh. Vandaag op m'n vrijwilligersplek ook weer de vragen met 'oh, ga je nu weg dan???' -O-
Ja, nee, als het goed is niet nee. KutBrexit.
Well done Baku!!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 20:55:41 #256
111528 Viajero
Who dares wins
pi_169124420
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:12 schreef motorbloempje het volgende:

Het probleem is meer de pers. Corbyn wordt constant meedogenloos aangevallen, wat hij ook doet. Als hij tegen brexit had gestemd dan was de headline "Corbyn hates democracy" of "Corbyn hates Britain" geweest. In alle kranten, van extreem rechts tot gematigd rechts (linkse kranten heb ik niet kunnen ontdekken in dit land).

Dat de Britten over het algemeen te dom zijn om dat te snappen is hun probleem. Trots zijn op de NHS en dan Tory stemmen, dan verdien je het wmb om in een ziekenhuisgang op een stretcher pijn te lijden omdat de enige dokter die niet weggeprivatiseerd is te druk is.

En dat meerpartijenstelsel moeten ze inderdaad doen, maar zal er nooit komen. Niet in het belang van de elite.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 22:32:24 #257
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169126590
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 20:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het probleem is meer de pers. Corbyn wordt constant meedogenloos aangevallen, wat hij ook doet. Als hij tegen brexit had gestemd dan was de headline "Corbyn hates democracy" of "Corbyn hates Britain" geweest. In alle kranten, van extreem rechts tot gematigd rechts (linkse kranten heb ik niet kunnen ontdekken in dit land).

Dat de Britten over het algemeen te dom zijn om dat te snappen is hun probleem. Trots zijn op de NHS en dan Tory stemmen, dan verdien je het wmb om in een ziekenhuisgang op een stretcher pijn te lijden omdat de enige dokter die niet weggeprivatiseerd is te druk is.

En dat meerpartijenstelsel moeten ze inderdaad doen, maar zal er nooit komen. Niet in het belang van de elite.
Zijn Nederlanders dan wezenlijk anders?
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  zaterdag 25 februari 2017 @ 12:19:10 #258
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169133065
Vanaf a.s. maandag om 22.00 uur (NL tijd) op BBC 2: Meet the Lords, een driedelige documentaire over de House of Lords.

Een van de leden noemde het een crèche voor bejaarden, waar veel peers het daggeld van 300 pond opstrijken zonder er iets uit te voeren.

https://www.theguardian.c(...)ay-for-doing-nothing
  zaterdag 25 februari 2017 @ 12:25:59 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169133176
quote:

[..]

Het probleem is meer de pers.
Haha, Trump-adept toevallig :D?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169133234
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:16 schreef SeLang het volgende:
Ik hoop dat Corbyn nog lang blijft :Y
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar jij bent zo'n vuige Tory-aanhanger.
Het maakt mij eigenlijk niet uit uit welke hoek je komt, het is gewoon ontzettend belangrijk voor een democratie dat je een goede en serieuze oppositie hebt tegen je meerderheidspartij of coalitie, en Labour kan die rol onder Corbijn gewoon niet vervullen.
pi_169135373
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 12:19 schreef freako het volgende:
Vanaf a.s. maandag om 22.00 uur (NL tijd) op BBC 2: Meet the Lords, een driedelige documentaire over de House of Lords.

Een van de leden noemde het een crèche voor bejaarden, waar veel peers het daggeld van 300 pond opstrijken zonder er iets uit te voeren.

https://www.theguardian.c(...)ay-for-doing-nothing
Tegenwoordig zijn het allemaal mannen en vrouwen die door de partijen zijn voorgedragen voor een life peerage (donoren, oud parlementsleden etc.). Er zitten nog maar rond de 100 echte aristocraten in de Lords. 92 gekozen, een aantal groot officieren van staat en een aantal die naast hun erfelijke titel ook nog een life peerage hebben gekregen.
"I don't know what the wild men of the world will do when the last Lee Enfields wear out."
  zaterdag 25 februari 2017 @ 15:09:51 #262
111528 Viajero
Who dares wins
pi_169136033
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 12:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Haha, Trump-adept toevallig :D?
Niet echt, hoewel ik de manier waarop de pers hem constant aanvalt terwijl Hillary bijna tot heilige werd uitgeroepen ook zeker niet netjes.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 15:10:18 #263
111528 Viajero
Who dares wins
pi_169136040
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 22:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zijn Nederlanders dan wezenlijk anders?
Nee, niet echt. Maar het gaat hier over Britten, vandaar :)
  zaterdag 25 februari 2017 @ 15:12:34 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169136069
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Niet echt, hoewel ik de manier waarop de pers hem constant aanvalt terwijl Hillary bijna tot heilige werd uitgeroepen ook zeker niet netjes.
:D! Hilarisch!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 25 februari 2017 @ 15:12:37 #265
111528 Viajero
Who dares wins
pi_169136071
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 14:37 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn het allemaal mannen en vrouwen die door de partijen zijn voorgedragen voor een life peerage (donoren, oud parlementsleden etc.). Er zitten nog maar rond de 100 echte aristocraten in de Lords. 92 gekozen, een aantal groot officieren van staat en een aantal die naast hun erfelijke titel ook nog een life peerage hebben gekregen.
Vergeet ook de bisschoppen van de Church of England niet. Het blijft natuurlijk belachelijk dat er meer dan 800 onverkozen elitisten nog een rol hebben in de regering.

Maar goed, eerst de EU uit, dan house of lords hervormen, dan PR... er is nog veel te doen voordat we een begin van democratie hebben hier.
pi_169136151
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:12 schreef Viajero het volgende:

[..]

Vergeet ook de bisschoppen van de Church of England niet. Het blijft natuurlijk belachelijk dat er meer dan 800 onverkozen elitisten nog een rol hebben in de regering.

Maar goed, eerst de EU uit, dan house of lords hervormen, dan PR... er is nog veel te doen voordat we een begin van democratie hebben hier.
De hervormingen van 1998 terugdraaien. En waarom heb je een gekozen Lords nodig, dan zou je een tweede commons krijgen, wat draagt dat bij aan de "democratie"?
"I don't know what the wild men of the world will do when the last Lee Enfields wear out."
  zaterdag 25 februari 2017 @ 15:30:01 #267
111528 Viajero
Who dares wins
pi_169136362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:17 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

De hervormingen van 1998 terugdraaien. En waarom heb je een gekozen Lords nodig, dan zou je een tweede commons krijgen, wat draagt dat bij aan de "democratie"?
Je zou eventueel de lords per PR kunnen kiezen, zodat ook partijen als UKIP een kans krijgen. 12.7% van de stemmen en dan 1 van de 650 zetels krijgen is natuurlijk niet heel democratisch te noemen... (ik ben geen UKIP fan overigens).
pi_169136621
quote:
The Guardian vind jij niet op z'n minst centrumlinks?
Verder ligt het natuurlijk gewoon aan Corbyn en z'n hopeloos falende politiek. Of dacht je dat de pers in het VK anders was in de tijd dat labour nog wel eens kans maakte om iets te winnen?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  zaterdag 25 februari 2017 @ 16:58:28 #269
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_169137588
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:50 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Verder ligt het natuurlijk gewoon aan Corbyn en z'n hopeloos falende politiek. Of dacht je dat de pers in het VK anders was in de tijd dat labour nog wel eens kans maakte om iets te winnen?
Correct, Corbyn faalt gewoon keihard. De conservatieven lagen na het referendum compleet op apegapen, een beetje serieuze oppositiepartij had daar flink gebruik van gemaakt. In plaats daarvan hebben ze zich er door laten verzwakken, bizar...
Ik kan tellen
  zaterdag 25 februari 2017 @ 18:18:36 #270
54278 Tijger_m
Smartass has returned, rejoice
pi_169138933
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je zou eventueel de lords per PR kunnen kiezen, zodat ook partijen als UKIP een kans krijgen. 12.7% van de stemmen en dan 1 van de 650 zetels krijgen is natuurlijk niet heel democratisch te noemen... (ik ben geen UKIP fan overigens).
Daar is echter wel een referendum over geweest en de britse kiezer wilde geen PR.
"Books must be treated with respect, we feel that in our bones, because words have power. Bring enough words together they can bend space and time." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 18:50:22 #271
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_169139491
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:17 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

De hervormingen van 1998 terugdraaien.
Waarom terugdraaien?
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  zondag 26 februari 2017 @ 12:44:07 #272
111528 Viajero
Who dares wins
pi_169151748
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:50 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Nee, niet echt. Zij zijn bijna nog fanatieker in hun aanval op Corbyn dan the Sun of the Daily Mail.

Daarnaast heb ik the Guardian ook niet kunnen betrappen op veel kritiek op de bankiers die zichzelf verrijken ten koste van alle anderen, vooral sinds de "financial crisis".

Ik zie ze als een gezapig conservatief pro status quo blad.
  zondag 26 februari 2017 @ 12:45:16 #273
111528 Viajero
Who dares wins
pi_169151771
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar is echter wel een referendum over geweest en de britse kiezer wilde geen PR.
Nee, er is een referendum geweest over alternative vote. Een hopeloos complex compromis dat nooit een serieuze kans had, en zeker geen PR was.
pi_169180679
Sir Gerald Kaufman, labour "father of the house" is overleden, dus weer een by election. Maar hier hebben ze een grote meerderheid dus deze zullen ze niet verliezen.

Momentum en Red Ken zullen wel blij zijn, weer een jood minder in hun geliefde partij.
  maandag 27 februari 2017 @ 17:36:07 #275
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169181009
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 12:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, er is een referendum geweest over alternative vote. Een hopeloos complex compromis dat nooit een serieuze kans had, en zeker geen PR was.
Ja, vooral ook omdat dat referendum verkeerd aangepakt is. Dat hebben de Tories handig gedaan. Wel een fopspeen voor de LibDems, maar verpakt op een manier die nooit geleid zou hebben tot een ander kiessysteem.

In Nieuw-Zeeland hebben ze het anders aangepakt, door twee referenda te houden. Eerst de vraag of FPTP überhaupt vervangen moest worden, en tegelijkertijd ook de vraag welk kiessysteem FPTP dan moest vervangen. De grote meerderheid was tegen FPTP, en koos voor MMP (het 'Duitse' stelsel).

Een jaar later werd een tweede referendum gehouden, tussen MMP en FPTP. Dat werd gewonnen door MMP.

https://en.wikipedia.org/wiki/Electoral_reform_in_New_Zealand
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')