abonnement Unibet Coolblue
pi_179554750
Ik las net dat de VSM een soortgelijke locomotief gaat opknappen :)

www.stoomtrein.org/actueel/amerikaan_in_bbg18.html
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 2 juni 2018 @ 18:07:26 #127
8333 Metzie
-Nyaano !
pi_179562746
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 09:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik las net dat de VSM een soortgelijke locomotief gaat opknappen :)

www.stoomtrein.org/actueel/amerikaan_in_bbg18.html
Ja, zo heb je er geen, zo heb je er twee. Ik zal van de week weer een update schrijven met het laatste nieuws.
When spashed with cold water, poor Ranma turns into a girl!
pi_179564856
Hoe gaat het eigenlijk met het opknappen ervan?
  zaterdag 16 juni 2018 @ 21:43:53 #129
8333 Metzie
-Nyaano !
pi_179836355
NS 2000 Crowdfunding update #21

Het is alweer juni 2018 en ik heb alweer veel te lang geen update geschreven. Op zaterdag 31 maart 2018 was er een speciale bezichtiging georganiseerd door de SGB voor alle donateurs die geld hebben geschonken aan het NS 2000 crowdfunding project. Dus mijn vader en ik met de auto vanuit Haarlem naar Goes.

Na aankomst rond 11.00 werden we hartelijk ontvangen door enkele vrijwilligers en door Jos van der Heijden (projectleider van de NS2000). Na de locomotief van buiten bekeken te hebben was het tijd voor koffie en een [url= https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeeuwse_bolus]Zeeuwse Bolus[/url] in “Uitspanning De Goederenloods”. Wat we helaas niet wisten was dat er door wat belanghebbenden iets speciaals was georganiseerd om een aantal sleutel personen te bedanken voor hun inzet. Ik heb hiervan helaas geen film opnamen kunnen maken.

Er was een speciale herdenking oorkonde gemaakt die engineers van het Amerikaanse leger ook kregen bij uitmuntende inzet tijdens de tweede wereld oorlog. Er was een mooie speech geschreven over de aankoop en transport van de locomotief en over het historische belang van de locomotief. Daarna kreeg projectleider Jos van der Heijden als eerste zijn oorkonde, zie de foto hieronder. Wat ik begreep waren er ook nog een oorkonde voor de Firma Spliethoff en nog een derde partij die ik me niet meer kan herinneren omdat die beiden niet aanwezig waren.


Jos van der Heijen met zijn oorkonde

Verder was er nieuws dat de Firma PPG Industries het project heeft gesponsord met een aantal gallon blikken met twee componenten verf in de USATC kleur zwart/antraciet. Hiermee kan de locomotief geschilderd worden in de gewenste kleuren voor de herdenking van het einde van de tweede wereldoorlog in 2020.


Een van de verfblikken wordt trots getoond.

Na de speech was er tijd om de locomotief nader te bekijken, de motor huiven werden opengedaan en de cabine werd opengesteld. De cabine is helaas heel krap waardoor het bijna onmogelijk is om een duidelijke foto te maken van de binnenkant zonder een goede fisheye lens or 360 graden camera. Beneden vind je wat foto’s van de motoren en generatoren en een filmpje van een rondje om de locomotief om een indruk te krijgen van de staat van de locomotief.






When spashed with cold water, poor Ranma turns into a girl!
  zondag 17 juni 2018 @ 14:29:10 #130
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_179847592
Dank voor de update weer ^O^
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_179847883
Dat wordt een beste klus!
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 26 februari 2019 @ 21:16:12 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_185262987
Dit is wel weer toe aan een update denk ik :) Is er nog nieuws te melden? *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 5 april 2019 @ 16:22:58 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_186050840
Kreeg vandaag een mailtje. Ze zijn druk geweest met het opduiken van voldoende goede draaistellen in Italië :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_205659896
Hoe gaat het met het project?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')