Het is historisch erfgoed en het is een beetje zonde dat er niets bewaard is gebleven. Waarom hebben we überhaupt musea?quote:Op donderdag 1 september 2016 23:43 schreef DieselTank het volgende:
Wat is er zo speciaal aan deze trein?
Hijs oud, lelijk en net schroot maar heeft volgens de "kenners" karakter.quote:Op donderdag 1 september 2016 23:43 schreef DieselTank het volgende:
Wat is er zo speciaal aan deze trein?
Misschien een leuk treintje voor erdoganquote:Op vrijdag 2 september 2016 19:54 schreef DieselTank het volgende:
Waarom brengen we nu al die fyras weg om waarschijnlijk over 50 jaar weer zo'n faal fyra terug te halen?
Maar het is dus niet zo dat deze trein specifiek iets speciaals gedaan heeft. Behalve dat een soort gelijke trein joden heen en weer bracht.
Voor 12 cent de kilo?quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:41 schreef Sounddragon het volgende:
Breng die troep lekker naar de schroothoop man
Somda? Daar heb je alleen maar sociopathen die willen weten wanneer hij waar rijdt. MAAR NIEMAND MAG HET VRAGEN!!quote:
Valt mij ook op, er zijn er maar weinig die snappen dat het een stukje geschiedenis is maar wel op dezelfde manier over hun wat oudere auto praten.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Lekker begripvol volk weer hier
Doe niet zo neerbuigend, snap je nou echt niet dat er mensen zijn die er wél waarde aan hechten?quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:41 schreef Sounddragon het volgende:
Breng die troep lekker naar de schroothoop man
Jij leest verkeerd. Voor die 12 cent de kilo is het zonde hem uit elkaar te snijden, kun je hem beter weggeven aan mensen die hem op willen knappen.quote:
Verkeerd gelezen idd.quote:Op zaterdag 3 september 2016 07:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jij leest verkeerd. Voor die 12 cent de kilo is het zonde hem uit elkaar te snijden, kun je hem beter weggeven aan mensen die hem op willen knappen.
Maar wat is nou het idee? 2 locs kopen of 1?quote:Op donderdag 29 september 2016 22:31 schreef Metzie het volgende:
We hopen dat we uiteindelijk voor die machine kunnen kiezen zodat de 2000 vrijwel meteen rijvaardig zal zijn. Het wat hogere aankoopbedrag bespaart uiteindelijk weer veel geld (en werk!) aan de motorrevisie enz. van de machine in Lake Wales. De definitieve keuze zal voornamelijk aan het totale beschikbare bedrag afhangen! Mocht er niet voldoende ruimte zijn voor aanschaf van de betere machine dan zal het bedrag dat resteert na verwerving natuurlijk in het herstel van de loc uit Lake Wales worden gestoken!
Eentje, maar een duurdere in betere staat zoals ik het begrijp.quote:Op donderdag 29 september 2016 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar wat is nou het idee? 2 locs kopen of 1?
zegt een mod op pta... moet je niet ergens anders beginnen?quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:41 schreef Sounddragon het volgende:
Breng die troep lekker naar de schroothoop man
veel al nerdjes op zolder met iphone en fiets owja mama kooktquote:Op vrijdag 2 september 2016 12:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Lekker begripvol volk weer hier
Alle stoomlocs die op de baan mogen hebben het ook. Is achteraf ook wel in te bouwenquote:Op donderdag 29 december 2016 20:32 schreef Stoney3K het volgende:
Misschien naar de bekende weg vragen, maar als jullie deze op de Nederlandse baan willen laten rijden als museumtrein, is de loc wel voorzien van de juiste technische voorzieningen om op Nederlands spoor te mogen rijden?
Ik kan me voorstellen dat deze locs naar Amerikaanse specs zijn gebouwd en er dus belangrijke veiligheidssystemen (bijvoorbeeld ATB) ontbreken. Zijn die achteraf nog in te bouwen?
Anders krijg je het beetje lullige plaatje van een mooie museumloc die door een Traxx of een 1700 op sleeptouw genomen moet worden omdat ie zelf de baan niet op mag.
Leuke vraag. Ik denk inderdaad dat je ATB achteraf wel kunt inbouwen net zoals bij de Duitse stoomlocomotieven van de SSn of de VSM. Ik denk dat het op korte termijn niet zal gebeuren en als de locomotief al werkend gemaakt wordt deze alleen bij de SGB zal rijden. Maar wellicht in de toekomst.quote:Op donderdag 29 december 2016 20:32 schreef Stoney3K het volgende:
Anders krijg je het beetje lullige plaatje van een mooie museumloc die door een Traxx of een 1700 op sleeptouw genomen moet worden omdat ie zelf de baan niet op mag.
dat wordt een verplicht uitje..quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
Tof zeg dat het lijkt te gaan lukken allemaal
maar wel een mooie beschermlaag zoquote:Op donderdag 26 januari 2017 22:04 schreef derLudolf het volgende:
Das een flinke laag betonsluier. Je mag flink wat salpeter inslaan voor de schoonmaak
Mooi trouwens dat het zo voorspoedig gaat
Stoer man! Lijkt wel op een stoommachine.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:34 schreef derLudolf het volgende:
Hebben vorig jaar een Deutz motor uit 1908 die de laatste 60 jaar niet heeft gedraaid opgeknapt. Zelf zuigers, zuigerveren ed draaien op de draaibank
Zoiets
quote:Bronartikel Website PZW
SGB vindt droom-locomotief bij cementfabriek in VS
GOES - Hij staat nu te verstoffen bij een cementfabriek in de Amerikaanse staat Iowa, maar als de 'NS-2000'-locomotief eenmaal aan z'n reis richting Goes begint, wacht 'm daar een glorieus nieuw leven.
Het hart van menig treinfanaat zal sneller kloppen wanneer de locomotief in oude glorie bij de Stoomtrein Goes-Borsele arriveert, verwacht woordvoerder Reinier Zondervan. ,,Deze locomotief is straks volstrekt uniek in Nederland."
Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd de diesellocomotief van Amerikaanse makelij in Europa geïntroduceerd. Tot 1960 reden er zo'n twintig van op Nederlandse spoor. ,,Ze zijn vooral bekend van de olietransporten uit Schoonhoven. Helaas zijn ze allemaal gesloopt."
Al jaren neemt de SGB het voortouw om een vergelijkbaar exemplaar te importeren en op te knappen in de jaren-vijftigstijl van de NS. Via crowdfunding en met een legaat is inmiddels een bedrag van ruim 60.000 euro voor dat doel ingezameld.
De cementfabriek in Ohio bleek bereid het redelijk gave exemplaar te schenken aan de Zeeuwen. ,,Deze week is de machine door één van onze bestuursleden en een monteur goedgekeurd en hebben ze voorbereidingen getroffen voor het transport."
Dat wordt nog een hele klus. Het zou veel te duur worden om de loc goedgekeurd te krijgen voor transport over spoor, dus moet de 65 ton zware machine per dieplader over zo'n 1600 km naar Cleveland worden gereden. Daar wordt hij verscheept naar Antwerpen.
,,Vanaf daar gaat hij niet meteen naar Goes. Om te voorkomen dat het een langdurig project wordt, zal de locomotief elders in het land door een bedrijf worden opgeknapt."
Helaas dus geen inhoudelijke update over het project.quote:Op dit moment is er geen nieuws. De laatste activiteit was het bezoek van twee van onze mensen aan de VS om de loc te bekijken en het transport voor te bereiden. We zijn nu in afwachting van ruimte op een schip van de sponsor. Zodra er weer beweging in de zaak zit (letterlijk en figuurlijk) volgt er natuurlijk weer een update.
Al het nieuws rondom het project zal ik uiteraard posten, maar als je als donateur direct op de hoogte gehouden wilt worden is dit natuurlijk het snelst.quote:De SGB wil degenen die aan het project 'NS 2000' hebben gedoneerd graag beter op de hoogte houden van de vorderingen, maar van de meeste personen heeft de SGB helaas geen contactgegevens.
Stuur uw mailadres naar , met uw naam en liefst ook met vermelding van de datum van uw donatie. De SGB zet u dan op de mailinglijst voor dit project.
Het is geen echte NL toch?quote:Op vrijdag 2 september 2016 10:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het is historisch erfgoed en het is een beetje zonde dat er niets bewaard is gebleven. Waarom hebben we überhaupt musea?
Hangt er vanaf hoe je echt definieert. Zijn schilderijen die gerestaureerd zijn na schade nog wel echt? Het gaat mij om het idee eigenlijk. "Dit hadden we toen ook, kijk nageslacht!'.quote:Op vrijdag 29 september 2017 14:58 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Het is geen echte NL toch?
Extreem heel vet.
Heldquote:Op vrijdag 29 september 2017 21:09 schreef PluggieOD het volgende:
Is dit ding in NL geweest? Je hebt gelijk mr flash, ik doneer een tientje, hell yeah.
quote:Op vrijdag 29 september 2017 21:09 schreef PluggieOD het volgende:
Is dit ding in NL geweest? Je hebt gelijk mr flash, ik doneer een tientje, hell yeah.
Nou, doe eens lief.quote:Op zaterdag 30 september 2017 20:51 schreef PluggieOD het volgende:
Alles met treinen en Flash enzo is dus kansloos. ok.
Als Fles daar iets aan kon doen, was die locomotief al hier geweest. Truttebol.quote:De papieren zijn inmiddels ook nagenoeg allemaal aanwezig, nu is het wachten op de scheepvaartmaatschappij die aan moet geven op welke datum er een schip naar Nederland of België vaart waar de loc op kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |