ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 06-09-2016 11:35:04 ]
Op donderdag 1 september 2016 23:10 schreef Prins_Pils het volgende: Wij begonnen met vier, ofja 3 1/2 beter. Vroeg beginnen (6:00 weg uit Zwolle naar Rotje Knor) maar ook bijtijds klaar. Parallelklas begon later maar was ook vet laat klaar, dan is vroeg toch wel beter.
Helemaal vanuit Zwolle naar Rotterdam, vier dagen per week? Damn!
Op donderdag 1 september 2016 23:10 schreef Prins_Pils het volgende: Wij begonnen met vier, ofja 3 1/2 beter. Vroeg beginnen (6:00 weg uit Zwolle naar Rotje Knor) maar ook bijtijds klaar. Parallelklas begon later maar was ook vet laat klaar, dan is vroeg toch wel beter.
Heb in 2012 ook nog een open dag bezocht in Rotterdam, maar dat was me toch echt iets te ver dus toen toch maar voor Amsterdam gekozen. Herinner me dat we in het hele begin nog wel gewoon vijf dagen naar school moesten, maar dat was voor ze er erg in hadden dat sommige leerlingen toch wel van érg ver kwamen. En dat het gewoon niet zo handig was om voor anderhalf uur school op vrijdagochtend, 4 of meer uren reistijd te hebben...
Deur tot deur? Pfoe... was in 2011 Ehm, ging de eerste trein toen om 5:45? Ik nam iig vaak de eerste trein. Vooraf kwartiertje fietsen vanaf het huis van mijn toenmalige partner. Iets van 5:00 opstaan dus. Tweede trein kon ook wel maar dan werd het wat krapper in Rotterdam. Ik reisde naar Alexander en ging dan met de metro naar Coolhaven en dan tien minuutjes lopen. Bij aankomst op Alexander was is zo gaar dat ik graag even de tijd wilde nemen om een beetje te lopen, sigretje te roken en die verdomde Teetjes voorbij te laten gaan.
Nee, geen kamer. Ik weiger stelselmatig om langer in Rotterdam te zijn dan strikt noodzakelijk. Sowieso, tijdens de medische keuring bleek mijn linkeroog niet door de keuring te komen dus tijdens de opleiding was het al afwachten of ik sowieso wel door kon gaan, maar ook met lenzen zou mijn zicht niet verbeteren. Ik kan dus geen mcn worden in NL
Nee, geen kamer. Ik weiger stelselmatig om langer in Rotterdam te zijn dan strikt noodzakelijk. Sowieso, tijdens de medische keuring bleek mijn linkeroog niet door de keuring te komen dus tijdens de opleiding was het al afwachten of ik sowieso wel door kon gaan, maar ook met lenzen zou mijn zicht niet verbeteren. Ik kan dus geen mcn worden in NL
What, en je hebt wel eerst die hele opleiding gedaan? Waarom konden ze je dat niet eerder meedelen dan?!
Een hele deel van een opleiding doen en aan het eind pas te horen krijgen dat je toch niet door de medische keuring komt is slordig, op z'n zachtst gezegd. Jij hebt nu een hoop geld uitgegeven aan iets waar je niks aan hebt.
Dan had je beter naar de hoeren kunnen gaan van dat geld, dan had je tenminste nog een good time gehad
Ik wist van te voren al dat mijn linkeroog niet goed genoeg was. Die heeft maar 35% zicht, maar ik zie als een havik want rechts doet wel gewoon goed. Tijdens de keuring bleek dat niet voldoende te zijn want in NL moeten beide ogen een bepaald resultaat halen. In B en D is volgens mij je totale zicht bepalend. Ik ben toch begonnen maar na een tijdje had ik tests met lenzen enzo gedaan maar dat bleek dus niet te helpen en ben ik gestopt.
Moest je daar ook geen Belg voor zijn, dat constateerde je laatst toch? Of iemand hier?
Dat is als je treinbegeleider (=conducteur) wil worden, omdat treinbegeleiders in België politionele bevoegdheden hebben (ze mogen boetes uitschrijven). Dat is echt voorbehouden aan Belgen.
Voor treinbestuurders geldt dat niet, want die hebben die bevoegdheden simpelweg niet.
Oh dat zeker, maar ik hoef daar niet te gaan wonen
quote:
Op donderdag 1 september 2016 23:44 schreef James1988 het volgende: Dat is als je treinbegeleider (=conducteur) wil worden, omdat treinbegeleiders in België politionele bevoegdheden hebben (ze mogen boetes uitschrijven). Dat is echt voorbehouden aan Belgen.
Voor treinbestuurders geldt dat niet, want die hebben die bevoegdheden simpelweg niet.
Oh ja, dat was voor treinbegeleider. Was even in de war
Mensen mogen in Bad Bentheim niet meer door het raam klimmen want 'gevaarlijk' Aanstaande maandag begint het vervolg van de verbouwing waarna de deuren van het stationsgebouw wel weer open kunnen. De misser schijnt zelfs een lokale attractie te zijn geworden.
Op vrijdag 2 september 2016 00:03 schreef Prins_Pils het volgende: Mensen mogen in Bad Bentheim niet meer door het raam klimmen want 'gevaarlijk' Aanstaande maandag begint het vervolg van de verbouwing waarna de deuren van het stationsgebouw wel weer open kunnen. De misser schijnt zelfs een lokale attractie te zijn geworden.
"gevaarlijk" in de ogen van dezelfde wilsonbekwame amoebe die het dichtmetselen van de deur "een goed idee" vond?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik had al wat gegoogeld, die was voor gisteren gepland
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Niet helemaal trein gerelateerd, maar kennelijk heeft het GVB de norm dat er +3 en -3 vertrokken mag worden bij een metrohalte.
Als er volgens dienstregeling gereden zou worden, haal je de overstap van Trein naar Metro echt makkelijk op Sloterdijk (z'n 4 min) maar met -3 wordt dat ineens 13 min wachten. (in mijn geval was dit de laatste halte voor het eindpunt (Isolatorweg), te vroeg vertrekken is natuurlijk om meer tijd te hebben om te paffen bij de kering)
De reiziger staat ook bij het GVB op 3,2,1
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dat was een paar maanden terug ook op de Hoekse lijn. Ik werd door de dienstindeler gebeld of ik een extra dienstje op zaterdag wilde draaien: even een paar keer heen en weer rijden tussen Rotterdam en de Hoek ten behoeve van roestrijden.
Ach, ik had toch niets beters te doen en het levert weer een paar extra centen op, dus heb ik het maar gedaan
Op vrijdag 2 september 2016 13:13 schreef dennistd het volgende: Ik snap dat de diensten voor komend weekend al klaar zijn, maar waarom kun je dan geen pendeldienst inleggen?
Ambitie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Serieus. Morgen niet vreemd opkijken bij Terug naar Toen bij de VSM. Een kennis heeft een Renault Maxity hoogwerker gehuurd om mee te gaan hobbyen.
En nee, ik ben er niet bij. Morgen met 11 andere vrienden naar Wuppertal (iemand nog tips om te doen daar, naast Schwebebahn??), en zondagnacht moeder bij de Afsluitdijk Open droppen en dan mijn bed weer opzoeken, want na 24 uur wakker is het wel genoeg
Op vrijdag 2 september 2016 21:41 schreef greavy het volgende: Serieus. Morgen niet vreemd opkijken bij Terug naar Toen bij de VSM. Een kennis heeft een Renault Maxity hoogwerker gehuurd om mee te gaan hobbyen.
En nee, ik ben er niet bij. Morgen met 11 andere vrienden naar Wuppertal (iemand nog tips om te doen daar, naast Schwebebahn??), en zondagnacht moeder bij de Afsluitdijk Open droppen en dan mijn bed weer opzoeken, want na 24 uur wakker is het wel genoeg
Eten bij Alaturka dikke prima daar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op vrijdag 2 september 2016 21:41 schreef greavy het volgende: Serieus. Morgen niet vreemd opkijken bij Terug naar Toen bij de VSM. Een kennis heeft een Renault Maxity hoogwerker gehuurd om mee te gaan hobbyen.
Dan betaal je honderden knaken om zo'n ding te huren, de arme ziel die dat ding bedient verveelt zich de hele dag de pestpokkepleuris, en dan heb je een toffe foto. Nou. Great. En dan?
[ Bericht 0% gewijzigd door Prins_Pils op 02-09-2016 23:38:39 ]
Beperkingen personenvervoer De onderstaande spoorwegen kunnen alleen na voorafgaand overleg, zie paragraaf 3.4.1, met ProRail worden gebruikt voor treinen ten behoeve van (besloten) personenvervoer.
Haren – Waterhuizen [hele lijst met lijnen] Kijfhoek – Zevenaar (A15-tracé)*
* Dit voorafgaand overleg geldt niet voor de ICE Amsterdam – Frankfurt v.v. op het A15-tracé tussen Meteren en Elst v.v. in het geval van geplande werkzaamheden en bij calamiteiten op het traject Utrecht – Arnhem v.v. die al dan niet planmatig wordt omgeleid.
Blijkbaar is er dus toestemming voor omleiding van de ICE over de Betuweroute.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Blijkbaar is er dus toestemming voor omleiding van de ICE over de Betuweroute.
Dat lost wel een hoop gedoe op
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Blijkbaar is er dus toestemming voor omleiding van de ICE over de Betuweroute.
Oh help. Welke pagina? Ik heb geen zin om er 232 door te spitten maar ben wel benieuwd naar de rest Jammer dat Elst-Zevenaar dan weer niet zomaar mag maar dit is al een goede stap vooruit
Zat vandaag in de IC van Eindhoven naar Den Haag om 21.00 uur, echt druk joh, lijkt net spits en bijna iedereen eruit bij Tilburg. Is dat altijd zo om die tijd op vrijdag?
Op zaterdag 3 september 2016 01:24 schreef hemarookworst het volgende: Zat vandaag in de IC van Eindhoven naar Den Haag om 21.00 uur, echt druk joh, lijkt net spits en bijna iedereen eruit bij Tilburg. Is dat altijd zo om die tijd op vrijdag?
Een enkel stel (want het liefst de gehele trein door naar Den Haag) en koopavond in Eindhoven, waar Tilburg dat donderdag heeft. Dus: ja
Ik lees dat de eerste vier Flirt treinen vorige week door NS zijn afgenomen en dat deze nu ter beschikking staan voor opleidingen, welke afgelopen maandag direct gestart zijn De komende weken zullen uiteraard nog meer treinstellen afgenomen. Er is nog geen toelating, maar aangezien inspectie z'n goedkeuring voor deze volgende stap heeft gegeven, verwacht ik niet dat dit nog heel erg lang zal gaan duren
Er is nog geen toelating, maar aangezien inspectie z'n goedkeuring voor deze volgende stap heeft gegeven, verwacht ik niet dat dit nog heel erg lang zal gaan duren
Eindelijk weer eens een trein die geen jaren nodig heeft om toegelaten te worden...?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Eindelijk weer eens een trein die geen jaren nodig heeft om toegelaten te worden...?
Ik gok zo dat met een paar weken een voorlopige toelating/ontheffing (of hoe je het ook wilt noemen, ik ben niet echt thuis in deze materie) geregeld is, waarmee er met reizigers getest kan gaan worden. Gaat dat ook goed, dan zal een definitieve toelating verleend worden.
Ik gok zo dat met een paar weken een voorlopige toelating/ontheffing (of hoe je het ook wilt noemen, ik ben niet echt thuis in deze materie) geregeld is, waarmee er met reizigers getest kan gaan worden. Gaat dat ook goed, dan zal een definitieve toelating verleend worden.
Ja precies. En sinds de vorige keer dat er reizigersmaterieel toegelaten werd is er ook een en ander veranderd aan de toelatingsprocedures. Als iets in Duitsland toegelaten is dan kan het hier veel sneller bijvoorbeeld.
Ja precies. En sinds de vorige keer dat er reizigersmaterieel toegelaten werd is er ook een en ander veranderd aan de toelatingsprocedures. Als iets in Duitsland toegelaten is dan kan het hier veel sneller bijvoorbeeld.
Dat geldt niet voor alle aspecten. Nationale bepalingen moet je nog steeds per land aantonen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Een VSM-stoomtrein heeft in Lieren een Mercedes geraakt die blijkbaar niet helemaal had begrepen dat je moet stoppen voor de overweg als er een trein aan komt...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 3 september 2016 15:34 schreef dennistd het volgende: Een VSM-stoomtrein heeft in Lieren een Mercedes geraakt die blijkbaar niet helemaal had begrepen dat je moet stoppen voor de overweg als er een trein aan komt...
Foto op FB van RailMagazine.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 1 september 2016 23:20 schreef Prins_Pils het volgende: Deur tot deur? Pfoe... was in 2011 Ehm, ging de eerste trein toen om 5:45? Ik nam iig vaak de eerste trein. Vooraf kwartiertje fietsen vanaf het huis van mijn toenmalige partner. Iets van 5:00 opstaan dus. Tweede trein kon ook wel maar dan werd het wat krapper in Rotterdam. Ik reisde naar Alexander en ging dan met de metro naar Coolhaven en dan tien minuutjes lopen. Bij aankomst op Alexander was is zo gaar dat ik graag even de tijd wilde nemen om een beetje te lopen, sigretje te roken en die verdomde Teetjes voorbij te laten gaan.
Ik hoop wel dat het morgen een beetje weer is, met regen kan ik de lucht niet in. Mocht iemand mij nog op willen zoeken: ik zit in Loenen bij de NVBS (in de tent). Herkenbaar aan een witte polo met daarop de tekst 'NVBS'
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je bedoelt het panoramarijtuig? Die heeft geen keuken, daar is een ander rijtuig voor. Panoramarijtuig staat(stond) in de Europoort bij LTE, en zou oa met de Wereldhavendagen iets met een afgehuurde rit over de Havenspoorlijn doen
28 Augustus 2016 - Gezien deze stek nog op de verlanglijst stond, en niet het gehele jaar lukt met zonstand, werd nu van de mogelijkheid gebruikt gemaakt om naar de Sloehaven te gaan, en hem bij de boog te vereeuwigen. Binnen afzienbare tijd heeft de trein zijn eindbestemming Sloehaven bereikt.
TLK141, rechtstreekse trein van Krakōw via Warsawa naar Mockava gaat vanaf vannacht dagelijks rijden. Nieuwe verbinding Polen - Litouwen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 4 september 2016 16:12 schreef bork het volgende: TLK141, rechtstreekse trein van Krakōw via Warsawa naar Mockava gaat vanaf vannacht dagelijks rijden. Nieuwe verbinding Polen - Litouwen.
Met wat voor materieel? Dat Mockava ligt echt net over de grens, vraag me af wat je daar wilt doen
Wanneer zal het traject Mariajampole-Kaunas open gaan?
De NS heeft de eerste FLIRTs afgenomen van Stadler. De instructie voor de machinisten is inmiddels op gang gekomen en als de ILT de toelating van de FLIRT goedkeurt zal er zo snel mogelijk een proefbedrijf starten.
Te denken valt dan aan bijvoorbeeld extra treinen tussen Oss en Den Bosch in de spitsuren.
Met wat voor materieel? Dat Mockava ligt echt net over de grens, vraag me af wat je daar wilt doen
Wanneer zal het traject Mariajampole-Kaunas open gaan?
Geen idee stond op FB bij zugreiseblog, tweede dat vond ik ook frapant, er gaat alleen een trein terug naar Polen. Zal nog allemaal afgemaakt moet worden denk ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Helemaal ongebruikt is het stukje spoor niet, soms rijdt er een omgeleide Thalys overheen. Utrecht - Breda - Antwerpen is zo'n 30 minuten sneller dan Utrecht - Roosendaal - Antwerpen.
Maar het wordt wel eens tijd dat er planmatig treinen over die boog gaan rijden. Dat hoeft niet per se de Beneluxtrein te zijn, als de sprinter uit Den Bosch zou worden doorgetrokken naar Antwerpen is dat misschien beter voor de hele provincie.
Ja maar als daar echt animo voor was, was het dan niet al lang gebeurd? Sowieso: een sprinter Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Tilburg Reeshof - Gilze=Rijen - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal??
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Alles is de schuld van NS. Dat het provinciestadje Breda idioot rijkelijk bedeeld is met dat stukje nutteloos spoor, daar lees je niks over.
stukje kijken daar komt het wel ter sprake, Nijpels aan het woord, pure chantage.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 4 september 2016 22:43 schreef Duvel het volgende: Ja maar als daar echt animo voor was, was het dan niet al lang gebeurd? Sowieso: een sprinter Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Tilburg Reeshof - Gilze=Rijen - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal??
I like, mag die dan in Utrecht starten? en gewoon met ov-chip
Pak nu weleens flixbus, best ok hoor maar beperkt in je tijdspanne.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
En dan in een meerspannings-SLT. Breng je eigen anti-decubituskussen mee.
oei das waar, ze zijn wel het koelste wanneer het warm buiten is btw, doe maar NID dan.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Sowieso: een sprinter Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Tilburg Reeshof - Gilze=Rijen - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal??
Waarom niet? Elke stad op die route heeft een hogeschool en/of een universiteit, er zijn goede overstappen naar het achterland (Arnhem, Brussel, Eindhoven) en qua industrie en cultuur liggen Brabant en Vlaanderen dichter bij elkaar dan Vlaanderen en Noord-Holland.
Waarom zou een sprinter Den Haag - Breda wel logisch zijn, maar Den Bosch - Antwerpen niet?
Waar wordt het te moeilijk voor je? Bij "Als", of daarna pas?
Je maakt een statement, gaat niet in op een reactie, doet nog een statement en wanneer je geen instemmend geknik krijgt open je een persoonlijke aanval.
en ja, ik weet dat uit overheidsdocumentatie gebleken is dat een trein tussen Breda en Antwerpen met stop op Noorderkempen als verliesgevend bestempeld is.
Op zondag 4 september 2016 23:10 schreef Peterselieman het volgende: en ja, ik weet dat uit overheidsdocumentatie gebleken is dat een trein tussen Breda en Antwerpen met stop op Noorderkempen als verliesgevend bestempeld is.
Dat zijn er wel meer PSM, beloftes breken gebeurt ook maar moeten we het dan maar allemaal slikken?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Just to remind people the international services now the summer season is over have withdrawn after running last night (03/09) to allow for engineering works between Ni¨ and Pre¨evo to continue;
The following services will not run: 07.35 Beograd to Skopje 18.50 Beograd to Thessaloniki
08.20 Skopje to Beograd 18.30 Thessaloniki to Beograd
NO replacement bus services operate with passengers advised to use scheduled bus services.
De Spoorwegen zetten dus geen vervangende bussen in, zoek zelf maar naar vervangende busroutes
Net zo zinloos als het IC Den Haag - Venlo v.v. over de HSL sturen, en Dordrecht overslaan, en geen fatsoenlijk alternatief inleggen, onnodig veel reizigers worden hierdoor gedupeerd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Je maakt een statement, gaat niet in op een reactie, doet nog een statement en wanneer je geen instemmend geknik krijgt open je een persoonlijke aanval.
Dat had ik niet achter jou gezocht.
Ik snap je reactie, maar je gaat niet inhoudelijk in op mijn argumenten, terwijl je ze dondersgoed begrijpt. Voor de volledigheid: wat ik bedoel, is dat een stoptrein via de HSL, een lijn juist bedoeld om door te rijden (denk aan opvolgtijden) en dus voorzien van geen weinig stops, niet zinnig is. Daarbij betwijfel ik of Den Bosch wel op Antwerpen georiënteerd is, ik verwacht dat veel meer van Roosendaal en Bergen op Zoom, maar die hebben minder hard gelobbyd voor een aansluiting op de HSL.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 5 september 2016 08:08 schreef b2py het volgende: 'Onnodig veel'? Hoeveel zijn dat er in vergelijking met het aantal reizigers dat er significant op vooruit gaat?
2
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Tussen het busstation en het treinstation worden groene hekken geplaatst.
Stuur ff een mailtje naar de architect, want die heeft ze vast niet opgenomen in z'n ontwerp dus dan laat ie ze zo weer weghalen. Doen ze met nuttige dingen ook namelijk...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 4 september 2016 22:43 schreef Duvel het volgende: Ja maar als daar echt animo voor was, was het dan niet al lang gebeurd? Sowieso: een sprinter Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Tilburg Reeshof - Gilze=Rijen - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal??
Vergeet je nu Antwerpen Luchtbal niet? Ik denk dat een trein Zwolle - Wijhe - Olst - Deventer - Zutphen - Dieren - Arnhem - Nijmegen - Oss - Den Bosch - Tilburg - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal toch iets nuttiger zou zijn. Het sprintertje Utrecht-Breda trek je dan door naar Roosendaal in aansluiting op deze IC.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 5 september 2016 12:36 schreef Salatrel het volgende: haal dat ongebruikte stuk spoor weg ben je ook van het gezeik af... die brabo's gaan maar lekker met de bus naar antwerpen
Nee joh, haal dat doorgaande stuk spoor maar weg. Al dat grachtengordelvolk reist maar via Breda om naar België of Frankrijk te gaan.
Vergeet je nu Antwerpen Luchtbal niet? Ik denk dat een trein Zwolle - Wijhe - Olst - Deventer - Zutphen - Dieren - Arnhem - Nijmegen - Oss - Den Bosch - Tilburg - Breda - Noorderkempen - Antwerpen Centraal toch iets nuttiger zou zijn. Het sprintertje Utrecht-Breda trek je dan door naar Roosendaal in aansluiting op deze IC.
Sla Dieren dan ook over, daar hebben ze fietsen genoeg
Als een van de laatste treinen tijdens Terug naar Toen kwam de pas sinds kort weer rijvaardige 44 1593 met een sleep goederenwagens van Eerbeek naar Loenen als trein 778. De 44'er zou samen met de 50 0073 als losse loctrein van Loenen naar Eerbeek gaan, maar de 50'er bleef achter in Loenen terwijl de 44'er achterop de (flink vertraagde) reizigerstrein naar Dieren meeging. Een geluk bij een ongeluk, want de planning was dat de 50 0073 als voorspanloc zou dienen bij deze trein, die nu dus alleen door de fraaie 44 1593 getrokken werd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag hebben er minder treinen gereden tussen Hilversum en Weesp. De reden was dat een lege SGM richting Amsterdam bij Crailoo rechtsaf werd gestuurd. Niet handig als je afhankelijk bent van waslijn. Twee andere stellen hebben redding moeten brengen
Op maandag 5 september 2016 13:09 schreef Peterselieman het volgende: Vandaag hebben er minder treinen gereden tussen Hilversum en Weesp. De reden was dat een lege SGM richting Amsterdam bij Crailoo rechtsaf werd gestuurd. Niet handig als je afhankelijk bent van waslijn. Twee andere stellen hebben redding moeten brengen
De Paralympische Spelen komen eraan Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar de Rail Aways over Brazilië worden herhaald. Vanavond al deze:
quote:
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Afl.:Brazilië:Ouro Preto- Mariana,São João del Rei-Tiradentes We reizen we door de deelstaat Minas Gerais,dwars door een gebied waar een paar eeuwen geleden volop de goudkoorts heerste.Deze goudkoorts is nog terug te zien in de vele kerken en koloniale gebouwen.
Bepalend voor de geschiedenis van dit gebied was ook de rol van Joaquim Jose da Silva Xavier,beter bekend als Tiradentes.Deze tandarts was aanvoerder van het verzet tegen de Portugese koloniale overheersers.
Ja, is mij ook wel eens overkomen. Klote, maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op maandag 5 september 2016 13:08 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Als een van de laatste treinen tijdens Terug naar Toen kwam de pas sinds kort weer rijvaardige 44 1593 met een sleep goederenwagens van Eerbeek naar Loenen als trein 778. De 44'er zou samen met de 50 0073 als losse loctrein van Loenen naar Eerbeek gaan, maar de 50'er bleef achter in Loenen terwijl de 44'er achterop de (flink vertraagde) reizigerstrein naar Dieren meeging. Een geluk bij een ongeluk, want de planning was dat de 50 0073 als voorspanloc zou dienen bij deze trein, die nu dus alleen door de fraaie 44 1593 getrokken werd.
Ja, heb toen ik ze langs zag rijden gistermorgen nog wel even heel demonstratief de drone in de lucht gehouden, in het kader van zo kan het ook. Ze schijnen trouwens tegen de 600 euro voor dat ding betaald te hebben...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, maar als je weet over wie je het hier hebt... Batenburg en de gebroeders Zwoferink oa. Die zijn echt die-hard. Die gaan ook voor één foto 1200 kilometer rijden.
De reis richting Praag werd in meerdere etappes (en over meerdere dagen) afgelegd. De eerste tussenstop was op het fraaie centraal station van Bremen. Tijdens een stop van zo'n 45 minuten passeerde de voor de EVB rijdende MWB-taurus 182 912 met een containertrein naar Bremerhaven op 23 augustus 2016.
Siemens Mobility bouwt in opdracht van de Deutsche Bahn sinds 2011 in totaal 170 nieuwe hogesnelheidstreinen type ICE4. Er komt zowel een 7-delige als een 12-delige variant, waarvan laatstgenoemde per december 2017 in dienst genomen zou moeten gaan worden. Toelating vindt plaats in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland op basis van maximaal 250km/u.
Doel is dat de ICE4 in eerste instantie de oudste generatie IC-treinen aflost maar ook de relatief oude ICE1 en ICE2 worden uiteindelijk vervangen door de ICE4. De eerste stellen ICE4 zijn inmiddels afgebouwd en rijden testritten door Duitsland.
Op woensdag 24 augustus 2016 kwam ik stel 9005 (412 005) tegen bij Eilsleben op weg richting Magdeburg en vermoedelijk Berlijn.
De Havelländische Eisenbahn (HVLE) is een goederenvervoerder uit Berlijn maar is ook ver daarbuiten actief. Het locomotievenpark kenmerkt zich door de fraaie oranje outfit die nagenoeg alle loks dragen. Toch is het niet eenvoudig om er een plaatje van te krijgen, want echt vaste treinen rijden ze niet. Een portie geluk, of voorkennis is dus benodigd.
Ik had woensdag 24 augustus 2016 het geluk dat er niet 1 of 2 maar zelfs 3 bestickerde HVLE-loks voor deze uit Ermewa silowagens bestaande koolstoftrein zaten. De 246 001, 185 583 en 246 010 passeren hier het stationnetje en de boog van Ovelgünne op weg richting Magdeburg.
Door de bovenleidingsstoring van de vorige dag hebben veel Intercity-treinen tussen Magdeburg en Hannover moeten omrijden via Wolfsburg. Hierdoor kwam het kopmaken in Magdeburg te vervallen. Als gevolg hiervan reden op donderdag 25 augustus 2016 meerdere treinen andersom. Zo ook de 146 552 met IC 2235 uit Emden naar Leipzig, hier met lok voor richting Magdeburg.
Het regionale treinverkeer tussen Braunschweig en Magdeburg bestaat uit een uurdienst van de Elbe-Saale-Bahn van DB Regio. Sinds begin van dit jaar zijn de oude loks van de serie 112, 114 en 143 niet meer vast voor deze trein te vinden, want de serie 146.1 heeft hier zijn intrede gemaakt. Heel soms wordt er nog wel een omloop met een oudere lok gereden. Zo ook op donderdag 25 augustus 2016 toen de 114 035 met RB 17917 zojuist uit Ovelgünne is vertrokken richting Magdeburg Hbf.
Halverwege de middag passeerde deze korte militaire trein beladen met 6 Panzerhaubitze 2000-tanks. De militaire voertuigen zijn beladen op wagens van het depot Münster(Örtze), gelegen tussen Uelzen en Bremen maar ik heb geen idee of deze trein ook daarheen ging.
Trekkende kracht was tot mijn geluk wederom een ex-DB-Regio 143'er, namelijk de 143 807 die pas sinds 19 augustus 2016 van DB Regio naar DB Cargo is overgegaan. Blijkbaar had men nog niet de moeite genomen het bestemmingsdisplay in de lok aan te passen...
Op maandag 5 september 2016 14:39 schreef Dr_Flash het volgende: De Paralympische Spelen komen eraan Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft, maar de Rail Aways over Brazilië worden herhaald. Vanavond al deze:
Ik fiets elke dag langs de rangeerterrein de Binckhorst. Ik zie daar al 4 dagen een Intercity Direct combinatie (NS en NMBS) met twee locomotieven ( NS TRAXX) voor en achter weg te roesten.
En wat een herrie zeg, als de trein op zijn dooie gangetje van HS Den Haag naar Voorburg rijdt. Uiteraard weet ik dat er geen trein van HS Den Haag naar Voorburg gaat.
[ Bericht 3% gewijzigd door PandaDrop op 05-09-2016 20:19:56 ]
[ link | afbeelding ]De reis richting Praag werd in meerdere etappes (en over meerdere dagen) afgelegd. De eerste tussenstop was op het fraaie centraal station van Bremen. Tijdens een stop van zo'n 45 minuten passeerde de voor de EVB rijdende MWB-taurus 182 912 met een containertrein naar Bremerhaven op 23 augustus 2016.
[ link | afbeelding ]Siemens Mobility bouwt in opdracht van de Deutsche Bahn sinds 2011 in totaal 170 nieuwe hogesnelheidstreinen type ICE4. Er komt zowel een 7-delige als een 12-delige variant, waarvan laatstgenoemde per december 2017 in dienst genomen zou moeten gaan worden. Toelating vindt plaats in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland op basis van maximaal 250km/u.
Doel is dat de ICE4 in eerste instantie de oudste generatie IC-treinen aflost maar ook de relatief oude ICE1 en ICE2 worden uiteindelijk vervangen door de ICE4. De eerste stellen ICE4 zijn inmiddels afgebouwd en rijden testritten door Duitsland.
Op woensdag 24 augustus 2016 kwam ik stel 9005 (412 005) tegen bij Eilsleben op weg richting Magdeburg en vermoedelijk Berlijn.
[ link | afbeelding ]De Havelländische Eisenbahn (HVLE) is een goederenvervoerder uit Berlijn maar is ook ver daarbuiten actief. Het locomotievenpark kenmerkt zich door de fraaie oranje outfit die nagenoeg alle loks dragen. Toch is het niet eenvoudig om er een plaatje van te krijgen, want echt vaste treinen rijden ze niet. Een portie geluk, of voorkennis is dus benodigd.
Ik had woensdag 24 augustus 2016 het geluk dat er niet 1 of 2 maar zelfs 3 bestickerde HVLE-loks voor deze uit Ermewa silowagens bestaande koolstoftrein zaten. De 246 001, 185 583 en 246 010 passeren hier het stationnetje en de boog van Ovelgünne op weg richting Magdeburg.
[ link | afbeelding ]Door de bovenleidingsstoring van de vorige dag hebben veel Intercity-treinen tussen Magdeburg en Hannover moeten omrijden via Wolfsburg. Hierdoor kwam het kopmaken in Magdeburg te vervallen. Als gevolg hiervan reden op donderdag 25 augustus 2016 meerdere treinen andersom. Zo ook de 146 552 met IC 2235 uit Emden naar Leipzig, hier met lok voor richting Magdeburg.
[ link | afbeelding ]Het regionale treinverkeer tussen Braunschweig en Magdeburg bestaat uit een uurdienst van de Elbe-Saale-Bahn van DB Regio. Sinds begin van dit jaar zijn de oude loks van de serie 112, 114 en 143 niet meer vast voor deze trein te vinden, want de serie 146.1 heeft hier zijn intrede gemaakt. Heel soms wordt er nog wel een omloop met een oudere lok gereden. Zo ook op donderdag 25 augustus 2016 toen de 114 035 met RB 17917 zojuist uit Ovelgünne is vertrokken richting Magdeburg Hbf.
[ link | afbeelding ]Halverwege de middag passeerde deze korte militaire trein beladen met 6 Panzerhaubitze 2000-tanks. De militaire voertuigen zijn beladen op wagens van het depot Münster(Örtze), gelegen tussen Uelzen en Bremen maar ik heb geen idee of deze trein ook daarheen ging.
Trekkende kracht was tot mijn geluk wederom een ex-DB-Regio 143'er, namelijk de 143 807 die pas sinds 19 augustus 2016 van DB Regio naar DB Cargo is overgegaan. Blijkbaar had men nog niet de moeite genomen het bestemmingsdisplay in de lok aan te passen...
Zo wordt FNV spoor toch wel het lachtertje van de spoorwereld. In andere dubbeldekkers is zwartrijden namelijk veel hoger dan in andere treinen, traplopen is veel te zwaar ( )
Op maandag 5 september 2016 21:58 schreef b2py het volgende: Zo wordt FNV spoor toch wel het lachtertje van de spoorwereld. In andere dubbeldekkers is zwartrijden namelijk veel hoger dan in andere treinen, traplopen is veel te zwaar ( )
Dat je in een dubbeldekker in je eentje geen zwartrijder kan pakken.
Laat het de FNV maar bewijzen dat je in VIRM meer kan zwartrijden dan in een DDZ? En die paar procentpunten kan je wel risico op lopen, zo'n HC is ook niet gratis
Dat je in een dubbeldekker in je eentje geen zwartrijder kan pakken.
Maar als er niet gecontroleerd wordt, zul je, ook wanneer je 10 hc's in een dubbeldekker zet, geen zwartrijder pakken. Dus laat ze daar dan eens mee beginnen.
Laat het de FNV maar bewijzen dat je in VIRM meer kan zwartrijden dan in een DDZ? En die paar procentpunten kan je wel risico op lopen, zo'n HC is ook niet gratis
Ik lees nergens in dat artikel dat FNV specifiek klaagt over VIRM.
Dat is het enige vergelijkingsmateriaal waar in zelfde hoeveelheid dubbeldekker 1 HC wordt gesteld ipv 2 in de DDZ. De waarom vraag volgt daar uit
Ik had vandaag een lange dag dus misschien ligt het aan mij, maar ik lees in dat artikel alleen maar dat de FNV het liefst op alle dubbeldekstreinen twee conducteurs heeft. Mis ik iets?
Net het een en ander gelezen over de nieuwe Beneluxtrein/IC Brussel. Iedereen heeft wel ergens kritiek op (bv. de reistijd) maar bij het plan rijden over de HSL is het voor de Hagenaren weer niet goed. Daarom kwam ik met een idee die nog nergens lijkt te zijn voorgesteld:
Je rijdt met twee Beneluxtreinen: 1x Amsterdam CS-Schiphol-Rotterdam-evt. Breda-Antwerpen-Brussel 1x Den Haag CS-Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-Antwerpen-Mechelen-Zaventem-Brussel
en Dan in Rotterdam of Antwerpen een cross-platform overstap naar elkander, op deze manier is er zowel reistijdwinst tussen de belangrijke steden, maar worden ook de overige stations aangedaan.
Desnoods laat je ook een IC Utrecht CS-Den Bosch-Tilburg-Breda-Noorderkempen-Antwerpen rijden, zo zijn de 4 grote stede allemaal met België verbonden, en is een stop in Breda door de trein vanuit Amsterdam ook niet meer nodig
[ Bericht 0% gewijzigd door Jappie111 op 05-09-2016 23:36:39 ]
Stuur ff een mailtje naar de architect, want die heeft ze vast niet opgenomen in z'n ontwerp dus dan laat ie ze zo weer weghalen. Doen ze met nuttige dingen ook namelijk...
Ik had vandaag een lange dag dus misschien ligt het aan mij, maar ik lees in dat artikel alleen maar dat de FNV het liefst op alle dubbeldekstreinen twee conducteurs heeft. Mis ik iets?
Er staat dat ze het besluit om maar 1 HC in te zetten op dubbeldekkers willen terugdraaien. Dat kan alleen DDZ zijn want VIRM rijdt al sinds de tekorten van begin deze eeuw met 1 hc op losse stellen.
Ja, heb toen ik ze langs zag rijden gistermorgen nog wel even heel demonstratief de drone in de lucht gehouden, in het kader van zo kan het ook. Ze schijnen trouwens tegen de 600 euro voor dat ding betaald te hebben...
Met een DSLR vanuit een hoogwerker krijg je natuurlijk wel foto's van hogere kwaliteit
even een domme vraag aangezien ik nooit met de trein gaat. je kan toch nog steeds een kaartje kopen of moet alles tegenwoordig met die ov chipkaart?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op dinsdag 6 september 2016 09:13 schreef cherrycoke het volgende: even een domme vraag aangezien ik nooit met de trein gaat. je kan toch nog steeds een kaartje kopen of moet alles tegenwoordig met die ov chipkaart?
Ik zit voor de eerste keer in de Thalys Amsterdam - Paris maar helaas staan we al 30 min stil voor Rotterdam. Via de website lees ik over een defect op het net. De volgende Thalys wordt al omgeleidt.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op dinsdag 6 september 2016 09:13 schreef cherrycoke het volgende: even een domme vraag aangezien ik nooit met de trein gaat. je kan toch nog steeds een kaartje kopen of moet alles tegenwoordig met die ov chipkaart?
Als je met (samenreis)korting wil reizen dan kan dat alleen nog met een ov-chipkaart. Wel worden er diverse goedkopere dagretours/dagkaarten aangeboden, al dan niet in combinatie met een drankje/broodje/et cetera.
Op dinsdag 6 september 2016 09:30 schreef Woods het volgende: Ik zit voor de eerste keer in de Thalys Amsterdam - Paris maar helaas staan we al 30 min stil voor Rotterdam. Via de website lees ik over een defect op het net. De volgende Thalys wordt al omgeleidt.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
300 wordt gewoon gehaald normaal gesproken tussen Schiphol en Rotterdam (behalve als er een vertraagde Fyra... Eh intercity direct voor zit). Maar er staat/stond een Thalys defect en er is sprake van een seinstoring door koperdiefstal.
nee, ik ben geen kloon van b2py... Maar ik heb afgelopen weekend wel je travelsnacks doorgelezen (weet niet of dat in mijn voordeel of nadeel spreekt trouwens...). Mooie topicreeks
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op dinsdag 6 september 2016 10:30 schreef Goverman het volgende: Maar ik heb afgelopen weekend wel je travelsnacks doorgelezen (weet niet of dat in mijn voordeel of nadeel spreekt trouwens...). Mooie topicreeks
We worden met dik 2 uur wachten Rotterdam ingesleept door een Traxx eerste keer Thalys
En de vervangende komt over een uur
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
[ Bericht 19% gewijzigd door derLudolf op 06-09-2016 11:21:22 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Zet mij dan ook maar erbij met "Elektrische tractie ftw!"
Een moderator die dit kan doen?
Kan. Als jullie me even de juist code geven en link van je user Icon. Ben mobiel dus kan eigenlijk alleen knippen en plakken
Dus dit format [img=12,12]http://i.fokzine.net/usericons/417715/le-creuset.jpg[/img] [b]DerLudolf[/b], vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
BB codes gaan via een sml server ofzo? [b]Dus als je je post tussen [nosml] [/ nosml] zet komt letterlijk tevoorschijn wat je typt. [code]Dan hoeft je deze achterlijke code niet te gebruiken [/code]
BB codes gaan via een sml server ofzo? [b]Dus als je je post tussen [nosml] [/ nosml] zet komt letterlijk tevoorschijn wat je typt. [ code verwijderd ]
Op dinsdag 6 september 2016 13:33 schreef Igen het volgende: Als ik na duizenden posts en al vanaf bijna het begin erbij te zijn, niet eens "een beetje" reputatie heb, bekijk het dan ook maar.
Tyf dan maar op met deze hele reeks.
Ik zou niet weten waarom jij niet in de OP zou mogen staan en ik wel
Op dinsdag 6 september 2016 13:33 schreef Igen het volgende: Als ik na duizenden posts en al vanaf bijna het begin erbij te zijn, niet eens "een beetje" reputatie heb, bekijk het dan ook maar.
Tyf dan maar op met deze hele reeks.
Niet eens in de top 10 en dan zo tekeer gaan.
"Die met het korte lontje." - voor de OP.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
En verander de tekst voor Fles maar in "bejaarde mopperkont".
quote:
Op dinsdag 6 september 2016 13:33 schreef Igen het volgende: Als ik na duizenden posts en al vanaf bijna het begin erbij te zijn, niet eens "een beetje" reputatie heb, bekijk het dan ook maar.
Tyf dan maar op met deze hele reeks.
Stel je niet zo aan. Waar moet ik je van kennen dan? Haat je Mat64? Ben je gek op Kioskmeisjes? Ik zou zo direct niet iets weten bij jou, dat is alles Kan net zo goed aan mij liggen hoor. Het is niet alsof ik bepaal wie er al of niet welke reputatie zou hebben natuurlijk Het moet niet gekker worden
Op dinsdag 6 september 2016 13:45 schreef derLudolf het volgende: Sjonguh jonguh, wat een gezeik om niks. Als ze zichzelf er gewoon bij hadden gezet was er niets aan de hand geweest. Want wie leest er nou de OP
Stel je niet zo aan. Waar moet ik je van kennen dan? Haat je Mat64? Ben je gek op Kioskmeisjes? Ik zou zo direct niet iets weten bij jou, dat is alles Kan net zo goed aan mij liggen hoor. Het is niet alsof ik bepaal wie er al of niet welke reputatie zou hebben natuurlijk Het moet niet gekker worden
Om de "Ladder van Flash" even langs te lopen:
- Waar moet ik je van kennen dan? mwah, nergens van, maar ik zit met spoortjes en treintjes te spelen op de Plesmanweg. Kennelijk maakte dat al na vijf posts indruk...
- Haat je Mat64? Nee, het is een karakteristiek treintype. Echter: ja, ze zijn uit de tijd, maar bezetten wel schaarse opstelsporen... (maar dat is niet specifiek Mat64, er staan ook nog wat bakken van de autoslaaptrein en de wintersportnachttrein)
- Ben je gek op Kioskmeisjes? Kioskmeisjes? Wanneer ik op stations kom zijn het vooral jongetjes
[ Bericht 39% gewijzigd door Goverman op 06-09-2016 14:06:14 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Leuke geste van de NS, eenmalig ¤ 2,50 aan reistegoed terug wanneer ik in de daluren op saldo reis. En het kost ze geen cent, want reizen op saldo is met mijn abonnement niet mogelijk
Dat is dan wel weer vriendelijk, even gechat met de klantenservice (met de gedachte het te ruilen voor bijvoorbeeld een upgrade 1e klas) en die boden meteen aan om het bedrag dan maar direct naar me over te maken
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 6 september 2016 19:05 schreef Peterselieman het volgende: ja, weinig gebeurd de laatste tijd. Enige nieuws dat ik heb is dat ik een nieuwe ov-chipkaart gekregen heb.
Joheee, johoooo
Jij interesseert ons sowieso geen ene zak, Friesche Vlag Halvamel
Hier is ook niet veel boeiends gebeurd, het kilometerknallen (4x per week Breda - Den Haag retour) is ten einde en ik heb ook al even geen reisjes meer gemaakt.
Het spannendste was een dagje Duitsland, maar dat is ook alweer twee maanden terug.
Meest bijzondere voor mij deze zomer was een retourtje Leeuwarden - Den Haag Centraal, waarbij de trein de heenreis zonder er aan het perron te stoppen via Amsterdam Centraal geleid werd. Was een stroomstoring bij Diemen-Zuid.
Op dinsdag 6 september 2016 19:27 schreef b2py het volgende: Doe nu dagelijks Hilversum Sportpark - Utrecht maar dat is weinig bijzonder behalve dat ik iedere dag moet staan..
Heel het treinengedoe is gewoon een aflopende zaak
- Waar moet ik je van kennen dan? mwah, nergens van, maar ik zit met spoortjes en treintjes te spelen op de Plesmanweg. Kennelijk maakte dat al na vijf posts indruk...
- Haat je Mat64? Nee, het is een karakteristiek treintype. Echter: ja, ze zijn uit de tijd, maar bezetten wel schaarse opstelsporen... (maar dat is niet specifiek Mat64, er staan ook nog wat bakken van de autoslaaptrein en de wintersportnachttrein)
- Ben je gek op Kioskmeisjes? Kioskmeisjes? Wanneer ik op stations kom zijn het vooral jongetjes
Karakteristiek, een van de meest misbruikte en daarmee tot een eufemisme verworden woord.