ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 06-09-2016 11:35:04 ]
Op donderdag 1 september 2016 23:10 schreef Prins_Pils het volgende: Wij begonnen met vier, ofja 3 1/2 beter. Vroeg beginnen (6:00 weg uit Zwolle naar Rotje Knor) maar ook bijtijds klaar. Parallelklas begon later maar was ook vet laat klaar, dan is vroeg toch wel beter.
Helemaal vanuit Zwolle naar Rotterdam, vier dagen per week? Damn!
Op donderdag 1 september 2016 23:10 schreef Prins_Pils het volgende: Wij begonnen met vier, ofja 3 1/2 beter. Vroeg beginnen (6:00 weg uit Zwolle naar Rotje Knor) maar ook bijtijds klaar. Parallelklas begon later maar was ook vet laat klaar, dan is vroeg toch wel beter.
Heb in 2012 ook nog een open dag bezocht in Rotterdam, maar dat was me toch echt iets te ver dus toen toch maar voor Amsterdam gekozen. Herinner me dat we in het hele begin nog wel gewoon vijf dagen naar school moesten, maar dat was voor ze er erg in hadden dat sommige leerlingen toch wel van érg ver kwamen. En dat het gewoon niet zo handig was om voor anderhalf uur school op vrijdagochtend, 4 of meer uren reistijd te hebben...
Deur tot deur? Pfoe... was in 2011 Ehm, ging de eerste trein toen om 5:45? Ik nam iig vaak de eerste trein. Vooraf kwartiertje fietsen vanaf het huis van mijn toenmalige partner. Iets van 5:00 opstaan dus. Tweede trein kon ook wel maar dan werd het wat krapper in Rotterdam. Ik reisde naar Alexander en ging dan met de metro naar Coolhaven en dan tien minuutjes lopen. Bij aankomst op Alexander was is zo gaar dat ik graag even de tijd wilde nemen om een beetje te lopen, sigretje te roken en die verdomde Teetjes voorbij te laten gaan.
Nee, geen kamer. Ik weiger stelselmatig om langer in Rotterdam te zijn dan strikt noodzakelijk. Sowieso, tijdens de medische keuring bleek mijn linkeroog niet door de keuring te komen dus tijdens de opleiding was het al afwachten of ik sowieso wel door kon gaan, maar ook met lenzen zou mijn zicht niet verbeteren. Ik kan dus geen mcn worden in NL
Nee, geen kamer. Ik weiger stelselmatig om langer in Rotterdam te zijn dan strikt noodzakelijk. Sowieso, tijdens de medische keuring bleek mijn linkeroog niet door de keuring te komen dus tijdens de opleiding was het al afwachten of ik sowieso wel door kon gaan, maar ook met lenzen zou mijn zicht niet verbeteren. Ik kan dus geen mcn worden in NL
What, en je hebt wel eerst die hele opleiding gedaan? Waarom konden ze je dat niet eerder meedelen dan?!
Een hele deel van een opleiding doen en aan het eind pas te horen krijgen dat je toch niet door de medische keuring komt is slordig, op z'n zachtst gezegd. Jij hebt nu een hoop geld uitgegeven aan iets waar je niks aan hebt.
Dan had je beter naar de hoeren kunnen gaan van dat geld, dan had je tenminste nog een good time gehad
Ik wist van te voren al dat mijn linkeroog niet goed genoeg was. Die heeft maar 35% zicht, maar ik zie als een havik want rechts doet wel gewoon goed. Tijdens de keuring bleek dat niet voldoende te zijn want in NL moeten beide ogen een bepaald resultaat halen. In B en D is volgens mij je totale zicht bepalend. Ik ben toch begonnen maar na een tijdje had ik tests met lenzen enzo gedaan maar dat bleek dus niet te helpen en ben ik gestopt.
Moest je daar ook geen Belg voor zijn, dat constateerde je laatst toch? Of iemand hier?
Dat is als je treinbegeleider (=conducteur) wil worden, omdat treinbegeleiders in België politionele bevoegdheden hebben (ze mogen boetes uitschrijven). Dat is echt voorbehouden aan Belgen.
Voor treinbestuurders geldt dat niet, want die hebben die bevoegdheden simpelweg niet.
Oh dat zeker, maar ik hoef daar niet te gaan wonen
quote:
Op donderdag 1 september 2016 23:44 schreef James1988 het volgende: Dat is als je treinbegeleider (=conducteur) wil worden, omdat treinbegeleiders in België politionele bevoegdheden hebben (ze mogen boetes uitschrijven). Dat is echt voorbehouden aan Belgen.
Voor treinbestuurders geldt dat niet, want die hebben die bevoegdheden simpelweg niet.
Oh ja, dat was voor treinbegeleider. Was even in de war
Mensen mogen in Bad Bentheim niet meer door het raam klimmen want 'gevaarlijk' Aanstaande maandag begint het vervolg van de verbouwing waarna de deuren van het stationsgebouw wel weer open kunnen. De misser schijnt zelfs een lokale attractie te zijn geworden.
Op vrijdag 2 september 2016 00:03 schreef Prins_Pils het volgende: Mensen mogen in Bad Bentheim niet meer door het raam klimmen want 'gevaarlijk' Aanstaande maandag begint het vervolg van de verbouwing waarna de deuren van het stationsgebouw wel weer open kunnen. De misser schijnt zelfs een lokale attractie te zijn geworden.
"gevaarlijk" in de ogen van dezelfde wilsonbekwame amoebe die het dichtmetselen van de deur "een goed idee" vond?