abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 2 september 2016 @ 18:28:18 #176
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_165040288
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 september 2016 18:21 schreef Wombcat het volgende:
En dan is zo langzaam fietsen in een peloton ook nog eens godsgruwelijk saai voor de renners zelf.
Sagan zal er wel spijt van hebben dat hij dit gemist heeft!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_165040362
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 16:43 schreef Slobeend het volgende:
Waarom probeert Tankink het nooit meer?
Bang voor kramp in de benen.
pi_165040398
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 17:52 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Parijs Brussel idd -O-
Dylan voor de winst.
pi_165040440
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 september 2016 00:15 schreef franklop het volgende:

[..]

geweldige koers toch? Althans, die 20 minuten per dag die ik meekrijg
Ik haal die 20 minuten per dag niet (ja vandaag wel, wachten tot het peloton binnen is :') ) maar deze Vuelta kan me niet interesseren (behalve de etappe met Gesink in de aanval).
  vrijdag 2 september 2016 @ 18:52:42 #180
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_165040745
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 18:34 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dylan voor de winst.
Die rijdt niet mee. :'(
  Redactie Sport vrijdag 2 september 2016 @ 18:59:53 #181
274204 crew  Mexicanobakker
pi_165040849
Wat een nonvaleurs in dat peloton zeg. Opheffen die handel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 2 september 2016 @ 19:03:57 #182
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_165040933
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 18:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een nonvaleurs in dat peloton zeg. Opheffen die handel.
Cimolai, Boonen, Bouhanni en Demare zijn op zich prima sprinters. Voor de rest is het idd niet veel soeps.
  vrijdag 2 september 2016 @ 19:34:44 #183
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_165041490
Bijna 34 minuten, wat een schande. Walgelijk

Ik verwacht nu morgen een verschroeiende harde koers
  vrijdag 2 september 2016 @ 19:37:35 #184
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_165041553
Morgen gaat het moeten gebeuren voor Nairo, zo'n rit krijgt hij maar één keer.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_165041717
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 19:03 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Cimolai, Boonen, Bouhanni en Demare zijn op zich prima sprinters. Voor de rest is het idd niet veel soeps.
Kittel.
  vrijdag 2 september 2016 @ 20:59:18 #186
62913 Blik
The one and Only!
pi_165043571
Ik zeg, Valverde in een vroege aanval morgen
pi_165047787
Zes mensen met winst bij Cyclingmaster. _O_
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator zaterdag 3 september 2016 @ 00:26:45 #188
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165049156
WF geeft Bart De Clercq één ster voor morgen. Nu kan ik niet meer slapen.
  Moderator zaterdag 3 september 2016 @ 02:03:17 #189
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_165050813
Etappe 14: Urdax-Dantxarinea - Col d'Aubisque, 196,1 km

Ook de tweede dag in het Baskenland was niet om over naar huis te schrijven. Al vroeg reed een kopgroep gevuld met bijna alleen maar matige renners weg. Movistar besloot om er een extra rustdag van te maken en de andere ploegen sloten zich daar bij aan. Daardoor liep de voorsprong van de kopgroep snel op, naar 10 minuten en later naar 20 minuten. De sterkste vooraan stond toch al op een uur in het klassement, dus heel veel maakte het allemaal niet uit. Door dit slakkengangetje van het peloton was er wel veel tijd om een beetje rond te kijken in de omgeving. Dat was best prima. Op ongeveer 30 kilometer van de streep begonnen de koplopers elkaar aan te vallen. Even leken Wallays en Gogl weg te rijden, maar ze werden toch weer ingerekend. Daarna reed Conti weg en ze zagen de jonge Italiaan nooit meer terug. Al tijden een groot talent, maar zoals veel renners bij Lampre weten ze dat heel goed verborgen te houden. Tijdens deze rit kwam het er wel even heel goed uit. Hij begon aan een mooie solo en liep alleen maar uit op de achtervolgers. Overduidelijk de sterkste bergop en eigenlijk gewoon sowieso de sterkste. Hij vierde zijn overwinning ingetogen. Daarachter was er nog een sprintje voor de ereplaatsen, maar ook dat was niet zo boeiend. Meer dan 33 minuten later kwam het peloton dan eindelijk een keer over de streep. Een wandeletappe, vooral omdat de volgende rit enorm zwaar gaat zijn. We zijn al even in Frankrijk geweest, maar deze rit zal zich volledig in Frankrijk gaan afspelen. Een dag in de Pyreneeën, met vier zware cols. De slotklim is er een met een klinkende naam, de Col d'Aubisque. Als we hier geen koers krijgen, dan nergens meer.




Nadat er tijdens de vorige rit ten onrechte melding werd gemaakt van een finish in Urdax, is dat bij deze rit wel terecht. We gaan daadwerkelijk vertrekken vanuit Urdax, of Urdazubi, zoals het in het Baskisch heet. Want we zitten nog steeds in het Baskenland. Navarra hoort daar uiteraard bij, met name dit deel van Navarra. Urdax is een enorm klein dorpje, met amper 80 inwoners. In de hele gemeente Urdax wonen nog niet eens 400 personen. Omdat het maar zo'n klein dorpje is, kun je hier niet heel veel beleven. Wel hebben ze een prima kerkje, Monasterio de Urdax. Er staan nog wat andere oude gebouwtjes in dit dorp, dus het is hier wel gezellig allemaal. Van Urdax fietsen de renners vervolgens naar de finishplaats van gisteren, Dantxarinea. Zoals we ondertussen weten stelt dat plaatsje ook niet bijzonder veel voor. Je hoeft er alleen maar naartoe als je graag wil winkelen of als je auto nog wel wat benzine kan gebruiken. Gelukkig hadden ze in Dantxarinea de steentjes in het midden van de weg wel verwijderd, maar die rotonde op amper 200 meter van de streep blijft achterlijk. Het is maar goed dat er niet echt gekoerst werd, anders hadden we nog kunnen lachen. In Dantxarinea steken de renners de grens over en zitten ze in Frankrijk. Maar goed, start in Urdazubi dus. Recht voor de kerk, want daar is ook een pleintje.



Het begin van de rit is bekend voor de renners. Ze rijden weer Frankrijk in, over de weg langs Ainhoa. Voorbij Ainhoa sloegen ze tijdens de vorige rit linksaf, maar nu blijven ze de weg volgen, verder naar het noorden. We zitten in het Franse gedeelte van het Baskenland en ook dat is natuurlijk een feestje. Het begin van de rit is behoorlijk vlak, want we fietsen door verschillende vallein over brede wegen. Wel wegen met veel obstakels in het midden, dat is dan weer minder sympathiek. Ook behoorlijk bochtig, door een mooie groene omgeving. In het begin van de rit gaat het een beetje op en af, tot Louhassoa na 16 kilometer. Daar komen de renners door de vallei van de rivier Nive te fietsen en is het een aantal kilometer vlak helemaal vlak. Pas richting Saint-Jean-Pied-de-Port begint de weg wat op te lopen. Na 41 kilometer komen de renners door dit dorpje, dat zo'n beetje de hoofdstad is van het Frans-Baskische wielrennen. Dit dorpje is een belangrijk knooppunt, want je kan hier aan een stuk of vijf verschillende beklimmingen beginnen. Welke kant je ook opgaat, je gaat de bergen in. Perfect voor de Tour dus, zou je zeggen. Dat is alleen niet echt het geval, want de meeste wegen hier zijn vrij smal. Daarom durft de ASO hier niet echt te komen, want ja, de reclamekaravaan moet ook over alle bergen. Gelukkig doen ze tijdens de Vuelta dit dorp wel aan, geheel terecht.



Je kan dus aan veel verschillende beklimmingen beginnen in Saint-Jean-de-Port. De organisatie heeft gekozen voor de Col Inharpu. Er wordt richting het dorpje met de fantastische naam Lecumberry gefietst. Daar begint na 51 kilometer deze eerste klim van de dag. De Col d'Inharpu is 11,5 kilometer lang en 7,1% gemiddeld. Beklimming van de eerste categorie, we krijgen serieus werk. Van Lecumberry fietsen de renners richting Mendive en dit stuk is goed te doen. Procentje of drie en een brede weg. Na Mendive wordt de weg ineens wat minder breed en de percentages een stuk hoger. Twee kilometer aan 10% zelfs, dat is nog eens leuk. Merk je toch meteen dat we in het Baskische deel van Frankrijk zijn. Na die twee kilometer wordt het wel weer wat makkelijker, maar drie kilometer aan meer dan 8% wil ik toch ook niet meteen heel simpel noemen. Vijf lastige kilometers dus achter elkaar, goed begin. Daarna komt er wel een tussengedeelte. Een kilometer aan 6%, waarna het wat vlakker wordt, totdat het helemaal vlak wordt. Tijdens het steile gedeelte van deze klim is de weg ook echt heel erg smal. Je zou bijna de argumenten van de ASO gaan begrijpen. De omgeving is wel leuk, maar dat argument zal wel niet goed genoeg zijn. Na het wat vlakkere tussenstuk, met zelfs nog een paar meter in dalende lijn, gaat het weer stevig omhoog. Nog een kilometer aan 6%, met daarna een kilometer aan meer dan 10%. Na die laatste kilometer loopt het nog een paar meter door aan ongeveer 11% en daarna zit de Col d'Inharpu er dan op. Na een kleine 63 kilometers komen de renners boven op deze klim, die wel echt prachtig is. Op de top hebben de renners een uitzicht over de omgeving, waar ze neerkijken op de wolken die boven de lager geleden gebieden hangen. Richting de top fietsen ze op een goede dag ook dwars door de wolken en staan er wat schapen en paarden te supporteren langs de kant van de weg. Mooie klim, ik ben fan. ASO, kijken we mee?





Net na de top zitten we nog steeds op de smalle weg. Het gaat lichtjes naar beneden, aan een procentje of drie. Dat is maar goed ook, want er is hier best een steile afgrond. Na een kilometertje dalen komen de renners op een iets bredere weg terecht, maar ook deze weg is nog behoorlijk smal. Het gaat een paar kilometer redelijk stevig naar beneden, maar zonder enorm lastige bochten. Daarna is er weer een kilometer waar de weg omhoog loopt. Kilometertje aan 6,7%, voor de leukigheid. Na deze hinderlijke onderbreking wordt de afdaling ineens een stuk lastiger. Het wordt technischer, want er zijn ineens een aantal bochten. Daarnaast gaat het ook gevoelig naar beneden, een paar kilometer aan 9%. Daarna zelfs nog een kilometer aan 11%, met een paar stevige haarspeldbochten en nog steeds een niet al te brede weg. Na 12 kilometer dalen komt die brede weg er wel. Over die brede weg fietsen de renners verder naar Tardets, terwijl het ineens praktisch vlak is. Tardets-Sorholus wordt bereikt na 81 kilometer. Van Tardets fietsen we een aantal kilometer door de vallei van La Saison, op weg naar Licq-Athérey. Hier begint de volgende klim, de Col du Soudet. Een godsgruwelijk lange klim. Liefst 24 kilometer lang en dan ook nog eens 5,2% gemiddeld. De eerste kilometers zijn heel simpel. 10 kilometer aan 2% gemiddeld, dat is vals plat. Deze kilometers tellen mee bij het uiteindelijke gemiddelde van 5,2%, dus dan kan je wel raden dat deze klim nog een stuk lastiger gaat worden. De weg die hier ligt is trouwens een stuk breder dan de weg van de vorige klim. We zitten nu meer in het gebied waar de Tour wel durft de komen. De Col du Soudet is ook al een aantal keer voorgekomen in de Tour. Vaak wel van een andere kant, maar dat maakt allemaal niet uit. Na 10 kilometer klimmen wordt de klim wat lastiger, met eerst een aantal kilometer aan 4%, waarna de overgang vrij bruut is. Een aantal kilometer zo rond de 8%, vrij onaangenaam allemaal. We komen dicht langs een plaats die we nog kennen uit de Tour van vorig jaar. Het skidorpje La Pierre-Saint-Martin ligt hier. Daar kwam vorig jaar een rit aan. Wie er won zeg ik lekker niet. Richting de top zijn er nog tal van lastige kilometers, aan negen à tien procent. De laatste twee kilometer gaat het nog even aan 8% omhoog, best lekker allemaal.




Na 112 kilometer is men bovengekomen op deze Col du Soudet en gaan we lekker afdalen. De afdaling is net als de klim enorm lang. Een kilometer of 20 gaat het naar beneden, richting Arette. Het is een behoorlijk steile afdaling, met minstens zes kilometer aan 9%. Het grote voordeel is dat de weg enorm breed is. Daardoor heb je nog wat tijd en ruimte om een eventueel stuurfoutje te herstellen. Wel zijn er behoorlijk veel haarspeldbochten, wat toch altijd een gedoe is. De meeste bochten liggen er vrij overzichtelijk bij en zijn daardoor goed in te schatten. Daarom zou deze afdaling toch niet heel veel problemen moeten opleveren, ondanks het feit dat het nogal steil is bij tijd en wijle. De laatste tien kilometer van de afdaling zijn ook een stuk makkelijker. Het is dan al bijna vlak, maar nog net niet helemaal. Een aantal kilometer aan 2 à 3 procent, dat is nog wel te doen. Het venijn zit vooral in het begin. Die eerste tien kilometer goed doorkomen, dan gaat de rest vanzelf. Richting het eind van de afdaling zijn er ook bijna geen bochten meer. De vallei begint daar eigenlijk al. Na 133 kilometer komen de renners door Arette en gaat het even een kilometer of twee omhoog aan 5%. Stelt niks voor in vergelijking met de rest van de beklimmingen, maar alles telt mee. Na dit korte klimmetje gaat het ook weer even twee kilometer naar beneden, door een bos. Paar bochtjes er nog bij, even opletten weer. Als deze afdaling gedaan is blijft het een aantal kilometer vlak. De renners fietsen over een grote weg door de vallei van de Gave d'Aspe en zien in de verte al wat flinke bergen liggen. Best een aardige omgeving.



Als de renners na 148 kilometer door Escot fietsen is het gedaan met de vallei. Hier ligt de voet van de volgende klim van de dag. We gaan beginnen aan de Col de Marie-Blanque. Ook een col die we kennen uit de Tour, die ronde is hier immers al meer dan tien keer geweest. Hoewel de klim de laatste jaren wel is overgeslagen, dus is het eigenlijk wel goed dat de Vuelta 'm dan maar opneemt in het parcours. De Col de Marie-Blanque mag er namelijk best zijn. Eerste categorie, 9,2 kilometer lang en 7,5% gemiddeld. Goede klim, weinig mis mee. Het begint vrij makkelijk, met een kilometer of vier lang best schappelijke percentages. Kilometer aan 3%, kilometer aan 4%, twee kilometer aan 5%, draaien we onze handen niet voor om. Daarna begint het alleen een stuk leuker te worden. Eerst een kilometer aan 6,8%, maar daarna vier kilometer waar het niet meer onder de 10% komt. Een erg Spaanse klim in Frankrijk, mogen we wel zeggen. Vier kilometer boven de tien procent, met zelfs nog twee kilometer aan 11%, dat begint ergens op te lijken. Als er ploegen zijn die er een lastige rit van willen maken hebben ze mogelijkheden genoeg. Zou mooi zijn als er hier (of nog eerder) al eens aan de boom wordt geschud. De weg op de Marie-Blanque is best breed, maar de staat van de weg is niet echt formidabel. Beetje aan vervanging toe, om eerlijk te zijn. Na 158 kilometer komen de renners boven op deze voorlaatste klim van de dag. Direct na de top begint de afdaling.




De afdaling van de Marie-Blanque is wat langer dan de klim, maar ook wat minder moeilijk. Geen vier kilometer boven de 10%, in ieder geval. Wel een redelijk onoverzichtelijke en donkere afdaling, omdat we door een bos fietsen. In de afdaling zitten ook nog twee stukjes plateau, waar het wat vlakker is. Van de 11 kilometer die we moeten afleggen om beneden in Bielle uit te komen, gaan er maar 8,5 daadwerkelijk naar beneden. De weg in de afdaling is redelijk breed, maar de paar haarspeldbochten zijn alsnog vrij lastig. Scherpe bochtjes en niet altijd helemaal goed in te schatten. Het tweede deel van de afdaling gaat wat steiler naar beneden, maar het is wel overzichtelijker omdat we inmiddels uit het bos zijn. Voorbij Bilhères, na 167 kilometer, liggen nog wat haarspeldbochten en gaat het aan een procent of zeven naar beneden richting Bielle, dat twee kilometer later wordt bereikt. In Bielle slaan de renners rechtsaf en komen ze op een enorm brede weg terecht, midden in het dal. Omringd door prachtige bergen gaan ze nu op weg naar de voet van de slotklim. Na Bielle is het ongeveer tien kilometer vlak. Het gaat ook zo'n beetje tien kilometer rechtdoor, richting Laruns. In Laruns zijn vandaag twee dingen te beleven. Ten eerste ligt hier de voet van de klim naar de Aubisque, maar veel belangrijker is dat hier de tussensprint van de dag is. Na 178 kilometer, helemaal aan het eind van de rit nog een tussensprint. In Laruns, waar nog een aardig kerkje staat, moeten de renners nog wat bochtjes maken voor ze in de buurt van de voet van de slotklim komen.



Net buiten Laruns begint de klim van de Aubisque. Na ongeveer 180 kilometer begint het feest en gaan we 16,5 kilometer klimmen. We hebben al heel wat gehad tijdens deze rit, maar het houdt nog lang niet op. Een beklimming van de categorie especial en dat is niet geheel ten onrechte zo. 16,5 kilometer dus, maar ook nog eens aan 7,1% gemiddeld. Het is een klim die van de kant van Laruns nog best lastig te beschrijven is, omdat geen enkel profielkaartje gelijk is aan de ander. Eén ding is zeker, de profielkaartjes van de Vuelta zelf kloppen nooit, dus die kunnen we overslaan. Het geinige is ook dat het kaartje van de Tour en die van de Vuelta niet eens met elkaar overeenkomen. Best wel lachen. Uiteindelijk heb ik altijd het meeste vertrouwen in mijn vrienden van Altimetrias, dus ga ik hun vakkundige oordeel volgen. De klim begint redelijk makkelijk, met vijf kilometer zo rond de 5%. Daarna is er een kilometer aan 7%, gevolgd door een kilometer met wat vlakke stroken, maar ook een strook aan 13%. Na dit vlakke stukje is het echt helemaal gedaan met de pret. Die strook aan 13% volgt en vervolgens komen we niet meer onder de 7%. Tien kilometer aan minstens 7%, met ook nog heel wat kilometers aan 8% en uitschieters naar 12%. Een uiterst lastige klim, die ons een paar kilometer voor de top door Gourette brengt, een skiresortje. Gourette staat ook in de officiële naam van de rit, om nog een beetje extra reclame te maken voor dit gebied. Trappen we natuurlijk mooi niet in, want de aankomst is toch echt helemaal boven op de Aubisque. In de laatste kilometers richting de top blijft het ook vrolijk omhoog gaan aan 8,5%. De slotkilometer is met 7,6% dan weer wat makkelijker, maar na zo'n lange dag met veel beklimmingen is dit toch wel de klim waar heel veel moet gaan gebeuren.




De Col d'Aubisque is natuurlijk een iconische klim. Al meer dan 70 keer voorgekomen in de Tour de France. Wij Nederlanders kennen de Aubisque vooral dankzij Wim van Est. In de Tour van 1951 viel hij in de afdaling van de Aubisque in een ravijn. Hij viel meer dan 70 meter naar beneden, maar kwam er wonder boven wonder zonder ernstige verwondingen vanaf. Enfin, dat verhaal zal wel bekend zijn. Recenter speelde de Aubisque ook nog een hoofdrol. Hoewel, recent, het is ondertussen alweer bijna tien jaar geleden. In de Tour van 2007 zou de laatste lastige bergrit aankomen boven op de Col d'Aubisque. Het was de laatste kans voor Alberto Contador om Michael Rasmussen uit de gele trui te rijden. Rasmussen was in de vorm van zijn leven, nam nog wat extra middeltjes en was er helemaal klaar voor. Tijdens de rit naar de Aubisque trok hij gekke bekken, om aan Contador en Leipheimer te laten zien dat hij het moeilijk had. De renners van Discovery Channel trapten erin en deden er alles aan om Rasmussen te lossen. Af en toe liet de Deen een gat, om die jongens het gevoel te geven dat het echt nog kon, maar steeds reed hij het op eigen tempo weer dicht. Hij deed helemaal niets, tot de slotkilometer van de rit. Hij versnelde en meteen waren Leipheimer en Contador weg. In één simpele kilometer pakte hij 26 seconden op Leipheimer en 35 op Contador. Het was ongekend. Onwerkelijk. Rabobank ging de Tour winnen, voor het eerst. Een grandioos moment, zowel voor Rasmussen als de ploeg. Het bleek alleen al vrij snel dat het te mooi was om waar te zijn. De hele Tour waren er al geruchten rond Rasmussen, maar die dag kwam het grootste verhaal. Hij zou trainen zijn in Mexico, maar iemand had hem in die periode in Italië gezien. Theo de Rooij scheet meteen zeven kleuren stront en was er klaar mee. Al weken zat de arme man met de handen in het haar, maar dit was de druppel. Hij haalde Rasmussen uit de Tour en de rest is geschiedenis. Sinds die aankomst in 2007 is er geen aankomst meer geweest op de Aubisque in de Tour. Wel nog een paar passages onderweg, maar de berg is nu toch een beetje besmet.



Over de Aubisque is nog zoveel meer te vertellen, zoals dat hier donders vaak Belgen als eerste bovenkomen, vooral in het verleden. Hennie Kuiper is dan weer een Nederlander die het hier goed heeft gedaan. Tot nu toe altijd een berg van de Tour geweest, maar nu dus ook voor het eerst in de Vuelta. Het lijkt een warme dag te gaan worden. 30 graden beneden in de verschillende valleien. Op de bergen zelf natuurlijk wat minder warm, maar alsnog behoorlijk warm. Een klein beetje kans op neerslag wel, wat met al die afdalingen niet zo heel handig zou zijn. Daarom maar hopen dat het een beetje droog blijft. Waarschijnlijk weinig wind, maar dat is nu toch niet echt heel erg rullevant. Deze behoorlijk lange rit begint om 12:04 en wordt als het goed is integraal uitgezonden. Dat is wel een feestje, als er tenminste wat fanatieker wordt gekoerst dan de afgelopen dagen. De finish wordt verwacht tussen 17:22 en 18:00, lekker ruim. Kans op zes uur koers live op de televisie. Als het maar niet opnieuw een snipperdag wordt, dat zou eigenlijk ook wel weer bij deze Vuelta passen. Gelukkig hebben we dan in ieder geval de beelden van een mooie omgeving nog. En een paar fietsen bovenop de Aubisque.



Dit is de koninginnenrit, zonder twijfel. Drie beklimmingen van de eerste categorie en ook nog eentje van de buitencategorie. Zwaarder gaat het deze Vuelta niet worden. Iedere klassementsrenner die iets wil doen moet het hier dan ook meteen gaan doen. Voor Quintana de uitgelezen mogelijkheid om tijd te pakken op zijn concurrenten, met het oog op de tijdrit. Movistar moet hier oorlog gaan maken, dat kan eigenlijk niet anders. Als we deze Vuelta nog willen redden moet deze rit toch echt wat spektakel op gaan leveren. Het parcours is er geschikt voor, hoewel er wel wat teveel vallei is tussen de beklimmingen door. Desalniettemin moet hier alles uit elkaar gereden worden. Als Movistar meteen begint met controleren en tempo maken heeft een eventuele kopgroep geen kans. Deze rit verdient het om naar de klassementsrenners te gaan en wij als kijkers verdienen een episch gevecht tussen de favorieten. Als die sjacheraars nu niet hun best doen weet ik het ook niet meer. Als het weer een feestje wordt voor de kopgroep kun je een paar namen wel vast invullen, zoals een De Gendt, een Fraile en hopelijk een Gesink. Zal wel flink oorlog worden om in de kopgroep te komen, dus misschien rijdt er uiteindelijk wel weer flop weg. Des te meer reden om te hopen op het peloton.
1. Quintana. Dit moet zijn rit worden. Lange beklimmingen, normaal meer zijn ding dan het korte steile werk, hoewel hij dat ook heel goed kan. Hij heeft de sterkste ploeg bij, dat is al lang duidelijk. Ze hebben een extra rustdag genomen, dus moeten nu klaar zijn voor deze rit. Als hij Froome in de problemen wil brengen kan hij het er beste maar meteen vroeg aan beginnen. Hup Movistar, bezorg ons een mooie koers.
2. Froome. De enige serieuze concurrent van Quintana. In een sprintje is hij sneller dan Quintana, maar op de langere beklimmingen lijkt Quintana tot nu toe beter. Als dat nu weer zo is zou een tweede plaats voor Froome het logische gevolg zijn.
3. Contador. Bertje is niet zo best bezig. Hij probeert een heleboel, maar het werkt allemaal niet echt. Hij heeft in ieder geval ervaring met de Aubisque en weet dat hij zich daar niet uit z'n tent moet laten lokken. Beetje rustig koersen, wat langer wachten en dan kan hij alsnog wel weer mee gaan doen met die andere twee.
4. Chaves. Klein Colombiaantje overschatte zichzelf een beetje op Peña Cabarga, maar het siert hem dat hij in ieder geval iets probeerde. Hij is minder sterk dan in de Giro, maar alsnog wel heel behoorlijk. Kan nu vast ook wel weer een eind komen.
5. König. Leopoldje had wat blessures en wat slechte prestaties en toen werd zijn contract ineens niet verlengd. Een reden voor Leopold om dan voor het eerst sinds lange tijd maar weer eens hard te gaan rijden. Dat is best aardig gelukt, zo werd hij op Peña Cabarga zelfs derde. Een contract bij Bora lonkt, maar het is voor hem wel te hopen dat hij nog niets heeft getekend. Na deze Vuelta ziet alles er ineens weer beter uit voor hem.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_165052608
Mooie voorbeschouwing weer.
pi_165052614
Klopt dat de etappe integraal is :Y.
  zaterdag 3 september 2016 @ 09:34:20 #192
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_165052638
Weer een keurige voorbeschouwing, RR.
  zaterdag 3 september 2016 @ 09:38:27 #193
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_165052689
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 09:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Klopt dat de etappe integraal is :Y.
Maar waar wordt het uitgezonden? Eurosport heeft motorsport, Sporza Brussels cycling classic en onze vrienden van de NOS beginnen pas om 16h00 met de uitzending.
pi_165052716
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 09:38 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Maar waar wordt het uitgezonden? Eurosport heeft motorsport, Sporza Brussels cycling classic en onze vrienden van de NOS beginnen pas om 16h00 met de uitzending.
Vuelta is van 12:00 tot 14:30 voor ze naar Brussels Cycling Classic gaan. Cycling Classic is zo rond 16:15 of zelfs later binnen en pas om 16:45 a 17:00 oid gaat Sporza live i guess. Dat wordt dan streamwerk inderdaad.
pi_165052758
17:10 is de planning bij Sporza Een weer bij de Vuelta te zijn, lol
  zaterdag 3 september 2016 @ 09:45:03 #196
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_165052772
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 09:41 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Vuelta is van 12:00 tot 14:30 voor ze naar Brussels Cycling Classic gaan. Cycling Classic is zo rond 16:15 of zelfs later binnen en pas om 16:45 a 17:00 oid gaat Sporza live i guess. Dat wordt dan streamwerk inderdaad.
Om 12:00 kun je mooi kijken naar De Week van Bruzz, gevolgd door De Vrije Markt, het journaal en het weer.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 3 september 2016 @ 09:45:17 #197
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_165052774
En ze beginnen ook pas om 13h30 om na een uur naar die veredelde kermiskoers te schakelen.
pi_165052776
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 09:45 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Om 12:00 kun je mooi kijken naar De Week van Bruzz, gevolgd door De Vrije Markt, het journaal en het weer.
Ik zie het. De Sporzawebsite liegt ons voor.
pi_165052780
Waarom ruimen ze dan geen zendtijd in op Canvas. Daar is toch een stomme rolkrant..
  zaterdag 3 september 2016 @ 09:46:02 #200
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_165052785
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 09:44 schreef Ajacied422 het volgende:
17:10 is de planning bij Sporza Een weer bij de Vuelta te zijn, lol
Haha.

TVEgoden.
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')