abonnement Unibet Coolblue
pi_164995401
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender



[ Bericht 23% gewijzigd door Sylver_ op 31-08-2016 21:33:00 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164995452
Oh, ik sloot 'm met:

quote:
Leuk is dat zingen, he O+ Zo leuk als je de liedjes dan ook echt gaat herkennen.

Een verderkijker! Das eigenlijk veel logischer O+

Spinnesuiker? Is dat een suikerspin? :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164995587
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:20 schreef Sylver_ het volgende:
Oh, ik sloot 'm met:

[..]

Ja spinnesuiker is suikerspin
Zeeonderwater is een onderzeeër

Ik vergeet pingpings nog oftewel pinguïns doen ze allebei hier thuis

En laatst was geniaal zegt Jan bij de bavianen hee die aap lijkt op opa! _O-
pi_164995806
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:24 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ja spinnesuiker is suikerspin
Zeeonderwater is een onderzeeër

Ik vergeet pingpings nog oftewel pinguïns doen ze allebei hier thuis

En laatst was geniaal zegt Jan bij de bavianen hee die aap lijkt op opa! _O-
Haha, zelfde billen? :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164995813
Pingpings hebben we hier ook! En kroko's.

Ze kent ik, jij, mijn en jouw ook, maar niet altijd in de juiste vorm, jouw is hier vaak mijn, staat ze met haar schoenen, mama jouw?!

En zingen O+
Zag 2 beren wil ze hier vaak zingen vooral vanwege de "hihihi"
En in de maneschijn en poesje mauw zij wel favoriet. Oh en de bouter mama! (Onder hele hoge bomen...)

Wij zijn vanavond uit eten geweest met zn 3en, even ontspannen na al het ziekenhuisgedoe. Saar heeft zich super gedragen, goed gegeten, lekker gekletst met de serveersters en gedanst op griekse muziek O+

En daarna lekker een ijsje gegeten bij een hele fijne ijssalon. Baardbei ijs mama? (Aardbei is favoriet)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan nu even zeeman.nl bekijken.
S. 2014
J. 2016
pi_164995860
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:32 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Haha, zelfde billen? :+
was de aap metde roodste billen en een snor

Met wie we er waren zegt goh is oma er dan ook? Jaaa die zegt Teun. En continu steeds dezelfde aanwijzen als opa en oma _O-
pi_164995870
Klinkt goed, GM!

Baardbei O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:37:09 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164995911
Baardbei :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164995934
Jan zingt heel vaak vind het altijd zo fijn! En zit hele verhalem te bedenken boek op schoot en dan begint het met er was eens....

En vandaag speelden ze iets met een ziekenhuis en die was in huis
Helaas vonden ze het nodig om met de loopfietsen van buiten naar binnen en weer naar buiten te scheuren :o want ze moesten snel maar het ziekenhuis was een noodgeval _O-
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:42:43 #10
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_164996049
Oh dat herinnert mij; hebben jullie peuters ook zoveel fantasie?
Nora verteld altijd hele verhalen waarvan ik weet dat het niet echt gebeurd is, maar ze kan dan zo levendig en enthousiast vertellen.
Eerst dacht ik nog dat ze het misschien gedroomd had, maar tegenwoordig verteld ze zoveel dat ik me niet kan voorstellen dat ze al die dromen dan onthouden heeft.

Ze leent ook 'gebeurtenissen' van andere momenten of van een filmpje die ze gezien heeft en gebruikt dat dan in een verhaal over avonturen die ze beleefd heeft.

Ik vind het wel leuk om te horen en te zien :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164996116
Hier is neerstortende vliegtuigen en paw patrol naspelen groot favoriet
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:58:45 #12
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_164996489
Ja het naspelen doet ze ook heel veel, maar dit zijn dan verhalen over dat ze naar opa en oma was, met een vriendinnetje van het kdv en dat ze dan dit en dat gingen doen en Elsa was er ook, en Olaf en toen gebeurde huppeldepup etc.
Ik weet vrij zeker dat het niet echt gebeurd is. Maar het zijn tegenwoordig zoveel verhalen (die ook nog wel eens een hele andere wending nemen halverwege :P ), dat ik me niet kan voorstellen dat ze dat allemaal gedroomd heeft :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_164997578
Met Elsa en Olaf naar opa en oma, tuurlijk is dat echt gebeurd! O+
pi_164997621
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:42 schreef Sylver_ het volgende:
Oh dat herinnert mij; hebben jullie peuters ook zoveel fantasie?
Nora verteld altijd hele verhalen waarvan ik weet dat het niet echt gebeurd is, maar ze kan dan zo levendig en enthousiast vertellen.
Eerst dacht ik nog dat ze het misschien gedroomd had, maar tegenwoordig verteld ze zoveel dat ik me niet kan voorstellen dat ze al die dromen dan onthouden heeft.

Ze leent ook 'gebeurtenissen' van andere momenten of van een filmpje die ze gezien heeft en gebruikt dat dan in een verhaal over avonturen die ze beleefd heeft.

Ik vind het wel leuk om te horen en te zien :)
Ja, N verteld ook altijd hele verhalen waarvan ik zeker weet dat ze niet echt gebeurd zijn. Ik probeer haar altijd wel bewust te maken van het feit dat die verhalen 'alsof' zijn. Als peuter/kleuter had ik ook een hele grote fantasie en daar werd altijd in meegegaan waardoor ik toen ik een jaar 6/7 was soms moeite had met fantasie en werkelijkheid uit elkaar houden..

Ik vind het dus wel belangrijk dat ze goed leert om onderscheid te maken tussen fantasie en werkelijkheid..
pi_165002919
Oh, dat is mss wel goed om even op te letten. Nooit aan gedacht dat dat zou kunnen.

Deed je dat bewust maken ook al toen ze net 3 was?
Het lijkt me op deze leeftijd nog zo onschuldig.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165003462
Alle jonge kinderen hebben moeite om dat verschil te weten, en volgens mij is het ontwikkelen van fantasie juist ook belangrijk voor andere zaken, als empathie, en zelfs ook voor je intelligentie.. Ik zou het dus niet afremmen of steeds je kind erop gaan wijzen dat het niet echt is. Snappen ze niet. Ik ben zelf ook altijd iemand geweest met veel fantasie, heb daar alleen maar profijt van gehad (ook in mijn werk nu). Alhoewel een bepaalde dromerigheid soms wel beetje lastig is. Maar goed, als dat in je kind zit, lijkt het me voor een kind ook vervelend als het niet begrepen wordt of afgeremd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165004084
Ik geniet zo van de verhalen hier en de herkenning hier :)

Ik ben toe aan koffie, waardeloze nacht, B was vaak wakker en zonder 'echte' reden. Volgens mij gewoon doodop en wilde dromen. Pfffff. :Z

Gisteren weer hele dag bij de M'veense Plassen gehangen, heerlijk! Hij wordt ook zo goed in zwemmen, nou ja zwemmen, zorgen dat ie niet steeds koppie onder gaat en water inslikt.
pi_165004444
Exode, beetje laat, maar je weekend Londen klonk super leuk!
Jullie hebben weer goed gebruik gemaakt van de 'klapkar' dit jaar zo te lezen, heerlijk :)

Die fantasie hebben toch alle kinderen wel? F vertelt ook wel eens dingen die niet gebeurt zijn. Dan zegt hij bijv dat hij met oma naar het strand is geweest en dan spreek ik m'n moeder en hoor dat ze helemaal niet gegaan zijn :+
pi_165004640
Die fantasie he, bij B zijn heel veel dingen juist niet gebeurd. Hij is gisteren niet gaan zwemmen en ook niet met zand gespeeld. Dat ontkent ie heel stellig. _O-
pi_165004993
Helaas hier alleen nog 1 maat 92 van de dino shirts
pi_165005101
Wij zijn afgelopen zondag weden zwemmen en waar Djenna nog steeds wel een schijterd is in het water, kan het er voor Boaz niet wild genoeg aan toe gaan :D . Zo leuk om die verschillen te zien. Over een paar maanden start Djenna met zwemles dus dat komt tegen die tijd vast wel goed :Y

Hier ook dat naspelen.. zo schattig om dat af te zitten kijken O+

Boaz meent denk ik dat ie het slaapgebrek van de afgelopen maanden goed moet maken hier ofzo :') . Hij slaapt makkelijk in en ja hij wordt wakker als mijn man om 5.30 opstaat voor het werk. Maar dan komt ie naar mij toe gehosseld en slapen we nog in ons bed verder. Gister kwam Djenna ons maar eens rond 9 uit bed timmeren en vandaag was dat 9.30 :@ . En dan ligt meneertje dus nog prinsheerlijk naast me te snurken :')
pi_165005152
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:11 schreef Goitske het volgende:
Helaas hier alleen nog 1 maat 92 van de dino shirts
Jammer maar bedankt voor het kijken
  donderdag 1 september 2016 @ 10:22:25 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165005180
Over slapen gesproken... Hoe doen jullie dat met peuters die in de middag niet meer willen? Ik vind het voor kuiken echt nog te vroeg om geen middagslaapje meer te doen, en hij trekt het ook niet zonder, maar meestal wil hij het echt niet meer. Dan laat ik hem een tijdje alleen op zijn kamer spelen, maar vind dat ook niet ideaal (we moeten het kamertje daar nog wat op aanpassen, dan kan het denk ik wel). Voordeel is wel dat hij nu vroeger naar bed gaat en we 's avonds een uur meer tijd voor onszelf hebben ;).

En heeft iemand ervaring met deze slaapwekker?
KuikenGuppy
  donderdag 1 september 2016 @ 10:24:29 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165005221
(Is er een bepaalde reden om dat dino shirt niet online te bestellen?)
KuikenGuppy
pi_165005233
Misschien kun je samen een uurtje op bed gaan liggen, boekjes lezen, evt een filmpje er bij? En dan zeggen dat hij niet hóeft te slapen. Als O niet wil slapen dan wil ze NIET, en als ik zeg dat ze niet hoeft maar dat we even gaan liggen en relaxen, dan vindt ze het prima. En soms dommelt ze alsnog wel :P
Ze slaapt nog wel veel tussen de middag, maar in het weekend staat ze soms in de IKBENNIEMOE-modus.
pi_165005244
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:22 schreef Burdie het volgende:
Over slapen gesproken... Hoe doen jullie dat met peuters die in de middag niet meer willen? Ik vind het voor kuiken echt nog te vroeg om geen middagslaapje meer te doen, en hij trekt het ook niet zonder, maar meestal wil hij het echt niet meer. Dan laat ik hem een tijdje alleen op zijn kamer spelen, maar vind dat ook niet ideaal (we moeten het kamertje daar nog wat op aanpassen, dan kan het denk ik wel). Voordeel is wel dat hij nu vroeger naar bed gaat en we 's avonds een uur meer tijd voor onszelf hebben ;).

En heeft iemand ervaring met deze slaapwekker?
[ afbeelding ]
die staat hier op de kinderslaapkamer. Goitske kan er alles over vertellen ;)
Hooray for boobies!
  donderdag 1 september 2016 @ 10:44:31 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165005586
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:22 schreef Burdie het volgende:
Over slapen gesproken... Hoe doen jullie dat met peuters die in de middag niet meer willen? Ik vind het voor kuiken echt nog te vroeg om geen middagslaapje meer te doen, en hij trekt het ook niet zonder, maar meestal wil hij het echt niet meer. Dan laat ik hem een tijdje alleen op zijn kamer spelen, maar vind dat ook niet ideaal (we moeten het kamertje daar nog wat op aanpassen, dan kan het denk ik wel). Voordeel is wel dat hij nu vroeger naar bed gaat en we 's avonds een uur meer tijd voor onszelf hebben ;).

En heeft iemand ervaring met deze slaapwekker?
[ afbeelding ]
Wij hebben hem staan sinds hij een eigen kamer had dus 4 jaar was hij toen. Ondanks dat het groene licht laat zien dat het nog max een half uur duurt voordat de ogen open gaan en je er uit mag was dat nog erg lang wachten en deed hij zijn beklag dat schaapje de ogen maar niet open wilde doen en stuk was :+
Ik vind het licht dat ie geeft ook best fel. Zowel in slaapstand, maar dat scheelt een nachtlampje ;)
als de wakker modus. In het begin werd hij nog wel eens wakker juist van het licht van het schaap :')
Dat effect is minder als je niet een hele verduisterde kamer hebt neem ik aan.
Inmiddels werkt ie ideaal maar ja hij is al 5.
Ik zelf denk dat het voor een 2jarige nog steeds teveel geduld opbrengen is. Maar dat verschilt wellicht per kind en maakt ook uit hoe dicht bij de wakker worden tijd je kindje wakker wordt natuurlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165005659
Om dat licht hebben wij m weg gedaan bij Sofie. Ze werd wakker van t groene licht en dan was een half uur nog heel erg lang!
Nu weer een nijntje wekker. Die werkt beter voor haar. Luuk heeft ook een nijntje.
*poef* nu is het weg
pi_165005762
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:20 schreef As1981 het volgende:

[..]

Jammer maar bedankt voor het kijken
ik ga volgende week weer kijken wil hem voor jan in 122 ook hebben... Had ik die nu toch maar mee genomen gisteren :(
pi_165005987
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:22 schreef Burdie het volgende:
Over slapen gesproken... Hoe doen jullie dat met peuters die in de middag niet meer willen? Ik vind het voor kuiken echt nog te vroeg om geen middagslaapje meer te doen, en hij trekt het ook niet zonder, maar meestal wil hij het echt niet meer. Dan laat ik hem een tijdje alleen op zijn kamer spelen, maar vind dat ook niet ideaal (we moeten het kamertje daar nog wat op aanpassen, dan kan het denk ik wel). Voordeel is wel dat hij nu vroeger naar bed gaat en we 's avonds een uur meer tijd voor onszelf hebben ;).

En heeft iemand ervaring met deze slaapwekker?
[ afbeelding ]
Ik ben heel tevreden over schaap, nijntje weg gedaan ivm de herrie die hij maakt bij het af gaan en als ze dan sliepen werden ze er alsnog wakker van

Schaap is volledig in te stellen incl de tiwkd dat hij groen ligt geeft volgens mij. Ik heb alles toen ingesteld.
Heeft geluidssterkte en div geluiden dat hij af gaat of gewoom stil. Laatste heb ik gedaan.
Savonds gaat hij op blauw aan en springt bij mij vrij snel op geen licht (wederom instellingen). Smorgens galf uur voor wektijd laat ik hem groen worden en dan lichtblauw + ogen open

Ik ben zeer tevreden werkt hier erg goed bij Jan. Teun heeft nog geen slaaptrainer want hij slaapt nog in zijn ledikant
pi_165006158
Slaaptrainers werken nu nog niet toch? Als in daar zijn ze nog te jong voor?

Wij leren B nu dat als hij 's ochtends wakker wordt dat ie ons mag roepen en dan roepen wij de orders terug _O- Zoals 'Het is nog veel te vroeg, ga maar slapen' of 'Pak maar een boekje, mama roept je zo in het grote bed'.
Sitenote: dat werkt niet..... :D
  donderdag 1 september 2016 @ 11:15:25 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165006172
Hoe strak je 'm ook instelt, bak met licht is er als ie begint aan de cyclus van bijna ogen open. Hier werkte het heel lang niet om daar doorheen te slapen.
Kind vindt het blauwe licht wel prettig juist 's nachts. Als hij moet plassen en zo. Maar papa mikt er altijd een shirt overheen als er van bed gewisseld wordt vanwege ziek kind of zo :P

Wij hebben trouwens de afspraak dat hij op zijn kamer moet blijven zolang de ogen nog niet open zijn. Zolang hij niet in mijn kamer staat te dansen vind ik het geen probleem als hij een boekje leest of wat speelt in de tussentijd.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165006221
Dinsdag ging ik B op het KDV halen en toen vertelde de leidster dat B de kindjes die door papa opgehaald worden heel zielig vindt. Want als je een papa hebt, heb je geen 2 mama's. Ze zei toen tegen hem: maar die kindjes hebben een papa en een mama, jij hebt 2 mama's. 'Ja maar' riep hij toen 'ze hebben geen TWEE mama's.'

Ben wel benieuwd hoe dit zich in de loop van de tijd ontwikkelt. Wat voor vragen er gaan komen en hoe hij andere kindjes gaan antwoorden.
pi_165006934
Ik ben ook tevreden over schaap :Y
Geen last van het licht hier, maar hij staat dan ook op het tafeltje aan het voeteneind.

In het begin was het wel erg moeilijk en lang. Maar inmiddels hebben we de regels veranderd. Als schaap groen is is het ochtend en kunnen we opstaan. Het voordeel daarvan is dat ze een half uur speling heeft om wakker te worden. In het begin werd ze (als ze dan eens langer sliep) wakker van de oogjes die open gingen.
Nu wordt hij om 06.15u groen. Meestal is ze om 6u wakker, maar die 15min lukt nog wel om te wachten. En soms heb ik geluk en wordt ze pas om 06.30 wakker (en ziet dan dat schaap groen is). Veel later wordt het eigenlijk nooit :)

Wat grappig Exode. Voor hem is het natuurlijk hartstikke gewoon (en super leuk) dat hij 2 mama's heeft. Is toch ook sneu als je er maar 1 hebt! :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165006979
Onze kinderen vinden het heel normaal dat het ene kind 2 mamas heeft en ander een papa en mama hebben. Zij horen bij de groep papa en mama maar zijn zoveel gezinnen met 2 mamas om ons heen dat het voor hun normaal is
  donderdag 1 september 2016 @ 12:09:28 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165007277
OK, schaap Sam is dus best licht. Dat lijkt me een nadeel... Zijn er nog alternatieven behalve Nijntje?

Ik wil het gebruiken voor in de ochtend; afspreken dat hij ons om half acht mag roepen. Meestal wordt hij tussen 7.10 en half acht wakker. Hij gaat dan eerst liedjes zingen in bed, en na een tijdje roept hij ons. Als er geen antwoord komt, dan gaat bij zelf nog een minuut of tien spelen, en roept dan nog eens. Het lijkt me voor hem wel zo duidelijk als hij zelf kan "zien" wanneer het tijd is om te roepen.

Als kuiken in de middag niet slaapt, speelt hij dus alleen op zijn kamer en we spreken dan af dat bij alleen speelt zolang het schaapje (Ewan het droomschaap) muziek maakt. Dat is 20 minuten en vind ik te kort :+ maar hij blijft wel netjes spelen tot het muziekje is afgelopen.

Ik denk dus dat zo'n wekker best een succes zou kunnen zijn bij ons.
KuikenGuppy
pi_165007424
Ik heb Sam, L vond hem geweldig op het youtubefilmpje voor ik hem bestelde maar schijt nu echt bagger voor dat ding :{ dat hoor ik ook best vaak van andere ouders.

Mijn schoonouders vertelden dat zij vroegah een lampje in de kinderkamer hadden hangen en dat het snoertje door de muur heen bij hun bed hing. Konden zij het licht aandoen als kind mocht komen :D in de moderne variant misschien met een timer te doen?
pi_165007615
Burdie Mats wil ook niet meer slapen in de middag. Soms heeft hij het echt nodig dus dan ga ik wandelen en dan valt hij in de kinderwagen in slaap of in de zwangerschap zette ik hem in de auto reedt 10 minuten rond en legde hem dan slapend in bed :+
maar de meeste keren laat ik hem gewoon wakker en dan gaat hij in de avond eerder naar bed.
Met slaaptrainers heb ik geen ervaring. Ik denk dat dat hier ook niet zou werken want ik zie Mats nou niet echt braaf blijven wachten tot een wekker hem verteld dat hij het bed uit mag
  donderdag 1 september 2016 @ 12:34:27 #39
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_165007788
Elin slaapt al een tijdje niet meer 's middags (alvanaf haar 2e verjaardag). Na een fase van 2-3 keer in de week wel een middagslaapje. Zonder middagslaap is ook wel een ritme waar ze echt aan moeten wennen.
Als kuiken wel wil spelen opzijn kamer pakt hij toch ook wat rust. Prima toch? Je merkt het vanzelf als dat ook niet meer werkt.
pi_165009841
Burdie mijn kinderen stopte beide met 18 maanden met hun middagslaapje. Bij de eerste moest ik dat echt even accepteren. Maar hier vond ik het de strijd om te gaan slapen niet waard. En het bleek dat ze het prima redde zonder dat extra slaapje.

Dus geen ervaring met slaaptrainers maar wel met kids zonder slaapje.
pi_165010141
Jan heeft zijn middagslaapje lang vol gehouden tot bijna 3 jaar. Teun stopte met 23 maanden en dat viel mij even tegen daar ging mijn rustige moment met Jan _O-
pi_165010438
Ik hoop dat het slaapje nog lang blijft. Gisteren ook lekker een uurtje geslapen toen F sliep :9
pi_165010493
Fijn ik moet nog naar de podotherapeut is voor iets bijwerken van de steunzolen dus dacht neem de jongens wel mee... Is Jan aan de diarree.

Gelukkig kan oma even oppassen
pi_165013005
Burdie. Riley is gek op dat slaapschaapje. Zij slaapt ook door het licht heen. En ook zijn ogen opendoen hoor je niet als je nog slaapt (schaap slaapt ook bij mij als zij bij mij slaapt).
Riley en ik zijn dus fan O+
pi_165013969
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:29 schreef Omentielvo het volgende:
Burdie. Riley is gek op dat slaapschaapje. Zij slaapt ook door het licht heen. En ook zijn ogen opendoen hoor je niet als je nog slaapt (schaap slaapt ook bij mij als zij bij mij slaapt).
Riley en ik zijn dus fan O+
Jan wordt dus ook niet wakker van de ogen.

Bij nijntje zat ik in de kamer er naast zelfs rechtop in bed schrok me al tijd rot van dat ding.

Het blaten als wekker is trouwens ook grappig maar ik geef de voorkeur aan stil zodat hij door kan slapen wat een heel enkele keer gebeurd
pi_165015988
Je kan bij het schaapje ook de felheid van het licht aanpassen. En ik zet ook altijd het geluid uit.
  donderdag 1 september 2016 @ 19:18:05 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165016669
Ik denk dat we 'm dus maar gewoon moeten uitproberen om het te weten.... bedankt :).

Overigens heeft kuiken vanmiddag weer lekker geslapen (na een drukke ochtend psz) en ik heb zelf ook anderhalf uur kunnen slapen O+. Ik heb dat nu echt nodig, dus hoop dat kuiken het nog even een paar maanden wil volhouden ;).
KuikenGuppy
pi_165017825
Ik heb net m'n kind per ongeluk een uur te vroeg in bed gelegd :D :') Verkeerd op de klok gekeken, vond de tijd al zo snel gaan. Ze stribbelde wel wat tegen, maar ging uiteindelijk toch slapen. Had op het kdv haar slaapje overgeslagen en dat komt me nu dus wel mooi uit. Net als het feit dat ze nog niet kan klok kijken :P
pi_165018037
Strakke actie, Amsel. Ik zit nu op de bank te luisteren naar het drama dat zich boven in de badkamer voltrekt, omdat I te moe is voor het tandenpoets ritueel, door ook het overslaan van middagslaapje op het kdv, en een opleving na het eten waardoor ze nog heel graag even met mij wilde spelen. :') . |:( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165018084
Wat betreft dat middagslaapje: het is hier dus ook niet bepaald een handig iets als ze die overslaat. De afgelopen week lukte het wel, omdat ik met haar samen in haar nu grote bed ga liggen. Ik geef dan meestal bv (is nog altijd het wondermiddel _O_ .) maar mijn vriend kreeg het ook voor elkaar door met haar in bed boekjes te gaan lezen. Valt ze uiteindelijk ook van in slaap.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165018085
Fijn dat jullie toch nog even hebben kunnen slapen, Burdie.
Toen Nora noet meer 's middags wilde slapen, maar het nog echt wel nodig had, gingen we samen in het grote bed liggen. Dan lukte het wel :)
Ze heeft daarna ook een tijd gehad dat ze de ene dag wel en de andere dag niet sliep 's middags.


Haha Amsel :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165018415
Oh maar ik kan ook nog niet zonder haar middagslaapje hoor, dat mag van mij duren tot ze 18 is! Toevallig kwam het vandaag leuk uit, maar normaal gesproken eten we later en dan is het vrij rampzalig als ze moe is door het skippen van het slaapje. Thuis doet ze dat dutje eigenlijk altijd ook wel, alleen op de crèche lukt het soms niet als ze aan het keten zijn.
pi_165018585
Ja, dat keten in bed op het kdv hoor ik ook altijd van de leidsters terug. Alhoewel het natuurlijk niet handig is, vind ik ook wel weer heel grappig dat die tweejarigen dat doen. Gaan ze liedjes liggen zingen en zo. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165019204
Ik vind het ook heel leuk, doet me denken aan slaapfeestjes met vriendinnen en op kamp gaan O+
pi_165019507
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:27 schreef Franny_G het volgende:
Ja, dat keten in bed op het kdv hoor ik ook altijd van de leidsters terug. Alhoewel het natuurlijk niet handig is, vind ik ook wel weer heel grappig dat die tweejarigen dat doen. Gaan ze liedjes liggen zingen en zo. _O- .
Toen ik op t kdv werkte vond ik het altijd heerlijk om te luisteren, Die kleine mensjes die met elkaar plannen aan het maken waren, en aan het keten O+

Saar slaapt nog 1.5-2 uur s'middags, en ik hoop dat ze dat iig nog tot de bevalling volhoud want ik vind dat uurtje slaap wel even heel lekker (en heb het ook wel nodig :@ )
S. 2014
J. 2016
pi_165019939
Ik kan me voorstellen dat je extra blij bent met het middagslaapje als je zwanger bent.

Ik vond het in het begin ook wel even schakelen (en ik was niet eens zwanger), maar inmiddels vind ik het erg handig dat ze 's middags niet meer slaapt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165020122
Op de crèche slaapt ze meestal 1,5 uur, maar daar heeft ze eigenlijk niet genoeg aan, dus dat haalt ze thuis in. Ik ben dus gezegend met dutjes van 3 uur, en als ze echt doodmoe is soms wel 4 :o
pi_165026261
Nachtdienst -O-
Bed onder gespuugd en spuitluier en terwijk ik bezig ben komt Jan aan wandelen met de vraag wat ik aan het doen ben en ohja het is donker

Heb dus schaap maar op continu licht gezet geen zinin gedoe. Sus gekijj gecheck schaap kan qua felheid aangepast worden, hoelang het lampje brand van paar minuten tot half uur tot continu. En geluid ook sterkte en soort geluid tot stil en alleen ogen die open gaan

Ga denk ik Jan leren dat zijn schone kleren klaar liggen en bij groen mag hij aankleden

Ik ga snel weer slapen voordat ik nog vaker er uit mag en heb hopenlijk beddengoed genoeg :o
  vrijdag 2 september 2016 @ 06:25:37 #59
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165028744
Wow, 4 uur Amsel! :o
Nora heeft ooit eens een keer 3 uur achter elkaar geslapen en toen was ze nog een baby. Dat was ook echt de enige keer :P

Hoe ging de rest van de nacht, Goitske? Hopelijk voelt Teun zich vandaag gewoon weer goed.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165028849
Goitske wat sneu. Is het verder wel goed gegaan afgelopen nacht?
pi_165028851
Ow heeft tot +/- z'n tweede een middagdutje gedaan. Nu gaat hij tijdens het slapen van z'n broer wel vaak ff "chillen".
Ff tv-kijken, op de iPad, lezen of een rustig spelletje.

Bleh Goitske!

En geen middagdurje voor mij, ik moet werken ;)
pi_165028910
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 06:25 schreef Sylver_ het volgende:
Wow, 4 uur Amsel! :o

Maar haar nachten zijn wel vrij kort dus, van 20:30 tot 7:00. Dus op kdv-dagen (4 per week) haalt ze eigenlijk echt niet genoeg slaapuren. Dan mag ze van mij in het weekend best een dutje van 11:00 tot 15:00 doen 8-) Maar vier uur komt niet zo heel vaak voor, drie uur is de standaard. Ook nog veel natuurlijk ;)
pi_165030015
Amstel ik ben wel jaloers hoor.
Sac slaapt van 19:00 tot max 06:00 en 's middags niet meer :'(
Ja als we weggaan met de auto valt ze wel in slaap maar naar bed wil ze echt niet.
pi_165030043
Ja, zo was het hier ook heel lang, Amsel. Beetje hetzelfde ritme, al kan ze op kdv dagen soms wel tot 7.30 'uitslapen'. Maar nu ze 2,5 is, is het echt aan het veranderen.

Volgens mij was ze gisteravond oververmoeid/overprikkeld. Wilde niet slapen en ik moest perse bij haar blijven, beetje verlatingsangst ook. Op het kdv hoorde ik gisteren dat ze weer vrij vaak andere kindjes had weggeduwd of had geslagen. Ik vind het niet leuk om dat nu regelmatig te horen en vooral ook omdat de leidsters dan niet uitleggen hoe zij ermee omgaan.

Zojuist bij het wegbrengen, ben ik er even bij gebleven. Ze ging meteen spelen, dus ik kon goed zien wat er gebeurde. Ik wil wel graag even weten hoe ze dan doet. Ik zag in die korte tijd al meteen een paar kleine incidentjes, en weer met het meisje waar ze dat vaker mee heeft. I was aan het spelen met een auto, en dat meisje komt daar dan bij zitten, maar heel dicht bij I. I gaf haar een duwtje. Dat meisje bleef bij haar zitten en kroop nog een beetje dichter bij I. Bijna bovenop haar, ik denk om contact te zoeken, maar ze zei niets. I gaf haar toen een hardere duw.

Volgens mij is dit allemaal gewoon het onvermogen van een klein kind. I wil lekker zelf kunnen spelen, en vind het niet fijn als dat meisje zo dichtbij haar komt en is ook bang dat die er met haar speelgoed vandoor wil gaan. Dat meisje zoekt misschien gewoon contact, wil spelen, maar kan dat nog niet goed zeggen.

Ik vind dat de leidsters hier de kinderen beter moeten begeleiden in dat spel. Wat mij betreft ben ik er nu wel een beetje 'klaar' mee om te horen dat mijn kind andere kinderen slaat, maar dan niets te horen krijg over hun aanpak, Daarbij komt dat de leidsters van de dreumesgroep dit soort dingen nooit zo zeiden, soms wel aangaven dat I 'lekker assertief' is, maar wel de indruk gaven dat ze dat in goede banen konden leiden. Het helpt ook niet mee dat een van de vaste leidsters van de peutergroep langdurig ziek is en er daardoor ook wisselende leidsters op de groep staan. :{ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165030052
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 07:33 schreef Amsel het volgende:

[..]

Maar haar nachten zijn wel vrij kort dus, van 20:30 tot 7:00. Dus op kdv-dagen (4 per week) haalt ze eigenlijk echt niet genoeg slaapuren. Dan mag ze van mij in het weekend best een dutje van 11:00 tot 15:00 doen 8-) Maar vier uur komt niet zo heel vaak voor, drie uur is de standaard. Ook nog veel natuurlijk ;)
Melba is nog geen twee, maar die slaapt ook van 20.30 tot ca 7.00 en overdag een uur of drie (vaak maken ze m dan wakker). Ik verwacht dt dat nog wel een tijdje zo blijft.

Ik las overigens laatst nog iets dt veel ouders stoppen met dutjes overdag omdat ze denken dat hun protesterende kind niet meer hoeft en het niet meer nodig heeft, maar dat als je kunt doorzetten ze het vaak nog wel tot drie en een half oid nodig blijken te hebben.

Ben benieuwd of dat hier lukt :') gevalletje makkelijk gezegd denk ik :+
Kwak
  vrijdag 2 september 2016 @ 09:32:06 #66
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165030277
Franny wat zeggen ze dan als je vraagt hoe ze daarop reageren? geef I groot gelijk trouwens :P krijg ook altijd de neiging om te duwen als mensen in my personal space komen ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165030498
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:32 schreef Chanty het volgende:
Franny wat zeggen ze dan als je vraagt hoe ze daarop reageren? geef I groot gelijk trouwens :P krijg ook altijd de neiging om te duwen als mensen in my personal space komen ;)
Ja, ik kan het me dus ook goed voorstellen. Ik krijg het al benauwd als ik het zie. ;( .

Ik had laatst een intake gesprek met de vaste leidster van de peutergroep. Toen heb ik het aangekaart. Maar ja, die vrouw zit al bijna 30 jaar in het vak, die weet wel wat ze moet doen. Zij is er echter maar op één kdv-dag van I. Op de andere twee dagen heeft ze een andere min of meer vaste/vervangende leidster met wie ik nog niet een echt gesprek heb gevoerd en verder dus wisselende leidsters. Ik had juist de indruk dat het heel goed gaat en dat I heel leuk met alle kindjes speelt. Dat is ook wat ik doorgaans zie. Omdat ze vannacht ook nachtmerries had, vrees ik nu een beetje dat ze zich op de dagen dat er andere leidsters zijn minder veilig voelt en dat daar dan ook dat gedrag vandaan komt. Ik ga het allemaal maar eens bespreken.

Moet het maar weer even loslaten, want krijg er nu echt een ;( gevoel van. Had toch deze week weer een beetje moeite met het idee dat ik I van dinsdag tot en met vrijdag zo weinig zie. Hoorde ik ook nog in de groepsapp van mijn familie dat een nichtje een andere baan heeft, omdat ze dan ipv vier dagen drie dagen kan werken om meer bij haar kind te zijn, waarop mijn zussen in koor riepen: ja, dat is ook veel fijner en beter voor je 'moederschap'. Argh, ik wil me dat niet aantrekken, maar van mijn eigen zussen doe ik dat toch. :( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:09:54 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165030922
Kwak, succes met doorzetten als je kind gewoon zelf z'n bed uit komt en van alles gaat doen :+.

Laatst had kuiken zijn spaarpot uit de kast gepakt en ergens tegen aan gegooid... overal lagen muntjes :'). En omdat de spaarpot zich vast pijn had gedaan, moest er zalf op. Twee soorten. En olie, uiteraard. Stond allemaal op een plek waar ik dacht dat kuiken niet bij kon; I was wrong :').
Dus toen ik uit zijn kamer een stemmetje hoorde: "mama, kuiken doekje nodig!" voelde ik nattigheid. Alles zat onder de zinkzalf, babyolie en muntjes ;( :').
KuikenGuppy
pi_165030932
Franny, zulke opmerkingen zijn ook niet leuk :*
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:13:44 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165031005
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:10 schreef Omentielvo het volgende:
Franny, zulke opmerkingen zijn ook niet leuk :*
En over mannen zegt niemand dat hè...
KuikenGuppy
pi_165031138
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:09 schreef Burdie het volgende:
Kwak, succes met doorzetten als je kind gewoon zelf z'n bed uit komt en van alles gaat doen :+.

Laatst had kuiken zijn spaarpot uit de kast gepakt en ergens tegen aan gegooid... overal lagen muntjes :'). En omdat de spaarpot zich vast pijn had gedaan, moest er zalf op. Twee soorten. En olie, uiteraard. Stond allemaal op een plek waar ik dacht dat kuiken niet bij kon; I was wrong :').
Dus toen ik uit zijn kamer een stemmetje hoorde: "mama, kuiken doekje nodig!" voelde ik nattigheid. Alles zat onder de zinkzalf, babyolie en muntjes ;( :').
Dat zeg ik dus, dat t vast een kwestie van makkelijker gezegd dan gedaan is ;) daar hoeft geen wachtmaar op hoor :+

Overigens ligt Melba nog in t ledikant, kan er niet uitklimmen en toonr nog geen neiging om dekens over zich heen te tolereren of mer zijn hoofd dezelfse kant op te blijven liggen dus ik denk dat dat ledikant nog wel even blijft.
Kwak
pi_165031235
Ja, oke, maar ook dat kan *ineens* over zijn he? I is ook lang in haar ledikantje gebleven maar ze ging het de laatste maanden steeds meer als een soort gevangenis beschouwen en is nu superblij met haar grote bed.

Oh, doe ik nu ook een 'wacht maar'? :o . _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165031245
Ik zit nu weer een beetje in het sollicitatiecirquit en ik moet soms praten als brugman om geloofwaardig over te komen als ik zeg dst ik een fulltime functie toch echt verkies boven een parttime functie, ook al heb ik dan bijna 3 kinders.

Zo lastig :{
het gaat niemand wat aan dat ik kinderen heb in principe maar tegelijkertijd wil ik daarmee aangeven dat ik 'klaar' ben met zwangeren, aangezien ik toch ern soort van risicoleeftijd heb voor veel wg (ben 31).

Franny dst zijn echt geen leuke opmerkingen idd. Als ik jouw verhalen altijd lees heb ik juist alleen maar het gevoel dat je die tijd die je met je kleintje hebt juist heel bewust benut en ervaart en er het maximale uit haalt! :*

Het slapen bij boaz gaat echt ineens stukken beter en hij is ook veel meer in zijn hummetje. Hij ligt ook weer in het peuterbed bij Djenna op de kamer. Soms is dat wel heeeeul gezellig en als ik dan zeg: wil je weer in je kleine bedje op de andere kamer? Dan slaapt ie binnen no time :Y) ... daar maak ik hem echt niet meer gelukkig mee. Hij heeft er sinds gisteren ook een kussen bij en het lakentje gaat ook steeds beter. Binnenkort maar eens op jacht baar een cool dekbedovertrek :Y)
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:28:57 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165031281
Kuiken is zoveel beter gaan slapen door zijn grote bed O+. Maar soms denk ik ook wel eens: kunnen we daar geen hek omheen zetten of zo? Of een dwangbuis :')?
KuikenGuppy
pi_165031311
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:27 schreef Franny_G het volgende:
Ja, oke, maar ook dat kan *ineens* over zijn he? I is ook lang in haar ledikantje gebleven maar ze ging het de laatste maanden steeds meer als een soort gevangenis beschouwen en is nu superblij met haar grote bed.

Oh, doe ik nu ook een 'wacht maar'? :o . _O- .
:Y idd, zolang t duurt hè?

Zal ik als tegenreactie even gaan wachtmaren in Z&G waar het alweee de hele ochtend gaat over hoe slecht ze slapen en dat t gelukkig ng maar even duurt :') :+
Kwak
pi_165031346
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:28 schreef Burdie het volgende:
Kuiken is zoveel beter gaan slapen door zijn grote bed O+. Maar soms denk ik ook wel eens: kunnen we daar geen hek omheen zetten of zo? Of een dwangbuis :')?
Haha. Bij het bed van I zit een hoge rand. En mijn heldin durft daar dus niet overheen te klimmen. _O- .

Ja, doe maar Kwak. En met al die hormonen daar heb je zo een relletje. :Y) . :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165031388
Oh jongens, dit is fijn. Ik had een mailtje gestuurd naar I's kdv om dit aan te kaarten en om een gesprekje aan te vragen en ik werd meteen teruggebeld. Ik ga vanmiddag wat eerder langs om het te bespreken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 2 september 2016 @ 10:38:29 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165031444
Fijn dat ze dat zo snel oppikken Franny :).

Mijn peuter is weer even baby; ik ben zijn slaapkamer aan het opruimen en er stond kennelijk nog een bak met water babyspeelgoed in een hoekje. En daar speelt bij nu mee :D. Wel op z'n peuters: boos worden dat een rammelaar niet open kan en zo, en stervende zwaan doen omdat mama niet snel genoeg aan het knopje van de Nijntje-tv draait 8-).
KuikenGuppy
pi_165031537
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:27 schreef Twinkle20 het volgende:

Franny dst zijn echt geen leuke opmerkingen idd. Als ik jouw verhalen altijd lees heb ik juist alleen maar het gevoel dat je die tijd die je met je kleintje hebt juist heel bewust benut en ervaart en er het maximale uit haalt! :*
Lief dat je dat opmerkt, en het klopt ook zeker. :) .
Wat fijn dat Boaz beter slaapt. Ik heb voor I van de Leen Bakker het 'bambi' dekbedovertrek, daar is ze ook erg blij mee. Heel lief om te zien hoe gelukkig ze met zulke dingen kunnen zijn! Succes met solliciteren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165031733
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:32 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Haha. Bij het bed van I zit een hoge rand. En mijn heldin durft daar dus niet overheen te klimmen. _O- .


Djenna heeft dat 1 keer een avondje gedaan zodat we haar 10 keer terug konden leggen. Uiteindelijk als ze ons weer nasr boven hoorde komen, zag je haar door de camera van de babyfoon snel zelf weer het bed in klimmen _O-
maar daarna nooit meer gedaan en zelfs nu ze bijna 4 wordt blijft ze altijd netjes in haar bed liggen totdat wij haar komen halen of roepen dat ze eruit mag :o . Als er iets is roept ze ons altijd :Y

Boefje Boaz daarentegen :')
die schurkte vanmorgen om 6 uur lekker warm tegen mama aan O+ :Y)
  vrijdag 2 september 2016 @ 11:04:14 #81
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165031770
Och Franny :* kwaliteit is uiteindelijk van veel meer waarde dan kwantiteit.

Burdie :D :X

Hier dacht mijn man dat hij peuter wel alleen kon laten op de studeerkamer met wasco en een blaadje terwijl hij de de badkamer stond....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twink wat irritant van dat solliciteren. Kun je niet tussen neus en lippen door zeggen dat je ENORM geëmancipeerd bent en dat je man huisvader is? :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165031913
Mja ik ben de eerlijkheid zelve normaliter maar soms heb ik die neiging zeker wel ja :Y
maja liegen/leugentje om bestwil is niet aan mij besteed. Komt vroeg of laat toch wel uit.

Heb meer zoiets van take it or leave it :Y)

Maar ik verbaas me er soms over dat we met zijn allen wel doen alsof we in een moderne wereld leven. Maar als puntje bij paaltje komt wordt er vaak toch terug gegrepen op hoe het 'vroeger' was. Maar linksom of rechtsom, ik kom er wel :Y)
pi_165032286
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:28 schreef Burdie het volgende:
Kuiken is zoveel beter gaan slapen door zijn grote bed O+. Maar soms denk ik ook wel eens: kunnen we daar geen hek omheen zetten of zo? Of een dwangbuis :')?
Ik vind het zo grappig hoe mijn peuter overdag gemakkelijk in en uit bed klimt tijdens het spelen, maar als ze moet slapen en niet wil gaat ze alleen liggen huilen en komt het niet in haar op dat ze ook uit bed zou kunnen gaan :D Ik hoop dat dat besef nog lang niet komt :')
pi_165033151
:) Burdie stiekem nog even leuk dat babyspeelgoed.

Ik heb een tijdje geleden via Marktplaats de hele Bob de Bouwer serie gekocht wat betreft de auto's. En die geven we nu 1 voor 1 aan hem. Hij vindt ze geweldig! Een hoop spullen zijn weer naar zolder gebracht omdat ie daar amper naar omkeek. Dus weer wat nieuws naar binnen. (alsof hij wat te kort komt.....)

Huizenjacht update: het wordt nu wel serieus, we zijn ons huis aan het 'opknappen' om het makkelijker te verkopen. 1 kamer hebben we amper aangeraakt toen we het kochten en dat is de kattenkamer dus even verven, laminaat vloer erin, dat soort dingen. Oude vochtplekken weghalen, opruimen, dingen weggooien, rode muur witten.
En dan geloof ik dat we de stap gaan zetten....we zagen deze week weer zo'n leuk huis (en het is inmiddels onder bod) maar we kunnen niets zolang we dit huis nog hebben . Dus stap 1 moet maar eens gezet worden.
pi_165033389
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 10:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:Y idd, zolang t duurt hè?

Zal ik als tegenreactie even gaan wachtmaren in Z&G waar het alweee de hele ochtend gaat over hoe slecht ze slapen en dat t gelukkig ng maar even duurt :') :+
De onwetendheid voor every first time mom O+

En als ze met "even" 18 jaar bedoelen... :P
S. 2014
J. 2016
pi_165033423
Oh en B is hevig aan het peuterpuberen vandaag. Wil iemand hem lenen?
pi_165033438
Spannend exode!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:37:39 #88
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165033560
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:30 schreef exode het volgende:
Oh en B is hevig aan het peuterpuberen vandaag. Wil iemand hem lenen?
Ruilen? Je krijgt dan wel een meisje te leen *)
Echt omg, echt NIKS is goed hier, vreselijk vermoeiend! :X
Eten is al evenveel drama de laatste dagen...
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:56:04 #89
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165033949
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:30 schreef exode het volgende:
Oh en B is hevig aan het peuterpuberen vandaag. Wil iemand hem lenen?
Hangt er iets in de lucht of zo? Ik had vandaag vóór half negen vanmorgen al geroepen dat kuiken geen kussens op de hond mag gooien, dat hij niet met een stoel mag gooien ( ;() en dat het ook niet de bedoeling is dat hij met een boodschappenkrat om zich heen gaat meppen...

Vervolgens hadden we een conversatie die ongeveer zo ging:
"Zeg kuiken, mama vindt het niet zo leuk hoe het gaat vandaag."
"Ik vind het wel leuk."
"Oh? Vind jij het leuk dat je overal boos om wordt en steeds staat te huilen?"
"Ja."

Toen heb ik het maar even zo gelaten :').
KuikenGuppy
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:57:23 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165033970
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ruilen? Je krijgt dan wel een meisje te leen *)
Echt omg, echt NIKS is goed hier, vreselijk vermoeiend! :X
Eten is al evenveel drama de laatste dagen...
Zullen we alle dwarse peuters bij elkaar zetten? :P
KuikenGuppy
pi_165034186
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zullen we alle dwarse peuters bij elkaar zetten? :P
Deur dicht doen en hard weglopen :P

Nee ik moet toegeven, madat ik gister vreselijk boos ben geworden toen ze wegliep en bijna onder t auto rende, ze vandaag heel goed luistert naar mij. :')
S. 2014
J. 2016
pi_165034558
Oei burdie en chanty. Lekker die vettigheid.

Wij horen hier 's morgens plof,plof,plof doekjes en knuffels die uit bed gegooid worden, gevolgd door het rolluik dat open gaat en een sac die naar onze kamer wandelt.
pi_165037419
Twinkle, wat irritant zulke vragen :%

Franny, succes met gesprek :*

Oh Chanty en Burdie. :o

En een :* voor de peuterdrama's
pi_165037592
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 09:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Melba is nog geen twee, maar die slaapt ook van 20.30 tot ca 7.00 en overdag een uur of drie (vaak maken ze m dan wakker). Ik verwacht dt dat nog wel een tijdje zo blijft.

Ik las overigens laatst nog iets dt veel ouders stoppen met dutjes overdag omdat ze denken dat hun protesterende kind niet meer hoeft en het niet meer nodig heeft, maar dat als je kunt doorzetten ze het vaak nog wel tot drie en een half oid nodig blijken te hebben.

Ben benieuwd of dat hier lukt :') gevalletje makkelijk gezegd denk ik :+
Hier lukte dat altijd prima :Y Maar op een gegeven moment leidde het tot 's avonds niet in slaap kunnen komen dus toen zijn we er thuis mee gestopt. Op het kdv heeft mijn M nog wel tot z'n vierde verjaardag geslapen 's middags, daar ging hij gewoon mee in het ritme, terwijl hij thuis ook prima zonder kon.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_165037696
Ik heb makkelijk lullen hoor vandaag, ik ben aan het werk (lees masseren) maar dat is dus thuis dus ik krijg wel wat mee van deze leuke bui.....

Inderdaad niets is goed, van de trap af tillen is krijsen, zelf er af wil hij ook niet, wat dan wel B? HUILEN!
Boodschappen doen was schijnbaar ook drama. :Y)

Kortom we zetten ze allemaal in 1 kamer en laten ze hun gang gaan, goed?
pi_165038194
Ah, gezellig vandaag dus, met de peuters. :Y) .

Ik heb zojuist een goed gesprek gehad met de directrice van het kdv. Zij vertelde me dat het gedrag van I niet als problematisch of als een 'zorg' wordt gezien, maar dat het wel duidelijk is dat ze een heel sterke eigen wil heeft, en dat ze ook voor 100% voor iets kan gaan en dan in haar enthousiasme soms letterlijk andere kindjes omver kan duwen. Die sterke wil van haar leidt soms ook tot confrontaties met andere kindjes, met name de kindjes die zich niet zomaar door haar laten 'overrulen'. Ze begreep dat de communicatie hierover niet prettig is, als ik in een overdracht alleen een mededeling of opmerking hoor, maar verder niets hoor over hoe ze met dit gedrag omgaan.

Ze stelde nu voor om de 'groepscoach' te vragen om langs te komen. Dit is een pedagoog die pendelt tussen de verschillende vestigingen van het kdv en daar meekijkt op groepen om de groepsdynamiek te analyseren en de leidsters tips te geven over begeleiding. Ze zullen die coach vragen langs te komen en specifiek te laten meekijken naar de interactie tussen I en de andere kindjes. Daarna hebben we dan een gesprekje over wat daaruit is gekomen en wat dit betekent voor de verdere begeleiding. Voor ons als ouders misschien ook fijn, want wie weet krijgen wij dan ook wat tips, we lopen er zelf immers ook wel eens tegenaan dat I zich als een dictatortje gedraagt. :+ .

Ik ben heel blij met hoe ze dit oppakken. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165038409
Klinkt als een goed gesprek Franny. Fijn dat het zo opgepakt wordt.
pi_165039191
Klinkt als een fijn gesprek. Ik ben benieuwd :*
  vrijdag 2 september 2016 @ 17:48:14 #99
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165039501
Klinkt goed Franny!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 2 september 2016 @ 17:48:37 #100
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165039510
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zullen we alle dwarse peuters bij elkaar zetten? :P
De mijne had alle reden om dwars te zijn vandaag .. Beginnende middenoorontsteking ;(
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_165041288
Even niet terug gelezen ben ik ff te brak voor

Teun is vannacht verder goed gegaan was ook vrolijk vanmorgen dus wel naar de gastouder maar om kwart voor 6 een ziek mannetje opgehaald gloeien en moe ondanks vanmiddag nog geslapen

Jan is lekker aan het spoken geweest van half 12 tot 2 uur samen gevat
- Het is donker - schaap als nachtlamp aangezet
- Ik kan niet slapen het is donker dus schaap feller gezet
- Ik kan niet slapen schaap geeft te veel licht :o schaap donker gezet
- Er zit een mug bij mijn oor dus muggen jacht
- Ik kan niet slapen had het blijkbaar wat koud dus echte dekbed er weer in ipv dunnere deken

Hond begon ook onrustig te worden dus ging water drinken en draaien in de bench etc

Kortom van 2 tot 6 geslapen en verschrikkelijk drukke werkdag zelfs zo druk dat onze teamleider de telefoon er af heeft laten zetten wat echt alleen bij nood mag :o
pi_165041799
Rijst. Wat zielig :*

Goitske. Hopelijk vannacht een betere nacht :*
pi_165042337
Beterschap voor je meisje Rijst

Fijn dat ze zo meewerken Franny

Hopelijk vannacht lekker slapen Goitske

Verder weet ik t niet meer :')

Oh ja, iets over dwarse peuters. Hopelijk liggen ze allemaal te slapen nu!

Vanmorgen met S voor het eerst op peuterdansen geweest. Ze vond het geweldig O+
Ze kende ook al wat liedjes en moves, want de lerares is toevallig dezelfde als die op dinsdag op t kdv komt. Zo leuk O+
Middagslaapje overgeslagen vandaag, want ze was bij haar neefje spelen omdat ik een lunchafspraak had. En dan is spelen en ruzie maken natuurlijk belangrijker :')
Dus ze ligt nu al bijna 1½ uur te slapen :o normaal ligt ze om 8 uur
  vrijdag 2 september 2016 @ 20:19:55 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165042446
Hoezo nu al slapen, bf? :'). Die van mij zit nog in bad te spetteren :').

Rijst wat sneu, beterschap :*.
KuikenGuppy
pi_165042486
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:19 schreef Burdie het volgende:
Hoezo nu al slapen, bf? :'). Die van mij zit nog in bad te spetteren :').

Het voelt later dan 20.22 :')
  vrijdag 2 september 2016 @ 20:22:14 #106
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165042495
die van mij slaapt *) nieuwste feature: laat de deur open en hij gaat zonder een kick slapen ipv dat je 1 a 1,5 uur bezig bent. eens kijken wanneer de feature weer stuk gaat.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165043102
Het was dus algehele 'drama-peuter' dag :+ Hier ook }:| Middagslaapje was een half uur, daarna dreinen/zeuren/huilen, niet willen eten, alleen maar 'mama' willen...

Die focus op papa of mama hè, dat is toch een fase? Vriend vind het echt heel rot dat F alleen maar om mij roept, elke dag, vanaf het moment dat ie wakker wordt :{
pi_165043848
Fazzoletti ja alles is een fase maar ene kind trekt meer naar papa andere naar mama

Ik word wel eens gek van het ge"mama"
pi_165044217
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 20:22 schreef Chanty het volgende:
die van mij slaapt *) nieuwste feature: laat de deur open en hij gaat zonder een kick slapen ipv dat je 1 a 1,5 uur bezig bent. eens kijken wanneer de feature weer stuk gaat.
Hé die feature heeft T ook 2.5 week gehad. Nu maakt hij sinds een paar dagen elke avond groot drama van naar bed gaan, zelfs met deur open. :X
  vrijdag 2 september 2016 @ 21:22:47 #110
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165044319
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:18 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Hé die feature heeft T ook 2.5 week gehad. Nu maakt hij sinds een paar dagen elke avond groot drama van naar bed gaan, zelfs met deur open. :X
Dat hadden we daarvoor al maanden lang :P

Fazz herkenbaar. Hier is het papa papa als papa thuis is. Niet heel leuk nee maar heb het idee dat af en toe samen iets doen wel zorgt voor minder protest als het een keer mama is die iets doet. Of het is toeval :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 2 september 2016 @ 21:33:53 #111
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165044658
De mama-fase is hier over, het is nu papa voor en papa na. Vind ik eigenlijk best fijn, even niet de favoriet hoeven zijn, maar het is wel onhandig als je peuter dan overdag bij alles staat te roepen dat hij wil dat papa komt :').
KuikenGuppy
pi_165045925
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 21:22 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat hadden we daarvoor al maanden lang :P

Fazz herkenbaar. Hier is het papa papa als papa thuis is. Niet heel leuk nee maar heb het idee dat af en toe samen iets doen wel zorgt voor minder protest als het een keer mama is die iets doet. Of het is toeval :')
Oh dat belooft wat dan. :')

Fazz het is hier ook zo, om moe van te worden is het. Twee peuters aan mijn arm/been/voet/whatever en een kleuter die daar dan ook in meegaat. Alleen naast mama zitten, alleen mama mag wassen en aankleden, alleen mama mag een luier aandoen enzovoorts. Ik ben de laatste tijd echt blij als ik op maandag weer naar mijn werk ga. Ik trek dat eeuwige zeurtoontje en aan mijn lijf getrek helaas heel slecht. -O- :@ >:)
pi_165047827
Hier is papa of mama allebei geen voorkeur. Kaylee haar voorkeur is oma _O- ... nu zijn wij ook allebei wel heel veel aan het werk en ziet ze oma vaak dus niet zo gek waar het vandaan komt! Ik ben nu 3 dagen vrij dus lekker veel knuffelen en gezellige dingen doen!
Vanmiddag kwam de postbode haar nieuwe garderobe brengen en alles was oooh mooi mama! Dus een hele modeshow gehad, morgen samen haar kledingkast uit en weer inruimen denk ik maar!

Ze ligt net weer in bed. Ik ben net thuis van werk en ze had me blijkbaar thuis horen komen, hoor ik ineens heel sneu boven aan de trap mama kusje kaylee? Dus even gauw een knuffel en weer ingestopt!
pi_165075552
Hier is t ook mamamamamamamamamama soms erg vermoeiend maar t gaat vanzelf over, over 10 jaar wens ik waarschijnlijk dat ze nog zo gek op is op mama :P

Hebben jullie peuters ook moeite met in slaap vallen als het donker is? We hebben nu een nachtlamp besteld die we naast haar bed kunnen zetten hopenlijk stelt dat haar gerust.

Verder geniet ik van madame dr fantasie die aan het ontwikkelen is, zo zat ze gisteren in de wasmand te "loeie mama" " boot he mama"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_165075640
Gisteren met opa oma en de jongens naar de stoomtrein dagen geweest. Helaas moest Teun na 2 uur afhaken hij was al niet helemaal fit en de drukte, lawaai en vermoeidheid waren teveel zelfs in de drager. Dus spock gebeld of hij mij in beekbergen kon op halen.
Jan kwam pas rond 6 uur thuis om zijn kleren te halen hij is nu dus logeren bij opa en oma

Helaas hier wel weer een gebroken nacht maar spock ging om kwart over 7 er uit zodat ik langer kon slapen
pi_165076048
Gm, hier ook een nachtlampje. Vorig jaar begon zij het donker ook enger te vinden en was het lampje van de babyfoon niet meer genoeg.
Heerlijk die fantasie O+
En Saar O+

Goitske. Klinkt als een gezellige dag. Ondanks zieke peuter.

Wij waren gisteren naar de wereldhavendagen. Was ook erg gezellig O+
pi_165076721
Leuk uitje, Omen! En Goitske, ook al zo leuk! Wel balen van de nacht.

Grote Saar. 😀 Ik heb vanochtend I gemeten en ook haar voetjes, om in te schatten welke maat kleding ze heeft voor komend seizoen en welke schoenmaat. Ze is nu 90 cm, eigenlijk had ik haar iets groter ingeschat. Maar het is wel beter in verhouding met haar gewicht zo. Schoentjes vind ik toch lastig hoor. Voeten zijn nu ruim 15 cm en ze draagt nu maat 24. Dat is volgens mij dus eigenlijk al te klein en bij sommige schoenen zie/voel ik dat ook wel, maar bij anderen weer niet. Toen we bezig waren haar schoenen uit te zoeken, wilde I perse nep Allstars van de H&M aan, maat 23. Die zitten echt te krap maar I houdt vol dat ze prima zitten. Ach ja, als je er maar mooi uitziet he? 😉
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165079282
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 12:05 schreef Franny_G het volgende:
Leuk uitje, Omen! En Goitske, ook al zo leuk! Wel balen van de nacht.

Grote Saar. 😀 Ik heb vanochtend I gemeten en ook haar voetjes, om in te schatten welke maat kleding ze heeft voor komend seizoen en welke schoenmaat. Ze is nu 90 cm, eigenlijk had ik haar iets groter ingeschat. Maar het is wel beter in verhouding met haar gewicht zo. Schoentjes vind ik toch lastig hoor. Voeten zijn nu ruim 15 cm en ze draagt nu maat 24. Dat is volgens mij dus eigenlijk al te klein en bij sommige schoenen zie/voel ik dat ook wel, maar bij anderen weer niet. Toen we bezig waren haar schoenen uit te zoeken, wilde I perse nep Allstars van de H&M aan, maat 23. Die zitten echt te krap maar I houdt vol dat ze prima zitten. Ach ja, als je er maar mooi uitziet he? 😉
Haha meiden met een mening O+

Ik heb ooit de blaren op mn voeten gelopen omdat ik perse (te kleine )sandalen wilde hebben voor de trouwdag van mn oom. Goede les geweest :P
S. 2014
J. 2016
pi_165083538
I weet wat ze wil.

Wij zijn vandaag wezen zwemmen. Het zwembad waar ik als kind en tiener altijd naar toe ging gaat dicht. En ik wilde er nog een keer met mijn meiden heen. Was wel megadruk maar sac ging helemaal los.
pi_165084029
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 12:05 schreef Franny_G het volgende:
Leuk uitje, Omen! En Goitske, ook al zo leuk! Wel balen van de nacht.

Grote Saar. 😀 Ik heb vanochtend I gemeten en ook haar voetjes, om in te schatten welke maat kleding ze heeft voor komend seizoen en welke schoenmaat. Ze is nu 90 cm, eigenlijk had ik haar iets groter ingeschat. Maar het is wel beter in verhouding met haar gewicht zo. Schoentjes vind ik toch lastig hoor. Voeten zijn nu ruim 15 cm en ze draagt nu maat 24. Dat is volgens mij dus eigenlijk al te klein en bij sommige schoenen zie/voel ik dat ook wel, maar bij anderen weer niet. Toen we bezig waren haar schoenen uit te zoeken, wilde I perse nep Allstars van de H&M aan, maat 23. Die zitten echt te krap maar I houdt vol dat ze prima zitten. Ach ja, als je er maar mooi uitziet he? 😉
Tip van de schoenen winkel hier als je het niet kunt voelen door de neus moet je de binnenzool eruit halen en haar daar op zetten kun je het zien
pi_165097391
I die voor goede looks kiest in plaats van comfort. Nu al een echte dame. :D

Goitske hopelijk knapt Teun weer snel op. Wel een superleuk uitje, de stoomtrein.

GM heerlijk die peuterfantasie van Saar. O+
pi_165099066
Die I. Duidelijke mening O+

FR, klinkt gezellig O+

Ik pas vandaag op mijn dreumesnichtje en kleuterneef. Riley heeft het best wel moeilijk met het kleine van de dreumes. Die wil ook een baby zijn. Ik laat het maar even zo.
Maar ze hielden net wel elkaars handje vast met oversteken O+
  maandag 5 september 2016 @ 10:18:45 #123
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165099213
Ik heb vandaag een heel ongeduldige peuter in huis, vanmiddag begint 'school' (psz) weer, en hij kan niet wachten tot ie weer maar de juffen mag O+

En verder is ie gewoon heel duidelijk ruim 3,5 en toe aan de basisschool, pfffff >:) }:| ;)
pi_165108386
Ik heb vandaag een onvoorstelbaar lief, meewerkend, redelijk kind. Bij alles was het 'mag ik..?' en 'Wil jij..?' Toen we een ijsje wilden eten in de HEMA en de ijsmachine defect bleek te zijn, gaf ze geen krimp en zei ze alleen: 'Mama, als ik groot ben ga ik de machine maken.' :o . _O_ .

ik denk eigenlijk dat het heel erg helpt dat we het dit weekend rustig aan hebben gedaan en dat ik heel veel tijd met haar heb doorgebracht. Gisteren was ze even helemaal over de rooie: ik wilde even snel een boodschapje halen, zij was met een buurmeisje aan het spelen in de tuin en ik had geen gedag gezegd (mijn vriend was ook thuis). Gisteravond in bed hadden we daar een gesprek over en heb ik beloofd dat ik niet meer zomaar weg zal gaan en ik heb ook uitgelegd dat ik er sowieso altijd voor haar wil zijn, dat ze altijd om mij kan vragen etc.. Ze had het volgens mij erg nodig dat te horen..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165115943
Franny wat knap van I dat ze al zo netjes kan praten. :o

Ik had vanavond twee hele lieve peuterjongens. Gelukkig maar, want ik was vanmorgen best een beetje blij dat ze naar het kdv gingen vandaag. Ze begonnen vanmorgen direct uit bed al te piepen en huilen en wilden niets. -O-

Vanavond hebben we eerst gezellig gegeten toen ze thuiskwamen uit het kdv, daarna gingen ze zonder gezeur in bad en doordat alles zo soepel ging hadden we nog tijd over om extra veel boekjes te lezen. Een boekje waarin foto's van kindjes staan die zij vervolgens nadoen is de favoriet van T en hij is ook heel goed in het nadoen. Eén arm op je hoofd, twee armen op je hoofd, kusjesmondje maken, op de kop staan, hij kan het allemaal keurig uitbeelden en hij is oprecht trots op zichzelf als het lukt. O+
pi_165116256
Fijn dat jullie kinderen vanavond lief waren - ik had een klein draakje in huis ;) Dutje op het kdv overgeslagen, daar ook gebeten door een kindje, en er staan (eindelijk!) 2 hoektanden boven op doorkomen.

Vind het altijd zo knap als ik lees dat kinderen zo goed kunnen uitleggen wat er aan de hand is. Wij zitten nu juist in een wat lastige periode wat dat betreft: Ze kent heel veel woorden, praat steeds meer, er gaat heel veel in dat koppie om, maar echt uitleggen wat er is gaat vaak toch nog niet. Zo konden ze er vandaag op het kdv niet achter komen wat er nou precies was gebeurd en welk kindje had gebeten, want dat kan ze nog niet goed vertellen. En ze is best vaak gefrustreerd en boos als ze iets brabbelt maar ik niet goed begrijp wat ze wil. En ik kan me die frustratie best voorstellen! Hoop dus dat het volgende stapje in de taalontwikkeling ook snel gezet zal worden, dan wordt het allemaal net wat makkelijker :)
pi_165117119
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 22:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Franny wat knap van I dat ze al zo netjes kan praten. :o

Ik had vanavond twee hele lieve peuterjongens. Gelukkig maar, want ik was vanmorgen best een beetje blij dat ze naar het kdv gingen vandaag. Ze begonnen vanmorgen direct uit bed al te piepen en huilen en wilden niets. -O-

Vanavond hebben we eerst gezellig gegeten toen ze thuiskwamen uit het kdv, daarna gingen ze zonder gezeur in bad en doordat alles zo soepel ging hadden we nog tijd over om extra veel boekjes te lezen. Een boekje waarin foto's van kindjes staan die zij vervolgens nadoen is de favoriet van T en hij is ook heel goed in het nadoen. Eén arm op je hoofd, twee armen op je hoofd, kusjesmondje maken, op de kop staan, hij kan het allemaal keurig uitbeelden en hij is oprecht trots op zichzelf als het lukt. O+
Wat fijn dat het vanavond ontspannen was en je ook echt kon genieten van het samen zijn.

Amsel, het maakt inderdaad veel verschil als de communicatie beter gaat!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 september 2016 @ 22:56:36 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165117326
Dat klinkt als een leuk boekje, Nikki :D.

Amsel, lastige fase inderdaad.... Ik betrap kuiken er ook wel eens op dat hij zo graag hele zinnen wil maken, soms liever dan dat hij wil dat we hem snappen. Dan klinkt hij met al z'n "euh"s net zoals ik klink als ik een zin in het Frans wil zeggen :P.

Ik had ook een fijne, lieve peuter vandaag, dat zijn de betere dagen ;) O+.
KuikenGuppy
pi_165117339
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 22:26 schreef Amsel het volgende:
Fijn dat jullie kinderen vanavond lief waren - ik had een klein draakje in huis ;) Dutje op het kdv overgeslagen, daar ook gebeten door een kindje, en er staan (eindelijk!) 2 hoektanden boven op doorkomen.

Vind het altijd zo knap als ik lees dat kinderen zo goed kunnen uitleggen wat er aan de hand is. Wij zitten nu juist in een wat lastige periode wat dat betreft: Ze kent heel veel woorden, praat steeds meer, er gaat heel veel in dat koppie om, maar echt uitleggen wat er is gaat vaak toch nog niet. Zo konden ze er vandaag op het kdv niet achter komen wat er nou precies was gebeurd en welk kindje had gebeten, want dat kan ze nog niet goed vertellen. En ze is best vaak gefrustreerd en boos als ze iets brabbelt maar ik niet goed begrijp wat ze wil. En ik kan me die frustratie best voorstellen! Hoop dus dat het volgende stapje in de taalontwikkeling ook snel gezet zal worden, dan wordt het allemaal net wat makkelijker :)
Daar hangen wij idd ook een beetje in, de ene keer kan ze t heel duidelijk vertellen en de andere keer is het lastig en snap ik het niet, dat laatste geef ik dan ook altijd aan, "mama snapt even niet wat je bedoelt, kun je het aanwijzen?" En dat werkt tot nu toe wel redelijk.
Maar idd kunnen zeggen dat de pijn in dr mond heeft is makkelijker dan auwpijn mama.

Soms wil ze heel enthousiast iets zeggen en struikelt ze echt over de woorden.
S. 2014
J. 2016
pi_165120231
Ja als het over dingen/spullen gaat is het dus geen probleem, emoties en gebeurtenissen onder woorden brengen is nog moeilijk. Dat vind ik overigens zelfs als volwassene ook nog lastig, dus ik begrijp haar best :+

Volgens mij vertelde Franny een tijdje geleden dat I. zei dat ze niet boos was maar verdrietig, zo knap vind ik dat!
pi_165120567
Kaylee heeft nog moeite met vertellen of ze boos is of verdrietig,daarom heb ik een poster gemaakt voor haar met daarop de verschillende emotie's en een foto van papa, mama en haarzelf. Als ze het dan niet kan vertellen wat er is kan ze het daarop aanwijzen. Ik was zaterdag een beetje boos op mn vriend en toen stond ze dus ook daar : mama boos? Voor haar werkt dit heel goed..!
pi_165121527
Ah wat lief Nikki en fijn zo'n dag! O+
En Franny, heerlijk zo'n kind :D

Ik lees alles mee, maar reageer niet overal op, ik voel me anders steeds een spuit 11. :@

Wij hadden een rustig weekend en dat is blijkbaar toch niet helemaal wat B wilde. Zondagavond was hij vreselijk. Er moest duidelijk energie uit dus nog even gaan ravotten in de speeltuin.

Zaterdagavond wel een nieuw oppasmeisje geweest. Wij samen uit eten en zij at met B en heeft hem op bed gelegd. Ging prima! B was de volgende dag ook helemaal enthousiast. Ze is niet helemaal 'ons type' maar zo lief en zorgzaam. Ze had ook al zijn auto's netjes op een rijtje gezet en zijn kleding opgevouwen neergelegd. :D

Niet ons type wat betreft kleding en leven zeg maar, niet negatief bedoelt! :@
pi_165121922
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 06:38 schreef aapieannie het volgende:
Kaylee heeft nog moeite met vertellen of ze boos is of verdrietig,daarom heb ik een poster gemaakt voor haar met daarop de verschillende emotie's en een foto van papa, mama en haarzelf. Als ze het dan niet kan vertellen wat er is kan ze het daarop aanwijzen. Ik was zaterdag een beetje boos op mn vriend en toen stond ze dus ook daar : mama boos? Voor haar werkt dit heel goed..!
Wat een goed idee!
pi_165122212
Ik merk ook dat kunnen communiceren mijn peuter heel erg helpt :Y

Vorige week zei hij opeens 'Jij mag niet mijn speelgoed afpakken, oke?' en dat 10x per dag. Dus ik vroeg 'Is er op de opvang een kindje dat steeds je speelgoed afpakt?'. Dat was dus zo en hij noemde ook een naam. Dit heb ik met de leidster besproken en ze zouden het in de gaten houden :) Het lijkt me niet gek dat kinderen speelgoed van elkaar afpakken hoor, dat doet hijzelf volgens mij ook :+

De afgelopen dagen zegt F steeds 'ik ben boos op jou'. Als we vragen waarom hij boos is, zegt hij niets. Ik vraag me dus af of hij beseft wat die woorden dan betekenen.
pi_165122689
Riley kan dat ook zo goed benoemen tegenwoordig. Erg handig inderdaad. Alleen de laatste tijd als ze boos is, noemt ze mij 'stomme mama' -O-
Ik geef dan aan dat boos zijn mag, maar dat je dan geen gemene dingen mag zeggen.

Exode. Herkenbaar. Bij rustige weekenden wordt Riley ook niet blij. Daarom probeer ik ook altijd wel een uitje te plannen.
pi_165122836
Welke kledingmaat dragen jullie peuters?
Hier een meisje van net 3, ze draagt 116

Verder babbelt ze dag..,.en nácht! :{
Afgelopen nacht weer... opeens een kreet uit haar kamertje gevolgd door een "aaah, nee! .....niet alwéér donker!"

En daarna een hoop geroep afgewisseld met gezellige babbelgesprekken, ze doet haar eigen lampje aan...

Zelfs als ik niet even naar haar toe ga... ik ben wel wakker... en ik blijf wel een soort van "waken" tot ik haar niet meer hoor. En daarna vraag ik me af waaróm ik haar niet meer hoor.. en dat als ze slaapt het vervelend moet zijn voor haar om met een lamp aan te slapen... en .. en .. en.. tot ik opsta om haar lampje uit te doen.
Doe ik dit te vroeg.. begint te riedel van voren af aan.. doe ik dit later... lig ik dus al die tijd wakker te zijn in afwachting van het uit kunnen doen van die lamp. :')

Ik denk dat ik vandaag een heel zacht lampje met mega laag wattage in de fitting draai...
pi_165123002
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2016 09:52 schreef Fazzoletti het volgende:

De afgelopen dagen zegt F steeds 'ik ben boos op jou'. Als we vragen waarom hij boos is, zegt hij niets. Ik vraag me dus af of hij beseft wat die woorden dan betekenen.
Ik merk wel dat I heel erg met woorden/begrippen experimenteert. Ook om te kijken volgens mij wat het effect is als je iets zegt.

Want ze zei inderdaad een keer heel serieus: "Ik ben niet boos, ik ben verdrietig" maar dat roept ze dus ook wel eens terwijl ze staat te stampvoeten nadat ik heb gevraagd of ze wellicht boos is?
"Nee mama! Ik ben niet boos, ik ben drietig. :( !"
Oh oke. :') .

Plaatjes die emoties uitdrukken werken inderdaad heel goed. Wij hebben het visjesboek. Dat vindt ze echt leuk (het is vast niet toevallig dat ze het visje dat heel kwaad is vooral heel tof vindt. :D . :P . 'Die is Echt Kwaad, mama!'

Gisteren begon ze ook ineens weer over dood. Eerst was haar aankleedkussen dood, daarna was papa dood, en vervolgens was mama dood.

Burdie, herkenbaar. I probeert soms ook 'verhaaltjes' te vertellen. Dan is het ook steeds eeh eeh, en diep nadenken. Zo schattig vind ik dat. Echt aan het zoeken naar woorden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165123048
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 10:32 schreef Beukenootjeseneenwalnoot het volgende:
Welke kledingmaat dragen jullie peuters?
Hier een meisje van net 3, ze draagt 116
Dat is best een grote maat al, denk ik? Hoe lang is ze?
I draagt maat 92. Die maat zit precies goed. Ze is 2 jaar en 8 maanden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165123133
Omen, wij hadden vooral zelf behoefte aan een rustig weekend :@ weten we nu ook weer dat 3 dagen achter elkaar thuis met alleen een uitje naar de supermarkt en kinderboerderij voor mijnheer dus gewoon saai is. :D

B draagt nu 98, broeken zijn soms wat te lang nog. Hij is zover we weten erg gemiddeld wat betreft lengte, mijnheertje is net 2,5 jaar.
pi_165123828
Luuk is nu 3 jaar 9 maanden en heeft shirt maat 104 en broekmaat 92/98. Hij zou qua breedte 92 nog prima passen, zeker nu dr geen *O* luier meer onder zit. Hij heeft vandaag een korte broek maat 86 aan die hij 2 jaar geleden ook al aan had. Maar voor de lange broeken heeft hij eht de lengte van 98 nodig.
*poef* nu is het weg
pi_165124359
Dochter van 2jr1mnd draagt 92. Terwijl ze volgens de curve wel een kleintje is :?
pi_165124730
Dochter van 3,5 draagt maat 92 bovenkleding en jurkjes. Maat 86 voor broeken
pi_165124765
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 11:59 schreef Amsel het volgende:
Dochter van 2jr1mnd draagt 92. Terwijl ze volgens de curve wel een kleintje is :?
Hoe lang is ze? Misschien heeft ze in verhouding lange benen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 6 september 2016 @ 12:53:29 #144
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165125116
Hier alles in 92 met een verdwaalde 98 bij de shirts :)
Deze maand wordt ze 2.5 jaar :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_165125676
Ow is 3 jaar en 8 maanden, hij gaat nu wel echt richting de 104.
Langzaam verdwijnt al het 98 uit z'n kast.
Js is 1 jaar en 11 maanden en die gaat echt richting de 92 :)
pi_165125834
Best wat kleintjes hier!

Mijn 2j4m zoon zit ook in 92. Laatste metingen waren -1 op groei & gewicht. Prima in verhouding dus :) De 86 wordt nu echt wel iets te kort/klein dus eindelijk weer eens legitiem winkelen :+
  dinsdag 6 september 2016 @ 13:37:44 #147
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_165125879
Idd kleine kindjes hier!
Mijn 2j 3m meisje zit in ook nog maar in 86 met een enkele 92. Broekjes 80 en 86. Ze zit helemaal onderin de curve.

(Mijn oudste zoon had met 9 maanden dezelfde maat)
  dinsdag 6 september 2016 @ 13:44:30 #148
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165125988
Hier ruim 3.5, en maat 98/104. Er ligt echt een mix in de kast, al beginnen broeken in 98 nu wel kort te worden. Volgens mij hangt J ergens rond de -1/ middellijn.

Maat 116 is voor een driejarige is wel behoorlijk groot. Is ze dan ook rond de 116cm lang? Of heeft ze het voor de breedte nodig? Of draagt ze vooral Franse/ Spaanse merken die erg klein vallen ;)?
pi_165126051
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 13:44 schreef mousemicky het volgende:
Hier ruim 3.5, en maat 98/104. Er ligt echt een mix in de kast, al beginnen broeken in 98 nu wel kort te worden. Volgens mij hangt J ergens rond de -1/ middellijn.

Maat 116 is voor een driejarige is wel behoorlijk groot. Is ze dan ook rond de 116cm lang? Of heeft ze het voor de breedte nodig? Of draagt ze vooral Franse/ Spaanse merken die erg klein vallen ;)?
Ze is redelijk lang.. voor de lengte zit maat 110 bijna goed.
De breedte van broeken (met name die zonder knoopjes elastiek) heeft ze 116.
Ze is dus ook wel redelijk chubby :')

Zo'n verschil met haar broers. Haar broer van 8 jaar is net uit 128 gegroeid :')
pi_165126074
S wordt deze maand 2.5 en past nog in 86. Nieuwe dingen heb ik in maat 92 gekocht en dat past ook al wel.
Ik ga haar maar weer eens opmeten, ben wel benieuwd.
Eerste afspraak bij cb is pas weer bij 3 jaar geloof ik.
pi_165126502
Overigens zit B al een tijdje in 92 en gaat dus langzaam aan met alles richting 98. Hij schiet wel de lengte in maar zijn babyvet verdwijnt ook hard nu dus qua maat blijft ie hangen. Fijn voor de portemonnee :P En het is ook weer anders neem ik aan als de luiers niet meer aan zijn.
  dinsdag 6 september 2016 @ 14:22:39 #152
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165126633
Ik vrees de dag dat de luiers de broek niet meer omhooghouden. Qua breedte past J nog prima in maat 86 (zonder luier dus he, op vakantie een paar keer onsuccesvol geprobeerd ;( ), in de lengte wordt 104 nu echt nodig. Met luier is het al aansnoeren en op zoek naar superskinny, zonder luier worden het bretels denk ik _O-
pi_165127437
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 14:22 schreef mousemicky het volgende:
Ik vrees de dag dat de luiers de broek niet meer omhooghouden. Qua breedte past J nog prima in maat 86 (zonder luier dus he, op vakantie een paar keer onsuccesvol geprobeerd ;( ), in de lengte wordt 104 nu echt nodig. Met luier is het al aansnoeren en op zoek naar superskinny, zonder luier worden het bretels denk ik _O-
Hihi, ja dat was een hele (dure) speurtocht, maar het is gelukt!
Dus dan heb ik wel de tips voor je :)

(12,2 kg en 102cm nu ;) )
  dinsdag 6 september 2016 @ 15:43:46 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165128003
J is licht, maar niet zo licht als Ow (100cm en 14kg). Volgens mij heeft ie gewoon geen heupbotjes. Maar tzt houd ik me aanbevolen, eerst het hele zindelijkheidsgebeuren maar eens regelen :'(
pi_165128043
Hier al wel regelmatig op de wc plassen, maar poepen wil ze niet.
Bij het poepen wil ze zich ergens verstoppen, even poepen en dan klagen dat d'r broek vies is.
pi_165129671
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 15:14 schreef Loj het volgende:

[..]

Hihi, ja dat was een hele (dure) speurtocht, maar het is gelukt!
Dus dan heb ik wel de tips voor je :)

(12,2 kg en 102cm nu ;) )
Kom maar door met de tips!
*poef* nu is het weg
pi_165129937
Hier nu broeken maat 98 en shirts 98/104. Toevallig zaterdag de kast uit en in geruimd. Qua breedte pas ze nog wel in 92 maar voor de lengte 98... en idd nu zonder luier wel wat afzak broeken!
  dinsdag 6 september 2016 @ 17:40:40 #158
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165130078
Nora zit met 3 jaar (en 1,5 maand :P) ook in 98/104. Beetje afhankelijk van het merk of het 98 of 104 is.
Volgens mijn eigen meting is ze nu ongeveer 98 cm.

Is er normaalgesproken eigenlijk ook een afspraak bij het cb met 3 jaar?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 6 september 2016 @ 18:22:10 #159
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165130730
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 17:40 schreef Sylver_ het volgende:
Nora zit met 3 jaar (en 1,5 maand :P) ook in 98/104. Beetje afhankelijk van het merk of het 98 of 104 is.
Volgens mijn eigen meting is ze nu ongeveer 98 cm.

Is er normaalgesproken eigenlijk ook een afspraak bij het cb met 3 jaar?
Hier (Rotterdam) wel Sylver.
Volgens mij krijgen ze met 3 ook de ogentest...

Hier rond de 92cm bij ongeveer 12 kilo met schoenmaat 24 :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_165131406
Mijn frummel. Zit met bijna 3 jaar in 104.

Ik heb mijn eerste werkweek erop zitten. Is goed gegaan maar ben wel erg moe nu.
  dinsdag 6 september 2016 @ 19:47:34 #161
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165132785
Oh, ook de ogentest? Dan misschien toch maar even bellen.

Fijn dat het goed ging, f_r :) Lekker vroeg je bedje in?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165134032
Misschien tip voor iedereen hier.
Dlde lidl heeft vanaf morgen kinderregenkleding in de aanbieding, is ook online al te bestellen wordt vanaf morgen verzonden.

Ik heb voor de jongens elk een set besteld
pi_165134549
Thanks Goitske, ik was al op zoek, heerlijke pakken zijn dat!
pi_165134705
Laarzen zij n met uitneembaar bontje en jas en broeken fleece erin
Heb de gok genomen en online besteld krijg het donderdagavond
pi_165135117
Vallen deze ook groot dat je weet? Het skipak van vorig jaar vond ik wel redelijk ruim namelijk. Dat past ze dit jaar nog :+
pi_165135397
Ja, 3 jaar was de ogen test en dan hier met 3 jaar en 11 maanden de laatste afspraak bij het cb (met nog 1 prik geloof ik, kreeg zo'n kaart binnen).
Ik heb met de 3 jaar afspraak afgesproken dat ik met 3 jaar en 9 maanden zou terugkomen (ivm gewicht) dus dat zou volgende maand zijn icm z'n broertje.

Ik denk dat ze het vergeten :P
pi_165135463
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:59 schreef Skittles het volgende:
Vallen deze ook groot dat je weet? Het skipak van vorig jaar vond ik wel redelijk ruim namelijk. Dat past ze dit jaar nog :+
Het regenpak vond ik echt op maat vallen vorig jaar.
  dinsdag 6 september 2016 @ 21:15:52 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165135907
Hier geen 3 jaar afspraak, maar bij 3.11 laatste afspraak incl eerste ogentest. Binnenkort maar eens oefenen met de app (raadde de verpleegkundige aan).
pi_165137671
Wij moeten donderdag naar cb. Heb er gelijk een combi afspraak van gemaakt. Djenna krijgt een prik .. Boaz gewoon controle zeg maar. Mijn sm vindt dat ik Djenna op die prik moet voorbereiden omdat ze me anders niet meer zou vertrouwen als we in de toekomst naar cb zouden moeten gaan. Komen we als het goed is ook niet meer voor haar overigens. Ik heb geen zin om haar van tevoren mega zenuwachtig te gaan zitten maken. Hoe hebben jullie dat aangepakt of zouden jullie dat aanpakken?
pi_165137757
}:| }:| fokwet! Sinds 2 dagen hoeft madame niet te slapen overdag volgens haar...

Maar ik kwam eigenlijk vragen wanneer jullie ontdekte dat jullie peuter klaar was voor een peuterbed/groot bed?

De laatste avonden is het groot drama bij naar bed gaan,gillen, krijsen, over de rand gaan hangen, en vooral zo overstuur raken dat neerleggen en weglopen geen optie is.
Leg ik haar bij mij neer slaapt ze binnen 15 minuten en kan ik haar slapend overleggen, Is dit herkenbaar voor iemand? Ik vind n groot bed nog zo groot :@ dus zou dan eerder willen kijken voor m peuterbed
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 6 september 2016 @ 21:53:13 #171
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165137939
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij moeten donderdag naar cb. Heb er gelijk een combi afspraak van gemaakt. Djenna krijgt een prik .. Boaz gewoon controle zeg maar. Mijn sm vindt dat ik Djenna op die prik moet voorbereiden omdat ze me anders niet meer zou vertrouwen als we in de toekomst naar cb zouden moeten gaan. Komen we als het goed is ook niet meer voor haar overigens. Ik heb geen zin om haar van tevoren mega zenuwachtig te gaan zitten maken. Hoe hebben jullie dat aangepakt of zouden jullie dat aanpakken?
Ik heb het gewoon heel simpel verteld. Je krijgt een prikje zodat je sommige ziektes nooit zal krijgen. Prikje doet even zeer maar het is heel snel voorbij. Ze heeft geen kik gegeven. Ik denk dat je hiervoor echt het beste naar je kind kunt kijken; Elin vindt het altijd wel fijn om goed te weten waar ze aan toe is.
pi_165137953
Wow, 3 jaar in 116 :o Daar zit mijn kleuter van 4,5 net in :D maar goed, die was als peuter ook vrij chubby maar inmiddels heb ik ook mijn smalle broeken adresjes.... Mijn peuters van ruim 3,5 zitten in maat 104-110. Beetje afhankelijk van merk en maatvoering.

Hier is de laatste cb afspraak met 3 jaar en 9 maanden dus ik verwacht dat wij in oktober weer mogen voor ogentest en vaccinatie.

Oh en bij M hebben we het gewoon verteld. En ook eerlijk gezegd dat het een beetje pijn kan doen maar dat dat maar even is. Maar de cb arts was zo kundig en zo kindvriendelijk dat hij amper tijd had om zich er druk om te maken.

De meiden gaan we wel gelijktijdig laten prikken.
  dinsdag 6 september 2016 @ 21:53:45 #173
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_165137962
Hier is J met 2 jr 5 mnd overgegaan ivm komst broertje. Ging meteen goed eigenlijk, eenpersoonsbed, vonden we makkelijk, want dan pas ik er bij O+ We hebben gewoon de eerste tijd het voeteind volgegooid met zijn knuffelverzameling, dan leek het minder groot. En nog steeds ligt meneer wel eens overdwars in bed :o
pi_165138098
De meiden liggen nu een jaar in een peuterbed. Eigenlijk vooral toen ze er zelf in en uit wilden klimmen. M ging met ruim 3 pas over, maar dat was vooral omdat ik dat een goed idee vond (zwaar om in en uit te tillen en het werd wat krap). Bij alledrie is het in elk geval zonder problemen gegaan en ze waren allemaal heel erg trots op hun grote bed.
pi_165138116
Ja, dat waren hier ook wel de signalen, GM. Dat zie ik wel vooral nu achteraf.
Het was niet iedere avond drama, en het lukte ook altijd wel om haar te laten slapen in haar eigen bed, maar sinds ze in een groot bed slaapt, hebben we dit niet meer. Ze wordt ook 's nachts minder vaak wakker. Alleen soms wat verlatingsangst. Wij hebben wel direct de stap gemaakt naar een echt groot bed, en dat lijkt even enorm, maar ik geloof dat het voor I niet uitmaakt. Ik heb aan het uiteinde van het bed gewoon kussens en knuffels gelegd, dan voelt het toch wat kleiner en knus.

Twinkle, ik zou het denk ik wel zeggen, omdat ik merk hoe fijn I het vindt als ik haar vertel wat er gaat gebeuren. Zou er geen groot verhaal van maken, alleen opmerken: we gaan naar het cb en dan krijg je een prikje. Mocht ze dan veel gaan doorvragen en alles, dan kun je daar natuurlijk wel op ingaan, maar ik zou het heel feitelijk en nonchalant vertellen. En als je het er van tevoren over hebt, kun je ook uitleggen waarvoor ze die prik krijgt, en haar geruststellen. Dat werkt dus bij I meestal goed. Het gaat wel ver om direct te stellen dat ze je anders niet meer zal vertrouwen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 6 september 2016 @ 22:00:36 #176
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165138358
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
}:| }:| fokwet! Sinds 2 dagen hoeft madame niet te slapen overdag volgens haar...

Maar ik kwam eigenlijk vragen wanneer jullie ontdekte dat jullie peuter klaar was voor een peuterbed/groot bed?

De laatste avonden is het groot drama bij naar bed gaan,gillen, krijsen, over de rand gaan hangen, en vooral zo overstuur raken dat neerleggen en weglopen geen optie is.
Leg ik haar bij mij neer slaapt ze binnen 15 minuten en kan ik haar slapend overleggen, Is dit herkenbaar voor iemand? Ik vind n groot bed nog zo groot :@ dus zou dan eerder willen kijken voor m peuterbed
Ik probeer je te appen, maar mijn WA is van de wap. Wij zijn direct naar een groot bed gegaan. Zo hoefden we niet 2 keer die 'overstap' te maken.. :)

De eerste paar dagen gingen wat moeizaam, nu een stuk makkelijker :)
Succes :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_165138385
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij moeten donderdag naar cb. Heb er gelijk een combi afspraak van gemaakt. Djenna krijgt een prik .. Boaz gewoon controle zeg maar. Mijn sm vindt dat ik Djenna op die prik moet voorbereiden omdat ze me anders niet meer zou vertrouwen als we in de toekomst naar cb zouden moeten gaan. Komen we als het goed is ook niet meer voor haar overigens. Ik heb geen zin om haar van tevoren mega zenuwachtig te gaan zitten maken. Hoe hebben jullie dat aangepakt of zouden jullie dat aanpakken?
Jan zei het zelf krijg ik ook een prikje? Dus gezegd weet ik niet misschien wel. Dus gezegd dat ik wel een mooie pleister voor de zekerheid mee zou nemen en verteld als hij een prikje krijgt dat het is dat hij dan niet zo snel ziek wordt.
Toen zei hij al dus netzo als Zita? (De hond) ja netzo als Zita.
Op hrt cb zei spock kijk er zit een soort water in die zorgt er voor dat jij niet zo ziek wordt en tijdens het prikken zat hij te kijken, geen kik! Dat ze alleen roze pleisters hadden was stom dus moest rentje uit mijn tas komen _O-

Verder ogentest, circel tekenen, blokjes stapelen, vormenstoof en hij moest springen (teun stond er naast te springen _O-)
pi_165139122
Bedankt dames. Goede tip wb het erbij kunnen gaan liggen in t grote bed... we hebben wel een groot bed op zolder liggen, en dan idd misschien maar alles volgooien met knuffels.

De aanzet tot eruit klimmen vind ik dus echt doodeng want dan klapt ze met dr hoofd op de vloer. :X
S. 2014
J. 2016
pi_165139209
Hier vorig jaar overgegaan naar een groot bed. Eigenlijk om bovengenoemde redenen. Ze was er vanaf de eerste dag blij mee.
Hier overigens de laatste tijd ook drama met het naar bed brengen. Ze roept 20 keer terug. En stopt pas als ik boos begin te worden. Probeer ik consequent te zijn is ze echt overstuur en dan loop ik toch weer (meestal uiteindelijk mopperend) naar boven. -O-

Twinkle, ik zou het vertellen. Maar bij Riley pas een aantal dagen van tevoren.
Zij mag 25 oktober naar her cb. De week daarvoor ben ik op vakantie. En dan ga ik het vertellen als we terugkomen daarvan.
pi_165139514
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Bedankt dames. Goede tip wb het erbij kunnen gaan liggen in t grote bed... we hebben wel een groot bed op zolder liggen, en dan idd misschien maar alles volgooien met knuffels.

Ik heb bij Otje een voedingskussen aan de zijkant onder het hoeslaken liggen. Eigenlijk tegen het uit bed vallen maar fijne bijkomstigheid is dat het een veel knusser plekje maakt van haar bed.
pi_165139854
Hier had het ledikantje al snel geen zin meer, want mevrouw blééf eruit klimmen... ook zonder geluid. Dan vond ik haar slapend op de grond, omdat ze niet terug kon.

We hebben haar toen zo'n little tikes "huisjes bed gegeven. Daar kan ze zelf ook weer in gaan liggen en dat werkte prima. Ze vond het ook helemaal geweldig dat roze met paars.

Dat bed is inmiddels doorgeschoven naar iemand anders en sinds een paar weekjes ligt de kleine meid in een eenpersoonsbed. Helemaal geweldig, want dan kan je er idd makkelijk even naast liggen. Oergezellig met dat gebabbel.
pi_165139993
Wij zijn van ledikant overgestapt op eenpersoonsbed zodra ik met m'n zwangere buik niet meer goed over de rand kon hangen om mevrouw op te tillen. Ze vond haar grote bed supergaaf en sliep er meteen prima in. Ik wou dat ik zelf ook zo'n tof bed had 8-)

pi_165140389
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:53 schreef Kyara het volgende:
Wow, 3 jaar in 116 :o Daar zit mijn kleuter van 4,5 net in :D maar goed, die was als peuter ook vrij chubby maar inmiddels heb ik ook mijn smalle broeken adresjes.... Mijn peuters van ruim 3,5 zitten in maat 104-110. Beetje afhankelijk van merk en maatvoering.

Ach, mijn dame van 6 is nu 110cm :D

Over prikken: het is zo erg als dat je het als ouders ook maakt. Leyla moet elk half jaar naar de kinderarts en daar hoort bloedprikken bij. Dat weet ze, daar piept ze vooraf dan ook wel over maar sommige dingen moeten nu eenmaal. Ik neem haar gewoon lekker op schoot, hou haar zelf vast, dikke kus en hop.

Daarna halen we altijd wat lekkers bij de kiosk. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165140759
Hier zijn we met Boaz over gegaan omdat ie idd ook ineens overstuur raakte etc. 3 maanden problemen mee gehad :O ... toen ben ik er eens een nachtje naast gaan liggen en kreeg al snel de indruk dat het bedje veel te klein voor hem was. Iedere keer als ie zich draaide, stootte hij zich wakker tegen de spijlen van het bedje. Peuterledikantje was effe wennen voor hem .. dus ook een onrustige periode mee gekend. Zeker toen hij in de gaten kreeeg dat hij er zelf uit kon klimmen. Nu slaapt hij er prima in zonder huils. Alleen 's morgens erg vroeg wakker .. dus we zijn hem nu aan het leren dat ie toch echt moet blijven liggen. Maar in combi met 38-wekenbuik gaat me dat nu even minder goed af en kies ik doordeweeks voor de weg met de minste weerstand .. lekker jnconsequent :@ .. komt wel weer goed als ik dadelijk mobiel ben ^O^
pi_165141253
Bij drie jaar is er inderdaad een CB afspraak. Zonder prik, met ogentest. Zie hier het resultaat ;)
pi_165141286
Shandaly. Wat is ze toch al groot O+
pi_165142676
Staat dr heel goed Shandaly!

Bedankt voor alle input, we gaan even brainstormen, en herkenbaar amsel, hier zit de buik soms ook klem :P
S. 2014
J. 2016
pi_165144447
WoW, wat staat het er goed Shandaly!

Hier was ik bij Js er best snel bij. Die sliep niet, dus uit wanhoop ;)
Ow rond 2,5 geloof ik, of zelfs iets eerder. En die sliep daarna eindelijk door! Nu heeft Ow een hoogslaper (maar op het moment staat hij even laag ivm het zindelijk worden 's nachts) en Js een peuterbedje.
pi_165144597
Dank voor de tip van de regenkleding. Ook besteld. 😊.

Wat lief, zo'n brilletje. I zei vanochtend tegen haar vader: 'ik ben nog klein, ik heb nog geen bril.' We zullen zien. 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165144804
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:58 schreef Shandaly het volgende:
Bij drie jaar is er inderdaad een CB afspraak. Zonder prik, met ogentest. Zie hier het resultaat ;)
[ afbeelding ]
mooie bril!
En bij 3 jr 9 maand is de prik
pi_165144826
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2016 22:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach, mijn dame van 6 is nu 110cm :D

Over prikken: het is zo erg als dat je het als ouders ook maakt. Leyla moet elk half jaar naar de kinderarts en daar hoort bloedprikken bij. Dat weet ze, daar piept ze vooraf dan ook wel over maar sommige dingen moeten nu eenmaal. Ik neem haar gewoon lekker op schoot, hou haar zelf vast, dikke kus en hop.

Daarna halen we altijd wat lekkers bij de kiosk. ;)
Veel ziekenhuizen bieden tegenwoordig ook verdovingszalf aan, doen wij ook maar zeg altijd wel je moet de afweging maken wat is erger de prik of het wachten tot de prik. Ne eczeem huid kan op de zalf reageren
pi_165146959
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 08:16 schreef Goitske het volgende:

[..]

Veel ziekenhuizen bieden tegenwoordig ook verdovingszalf aan, doen wij ook maar zeg altijd wel je moet de afweging maken wat is erger de prik of het wachten tot de prik. Ne eczeem huid kan op de zalf reageren
Voor die ene seconde dat ze de naald inbrengen?

Niet zo piepen hoor. Van je fiets vallen doet meer zeer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_165147784
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 10:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voor die ene seconde dat ze de naald inbrengen?

Niet zo piepen hoor. Van je fiets vallen doet meer zeer.
zo ben ik ook hoor maar hoor het aan te bieden ;)
pi_165149501
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 08:14 schreef Goitske het volgende:

En bij 3 jr 9 maand is de prik
En nog een ogentest ;)
pi_165149577
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

En nog een ogentest ;)
jep! Wist ik niet dus ik oh niks geoefend _O-
pi_165149718
Nou, op die leeftijd kunnen ze de plaatjes ook wel benoemen toch?

Ik wist wel van de ogentest, vooral omdat het bij M altijd met hakken over de sloot was, maar ook niks geoefend hoor. Ga ik met de meiden ook niet doen.
pi_165149723
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:09 schreef Kyara het volgende:

[..]

En nog een ogentest ;)
Bij 3j die met de ouderwetse plaatjes, en bij 3j9m die met de c-tjes, toch? Daar valt ook niet veel aan te oefenen...
pi_165149746
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:22 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Bij 3j die met de ouderwetse plaatjes, en bij 3j9m die met de c-tjes, toch? Daar valt ook niet veel aan te oefenen...
Hier ook de plaatjes nog een keer :Y
Hoewel dat misschien ook alleen voor M was omdat hij steeds hakken over de sloot was? Aan die C-tjes zijn we toen niet eens toegekomen geloof ik. De doorverwijzing was wel duidelijk :')
pi_165149785
Ik moest maar eens bellen geloof ik... 3,5 en nog geen oproep van cb gezien. Alhoewel ik heel sterk betwijfel of L zo'n bril gaat opzetten en plaatjes gaat benoemen :@ wegen en meten was vorige keer al n drama
pi_165149795
quote:
2s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook de plaatjes nog een keer :Y
Hoewel dat misschien ook alleen voor M was omdat hij steeds hakken over de sloot was? Aan die C-tjes zijn we toen niet eens toegekomen geloof ik. De doorverwijzing was wel duidelijk :')
De c tjes zijn bij ons toch de beestjes geworden aangezien ze in een verbouwing zitten dus een noodpand en de c tjes hadden ze niet meegenomen. Dus jan nogmaals de plaatjes maar hij zag zonder problemen de onderste regel waar ik met bril al moeite mee heb _O-
pi_165150021
Shandaly, big girl! En wat een leuke bril!!

Wij hebben de regenkleding van vorig jaar nog van de Lidl en die past hij nog steeds. Ik vond ze nu ook wat minder leuk dan vorig jaar, maar dat is persoonlijk.

Vanochtend weer gaan zwemmen bij de M'veense Plassen. Dat joch ligt dus gewoon meteen in het water he. Wat nou koud? Hij wilde in zijn blote billen want zijn nichtje rende ook in blote billen rond. :D Lekker uitgebreid en ongeneerd plassen in het water en kijken of iedereen het wel zag. _O- Mannen!
pi_165150078
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:26 schreef Fieder het volgende:
Ik moest maar eens bellen geloof ik... 3,5 en nog geen oproep van cb gezien. Alhoewel ik heel sterk betwijfel of L zo'n bril gaat opzetten en plaatjes gaat benoemen :@ wegen en meten was vorige keer al n drama
ze kunnen je verassen he! Vooral niet laten weten dat je twijfelt of ze het gaan doen want dam vertikken ze het juist
pi_165151150
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:48 schreef Goitske het volgende:

[..]

ze kunnen je verassen he! Vooral niet laten weten dat je twijfelt of ze het gaan doen want dam vertikken ze het juist
Ik hoop het toch niet ;)
pi_165153322
Die peuters zijn echt evil :D

Hier vertelde Riley mij vannacht een verhaal waar ik de rillingen van kreeg
Ze vertelde over toen ze dood was. Dat er een auto op haar stond en zij plat was. En ik kon haar niet redden. En opa riep: "Het lukt niet mama"
pi_165154273
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:26 schreef Fieder het volgende:
Ik moest maar eens bellen geloof ik... 3,5 en nog geen oproep van cb gezien. Alhoewel ik heel sterk betwijfel of L zo'n bril gaat opzetten en plaatjes gaat benoemen :@ wegen en meten was vorige keer al n drama
Luuk deed t de eerste keer niet, en een maand later weigerde hij lekker nog een keer. We hebben t er voor nu maar bij gelaten. zien straks wel met de test van bijna 4 jaar
*poef* nu is het weg
pi_165159578
Nou, mijlpaaltje hier. I heeft voor het eerst en op eigen initiatief een plas gedaan op het potje. Het grappige was dat ze er ook echt de tijd voor nam en toen het wel echt lang duurde, wilde ze dat wij onze ogen dicht deden. Toen lukte het wel. Zo trots als een pauw. Ben heel benieuwd of het nu doorzet. :) .

Verder zong ze in bed een heel lief zelfbedacht liedje. O+ . "Morgen is het weer licht. Dan is daar (wijzend naar het raam) de zon opgekomen. En dan is het een mooie dag. Mooie, mooie, dag dag daaaag." O+ . Tjonge, wat kun je dan weer uit elkaar klappen van liefde en geluk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165159615
Jeetje, Omen, las eerst over je bericht heen, maar wat een enge, nare droom is dat zeg! Brrrr. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165159997
Omentielvo brrrr wat een enge droom. ;(

Franny wat knap van I dat ze gewoon zelf een liedje bedenkt. O+
En hoera voor het eerste plasje op de pot op eigen initiatief. *O* Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

Wij hebben weer een ziek peutertje. S heeft net zijn hele bed ondergespuugd. :{ Hij vroeg wel om een emmertje, maar papa was even niet zo helder van geest om S tijdens het emmer halen even in de badkamer te parkeren.
Er heersen bij ons op het kdv en op de basisschool een paar nare buikgriepvirusjes en S heeft er nu voor de tweede keer in 2 weken tijd eentje opgepikt. Ik hoop dat hij zich weer snel beter voelt, arm ding.
  woensdag 7 september 2016 @ 21:44:14 #209
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165160820
Bah wat naar Nikki, hopelijk is het hierna voorlopig even klaar met ziek zijn.

Franny wat een schattig liedje en *O* voor het plasje! Lucas riep vandaag ook ineens dat hij moest plassen en de luier uit moest. En ja hoor, hij plaste op het potje :o vervolgens een hele rol wc-papier gebruiken om zijn piemel af te vegen :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165161143
Ah mooi, Chanty, simultaan eerste plasjes doen! Mijn grote heldin riep nog een paar keer heel hard toen ze net op het potje zat 'Ik ga op potje plassen, ik ben niet bang!!' :') . :D .

Nikki, beterschap. Hopelijk kan hij lekker slapen vannacht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 7 september 2016 @ 23:09:37 #211
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165163458
Hahaha dappere dodo O+

Lucas had vandaag zijn eerste vier-woorden-zin: "ik ga ijsje eten." :') oh en hij riep: papa buiten nu! Inclusief kom hier wijsvinger :D duidelijk afgekeken van de "Lucas ik wil dat je nu hier komt" :') en omdat we moesten lachen herhaalt hij het x 10. Sowieso tettert hij de hele dag door O+ dan zegt hij een aantal keren na elkaar dat de stoel rood is en hij stopt daar ook pas mee als je bevestigd hebt dat de stoel idd rood is. Om vervolgens door te gaan met dat de auto blauw is of de tafel bruin.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165166674
Jemig Omen wat een nare droom!

Nikki beterschap voor S.

En wat knap van de potjesplassers! Mijn peuter klauterde vandaag uit het badje in de tuin om in het gras te gaan staan plassen, telt dat ook? :')

Vanochtend voor het eerst naar peutergym geweest en ze vond het zo ongelooflijk leuk, rende de hele tijd rond met een grote grijns op haar gezicht O+



Alleen is het best een logistieke uitdaging met baby erbij, dus even kijken hoe we dat voortaan gaan doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Amsel op 08-09-2016 03:24:23 ]
pi_165167763
Chanty ook al zo'n knapperd met potjesplassen! *O*

Amsel tof dat ze de gym zo leuk vond. L kon er ook altijd enorm van genieten.

S is echt ziek. Hij hoefde niet meer te spugen, maar vanmorgen werd hij wakker met 39.1 dus hij blijft vandaag lekker thuis met zijn papa. Hopelijk knapt hij weer snel op.
pi_165168113
Hahaha Amsel, die gif ook :D Wij doen ouder- en kindgym, ook peutergym maar dan geen echte les, maar begeleiding door de eigen ouders. Echt onwijs leuk! Bij ons liggen de baby's op een paar speelmatten met wat speelgoed.
pi_165168256
Go I, wat goed Franny! En go Lucas! B geeft het soms aan, vooral als hij naar bed moet.
Wat een en verhaal Omen, was ze zelf ook bang of werd het achteloos verteld?
Ah wat naar Nikki, hier ook om ons heel verhalen van zieke kindjes (en ouders) maar B onstpringt de dans nog gelukkig. Beterschap voor S.
Dat klinkt goed Amsel! Hier begint peutergym morgen weer maar van de 8 keer konden wij er 2 niet, waaronder morgen want een bruiloft. Dus volgende cyclus schrijven we B in.

Morgen gaat B naar mijn moeder en de halve buurt en familie gaat hem entertainen geloof ik. De buren van mijn moeder hebben 2 jochies waarvan 1 van B's leeftijd en die hebben een erg leuke klik. Hij gaat er tot en met zijn middagslaapje van zaterdag logeren. Wij hebben dus een bruiloft en slapen heel sjiek in een hotel 4 km van mijn moeder af en 100 meter van de feestlocatie af. :D
pi_165168537
Iets heel anders: vind iemand het leuk om eens een woensdag af te spreken bij Dierenpark Amersfoort? Of moet ik daar even een apart topic voor aanmaken? :@
pi_165168739
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:40 schreef exode het volgende:
Iets heel anders: vind iemand het leuk om eens een woensdag af te spreken bij Dierenpark Amersfoort? Of moet ik daar even een apart topic voor aanmaken? :@
Ja leuk! Is mijn vrije dag (met peuter en baby dus) en we hebben een abonnement :)
pi_165168835
Yeah, B en ik hebben ook een abo en woensdag is dus ook mijn vrije dag.
Wat mij betreft wordt het pas eind september/begin oktober dus als er nog leuke mensen aan willen haken :D
pi_165169789
Ik hou het even in mijn achterhoofd als ik onder de leuke mensen val :+ ! Geen abbo hier dus best hoge kosten voor een dag. Plus dat ik geen idee heb hoe dat dan werkt met de middagslaap. 1e week okt heb ik een cursusdag dus als het die datum wordt kan ik sws niet mee :)

F en ik waren gisteren even lunchen in de stad :9 Hij had het geluk z'n favoriete broodbeleg te kunnen krijgen; 1 deel van't broodje met een gekookt eitje en het andere deel met pesto :9~
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heerlijk dit weer! Toen hij sliep heb ik heerlijk in de hangmat in de tuin een boekje gelezen. Zo fijn om jezelf dat even te gunnen, vind ik vaak moeilijk... (een poets helpt echt zo veel O+ )

Succes vandaag Twinkle!! Go for it!

Gym klinkt leuk Amsel! Zou F denk ook heerlijk vinden, alleen nog niets kunnen vinden in de buurt op dagen dat we ook zouden kunnen :{

Nikki, wat sneu weer ziek! Beterschap voor S :*
pi_165170001
Beterschap voor S

Succes twinke

wat een tevreden snoetje Fazz

Klinkt geslaagd Amsel. Ik heb Sac opgegeven voor dansen ze zijn begonnen met een groep vanaf 2 jr hier. Kan ze mooi na haar zus gaan. Alleen roept ze nu heel hard dat ze niet wil.
pi_165170691
Wat een heerlijk bekkie heeft F. Fazz O+

Peutergym gaan we hier doen als de kleine geboren is, dan ben ik weer mobiel(er) en is het gelijk even mama-sarah tijd.

Lekker warm vandaag maar Saar haar nieuwe schoenen kwamen binnen en die moet je natuurlijk aan, ook als ze voor de herfst zijn. :')

S. 2014
J. 2016
pi_165172074
Wat een leuke foto Fazz! Heerlijk koppie! :)
Leuk als je ook meegaat, voor F is het gratis toch?
B slaapt gewoon in de buggy overigens (tenminste normaal gesproken, zal je zien dat het die dag verdomt)
pi_165174926
Wat een lekker koppie heeft ie Fazz :)

GM mijn dame brengt de hele zomer door in winterschoenen. Weigert (meestal) haar sandalen en komt dan met haar laarsjes aanzetten. Goed joh, wat jij wilt. Ik vind het er meestal wel hip uitzien, zo'n festival look :D
pi_165175052
Hier ook eentje die alleen maar op zn sportschoenen wil lopen (adidas superstars O+). Hij is bezig aan zn tweede paar, en als deze te klein zijn komen denk ik weer dezelfde in een grotere maat, J wil niks anders meer.

Teva's doet ie alleen onder dwang aan, maar nu laat ik t maar even zo, ze zijn eigenlijk toch aan de kleine kant. Crocs daarentegen zin wel favoriet, maar vind ik buiten onze tuin niet zo'n succes :+
pi_165175248
Haha. Peuters met een mening :D

Mijnes ging vandaag naar het kdv met shorts, tshirt en kerstboommuts!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165175761
_O- _O- _O- :D Room!
pi_165176481
Is het bij jullie ook nog zo warm room? En je dochter heeft stijl.
pi_165176734
Ja deze en vorige week was het heerlijk weer! Niet té warm, zo'n 20-25 graden, en dan wel zo fris herfstig in de ochtend <3 Goed mutsenweer dus :P
pi_165177494
Hahahaha Room O+ lekker kind!
S. 2014
J. 2016
pi_165178949
Room wat een grapjas heb je daar. :D
pi_165179183
Haha, Room, wat leuk toch die peuters!

Het is wel een beetje gek om met dit weer gevoerde regenlaarsjes bezorgd te krijgen. Maar ik had tegelijk met die regenkleding ook maar meteen gezocht naar goede regenlaarsjes, die van boven dichtgetrokken kunnen worden (zodat ze niet om de haverklap uitvallen) en gevoerd zijn zodat ze warmer en ook wat steviger zitten. I wilde ze natuurlijk meteen aan bij thuiskomst van kdv.

Hoe is het nu met S. Nikki?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165179334
Oh van die gevoerde regenlaarsjes zijn zo fijn! Het is al snel koud in die dunne rubber dingen, als het nat is. En ik snap I wel hoor, ik wil nieuwe dingen ook altijd meteen aan :D Liep als kind ook altijd met nieuwe schoenen in huis, was altijd bijzonder (we deden (en doen) altijd onze schoenen uit bij thuiskomst)

Vroeg ik me ook af, Nikki! Ben benieuwd of jullie gesprek verandering heeft gebracht.
pi_165181451
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 09:40 schreef exode het volgende:
Iets heel anders: vind iemand het leuk om eens een woensdag af te spreken bij Dierenpark Amersfoort? Of moet ik daar even een apart topic voor aanmaken? :@
Ik kijk mee!
Zeker leuk, maar wel wat verder weg :)
pi_165181642
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2016 18:29 schreef Franny_G het volgende:
Haha, Room, wat leuk toch die peuters!

Het is wel een beetje gek om met dit weer gevoerde regenlaarsjes bezorgd te krijgen. Maar ik had tegelijk met die regenkleding ook maar meteen gezocht naar goede regenlaarsjes, die van boven dichtgetrokken kunnen worden (zodat ze niet om de haverklap uitvallen) en gevoerd zijn zodat ze warmer en ook wat steviger zitten. I wilde ze natuurlijk meteen aan bij thuiskomst van kdv.

Hoe is het nu met S. Nikki?
Welke heb je gekocht?
S. 2014
J. 2016
pi_165181760
Wachten op je laarsjes en regenjasjes en dan zie je een dhl busje als een gek over het woonerf je huis voorbij racen -O-
pi_165182093
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 20:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Welke heb je gekocht?
Deze, van het merk playshoes:

"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165182186
Dank je!
S. 2014
J. 2016
pi_165182343
Pfff, hier even enorme ergernis, dat hebben we niet vaak....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165182940
Herkenbaar Franny, Hier zijn e2 vooral op mij gericht. Het is mama voor en mama na. Voor viend heel frustrerend maar uiteindelijk ben ik aan het redderen.

Ean was ook heel jaloers dan Sac vandaag bij mij mocht blijven. Sac gaat ook per 1 okt. toch nog een jaar naar een gastouder en dat vindt Ean ook niet leuk.
pi_165183175
Hm fran, dat klinkt uitdagend. En doodvermoeiend, letterlijk, want jij bent ook maar een mens.

Denk je zelf dat het komt doordat hij weinig met I doet, of dat ze sowieso aan jou had gehangen? Ik zou sowieso het gesprek aangaan met je vriend, op een open manier. Vertellen wat jij beleeft, en wat hij er van denkt. Halverwege kan je dan inspelen op dat het misschien kan helpen als die twee wat quality time zouden hebben, al is het maar om jou op dat moment even te ontlasten.
pi_165183337
Heel herkenbaar Franny.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_165183521
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:08 schreef Roomsnoes het volgende:

Denk je zelf dat het komt doordat hij weinig met I doet, of dat ze sowieso aan jou had gehangen?
Dat is zo lastig he, dat weet je niet zeker. Beetje kip en ei-verhaal. Ik vind het eigenlijk al vrij onaardig van mezelf dat ik dat denk: dat het ook komt omdat hij niet genoeg investeert in tijd met haar. Want dan bekritiseer ik hem dus, terwijl hij juist probeert de situatie te accepteren zoals het is. Die gedachtegang komt ook voort uit mijn frustratie, dan zoek ik misschien een 'zondebok'.

I en ik zijn wel heel sterk 'twee-handen-op-één-buik'. Heel fijn en bijzonder, maar voor hem uiteraard niet altijd gemakkelijk. Ik krijg ook steeds meer het idee dat ze wat karakter betreft veel op mij lijkt, ik begrijp haar heel goed. Dat kan in de toekomst best nog wel eens lastig worden, en dan heeft ze haar vader denk ik hard nodig. :') .

quote:
Ik zou sowieso het gesprek aangaan met je vriend, op een open manier. Vertellen wat jij beleeft, en wat hij er van denkt. Halverwege kan je dan inspelen op dat het misschien kan helpen als die twee wat quality time zouden hebben, al is het maar om jou op dat moment even te ontlasten.
Ja, hebben we inmiddels wel gedaan, maar ik merk dat hij wat dichtklapt. Het raakt hem ook wat meer dan hij laat blijken, volgens mij. Ik heb hem wat suggesties gedaan van dingen die hij samen met I kan doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165183721
Kinderen kunnen soms wat onbeholpen zijn in hun afwijzingen. Misschien heeft hij daar meer moeite mee dan hij wil laten blijken? En ik merk dat veel mensen, vooral mannen, eigenlijk, moeite hebben om iets te bedenken om met kinderen te doen, of hoe ze met gedram en om mamma roepen om moeten gaan. Dat maakt natuurlijk ook onzeker, en ik merkte aan mijn man dat om mij roepen de makkelijkste uitweg is, want dat werkte toch?

Wij hebben een hele poos geleden afgesproken (nadat we met bv gestopt waren denk, met 15 mnd) dat als hij O troost, ik haar dan niet overneem als ze om mij roept. Ik kom er bij staan, maar dat hij het oplost. Zelfde als naar bed brengen. Hij blijft er bij zitten als ze om mij roept. Ik roep dan van beneden "mamma is hier,ga maar slapen", maar geef niet toe. Soms moeilijk, want ze heeft mij immers nodig, dacht ik. Het voelde zo gemeen. maar toen bedacht ik me dat haar vader minstens zo goed is voor haar, als ik, en dat ze met hem echt niets tekort komt.
pi_165183939
Ja, die afwijzingen komen toch best hard aan. Ook al probeer je er boven te staan.
Ik kan haar op zich prima aan mijn vriend overdragen en we hebben ook heel lang gedaan dat mijn vriend haar naar bed bracht. Maar de laatste tijd, omdat ze in een nieuw bed ging slapen, ben ik dat weer meer gaan doen, en nu wil ze het liefst dat ik het doe. Het helpt al wel als ik het ruim van tevoren aankondig dat papa haar vandaag naar bed zal brengen.

Het is meer heel lastig als de situatie escaleert, zoals gm beschrijft. Dat ze dus echt helemaal over de rooie gaat en ook niet tot bedaren komt, en ik hoor dat mijn vriend het ook niet meer weet. Een krijsend, hysterisch kind aanhoren dat om haar mama roept en dan een vader die haar niet rustig weet te krijgen... Dan ga ik er toch naar toe.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165184085
Dat laatste is dan idd vaak het punt dat ik toch maar naar boven ga, want hysterisch overstuur gaan slapen vind ik ook geen fijne gang van zaken... en soms hoor ik mn man aan het einde van zn latijn zijn en dan neem ik het ook over.
S. 2014
J. 2016
pi_165184157
Ach dat is ook sneu he, dat het dan even zo moeilijk is voor ze, dat ze er niet uitkomen. En minstens zo lastig voor de vaders! En voor jullie natuurlijk :)
pi_165184243
Zeker, Room. Daarna zijn we ook helemaal gesloopt. Maar het fijne is wel dat het gelukkig heel vaak ermee eindigt dat we een knuffel met z'n drietjes doen. *; .

GM, voor jou is het nog eens extra zwaar zo. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165184352
Wel fijn dat jullie er dan met z'n drietjes wel uitkomen. Zo'n grouphug is zo fijn! Sowieso kusjes en knuffels van die kleintjes. O zegt vaak nee, maar als ze dan met die open armpjes op je af gerend komt om te knuffelen.. O+ O+ O+
pi_165184365
Ach ergens is het ook wel weer knus als ze dan op schoot in slaap kukelt... O+ weer even ouderwets. Al blijf ik erbij dat haar vader een betere ligplek is atm,Saar vouwt zich om mn buik heen.

T is een (onwijze kloterige) fase en word vanzelf beter... tot die tijd kunnen we hier lekker spuien en zijn we niet alleen. :)
S. 2014
J. 2016
pi_165184583
Het ging hier ook vaak beter als ik gewoon helemaal weg was. Als ik ging sporten rondom bedtijd had papa het stukken makkelijker. Zelfs makkelijker dan wanneer ik het deed. Maar ben wel bij dat we uit die fase zijn :@

Wij stonden gister voor een dichte deur bij de dansles. Bleek een weekje later te starten. Ik moet zeggen dat mijn peuters dat verrassend goed opnamen :D
Op het kdv gaan ze 2x per week naar de peutergym. Vinden ze erg leuk :Y Ouder en kind gym heb ik met M gedaan maar dat vond ik niet (in elk geval niet met mijn kleuter (toen dreumes/peuter), later naar peutergym gegaan en dat vond hij superleuk. Volgende week start hij met kleutergym.
  donderdag 8 september 2016 @ 22:04:15 #251
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165184859
Oh jeeej! Gelijkgestemden *)
I feel you all ladies, want ook hier een draak waar echt geen land mee te bezeilen is.. Man oh man! :X ;(

Werkelijk alles is 'neuh neuj' !
En dat driftbuiige en boze overdertoeren gedrag is enigszins herkenbaar, wij zijn vorige week bij het naar bed brengen toen een dergelijke situatie zich voordeed gewoon haar kamer even uitgelopen, want op dat moment werkte en wilde ze helemaal niets. Na 5 minuten was ze weer bedaard en ben ik op haar verzoek bij der gaan zitten. Uitgelegd dat boos worden of verdrietig zijn best mag, maar dat daarvoor niet gemept/met spullen gegooid of iets anders wat niet mag voor hoeft te worden en dat papa of mama het helemaal niet leuk vinden om boos te worden. Meestal kruipt ze dan tegen ons aan en krijgen we een kusje van der. Wij geven er dan 1 terug en dan gaat ze wel lief en vrij snel slapen :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_165184912
Het is ook gewoon echt dat he, een fase. Het gaat vanzelf weer voorbij. Zelf denk ik dan altijd maar: hoe kunnen we het zo makkelijk mogelijk inrichten voor iedereen? Met zo'n mama- of papaplakfase gaan we er dan ook gewoon in mee. Geen strijd, geen geregel.
  donderdag 8 september 2016 @ 22:09:00 #253
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165185064
Ik zei vanavond nog tegen mijn man, hoe bizar zich dat ineens van het 1 op het andere moment kan openbaren..

De dag ervoor een (b)engel en de dag erop lijkt er geen land mee te bezeilen :o
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_165185153
Klopt Wup :Y

Ik merk hier dat ze even moeite hebben om weer in het ritme te komen nu de school weer begonnen is, ik weer aan het werk ben en ze dus weer meer "moeten". Vooral J wordt daar nogal recalcitrant van.
pi_165185170
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2016 21:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ach ergens is het ook wel weer knus als ze dan op schoot in slaap kukelt...
Ik denk ook vaak dat dit de dingen zijn waar je later met heimwee aan terug gaat denken. Dan ben je al de narigheid erom heen vergeten. Maar dat kleine lijfje zo tegen je aan.. O+ . Blijft toch geweldig.

Wel goede tip, WupWup. Behalve dan dat ik het soms wel echt heel zwaar vind, in combinatie met een veeleisende baan. Maar misschien moet ik ook even wat avondjes buiten de deur gaan plannen, zoals Kyara ook schrijft, dan gaat het ook gewoon goed, en dan kan ik me weer beetje opladen. De afgelopen weken waren even behoorlijk zwaar. Zeven uur achter elkaar lesgeven in een bloedheet klaslokaal maakt je ook niet een gezelliger mens. Van mij mag de herfst wel beginnen. :') .

Rijst, ook sterke ermee!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165185593
Hier moet ik ook het bedtijdritueel doen en wordt papa niet geaccepteerd, tenzij ik niet thuis ben. We vinden het eigenlijk wel best zo. Vaak gaat mijn man na het eten nog even met peuter naar de speeltuin, of een rondje lopen, of een stukje fietsen. Hij is ook niet echt van de grote activiteiten met haar, maar dat kwartiertje of half uurtje na het eten is dus echt hun tijd samen. Staat niet in verhouding tot de hoeveelheid mama-tijd, maar so be it. Ik merk juist dat het hem makkelijker af gaat nu peuter wat ouder is. Met de baby zie ik weer dat hij eigenlijk niet zo goed weet wat hij ermee aan moet, en na 10 minuten op schoot zich afvraagt wat nu eigenlijk de bedoeling is met zo'n kind ;)

Overigens is 's ochtens niemand welkom bij peuter op de kamer, ze heeft een enorm ochtendhumeur. Papa wordt direct weggestuurd, ik "mag" wel naar binnen maar dan is het constant gedrein. Het is pas OK als ik haar broertje naar binnen breng, dan is het "BABYYYYY!!! :) :) :) :)" en is ze direct vrolijk O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 08-09-2016 22:48:50 ]
pi_165185707
Even een :*

Nikki, hoe gaat het met S.

Die nachtmerrie van Riley werd ze overstuur door wakker. Maar toen ze mij vertelde wat ze gedroomd had deed ze dat heel achteloos

Vandaag besloot ze dat je een emmer best wel als badje kan gebruiken

pi_165188333
Omentielvo die emmerfoto. O+

Met S gaat het aardig. Hij heeft de hele dag gespeeld en zijn papa geholpen met klussen voor de nieuwe kast van S. Ondanks de koorts leek het alsof er niets aan de hand was aldus mijn man. Toen ik thuiskwam vanavond was hij erg gezellig en kwebbelde aan één stuk door. Het zal dus allemaal wel loslopen. Ik hoop dat het zo blijft, want ik heb al de hele week in mijn hoofd om zondag naar de dierentuin te gaan. Even kijken hoe het gaat, want dan gaan we zondag heerlijk dieren kijken. O+

Iemand vroeg nog naar L. Met L gaat het sinds vorige week een stuk beter. Nog steeds wel af en toe een uitspatting, maar ze is ook gewoon een meisje van 6 en dat is denk ik heel normaal gedrag.

Franny wat een lastige situatie. Zeker omdat je man vast en zeker op zijn eigen manier zijn best doet voor I. Wat Wup ook al zegt, meeveren lijkt me een goede optie. Er komt dan vanzelf een moment dat het naar bed brengen door papa weer wel geaccepteerd wordt door I.
Ik herken wel heel erg wat je zegt over de combi met je veeleisende baan. Dat is iets waar ik ook regelmatig tegenaan loop. Soms wil je heel even kunnen relaxen als je uit je werk komt en niet direct 2, vaak jammerende, peuters aan je been hebben. Het kost me af en toe best even moeite om de knop om te zetten en te bedenken dat zij me de hele dag hebben moeten missen en daarom echt even aandacht nodig hebben. :@
pi_165199683
Omen O+

Fijn dat het allemaal weer beter gaat thuis NIKKI.

Saar heeft sinds een paar dagen besloten dat middagdutjes niet coor peuters zijn... beetje jammer dat haar humeur daardoor rond 17:00 ver beneden vriespunt is :')
S. 2014
J. 2016
pi_165203486
Mijn dochter is al de hele dag compleet over de flos :'( Getriggerd door alles en niks, niet te voorkomen en niet op te lossen. Ze ligt nu boven op de overloop om zich heen te schoppen :'(

Het kan 100 keer een fase zijn maar het is wel een KUT fase. En net als je denkt dat je er doorheen bent begint het gezeik weer.
pi_165203614
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:18 schreef Kyara het volgende:
Mijn dochter is al de hele dag compleet over de flos :'( Getriggerd door alles en niks, niet te voorkomen en niet op te lossen. Ze ligt nu boven op de overloop om zich heen te schoppen :'(

Het kan 100 keer een fase zijn maar het is wel een KUT fase. En net als je denkt dat je er doorheen bent begint het gezeik weer.
;( gaat zus dan niet mee doen? Vind het t rotst als je geen oorzaak weet, dan kun je het ook niet oplossen.
S. 2014
J. 2016
pi_165204279
Sterkte, Kyara! Ik houd er rekening mee dat een temperamentvol/emotievol kind zo blijft, dus I gaat vast op haar tiende niet meer stampvoeten en op de grond liggen rollen, maar wel met de deuren slaan. En haar moeder de schuld geven van alles.

Hier echt een superblij kind van het kdv gehaald. Wat een energie, wil meteen weer in de binnentuin met de buurtkinderen spelen, en maar rennen en vliegen. _O_ . Terwijl ik een beetje suf van de warmte en de werkweek op een tuinstoel hang. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165204358
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
gaat zus dan niet mee doen? Vind het t rotst als je geen oorzaak weet, dan kun je het ook niet oplossen.
Oh de oorzaak weet ik wel hoor. Het kind is doodmoe. Maar ja. Ik kan haar niet dwingen om te gaan slapen he. En verder weet ze zelf ook niet wat ze wil. Bovendien kun je ook niet alles oplossen.
pi_165206036
Ik dacht dat Boaz weer gemaakt was maar dat was helaas van korte duur. Weer stuk -O-

Tis een faaaaaaaase :O
pi_165206141
Kyara :*

Twinkle :*

Hier de fase dat ik een stoute mama ben als het niet gaat zoals zij wil :'(
En helaas voor haar kan niet alles gaan zoals zij het wil
pi_165206302
Tis wat met die peuters van ons -O- ... niet leuk ook als je stomme mama wordt genoemd want je bent heul niet stom omen :* ... wat jij allemaal onderneemt met Riley.. petje af!
  vrijdag 9 september 2016 @ 20:27:51 #267
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165207503
Het hoort er allemaal bij, schouders ophalen en niets van aantrekken.
En vooral onthouden dat je beste kunnen heus goed genoeg is! En je dus niet stom bent.
pi_165208087
Volgens mij zit er iets in de lucht want die peuters hier zijn ook verschrikkelijk de afgelopen dagen.

Sinds dinsdag dwars en luisteren voor geen meter. Zelfs bij de gastouder niet, ik dacht ff dat het aan mij lag aangezien ik echt een zware week op het werk heb gehad en dat het misschien thuis doorwerkte maar dus niet....
pi_165208186
Goede nieuws mijn bestelling van de lidl is er *O*

Helemaal blij met de regenkleding *O*
pi_165209557
Kyara, :* zulke dagen zijn niet leuk.

GM, peuters die net 2 zijn en middagslaapjes skippen is meestal geen goede combi inderdaad. Hopelijk besluit ze snel dat slaapjes toch wel handig zijn. :*

Ik moet even van me afschrijven. Ik ben vandaag 10 jaar ouder geworden in 1 seconde. :{ Mijn lieve T struikelde over zijn eigen voeten omdat hij boos en moe was en viel daardoor met zijn hoofdje op een kast die open stond, dus echt op een harde punt. De klap bezorgde me letterlijk de rillingen en ik word nog steeds naar als ik eraan terugdenk. Gelukkig huilde T gelijk, maar het resultaat was een grote snee midden op zijn voorhoofd en een heleboel bloed wat eruit gutste. ;( Ik was alleen thuis zonder auto en S lag nog op bed, dus ik ben met theedoek op T z'n hoofdje gedrukt naar de tuin gerend om de buurvrouw te roepen. Die heeft S die inmiddels wakker was van alle commotie uit zijn bedje gehaald en hem bij een andere buurvrouw ondergebracht zodat zij met me mee kon naar de dokter als het zover zou zijn. Ik had inmiddels zo lang op de wond gedrukt en gekoeld dat het bijna gestopt was met bloeden dus toen konden we naar de dokter. Gelukkig viel de snee te plakken en dat liet mijn kleine stoere toe zonder te huilen, hij was alleen boos omdat ik hem vasthield zodat hij niet kon bewegen tijdens het plakken. Hij heeft denk ik inmiddels wel een record gevestigd als het gaat om wekadviezen voor je 3e verjaardag, want dit is al de 4e keer. :X Ik zei bij de HA al dat dit vast niet de laatste keer is geweest dat ik met T als spoedgeval langskom, want poeh wat een brokkenpilootje is dat. :')
Mijn man is een half uur geleden pas thuisgekomen, want die was met L naar de bioscoop en uit eten. Ik wilde uiteraard hun uitje niet verpesten, omdat ze niet zo heel vaak samen dingen doen, dus ik had hem niets over het drama wat zich hier thuis af had gespeeld laten weten. Die schrok zich een hoedje toen hij net de foto's zag. :o Foto van geplakte T in spoiler.

Voor dit drama zich afspeelde zijn T en S nog voor het eerst naar de tandarts geweest. Ze deden het super en gingen beiden helemaal zelf op de stoel zitten/liggen. Wat kun je dan weer trots zijn als moeder van twee van die kleine knappe jongens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165209643
Dus vandaag wisten je jullie huis wel te vinden gelukkig :Y)

Ik had vanmiddag nog even last minute een sollicitatiegesprek en net de terugkoppeling gehad dat ik een nieuwe baan heb *O*
pi_165209691
Jezus wat een schrik NIKKI! Hopelijk heeft ie er niet teveel last van. Beterschap!
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_165209770
Kanonne NIKKI wat een schrik! En een bleek bekkie op de 1e foto! Hopenlijk heeft hij nu voorlopig genoeg gestef stuntpiloot!

Gefeliciteerd Twinkle.
S. 2014
J. 2016
pi_165209887
Nikki jeetje zeg dat is schrikken! Voorhoofd bloed ook zo verschrikkelijk!

Twinkle gefeliciteerd *O*

Omen sterkte :*
Een troost misschien hier gaat Jan gewoon niks zeggen als hij boos is dus soms weet ik niet of het boos is, verdrietig of wat dan ook. Ze flapt het er tenmiste uit...
pi_165210061
Oh Nikki, wat een schrik. Het zijn van die momenten en beelden die je niet makkelijk weer van je af kunt schudden. Gelukkig viel het uiteindelijk wel mee. Ben benieuwd of hij er een litteken van overhoudt; heeft de dokter daar nog iets over gezegd?

Je verhaal doet me erg denken aan de val die ik maakte als driejarige: ik struikelde ook, toen ik met mijn vader naar onze auto liep. Hij had de deur al opengedaan en ik viel precies met mijn kin op de rand van de instap. Ik heb er nog vage herinneringen aan: ik weet nog de bezorgde blik van mijn vader, dat ik zijn zakdoek heel hard tegen mijn kin moest drukken toen we in de auto naar de dokter gingen en hoe hij zijn hand over mijn ogen legde tijdens het hechten. Ik heb echt een groot litteken, gelukkig valt het niet direct op omdat het precies op de kaaklijn valt. Maar het geeft ook aan hoe een ongeluk echt in een klein hoekje zit.

Twinkle, goed nieuws!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165210266
Jeetje Nikki, wat een schrik zeg :*

Twinkle. Gefeliciteerd. *O* Hoogzwanger en een nieuwe baan binnenhalen. Extra jompels voor dat *O*

Goitske. Riley kan inderdaad haar gevoelens goed benoemen. Dat is best wel handig inderdaad.
Alleen dat stoute of stomme mama vind ik gewoon niet zo fijn. Komt denk ik gedeeltelijk door de laatste zin van dit plaatje.

pi_165210473
Ooh Nikki, wat een schrik zeg. Daar sta je nog wel een tijdje van na te shaken zeg.

Twinkle, wat goed! Gefeliciteerd!!!

Omen, ze is een peuter he. Ze weet amper wat ze zegt en het zegt niks maar dan ook niks over hoe jij als ouder functioneert. Wacht maar (sorry) tot ze straks 14 16 18 is en niet mag gaan stappen of zo ;)
pi_165210653
Alles wat niet leuk is, is stom! En als je iets niet mag van mama, dan is mama stom, 30 minuten later is alles weer oke.
Soms moet je als moeder gewoon stom zijn. ;)

En idd tegen dat ze 17 zijn en willen gaan stappen tot heel laat en dat mag niet, zullen ze nog wel eens roepen dat ze ons haten!! En dat we hun leven verpesten en dat zo ook NOOIT wat mogen. O+ O+
S. 2014
J. 2016
pi_165210995
Woah nikki we hebben ongeveer op dezelfde tijd gepost dus ik hrb de jouwes over het hofd gezien ... maar mensenlief wat een verhaal :o

Bestaan er ook voorzichtige jongetjes eigenlijk? :X ... het verbaast me dat het met Boaz 9 op de 10 keer goed af loopt want die kan dat soort dingen ook heel goed :X ... brokkenpilootjes!

Ben je idd gelijk 10 jaar ouder ... brrr :{
pi_165211506
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Bestaan er ook voorzichtige jongetjes eigenlijk?
:Y
pi_165211637
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2016 22:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

:Y
En dan te bedenken dat mijn sm 3 van dat soort exemplaren heeft gehad :')
mijn man herkent Boaz bij iedere streek in zichzelf terug _O-

Beter dat onze nr 3 een meisje is dan :Y) ... hoewel .. die kunnen er soms ook wat van.
Djenna kan voort wel zonder ons toezicht van de trap. Straks moest ze haar schoenen boven pakken .. ineens een hoop kabaal op die trap dus mijn man en ik vliegen naar de gang.

Had ze 'gelukkig' alleen maar haar schoenen naar beneden gegooid. Gelijk maar even gevraagd om dat zo niet meer te doen :Y) .... kind mijn hart wat doe je.
pi_165212194
Franny het is gelijmd en dan zou het een mooi litteken moeten worden aldus de huisarts. Het was in ieder geval een wond die prima geschikt was voor plakken. Ik ben echt al lang blij dat het zo "goed" is afgelopen, want hij maakte echt een doodsmak. :{ Ze vallen wel vaker best hard, dus ik ben niet heel snel meer onder de indruk, maar hier schrok ik echt enorm van.

Grappig dat jij je ook nog zo'n voorval kunt herinneren. Ik heb zo'n zelfde voorval gehad toe ik nog geen 3 jaar was. Ik viel op de punt van de betegelde douchebak en had ik een gat in mijn bil. :D Ik weet nog dat ze me met drie personen vasthielden tijdens het hechten en dat ik nog mijn billen kon bewegen. :X Ook de rit naar de dokter met theedoek op mijn bil kan ik me nog herinneren en ook flarden van hoe het er bij de dokter uitzag.

Er bestaan wel jongetjes die voorzichtig zijn hoor. Mijn S bijvoorbeeld. Die twee van mij zijn echt 180 graden anders van elkaar. S denkt na voor hij iets doet en T denkt pas achteraf na. Het vershil is duidelijk, 4 wekadviezen voor T en 0 voor S. ;)
pi_165212642
Ik ben als klein meisje met mn voet door mn spaarvarken gegaan... dacht m wel even van de kast te kunnen halen... mooie winkelhaak in mn hiel :P

Saar is ook echt een rauwdouwer... doen voor denken... tnt gaat dat gelukkig goed.
S. 2014
J. 2016
pi_165217770
Wij zijn de nacht goed doorgekomen. Eerste keer wakker maken ging het lastigst. Toen heb ik hem om half 11 's avonds even in de auto gehesen en zijn we naar opa gereden. Daar werd hij wel weer wakker en spraakzaam gelukkig.
Hik heeft vanacht bij ons in bed geslapen en dat ging prima. Ik was soms zelfs wakker voor de wekker, je bent er op de achtergrond toch mee bezig denk ik.
  zaterdag 10 september 2016 @ 07:27:28 #285
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_165217779
Poeh Nikki, dat is een lelijke jaap :o
Dat lijkt me echt enorm schrikken!

Gelukkig de nacht goed doorgekomen.
Heeft hij er nu last van? Kan me voorstellen dat het toch flink pijn doet.


Twinkle gefeliciteerd! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_165217820
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 07:27 schreef Sylver_ het volgende:
Poeh Nikki, dat is een lelijke jaap :o
Dat lijkt me echt enorm schrikken!

Gelukkig de nacht goed doorgekomen.
Heeft hij er nu last van? Kan me voorstellen dat het toch flink pijn doet.


Twinkle gefeliciteerd! *O*
Nee hij heeft er geen last van. Hij zegt wel al de hele ochtend. "Ik een grote jongen." T is ook echt een bikkel, die stoot zich zo vaak dat het gewoon normaal is geworden voor hem. En waar S doet alsof hij zwaargewond is als hij een schaafplekje aan zijn grote teen heeft is T zelfs van zo'n grote wond niet uit het veld geslagen.
pi_165217935
Nikki fijn dat de nacht goed gegaan is

Omen Jan kan het prima zeggen maar zit denk ik in een mok fase :(

Hier vanmorgen wakker omdat ik Jan naar de wc hoorde gaan en daarna de tekst er achteraan mamaaaa ik heb gepoept... Ook goedemorgen
pi_165219274
Haha lekker wakker worden zo Goitske _O-

Nikki fijn dat de nacht verder okay is gegaan ^O^ ... toch spannend dat soort dingen lijkt me :X
pi_165219728
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2016 22:37 schreef Kyara het volgende:

[..]

:Y
ja ik ken er ook eentje! Die van mij zijn echt lomp en onbenullig (8>

Tot nu toe nog maar 1x de huisarts voor een hechtpleister gezien
pi_165220075
Jemig Nikki, wat schrikken! Maar wat heb je dat slim en koelbloedig gedaan, om zo de buurvrouwen erbij te halen. Ik ben bang dat ik me echt geen raad zou weten als zoiets zou gebeuren. En wat is T een stoere 8-)

Toevallig zijn wij donderdag ook met peuter naar de tandarts geweest voor het eerst. Ze vond die grote stoel wel spannend, maar heeft het verder heel goed gedaan en heeft het nu nog steeds over het "tandjes kijken". En ik kreeg complimenten dat haar tanden zo schoon waren *)
pi_165220182
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 22:42 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

... hoewel .. die kunnen er soms ook wat van.
:Y

Hoewel je dan ook weer andere zorgen hebt. Voorzichtig is 1 ding maar met 3 jaar op handen en knieen van een stoeprand af is het andere uiterste :{
pi_165221150
Nikki, wat een schrik!!
Hier precies zo'n plek op het voorhoofd bij mijn jongste. Ben ook blij dat we dat hebben laten lijmen. Nu na een half jaar begint het ook iets minder rood te worden en ik heb hoop dat het netjes wordt. Succes voor jullie.
Met een meidenkwartet
pi_165221708
Vanmorgen even naar de waterspeelplaats hier in het park geweest, ze vonden het super
pi_165221964
Nikki, fijn dat de nacht goed ging

Goitske, ziet er gezellig uit O+

Ik ging vanmorgen een wandeling maken met Riley. En Riley wilde ook even foto's maken.



Van dat gras had ik zo'n 20 foto's :D
pi_165222054
Ooh omen wat een prachtoge foto zo van haar!
pi_165224867
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 10:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Nikki fijn dat de nacht verder okay is gegaan ^O^ ... toch spannend dat soort dingen lijkt me :X
Na 2x een wekadvies voor L en al 4 keer voor T wordt het een soort van routinedingetje joh. ;) De kans dat er echt iets mis is, is gelukkig heel klein, dus dat maakt dat ik me niet echt grote zorgen maak tijdens zo'n nacht. Ik weet inmiddels ook dat de eerste keer wakker maken altijd het lastigst is, althans bij onze kinderen wel. Ik denk dat dat ermee te maken heeft dat ze dan net in hun diepe slaap zitten en goed wakker maken duurt dan echt meer dan 10 minuten. :X

Goitske wat een toffe waterspeeltuin is dat! Heerlijk van die kliederende jongetjes. O+

Omen wat een prachtige foto. O+

Omdat het zo goed ging met T zijn we vamorgen naar Blijdorp gegaan. Het was er heerlijk weer voor en we hebben ons prima vermaakt. Vooral de giraffen, tijgers, haaien en olifanten waren helemaal het einde. De foto's in de spoiler laten weer goed het verschil zien tussen T en S. S staat keurig achter een hek te kijken naar de giraffen, T doet zodra ik even knipper met mijn ogen een poging om op het hek te klimmen. Net als de foto op de kikker, S gaat er netjes op zitten en klimt er netjes af en T checkt even wat er gebeurt als je jezelf er op je buik af laat glijden. :') Heerlijk zo'n duo. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165225514
Leuk Nikki! Heelijk die verschillen! Hier ook amper overeenkomsten, behalve hun verjaardag.
Met een meidenkwartet
pi_165226028
Wat een schattige foto's weer dames O+

Wij zijn er vanmiddag ook lekker op uit gegaan. Eerst lekker naar de kinderboerderie waar ze naar hartelust konden klimmen, klauteren, spelen en beestjes aaien. Daarna door naar een plaatsje aan de Maas .. bootjes kijken en ijs eten :)

Heerlijk genoten dus van deze dag :)
pi_165226325
Nikki, wat zijn ze toch verschillend. Zo mooi om te zien O+
Blijdorp was ik gisteren nog. Riley vindt het zo leuk daar.

Twinkle, klinkt heel gezellig O+
pi_165226854
Nikki wat fijn dat het zo goed gaat!

Die waterspeelplaats is echt super, is nog eentje in het park maar door hangjeugd stinkt het daar nog wel eens naar urine dus kom daar nooit.
Hier in apeldoorn heb je meerdere punten met waterspeelplaatsen
pi_165228102
Twinkle dat klinkt als een heerlijke dag! O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')