abonnement Unibet Coolblue
pi_164993184
Post hier boeken en biografieen over artiesten en muziek.

TS begint:

Net uit:



Over de latere post punk met onder andere veel aandacht voor The Ex. John Robb speelt in The Membranes die diep in de scene zaten dus hij weet waar hij het over heeft

Nu in bezig:



De historie van Coil, Nurse with Wound en Current 93. Niet alleen over de muziek maar gaat ook diep in over de achtergronden, denkbeelden, politiek etc. Zeer interessant.



Simon Reynolds - Rip it up and start again
Erg gedetailleerde beschrijving van alles wat met post punk te maken had.
Zowiezo is Simon Reynolds een erg goede schrijver, leest erg makkelijk weg en ook z'n andere boeken zijn zeker de moeite waard, zoals Totally Wired en Retromania.



Michael Azerrad - Our Band Could Be Your Life: Scenes from the American Indie Underground, 1981–1991
Bescrhijft de carriere van de volgende Amerikaanse underground bands in die periode:
Black Flag , Minutemen, Mission of Burma, Minor Threat, Hüsker Dü, The Replacements, Sonic Youth, Butthole Surfers, Big Black, Dinosaur Jr., Fugazi, Mudhoney, Beat Happening



The Fallen - Een zoektocht naar alle ex-leden van The Fall. Erg grappig.



Memoires of a geezer, biografie van Jah Wobble. Vooral het gedeelte over PiL is erg interessant, maar ook de rest zeker de moeite waard.



De beste Pink Floyd biografie die ik gelezen heb, erg gedetailleerd en vol feiten die ooit in een pop quiz handig van pas kunnen komen.



The Dark Stuff: Selected Writings on Rock Music 1972-1993
Over artiesten als Roky Erickson, Sly Stone, Brian Wilson, Rolling Stones etc. Nick Kent schreef voor NME in de jaren zeventig en een aantal van deze artikelen zijn de moeite waard omdat ze het onderwerp erg pakkend neerzetten (Brian Wilson met name)



Goodbye 20Th Century: Sonic Youth and the rise of alternative nation. Biografie over Sonic Youth, erg gedetailleerd en weer vol interessante feiten.



Renegade: The Lives and Tales of Mark E. Smith. Typisch Mark E Smith, zelfs in een boek is het moeilijk om hoogte van te krijgen, maar over het algemeen erg grappig en controversieel.



Ginger Baker: Hellraiser. Die kan het beter bij drummen laten. Erg knullig geschreven.



Please kill me, an oral history, dus verwacht geen goed geschreven boek maar meer een verzameling quotes.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_164993798
Vorige week een audioboek afgerond, en de deur uitgedaan. Telt dat ook?
  Moderator woensdag 31 augustus 2016 @ 20:36:19 #3
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_164994081
Ik ga ze niet allemaal posten, maar deze is ook erg goed:



Het vervolg Anger is an energy over PiL moet ik nog steeds aan beginnen. :o
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator woensdag 31 augustus 2016 @ 20:38:25 #4
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_164994146
En deze wordt geprezen, maar is echt een hele kluif om door te komen.



Ray Davies vertelt zijn eigen levensverhaal in de vorm van een psychologische thriller. Best vermakelijk, maar ik had er eigenlijk iets meer van verwacht.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 31 augustus 2016 @ 20:46:46 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_164994384
Deze is de max _O_

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 09:00:56 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165003779
Even een cross post

Ik vond de arcana reeks van john zorn erg leuk waarin muziekanten zelf essays hebben staan.



Er zijn inmiddels al 7 delen, ik heb de eerste 3 gelezen en de essays zijn soms heel gaaf en soms ook niet maar toch een erg leuke reeks


Het boek ultra van Harold Schellinks over de ultra (post-punk) bandjes (en het gelijknamige blad) uit nederland erg leuk.

Ook "onder stroom" van Jacqueline Oskamp over de electronische pioniers in nederland is tof (al zitten daar wat onjuistheden in heb ik op internet gelezen).



Verder kan ik de wat meer wetenschappelijke boeken musicophillia van oliver sacks en reflections on the musical mind van jay schulkin van harte aanraden.

Verder nog wat usuals zoals de bio van keith, het recente boek over primus "over the electric grape vine".



Een ander boek wat geweldig is "innocent when you dream" een collectie van interviews met tom waits, vooral hilarisch omdat eruit blijkt dat hij complete onzin verkoopt, elk interview vertelt hij zijn levensverhaal compleet anders maar wel allemaal even grappig...



O+ Lezen over muziek ik houd ervan....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165004718


Ultiem leesvermaak :)
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 09:58:52 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165004773
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:55 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]

Ultiem leesvermaak :)
_O_ jaaa die was gaaf :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165005021
Geen echte artiesten maar wel beroepsmatig met muziek bezig, vooral die eerste vond ik hier en daar lekker droog (onder andere het stukje waarin Rob het doen van drive-in shows temidden van een massa dronken boeren omschrijft, begin jaren 90):



pi_165006008
Tot nu toe de eerste Arcana van John Zorn gelezen en die was erg tof. Ben wel van plan ze allemaal te gaan lezen.. ooit :Y

Verder staat Englands Hidden Reverse (sinds dat hij ein-de-lijk voor normale prijs te krijgen is :P ) hier in de boekenkast, kijk ik erg naar uit :Y

The Fallen stond al op mijn wishlist. Our Band Could Be Your Life en Goodbye 20Th Century klinken ook beide erg tof :)
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 11:08:27 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165006062
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:04 schreef Gehenna het volgende:
Tot nu toe de eerste Arcana van John Zorn gelezen en die was erg tof. Ben wel van plan ze allemaal te gaan lezen.. ooit
dankzij dit topic ook IV en V maar besteld (de eerste drie heb ik al) VI en VII komen ook wel een keer :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165006310
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dankzij dit topic ook IV en V maar besteld (de eerste drie heb ik al) VI en VII komen ook wel een keer :D
Waar bestel jij ze? Gewoon bij Tzadik?
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 11:24:01 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165006327
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:23 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Waar bestel jij ze? Gewoon bij Tzadik?
Dat deed ik altijd maar nu heb ik ze gewoon bij bol.com weg ze zijn prijzig maar via tzadik komt dat nog de verzendkosten over....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165006359
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:04 schreef Gehenna het volgende:
Tot nu toe de eerste Arcana van John Zorn gelezen en die was erg tof. Ben wel van plan ze allemaal te gaan lezen.. ooit :Y

Verder staat Englands Hidden Reverse (sinds dat hij ein-de-lijk voor normale prijs te krijgen is :P ) hier in de boekenkast, kijk ik erg naar uit :Y

The Fallen stond al op mijn wishlist. Our Band Could Be Your Life en Goodbye 20Th Century klinken ook beide erg tof :)
Oh die Arcana boeken zijn hier NIET goedkoop (£20). Ben er wel benieuwd naar.

Verder moet je zeker Simon Reynolds checken, vooral Retromania. Erg relevant :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_165006367
quote:
2s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat deed ik altijd maar nu heb ik ze gewoon bij bol.com weg ze zijn prijzig maar via tzadik komt dat nog de verzendkosten over....
Ja daarom, verzendkosten :N Die verzieken het vaak
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 11:28:27 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165006409
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:25 schreef bartrid het volgende:

[..]

Oh die Arcana boeken zijn hier NIET goedkoop (£20). Ben er wel benieuwd naar.

De essays zijn heel wisselend maar altijd boeiend gewoon omdat het toch vooral mensen zijn die nogal anders denken. Een onderhandeling van Marc Ribot over oordopjes is geweldig :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165006420
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:25 schreef bartrid het volgende:

[..]

Oh die Arcana boeken zijn hier NIET goedkoop (£20). Ben er wel benieuwd naar.
Ik vond ze vooral tof door hun afwisseling. Sommige artiesten schrijven gewoon een leuk reisverslag, anderen weer een hele theoretische benadering van de akkoordschema's van John Coltrane en andere (Marc Ribot) weer over dat ze een hekel hebben aan oordopjes :P

quote:
Verder moet je zeker Simon Reynolds checken, vooral Retromania. Erg relevant :Y
Klinkt ook interessant inderdaad :Y
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 1 september 2016 @ 11:30:10 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165006443
Ik dacht trouwens gisteren dat marc ribot was overleden maar dat bleek marc riboud te zijn :o

http://time.com/4473776/marc-riboud-photographer-died/

:P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165006445
Retromania is mooi. Maar ik had liever een Nederlandse versie gelezen, zeker omdat het zo'n dikke pil is. Ik begrijp de Engelse taal heus wel, maar toch leest het (iig voor mezelf) minder ontspannen.
pi_165006489
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:30 schreef female81 het volgende:
Retromania is mooi. Maar ik had liever een Nederlandse versie gelezen, zeker omdat het zo'n dikke pil is. Ik begrijp de Engelse taal heus wel, maar toch leest het (iig voor mezelf) minder ontspannen.
Bij mij is dat juist andersom, ik heb moeite met Nederlandse boeken (dat krijg je na een jaartje of 10 niet in Nederland wonen :D )
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 15:30:38 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_165011872
De OP _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 1 september 2016 @ 15:32:29 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_165011915
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:46 schreef Dven het volgende:
Deze is de max _O_

[ afbeelding ]
Die moet ik nog steeds lezen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_165030785
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:30 schreef tong80 het volgende:
De OP _O_

:P
dank :P

Deze kan natuurlijk ook niet ontbreken:

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator vrijdag 2 september 2016 @ 10:27:21 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165031241


Is ook wel gaaf al voor een groot gedeelte niet te begrijpen... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165031342
Ik bleek nog wat bol.com bonnen te hebben, dus Arcana II & III besteld :7
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')