abonnement Unibet Coolblue
pi_165006170
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:34 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik vond het te veel (verkapt) geklaag/egopost.
Het is toch ook niet altijd alleen maar rozengeur en maneschijn? :*
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:08 schreef Burdie het volgende:
Sowieso als je zwanger bent hebben veel (oudere) vrouwen de neiging om in detail over hun eigen bevalling(en) te gaan vertellen. Hoeft van mij ook niet zo nodig :').
(Net als dat er na de geboorte kennelijk alleen nog maar over kinderen gepraat wordt. Of over je bevalling.)
Hier heb ik me altijd zo aan gestoord bij andere vrouwen. Hoop echt dat ik het uit mijn hoofd laat dat te gaan doen. Lukt jou dat?
  donderdag 1 september 2016 @ 11:50:29 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165006847
Ligt er aan wie er tegenover me zit en wat de insteek van het gesprek is ;). Maar ik ga op een feestje meestal liever niet bij andere moeders zitten, heb het liever over andere dingen (zoals werk; we zijn met zo'n fantastisch leuk nieuw project bezig! Ik vind het serieus jammer dat we de lancering moeten uitstellen vanwege mijn zwangerschap :D).
KuikenGuppy
  donderdag 1 september 2016 @ 11:55:18 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165006945
De eerste maanden ben je er meestal wel dusdanig vol van dat er niks anders in je hoofd bij past, maar dat lijkt me ook wel gezond; je leven staat compleet op z'n kop.
KuikenGuppy
pi_165006964
Iemand nog leuke eerste pakjes inspiratie?
Unisex gewenst!

Of andere leuke musthave shopideeën?
Kben toe aan geld uitgeven :D
  donderdag 1 september 2016 @ 12:12:16 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165007340
Wat voor iets zoek je, Blue?
KuikenGuppy
pi_165007495
Leuke dingen waar geld aan uit te geven is ;)

Oh ennnnnn ik ben blij deze week in het noorden te zijn :9~
http://www.sikkom.nl/pepe(...)n-in-folkingestraat/
pi_165007917
Ik wil eigenlijk niet klagen want ik ben zo blij dat ik eindelijk zwanger ben en ik geniet elke dag meer van die gedachte. Maar ik vind het erg lastig om mijn werk te kunnen doen met een lijf wat van slag is en een hoofd vol met babygedachten O+
Het scheelt dat ik zelf mijn tijd in kan delen omdat ik voor mezelf werk, maar op het moment zie ik ff niet hoe ik alle deadlines kan halen. Ik zou het liefst alleen maar op de bank willen liggen en water drinken en een flink potje janken :') Zo ken ik mezelf niet, ik ben overdag nooit moe en heb een gezonde eetlust, maar als ik me er nu toe kan zetten iets te eten ben ik alweer half beroerd als ik bij het aanrecht ben en zit ik na een paar happen vol.
Moest het ff kwijt. Voel me wat wanhopig worden aangezien ik morgen nog maar de 7 weken aantik.
Hebben jullie misschien tips hoe je je fit kunt blijven voelen en gewoon dingen kunt doen?
pi_165008000
Be :9~ :9~ :9~
mijn man moest gisteren even bij dr jumbo een boodschapje doen. Dus had hem gevraagd om naar sjokolade pepernoten uit te kijken O-) ... helaas, die waren er nog niet. Dus als troost had ie maar oreo koekjes meegenomen :') (ook in zijn belang :') ) :9~

Ik probeer, zeker bij kinderloze mensen op te letten dat ik het niet ovwr kindere heb want da's cht wel een valkuil. En er is nog zoveel meer als dat!

Maar wil natuurlijk ook niet zeggen dat je dat onderwerp helemaal moet vermijden ;) . Zeker niet als het je eerste kindje is of als het kindje er net pas is want TROTS! :s)

Maar die balans vind je vaak zelf wel op den duur ;)
pi_165008027
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Be :9~ :9~ :9~
mijn man moest gisteren even bij dr jumbo een boodschapje doen. Dus had hem gevraagd om naar sjokolade pepernoten uit te kijken O-) ... helaas, die waren er nog niet. Dus als troost had ie maar oreo koekjes meegenomen :') (ook in zijn belang :') ) :9~

Ik probeer, zeker bij kinderloze mensen op te letten dat ik het niet ovwr kindere heb want da's cht wel een valkuil. En er is nog zoveel meer als dat!

Maar wil natuurlijk ook niet zeggen dat je dat onderwerp helemaal moet vermijden ;) . Zeker niet als het je eerste kindje is of als het kindje er net pas is want TROTS! :s)

Maar die balans vind je vaak zelf wel op den duur ;)
Stuur hem naar de Kruidvat (of ga zelf :P) of Hema!
Oh en bij Jumbo zijn ze er vanaf 6 september.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mies_poes op 01-09-2016 12:58:57 ]
  donderdag 1 september 2016 @ 12:51:50 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_165008165
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef Tweedledee het volgende:
Ik wil eigenlijk niet klagen want ik ben zo blij dat ik eindelijk zwanger ben en ik geniet elke dag meer van die gedachte. Maar ik vind het erg lastig om mijn werk te kunnen doen met een lijf wat van slag is en een hoofd vol met babygedachten O+
Het scheelt dat ik zelf mijn tijd in kan delen omdat ik voor mezelf werk, maar op het moment zie ik ff niet hoe ik alle deadlines kan halen. Ik zou het liefst alleen maar op de bank willen liggen en water drinken en een flink potje janken :') Zo ken ik mezelf niet, ik ben overdag nooit moe en heb een gezonde eetlust, maar als ik me er nu toe kan zetten iets te eten ben ik alweer half beroerd als ik bij het aanrecht ben en zit ik na een paar happen vol.
Moest het ff kwijt. Voel me wat wanhopig worden aangezien ik morgen nog maar de 7 weken aantik.
Hebben jullie misschien tips hoe je je fit kunt blijven voelen en gewoon dingen kunt doen?
de eerste weken zijn over het algemeen gewoon vrij pittig. Vaak voel je je alweer beter als je in de tientallen zit. En dan kun je het ook gewoon tegen iedereen vertellen en voelt het niet meer zo "geheim". Even volhouden dus :*
disclaimer
pi_165008316
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef Tweedledee het volgende:
Ik wil eigenlijk niet klagen want ik ben zo blij dat ik eindelijk zwanger ben en ik geniet elke dag meer van die gedachte. Maar ik vind het erg lastig om mijn werk te kunnen doen met een lijf wat van slag is en een hoofd vol met babygedachten O+
Het scheelt dat ik zelf mijn tijd in kan delen omdat ik voor mezelf werk, maar op het moment zie ik ff niet hoe ik alle deadlines kan halen. Ik zou het liefst alleen maar op de bank willen liggen en water drinken en een flink potje janken :') Zo ken ik mezelf niet, ik ben overdag nooit moe en heb een gezonde eetlust, maar als ik me er nu toe kan zetten iets te eten ben ik alweer half beroerd als ik bij het aanrecht ben en zit ik na een paar happen vol.
Moest het ff kwijt. Voel me wat wanhopig worden aangezien ik morgen nog maar de 7 weken aantik.
Hebben jullie misschien tips hoe je je fit kunt blijven voelen en gewoon dingen kunt doen?
Kleine beetjes eten :Y evt. kan wat vanille vla je helpen bij misselijkheid (helpt bij mij heel goed ten minste). Toegeven aan je vermoeidheid, die energie komt meestal weer terug over een aantal weken. Accepteren dat je nu niet heel actief kunt zijn.
  donderdag 1 september 2016 @ 13:00:36 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165008359
Klagen mág! En Tweedle, it gets better :Y

Vraagje! Is het fijn/handig/praktisch om iemand mee te nemen naar een stripafspraak? (Fyi: vk praktijk is op 1 min wandelen van ons huis)

Vriend heeft nu alleen vrijgenomen voor de gynafspraak de dag erna. Ook vanwege evt knopen die we dan ter plaatse samen kunnen doorhakken.
pi_165008374
Wat SQ zegt :Y (en Mies!)

Bij de eerste geen kwaaltjes gehaald, dus het was even wennen nu.
Peuter heeft de eerste weken erg veel tv gekeken en dan zat ik er naast te slapen op de bank :@

Nu met 10 weken gaat het al beter, al heb ik nu weer even een moeheidsaanval, dus even met een cappuccino op de bank.
pi_165008486
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef Tweedledee het volgende:
Ik wil eigenlijk niet klagen want ik ben zo blij dat ik eindelijk zwanger ben en ik geniet elke dag meer van die gedachte. Maar ik vind het erg lastig om mijn werk te kunnen doen met een lijf wat van slag is en een hoofd vol met babygedachten O+
Het scheelt dat ik zelf mijn tijd in kan delen omdat ik voor mezelf werk, maar op het moment zie ik ff niet hoe ik alle deadlines kan halen. Ik zou het liefst alleen maar op de bank willen liggen en water drinken en een flink potje janken :') Zo ken ik mezelf niet, ik ben overdag nooit moe en heb een gezonde eetlust, maar als ik me er nu toe kan zetten iets te eten ben ik alweer half beroerd als ik bij het aanrecht ben en zit ik na een paar happen vol.
Moest het ff kwijt. Voel me wat wanhopig worden aangezien ik morgen nog maar de 7 weken aantik.
Hebben jullie misschien tips hoe je je fit kunt blijven voelen en gewoon dingen kunt doen?
Rust en jank als je daar behoefte aan hebt. Het is heel logisch dat je jezelf niet meer herkent, je hele lichaam is zich totaal aan het aanpassen met de bijbehorende hormonen. Is hard werk!
En ja over het algemeen wordt het beter, maar je weet het niet, dus loslaten waar mogelijk (makkelijker gezegd dan gedaan ;) ). Vooral lief zijn voor jezelf. En lief laten zijn voor jezelf.
pi_165008659
Thanks allemaal :* Zal dus even een ander ritme aan moeten meten :)
Ik vind het stiekem trouwens wel fijn dat niemand het nog weet, kunnen we eerst fijn met z'n tweeën cocoonen met de gedachte aan ons kleintje O+
pi_165008967
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:00 schreef Quoi het volgende:
Klagen mág! En Tweedle, it gets better :Y

Vraagje! Is het fijn/handig/praktisch om iemand mee te nemen naar een stripafspraak? (Fyi: vk praktijk is op 1 min wandelen van ons huis)

Vriend heeft nu alleen vrijgenomen voor de gynafspraak de dag erna. Ook vanwege evt knopen die we dan ter plaatse samen kunnen doorhakken.
Ik vinď dat zo persoonlijk! Ik ben zelf best kleinzerig ingesteld qua pijnbeleving. En het gevoel na dat strippen is allerminst fijn te noemen. Mijn man gaat altijd mee naar alle afspraken, gewoon omdat we dit samen doen zeg maar en hij zoveel als mogelijk betrokken wil zijn bij alles. Maar ik was na dat strippen, als puntje bij paaltje komt, prima in staat om eerst door het hele zkh naar de auto te waggelen en dan zelf nog ruim een half uur naar huis te rijden. Thuis deed ik het dan wel rustig aan.

Om welke reden zou je hem er wel/niet bij willen hebben? Ter (mentale) ondersteuning? Om jou naar huis te dragen na het strippen?

Mijn man heeft zat vrije dagen dus hij kan het zich ook makkelijk permiteren om overal mee naartoe te gaan. Maar als je schaars in je dagen zit, dan zou ik ze bewaren voor andere momenten. Hij kan toch niet zoveel voor je doen in mijn optiek.

Maar nogmaals, zo persoonlijk!
pi_165009218
Hallo september :o

Wow waar is augustus toch gebleven... Nog twee weekjes *O*

En iedereen moet nu even stoppen met spontaan op de koffie komen, terwijl ik net zo lekker op de bank lig. ;(
:)
pi_165010834
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 11:15 schreef Mies_poes het volgende:
Hier heb ik me altijd zo aan gestoord bij andere vrouwen. Hoop echt dat ik het uit mijn hoofd laat dat te gaan doen. Lukt jou dat?
Idem, en het dan toch keihard zelf ook doen want O+ mijn baby O+ en zo.

Ik had overigens wel het besef dat alleen te doen bij mensen die echt geïnteresseerd waren in kinderen of zelf nog in de kleine kinderen zaten en niet bij elk willekeurig persoon. :+

Vandaag twee keer voor de klas heel licht in mijn hoofd geworden tijdens het lesgeven. -O- Nou praatte ik ook wel heel veel, want examenklassen voorbereiden op alles dat ze staat te wachten in jaar 4,maar het viel toch wel behoorlijk tegen. Ik moest echt even stoppen en gaan zitten om op adem te komen. Ach ja, nog 17 weken en 3 dagen tot mijn verlof. :+ Ik zal de volgende keer eens bij de vk vragen of dat door mijn lage bloeddruk komt; ik heb steeds 100/50 of zoiets.
  donderdag 1 september 2016 @ 15:04:31 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165011224
Hey Soof!
Ik word al kriegel van appjes tijdens mijn opdebankligentuksessie, laat staan spontane koffiebezoekjes. Maar wel lief :)

Sja, gesprekken moeten gewoon het liefst uit interesse plaatsvinden. Als die interesse aan beide kanten hetzelfde is: why not? Babies it is then! Maar altijd ff peilen. Ik loop echt weg bij mensen die maar ratelen over iets (welk onderwerp dan ook), zonder te peilen wat jou interesseert.

quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 13:26 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik vinď dat zo persoonlijk! Ik ben zelf best kleinzerig ingesteld qua pijnbeleving. En het gevoel na dat strippen is allerminst fijn te noemen. Mijn man gaat altijd mee naar alle afspraken, gewoon omdat we dit samen doen zeg maar en hij zoveel als mogelijk betrokken wil zijn bij alles. Maar ik was na dat strippen, als puntje bij paaltje komt, prima in staat om eerst door het hele zkh naar de auto te waggelen en dan zelf nog ruim een half uur naar huis te rijden. Thuis deed ik het dan wel rustig aan.

Om welke reden zou je hem er wel/niet bij willen hebben? Ter (mentale) ondersteuning? Om jou naar huis te dragen na het strippen?

Mijn man heeft zat vrije dagen dus hij kan het zich ook makkelijk permiteren om overal mee naartoe te gaan. Maar als je schaars in je dagen zit, dan zou ik ze bewaren voor andere momenten. Hij kan toch niet zoveel voor je doen in mijn optiek.

Maar nogmaals, zo persoonlijk!
Thanks. Sja, geen idee, nooit zoiets meegemaakt en benieuwd naar andere ervaringen. Mijn eerste ingeving was eigenlijk: dat doe ik even alleen. Het is uiteraard persoonlijk, dat is waar :Y Zo hoeft er tijdens reguliere controles hier echt niemand mee.
  donderdag 1 september 2016 @ 15:17:10 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_165011515
Quoi, toen ik onaangekondigd gestript werd ben ik gewoon van het ziekenhuis in een nabijgelegen plaats zelf naar huis gekomen hoor. 1 minuut lopen zou ik zelfs een uur na de bevalling wel gedaan hebben ;) het voelde bij mij alsof ik net flink was genomen, niet meer.
disclaimer
pi_165012024
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:17 schreef Stormqueen het volgende:
Quoi, toen ik onaangekondigd gestript werd ben ik gewoon van het ziekenhuis in een nabijgelegen plaats zelf naar huis gekomen hoor. 1 minuut lopen zou ik zelfs een uur na de bevalling wel gedaan hebben ;) het voelde bij mij alsof ik net flink was genomen, niet meer.
Wist jij op dat moment nog hoe dat voelde? :o :+
pi_165012222
Vandaag overgestapt naar een andere huisarts, bloedgeprikt en ingeschreven bij een kraamzorgbureau. *O*

De tijd vliegt nu deze zwangerschap dankzij de verhuizing. Zondag al 12 weken. :o
  donderdag 1 september 2016 @ 15:52:41 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_165012315
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:36 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Wist jij op dat moment nog hoe dat voelde? :o :+
ja want dat schijnt ook bevallingen op te kunnen wekken :')
disclaimer
pi_165012354
SQ _O-
  donderdag 1 september 2016 @ 15:56:39 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165012377
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:36 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Wist jij op dat moment nog hoe dat voelde? :o :+
Dat je er ontzettend veel zin in hebt, maar te moe bent en fysiek te brak om ook maar iets aan actie te ondernemen op dat gebied... ;( :').
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')