abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 31 augustus 2016 @ 20:19:53 #226
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164993677
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:08 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Wat is die 'Nederlandse' identiteit dan waar ik mij aan verbonden moet voelen als Marokkaan?
Je hoeft niet niet puur en alleen Nederlands te voelen, maar als je dat totaal niet hebt is dat niet best.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164993747
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Je hoeft niet niet puur en alleen Nederlands te voelen, maar als je dat totaal niet hebt is dat niet best.
In het buitenland voel ik me Nederlands, ook in Marokko voel ik me Nederlands (dat meen ik serieus). Zodra ik weer in Nederland ben voel ik me Marokkaans _O-
pi_164993755


Kill em all ;)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 31 augustus 2016 @ 20:26:58 #229
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164993836
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:22 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

In het buitenland voel ik me Nederlands, ook in Marokko voel ik me Nederlands (dat meen ik serieus). Zodra ik weer in Nederland ben voel ik me Marokkaans _O-
Wat jij hier nu zegt is precies het hele probleem, ook met die straatschoffies. Ze vallen tussen wal en schip, want in Marokko (of waar ze ook vandaan komen) ziet men ze als Nederlandse gasten en hier worden ze gezien als Marokkanen. Dat is ook kut.

Je bent Marokkaan, zo zie je er waarschijnlijk ook uit maar als je praat in Marokko zeggen ze waarschijnlijk meteen dat je een gek of Nederlands accent hebt right? :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164993974
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat jij hier nu zegt is precies het hele probleem, ook met die straatschoffies. Ze vallen tussen wal en schip, want in Marokko (of waar ze ook vandaan komen) ziet men ze als Nederlandse gasten en hier worden ze gezien als Marokkanen. Dat is ook kut.

Je bent Marokkaan, zo zie je er waarschijnlijk ook uit maar als je praat in Marokko zeggen ze waarschijnlijk meteen dat je een gek of Nederlands accent hebt right? :P
Natuurlijk, ze horen gelijk dat mijn Marokkaans niet authentiek is en dat ik een Europees accentje heb. Je wordt daardoor ook niet hetzelfde behandeld en de prijzen gaan dan soms ook met 100% omhoog, daarom moet je sowieso altijd afdingen daar. Maar dit is niet alleen voorbehouden voor Marokko, als ik in een ander vakantieland Nederlanders tegenkom dan voel ik me wel verbonden met hen (ook al zijn het blanke kaasjes :P).
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 31 augustus 2016 @ 20:36:15 #231
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164994080
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:32 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Natuurlijk, ze horen gelijk dat mijn Marokkaans niet authentiek is en dat ik een Europees accentje heb. Je wordt daardoor ook niet hetzelfde behandeld en de prijzen gaan dan soms ook met 100% omhoog, daarom moet je sowieso altijd afdingen daar. Maar dit is niet alleen voorbehouden voor Marokko, als ik in een ander vakantieland Nederlanders tegenkom dan voel ik me wel verbonden met hen (ook al zijn het blanke kaasjes :P).
Lelijk dat ze dan ook meteen echt die behandeling geven _O- waarschijnlijk omdat ze weten dat je dan ook geld hebt.

Leuk om te horen dat je je iig op die manier verbonden voelt. Is prima genoeg lijkt me. Trots zijn op je afkomst is echt niets mis mee, maar je puur en alleen identificeren daarmee is niet echt juist. Daarom krijg ik altijd spontane diarree als ik van die spruitjes Nederlanders hoor vragen "do you hef patat wif frikadel" ergens in een ander land.

Nederlanders doen het zelf net zo goed getuige van alle "Nederlandse snackbars" in het buitenland. Je weet wel, waar je je broodje kroket en frikadel kan kopen _O-

Zo zoiets in Syrië aanslaan? Een snackbar met uiteraard louter halal snacks :7
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164994315
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Lelijk dat ze dan ook meteen echt die behandeling geven _O- waarschijnlijk omdat ze weten dat je dan ook geld hebt.

Leuk om te horen dat je je iig op die manier verbonden voelt. Is prima genoeg lijkt me. Trots zijn op je afkomst is echt niets mis mee, maar je puur en alleen identificeren daarmee is niet echt juist. Daarom krijg ik altijd spontane diarree als ik van die spruitjes Nederlanders hoor vragen "do you hef patat wif frikadel" ergens in een ander land.

Nederlanders doen het zelf net zo goed getuige van alle "Nederlandse snackbars" in het buitenland. Je weet wel, waar je je broodje kroket en frikadel kan kopen _O-

Zo zoiets in Syrië aanslaan? Een snackbar met uiteraard louter halal snacks :7
_O-

Geen idee of dat in Syrië zou aanslaan, zou wel wat zijn om in Latakia aan het strand een patat zaakje te openen. :D Zelf eet ik elke week wel Halal frikandellen, kaassoufflés, kroketten en andere Hollandse shit. Ook ben ik gek op Hollandse drop, maar dat is persoonlijke smaak. Veel Arabieren lusten geen drop heb ik gemerkt.
pi_164994942
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:44 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

_O-

Geen idee of dat in Syrië zou aanslaan, zou wel wat zijn om in Latakia aan het strand een patat zaakje te openen. :D Zelf eet ik elke week wel Halal frikandellen, kaassoufflés, kroketten en andere Hollandse shit. Ook ben ik gek op Hollandse drop, maar dat is persoonlijke smaak. Veel Arabieren lusten geen drop heb ik gemerkt.
Een snack die heel goed aan blijkt te slaan in Syrië zijn rare gehaktballen. Grotendeels import, klein beetje lokale köfte. Bloemenzaakje ernaast met gladiolen gaat er vast ook als een speer.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_164995346
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat jij hier nu zegt is precies het hele probleem, ook met die straatschoffies. Ze vallen tussen wal en schip, want in Marokko (of waar ze ook vandaan komen) ziet men ze als Nederlandse gasten en hier worden ze gezien als Marokkanen. Dat is ook kut.

Je bent Marokkaan, zo zie je er waarschijnlijk ook uit maar als je praat in Marokko zeggen ze waarschijnlijk meteen dat je een gek of Nederlands accent hebt right? :P
Het probleem met die straatlui is helemaal niet dat ze tussne het wal en schip vallen maar dat ze 0 opvoeding krijgen en ze maar op straat gedumpt worden door hun ouders. Genoeg bevolkingsgroepen die tussen wal en schip raken uit andere culturen die géén problemen opleveren.
pi_164995388
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Lelijk dat ze dan ook meteen echt die behandeling geven _O- waarschijnlijk omdat ze weten dat je dan ook geld hebt.

Leuk om te horen dat je je iig op die manier verbonden voelt. Is prima genoeg lijkt me. Trots zijn op je afkomst is echt niets mis mee, maar je puur en alleen identificeren daarmee is niet echt juist. Daarom krijg ik altijd spontane diarree als ik van die spruitjes Nederlanders hoor vragen "do you hef patat wif frikadel" ergens in een ander land.

Nederlanders doen het zelf net zo goed getuige van alle "Nederlandse snackbars" in het buitenland. Je weet wel, waar je je broodje kroket en frikadel kan kopen _O-

Zo zoiets in Syrië aanslaan? Een snackbar met uiteraard louter halal snacks :7
Ik verkoop halal bitterballen hier in de buurt :+

Ontopic: Volgens mij zijn er best wat lui uit mijn buurt naar Syrië gegaan -O-
pi_164995727
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:16 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Het probleem met die straatlui is helemaal niet dat ze tussne het wal en schip vallen maar dat ze 0 opvoeding krijgen en ze maar op straat gedumpt worden door hun ouders. Genoeg bevolkingsgroepen die tussen wal en schip raken uit andere culturen die géén problemen opleveren.
Ik kan dit niet rijmen met mijn beeld van JubaUrbicus. En toch voelt hij zich ook ineens Marokkaans in Nederland.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_164995748
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:17 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik verkoop halal bitterballen hier in de buurt :+

Ontopic: Volgens mij zijn er best wat lui uit mijn buurt naar Syrië gegaan -O-
Delft, Den Haag en Amsterdam zijn de steden geweest die de meeste jihadisten hebben geleverd. Apart dat Rotterdam onder Abutaleb (een moslim) bijna geen jihadisten heeft geleverd.
pi_164995784
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:30 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Delft, Den Haag en Amsterdam zijn de steden geweest die de meeste jihadisten hebben geleverd. Apart dat Rotterdam onder Abutaleb (een moslim) bijna geen jihadisten heeft geleverd.
Heb je hier een bron of iets dergelijks voor? Klinkt interessant om even verder over te lezen.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:31:52 #239
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_164995794
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:30 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Delft, Den Haag en Amsterdam zijn de steden geweest die de meeste jihadisten hebben geleverd. Apart dat Rotterdam onder Abutaleb (een moslim) bijna geen jihadisten heeft geleverd.
Arnhem toch ook wel een aantal?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_164995888
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:30 schreef JubaUrbicus het volgende:
Delft, Den Haag en Amsterdam zijn de steden geweest die de meeste jihadisten hebben geleverd. Apart dat Rotterdam onder Abutaleb (een moslim) bijna geen jihadisten heeft geleverd.
In Rdam hebben wij onze zaken goed op orde mbt probleemwijken. Ook nooit een grote salafi moskee gehad hè hier en helemaal nooit een jihadi-salafi underground scène itt regio Den Haag bijv.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_164995948
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:29 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ik kan dit niet rijmen met mijn beeld van JubaUrbicus. En toch voelt hij zich ook ineens Marokkaans in Nederland.
Geldt natuurlij kniet voor alle 100%....
pi_164995979
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb je hier een bron of iets dergelijks voor? Klinkt interessant om even verder over te lezen.
Ik weet niet meer precies waar ik het had gelezen, als ik het tegenkom post ik het wel. Dit had ik wel gevonden:

pi_164996015
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:31 schreef Szura het volgende:

[..]

Arnhem toch ook wel een aantal?
Klopt, ook in Arnhem.
pi_164996032
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:39 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik weet niet meer precies waar ik het had gelezen, als ik het tegenkom post ik het wel. Dit had ik wel gevonden:

[ afbeelding ]
Thanks!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:43:46 #245
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_164996076
De burgemeester heeft destijds ontkracht dat er een Venraynaar naar Syrië is vertrokken. Dat is een aantekening die ik bij dat overzichtje wil maken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_164996133
Het is inmiddels van vorig jaar, dus het is niet up to date. Maar ook daarop kan je aflezen dat Rotterdam opvallend niet te vergelijken valt met Amsterdam, Den Haag en andere steden. Misschien moeten we meer moslimburgemeesters instellen? :P
  woensdag 31 augustus 2016 @ 21:46:50 #247
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_164996148
De NCTV heeft vast een volledige lijst, maar ik weet niet of die openbaar is.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_164996159
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:36 schreef Aloulu het volgende:

[..]

In Rdam hebben wij onze zaken goed op orde mbt probleemwijken. Ook nooit een grote salafi moskee gehad hè hier en helemaal nooit een jihadi-salafi underground scène itt regio Den Haag bijv.
Rotterdam is moderner en beter onderhouden, zelfs de 'achterwijken' daar kan je niet vergelijken met transvaal en of schilderswijk in Den Haag bijv. Je merkt gelijk het verschil. En inderdaad ik kan niet ontkennen dat de salafisten in Den Haag een grotere invloed hebben en ook een reden zijn van Syriegangers hoewel zij nu (de mainstream salafisten van de assunah moskee) wel afstand doen van Syriegangers en jihadisme.
pi_164996236
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:45 schreef JubaUrbicus het volgende:
Het is inmiddels van vorig jaar, dus het is niet up to date. Maar ook daarop kan je aflezen dat Rotterdam opvallend niet te vergelijken valt met Amsterdam, Den Haag en andere steden. Misschien moeten we meer moslimburgemeesters instellen? :P
Verschil tussen Amsterdam en Rotterdam is niet zo groot.
Wat wel duidelijk is is dat Delft/Den Haag vooral een bron is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_164996267
Ook is Abutaleb degene geweest in Nederland (van alle burgemeesters) die zich het meest krachtigst heeft uitgesproken tegen de Syriegangers. Zijn toon was hard en genadeloos, dat heeft zeker een rol gespeeld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')