abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:54:36 #1
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_164961611
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*

Oh shoot.. Ik sloot 'm :)
En weer verder hier..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:04:52 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164961844
Hmmm nou ja vandaag smeer ik dat maar, en dan kan ik morgen wel zinkzalf kopen, tenzij de baas vanmiddag snel weer weg is dan kan ik nog ff naar de winkel. Nu eerst opruimen :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164962072
Volgens mij zit er zinkzalf in sudocrem, naast andere ingrediënten. Kan je er wel voor gebruiken geloof ik.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:17:45 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164962180
Er staat idd zink in de ingrediënten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164962491
Calendulacreme hielp bij ons heel goed tegen smetten :)
pi_164962535
Calendula helpt ook goed tegen muggenbeten heb ik ontdekt ^O^
pi_164962583
Snacks: snoeptomaatjes doen het hier goed. Komkommer. Soepstengeltjes. Heel af en toe een stuk kaas (maar beetje uitkijken qua zoutgehalte) en van de maisboogies inderdaad. Voor warme dagen heb ik fruitijsjes gemaakt (maar dat is ook een fruithap eigenlijk).

Smetvlekjes: Sudocreme werkt hier prima.

En een :* voor LuDann.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:52:30 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164962983
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:13 schreef Nazil het volgende:
Volgens mij zit er zinkzalf in sudocrem, naast andere ingrediënten. Kan je er wel voor gebruiken geloof ik.
dit ja, zit nog wel meer in zoals oliën (om wat prettiger aan te voelen op de huid) en lavendel (bacteriedodend, kan wel allergische reacties geven overigens), maar je kunt dat prima gebruiken ja, hoofdbestanddeel is zink.

dat plekje achter de oren wordt echt vies he :D
ik heb dat als volwassene nog nooit gehad, maar bij Larfje hou ik het goed in de gaten nadat ik twee weken terug ook een smetplekje vond daar :D
ieuww, stinkt ook echt heel erg :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Molo op 30-08-2016 14:03:00 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:28:06 #9
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164963758
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:34 schreef Nazil het volgende:
Calendula helpt ook goed tegen muggenbeten heb ik ontdekt ^O^
Ga ik die ook halen. Wordt echt gek van alle muggenbulten die ik afgelopen weekend heb verzameld ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:30:16 #10
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164963798
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:52 schreef Molo het volgende:

[..]

dit ja, zit nog wel meer in zoals oliën (om wat prettiger aan te voelen op de huid) en lavendel (bacteriedodend, kan wel allergische reacties geven overigens), maar je kunt dat prima gebruiken ja, hoofdbestanddeel is zink.

dat plekje achter de oren wordt echt vies he :D
ik heb dat als volwassene nog nooit gehad, maar bij Larfje hou ik het goed in de gaten nadat ik twee weken terug ook een smetplekje vond daar :D
ieuww, stinkt ook echt heel erg :D
Het stinkt nog niet dus volgens mij ben ik er vroeg bij. Voelde het toen ik haar in bad achter haar oren waste. Voortaan die oren even wegklappen om te drogen :+ #groteoren
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164965132
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:30 schreef Chanty het volgende:

[..]

Het stinkt nog niet dus volgens mij ben ik er vroeg bij. Voelde het toen ik haar in bad achter haar oren waste. Voortaan die oren even wegklappen om te drogen :+ #groteoren
Oh ja, achter de oren wassen. Dat vergeet ik altijd als ik haar badder.
pi_164965360
Boaz had van die smetvlekken tussen de laagjes vel tussen kin en borst :X ... hij was daar net een sharpei .. ook heel fijn droog maken en schoon houden was dat :X
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:44:52 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164965408
Hand onder romp/rug en dan koppie beetje naar achteren laten kantelen, dan kun je er prima bij toch? :)
Melkverzamelplekjes :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164965433
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Boaz had van die smetvlekken tussen de laagjes vel tussen kin en borst :X ... hij was daar net een sharpei .. ook heel fijn droog maken en schoon houden was dat :X
Daar heeft emmy het ook snel. Zo veel plooien daar. Ik kan er alleen bij komen als haar hoofd een stuk naar beneden hangt over mijn arm.

Krijsen jullie babies ook zo hard na het badderen bij het afdrogen en aankleden? Pfff
pi_164965638
Ah Arja, daar komt ie weer: droogfohnen (op lauwwarme stand, met je hand ernaast om de temperatuur te checken) was hier dé tip!

Jagar, eet T veel ' s avonds? Sinds die van mij veel avondeten weg eet komt ie nog maar 1 keer 's nachts. *nu ga ik iets zoeken om op af te kloppen*

Tand numero 5 komt hier door. Dus eten en fles zijn martelvoorwerpen vindt ie. Pap, puree en drinken met rietje it is, al twee dagen. Kan het zijn dat je traanogen krijgt van doorkomende tanden? Hij heeft een beetje een loopoog aan dezelfde kant.

En hij liep net een paar passen los... Omg, stop!!! :o O+
pi_164965998
Ow straks gelijk achter de oren van mini spieken hoe dat eruit ziet :7
Ik ruik iig nog niks
Hier ook een enorme speknek en idd hoofd naar achteren en dan kom ik er redelijk goed bij.

Nhaa wat super goed Sara!! Dat is zn leuke fase vind ik. Was hij niet super trots op zichzelf?

Pfff ludann :* niet gek dat er geen rek meer zit in jou veren. Jullie hebben vast al tig adviezen gekregen. Hopelijk nemen ze het in het ziekenhuis serieus en helpen ze jullie

Ik ben de hele dag al druk peuter weg te houden bij mini en al zijn speelgoed af te soppen en wasjes te draaien. Onbegonnen werk :X maar het is even niet anders. Overmorgen zou de krentenbaard niet meer besmettelijk mogen zijn dus dan nog maar eens alles poetsen en het dan maar los proberen te laten
pi_164966452
Wat goed Sara, ben jij ook zo belachelijk trots als baby er een feature bij heeft?

Ik heb thuis zo'n muziektoren voor Willem gekocht. Eerst was het vooral leuk om op de piano te rammen en de hele toren om te gooien zodat de trompet, trommel en tamboerijn er af vallen. Nu was ie net bezig met alles er op te zetten. Ik geef de tamboerijn aan en die gaat er op, daarna geef ik de trommel er aan en ook die gaat er op, en dan geef ik de trompet en die gaat er ook op. Als het niet lukt wordt ie boos, maar na een paar keer proberen lukt het en zit ie zo enorm trots te kijken! En ik daar naast zit ook te gloeien van trots!! En we houden ons zelf zo van de straat he.

  dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:49:52 #18
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164966557
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:46 schreef Arja het volgende:

[..]

Daar heeft emmy het ook snel. Zo veel plooien daar. Ik kan er alleen bij komen als haar hoofd een stuk naar beneden hangt over mijn arm.

Krijsen jullie babies ook zo hard na het badderen bij het afdrogen en aankleden? Pfff
Jup :') Ze begint al in bad. Bad lijkt ze helemaal niet fijn te vinden. Douchen is ze wel rustig maar dan kan ik minder goed alle plooien wassen.

En *O* voor stapjes sara!

Bazen zijn hier weer weg. Wel awkward :') heb het gesprek gelukkig op gang weten te houden maar het was wel hard werken
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:43:02 #19
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164968628
Ik heb mijn spiegelreflex maar weer eens afgestoft, geen spijt van O+

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164969112
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:04 schreef Chanty het volgende:
Hmmm nou ja vandaag smeer ik dat maar, en dan kan ik morgen wel zinkzalf kopen, tenzij de baas vanmiddag snel weer weg is dan kan ik nog ff naar de winkel. Nu eerst opruimen :X
Zinkzalf als het echt stuk is en zodra het genezen is gewoon een paar keer per dag talkpoeder op de plekken waar ze snel last krijgt van smet..

L had heel erg veel last van smetplekken in haar nekplooien, talkpoeder deed echt wonderen!
pi_164969121
Wat een ploatje Chanty! O+
pi_164969209
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:46 schreef Arja het volgende:

[..]

Daar heeft emmy het ook snel. Zo veel plooien daar. Ik kan er alleen bij komen als haar hoofd een stuk naar beneden hangt over mijn arm.

Krijsen jullie babies ook zo hard na het badderen bij het afdrogen en aankleden? Pfff
L krijst iedere keer dat ik haar luier wil verschonen, aankleden, eigenlijk bij alles waarvoor ze even stil moet liggen/zitten..
pi_164969744
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

L krijst iedere keer dat ik haar luier wil verschonen, aankleden, eigenlijk bij alles waarvoor ze even stil moet liggen/zitten..
Mijne ook :')
Opzich wel makkelijk, als ze tijdens het verschonen dan opeens stil is weet ik dat er nog plas of poep aankomt :+

Net geslapen met M op de bank, blijkbaar had ik het even nodig :O
pi_164970846
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:29 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Mijne ook :')
Opzich wel makkelijk, als ze tijdens het verschonen dan opeens stil is weet ik dat er nog plas of poep aankomt :+

Net geslapen met M op de bank, blijkbaar had ik het even nodig :O
Haha die fase is hier gelukkig al voorbij.. Helaas zit L nu (al een paar maanden) in de fase dat ze zich probeert om te draaien als ik haar luier aan het verschonen ben.. en dan het liefst wanneer ik haar luier net open heb gemaakt en ze een hele erge poep luier heeft.. :')

Het enige wat helpt om haar rustig te houden tijdens het verschonen is haar een flesje drinken geven.. Dan blijft mevrouw heel rustig en tevreden op haar rug liggen.. kleine draak :')


Wat fijn dat je even hebt kunnen slapen, dat soort momenten moet je koesteren ;)
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:20:53 #25
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164971057
Krijsen tijdens verschonen of badderen gebeurt hier eigenlijk nooit, ze vindt het bad heel relaxed.. Wel soms met aankleden (en dan in het bijzonder de romper). Echt keihard ook soms :')

Mooie foto Chanty O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:23:42 #26
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164971128
Vanmiddag was ze een beetje huilerig, ik wist niet wat er was. Tot ik net een pop-up kreeg van Oei, ik groei. Sprong-alarm :') Die meldingen gaan dus uit :')

Ik zet me alvast schrap voor morgen, dan kan t alleen maar meevallen.. Lekker relaxed dagje van maken, lekker wandelen en in de middag misschien lekker op bed chillen.. Misschien is er morgen niets aan de hand.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164971171
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:56 schreef Sara82 het volgende:
Ah Arja, daar komt ie weer: droogfohnen (op lauwwarme stand, met je hand ernaast om de temperatuur te checken) was hier dé tip!

Jagar, eet T veel ' s avonds? Sinds die van mij veel avondeten weg eet komt ie nog maar 1 keer 's nachts. *nu ga ik iets zoeken om op af te kloppen*

Tand numero 5 komt hier door. Dus eten en fles zijn martelvoorwerpen vindt ie. Pap, puree en drinken met rietje it is, al twee dagen. Kan het zijn dat je traanogen krijgt van doorkomende tanden? Hij heeft een beetje een loopoog aan dezelfde kant.

En hij liep net een paar passen los... Omg, stop!!! :o O+
Dat drinken met een rietje he, hoe leer je ze dat? :@
pi_164971423
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:56 schreef Sara82 het volgende:
Ah Arja, daar komt ie weer: droogfohnen (op lauwwarme stand, met je hand ernaast om de temperatuur te checken) was hier dé tip!

Jagar, eet T veel ' s avonds? Sinds die van mij veel avondeten weg eet komt ie nog maar 1 keer 's nachts. *nu ga ik iets zoeken om op af te kloppen*

Tand numero 5 komt hier door. Dus eten en fles zijn martelvoorwerpen vindt ie. Pap, puree en drinken met rietje it is, al twee dagen. Kan het zijn dat je traanogen krijgt van doorkomende tanden? Hij heeft een beetje een loopoog aan dezelfde kant.

En hij liep net een paar passen los... Omg, stop!!! :o O+
Wow, loslopen! T staat nog niet los, dus los lopen zal ook nog wel even duren. De koffietafel door het huis duwen is wel grote favoriet.

Soms eet hij veel, soms eet hij weinig. Maar het zegt niets, geloof ik. Laatst had hij net zoveel pasta gegeten als ik, en daarna nog borstvoeding, en kwam om 11 uur alweer om te drinken.
pi_164971468
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:25 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat drinken met een rietje he, hoe leer je ze dat? :@
Aanbieden en voordoen is hier echt de beste manier om wat dan ook te leren :)
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:35:43 #30
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164971474
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:25 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat drinken met een rietje he, hoe leer je ze dat? :@
Dat bedenken ze helemaal zelf :Y hebben ze echt snel door.en anders doe je het even voor.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164971489
Wat een mooie foto, Chanty!

En net als silly vraag ik me af hoe ze leren drinken met een rietje. T drinkt nu water uit een papfles, want dat is de enige die hij snapt. Moet ik dus altijd bij zijn, anders is alles nat, ,tot grote pret van T. Ben benieuwd hoe ze dat vanaf volgende week op het kdv gaan doen.
pi_164971596
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een mooie foto, Chanty!

En net als silly vraag ik me af hoe ze leren drinken met een rietje. T drinkt nu water uit een papfles, want dat is de enige die hij snapt. Moet ik dus altijd bij zijn, anders is alles nat, ,tot grote pret van T. Ben benieuwd hoe ze dat vanaf volgende week op het kdv gaan doen.
Die van mij heeft besloten alles wat "fles" heet te weigeren. Echt niet leuk; hij drinkt nu gewoon niks als ik werk (of hooguit 3 slokken water uit een bekertje). Eten doet 'ie wel, dus honger zal 'ie niet hebben, maar z'n ontlasting is nu elke keer mega hard, want hij moet gewoon meer vocht binnenkrijgen.

We gaan maar gewoon een rietje proberen dan.
pi_164971875
Hema rietjes beker kopen die zijn heel makkelijk voor die kleintjes. En dan zorgen dat er wat drinken vooraan in het rietje zit zodat ze het gelijk proeven.

Chanty O+ mooi meisje
pi_164973027
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een mooie foto, Chanty!

En net als silly vraag ik me af hoe ze leren drinken met een rietje. T drinkt nu water uit een papfles, want dat is de enige die hij snapt. Moet ik dus altijd bij zijn, anders is alles nat, ,tot grote pret van T. Ben benieuwd hoe ze dat vanaf volgende week op het kdv gaan doen.
Ik begon met de rietjesbeker van Annie (die van Avent) toen met iets wat ze echt MEGA lekker vond erin (hele zoete diksap :@) en dat een beetje voorzuigen en aan het rietje smeren. Toen ging ze proberen of ze er meer uit kon krijgen en dat lukte vrij snel. Daarna standaard water erin.
pi_164973108
Chanty wat een mooie foto!

Emmy vindt in bad gaan of douchen heerlijk en je ziet haar helemaal ontspannen. Zo jammer dat dat daarna allemaal teniet wordt gedaan
:')
pi_164973146
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een mooie foto, Chanty!

En net als silly vraag ik me af hoe ze leren drinken met een rietje. T drinkt nu water uit een papfles, want dat is de enige die hij snapt. Moet ik dus altijd bij zijn, anders is alles nat, ,tot grote pret van T. Ben benieuwd hoe ze dat vanaf volgende week op het kdv gaan doen.

Nuby Natural Touch

L gebruikt deze nu..
pi_164973168
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:18 schreef Arja het volgende:
Chanty wat een mooie foto!

Emmy vindt in bad gaan of douchen heerlijk en je ziet haar helemaal ontspannen. Zo jammer dat dat daarna allemaal teniet wordt gedaan
:')
Heel herkenbaar :')
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:20:59 #38
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164973229
Mijn buurvrouw gebruikt deze beker voor haar zoontje van 8mnd, wil deze ook aanschaffen voor als mijn meisje gaat drinken(anders dan melk dus :') );

http://www.mamaloesbabysj(...).html#/product/20013
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164974036
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:20 schreef Nouk84 het volgende:
Mijn buurvrouw gebruikt deze beker voor haar zoontje van 8mnd, wil deze ook aanschaffen voor als mijn meisje gaat drinken(anders dan melk dus :') );

http://www.mamaloesbabysj(...).html#/product/20013
Die heb ik al, maar dat werkt hier echt niet. Ik heb zelf ook geprobeerd eruit te drinken en het idee is dat je met je lip de 'rand' een stukje indrukt, waardoor je een gaatje krijgt zodat je kan drinken. In de praktijk moet je eigenlijk te hard drukken op die rand: normaal drinken lukt mij dan al amper. En W. krijgt er echt helemaal niks uit daardoor.
pi_164974380
ik vind dat je aan al die bekers ook absurd hard moet zuigen om er wat uit te krijgen. We hebben nu een verzameling thuis staan, want veel uitgeprobeerd want niets werkt, maar het is echt nog niet zo makkelijk, vind ik.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:46:40 #41
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164974516
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:43 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vind dat je aan al die bekers ook absurd hard moet zuigen om er wat uit te krijgen. We hebben nu een verzameling thuis staan, want veel uitgeprobeerd want niets werkt, maar het is echt nog niet zo makkelijk, vind ik.
Komt door het anti-lek systeem.
De Hema beker heeft dat niet.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164974536
-O- Oh. Dan ga ik die beker niet kopen. Leek me wel handig. Hij kan op zich wel uit een beker drinken, maar als ie de beker zelf vasthoudt, dan zit het water zo ongeveer tegen het plafond.

T snapte geen reet van tuitbekers. Schudden, bijten, gooien, maar drinken? Ho maar.

Rietje snapte hij bijna meteen. Inderdaad, iets lekkers erin en dan voordoen.
pi_164974702
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:47 schreef Sara82 het volgende:
-O- Oh. Dan ga ik die beker niet kopen. Leek me wel handig. Hij kan op zich wel uit een beker drinken, maar als ie de beker zelf vasthoudt, dan zit het water zo ongeveer tegen het plafond.

T snapte geen reet van tuitbekers. Schudden, bijten, gooien, maar drinken? Ho maar.

Rietje snapte hij bijna meteen. Inderdaad, iets lekkers erin en dan voordoen.
Dat was ook mijn idee bij de beker, maar het werkt hier dus echt niet.

Dat 'iets lekkers' is hier al een uitdaging. Diksap wilde W. absoluut niet. Water mondjesmaat. Het enige waar 'ie tot op heden enthousiast van werd was een slokje 7up uit mijn glas. Maarja :')
pi_164974793
Wat dat soort oefenbekers betreft kan ik deze echt van harte aanraden:

https://www.nuk-shop.nl/nuk-magic-cup-olifant/
Helaas uitverkocht op de site zie ik, maar N. drinkt er echt supermakkelijk uit en hij is ook goed mee te nemen omdat hij niet lekt. Tenzij je hem te hard op de grond gooit, dan spat er wel wat uit. :P
pi_164974909
Ik hoorde laatst van iemand (was het hier?) dat ze er op de opvang niet enthousiast over waren, omdat kinderen dan niet leren dat ze een beker goed rechtop moeten houden, en het dus een bende wordt met een gewone beker.
Iemand daar ervaring mee? Want volgens mij is ze te klein om het principe van rechtop houden om niet te knoeien te begrijpen.
(hier werkt de rietjesbeker uitstekend trouwens, ze moest wel even wennen, maar dat ging eigenlijk vanzelf).
pi_164975209
N. drinkt inmiddels ook netjes uit een gewone beker of gewoon glas (oké, het laatste beetje als de beker dus bijna helemaal op de kop moet gaat nog wel eens over haar heen :D O+ ), dus geen ervaring mee, IMA!
pi_164975370
Ik vond het handig om te kijken welke beker ze op het kdv gebruikten en dan dezelfde te halen - kon daarover bij kind ook geen verwarring ontstaan.

Overigens gooit peuter nog regelmatig de inhoud van haar beker over zichzelf heen, dus als ik geen zin heb in rommel drinkt ze nog steeds uit een tuitbeker. Die van de Hema.
pi_164975666
Mini drinkt ook uit een gewone beker en houdt 'm goed rechtop (okee, ze neemt soms iets te enthousiast een te grote slok, maar dat gaat met een slab eigenlijk altijd goed)
pi_164976212
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:25 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat drinken met een rietje he, hoe leer je ze dat? :@
/ontlurk Hier was de grote truuk om hem een keer een pakje te geven, appelsap geloof ik, en dan zachtjes te knijpen in het pakje. Toen snapte hij het meteen en het ging daarna altijd perfect, ook met rietjes in flesjes, glazen, bekertjes, ongeacht het soort rietje. Voordoen heb ik geprobeerd, hij keek me aan of ik niet goed snik was :')
pi_164976238
Ik had een luiertaart gekregen, met pampers. Als ik die gebruik, ruikt de urine zo sterk. Toen ik een andere luier "vers" uit de verpakking haalde, rook ik haar urine niet. Zijn die andere dan te lang uit de verpakking ofzo? :P

Bekers en dergelijke heb ik nog geen idee van.

Ik denk dat ik in de middag misschien te lang heb geslapen, ben nu weer best moe. Ik zit ook teveel binnen, de buurvrouw die 3 weken voor mij is bevallen had aangeboden om samen te wandelen dus misschien moet ik dat maar eens gaan doen :P
Mijn hechting voelt ook weer normaal gelukkig.
pi_164976247
Ik heb hier een soortgelijke beker als Selvaria, alleen dan de kiddyboo360. Hiermee leren ze wel te drinken als uit een gewone beker, maardan zonder het risico dat ze deinhoud over zichzelf heen kieperen ^O^
pi_164976628
Drinken naast de flessen doet L. niet superveel.. We oefenen wel dagelijks met een gewone beker en dan drinkt ze wel een paar slokjes... & is vooral enthousiast over haar hele handje in de beker stoppen en dan lekker roeren :D ! Rietjesbeker van Hema heb ik ook aangeschaft maar nog niet geprobeerd.. Morgen eens doen!

Hoeveel drinken jullie kindjes naast de fles bij fv?
pi_164976807
Miezz in je nieuwe leven bestaat er niet zoiets als te veel slapen. Pakken wat je pakken kunt.

Wij gaan binnenkort een weekje naar Zeeland met zijn drietjes O+
Zo'n zin in. We hebben nog helemaal geen vakantie gehad. En dan voor het eerst zwemmen met Emmy
pi_164977171
Wij hadden eerst de hema rietjesbeker, (schimmelgevoelig) daarna een tuitbeker en fles en daarna de difrax rietjesbeker en die vind ik echt O+ O+ lekt niet, ze moet hem rechthouden anders komt er niks uit en toch lekker makkelijk vast te houden.

Tot over een week of 10.. :W
S. 2014
J. 2016
pi_164977635
Wij gebruiken de difrax tuitbeker en dat gaat inmiddels wel goed. Hij heeft wel een tijdje moeten oefenen voordat ie het door had.

Ik bied hem regelmatig aan en dan drinkt ie een paar slokjes.
pi_164979678
Vanaf 11 alweer bezig met de borst :O Wordt dat nog een keer beter?
pi_164979693
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 01:17 schreef Miezziej het volgende:
Vanaf 11 alweer bezig met de borst :O Wordt dat nog een keer beter?
Jeetje dat is wel heel lang.. drinkt ze al die tijd effectief?
pi_164980044
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 01:17 schreef Miezziej het volgende:
Vanaf 11 alweer bezig met de borst :O Wordt dat nog een keer beter?
Ja, het wordt echt beter. :*
pi_164980086
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 21:47 schreef Sara82 het volgende:
-O- Oh. Dan ga ik die beker niet kopen. Leek me wel handig. Hij kan op zich wel uit een beker drinken, maar als ie de beker zelf vasthoudt, dan zit het water zo ongeveer tegen het plafond.

T snapte geen reet van tuitbekers. Schudden, bijten, gooien, maar drinken? Ho maar.

Rietje snapte hij bijna meteen. Inderdaad, iets lekkers erin en dan voordoen.
Lisa dronk echt super uit die beker en snapte het vrijwel meteen. Enige nadeel... Na een weekje had ze in de gaten dat ze hem op zijn kop kon houden en hen dan in kon duwen. Resultaat dorstige baby die nat is tot op haar rug.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 31 augustus 2016 @ 05:55:32 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164980115
Mogguh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164980200
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 01:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Jeetje dat is wel heel lang.. drinkt ze al die tijd effectief?
Nee, maar loskoppelen is huilen :') en dat vind ik dan zielig voor de buren en man :+

Ze heeft me wel laten slapen tot half 7 dus da's al iets. (Werd wel wakker met harde borsten dus ze was precies op tijd :+) Ik heb alleen liever dat ze vroeger clustert.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 07:16:14 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164980328
Ik heb hier een baby die aan het grunten is terwijl ik de fles geef _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 31 augustus 2016 @ 07:20:17 #63
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164980354
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 01:17 schreef Miezziej het volgende:
Vanaf 11 alweer bezig met de borst :O Wordt dat nog een keer beter?
Ja :Y

Kun je haar niet 'forceren' eerder te clusteren? Mijn jongste begon ook rond 11 uur (al in de kraamweek) en stopte rond een uur of 2. Toen ben ik haar 's avonds vanaf een uur of 7 constant bij me gaan houden, bij mij op schoot slapen en de borst steeds beschikbaar houden. Toen verschoof het clusteren naar de vroege avond en sliep ze gewoon vanaf een uur of 10 door tot een uur of 3. Succes, tis slopend!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 07:22:51 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164980365
Domme vraag: wat is clusteren en waar is het voor nodig?

Iemand nog iets van Fien10 gehoord trouwens?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 31 augustus 2016 @ 07:43:08 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164980498
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 07:22 schreef Molo het volgende:
Domme vraag: wat is clusteren en waar is het voor nodig?

Iemand nog iets van Fien10 gehoord trouwens?
https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html

Geen domme vraag uiteraard!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 07:47:23 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164980530
Weer wat geleerd :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164980777
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 07:20 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja :Y

Kun je haar niet 'forceren' eerder te clusteren? Mijn jongste begon ook rond 11 uur (al in de kraamweek) en stopte rond een uur of 2. Toen ben ik haar 's avonds vanaf een uur of 7 constant bij me gaan houden, bij mij op schoot slapen en de borst steeds beschikbaar houden. Toen verschoof het clusteren naar de vroege avond en sliep ze gewoon vanaf een uur of 10 door tot een uur of 3. Succes, tis slopend!
Zo deden wij dat ook. En ik rondde het "clusteren" af door W. in bad te doen of samen te douchen. Dat hoorde echt bij het bedritueel en dat maakte inslapen zoveel makkelijker!
pi_164980820
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 23:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij hadden eerst de hema rietjesbeker, (schimmelgevoelig) daarna een tuitbeker en fles en daarna de difrax rietjesbeker en die vind ik echt O+ O+ lekt niet, ze moet hem rechthouden anders komt er niks uit en toch lekker makkelijk vast te houden.

Tot over een week of 10.. :W
Nooit schimmel in het rietje gehad, ondanks soms vergeten appelsapflessen in de warme auto. Gewoon elke dag in de vaatwasser, rietjes plus dop in het bestekbakje.

Riekende pampers heb ik ook gehad, ook 'oude' pampers uit een luiertaart of gekregen restjes. Ik dacht dat het door een ander type kwam, namelijk baby-dry, maar misschien heeft het inderdaad met de open verpakking te maken :?

Ik vond die 360 graden bekers bij peuter ook waardeloos trouwens. Van alle bekers die ik in huis heb, is Hema toch meest favoriet. En het goedkoopste ook nog.

LuDann wat heftig dat je nachten weer of eigenlijk nog slecht zijn. Heeft de kinderarts nog advies gegeven of iets gevonden?
pi_164980863
Naast de Avent tuit, gebruiken wij een Prenatal rietjes beker en soms een open beker.

Ik heb heb wel meegelezen, maar kom amper aan meeschrijven toe.

Y is alweer bijna 1!

We hebben er afgelopen donderdag een nichtje bij gekregen en hebben nu vakantie. Vandaag n dagje dolfinarium.
pi_164980956
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 07:20 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja :Y

Kun je haar niet 'forceren' eerder te clusteren? Mijn jongste begon ook rond 11 uur (al in de kraamweek) en stopte rond een uur of 2. Toen ben ik haar 's avonds vanaf een uur of 7 constant bij me gaan houden, bij mij op schoot slapen en de borst steeds beschikbaar houden. Toen verschoof het clusteren naar de vroege avond en sliep ze gewoon vanaf een uur of 10 door tot een uur of 3. Succes, tis slopend!
Ik ga het proberen, bedankt voor de tips!
pi_164981244
Hier ging het clusteren ook zo, al ging ik na een tijdje samen met haar in onze blootjes op bed liggen en kwam man kopjes thee brengen O+ Het is een fase :Y (wel eentje die af en toe terugkomt)
pi_164981758
Hebben er meer baby's last van de 9/bijna 10 maanden sprong? Ik word echt helemaal gek van W. Hij wil eigenlijk alleen maar rondgedragen worden, al het andere is brullen. :O
pi_164981992
Nu je het zegt molo, lang niets van fien gehoord. Ook niet van miss c trouwens
  woensdag 31 augustus 2016 @ 10:30:46 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164982168
Ja idd. Mama's, meld je eens, we Zijn benieuwd naar jullie :W
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164982508
Kraamzorg uitzwaaien... Momentje hoor :'(
  woensdag 31 augustus 2016 @ 10:54:24 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164982546
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 10:52 schreef Nazil het volgende:
Kraamzorg uitzwaaien... Momentje hoor :'(
Awwww O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 31 augustus 2016 @ 10:54:53 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164982555
Ik werd net keihard in mijn tepel geknepen toen ik mini hier verschoonde :')

Auwwww _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164983074
Bleh, ík zit geloof ik in de zes weken sprong 😬.
Zondag in het zwembad ineens koud, koud, koud en dat bij 30 graden.. 'S avonds naar bed met ruim 40 graden koorts, en de afgelopen twee dagen voor kapot in huis gehangen. Dan is het wel zwaar hoor met twee kleintjes! Was blij dat mijn vader gisterenmiddag de oudste is komen entertainen.

Nu liggen de kindjes allebei op bed en kruip ik er ook even in.
Voor de rest eigenlijk helemaal niets te melden, J.olien is vandaag dus zes weken, slaapt, poept, drinkt en lacht en is zo ontzettend tevreden.

We vonden T.obias al zo'n leuke en makkelijke baby (anders was J. Er nooit zo snel geweest natuurlijk😉) maar J. is een kopie, en met verbeterde software volgens vriend.. Alleen 't aanhaken hier, dat moet nog even verbeterd ☺.

Molo Dat tepelknijpen, dat gaat ook nog steeds gerichter gebeuren.. (En steeds meer pijn doen..😩)
  woensdag 31 augustus 2016 @ 11:31:02 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164983187
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 11:23 schreef Ggirl het volgende:

We vonden T.obias al zo'n leuke en makkelijke baby (anders was J. Er nooit zo snel geweest natuurlijk😉) maar J. is een kopie, en met verbeterde software volgens vriend.. Alleen 't aanhaken hier, dat moet nog even verbeterd ☺.
Je was toch zwanger door de pil heen geraakt?
En beterschap!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164983569
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 11:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je was toch zwanger door de pil heen geraakt?
En beterschap!
En dan heb je geen 'keuze'?

Nee, zonder zo kort door de bocht te zijn, ze stond niet op de planning, we hebben er een flinke vergadering voor ingelast, vriend stemde direct voor, en ik zag ook weinig beren op de weg, vooral omdat T. Zo'n ontzettend makkelijk kind was/is.

Was dat anders geweest dan hadden we toen wellicht een hele andere keuze gemaakt..
  woensdag 31 augustus 2016 @ 11:57:08 #81
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164983803
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 11:47 schreef Ggirl het volgende:

[..]

En dan heb je geen 'keuze'?

Nee, zonder zo kort door de bocht te zijn, ze stond niet op de planning, we hebben er een flinke vergadering voor ingelast, vriend stemde direct voor, en ik zag ook weinig beren op de weg, vooral omdat T. Zo'n ontzettend makkelijk kind was/is.

Was dat anders geweest dan hadden we toen wellicht een hele andere keuze gemaakt..
Nee ik interpreteerde je post alsof je toch bewust had gekozen om snel zwanger te raken. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164983904
Ik had het laatst over buikpijn toch? Nu ook helderrood bloed :'( Zeg me dat het nog een restant is van de bevalling enzo, ik wil nog geen cyclus! :P
pi_164984522
Mijn kind drinkt uit een rietjesbeker! *O*
Het dr. Brown exemplaar hier, ze hadden geen andere bij de plaatselijke drogist. Maar who cares, het lukt! *O*
pi_164984898
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 12:02 schreef Miezziej het volgende:
Ik had het laatst over buikpijn toch? Nu ook helderrood bloed :'( Zeg me dat het nog een restant is van de bevalling enzo, ik wil nog geen cyclus! :P
Meh dat zou ook echt niet eerlijk zijn zo snel al. Ik vind dat je voorlopig nog vrijstelling verdient.
pi_164985045
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 11:23 schreef Ggirl het volgende:
Bleh, ík zit geloof ik in de zes weken sprong 😬.

Zeswekensprongkoortsboks. -O-
Bij mij ging het een week geleden mis, koorts is weg maar keel, kaak en oren zijn nog niet blij. (Ik kan mn kaak precies een vingerbreedte openen :') )
pi_164986435
Beterschap voor alle zieke

Miez :o dat is wel heel snel joh. Snap dat je daar nog niet op zat te wachten

Silli wat goed van je mini *O*

Ik ben vanaf morgen voor het eerst alleen met mijn kindjes. Ook wel weer lekker want dan krijgen we weer een beetje ritme hoop ik. Maar ik ga mijn man wel missen overdag
pi_164986473
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 08:31 schreef Sull het volgende:

[..]

LuDann wat heftig dat je nachten weer of eigenlijk nog slecht zijn. Heeft de kinderarts nog advies gegeven of iets gevonden?
De kinderarts zei dat hij alleen maar naar de allergieën keek. We zijn doorverwezen naar een KOALA poli, dat is een multidisciplinaire polikliniek voor kindjes met onder andere onbegrepen klachten.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:15:02 #88
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164987059
Sterkte LuDann ;(

Spannend Ikke; komt vast goed!!

Vanaf volgende week komt man nog maar 1x in de week naar huis, de week erna ook en dan moet ik voor het eerst weer werken. Ook weer spannend hoe ik dat allemaal ga redden. Komt ongetwijfeld goed, maar wordt weer even schakelen..

Wat goed van je kleintje, sillie!

:* voor alle zieken.. ;(

Balen Miez :{ Had hier ook wel wat langer mogen wegblijven...

Tot nu toe merk ik vandaag niets van de 'sprong'..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:34:51 #89
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164987524
Sillie wat fijn *O*

LuDann hopelijk vinden ze een verklaring :*

Mijn baby is 10 weken... :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164988435
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 15:34 schreef Chanty het volgende:

Mijn baby is 10 weken... :o
Nu al??
Shit, de mijne dan ook :o
pi_164988628
Bel de krant, ze heeft vanmiddag in haar bed geslapen en ik kon rustig douchen en de was afhalen :o Ik had op YouTube baarmoeder geluiden opgezocht en die aangezet, blijkbaar hielp het :P

Sterkte LuDann ;(
pi_164988864
Oh sjips, douchen, dat ben ik vergeten. En Flo 'moest' ook in bad vandaag. :')

Lu :*
pi_164989121
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:17 schreef Miezziej het volgende:
Bel de krant, ze heeft vanmiddag in haar bed geslapen en ik kon rustig douchen en de was afhalen :o Ik had op YouTube baarmoeder geluiden opgezocht en die aangezet, blijkbaar hielp het :P


Doe eens een linkje dan! :)
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:43:17 #94
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164989286
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
Oh sjips, douchen, dat ben ik vergeten. En Flo 'moest' ook in bad vandaag. :')

Lu :*
Haha dat tweede is zoooo herkenbaar! Lucas zit as we speak in bad. Kom gewoon tijd tekort met twee Kids :') dat wordt wat als ik weer ga werken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164989392
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 16:36 schreef Amsel het volgende:

[..]

Doe eens een linkje dan! :)
Ik had deze aangezet :P Ze keek me eerst aan van "wat is dit? :? " en toen ging ze eerst rustig liggen en daarna viel ze in slaap.
Of het toeval is weet ik niet, daar kom ik wel achter wanneer ik het nog een keer probeer :P
  woensdag 31 augustus 2016 @ 16:53:24 #96
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164989472
Ik heb daar ook een app voor, kwam de kraamverzorgster mee. En je hebt ook knuffels voor in bed met dergelijke geluiden. Wij hebben een projector met deze geluiden. Het geluid slaat aan zodra zij geluid maakt... Of het werkt weet ik niet, ze vindt de projectie op het plafond wel fantastisch O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164989813
Die projector werkte bij Mats ook heel goed. Ewan het schaap werkt hier niet. Ik heb trauma's van die baarmoeder geluiden in combi met een huilend kind :')

Nouk je bent het vast gewend maar vindt je het niet vervelend om zoveel alleen te zijn?
Wel fijn dat je meisje het zo goed doet ^O^

Stijn slaapt vandaag voor de 2e dag op zijn eigen kamer. Hij doet het super goed!
Ik zie hem helemaal veranderen. Zijn mollige gezichtje begint te ontkreukelen en het is zn knappie O+

Miez fijn dat je lekker heb kunnen douchen en de was heb kunnen doen. Hopelijk helpt het filmpje vaker
pi_164990493
Emmy wil overdags niet slapen, niet in de wagen, niet in bed, niet in de box. Niet als ik een liedje zing, niet als ik haar even laat huilen en niet als ik baarmoedergeluiden afspeel.

Maar ze heeft wel een vriendje gemaakt, zag ik net
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet quoten

[ Bericht 13% gewijzigd door Arja op 01-09-2016 00:32:14 ]
  woensdag 31 augustus 2016 @ 18:05:43 #99
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164990914
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:10 schreef ikke_84 het volgende:
Die projector werkte bij Mats ook heel goed. Ewan het schaap werkt hier niet. Ik heb trauma's van die baarmoeder geluiden in combi met een huilend kind :')

Nouk je bent het vast gewend maar vindt je het niet vervelend om zoveel alleen te zijn?
Wel fijn dat je meisje het zo goed doet ^O^

Stijn slaapt vandaag voor de 2e dag op zijn eigen kamer. Hij doet het super goed!
Ik zie hem helemaal veranderen. Zijn mollige gezichtje begint te ontkreukelen en het is zn knappie O+

Miez fijn dat je lekker heb kunnen douchen en de was heb kunnen doen. Hopelijk helpt het filmpje vaker
Wat fijn dat Stijn het zo goed doet. Voor ieder kind werkt iets anders natuurlijk. Ze sliep al goed hoor, heb niet het idee dat het geluid en/of de projectie daarbij beter helpt.

Ik ben het gewend idd, en vind het soms wel vervelend.. Vooral in het begin omdat ik niets anders deed dan voor Emma zorgen, en hij was er dan niet om even 5 min iets voor me te doen. Inmiddels hebben we een ritme gevonden waarbij ik gewoon de dingen in huis kan doen (dat blijf ik belangrijk vinden :') ) en genoeg tijd voor mezelf heb. Daardoor trek ik het ook gewoon goed. Wel spannend nu ik weer moet gaan werken, en het net druk wordt op man zijn werk, waardoor hij dus minder vaak naar huis kan komen. Maar ook dit gaan wij redden, m'n meisje en ik O+ Ik heb gelukkig ook genoeg hulp in de omgeving, maar dat heb ik tot nu toe altijd afgewezen :@

Arja; wat balen dat ze overdag niet slaapt.. Accepteert ze het niet om gewoon even weggelegd te worden? Hier helpt bij moeheid gewoon wegleggen met speentje zonder verdere prikkels van muziekdozen oid.. Gaat ze huilen als je haar weglegt? Lekker wandelen in de draagzak, of slaapt ze daar ook niet in? Ik kan een leuke rustgevende omgeving in de buurt aanraden :P
Lief moppie trouwens O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 18:07:49 #100
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164990958
Foto update O+


How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164991189
Wat een schatjes die ukjes.

Mijn baby smulde vandaag van aardbei, stond even op tenen en handen en keek toen zovan "OMG wtf dit doenik niet meer" om vervolgens een centimeter te kruipen op handen en knieën O+.

Bijna 10 maanden. 8)7 gaat echt te snel.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164991257
Oh en hij heeft de waterpokken. Zo sneu. ;(
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 31 augustus 2016 @ 19:02:40 #103
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164991950
Ahwww nouk en Arja wat schattig O+

dat shirt nouk heb ik in maat 80, moest m echt hebben O+

Hier ook weinig slaaps vandaag...wel moe maar alleen korte slaapjes zelfs in de doek. En ze heeft een kwartier in de wieg op haar kamer geslapen. Dat vond ik al heel wat :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164992637
Ahwww wat een lieve mooie meisjes Arja en Nouk! ♡

En Kuukskes mannetje gaat kruipen, leuk : )!! Wel vervelend dat hij de waterpokken heeft. Heeft hij er veel last van?

Chanty zeker fijn dat ze even in haar wieg heeft geslapen, misschien went ze er langzaam aan?

Wij zijn vandaag naar een klein dierenpark geweest in de buurt.. Was wel leuk, maar L heeft er nog niet zo veel aan..
Morgen een dagje shoppen met een vriendin en daarna uit eten met man om ons 13 jarig jubileum te vieren :o! L gaat een nachtje logeren bij min ouders. & dan is de vakantie al bijna voorbij!
pi_164992687
Inderdaad een leuk shirtje Nouk! & het rompertje van Arja's meisje vind ik ook heel leuk! Ik heb ook 2 gele rompertjes ♡ besteld maar dan met lange mouwen, hoop dat ze L leuk staan : )!
pi_164992996
Mja behoorlijk last van de pokken. Hebben de vakantie afgebroken om thuis fijner voor em te zorgen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164993306
L net wakker in bed gelegd en ze is zonder te huilen gewoon gaan slapen!! *O*

*waar een moeder al niet blij van kan worden :')*
pi_164993942
Ach! Jullie mini-baby's! O+

Ik doe heel even mijn baby erin dan, niet quoten, hij gaat weer weg!


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164994042
Mwoahh Kuukske wat sneu voor je kereltje, en balen dat vd vakantie maarja.

Lieve foto's van minibabies! O+ verder Niet helemaal bijgelezen want we zijn op vakansie *O*. Zondagavond laat een vakantie geboekt, maandagochtend spullen gepakt en vertrokken :D. Zo doen we dat. Nog steeds, ook met baby 8-). Alleen meer inpakwerk :').

Ze is zo lief!, alleen vandaag was ze niet tevreden, niks voor haar. Bij nadere inspectie lijkt er een tandje door te komen :o ;( haar eerste! Mnoohhh!

En dit is hoe ze zich voortwaarts beweegt. Kruipen mag je het niet noemen maar ok :').
-knip-

Edit: ooh sillie ook al zo'n lieve foto! En een mooie foto ook, die kun je zo inlijsten :Y.

[ Bericht 7% gewijzigd door hetzusjevan op 31-08-2016 23:22:41 ]
pi_164994079
quote:
18s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:46 schreef Kuukske het volgende:
Mja behoorlijk last van de pokken. Hebben de vakantie afgebroken om thuis fijner voor em te zorgen.
Oh wat vervelend voor hem dat hij er zo'n last van heeft. & voor jullie om de vakantie af te breken. Waren jullie niet ver weg op vakantie?
pi_164994148
Och wat een mooi mannetje Sillie! Vrolijke lach : )!

& grappig kruipfilmpje zusje :)! Wat leuk dat jullie zo spontaan op vakantie zijn gegaan!!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 20:40:20 #112
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164994199
Hahaha zusje O+ face foward!

En sillie dat is geen baby meer! Mooie ogen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164994313
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:40 schreef Chanty het volgende:
Hahaha zusje O+ face foward!

En sillie dat is geen baby meer! Mooie ogen O+
Nee he, 't wordt een mini-dreumes al :o ! 'T gaat zo snel!

Zusje! :D O+ . Ze komt waar ze heen wil, dus 't begin is er!
pi_164994441
zusje :') maar wel goed van haar _O_

Balen van de vakantie Kuukske, veel beterschap gewenst!

Wat een plaatje Sillie, inderdaad een foto om in te lijsten :)

Gisteren getrouwd (wat een prachtige dag hebben we gehad en zal eens kijken hoe ik hier een foto krijg) en morgen op vakantie. Benieuwd hoe F slaapt in een vreemd huis.

Foto's onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 34% gewijzigd door Xanteh op 01-09-2016 05:55:53 ]
pi_164994661
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:02 schreef madam-april het volgende:
L net wakker in bed gelegd en ze is zonder te huilen gewoon gaan slapen!! *O*

*waar een moeder al niet blij van kan worden :')*
Ik begrijp je helemaal :9 *O*

Ik zie leuke foto's en een filmpje O+
  woensdag 31 augustus 2016 @ 20:59:24 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164994760
Gefeliciteerd ^)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164994857
Gefeliciteerd, Xanteh! En sillie, wat een mooierd, en zusje, wat grappig!

T en ik kwamen om 6 uur uit het park en haalden de duutser op bij het metro station, en besloten spontaan geen zin meer te hebben in eten en dus maar uit eten gaan. Man, we hebben wel 45 minuten gewacht op ons eten, wat niet zo leuk is met een baby die al heeel erg moe is. Uiteindelijk ons eten to go meegenomen, thuis het heel snel opgegeten en T naar bed gebracht..

Dit zijn van die situaties dat we na 11 maanden nog steeds niet door hebben dat we niet altijd zo flexibel zijn als dat we willen.. :@
pi_164994868
Hoe uploaden jullie die foto's? Gebruiken jullie daar een speciale site ofzo voor?
pi_164995049
Arja ik vind die knuffel zó leuk. (En dat meisje is ook heel goed gelukt) O+

Nouk O+

quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 20:35 schreef hetzusjevan het volgende:


En dit is hoe ze zich voortwaarts beweegt. Kruipen mag je het niet noemen maar ok :').

Prima manier van voortbewegen. :Y

Alleen categorie: 'auto's en voertuigen' _O-
Zo heb ik ook een babyfoto van Otje die volgens mijn foon in de categorie 'eten' valt. :')
pi_164995563
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:02 schreef madam-april het volgende:
Hoe uploaden jullie die foto's? Gebruiken jullie daar een speciale site ofzo voor?
Ik gebruik een app, photobucket! Maar volgens mij is dat ook een site waar je kunt uploaden.
pi_164996164
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik gebruik een app, photobucket! Maar volgens mij is dat ook een site waar je kunt uploaden.
Ik vind dat soort dingen altijd nogal eng.. Als je ze upload kan iedereen bij die foto's toch?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 22:29:48 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164997388
Die foto's O+
En Arja wat een toffe knuffel is dat toch O+


Miezziej,wat fijn dat het zo ging va daag!

Xanteh, gefeliciteerd!

Ik heb vandaag een mobiel op maat voor boven de box besteld (bedankt voor het enablen van mijn shopverslaving Quoi :+ ) en door Delft gewandeld, wat is dat toch bizar heerlijk met baby O+

Ik had vanmiddag Larfje op mijn buik gelegd in de positie waarin ze de laatste weken van zwangerschap altijd lag. Echt té bizar om voor te stellen dat ze zo in mijn buik zat twee maanden terug :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164997746
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik gebruik een app, photobucket! Maar volgens mij is dat ook een site waar je kunt uploaden.
Ik moest ook even die app testen, normaal gebruikte ik Tinypic

SPOILER: in de categorie comfortabel slapen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Xanteh!
  woensdag 31 augustus 2016 @ 22:44:08 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164997777
Wat een leukerd O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164998145
Xanteh, heb ik helemaal over jou heengelezen. :o Gefeliciteerd! En wat een leuke foto's!
Waar gaan jullie heen met vakantie?

Nôh, lekker snoetje Miez. O+
pi_164998295
Van harte gefeliciteerd Xanteh! Fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad! Leuk om de foto's te zien!

Wat een mooierd Miezziej! ♡
pi_164999188
Xanteh ^) nog van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat jullie zo'n mooie dag gehad hebben ^^. Fijne vakantie!

Miez het werkt, wat een snoepje O+,!

Ik vind slapende baby'tjes zo snoezig. Ik heb ook echt achterlijk veel foto's van E als ze slaapt :'). Super nutteloos maar ok, ik vind het zo lief :P.
pi_165001328
Nouk wat is ze groot! Wat zijn haar stats nu?
Wij gaan vrijdag weer naar het cb.
Overdags qua slapen helpt hier niks. Ze slaapt niet, of maar 10 min of hooguit een halfuur. En dan is het inderdaad huilen dat overgaat in krijsen en dat krijsen stopt niet meer. Als ik haar pak en tegen haar klets is ze rustig en vaak zelfs goedlachs.
Misschien is het niet donker genoeg of zo overdag

Sillie, wat een stralende lach.

Miezz wat een droppie O+
Ze ziet er zo onschuldig uit, terwijl ze jouw slaap saboteert :D

Xanteh gefeliciteerd!

Ophelia, dankjewel O+

[ Bericht 5% gewijzigd door Arja op 01-09-2016 01:12:10 ]
pi_165002123
Xanteh gefeliciteerd!

Wat een mooie babyfoto's zag ik voorbij komen O+

Las veel slaaptroubles bij de kleine baby's, ooit wordt het beter. Al is dat soms moeilijk te geloven als je er middenin zit :*
pi_165002689
Gefeliciteerd Xanteh! :D ^)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_165002786
Xanteh gefeliciteerd!
pi_165002863
Slaap saboteren kun je wel stellen Arja :O
Vanaf 4 uur bezig met voeden en troosten. Denk ik haar net rustig te hebben, gaat het luchtalarm weer af. Geen idee wat er is ;(
pi_165002929
Miez sterkte :*
  donderdag 1 september 2016 @ 07:22:46 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165003044
Hier wil mevrouwtje zich afgelopen drie dagen niet overgeven aan de slaap 's avonds. Wandelen langs het water in de draagzak werkt tot nu toe wel gelukkig, na eventjes lopen valt ze na wat diepe snikken *boem* in slaap.
Maar daarvoor keiiihard krijsen man, damn! Driftkikkertje :o

Vandaag veel wandelen (want goed voor mijn conditieopbouw) en vanavond bbq van werk. Daar gaat Larfje ook mee, ben benieuwd hoe dat gaat maar ik kan weg wanneer ik wil dus dat is mooi :)

Sterkte voor de moeders van niet slapende baby's, hoop dat jullie overdag beetje rust of slaap kunnen pakken!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165003717
Toch jammer dat baby's niet met een kleine woordenschat ter wereld komen. Bijvoorbeeld honger, buikpijn, lig niet lekker :+

Spannend van de bbq Molo! Ik durf nog niet uit eten enzo :@
  donderdag 1 september 2016 @ 08:58:23 #136
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165003739
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:47 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik vind dat soort dingen altijd nogal eng.. Als je ze upload kan iedereen bij die foto's toch?
Hangt vaak af van je instellingen (publiek of alleen mensen die de link hebben). Ik link vanuit mijn Facebook. Eventueel kun je een album maken op Facebook met dr privacysetting die alleen jij kan zien. En dan die foto's linken. Kun je ze eenvoudig weer verwijderen later zonder dat je de facebookreacties ook kwijt bent (die zijn er dan immers niet :P).

Miezziej wat een schatje O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165003847
Sillie en Miez, wat een heerlijkheid! O+ O+
pi_165003903
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 08:57 schreef Miezziej het volgende:
Toch jammer dat baby's niet met een kleine woordenschat ter wereld komen. Bijvoorbeeld honger, buikpijn, lig niet lekker :+

Spannend van de bbq Molo! Ik durf nog niet uit eten enzo :@
Heeft jouw kraam het niet gehad over Dunstan Babytaal? Aan het geluid dat ze maken kan je dat soort dingen afleiden. Het is ff oefenen maar wij hebben er wel wat aan gehad. Het schijnt dat mannen er beter in zijn trouwens, hier iig wel.

Edit: de app er van kost 4 euro. De kraam had die op de ipad en er staan filmpjes in met voorbeelden hoe baby's huilen als ze iets hebben zodat je het bij je eigen kan herkennen.
pi_165003945
Oh, en zusje, dat kruipfilmpje, haha, hylarisch.
pi_165004035
en weg

[ Bericht 98% gewijzigd door groofskendezoveelste op 01-09-2016 16:51:16 ]
pi_165004241
Die is te cute, groofs O+
pi_165004374
Groofs wat een ontzettend fijne foto O+
  donderdag 1 september 2016 @ 09:37:47 #143
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165004388
Wat een mooie foto's allemaal O+

Xanteh; gefeliciteerd!!

Arja; Stats van Emma heb ik nu even niet, we gaan pas de 15e weer naar het cb. Ze zal wel weer flink gegroeid zijn dan. Overdag maak ik de kamer alleen zon-vrij, maar laat het wel licht. Het kan natuurlijk dat dat niet werkt voor Emmy, dat de kamer wel donker moet zijn.. Soms doe ik zelfs het gordijn pas dicht als ze al slaapt, omdat de zon precies tijdens haar slaapje in de kamer draait (en op haar bed :( ). Weet niet wat voor haar wel werkt, ik heb ook maar wat geprobeerd en dat werkt. Maar eerder was ze er nog niet klaar voor. Het enige wat ik nooit heb gedaan is haar weer uit bed gehaald, behalve bij echt grote paniek.

Fantastisch kruipfilmpje zusje O+

Amsel had t laatst ook over die babytaal app, toen ik zag dat ie 4,- kostte heb ik m maar niet gekocht. Volgens mij heb ik d'r inmiddels wel een beetje door.

Hoe gaat het zonder kraam Nazil?

Kuukske; wat balen van de pokken.. Hopelijk snel weer weg...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165005852
Gefeliciteerd Xanteh! Mooie dag uitgekozen!

Owww die foto's O+
Groofs O+ O+

Ik doe ook mee. Het was gezellig gisteravond. Ik vind dat mijn baby altijd het perfecte boze gezicht heeft, net uit een tekenfilm.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Momenteel ligt de vrouw van een van mijn beste vrienden op de operatietafel voor een sectio! Ik vind het spannend!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Adrian4 op 01-09-2016 12:00:27 ]
pi_165006952
prachtige kindjes hebben jullie gebakken allemaal O+
Ik snap niet dat sommige mensen zeggen dat alle baby's op elkaar lijken. Ik zie toch echt allemaal verschillende gezichtjes. En ik vind ze mooi O+

Zusje :D ze is ook nog snel ook! Zo grappig dat filmpje

Xanteh gefeliciteerd en een fijne vakantie

Kuukske Beterschap! balen van je vakantie maar je kindje gaat voor. Hopelijk is hij snel beter. Stomme kinderziektes

Zou dat echt werken zn app? Jammer dat ie ¤4 is anders had ik t wel grappig gevonden om het uit te proberen.

Mijn baby is helemaal hees als hij 5 minuten huilt. Klinkt echt zielig. Mijn man zei eergisteren avond nadat we hadden besloten om hem even te laten huilen (want niks hielp om hem stil te krijgen)
'nou pak hem maar, ik krijg het er warm van' :') en dat was na 2 minuten ofzo

Molo fijn dat het wandelen in de doek zo goed werkt. Veel plezier vanavond.

Miez praten zou handig zijn :Y of gewoon een volume knop of nog beter een mute knopje 8-)
pi_165007078
Ik kom ook even pronken tussen krampjes en overgevende oudste door :{ 2 weken R O+ O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door Fieder op 02-09-2016 12:13:27 ]
pi_165007091
Dat haar!!! O+
pi_165007112
Ik wil ook een baby met haar... :@
pi_165007400
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:37 schreef Nouk84 het volgende:
Wat een mooie foto's allemaal O+

Xanteh; gefeliciteerd!!

Arja; Stats van Emma heb ik nu even niet, we gaan pas de 15e weer naar het cb. Ze zal wel weer flink gegroeid zijn dan. Overdag maak ik de kamer alleen zon-vrij, maar laat het wel licht. Het kan natuurlijk dat dat niet werkt voor Emmy, dat de kamer wel donker moet zijn.. Soms doe ik zelfs het gordijn pas dicht als ze al slaapt, omdat de zon precies tijdens haar slaapje in de kamer draait (en op haar bed :( ). Weet niet wat voor haar wel werkt, ik heb ook maar wat geprobeerd en dat werkt. Maar eerder was ze er nog niet klaar voor. Het enige wat ik nooit heb gedaan is haar weer uit bed gehaald, behalve bij echt grote paniek.

Fantastisch kruipfilmpje zusje O+

Amsel had t laatst ook over die babytaal app, toen ik zag dat ie 4,- kostte heb ik m maar niet gekocht. Volgens mij heb ik d'r inmiddels wel een beetje door.

Hoe gaat het zonder kraam Nazil?

Kuukske; wat balen van de pokken.. Hopelijk snel weer weg...
Het gaat goed *; vannacht allemaal heerlijk geslapen en uitgeslapen tot cb belde: vk vond de matige groei verontrustend en wilde dat ze vandaag nog langs kwamen om te wegen. Kraam belde ook nog daarvoor en kon horen dat ze het onzin vond. Maar goed, cb langs geweest: was meneer 80 gram aangekomen tov gisteren :6 niks aan de hand dus.

Jullie kindjes allemaal O+ stuk voor stuk echt pracht exemplaren
pi_165007578
Fieder O+

Over haar gesproken... Het is Vietnamese traditie om na 1 maand de haren te knippen :'( Ik wil het eigenlijk niet, maar man vindt het wel belangrijk. Als compromis heb ik gezegd dat we de wenkbrauwen en wimpers met rust laten (ja die halen ze er dus ook af daar)

Straks nacontrole in het ziekenhuis, ben benieuwd.
pi_165007712
Hoe haal je in hemelsnaam wimpers eraf?

Ik heb een zielig snotbaby. Echt zo'n groene fontein :9
pi_165007744
:o miez wimpers en wenkbrauwen ook?? Why??
Ik zou eisen dat man dan ook al zijn haar eraf haalt }:|

Fieder :D wat een haar! En wat een knapperd O+
pi_165007755
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:30 schreef Dot. het volgende:
Hoe haal je in hemelsnaam wimpers eraf?

Ik heb een zielig snotbaby. Echt zo'n groene fontein :9
Afknippen met een heel klein schaartje ofzo :P
Ik vind het maar eng (en stom :@ ik ben niet zo van bijgeloof enzo :P)

Ze geloven dat de haren dan mooier terugkomen.
pi_165007878
De haren op het hoofd zou ik nog mee kunnen leven (zit toch niks op bij Stijn :D ) maar wimpers en wenkbrauwen zou ik echt niet ok vinden. Fijn dat je tot een compromis bent gekomen met je man.
M is gewoon al bijna 1 maand :o ik vind het snel gaan!
pi_165008073
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:39 schreef ikke_84 het volgende:
De haren op het hoofd zou ik nog mee kunnen leven (zit toch niks op bij Stijn :D ) maar wimpers en wenkbrauwen zou ik echt niet ok vinden. Fijn dat je tot een compromis bent gekomen met je man.
M is gewoon al bijna 1 maand :o ik vind het snel gaan!
Gaat snel he!
Hoofd kan ik ook nog wel meeleven, ze heeft nu een oude mannen kapsel dus okee :+
pi_165008198
Ik heb Mats met 8 maanden per ongeluk bijna kaal geschoren :+ hij had van die lange drellen op zn kop en we gingen op vakantie dus ik dacht ik scheer het een beetje korter... en toen schoot de kop van de tondeuse naar beneden dus werd het standje super kort :D
Gelukkig groeit het vanzelf weer aan
pi_165009003
Ik kom ook tussendoor even showen hoor! Ik lees met een half oog mee, maar meeschrijven lukt niet :o Helpt ook niet mee dat ik altijd ruzie heb met het toetsenbord op mn telefoon..

M. is gewoon alweer bijna 3 weken.. Het gaat zo snel. Wel veel last van krampjes (echt, een ontwerpfout bij baby's hoor die dingen) en ik merk dat ik stiekem toch wel heel onrustig wordt van het gehuil dan. Bang voor weer een huilbaby terwijl het bij M. zo duidelijk is waarom hij huilt. Ik kan het nog maar moeilijk loslaten. Blij dat therapie straks weer start, nog 1,5e week. Maar buiten die krampjes is het echt een heerlijk relaxed ventje. En een bolle beer :o Ben heel erg benieuwd wat hij weegt nu. Maar over 2 weken pas een afspraak bij het cb.

En nu foto's O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165010271
Pff ik hou het allemaal niet meer bij hoor hier. Peuter heeft besloten dat hij geen middagslaapje meer doet...
En verder kom ik gewoon nergens aan toe :o toch best een geregel met 2 kids en nog kolven tussen de bedrijven door.
Morgen gaat peuter voor het eerst naar de psz, ben zo benieuwd hoe dat zal gaan!

Verder zag ik allemaal leuke foto's en filmpjes O+

Miez, lijkt mij ook wel heftig om nu al het haar te knippen :{

Marjo, die krampjes zijn echt niet leuk :'( D heeft er ook zo'n last van. Dus ik heb cinababy gekocht en nu gaat het al veel beter ^O^
pi_165010325
Marjolijntje hij lijkt op je oudste als hij zo lacht O+ verder herkenbaar van de krampjes en de paniek om het huilen :{ :* fijn dat je therapie weer start! tot nu toe heb je het supergoed gedaan, hou vol
pi_165010548
Miezziej, wat een plaatje O+

Fieder, nohhh, die haren! Wat een popje O+

Groofs, de mooiste lach zo O+

Marjolijntje, mooi jongetje! Hij lijkt zo op z'n grote zus O+ Een lekker beertje hoor!

De 3 maanden stats zijn hier: 6850gram en 61cm *;

[ Bericht 0% gewijzigd door elamanilo op 01-09-2016 15:21:31 ]
pi_165010560
Zusje, wat grappig, zo 'kruipt' S. nu ook. Alleen nog niet zo snel..

En ik zag weer allemaal leuke foto's voorbij komen. Die kleintjes nu, wat lijkt dat alweer lang geleden zeg.

Ik heb stress, en S. moet er maar een beetje in mee gaan. Morgen komen ze foto's maken van het huis voor Funda. Opruimen, poetsen, tussendoor nog eten geven en S. bezig houden. Gelukkig is S. meestal goed in alleen spelen. En als ie geen zin meer heeft gaan we er even op uit, zoals nu, even iets ruilen bij Ikea.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165011945
mooie stats, Ela! En LeSage, succes!

Mijn T heeft zichzelf voor de 4e keer deze week in slaap gebracht. Wat een succes, ik had nooit gedacht dat dat zou gebeuren.

Verder gebruikt hij nu alles als loophulp, net tijdens het stofzuigen duwde hij de stofzuiger door de kamer O+
  donderdag 1 september 2016 @ 15:56:51 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165012382
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 15:33 schreef Jagärtrut het volgende:
mooie stats, Ela! En LeSage, succes!

Mijn T heeft zichzelf voor de 4e keer deze week in slaap gebracht. Wat een succes, ik had nooit gedacht dat dat zou gebeuren.

Verder gebruikt hij nu alles als loophulp, net tijdens het stofzuigen duwde hij de stofzuiger door de kamer O+
Ik vind dat altijd zo tof hè als ze dat doen :D


Wat een leuke vrolijke foto's allemaal zeg!
En waar is die slab van Adrian4? :D

Wij zijn vanmiddag einnnndelijk weer eens bij consultatiebureau geweest (iedere keer liep het mis om even te gaan wegen :+ ). Madame is 5360 gram, ik vind het top ^O^
Meten doen ze hier alleen als er zorgen zijn en ander bij drie maanden vertelden ze, om de heupen niet onnodig te belasten.
Aangezien het alleen nieuwsgierigheid van mijn kant is omdat ze prima groeit vind ik het wel best zo.

Onderweg terug ging de school net uit en kwamen er dus buurmeisjes even baby gluren in de wagenbak.
En eentje vroeg of ik alweer zwanger was, want ik had nog zo'n dikke buik _O-
Haar moeder rode boei en haar op haar kop geven, phehehehe. Ik vond hem wel mooi :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165012733
Woei Jager, wat goed, dat zelf in slaap komen van T.

Molo, Mja, de slab. "Ik voel mij sexy als ik schrans" is een uitspraak van m'n man als ie spareribs naar binnen aan het werken is, dus vrienden vonden dat er een slab van moest komen voor zijn zoon.
pi_165012788
Marjoleintje, ik vind dat zo schattig, je oudste en je baby in het zelfde motiefje. (En Duns Sweden is mijn favoriete merk kinderkleding). Mocht er hier een tweede komen wil ik dat ook! :)
  donderdag 1 september 2016 @ 16:19:50 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165012813
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2016 16:15 schreef Adrian4 het volgende:
Woei Jager, wat goed, dat zelf in slaap komen van T.

Molo, Mja, de slab. "Ik voel mij sexy als ik schrans" is een uitspraak van m'n man als ie spareribs naar binnen aan het werken is, dus vrienden vonden dat er een slab van moest komen voor zijn zoon.
Ah, mooi wel :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165013160
Marjolijntje, wauw, wat een lekker ventje. O+

Enne, ik durf het bijna niet te zeggen, maar de mijne lijkt ineens door te hebben hoe je zelf in slaap valt (zonder borst, speen, wiegen of doek dus :o ). Ik breng haar naar bedje, leg haar op haar zij, muziekje aan, knuistje in de mond,... Ik ga op mijn bed liggen lezen in haar zicht, vijf minuten sabbelen en weg is ze _O_

Vandaag al voor de derde keer gelukt net. En gisteravond ook zo. Oh mensen, ik duim duim duim dat het echt zo simpel is. Dit keer geen faaaaaase hoop ik. :P
pi_165013452
adrian, haha, goede foto!

En Fieder, wat een prachtig jochie met zoveel haar O+ . En wat kijkt hij al wakker.

[ Bericht 3% gewijzigd door groofskendezoveelste op 02-09-2016 16:50:18 ]
pi_165018046
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 08:58 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hangt vaak af van je instellingen (publiek of alleen mensen die de link hebben). Ik link vanuit mijn Facebook. Eventueel kun je een album maken op Facebook met dr privacysetting die alleen jij kan zien. En dan die foto's linken. Kun je ze eenvoudig weer verwijderen later zonder dat je de facebookreacties ook kwijt bent (die zijn er dan immers niet :P).

Miezziej wat een schatje O+
Ooh ik dacht dat je ze altijd 'publiek' moest zetten om ze te kunnen linken!
pi_165019382
Fieder, fantastische bos haar op zo'n guitig koppie! Zo leuk O+
pi_165019414
Mijn baby zat heel lief op de vloer te spelen. Dus ik was even wat aan het opruimen. Keek af en toe, maar baby zat lief te spelen.
Na 15 minuten dacht ik "hum, hijs wel heel lang lief stil, wat doet 'ie eigenlijk..."

Bleek meneer gespuugd te hebben, en hij zat met zijn handjes de spuug over de vloer te smeren }:| 8)7 :o
pi_165019808
Haha, Sillie! Vertrouw nooit een stille baby :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165022988
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:49 schreef silliegirl het volgende:
Mijn baby zat heel lief op de vloer te spelen. Dus ik was even wat aan het opruimen. Keek af en toe, maar baby zat lief te spelen.
Na 15 minuten dacht ik "hum, hijs wel heel lang lief stil, wat doet 'ie eigenlijk..."

Bleek meneer gespuugd te hebben, en hij zat met zijn handjes de spuug over de vloer te smeren }:| 8)7 :o
:D herkenbaar, spuug smeren!
pi_165023641
S. vindt z'n spuug trouwens ook heel boeiend. Dan zit hij op z'n knieën en ziet z'n spuug vallen, kruipt een paar cm achteruit en laat weer spuug vallen en zo door. En dan helemaal geïnteresseerd kijken en lachen 8)7

Ik was net even helemaal verliefd. Vriend kwam thuis en ik zette S. aan de bank, om te kijken. Hij zag z'n papa en begon hardop te lachen en te stuiteren O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 1 september 2016 @ 22:44:32 #175
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165024183
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:11:06 #176
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165033027
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 20:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ooh ik dacht dat je ze altijd 'publiek' moest zetten om ze te kunnen linken!
Nope. Mijn Facebook is helemaal afgeschermd maar kan gewoon linken. Moet dat wel altijd via mijn pc doen. Heb net photobucket geïnstalleerd en voor zover ik kan zien staat de foto op privé (tenzij anders aangegeven) en kan je gewoon linken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:12:07 #177
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165033053
En ik zag zoveel schattige baby's O+ O+ maar dat kaalscheren :o dat zou ik echt niet willen :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165033104
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:11 schreef Chanty het volgende:

[..]Heb net photobucket geïnstalleerd en voor zover ik kan zien staat de foto op privé (tenzij anders aangegeven) en kan je gewoon linken.
Klopt :Y
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:18:00 #179
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165033170
Koos had om 8 uur stiekem een fles gegeven, mevrouw lag weer lekker te tukken naast me dus ik werd net pas wakker :')

Baby heeft ook al vier nachten achter elkaar doorgeslapen :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165033928
5800 gram en 60 cm en goed gekrijst bij de prikjes ;(
pi_165034200
Wimpers knippen, wat eng lijkt me dat :o
Marjolijntje je foto O+ sowieso alle babyfoto's de afgelopen tijd wowww O+ Ik heb een beetje moeite om bij te blijven, omdat 't ehh ja gewoon slecht met me gaat, maar ik lees alles en smul van alle babyfoto's O+

Hier ook een CB bezoekje (de laatste) 75cm, 11,5 kilo en een lekker groot hoofd (49 cm) O+

Vorige week ben ik tante geworden, van de week waren we op kraambezoek en 't verbaast me hoe snel je dat vergeet.. Hoe klein en 'slap' ze zijn, die zachte pruttelgeluidjes, die complete overgave <3 Mini is pas 9 maanden (ok, over 3 dagen) maar ze voelt steeds meer als dreumes :o Ze kruipt, trekt zich op aan tafel, zet stapjes, echt zo gaaf allemaal. Kleine wereldveroveraar O+
pi_165035561
Huh??? Is jou mini alweer 9 maanden bloesem?? Voor mijn gevoel kan dat nog helemaal niet, maar denk dat jij t toch echt wel goed hebt :+ :D
Wat vervelend dat het niet goed gaat :* hoop dat het niks heel ernstigs is en je er snel bovenop komt.
Gefeliciteerd met je neefje of nichtje.

Molo wat lekker zeg! En wat lief van je man dat hij je heeft laten slapen.

Goede stats arja. En prikjes ;( rot dingen!

Ik ben moe :Z ik word van elk kreuntje, smakje en zuchtje wakker snachts. En Stijn kan er wat van!
Leuk z'n mooie co-sleeper maar ik denk dat meneer al snel naar zijn eigen kamer gaat :') -O-
pi_165035844
Whoah Bloesem, wat een snelle tante heb je. :D

Hier steeds vaker op handjes en knietjes, maar van kruipen is nog lang geen sprake. Wel z'n 5e tandje doorgebroken. Hij wijst "die!" en lacht elke dag weer heerlijk om en met zijn broer O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_165038118
De nacht was hier weer niet helemaal lekker. Ze drinkt zo lang aan de borst 's nachts, misschien ben ik dan gewoon te moe om goed op te letten of ze goed aangelegd is en effectief drinkt ofzo. Meestal voed ik zittend, liggend vindt ze niet zo tof. Maar ik was zo moe dat ik het gewoon ging proberen, en ze dronk! Toen in slaap gevallen :') :+

Vanmiddag gewandeld samen met de buurvrouw, was fijn! Ze is nu wel knock out, ik twijfel of ik haar wakker moet maken voor een voeding of niet. Ik had maar alvast gekolfd, zat een beetje vol :P
Misschien moet ik elke avond maar gaan wandelen haha

Bloesem :* Hoop dat het snel beter met je gaat. Ik weet niet wat er is, maar in ieder geval een virtuele knuffel!
  vrijdag 2 september 2016 @ 16:37:18 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165038293
Sterkte iedereen hier. ik heb baby bij de papa gedumpt en ga nu naar de sauna toe de ranzigheid van maanden van me af stomen, weken en schrobben :7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165038527
Zo te horen gaat het bij meer mensen vandaag niet lekker. Sterkte.

Molo heerlijk naar de sauna, veel plezier!

Regeldagje hier. Doe niks anders dan voeden en rechts doet zo'n pijn, niet leuk meer. Stond vanochtend op punt van kappen met bv. Nu ligt hij eindelijk (op mij) te slapen. Z'n tweede slaapje pas vandaag. Kind moet zelf ook helemaal ko zijn nu.
pi_165042482
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:11 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nope. Mijn Facebook is helemaal afgeschermd maar kan gewoon linken. Moet dat wel altijd via mijn pc doen. Heb net photobucket geïnstalleerd en voor zover ik kan zien staat de foto op privé (tenzij anders aangegeven) en kan je gewoon linken.
Oh dat is wel chill!
  zaterdag 3 september 2016 @ 00:52:42 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165049714
Ennnn weer een uurtje thuis.
Ik stond bij de locker en zag dat man 3x gebeld had, ik belde terug en hoorde keihard krijsen :X
Nah ja, kwam erop neer dat Larfje al bijna 1,5 uur keihard aan het krijsen was en hij had geen idee meer wat hij kon doen, had alles al geprobeerd en werd er onderhand beetje paniekerig van. Of ik dus zsm naar huis wilde komen.
Dus snel aangekleed, bandje bij de receptie gesmeten en naar huis gescheurd, vriendinnen lekker laten afrekenen :D

En ik was nog geen 1 minuut thuis of ze was stil. Freaky toch hoe dat werkt.
Maar goed, hebben we dat ook weer gehad, voor alles een eerste keer ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 september 2016 @ 04:43:30 #189
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165051614
Arme larfje ;(

Wij hadden net voor het eerst een (bijna) ontroostbare baby in de nacht.. Geen idee wat er was, maar ze klonk een beetje verkouden en of ze daar last van had. Flesje ging er gelukkig wel in en nu ligt ze weer, hopelijk genoeg getroost... Zelfs m'n man werd er wakker van, omdat ze niet ophield met huilen toen ik d'r uit bed pakte. Gelijk gerustgesteld dat ik d'r echt wel hoor zonder babyfoon (had ik al 2 dagen niet meer staan, maar ja als ze doorslaapt..).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165051930
Oh molo, Dan is ook meteen je zen gevoel weg.

Nouk het zal het sprongetje zijn ( :') )
  zaterdag 3 september 2016 @ 08:31:56 #191
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165052190
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 07:11 schreef Arja het volgende:
Oh molo, Dan is ook meteen je zen gevoel weg.

Nouk het zal het sprongetje zijn ( :') )
Haha, had ik nog niet eens aan gedacht :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165052375
Goedemorgen!

Poeh Molo, je schrijft er heel nuchter over, maar ik zou het echt heel zwaar vinden om te horen :o .

Mijn baby rolt nu heel 'bewust' van zij/rug naar buik. Het gaat gepaard met een hoop gekreun/ gegil en ik moet er steeds keihard om lachen. Het grappigst vind ik dat armpje wat dan aan het eind nog onder het lijfje doormoet. :P

Bewust is niet helemaal het goede woord, want ik heb niet de indruk dat ze ook echt op haar buik wil liggen vervolgens :P , maar in de zin van niet eenmalig. Ze doet het steeds en het gaat het haar al heel makkelijk af.
pi_165052393
En we hebben hier weer helemaal de camping-zen teruggevonden. Ze is goed gemutst en slaapt en eet goed. Heerlijk.

Omdat de kinderen vaak vóór buitenspelen zit ik ook vaak vóór buiten en gisteren heeft ze naar iedereen zitten lachen en kletsen. En ik heb haar ook even bij een buurmeisje op schoot gegeven, die vervolgens urenlang trots is geweest. O+
pi_165052845
W. sliep uit; hij meldde zich om 7:15 en sliep toen naast mij nog door tot 8:30. Ik ben zelf ook blijven liggen O+
  zaterdag 3 september 2016 @ 10:19:24 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165053200
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 09:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Goedemorgen!

Poeh Molo, je schrijft er heel nuchter over, maar ik zou het echt heel zwaar vinden om te horen :o .

Mijn baby rolt nu heel 'bewust' van zij/rug naar buik. Het gaat gepaard met een hoop gekreun/ gegil en ik moet er steeds keihard om lachen. Het grappigst vind ik dat armpje wat dan aan het eind nog onder het lijfje doormoet. :P

Bewust is niet helemaal het goede woord, want ik heb niet de indruk dat ze ook echt op haar buik wil liggen vervolgens :P , maar in de zin van niet eenmalig. Ze doet het steeds en het gaat het haar al heel makkelijk af.
Ik vond het vooral sneu voor mijn man, maar het hoort erbij bedacht ik me en dat relativeerde de boel wel weer :)
Zen is gelukkig gebleven O+

Wow, op haar buik ook echt al, en moet jij haar dan weer terug rollen ofzo? :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 september 2016 @ 19:56:55 #196
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165063518
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 10:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vond het vooral sneu voor mijn man, maar het hoort erbij bedacht ik me en dat relativeerde de boel wel weer :)
Zen is gelukkig gebleven O+

Wow, op haar buik ook echt al, en moet jij haar dan weer terug rollen ofzo? :P
Fijn dat je het zo kon relativeren. Ik zou denk ik voorlopig niet meer weggaan :') Man hier is nog nooit een hele dag alleen geweest met mini en gaf van de week aan dat best eng te vinden.

Rollen gebeurt hier nog niet. Soms help ik haar een beetje en dan heeft ze dikke pret O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 3 september 2016 @ 20:43:36 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165064978
Was even rot maar we vinden beide dat we daar doorheen moeten :)
Komt goed, eerste afspraak dat ik zonder haar ben ik alweer gemaakt. Mannen kunnen meer dan je denkt en dan zij zelf denken ;)

Vandaag ons 5 jarig trouwen gevierd met groep vrienden, liep qua tijd wat uit de hand door het prachtige weer. Lunch ging over in hardcore borrelen *O*
Uiteindelijk van 12-19.30 uur in zeer relaxte strandtent gezeten, heerlijk O+
En lekker veel wijn op ik :9

[ Bericht 1% gewijzigd door Molo op 03-09-2016 21:08:39 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165068084
Klinkt als een leuke dag, Molo!

Wij zijn vanmorgen bij de Phoxy babyfoto geweest. Met 600 andere baby's :o
Was wel heel leuk om te zien.
Meteen na de foto momenten droeg ik S. weer naar de andere kant van het stadion en begon hij te huilen. 2 Seconden en toen sliep hij in mijn armen O+ dat gebeurt echt bijna nooit meer!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 3 september 2016 @ 22:55:13 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165068588
Wat is dat voor iets? Klinkt als heel druk :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 september 2016 @ 23:19:51 #200
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165069819
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 3 september 2016 @ 23:21:50 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165069884
Flauwe vraag, maar wat is het doel ervan? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 september 2016 @ 23:23:37 #202
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165069944
Klinkt goed Molo! Wij hebben vandaag ook op een terras gezeten, alleen eindigde het in krijsen, want moe en niet aan slaap kunnen overgeven.. Wij zijn dus maar naar huis gegaan.. Gelukkig werd ze kalm in de draagzak en ging ze lekker slapen en daarna in de auto ook verder..

De mannen kunnen idd meer dan ze denken, wij tenslotte ook, wij hebben alleen iets meer tijd om ons kind te leren kennen..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165073640
Wat een slecht artikel zeg ;( Hij deed zijn kind op de schaal leggen?! Wel leuk als je fan bent denk ik :)

Molo, ik vind dat je het goed opneemt! Ik zou toch wel balen als ik een dagje zelf heb. Gelukkig dus alweer iets anders leuks gepland?

Hier lijken de nachten steeds slechter te gaan ipv beter :{ Vannacht denk ik wel een uitschieter met volgens mij ell half uur aan de borst. Uiteindelijk maar de ikweethetandersooknietmeerparacetamol gegeven maar natuurlijk werd peuter drie kwartier later wakker :O Ze is erg verkouden dus het zouden haar oortjes kunnen zijn, maar ze heeft gisteren ook geknauwd op een stuk watermeloen dus dat zou ook nog dwars kunnen zitten.

Door dat slechte slapen heeft ze gelukkig wel veel tijd om te oefenen met bewegen. Madam zit namelijk al regelmatig op handen en knieën heen en weer te wiebelen :X Ik heb haar al verteld dat ze nog geen 6 maanden is, maar daar heeft ze geen boodschap aan.
pi_165073641
Het doel? Kennismaken met het stadion waar hij over een paar jaar met ons op de familycorner zal zitten :@ hij heeft fanatieke ouders :')

En S. heeft het kruipen nu echt door *O* hij is as we speak het hele bed door aan het klauteren!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 4 september 2016 @ 07:39:08 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165073657
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 07:31 schreef LeSage het volgende:
Het doel? Kennismaken met het stadion waar hij over een paar jaar met ons op de familycorner zal zitten :@ hij heeft fanatieke ouders :')

En S. heeft het kruipen nu echt door *O* hij is as we speak het hele bed door aan het klauteren!
Prima doel dan toch :D
Ik wist alleen niet dat er zóveel fans kinderen hadden :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165083396
Mijn baby heeft gisteren voor het eerst gehuild in de auto. Zo sneu. 25 van de 30 minuten gehuild.

En verder hoi :W . Geen bijzonderheden.
pi_165085290
Wij zijn weer terug van een weekendje weg met vrienden. Wat was het fijn en Emmy was zo lief. Ze heeft nauwelijks gehuild, veel gelachen, goed geslapen en een hoop harten veroverd.
Vandaag voor de eerste keer wezen zwemmen en ze vond het heerlijk! En wij ook. Mooi ook om te zien hoe mijn man glundert van trots O+

Binnenkort een week op vakantie. Kan ik voor Emmy (dan 11 weken) beter een swimtrainer of een swimring kopen? Iemand tips of advies?

[ Bericht 14% gewijzigd door Arja op 04-09-2016 18:13:06 ]
pi_165085554
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 18:03 schreef Arja het volgende:
Wij zijn weer terug van een weekendje weg met vrienden. Wat was het fijn en Emmy was zo lief. Ze heeft nauwelijks gehuild, veel gelachen, goed geslapen en een hoop harten veroverd.
Vandaag voor de eerste keer wezen zwemmen en ze vond het heerlijk! En wij ook. Mooi ook om te zien hoe mijn man glundert van trots O+

Binnenkort een week op vakantie. Kan ik voor Emmy (dan 11 weken) beter een swimtrainer of een swimring kopen? Iemand tips of advies?
Ik heb voor W. Een swimtrainer, maar eerlijk gezegd vond ik hem er nog vrij klein voor (en hij was al 9 maanden bij 't eerste gebruik). Hij gleed er nogal is "af" of tussen, en dat was niet echt comfortabel voor 'm. Bij zo'n ukje heb je dat nog erger denk ik.

En die swimmers ken ik verder niet zelf, enkel van plaatjes, maar die gaan rond het nekje toch? Zou ik denk ik eerder doen voor zo'n kleintje dsn zo'n swimtrainer. Of gewoon zelf vasthouden in het water..
  zondag 4 september 2016 @ 18:19:39 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165085600
Oh wat tof! Klinkt heerlijk zo'n weekend!
Wist eigenlijk niet dat dat al mocht, zwemmen, klinkt leuk wel :Y :)


Mijn zusje had haar zoontje naakt in swimtrainer gezet (wist zij veel :') ), en kind krijsen. Zij had geen idee wat er nou was want badje vond meneer altijd zo leuk. Tot ze zag dat zijn zak geplet werd door het matje waar je als baby zijnde in hangt in die swimtrainer :X
Phehehehe
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 4 september 2016 @ 18:40:28 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165086099
Ik had de Volkskrant gemaild dat ik de krant van geboortedag van Larf wilde kopen maar dat vergeten ben (en vergeten ben te vragen aan familie) door ziekenhuisopname. Waar ik die kon nabestellen.
Mail terug: wordt kosteloos opgestuurd, súpertof! _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165086141
Haha molo, hoe je dat verteld. Maar apart he hoe snel ze dan weer tevreden zijn als je er bent.

Bloesem, gek hij. Hier ook vorige week tante geworden. Ik hield dr ook echt onhandig vast ofzo. Mijn zus zei zelfs: En jij hebt 2 kinderen?! :X

Hier taart besteld voor Y's verjaardag.
Ze kruipt sinds vandaag zelf de trappen op naar zolder :o en snel ook. (wij lopen er natuurlijk achter)
  zondag 4 september 2016 @ 18:45:10 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165086218
Hahaha, ik zie mezelf daar ook wel voor aan hoor, om te vergeten hoe je een minibaby vasthoudt :D

En ja joh, ze gaat niet dood, tenminste, niet aan schreeuwen, als ze niet ziek is ofzo is het vervelend, maar hoort er ook gewoon bij toch
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165088201
Wat heerlijk nuchter Molo :D
Ik heb soms juist dat ik haar niet rustig krijg en haar dan aan man geef, gelijk stil :') nou bedankt he :+

Ik voel me nog steeds als een oude oma. Gister was ik even langs een braderie, voelde me meteen gebroken :') Had stiekem verwacht dat ik wel wat sneller zou herstellen, maar misschien ben ik te streng voor mezelf :P

Mijn hechting jeukt weer }:| Net na het plassen kwam er een draadje mee. Bij de nacontrole in het ziekenhuis zag de verloskundige nog een puntje zitten van een draadje, dus mijn lichaam heeft die er nu uitgewerkt :P
Jeuken is goed, genezing enzo, maar irritant }:|
  zondag 4 september 2016 @ 19:46:24 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165088338
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:42 schreef Miezziej het volgende:
Wat heerlijk nuchter Molo :D
Ik heb soms juist dat ik haar niet rustig krijg en haar dan aan man geef, gelijk stil :') nou bedankt he :+

Ik voel me nog steeds als een oude oma. Gister was ik even langs een braderie, voelde me meteen gebroken :') Had stiekem verwacht dat ik wel wat sneller zou herstellen, maar misschien ben ik te streng voor mezelf :P

Mijn hechting jeukt weer }:| Net na het plassen kwam er een draadje mee. Bij de nacontrole in het ziekenhuis zag de verloskundige nog een puntje zitten van een draadje, dus mijn lichaam heeft die er nu uitgewerkt :P
Jeuken is goed, genezing enzo, maar irritant }:|
wij schelen ook 9 jaar he, als ik 9 jaar geleden moeder was geworden was ik ook heel anders geweest ;)
lijkt me een stuk pittiger.

Jeukende poes, moge die snel stoppen en gewoon weer oude gevoel terug komen ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165088922
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 19:46 schreef Molo het volgende:

[..]

wij schelen ook 9 jaar he, als ik 9 jaar geleden moeder was geworden was ik ook heel anders geweest ;)
lijkt me een stuk pittiger.

Jeukende poes, moge die snel stoppen en gewoon weer oude gevoel terug komen ;)
Kan mij op dit moment niet voorstellen dat het ooit weer normaal zal voelen :')
Bij de nacontrole zei ze nog wat over hard littekenweefsel wat ik mogelijk kan voelen tijdens seks. Gelukkig was ik verder nog helemaal niet nerveus voor wanneer het weer zover is enzo :')
  zondag 4 september 2016 @ 20:07:32 #216
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_165089011
Jeuk niet leuk :P
De dag voordat mijn hechtingen eruit gingen leek het alsof er een olifant in mijn onderste zat.. Pfff! Hurts like h*ll! :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 4 september 2016 @ 20:08:08 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165089029
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 20:04 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Kan mij op dit moment niet voorstellen dat het ooit weer normaal zal voelen :')
Bij de nacontrole zei ze nog wat over hard littekenweefsel wat ik mogelijk kan voelen tijdens seks. Gelukkig was ik verder nog helemaal niet nerveus voor wanneer het weer zover is enzo :')
Heel plat en praktisch (want zo rol ik): eerst beetje zelf in je uppie (als mini slaapt ofzo, in ieder geval als je relaxt bent) met je vingers aanklooien, wellicht een leuk daarvoor bedoeld voorwerpje erin stoppen (cheap ass online te scoren als je die niet al had) en daarna als dat fijn voelt eens met je vent proberen.
Dan kun je het rustig opbouwen en is ook goed voor je littekenweefsel :)
Klinkt stom wellicht, maar ik meen het echt, dat werkt gewoon
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 4 september 2016 @ 20:15:53 #218
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165089225
We hebben hier een verkouden moppie en vrijdag op zaterdag dus paniek. Toen hoorde ik een hoop snot, dus man gevraagd of hij even een ui op een schoteltje wilde leggen. Hoorde ik het mes een paar keer op de keuken, dacht al, wat is hij aan het doen?! Kwam ie aan met een ui helemaal in plakjes gesneden _O-
Voor vannacht maar weer even een nieuwe klaar gezet, hopelijk komt t een beetje los bij m'n moppie.

Ik heb ook zitten kijken naar zo'n swimtrainer. Zag er één bij prenatal van 2-6 jaar en bij Mama Loes babysjop eentje vanaf 3mnd tot 4 jaar. Zie verder geen verschil in die dingen? Op de site van prenatal zie ik alleen die laatste, maar in de winkel weet ik zeker dat er 2-6 jaar op stond?! Zo'n ding om de nek vind ik niets, zo'n zitje eigenlijk ook niet. Maar zo 'los' meenemen vind ik ook eng :') We gaan binnenkort een weekendje Center Parcs en dan wil ik wel heel graag zwemmen want ik denk dat ze het heerlijk vindt...

Ooh volgens mij snap ik het al, van die swimtrainer :D :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Nouk84 op 04-09-2016 20:23:48 ]
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165089855
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2016 20:15 schreef Nouk84 het volgende:
We hebben hier een verkouden moppie en vrijdag op zaterdag dus paniek. Toen hoorde ik een hoop snot, dus man gevraagd of hij even een ui op een schoteltje wilde leggen. Hoorde ik het mes een paar keer op de keuken, dacht al, wat is hij aan het doen?! Kwam ie aan met een ui helemaal in plakjes gesneden _O-
Voor vannacht maar weer even een nieuwe klaar gezet, hopelijk komt t een beetje los bij m'n moppie.

Ik heb ook zitten kijken naar zo'n swimtrainer. Zag er één bij prenatal van 2-6 jaar en bij Mama Loes babysjop eentje vanaf 3mnd tot 4 jaar. Zie verder geen verschil in die dingen? Op de site van prenatal zie ik alleen die laatste, maar in de winkel weet ik zeker dat er 2-6 jaar op stond?! Zo'n ding om de nek vind ik niets, zo'n zitje eigenlijk ook niet. Maar zo 'los' meenemen vind ik ook eng :') We gaan binnenkort een weekendje Center Parcs en dan wil ik wel heel graag zwemmen want ik denk dat ze het heerlijk vindt...

Ooh volgens mij snap ik het al, van die swimtrainer :D :')
Het zit 'm in de kleuren van die swimtrainer! Rood is de goeie. ;)
pi_165090490
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 20:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Heel plat en praktisch (want zo rol ik): eerst beetje zelf in je uppie (als mini slaapt ofzo, in ieder geval als je relaxt bent) met je vingers aanklooien, wellicht een leuk daarvoor bedoeld voorwerpje erin stoppen (cheap ass online te scoren als je die niet al had) en daarna als dat fijn voelt eens met je vent proberen.
Dan kun je het rustig opbouwen en is ook goed voor je littekenweefsel :)
Klinkt stom wellicht, maar ik meen het echt, dat werkt gewoon
Ach, waarom er omheen draaien he :+
Op dit moment is een baby die regelmatig bij ons in bed ligt wel goede anticonceptie :') Het in bed liggen gaat wel wat beter, tot de eerste nachtvoeding dan. Ze trapt vaak het laken los enzo, misschien moet ik eens kijken naar slaapzakjes ofzo.

Over zwemmen gesproken... Ik probeer mijn man te overtuigen om te gaan babyzwemmen met haar, dan komt hij ook een beetje in beweging :@ :+
  zondag 4 september 2016 @ 20:49:59 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165090632
hier lag ze vanaf week 3 in slaapzak, ligt veel fijner en trapt ze inderdaad niet van zich af of over haar heen :)

ik heb van de action er eentje (zomermodel) gekocht in maat 70 cm want ze was al uit de 60 cm gegroeid, 5 euro, kon ik nog wel lijen :+

eerste keer batsen met baby op kamer en te horen was wel weirdddd, maar ja, verstand even op nul en extra proberen te concentreren en toen lukte het wel hier ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165090746
Wij hadden voor zoon de rode swimtrainer. Die was tof vanaf 6 weken tot 11 maanden. Nu 'wipt' hij in het ding en gooit zichzelf achterover. Deze gaan we volgende maand dus gebruiken voor dochter.

Zoon racet nu in zo'n gele 'zitband' door het peuterbadje, vriend heeft er een dagtaak aan want hij denkt een botsauto onder de kont te hebben.. ☺

Hier een hele fijne week gehad, dinsdag was ik jarig en zijn we wezen zwemmen, donderdag naar de dierentuin en gisteren een dagje naar de stad. (Om weer bij te kopen/bestellen wat ze tijdens de uitjes van ons gestolen hebben..)

Dinsdag met mini naar de kinderarts en donderdag CB, ik ben benieuwd naar de stats, ze lijkt écht flink te groeien.
pi_165092371
Arja, klinkt fijn!

MOLO, hoe oud ben jij dan ook alweer?
  zondag 4 september 2016 @ 21:35:59 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165092446
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Arja, klinkt fijn!

MOLO, hoe oud ben jij dan ook alweer?
33 and counting *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165092474
Oh joh....
pi_165092488
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:35 schreef Molo het volgende:

[..]

33 and counting *O*
8 jaar dan he :+
pi_165092504
Hier do cb, ben benieuwd.
  zondag 4 september 2016 @ 21:37:36 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165092519
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 21:36 schreef Miezziej het volgende:

[..]

8 jaar dan he :+
ik ben bijna 34 :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165092824
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 21:37 schreef Molo het volgende:

[..]

ik ben bijna 34 :@
Ohh, nou in dat geval... :+
  zondag 4 september 2016 @ 21:47:09 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165092905
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 21:44 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ohh, nou in dat geval... :+
ouwe doos hier O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 4 september 2016 @ 22:08:52 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165093680
verkeerde topic :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165093740
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 22:08 schreef Molo het volgende:
verkeerde topic :@
Komt door de leeftijd.
  zondag 4 september 2016 @ 22:13:44 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165093798
quote:
17s.gif Op zondag 4 september 2016 22:11 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Komt door de leeftijd.
Uhuh, jeweettog O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 4 september 2016 @ 22:18:48 #234
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165093948
Babyzwemmen wilde ik ook gaan doen. Maar, na alle zwembaden hier in de regio te zijn af geweest, doen ze babyzwemmen op dinsdag, woensdag en vrijdag. Welke dagen ga ik werken?! Juist :')

En 1x is misschien leuk, maar heeft niet zoveel zin, denk ik. Daarbij moet je er ook een handigheid in krijgen (om t alleen te doen) en dat lukt niet in één keer dus ga ik maar liever niet..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 4 september 2016 @ 23:20:01 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165095688
Briljant bazenhoofd van mijn baby gisteren _O-
Graag niet quoten, gaat weer weg :+
[Spoiler]

Mijn eigen vrouwelijke mini Ad Visser _O-

[ Bericht 22% gewijzigd door Molo op 05-09-2016 00:08:48 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165095887
Ik krijg er punk-vibes bij, molo O+
  zondag 4 september 2016 @ 23:31:34 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165095900
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 23:30 schreef Arja het volgende:
Ik krijg er punk-vibes bij, molo O+
ik heb al een keer krullencreme erin gedaan, maar hanekammetje komt er ook nog wel van ja O+
en met die gezichtsuitdrukkingen erbij van Larf is het helemaal goud :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165095988
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 23:31 schreef Molo het volgende:

[..]

ik heb al een keer krullencreme erin gedaan, maar hanekammetje komt er ook nog wel van ja O+
en met die gezichtsuitdrukkingen erbij van Larf is het helemaal goud :D
O+
Leuk man. Ik wou dat Emmy ook al wat langer haar had. Ze heeft nu heel kort haar in 3 kleuren met een wild, best lang matje achterop
  zondag 4 september 2016 @ 23:39:50 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165096013
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 23:37 schreef Arja het volgende:

[..]

O+
Leuk man. Ik wou dat Emmy ook al wat langer haar had. Ze heeft nu heel kort haar in 3 kleuren met een wild, best lang matje achterop
dooddoener is natuurlijk dat het vanzelf komt, maar soms hier ook wel gek, want ze lijkt soms zoveel ouder al dan ze eigenlijk is. Dat mini-babyachtige met een paar haren is ook wel heel erg cute O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165096261
Molo O+

Nouk, vaak is er op zondag ook nog familiezwemmen, misschien een optie?
S. 2014
J. 2016
  maandag 5 september 2016 @ 07:53:19 #241
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165097637
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 23:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Molo O+

Nouk, vaak is er op zondag ook nog familiezwemmen, misschien een optie?
Voor één x op zich wel, want dat is vaak vrijzwemmen terwijl ik 'les' wil...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165098854
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 07:53 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Voor één x op zich wel, want dat is vaak vrijzwemmen terwijl ik 'les' wil...
Anders ga je één keer naar de les, dan ken je de liedjes wel, en daarna familiezwemmen terwijl je enthousiast 'in het zwembad in het zwembad word je nat word je nat' zingt ;)

Gisteren wezen familiezwemmen met mini. Time of her life O+ Zwemmen is echt haar lievelings.
pi_165099006
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2016 07:53 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Voor één x op zich wel, want dat is vaak vrijzwemmen terwijl ik 'les' wil...
Die lessen stellen niet zo veel voor hoor... liedjes zingen en je kind onder water duwen :P

Vh guppie zwemmen misschien een ander verhaal.
S. 2014
J. 2016
pi_165100232
Molo, pm mij die foto eens, ik heb hem gemist.

Babyzwemmen, ik moet er niet aan denken. Die hitte, dat klamme gedoe bij het omkleden, dat pislauwe water...
pi_165100347
Ik ben moe, zo moe :O
Ik probeer al de hele tijd te douchen maar elke keer als ik M. weg leg gaat ze keihard huilen.
Het breekt mij stiekem zo langzamerhand op, ik wil ook weleens mijn bed voor mezelf en niet fungeren als kussen.
Tot nu toe werken de dingen die we proberen niet, soms slaapt ze even een halfuurtje alleen en dan gaat weer het luchtalarm af. Ik begrijp dat ze graag bij me is maar ik wil ook gewoon rustig kunnen douchen en naar de wc enzo zonder schuldgevoel.

Sorry dat ik klaag enzo, maar soms vraag ik me echt af waarom mensen meerdere kinderen willen :@
  maandag 5 september 2016 @ 12:00:27 #246
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165100663
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Molo, pm mij die foto eens, ik heb hem gemist.

Babyzwemmen, ik moet er niet aan denken. Die hitte, dat klamme gedoe bij het omkleden, dat pislauwe water...
als beeb hier zo uitgelurkt is :)
(staat op mobiel en zit nu op laptop)

en heb je gelijk in....
* Molo schrapt idee van babyzwemmen
ik doe wel babymassage met olie O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165100712
Ga maar lekker douchen, echt dat mag en kan gewoon. Mijn derde zette de eerste weken ook meteen een sirene op, maar dat is nu met bijna 10 weken al bijna nooit meer. Het gaat meestal echt heel snel al veel makkelijker. Ook voor jezelf zorgen. Geen uren douchen, gewoon een paar minuten, en dan ben je er weer voor de kleine.
pi_165100792
Oooh Miez ik snap je frustratie helemaal! Het helpt je op dit moment niks, maar echt: het is een fase & het wordt beter, beloofd! :*
pi_165100797
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2016 22:18 schreef Nouk84 het volgende:
Babyzwemmen wilde ik ook gaan doen. Maar, na alle zwembaden hier in de regio te zijn af geweest, doen ze babyzwemmen op dinsdag, woensdag en vrijdag. Welke dagen ga ik werken?! Juist :')

En 1x is misschien leuk, maar heeft niet zoveel zin, denk ik. Daarbij moet je er ook een handigheid in krijgen (om t alleen te doen) en dat lukt niet in één keer dus ga ik maar liever niet..
Heb je ook bij sportscholen geïnformeerd? Wij zaten bij bij de pellikaan en die gaven op woensdag en zaterdag babyzwemmen
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  maandag 5 september 2016 @ 12:06:15 #250
409579 LuDann
All the way
pi_165100814
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:44 schreef Miezziej het volgende:
Ik ben moe, zo moe :O
Ik probeer al de hele tijd te douchen maar elke keer als ik M. weg leg gaat ze keihard huilen.
Het breekt mij stiekem zo langzamerhand op, ik wil ook weleens mijn bed voor mezelf en niet fungeren als kussen.
Tot nu toe werken de dingen die we proberen niet, soms slaapt ze even een halfuurtje alleen en dan gaat weer het luchtalarm af. Ik begrijp dat ze graag bij me is maar ik wil ook gewoon rustig kunnen douchen en naar de wc enzo zonder schuldgevoel.

Sorry dat ik klaag enzo, maar soms vraag ik me echt af waarom mensen meerdere kinderen willen :@
Niet gehinderd door enige achtergrond kennis breek ik even in. :P

Ik had ook een 'moeilijke' baby, achteraf gezien heeft ze diverse voedselallergieen waar ze last van had omdat ze die via de borstvoeding binnen kreeg. Vooral koemelkallergie komt wel eens voor. Misschien eens op zoeken, kijken of je wat herkent? Mijn baby zat na de meeste voedingen onder de rode vlekken.
  maandag 5 september 2016 @ 12:07:17 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165100834
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 12:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ga maar lekker douchen, echt dat mag en kan gewoon. Mijn derde zette de eerste weken ook meteen een sirene op, maar dat is nu met bijna 10 weken al bijna nooit meer. Het gaat meestal echt heel snel al veel makkelijker. Ook voor jezelf zorgen. Geen uren douchen, gewoon een paar minuten, en dan ben je er weer voor de kleine.
ik wilde heel verhaal typen, maar met 1 hand omdat fles in anderen gng dat niet handig :')

+1 dus *O*

wat mij hielp was realiseren dat brullen niet hoeft te betekenen dat er grote paniek en alarm is, alhoewel je lijf dat wel zo denkt. Ze kunnen gewoon nog niet dit zeggen



;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 5 september 2016 @ 12:13:11 #252
56471 pinquit
oh my lama!
pi_165100926
kudtsirene }:|
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165100963
Ik was vandaag met C in de doek op mijn werk. Heel vervreemdend vond ik het. Aan de ene kant dacht ik 'geef me een klas een krijtje en ik ga aan de slag' en stond ik heerlijk met iedereen (collegae) te beppen. Aan de andere kant was er dat stemmetje dat steeds zei 'wat doe je hier man, er hangt een baby op je buik, ga naar huis!'... :o :') :P
pi_165100991
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 12:06 schreef LuDann het volgende:

[..]

Niet gehinderd door enige achtergrond kennis breek ik even in. :P

Ik had ook een 'moeilijke' baby, achteraf gezien heeft ze diverse voedselallergieen waar ze last van had omdat ze die via de borstvoeding binnen kreeg. Vooral koemelkallergie komt wel eens voor. Misschien eens op zoeken, kijken of je wat herkent? Mijn baby zat na de meeste voedingen onder de rode vlekken.
En als aanvulling:

Die van mij was niet allergisch (of ze moet heel snel, rond de 9 maanden al, over haar allergie heen zijn gegroeid), maar was wel heel erg gevoelig voor koemelk. Ik heb eerst twee weken een koemelkvrij dieet gevolgd en binnen 2 dagen had ik een rustige baby. Na die 2 weken heb ik 1 glas melk gedronken om te provoceren en gelijk de hele avond weer een krijsend kind. ;( Ik heb toen tot 6 maanden zo goed als volledig kmvrij gegeten en toen ben ik langzaamaan weer kleine hoeveelheden gaan introduceren. Na 9 maanden reageerde ze helemaal niet meer op melk en nu (bijna 16 maanden) drinkt ze weer gewone volle melk.

Klachten waren hier overigens extreme kramp (10 uur op een dag krijsen) en refluxklachten, je hoorde telkens weer iets terug'gloep'en. De refluxklachten waren de dag na het stoppen met melk al voorbij

Het is niet bij iedereen de oplossing, maar het is in het geval van deze klachten altijd een poging waard!

Sterkte in elk geval, het kan zo zwaar zijn op het begin, maar het wordt echt echt echt beter en nu ik eraan terugdenk zijn de scherpe randjes er echt al wel af. :*
pi_165101009
En ik heb twee hele vrolijke kinderen op school afgezet. Wat een genot om te zien hoe graag ze naar school gaan, hoe blij ze waren om hun vriendjes weer te zien enzo O+ .

Maakt het voor mij ook heerlijk om te genieten van een hele week rust (en regelmaat) en nog maar voor twee dagen per week vermaak te hoeven bedenken :P .
  maandag 5 september 2016 @ 12:17:32 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165101018
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik was vandaag met C in de doek op mijn werk. Heel vervreemdend vond ik het. Aan de ene kant dacht ik 'geef me een klas een krijtje en ik ga aan de slag' en stond ik heerlijk met iedereen (collegae) te beppen. Aan de andere kant was er dat stemmetje dat steeds zei 'wat doe je hier man, er hangt een baby op je buik, ga naar huis!'... :o :') :P
ja weird he :D
al had ik dat geen klas of krijtje (krijtjes O+ ), maar patiënten in de wachtkamer die ik tegen kwam toen ik er was _O-
klopte in mijn hoofd voor geen meter :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165101081
Sorry Miez, als ik er te makkelijk over denk. Heb je de indruk dat ze veel last heeft?

Mijn baby zette ook meteen een sirene op als ik haar weg probeerde te leggen, maar was bij mij zo überrelaxed, dat ik eigenlijk zeker wist dat ze verder nergens last van had. Ze heeft wel wat krampjes gehad, maar het verschil tussen huilen van de pijn/ last of huilen van de 'ikwilnonstopbijjoublijven' was voor mij vrij duidelijk.

Overigens vond ik het ook best moeilijk hoor, om haar dan even te laten huilen (schreeuwen!), ook al waren het maar een paar minuten. En dan vooral voor mijn oudste twee vond ik dat heftig.
pi_165101127
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 12:06 schreef LuDann het volgende:

[..]

Niet gehinderd door enige achtergrond kennis breek ik even in. :P

Ik had ook een 'moeilijke' baby, achteraf gezien heeft ze diverse voedselallergieen waar ze last van had omdat ze die via de borstvoeding binnen kreeg. Vooral koemelkallergie komt wel eens voor. Misschien eens op zoeken, kijken of je wat herkent? Mijn baby zat na de meeste voedingen onder de rode vlekken.
Ik herken wel wat, maar als ik dingen lees over reflux bijvoorbeeld herken ik ook wel dingen. Donderdag moet ik voor het eerst naar het CB, kijken of ze daar nog iets nuttigs te zeggen hebben.. :P

Haar huid is rustig, op wat droge plekjes bij haar wenkbrauwen na.
Na het voeden huilt ze soms, maar meestal niet.

Misschien heb ik gewoon een baby met verlatingsangst geproduceerd ofzo.
pi_165101216
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 12:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Sorry Miez, als ik er te makkelijk over denk. Heb je de indruk dat ze veel last heeft?

Mijn baby zette ook meteen een sirene op als ik haar weg probeerde te leggen, maar was bij mij zo überrelaxed, dat ik eigenlijk zeker wist dat ze verder nergens last van had. Ze heeft wel wat krampjes gehad, maar het verschil tussen huilen van de pijn/ last of huilen van de 'ikwilnonstopbijjoublijven' was voor mij vrij duidelijk.

Overigens vond ik het ook best moeilijk hoor, om haar dan even te laten huilen (schreeuwen!), ook al waren het maar een paar minuten. En dan vooral voor mijn oudste twee vond ik dat heftig.
Waarschijnlijk denk jij er normaal over en ik overbezorgd :P

Als ze zo aan het huilen is en ik pak haar op, is ze ook weer rustig. Slapen doet ze ook wel goed, zolang het maar op of bij iemand is.

Als ik haar hoor huilen wil ik eigenlijk meteen naar haar toe. Ik moet mezelf echt dwingen om eerst af te maken waar ik mee bezig was (en dat kan dan variëren van douchen tot een glas drinken pakken bijvoorbeeld :P)
  maandag 5 september 2016 @ 12:27:37 #260
409579 LuDann
All the way
pi_165101232
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 12:22 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik herken wel wat, maar als ik dingen lees over reflux bijvoorbeeld herken ik ook wel dingen. Donderdag moet ik voor het eerst naar het CB, kijken of ze daar nog iets nuttigs te zeggen hebben.. :P

Haar huid is rustig, op wat droge plekjes bij haar wenkbrauwen na.
Na het voeden huilt ze soms, maar meestal niet.

Misschien heb ik gewoon een baby met verlatingsangst geproduceerd ofzo.
Reflux kan een gevolg zijn van allergie. Ik had overigens geen echte huilbaby. Ze was een beetje moeilijk soms maar het was niet zo dat ze uren lang alleen maar krijsde. Spuugde wel veel, geen eczeem ofzo. Pas met 7/8 maanden kwamen we op de eerste hulp toen ze zelf eens ei en pinda at (ipv het via de borstvoeding binnen te krijgen). Toen viel er een hoop op zijn plaats. Allerlei kleine klachten verdwenen toen we op dieet waren.
pi_165101305
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 12:26 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Waarschijnlijk denk jij er normaal over en ik overbezorgd :P

Als ze zo aan het huilen is en ik pak haar op, is ze ook weer rustig. Slapen doet ze ook wel goed, zolang het maar op of bij iemand is.

Als ik haar hoor huilen wil ik eigenlijk meteen naar haar toe. Ik moet mezelf echt dwingen om eerst af te maken waar ik mee bezig was (en dat kan dan variëren van douchen tot een glas drinken pakken bijvoorbeeld :P)
Ik moest er ook een beetje aan wennen hoor (mijn oudste twee waren in dat opzicht veel relaxter), en relativeren is nu natuurlijk met terugwerkende kracht makkelijker, nu ze eigenlijk bijna niet meer huilt. Maar het klinkt voor mij heel herkenbaar en wat ik dus zei, nu met 10 weken is het al zoveel makkelijker. Ik hoop voor jou dat er niks aan de hand is en dat jullie je draai wel vinden samen :* .
pi_165101533
Hier moeten we even stoppen met de reflux-medicatie om te zien of baby al zonder kan. Maar het "gloepen" lijkt weer terug te komen, dus als dat zo blijft dan mag de dokter een herhaalreceptje gaan schrijven.

Op eigen initiatief geven we nu ook even Pepti, kijken of baby zich daar beter bij voelt. Het lijkt van wel, dus ik vermoed ook een koemelkdingetje.

Spruw blijft wel een probleem, daar komt hij maar niet van af. Nystatine en Gentiaan Violet werken niet (goed genoeg) en tot 3 maanden mogen ze tegenwoordig geen Daktarin meer, dus eigenlijk kunnen we er gewoon helemaal niks aan doen :{
pi_165102291
Veeg je het ook een paar keer per dag schoon Amsel? Dat helpt bij mezelf vaak als ik een schimmelinfectie heb (tmi :+). Gewoon met een steriel gaasje en dan even alle witte aanslag zo veel mogelijk wegvegen.
pi_165102466
Miezziej, geen tips, wel herkenning hier. F. was ook zo'n onrustige baby, nooit een echte oorzaak kunnen vinden. Het gaat voorbij, het wordt makkelijker :*

En over die tweede, je vergeet het :') Het kwam allemaal weer terug toen ik zwanger was, was niet zo handig :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165102641
Miez het is ook enorm zwaar als je niet even iets simpels voor jezelf kan doen, als je moe bent en je baby zoveel huilt.
Mats huilde ook veel maar die was oververmoeid en overprikkeld. Ik herken je gevoel van er door heen zitten heel goed.
Het is zo lastig, al die adviezen en meningen en dan zelf maar zoeken naar wat voor jou baby helpt. Als er al iets helpt. Maar wat iedereen hier zegt het wordt echt beter al lijkt dat nu nog mega ver weg. Ik heb toen ook geroepen dat ik noooooit een 2e wilde maar je gaat dit allemaal 'vergeten' want het wordt echt makkelijker en veel leuker :* je doet het echt super miez!

Amsel wat sneu dat ze niks kunnen doen aan die spruw. En balen dat de reflux niet weg is.
  maandag 5 september 2016 @ 14:04:20 #266
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165103256
Miezziej :* het wordt echt beter. Ze is natuurlijk nog maar vier weken oud. De eerste drie maanden zijn gewoon heel heftig en dan draait alles om je kind en niet om jou. Maar na drie maanden zul je merken dat het vaak gemakkelijker wordt. Baby vermaakt zich beter zelf en jij krijgt meer tijd voor jezelf weer. Eventueel een medische oorzaak uitsluiten idd.

Seks met baby op kamer... Hebben dat 1X gedaan toen L. Nog een baby was maar ik kan echt niet ontspannen en genieten dan. Dus hier nog niks. Sowieso verlies ik bloed door het plaatsen van het spiraaltje en hoeft het van mij sowieso niet. Man wil wel, vette pech dus :@
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165103279
Miezziej, het wordt beter :* Ik zei het een tijdje geleden hier al, maar bij de meeste baby's verandert er zoveel als ze drie maanden zijn. En het helpt niks, maar misschien troost 't wel wat: bijna alle baby's hebben 'verlatingsangst'. Moet ook wel, ze kunnen namelijk zelf niks! Als ze alleen worden neergelegd, kan er dus een alarmpje afgaan: help, ik kan zelf niks, ik ruik mijn veilige haven niet meer, help me nou. Lastig, als moeder, maar dat is an sich volkomen normaal. Is er misschien een kennis of vriendin die even een half uurtje wil babyknuffelen? Dan kun jij heel eventjes douchen en zelfs je conditioner gewoon in laten werken ;) En ik zei het al, maar ik zeg het gewoon nog een keer: het wordt beter. :*

Amsel, heb je toevallig al probiotica geprobeerd? :)
  maandag 5 september 2016 @ 14:08:20 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165103325
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 14:05 schreef Bloesem. het volgende:
Miezziej, het wordt beter :* Ik zei het een tijdje geleden hier al, maar bij de meeste baby's verandert er zoveel als ze drie maanden zijn. En het helpt niks, maar misschien troost 't wel wat: bijna alle baby's hebben 'verlatingsangst'. Moet ook wel, ze kunnen namelijk zelf niks! Als ze alleen worden neergelegd, kan er dus een alarmpje afgaan: help, ik kan zelf niks, ik ruik mijn veilige haven niet meer, help me nou. Lastig, als moeder, maar dat is an sich volkomen normaal. Is er misschien een kennis of vriendin die even een half uurtje wil babyknuffelen? Dan kun jij heel eventjes douchen en zelfs je conditioner gewoon in laten werken ;) En ik zei het al, maar ik zeg het gewoon nog een keer: het wordt beter. :*

Amsel, heb je toevallig al probiotica geprobeerd? :)
of gewoon de vader van het kind? :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165103380
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 14:08 schreef Molo het volgende:

[..]

of gewoon de vader van het kind? :P
Uiteraard, maar ik ging er even vanuit dat zijn kraamverlof er al op zit, hij aan het werk is en ze nu nu nu even tijd voor zichzelf nodig heeft.
  maandag 5 september 2016 @ 14:20:23 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165103522
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 14:11 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik ging er even vanuit dat zijn kraamverlof er al op zit, hij aan het werk is en ze nu nu nu even tijd voor zichzelf nodig heeft.
ah voor tijdens zijn werktijden, ja ok :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165103749
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 14:11 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ik ging er even vanuit dat zijn kraamverlof er al op zit, hij aan het werk is en ze nu nu nu even tijd voor zichzelf nodig heeft.
Die is inderdaad aan het werk :P Vaak blijft hij wat langer op werk om dingen snel af te ronden, maar ik heb gezegd dat hij vandaag echt op tijd naar huis moet :@

Haar bij anderen laten durf ik niet zo goed, ik vind het moeilijk om hulp te vragen en ik ben bang dat ze dan veel zal huilen.
Lekker naar buiten of lunchen met iemand ofzo durf ik om die reden ook niet, dus voel me soms best opgesloten.

Bedankt voor de berichten iedereen. Als het met 3 maanden niet beter is dan word ik boos! :P
Nog steeds niet gedoucht trouwens, wel eventjes geslapen. Met M. op mij uiteraard :P
pi_165103769
Sex...wat is dat?
Geen idee wanneer dat er weer een keer van kan komen. smorgens hebben we een actieve peuter op bed en savonds een huilende baby :') alle vrije tijd die daar tussen in zit zijn we al blij dat we kunnen slapen.
Voor de zekerheid ben ik wel al begonnen met de pil want je weet maar nooit

Ik was de onrustige avond helemaal zat gisteren. Niks hielp om Stijn rustig te krijgen. Hij bleef ondanks een volle buik happen (vooral door mijn pyjama heen in mijn tiet :+ ) Speen en pink wilde hij niet dus ik dacht ik probeer hem wel aan te leggen.
:o hij hapte in 1x goed aan en heeft 3 kwartier aan mijn tiet gehangen ondanks dat er geen druppel uit kwam :D heerlijk z'n rustige avond.
Ik vond het vooral knap dat hij na 3.5 week uit de fles drinken nog wist hoe hij aan aan de borst moest.
Zou je als je 4 weken na je bevalling, alleen in de avond even kort aanlegt en aan de pil bent weer veel productie krijgen?
pi_165104001
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 14:34 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Die is inderdaad aan het werk :P Vaak blijft hij wat langer op werk om dingen snel af te ronden, maar ik heb gezegd dat hij vandaag echt op tijd naar huis moet :@

Haar bij anderen laten durf ik niet zo goed, ik vind het moeilijk om hulp te vragen en ik ben bang dat ze dan veel zal huilen.
Lekker naar buiten of lunchen met iemand ofzo durf ik om die reden ook niet, dus voel me soms best opgesloten.

Bedankt voor de berichten iedereen. Als het met 3 maanden niet beter is dan word ik boos! :P
Nog steeds niet gedoucht trouwens, wel eventjes geslapen. Met M. op mij uiteraard :P
Stip was ook zo en ondanks dat mijn vriend veel thuis is zaten we er allebei compleet doorheen. Maar toen we even samen weg gingen en m'n schoonmoeder serieus een uur met een huilend kind heeft gezeten en alsnog zei dat ze zo van hem genoot kon ik hem makkelijker uit handen geven. Gewoon het idee dat zelfs zo'n huilend ventje zo veel geluk brengt bij z'n oma *; En ook mijn moeder bleef maar naar hem staren, ook al was ie bozig en moe. Ik zag alleen maar donderwolken en slaaptekort.

En ja, het wordt idd beter, maar daar heb je nu niks aan :+
pi_165104074
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 12:22 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik herken wel wat, maar als ik dingen lees over reflux bijvoorbeeld herken ik ook wel dingen. Donderdag moet ik voor het eerst naar het CB, kijken of ze daar nog iets nuttigs te zeggen hebben.. :P

Haar huid is rustig, op wat droge plekjes bij haar wenkbrauwen na.
Na het voeden huilt ze soms, maar meestal niet.

Misschien heb ik gewoon een baby met verlatingsangst geproduceerd ofzo.
het is natuurlijk ook niet gek dat een net geboren baby niet alleen wil zijn. 9 maanden in jouw buik, en nu ineens in de koude buitenwereld.

Ik herken wat je typt heel erg. Nu met 1 jaar kan ik me langzaam voorstellen dat mensen meerdere kinderen zouden willen hebben. Het is gewoon even afzien, die eerste tijd, maar het wordt echt, echt makkelijker. :*

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik gelijk praten over een allergie/intolerantie wat gek vind. Er kan zoveel aan de hand zijn..
pi_165104298
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 14:05 schreef Bloesem. het volgende:
Miezziej, het wordt beter :* Ik zei het een tijdje geleden hier al, maar bij de meeste baby's verandert er zoveel als ze drie maanden zijn. En het helpt niks, maar misschien troost 't wel wat: bijna alle baby's hebben 'verlatingsangst'. Moet ook wel, ze kunnen namelijk zelf niks! Als ze alleen worden neergelegd, kan er dus een alarmpje afgaan: help, ik kan zelf niks, ik ruik mijn veilige haven niet meer, help me nou. Lastig, als moeder, maar dat is an sich volkomen normaal. Is er misschien een kennis of vriendin die even een half uurtje wil babyknuffelen? Dan kun jij heel eventjes douchen en zelfs je conditioner gewoon in laten werken ;) En ik zei het al, maar ik zeg het gewoon nog een keer: het wordt beter. :*

Amsel, heb je toevallig al probiotica geprobeerd? :)
Probiotica tegen spruw?
Een goede darmflora kan preventief werken tegen spruw en sommige zeggen dat probiotica daar voor zorgt. Het werkt alleen echt niet om het weg te halen hoor.

+1 jager op je subscript tekst. Ik heb veel tijd besteed aan nadenken over wat er in hemelsnaam aan de hand was met mijn baby. Ik weet het nog steeds niet helemaal.
pi_165105260
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 15:09 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Probiotica tegen spruw?
Een goede darmflora kan preventief werken tegen spruw en sommige zeggen dat probiotica daar voor zorgt. Het werkt alleen echt niet om het weg te halen hoor.
Okee hoor.

Probiotica ter ondersteuning van je darmflora. Dat kan bij welke schimmel dan ook geen kwaad (en bij ons suikerrijke voedingspatroon sowieso niet). Amsel geeft aan dat wat ze tot nu toe heeft geprobeerd niet helpt, dit zou allicht kunnen ondersteunen. Aanpakken bij de bron en zo. Hier werkte het in elk geval prima.
pi_165106036
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 14:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik gelijk praten over een allergie/intolerantie wat gek vind. Er kan zoveel aan de hand zijn..
Oneens.
Als het ook maar 1 iemand helpt tik ik mijn verhaal met liefde nog 20 keer hier. Tuurlijk geldt het maar voor een heel klein deel van de baby's, maar ik was zo blij dat ik er hier op gewezen werd destijds. Wie weet hoe lang het anders had geduurd?
  maandag 5 september 2016 @ 16:51:23 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165106265
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 16:41 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Oneens.
Als het ook maar 1 iemand helpt tik ik mijn verhaal met liefde nog 20 keer hier. Tuurlijk geldt het maar voor een heel klein deel van de baby's, maar ik was zo blij dat ik er hier op gewezen werd destijds. Wie weet hoe lang het anders had geduurd?
ik denk dat Jagär bedoelt (correct me if I'm wrong) dat het slechts één van de duizenden, zo niet miljoenen dingen is die er aan de hand kan zijn, waarbij het ook nog eens het meest waarschijnlijke is dat er geen onderliggende medische, dan wel voedselgerelateerde reden is voor huilen e.d. van de baby. Kindje is net 4 weken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165106502
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 16:51 schreef Molo het volgende:

[..]

ik denk dat Jagär bedoelt (correct me if I'm wrong) dat het slechts één van de duizenden, zo niet miljoenen dingen is die er aan de hand kan zijn, waarbij het ook nog eens het meest waarschijnlijke is dat er geen onderliggende medische, dan wel voedselgerelateerde reden is voor huilen e.d. van de baby. Kindje is net 4 weken
En daar heeft ze dan ook absoluut gelijk in, maar het benoemen vind ik wel belangrijk, Miez of wie dan ook kan dan zelf kijken wat ze ermee doet. Bij de klachten die mijn dreumes vorig jaar had had ik zelf nooit aan een intolerantie/allergie gedacht, dus was ik achteraf heel blij dat Away het hier benoemde.
pi_165107018
Spruw kan toch ook uit zichzelf weg gaan?

Oh ja en seks.. Er zijn zoveel verschillende manieren om tot elkaar nader te komen. Het hoeft toch niet te draaien om penetratie en een orgasme? Je kan ook knuffelen, masseren, samen douchen/bad, of elkaar op de rug krabben tijdens het tv kijken :P
pi_165107381
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 16:05 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Okee hoor.

Probiotica ter ondersteuning van je darmflora. Dat kan bij welke schimmel dan ook geen kwaad (en bij ons suikerrijke voedingspatroon sowieso niet). Amsel geeft aan dat wat ze tot nu toe heeft geprobeerd niet helpt, dit zou allicht kunnen ondersteunen. Aanpakken bij de bron en zo. Hier werkte het in elk geval prima.
No Offense :)
Misschien kwam het niet niet zo over, maar ik wilde je niet iig aanvallen. En een goede darmflora is nooit verkeerd inderdaad.

Ik ben goed bezig vandaag, jaag iedereen in het harnas. Ik ben moe. mijn eigen schuld

[ Bericht 5% gewijzigd door Adrian4 op 05-09-2016 17:45:50 ]
  maandag 5 september 2016 @ 18:46:41 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165109467
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 17:39 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

No Offense :)
Misschien kwam het niet niet zo over, maar ik wilde je niet iig aanvallen. En een goede darmflora is nooit verkeerd inderdaad.

Ik ben goed bezig vandaag, jaag iedereen in het harnas. Ik ben moe. mijn eigen schuld

gefeliciteerd *O*


oeps :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Molo op 05-09-2016 18:47:07 (oh wacht, goed lezen :@) ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 5 september 2016 @ 18:47:48 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165109499
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 17:26 schreef Xanteh het volgende:
Spruw kan toch ook uit zichzelf weg gaan?

Oh ja en seks.. Er zijn zoveel verschillende manieren om tot elkaar nader te komen. Het hoeft toch niet te draaien om penetratie en een orgasme? Je kan ook knuffelen, masseren, samen douchen/bad, of elkaar op de rug krabben tijdens het tv kijken :P
of gewoon subtiel elkaar anaal uitwonen, ook een mogelijkheid als vaginaal nog een stap te ver is :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 5 september 2016 @ 19:01:51 #284
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_165109901
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 18:47 schreef Molo het volgende:

[..]

of gewoon subtiel elkaar anaal uitwonen, ook een mogelijkheid als vaginaal nog een stap te ver is :)
Even voor mijn informatie

Hoe woon je iemand subtiel anaal uit?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  maandag 5 september 2016 @ 19:05:33 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165110017
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 19:01 schreef zeefje het volgende:

[..]

Even voor mijn informatie

Hoe woon je iemand subtiel anaal uit?
fluisteren terwijl je een Amsterdammertje naar binnen schuift :)


vuile lurker jij :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 5 september 2016 @ 19:40:09 #286
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_165110832
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 17:04 schreef Selvaria het volgende:

[..]

En daar heeft ze dan ook absoluut gelijk in, maar het benoemen vind ik wel belangrijk, Miez of wie dan ook kan dan zelf kijken wat ze ermee doet. Bij de klachten die mijn dreumes vorig jaar had had ik zelf nooit aan een intolerantie/allergie gedacht, dus was ik achteraf heel blij dat Away het hier benoemde.
Ook wel de held in bange dagen genoemd 8-) .

En gnorf voor het anaal uitwonen _O-
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 5 september 2016 @ 19:59:22 #287
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165111375
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 16:41 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Oneens.
Als het ook maar 1 iemand helpt tik ik mijn verhaal met liefde nog 20 keer hier. Tuurlijk geldt het maar voor een heel klein deel van de baby's, maar ik was zo blij dat ik er hier op gewezen werd destijds. Wie weet hoe lang het anders had geduurd?
Maar er waren wel wat duidelijkere signalen bij jou denk ik?
Ik heb me achteraf gezien ook te veel laten aanpraten. En je wilt het op een gegeven moment ook geloven, want dan kan je er wat aan doen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165111823
En ik heb me juist te veel laten afwimpelen, dus ik snap Selvarias standpunt heel goed. Lang niet bij alle kinderen die veel huilen is een aanwijsbare oorzaak, maar informatie geven lijkt me niet verkeerd.
  maandag 5 september 2016 @ 20:22:10 #289
409579 LuDann
All the way
pi_165112026
Oh joh, ik had niet door dat die van Mies pas 4 weken is. Ik dacht iets van 4 maanden. Dan is het nog wat vroeg om aan KMA te denken.

Maar goed, ik had achteraf graag gehad dat iemand me erop gewezen had dat zo'n vlekkerig rood kind hebben na elke voeding niet helemaal normaal was. Maar dat is praten met de weet dat ik een kind heb waar wel wat mee was/is. Wellicht had ik daar anders ingestaan als het 'gewoon' een lastige periode was geweest en verder niks.
pi_165112090
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 19:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Maar er waren wel wat duidelijkere signalen bij jou denk ik?
Ik heb me achteraf gezien ook te veel laten aanpraten. En je wilt het op een gegeven moment ook geloven, want dan kan je er wat aan doen.
Nou ja, ze huilde echt hele dagen en had dus die refluxachtige 'gloep'. Volgens het CB had ze ook uitslag of iets in die trend moeten hebben, maar dat was dus niet het geval. Voor ons heeft het in elk geval goed geholpen. Ze was trouwens een week of 7/8 toen ik begon met het dieet.
pi_165112236
ik snap ook wel dat je dat wilt delen. Maar, ik denk ook dat het iemand heel erg onzeker kan maken, en tot onnodige zorgen kan leiden. Bijna elke kleine baby huilt. Mijnes wou ook niet alleen liggen. En nogmaals dat vind ik ook niet gek. Ze hebben nog niet eens door dat ze een eigen persoon zijn, en zijn nog vers uit de baarmoeder.

Anyways. Mijn kind heeft nu alleen slapen voor zijn dutjes overdag helemaal door. Hij gaat slapen zonder dat ik in de kamer ben. Ik moet nog wel een paar keer terug komen, maar uiteindelijk doet hij z'n ogen dicht en gaat hij slapen. Nu 's nachts nog, we zitten nog steeds op een ritme van ongeveer elke 2 uur. Het is tijd dat er iets gaat veranderen.

Morgen gaan we voor het eerst naar het kdv. Ik vind het maar spannend!
  maandag 5 september 2016 @ 20:32:37 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165112371
Ja eens met de Zweeds/Duits/Nederlandse mevrouw :P

Gaat T de hele dag, of paar uur wennen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165112514
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 20:32 schreef Molo het volgende:
Ja eens met de Zweeds/Duits/Nederlandse mevrouw :P

Gaat T de hele dag, of paar uur wennen?
een uurtje en ik ga dat hele uur mee. We hebben de hele maand september om te wennen, ze pakken dat hier heel langzaam aan...
  maandag 5 september 2016 @ 20:38:25 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165112634
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 20:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

een uurtje en ik ga dat hele uur mee. We hebben de hele maand september om te wennen, ze pakken dat hier heel langzaam aan...
Nou, inderdaad! Hier is het 2 x 3 uur wennen en that's it :D
1 x met ouder(s) erbij en 1 x zonder :D
Over 3 weken alweer :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165112684
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 20:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Nou, inderdaad! Hier is het 2 x 3 uur wennen en that's it :D
1 x met ouder(s) erbij en 1 x zonder :D
Over 3 weken alweer :o
Er zit natuurlijk een verschil tussen een kind dat met een jaar gaat en met 3 maanden qua missen van ouders..Hier is het uitzonderlijk dat een kind voor een jaar naar het kdv gaat. En mijn schoonmoeder mailde laatst dat ze het toch wel erg vroeg vond, om T met een jaar al 'af te geven'. |:(
  maandag 5 september 2016 @ 20:43:12 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165112801
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 20:39 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk een verschil tussen een kind dat met een jaar gaat en met 3 maanden qua missen van ouders..Hier is het uitzonderlijk dat een kind voor een jaar naar het kdv gaat. En mijn schoonmoeder mailde laatst dat ze het toch wel erg vroeg vond, om T met een jaar al 'af te geven'. |:(
uitzonderlijk vroeg dus begrijp ik?
ja het is maar net wat cultureel de norm is natuurlijk. En overal is wat voor en tegen te zeggen
Ga jij minder uren werken straks, geen idee wat eigenlijk mogelijk en gewenst is in jouw/jullie werk en situatie, wel benieuwd naar :)

(Duitser al uitgefeest van zijn promotie trouwens? Of nu aan het bijslapen voor zover daar tijd en ruimte voor is?)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165112812
Hele kleine baby's geloven ook gewoon nog in sabeltandtijgers en moeten nog even doorkrijgen dat we in een huis wonen met een dak en cv enzo. Weg van mama=gevaar, dus huilen. Of nouja, de een heeft dat meer dan de ander.

En F. bleef huilen totdat ze de wereld rechtop kon gaan ontdekken. Die wijsneus is af en toe slimmer dan goed voor dr is, maar dat heeft een boel frustraties gekost. Vanaf het moment dat ze zelf kon zitten ging het beter hier.

M. is een heel ander kind trouwens, chilllll. En hij gelooft al wel in een dak en cv enzo denk ik, want slaapt los van mij, kan zich best ff een kwartiertje vermaken in de box en huilt alleen met krampjes of HELE ERGE honger, als ie 2 uur getukt heeft. En dan nog steeds in de stress vliegen als ie huilt he. Want wat als.. :') stom hoofd. Ik heb nog wat te doen met therapie.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165112846
Ooh dat wennen gaat hier wel anders ja. En waar ik werkte bleven de ouders er ook nooit bij.
  maandag 5 september 2016 @ 20:46:28 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165112926
Het is voor mijzelf en mijn structuur wel goed om straks weer te gaan werken, maar het boeit me allemaal nog geen zak at the moment... ben benieuwd wanneer dat weer terug komt :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165113111
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 20:43 schreef Molo het volgende:

[..]

uitzonderlijk vroeg dus begrijp ik?
ja het is maar net wat cultureel de norm is natuurlijk. En overal is wat voor en tegen te zeggen
Ga jij minder uren werken straks, geen idee wat eigenlijk mogelijk en gewenst is in jouw/jullie werk en situatie, wel benieuwd naar :)

(Duitser al uitgefeest van zijn promotie trouwens? Of nu aan het bijslapen voor zover daar tijd en ruimte voor is?)
de duutser is uitgefeest. Het was een beetje een anticlimax, want hij had z'n proefschrift al een jaar geleden ingediend en is al sinds februari met een andere baan bezig...

Ik ga 80% werken. Moet nog even bedenken hoe ik dat ga invullen, of minder uren per dag of 4 dagen per week. Daar ben ik erg flexibel in gelukkig.
pi_165113119
dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')