abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 december 2016 @ 11:24:51 #251
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_167253342
Ik schrik ook wel een beetje van de staat van het CDA hoor. Waar zijn al die mensen die tien jaar geleden nog op Balkenende stemden heen? Bij de vorige verkiezing was er nog het excuus dat ze net uit het gefaalde en problematische kabinet Rutte I kwamen rollen terwijl er een VVD-PvdA strijd aan de gang was. Maar die partijen zijn nu ook klein(er).

Verder is het inderdaad hopen dat de campagne nog wat verandert aan deze verdelingen. Want dit gaat natuurlijk geen stabiel kabinet opleveren. Zelfs een stabiel minderheidskabinet gaat moeilijk worden.
pi_167253450
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Misschien als Rutte, Dijkstal, Zijlstra en nog een paar anderen de VVD verlaten is Geert misschien bereid met zijn hand over het hart te strijken en de VVD een kans te geven maar de huidige VDD is echt kansloos.
Tja, als ze de grootste worden kan de PVV niet meer weglopen voor de verantwoordelijkheid... dan zullen ze dus compromissen moeten gaan sluiten.

Oh en Zijlstra is juist een van die VVD'ers die regelmatig door laat schemeren een nieuw experiment met de PVV wel te zien zitten. Die moet je koesteren. Dijkstal is al jaren uit beeld, hoeft enkel Rutte geloosd te worden en dat lukt wel na teleurstellende verkiezingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2016 11:37:07 ]
pi_167253468
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik schrik ook wel een beetje van de staat van het CDA hoor. Waar zijn al die mensen die tien jaar geleden nog op Balkenende stemden heen? Bij de vorige verkiezing was er nog het excuus dat ze net uit het gefaalde en problematische kabinet Rutte I kwamen rollen terwijl er een VVD-PvdA strijd aan de gang was. Maar die partijen zijn nu ook klein(er).

Verder is het inderdaad hopen dat de campagne nog wat verandert aan deze verdelingen. Want dit gaat natuurlijk geen stabiel kabinet opleveren. Zelfs een stabiel minderheidskabinet gaat moeilijk worden.
Het ligt ook nog eens in de lijn der verwachting dat een kabinet zonder de PVV en SP flink afgestraft wordt bij de Provinciale Statenverkiezingen waardoor ze een eventuele meerderheid in de Eerste Kamer na 2 jaar al weer kwijtraken. Italiaanse toestanden gaan we hier krijgen. :D
pi_167253479
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het ligt ook nog eens in de lijn der verwachting dat een kabinet zonder de PVV en SP flink afgestraft wordt bij de Provinciale Statenverkiezingen waardoor ze een eventuele meerderheid in de Eerste Kamer na 2 jaar al weer kwijtraken. Italiaanse toestanden gaan we hier krijgen. :D
Je moet niet vergeten dat de vorige Statenverkiezingen die partijen al flink hebben gewonnen. Daar zit maar beperkt ruimte.
pi_167253491
Hebben jullie het nou over Hans Dijkstal..?
pi_167253516
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 11:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, als ze de grootste worden kan de PVV niet meer weglopen voor de verantwoordelijkheid... dan zullen ze dus compromissen moeten gaan sluiten.

Oh en Zijlstra is juist een van die VVD'ers die regelmatig door laat schemeren een nieuw experiment met de PVV wel te zien zitten. Die moet je koesteren. Dijkstal is al jaren uit beeld, hoeft enkel Rutte geloosd te worden en dat lukt wel na teleurstellende verkiezingen.
Dijkhoff bedoelde ik. Zijlstra en Dijkhoff had ik in het verleden wel een beetje sympathie voor maar bleken gewoon leugenachtige pluche-klevers te zijn die met het grootste gemak PVDA-beleid uitvoeren en PVDA-standpunten verkondigen. :r

De VVD zal flinke compromissen moeten gaan sluiten wil ze een kans hebben om met de PVV te mogen samenwerken.
pi_167253520
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 11:39 schreef Tuned22 het volgende:
Hebben jullie het nou over Hans Dijkstal..?
Ik denk wel dat hij het daarover had. Geen flauw benul waarom eigenlijk :P
pi_167253528
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dijkhoff bedoelde ik. Zijlstra en Dijkhoff had ik in het verleden wel een beetje sympathie voor maar bleken gewoon leugenachtige pluche-klevers te zijn die met het grootste gemak PVDA-beleid uitvoeren en PVDA-standpunten verkondigen. :r

De VVD zal flinke compromissen moeten gaan sluiten wil ze een kans hebben om met de PVV te mogen samenwerken.
Je vergeet dat in een coalitie met VVD en anderen de PVV het buitenbeentje is. Die zullen naar verhouding dus veel meer in moeten leveren.
pi_167253558
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 11:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat hij het daarover had. Geen flauw benul waarom eigenlijk :P
Eeh nee. Want die is idd al 6 jaar 'uit beeld' :{
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 11 december 2016 @ 12:01:59 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167253761


Het kan gewoon niet anders dan dat degenen die Wilders hebben aangeklaagd op de payroll van de PVV staan. Anders kan ik me gewoon niet voorstellen dat iemand zo dom is om zo'n proces te beginnen midden in de verkiezingstijd.

Het was vooraf al duidelijk dat ongeacht de uitspraak Wilders altijd zou winnen. Bij een vrijspraak kon hij de overwinning claimen en bij een veroordeling is hij een soort Jezus die wordt gekruisigd voor de zonden van een groot deel van het electoraat die het gewoon met hem eens is.

De veroordeling is eigenlijk de beste uitkomst voor hem want nu kan hij ook nog eens in beroep gaan. Mogelijk speelt dat in het heetst van de verkiezingsstrijd. Ik heb wel medelijden met de rechters want die worden nu tegen hun wil voor het PVV-karretje gespannen terwijl ze niets anders kunnen doen dan de wet interpreteren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 11 december 2016 @ 12:04:10 #261
165633 eriksd
The grand facade...
pi_167253794
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 12:01 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Het kan gewoon niet anders dan dat degenen die Wilders hebben aangeklaagd op de payroll van de PVV staan. Anders kan ik me gewoon niet voorstellen dat iemand zo dom is om zo'n proces te beginnen midden in de verkiezingstijd.

Jij wil vervolging laten afhangen van electorale gevolgen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 11 december 2016 @ 16:06:47 #262
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167258168
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Misschien als Rutte, Dijkstal, Zijlstra en nog een paar anderen de VVD verlaten is Geert misschien bereid met zijn hand over het hart te strijken en de VVD een kans te geven maar de huidige VDD is echt kansloos.
Ik vermoed dat Hans Dijkstal momenteel geen VVD-lid meer is. Hij is overleden in 2010.
pi_167258302
quote:
Zelfs de drie grootste partijen - los van of die bij elkaar passen - komen niet eens aan een meerderheid in één van de beide Kamers.
pi_167258380
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het ligt ook nog eens in de lijn der verwachting dat een kabinet zonder de PVV en SP flink afgestraft wordt bij de Provinciale Statenverkiezingen waardoor ze een eventuele meerderheid in de Eerste Kamer na 2 jaar al weer kwijtraken. Italiaanse toestanden gaan we hier krijgen. :D
Correcte analyse, maar ik snap niet waarom je blij zou moeten zijn met een situatie waarin het land onbestuurbaar wordt en we afglijden richting het niveau van België, Italië etc.
  zondag 11 december 2016 @ 16:18:03 #265
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167258396
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat de ouderen van twintig jaar geleden het minder breed hadden dan de huidige senioren. Niet dat dit betekent dat de ouderen van nu niet op een ouderenpartij gaan stemmen, maar ik verwacht minder stemmers die uit solidariteit met senioren op een dergelijke partij stemmen.

Ik vroeg me nog af of er iets bekend is over de diversiteit van de ondervraagde mensen voor dit soort polls. De reden dat DENK op nul zetels staat in veel polls (en dat MdH het zetelaantal voor deze partij aanpast op basis van andere gegevens) is het gebrek aan Nederlanders met een migratieachtergrond die meedoen met dit soort polls. Is de verhouding tussen jonge en oude deelnemers wel representatief? Is dat op te maken uit vorige verkiezingsuitslagen en polls? Want als die verhouding scheef loopt (bijvoorbeeld omdat jongeren niet vaak meedoen met polls), dan kan het wel zo zijn dat een partij als 50+ iets te hoog wordt ingeschat. Het doet mij een beetje denken aan de compleet foute inschatting over de opkomst van de jongeren bij het referendum over de Brexit. Die bleek achteraf veel hoger te zijn dan mensen aanvankelijk dachten. De situatie is daar iets anders (het gaat niet over een poll), maar gebruikte gegevens voor voorspellingen blijken nog wel eens slecht bruikbaar bij sommige groepen.
Bij Denk is het sowieso lastig in te schatten, omdat de opkomst onder allochtonen normaal gesproken laag is. En het is de vraag of dat nu anders is.
  zondag 11 december 2016 @ 16:26:25 #266
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167258564
quote:
15s.gif Op zondag 11 december 2016 16:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zelfs de drie grootste partijen - los van of die bij elkaar passen - komen niet eens aan een meerderheid in één van de beide Kamers.
Er zijn momenteel geen grote partijen meer. Partijen kunnen niet meer rekenen op een vaste achterban. Misschien jammer, maar ook niet het einde van de wereld.
pi_167269379
Ik verwacht niet dat de PVV, bij een soortgelijke stand in maart (aantal zetels zal dan wel anders zijn), een regering kan vormen.
Er zijn te weinig partijen, die voldoende groot zijn om een meerderheid te kunnen vormen.
Op dit moment zou dat VVD en 50+ zijn, zij zijn de enige die dat wellicht willen, Dat is te weinig..........

Dus......... dan is de VVD weer aan zet.

Of links moet ineens een enorme omzwaai maken....... Maar dat zie ik niet gebeuren.
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 december 2016 @ 22:47:40 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167269784
Alsjeblieft niet 50+... ik heb DENK nog liever.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_167272826
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 22:47 schreef Nattekat het volgende:
Alsjeblieft niet 50+... ik heb DENK nog liever.
Tja, 50+ sluit nu eenmaal vrij goed aan bij de PVV.
  maandag 12 december 2016 @ 07:54:51 #270
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167273004
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2016 07:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, 50+ sluit nu eenmaal vrij goed aan bij de PVV.
Gaat de AOW-leeftijd alsnog naar 65.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_167273061
quote:
15s.gif Op maandag 12 december 2016 07:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gaat de AOW-leeftijd alsnog naar 65.
Moeten ze dat wel aan de VVD kunnen verkopen :P
pi_167273116
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 16:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Correcte analyse, maar ik snap niet waarom je blij zou moeten zijn met een situatie waarin het land onbestuurbaar wordt en we afglijden richting het niveau van België, Italië etc.
Omdat onze democratie verrot is. Een 6-partijen-kabinet wat elkaar de tent uit vecht zal de boel reinigen. Politici die hun kiezers minachten en zich niets aantrekken van hun kiezers zullen het veld ruimen. Kleinere partijen in combinatie met kortdurende kabinetten zal ervoor zorgen dat politici niet alleen rond de verkiezingen aandacht voor hun kiezers hebben.
  maandag 12 december 2016 @ 08:32:45 #273
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_167273295
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 08:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Moeten ze dat wel aan de VVD kunnen verkopen :P
Gewoon het geld halen bij het hoger onderwijs, mensen met een Wajong-uitkering en de kosten voor inburgeringscursussen verhogen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_167273376
quote:
12s.gif Op maandag 12 december 2016 08:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gewoon het geld halen bij het hoger onderwijs, mensen met een Wajong-uitkering en de kosten voor inburgeringscursussen verhogen.
Uitkeringen versoberen is voor de PVV een lastige. Dan maar voor de vierde keer Ontwikkelingssamenwerking afschaffen :P
pi_167276278
Een andere mogelijkheid is ook nog: VVD+PVV+CDA+SGP. Maar dat zou pas echt een horrorscenario zijn. :X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')