abonnement Unibet Coolblue
pi_164948050
D66 kiest voor nieuwe groei en meer vrijheid, in een krachtig Europa, met gezonde overheidsfinanciën en onderwijs als motor.




Het gaat goed met Nederland. Wij behoren tot de wereldtop van gelukkigste, gezondste en best opgeleide mensen op aarde. Een schril contrast met de grote problemen die er ook zijn, zoals het terrorisme en de vluchtelingencrisis. De voort­durende berichten over aanslagen en oorlogen vragen veel van iedereen. Sommige mensen maken zich terecht zorgen dat niets meer blijft zoals het is. Populisten exploiteren die zorgen uit cynisch eigen­belang, maar zij komen niet met oplossingen die mensen verder helpen.

Tegenover deze wegwerppolitiek zet D66 het ideaal van een optimistisch Nederland. Zonder de ogen te sluiten voor wat niet goed gaat, is de wereld en is Nederland er beter aan toe dan decennia geleden. Wij Nederlanders hebben samen ons land vooruit gebracht met meer welvaart, betere zorg, betere scholen, meer vrij­heid. Dat wil D66 vasthouden en versterken. Samen met u. Met alle Nederlanders.

D66'ers worden wakker met de energie om Nederland samen met u vooruit te brengen. Wij pakken problemen aan. Zoals we de laatste jaren hebben gedaan door een machteloos kabinet tot daden te brengen en de economie weer te laten groeien. Na jaren van economische hervormingen wil D66 nu investeren in de samenleving. Niet klakkeloos geld uitgeven, maar verantwoord investeren. Investeren in mensen. Investeren in de toekomst. Investeren in gelijke kansen om de toenemende tweedeling tegen te gaan. 400.000 kinderen worden grootgebracht in armoede. Veel ouderen verdienen betere verzorgingstehuizen. 2,5 miljoen Nederlanders zijn laag­geletterd. 2 miljoen mensen zitten ongewild zonder vaste baan.

Die ongelijkheid is onacceptabel, vooral als deze voortkomt uit ongelijke kansen. Bijvoorbeeld in het onderwijs. Als de ouders lager opgeleid zijn of een niet-westerse achtergrond hebben, hebben hun kinderen vaak minder kansen. Die twee­deling is desastreus. Iedereen moet de kans hebben iets van zijn of haar leven te maken. Ook mensen die oorlog en geweld ontvluchten en hier tijdelijk een veilig heen­komen zoeken. Wij bieden hen vanaf dag één de mogelijkheid Nederlands te leren en aan het werk te komen. Zo werken we aan gelijke kansen en voorkomen we een integratieramp.

D66 wil muren afbreken in onze hokjesmaatschappij. Waarin we niet tegenover elkaar staan, maar naast elkaar. Waarin we de moeite nemen elkaar te verstaan in plaats van ons te verstoppen achter vooroordelen. We hebben elkaar meer nodig dan ooit. Een verdeeld land is een wankel fundament voor vooruitgang.

Onze veelkleurige open samenleving is een belangrijk deel van onze cultuur, onze identiteit. Discriminatie, die ook in het hedendaagse Nederland nog hardnekkig aanwezig is, bevechten wij. Tegen de stroom in, want de trend is anders. Wereldwijd. In een wedloop van wan­trouwen zetten populisten onze persoonlijke vrijheden onder druk en bemoeien zich onge­geneerd met de onafhankelijke rechtspraak. Ze betwisten feiten alsof het onwel­gevallige meningen zijn. Van Groot-Brittannië tot de Verenigde Staten tot Turkije. Wij sluiten onze ogen niet voor wat er in de wereld gebeurt. Daarom ook blijven wij over­tuigd Europeaan en zijn we dus tegen een Nexit. Europa verbeteren, daar gaat het om. Zo beschermen we de vrijheid en welvaart in Nederland.

Wij werken aan een optimistisch Nederland. Aan een rechtvaardige samen­leving. Aan een gemeenschap waarin mensen elkaar en de overheid weer vertrouwen. Met de blik op de toekomst. Met als kompas onze idealen van vrijheid voor het individu en radicale kansen­gelijk­heid. En met aandacht en begrip voor mensen die vastlopen of niet mee kunnen komen.

In het verkiezingsprogramma vindt u onze plannen en ideeën voor de komende vier jaar. Onze inzet voor een nieuwe regeerperiode. Geen valse beloftes, maar geloof­waardige politiek. Wij zullen laten zien dat politiek van vrijheid en verbon­den­heid kan winnen van politiek van verdeeld­heid en discriminatie. Want samen staan we sterker.

https://d66.nl/

Verkiezingsprogramma

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2017 22:43:53 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:31:25 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_164958477
Goed topic wel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_164960377
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:31 schreef borisz het volgende:
Goed topic wel.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 15:43:06 #4
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_164987716
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  woensdag 7 september 2016 @ 10:56:33 #5
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165147117
Link naar de pdf van het conceptverkiezingsprogramma 2017-2021 van D66:
https://verkiezingsprogra(...)eptvkp-2017-2021.pdf
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 september 2016 @ 10:49:02 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_165424243
Fatma Koser-Kaya en Judith Swinkels willen niet op de nieuwe lijst. De rest wel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_166166683
Ben aankomend weekend weer vrijwilliger op het verkiezingscongres, dus als iemand wil meeten.
  maandag 31 oktober 2016 @ 12:51:48 #8
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_166324539
^O^
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 5 november 2016 @ 12:47:51 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166430105
Maandag de voorlopige kandidatenlijst!
Nou wat weten we.
- Van de huidige fractie gaan iedereen door behalve Fatma en Judith Swinkels.
- Jan Paternotte en Ingrid van Engelshoven zullen hoge nieuwe binnenkomers zijn.
Volgens zal de partij ook nog met een verrassende naam komen. :s)

Volgende week zondag 15u in Haarlem kunnen we in gesprek met de kandidaten :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 november 2016 @ 10:49:58 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166471801
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_166471860
Ha, omg. Paar verrassingen voor mij.

Prima lijstje wel verder.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 november 2016 @ 13:26:13 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166847531
quote:
De definitieve volgorde van de lijst met D66-kandidaten voor de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart a.s. is bekend. In de top-50 hebben 23 kandidaten nu een iets hogere of lagere plaats dan op de advieslijst. Grootste stijger is Wouter Koolmees, die door de leden van de 5de naar de 3de plek is opgeschoven.

Koolmees was eerder actief als Hoofd Begrotingsbeleid van het Ministerie van Financiën. Hij heeft zich de afgelopen jaren bewezen als het financieel en economisch geweten van de Tweede Kamer en was de architect van het Lente-, Woon- en Herfstakkoord. Hij wisselt van plek met Ingrid van Engelshoven. Ook de zittende Kamerleden Vera Bergkamp, Paul van Meenen en Salima Belhaj staan nu een plaats hoger. De samenstelling van de top-15 onveranderd.
https://d66.nl/wouter-koolmees-maakt-sprong-op-d66-lijst/ en
https://d66.nl/tweede-kam(...)e-kamerverkiezingen/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 23 december 2016 @ 22:56:48 #13
463553 NBDC
MarokkaanseAjacied
pi_167566516
Alexander Pechtold in het ledenmagazine van de politieke vereniging D66 december 2016: We zitten minder dan 100 dagen voor de verkiezingen. Op 15 maart kiest Nederland een nieuwe Tweede Kamer. Na Kerstmis en de jaarwisseling zal de campagne flink losbarsten. De afgelopen maanden zijn al ontzettend veel voorbereidingen getroffen. Onder aanvoering van Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma wordt de partij in alle geledingen klaargestoomd. Als ik zie hoeveel werk er al is verzet door het campagneteam, de mensen op ons landelijk bureau, maar zeker ook door heel veel leden en afdelingen in het land, dan geeft dat ontzettend veel vertrouwen dat wij met een optimistische campagne het verschil gaan maken.

Met de verkiezing van Donald Trump tot president van de VS zetelt achter het belangrijkste bureau ter wereld straks een populist, een extremist, iemand die vrouwen, gehandicapten, Latino's moslims en nog zoveel anderen beledigt. Dat laat zien dat de Brexit geen incident was. Extremisme dreigt mainstream te worden. In Polen en Hongarije zijn de populisten al aan de macht. En volgend jaar bij de verkiezingen in Nederland, Frankrijk en Duitsland hopen Wilders, Marine Le Pen en Alternative für Deutschland hoge ogen te gooien. Dat is een beroerd gegeven, maar maakt mij extra strijdbaar.

Ik ben tot in mijn diepste vezels gemotiveerd het tij te keren en te zorgen dat op 15 maart niet de boodschap van verdeeldheid en extremisme wint, maar die van vrijheid in verbondenheid. Niet voor niets heet mijn nieuwe boek dat ik twee weken geleden presenteerde: Optimist in de politiek. Ik zal er alles aan doen mensen te motiveren niet te zwijgen, maar hun stem te laten horen. Want terwijl thuisblijvers toekijken, veranderen populisten de wereld. Maar wie opstaat, bouwt mee aan een hand, aan een wereld die ons voor ogen staan.

We hebben kortom een samenleving nodig die zich niet afzijdig houdt. Die strijdbaar is. Die strijdbaarheid voel ik gelukkig bij heel veel mensen. Overal in het land. En sterker dan ooit tevoren. In de dagen na de verkiezing van Trump kreeg D66 er honderden nieuwe leden bij. Een vaak gehoord geluid bij die mensen was. ''nu is het genoeg, nu moet ik me uitspreken, dit mag in Nederland niet gebeuren''. Daarmee heeft onze beweging verder aan kracht gewonnen.

Op ons prachtige jubileumcongres eind oktober hebben we het verkiezingsprogramma vastgesteld: Kansen voor iedereen. Het was precies die instelling, die politieke houding die de directeur van de Vana Ostadeschool - een brede buurtschool in de Haagse Schilderswijk waar we ons programma deze zomer presenteerden - ertoe bracht lid te worden van D66.

Hopelijk treffen we elkaar de komende maanden veelvuldig. Ik verheug me erop, samen met de andere kandidaten op de lijst en met u allemaal, Nederland te laten zien waar D66 voor staat. Op naar 15 maart!

Ik wens U mooie feestdagen toe.

Alexander Pechtold
D66 - Technische Bedrijfskunde - J Cole
pi_167926602
Joehoe, daar ben ik ook weer.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 januari 2017 @ 13:56:41 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_168466148
Nog congresgangers morgen?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_168521316
Ik heb de campagne nog nooit zo matig gevonden. Die flyer. Die slogan. Die leuzen. En dan ook nog die 500¤-belofte. Programma van honderden redelijk inhoudsloze pagina's erbij. Mijn hemel.
pi_168533980
Waarom komt D66 met een toneelstuk aanzetten tegen verkiezingstijd? "we zijn kritisch over de EU" volstrekte nonsens! Geef gewoon toe dat de EU alleen kan functioneren wanneer het een staat wordt, dat we dus allemaal 1 taal moeten spreken, dat we in de praktijk niets meer over onze wetgeving en wetgevers te zeggen hebben. De enige reden dat de EU nog bestaat is omdat we niemand binnen de EU weg kunnen stemmen en geen mogelijkheid geboden wordt waarmee we de EU zouden kunnen opdoeken. We zijn overgeleverd aan een slapjanus als M. Rutte.
  maandag 30 januari 2017 @ 21:15:43 #18
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_168553422
quote:
9s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:24 schreef Kaas- het volgende:
Ik heb de campagne nog nooit zo matig gevonden. Die flyer. Die slogan. Die leuzen. En dan ook nog die 500¤-belofte. Programma van honderden redelijk inhoudsloze pagina's erbij. Mijn hemel.
Ik was bijna wel overtuigd van D66, maar die 500 euro.. Tja.. Nee.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_168579820
Vergeet de 3 (?) maanden vaderschapsverlof niet. _O-
pi_168649910
quote:
9s.gif Op zondag 29 januari 2017 17:24 schreef Kaas- het volgende:
Ik heb de campagne nog nooit zo matig gevonden. Die flyer. Die slogan. Die leuzen. En dan ook nog die 500¤-belofte. Programma van honderden redelijk inhoudsloze pagina's erbij. Mijn hemel.
Laatste kans voor Pechtold. Moet de hoofdpunten uit het programma maar eens doornemen, tot dusver nog niet veel bijzonders gehoord.
pi_169253394
Goed optreden van Pechtold bij Nieuwsuur.

Mooi gesprek met mensen die direct geraakt worden met de standpunten die D66 inneemt.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 3 maart 2017 @ 23:53:38 #22
213457 engine
pi_169277065
Vind Pechtold eigenlijk tijdens al z'n interviews en debatten wel sterk!
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  zaterdag 4 maart 2017 @ 00:47:11 #23
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_169277929
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 23:53 schreef eNGine10 het volgende:
Vind Pechtold eigenlijk tijdens al z'n interviews en debatten wel sterk!
Dit moet ik m ook zeker nageven.
nee, jij dan!
pi_169281019
Wat Pauw & Jinek nalieten - Pechtold met een kritisch fimpje confronteren, terwijl Jan Roos dat wel voor z'n kiezen kreeg - doet tv-programma Politicologica alsnog:

http://www.human.nl/politicologica/afleveringen/d66.html
Deze aflevering laat zien hoe D66 omging met een frauderende wethouder in Haarlem en stelt nog eens de gang van zaken rondom het snoepreisje naar Oekraïne aan de kaak.

Hoe een partij die werd opgericht om te zorgen voor bestuurlijke vernieuwing inmiddels is verworden tot de gevestigde politieke elite.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 17:50:13 #25
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169286899
Ik had laatst gelezen dat D66 van alle partijen de groenste partij is. Alleen kan ik die bron niet meer vinden. Iemand hier die 'm toevallig (of iets soortgelijks) wel heeft?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169287080
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:50 schreef richolio het volgende:
Ik had laatst gelezen dat D66 van alle partijen de groenste partij is. Alleen kan ik die bron niet meer vinden. Iemand hier die 'm toevallig (of iets soortgelijks) wel heeft?
Planbureau van de Leefomgeving.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:42:33 #27
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169287666
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:59 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Planbureau van de Leefomgeving.
Ah, thanks.

Jammer dat de PvdD niet is meegenomen in hun analyse (en de Vrijzinnige Partij wel). Ik had ze graag met hun willen vergelijken wat klimaat e.d. betreft.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169353720
Iedereen in de provincies Zeeland, Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel die overweegt om op deze partij te stemmen, raad ik aan om de kandidatenlijst eens heel kritisch te bekijken.

Op de lijst van 50 kandidaten staat slechts één kandidaat uit de provincie Groningen, namelijk op plek 18. Hetzelfde geldt voor Zeeland; de enige Zeeuw staat op plek 23.

Overijssel komen we pas voor het eerst tegen op plek 30 en daarna nog op plek 49. Friesland zien we één keer, namelijk op plek 41. En helemaal triest: Drenthe treffen we pas op plek 48.

Een politieke partij die al 50 jaar bestaat en zo omgaat met regionale spreiding moet zich de ogen uit de kop schamen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:40:51 #29
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_169353852
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:34 schreef Elfletterig het volgende:
Iedereen in de provincies Zeeland, Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel die overweegt om op deze partij te stemmen, raad ik aan om de kandidatenlijst eens heel kritisch te bekijken.

Op de lijst van 50 kandidaten staat slechts één kandidaat uit de provincie Groningen, namelijk op plek 18. Hetzelfde geldt voor Zeeland; de enige Zeeuw staat op plek 23.

Overijssel komen we pas voor het eerst tegen op plek 30 en daarna nog op plek 49. Friesland zien we één keer, namelijk op plek 41. En helemaal triest: Drenthe treffen we pas op plek 48.

Een politieke partij die al 50 jaar bestaat en zo omgaat met regionale spreiding moet zich de ogen uit de kop schamen.
Waarom is regionale spreiding van belang? Genoeg van die kandidaten zijn opgegroeid buiten de Randstad maar wonen inmiddels wel in die regio.

En als je op de Groninger wilt stemmen, dan doe je dat toch.

Ik zie niet in waarom dit een argument tegen het stemmen op D66 zou zijn. Spijkers op laag water.
pi_169353882
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:34 schreef Elfletterig het volgende:
Iedereen in de provincies Zeeland, Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel die overweegt om op deze partij te stemmen, raad ik aan om de kandidatenlijst eens heel kritisch te bekijken.

Op de lijst van 50 kandidaten staat slechts één kandidaat uit de provincie Groningen, namelijk op plek 18. Hetzelfde geldt voor Zeeland; de enige Zeeuw staat op plek 23.

Overijssel komen we pas voor het eerst tegen op plek 30 en daarna nog op plek 49. Friesland zien we één keer, namelijk op plek 41. En helemaal triest: Drenthe treffen we pas op plek 48.

Een politieke partij die al 50 jaar bestaat en zo omgaat met regionale spreiding moet zich de ogen uit de kop schamen.
Helaas sta jij dan hetzelfde in de wereld als de politici van Denk en Artikel1 die menen dat het niet uitmaakt wat je politieke ideeën zijn, maar dat het enkel uitmaakt wat je geboortegrond is. Daar ageer ik sterk tegen. Juist de Groningers hebben een goede reden om op D66 te stemmen, aangezien deze partij de gaswinning flink wil verlagen, onafhankelijke afwikkeling van de aan de gaswinning gerelateerde problemen wil organiseren en diverse instituten naar de provincie wil overhevelen om de regio aantrekkelijker te maken. Ook wil D66 een minister die zich specifiek bezig houdt met de problematiek rondom krimp op het platteland.

De ideeën zijn dus goed en bij een moderne geëmancipeerde partij als D66 is iedereen evenveel waard en maakt je kleurtje of je afkomst, geslacht, geaardheid of whatever je allemaal wil verzinnen niet uit. Wat een bizar idee ook.
pi_169353883
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:40 schreef Belabor het volgende:

[..]

Waarom is regionale spreiding van belang? Genoeg van die kandidaten zijn opgegroeid buiten de Randstad maar wonen inmiddels wel in die regio.

En als je op de Groninger wilt stemmen, dan doe je dat toch.

Ik zie niet in waarom dit een argument tegen het stemmen op D66 zou zijn. Spijkers op laag water.
Waar ik op stem, mag zo onderhand wel duidelijk zijn.

Het viel me gewoon op hoe dramatisch slecht hun regionale spreiding is. Het valt gewoon weer eens op dat D66 een partij van de grote steden is - en dan vooral in het westen van het land.
pi_169353957
Nog afgezien van dat het niet klopt. 3% van de Nederlanders woont in Groningen en dadelijk komt ruim 5% van de D66-Kamerleden uit die provincie. Ze zijn dus oververtegenwoordigd. Maar dat mag niet eens een argument zijn, want bij D66 wordt niet aan positieve discriminatie gedaan maar kijkt men gewoon naar wat je kan en waar je voor staat. Mensen als Elf moeten zich maar bij Denk of Artikel 1 aansluiten, als je afkomst belangrijker vindt dan ideeën.
pi_169353984
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Helaas sta jij dan hetzelfde in de wereld als de politici van Denk en Artikel1 die menen dat het niet uitmaakt wat je politieke ideeën zijn, maar dat het enkel uitmaakt wat je geboortegrond is. Daar ageer ik sterk tegen. Juist de Groningers hebben een goede reden om op D66 te stemmen, aangezien deze partij de gaswinning flink wil verlagen, onafhankelijke afwikkeling van de aan de gaswinning getrakteerde problemen wil organiseren en diverse instituten naar de provincie wil overhevelen om de regio aantrekkelijker te maken. Ook wil D66 een minister die zich specifiek bezig houdt met de problematiek rondom krimp op het platteland.

De ideeën zijn dus goed en bij een moderne geëmancipeerde partij als D66 is iedereen evenveel waard en maakt je kleurtje of je afkomst, geslacht, geaardheid of whatever je allemaal wil verzinnen niet uit. Wat een bizar idee ook.
Jij maakt er "geboortegrond" van, ik kijk gewoon naar woonplaats. En ik stel vast dat 5 van de 12 provincies (bijna de helft) er bijzonder bekaaid vanaf komen op de D66-kandidatenlijst.

We praten hier niet over een nieuw, jong partijtje dat net uit de grond is gestampt, zoals DENK of Artikel 1 - DENK doet zowaar nauwelijks onder voor D66 qua spreiding - maar we praten over een partij die al 50 jaar bestaat. Dan vind ik zo'n lijst gewoon een aanfluiting.

Overigens is Pechtold zelf die voorop loopt om te mekkeren over tweederangs burgers; vandaag ook weer zo'n jankverhaal op Facebook (totaal kritiekloos over het feit dat ook veel autochtone Nederlanders een unheimisch gevoel hebben en ook totaal kritiekloos over de vele allochtonen die zichzelf buiten de samenleving plaatsen).

Des te vreemder is het als je kandidaten uit 5-6 provincies uitsluit van hoge plaatsen op je kandidatenlijst.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 maart 2017 @ 16:49:00 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169353988
SGP is de meest randstedelijke partij van allemaal.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_169354027
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:47 schreef Kaas- het volgende:
Nog afgezien van dat het niet klopt. 3% van de Nederlanders woont in Groningen en dadelijk komt ruim 5% van de D66-Kamerleden uit die provincie. Ze zijn dus oververtegenwoordigd. Maar dat mag niet eens een argument zijn, want bij D66 wordt niet aan positieve discriminatie gedaan maar kijkt men gewoon naar wat je kan en waar je voor staat. Mensen als Elf moeten zich maar bij Denk of Artikel 1 aansluiten, als je afkomst belangrijker vindt dan ideeën.
Ik stem Nieuwe Wegen; een partij die in zeer korte tijd uit de grond is gestampt en nu al een veel betere regionale spreiding heeft dan D66.

Overigens zie je bij Artikel 1 een zware oververtegenwoordiging van Amsterdam en directe omgeving. De partij heeft geen enkele kandidaat op hun lijst die niet in Noord- of Zuid-Holland woont.
pi_169354028
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij maakt er "geboortegrond" van, ik kijk gewoon naar woonplaats. En ik stel vast dat 5 van de 12 provincies (bijna de helft) er bijzonder bekaaid vanaf komen op de D66-kandidatenlijst.

We praten hier niet over een nieuw, jong partijtje dat net uit de grond is gestampt, zoals DENK of Artikel 1 - DENK doet zowaar nauwelijks onder voor D66 qua spreiding - maar we praten over een partij die al 50 jaar bestaat. Dan vind ik zo'n lijst gewoon een aanfluiting.

Overigens is Pechtold zelf die voorop loopt om te mekkeren over tweederangs burgers; vandaag ook weer zo'n jankverhaal op Facebook (totaal kritiekloos over het feit dat ook veel autochtone Nederlanders een unheimisch gevoel hebben en ook totaal kritiekloos over de vele allochtonen die zichzelf buiten de samenleving plaatsen).

Des te vreemder is het als je kandidaten uit 5-6 provincies uitsluit van hoge plaatsen op je kandidatenlijst.
D66 is zoals eigenlijk iedereen wel weet juist de partij van de inclusiviteit. Iedereen is welkom. Een Groninger, een transgender, een Limburgse arbeider, een Marokkaan, een lesbische vrouw en een Leidsche corpsbal hebben allen evenveel kans om hoog op de lijst te komen. Alleen moet je dan wel wat kunnen. Als er niet genoeg goede aanmeldingen komen uit Friesland dan staan er ook niet honderd Friezen op de kandidatenlijst. Je kritiek is niet slechts belachelijk, maar zelfs een beetje verwerpelijk omdat je zo aangeeft achtergrond belangrijker te vinden dan ideologie. Ik ben blij dat D66 iets verder is dan dat. ;)
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:20:11 #37
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_169355522
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik stem Nieuwe Wegen; een partij die in zeer korte tijd uit de grond is gestampt en nu al een veel betere regionale spreiding heeft dan D66.

Overigens zie je bij Artikel 1 een zware oververtegenwoordiging van Amsterdam en directe omgeving. De partij heeft geen enkele kandidaat op hun lijst die niet in Noord- of Zuid-Holland woont.
Maar wat doet regionale spreiding er toe? Je hamert maar door op die twee woorden, maar ik heb nog geen uitleg gezien waarom dit voor jou belangrijk is.

Is het niet beter om de juiste mensen op de juiste plek te hebben in plaats van naar "provinciequota" te kijken?

Je maakt nu eigenlijk precies hetzelfde argument als er gemaakt wordt over het "vrouwenquota" in de politiek. Dat er een evenredige verdeling moet zijn zonder dat je kijkt naar de kwalificaties.

Ik snap dat argument niet. Leg eens uit?
pi_169355786
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:20 schreef Belabor het volgende:

[..]

Maar wat doet regionale spreiding er toe? Je hamert maar door op die twee woorden, maar ik heb nog geen uitleg gezien waarom dit voor jou belangrijk is.

Is het niet beter om de juiste mensen op de juiste plek te hebben in plaats van naar "provinciequota" te kijken?

Je maakt nu eigenlijk precies hetzelfde argument als er gemaakt wordt over het "vrouwenquota" in de politiek. Dat er een evenredige verdeling moet zijn zonder dat je kijkt naar de kwalificaties.

Ik snap dat argument niet. Leg eens uit?
Het gaat hier om een volksvertegenwoordiging. Als dat een afspiegeling van de bevolking is, moet er oog zijn voor regionale spreiding. D66 schiet gewoon in 6 van de 12 provincies tekort op dit onderwerp. Ik heb gewoon moeite om te geloven dat je de hele samenleving goed kunt aanvoelen en weet wat er leeft als je zo'n Randstad-centrische en Grote Steden-centrische lijst hebt.

Ik heb trouwens niet gepleit voor een evenredige verdeling, maar de vlag hangt er bij D66 wel heel erg triest bij. De verhoudingen zijn wel heel erg scheef daar.
pi_169356008
Je kan heel moeilijk gaan doen en via positieve discriminatie zorgen dat je precies de Nederlandse afspiegeling van mannen en vrouwen, hetero's, homo's en transgenders, blanken en zwarten, jongeren en ouderen, Groningers en Zeeuwen etc. etc. etc. hebt.

Of je zet gewoon elke keer de beste mensen op de lijst. Lekker non-issue. :P
  dinsdag 7 maart 2017 @ 18:51:27 #40
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_169356031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat hier om een volksvertegenwoordiging. Als dat een afspiegeling van de bevolking is, moet er oog zijn voor regionale spreiding.
Hoezo? Moet je inwoner van Ten Post zijn om een goede mening over de aardbevingen te kunnen vormen? Moet je in Rotterdam wonen om iets over moslimsoverlast te kunnen vertellen?

Ik vind jouw kijk op representativiteit nogal kortzichtig.
quote:
Ik heb trouwens niet gepleit voor een evenredige verdeling, maar de vlag hangt er bij D66 wel heel erg triest bij. De verhoudingen zijn wel heel erg scheef daar.
Niet mee eens dus. Je probeert een punt te maken maar je hele punt mist een geloofwaardige kern.
  woensdag 8 maart 2017 @ 20:45:24 #41
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_169378649
Weet iemand wat voor D66 de voorkeurspartijen zijn voor een coalitie? Kan het nergens met een betrouwbare bron vinden.
  woensdag 8 maart 2017 @ 21:00:16 #42
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_169379140
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 20:45 schreef Erasmo het volgende:
Weet iemand wat voor D66 de voorkeurspartijen zijn voor een coalitie? Kan het nergens met een betrouwbare bron vinden.
D66 heeft niet een voorkeur in een bepaalde hoek, maar een progressieve insteek wordt vaak wel gewaardeerd.

D66 werkt even graag samen met de VVD als met de SP. Het draait meer om inhoud dan waar de partij zich in het politieke spectrum bevindt.

Een centrum-progressief kabinet zou de voorkeur hebben voor Pechtold, maar dat is vrij lastig aangezien D66 één van de enige partijen is die überhaupt zowel centrum als progressief is.
  woensdag 8 maart 2017 @ 23:13:10 #43
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_169384219
Sorry maar daar kan ik niet zo heel veel mee :P

Stel dat het de keuze wordt tussen regeren met CDA-VVD of GL-SP/CU/CDA/Watanderkleinspul wat zou dan het meest voor de hand liggend zijn op basis van programma's?
pi_169387697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 23:13 schreef Erasmo het volgende:
Sorry maar daar kan ik niet zo heel veel mee :P

Stel dat het de keuze wordt tussen regeren met CDA-VVD of GL-SP/CU/CDA/Watanderkleinspul wat zou dan het meest voor de hand liggend zijn op basis van programma's?
dat ligt er denk ik een beetje aan welke onderwerpen die partijen belangrijk vinden. zo denkt D66 heel anders over europa dan CDA en VVD maar als je bijvoorbeeld het punt voltooid leven pakt daaar denken SP en CU weer heel anders dan D66.

dus het gaat er maar net om welke onderwerpen de coalitie belangrijk vind en wie er bereid is op bepaalde punten water bij de wijn te doen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_169390008
https://www.erasmusmagazi(...)or-premier-pechtold/

D66 wint op de Erasmus Universiteit Rotterdam.
pi_169390032
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 23:13 schreef Erasmo het volgende:
Sorry maar daar kan ik niet zo heel veel mee :P

Stel dat het de keuze wordt tussen regeren met CDA-VVD of GL-SP/CU/CDA/Watanderkleinspul wat zou dan het meest voor de hand liggend zijn op basis van programma's?
Ik denk dat in GL, PvdA en VVD (van favoriet naar minder favoriet) de gewenste coalitiepartners zijn van D66. Maar het zal natuurlijk nog meer van de verkiezingsuitslag afhangen.
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:47:00 #48
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169392701
Mwah, niet zo bijzonder. Sowieso vind ik GeenPeil een slecht idee.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169393344
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:47 schreef richolio het volgende:
Mwah, niet zo bijzonder. Sowieso vind ik GeenPeil een slecht idee.
De vraag is niet of GeenPeil een goed of slecht idee is. Het gaat erom hoe Dijkgraaf hier Pechtold op z'n plaats zet.
pi_169393391
Dijkgraaf heeft nog nooit van zijn leven zelfs ook maar een persoon op z'n plaats gezeg whehehe.
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:39:48 #51
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_169393639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 18:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat hier om een volksvertegenwoordiging. Als dat een afspiegeling van de bevolking is, moet er oog zijn voor regionale spreiding. D66 schiet gewoon in 6 van de 12 provincies tekort op dit onderwerp. Ik heb gewoon moeite om te geloven dat je de hele samenleving goed kunt aanvoelen en weet wat er leeft als je zo'n Randstad-centrische en Grote Steden-centrische lijst hebt.

Ik heb trouwens niet gepleit voor een evenredige verdeling, maar de vlag hangt er bij D66 wel heel erg triest bij. De verhoudingen zijn wel heel erg scheef daar.
Politici binnen bijna elke partij vertegenwoordigen slechts een deel van de bevolking, ouderen bij 50Plus, christenen bij het CDA, CU en SGP, rijken bij de VVD, armen bij de SP. Dat deze ongelijke verdeling zich bij D66 (en GroenLinks) uit in een ongelijke verdeling stad-platteland en randstad-periferie lijkt me geen groter probleem dan die andere ongelijke verdelingen. Elke partij heeft min of meer z'n eigen doelgroep, de één wat breder dan de ander.

Zo lang de kamer als geheel uiteindelijk maar een goede volksvertegenwoordiging is.
pi_169394243
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:39 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Politici binnen bijna elke partij vertegenwoordigen slechts een deel van de bevolking, ouderen bij 50Plus, christenen bij het CDA, CU en SGP, rijken bij de VVD, armen bij de SP. Dat deze ongelijke verdeling zich bij D66 (en GroenLinks) uit in een ongelijke verdeling stad-platteland en randstad-periferie lijkt me geen groter probleem dan die andere ongelijke verdelingen. Elke partij heeft min of meer z'n eigen doelgroep, de één wat breder dan de ander.

Zo lang de kamer als geheel uiteindelijk maar een goede volksvertegenwoordiging is.
Als de Kamer vol zit met allerlei volksvertegenwoordigers die niet half weten wat er in het land leeft, vind ik dat een groot probleem.

Overigens zag ik gisteren bij Pauw & Jinek een fragment van Pechtold bij Omroep Zeeland. Het dedain dat eruit sprak, is typerend en sluit aan bij de observatie dat er maar één "excuustruus" (m/v) uit Zeeland op de kandidatenlijst staat.
pi_169394310
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als de Kamer vol zit met allerlei volksvertegenwoordigers die niet half weten wat er in het land leeft, vind ik dat een groot probleem.

Overigens zag ik gisteren bij Pauw & Jinek een fragment van Pechtold bij Omroep Zeeland. Het dedain dat eruit sprak, is typerend en sluit aan bij de observatie dat er maar één "excuustruus" (m/v) uit Zeeland op de kandidatenlijst staat.
Dat was heel tendentieus verknipt door P&J om het zo te laten lijken. Wat vrienden en ik zaten in alle eerlijkheid compleet verbijsterd op Alexander te schelden in meerdere D66-appgroepen toen we dat fragment zagen, maar toen we daarna dat interview van 50 minuten bij Omroep Zeeland gingen kijken om te zien hoe en wat bleek het een geweldig interview waarin geen enkele Zeeuw belachelijk gemaakt is, maar waarin juist het tegendeel waar was. P&J moesten even scoren. Ik zou aanraden om het ook te gaan zien.

De niet-D66'er en Zeeuwse user skysherrif draaide ook compleet bij toen hij het echte fragment zag. Vraag hem er gerust naar.
  donderdag 9 maart 2017 @ 16:17:43 #54
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_169394329
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als de Kamer vol zit met allerlei volksvertegenwoordigers die niet half weten wat er in het land leeft, vind ik dat een groot probleem.

Overigens zag ik gisteren bij Pauw & Jinek een fragment van Pechtold bij Omroep Zeeland. Het dedain dat eruit sprak, is typerend en sluit aan bij de observatie dat er maar één "excuustruus" (m/v) uit Zeeland op de kandidatenlijst staat.
D66 is geen provinciale partij en dat proberen ze ook niet te zijn, andere partijen zoals de VVD, CDA en PvdA zijn dat wel. Ik zie het probleem niet. Zoals ik al zei, andere partijen weten ook niet goed wat er speelt in bepaalde delen van de samenleving, alleen uit zich dat niet op een geografische manier. Zolang die Zeeuwen nog mensen hebben waar ze wel op kunnen stemmen is er niets aan de hand.
pi_169394353
Nog campagne gevoerd in Zeeland met enkele Zeeuwse teams trouwens. Mooie mensen.
pi_169394386
Pechtold lijkt mij een uitstekend cabaretier :D Ik vind het oprecht een leuke vent en met soms behoorlijke schijt aan bepaalde groepen mensen en durft dan ook als politicus een grap te maken zoals met Zeeland gisteren.
pi_169394410
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:20 schreef Poepz0r het volgende:
Pechtold lijkt mij een uitstekend cabaretier :D Ik vind het oprecht een leuke vent en met soms behoorlijke schijt aan bepaalde groepen mensen en durft dan ook als politicus een grap te maken zoals met Zeeland gisteren.
Je zou eens een veiling moeten bezoeken waarbij hij veilingmeester is. Doet 'ie nog regelmatig voor goede doelen, zonder camara's. Dat is alsof je een oudejaarsconference bezoekt. _O-
pi_169394417
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je zou eens een veiling moeten bezoeken waarbij hij veilingmeester is. Doet 'ie nog regelmatig voor goede doelen, zonder camara's. Dat is alsof je een oudejaarsconference bezoekt. _O-
Het is alleen ontzettend jammer en misschien ook dom (als je stemmers wil aantrekken) dat het zo'n ontzettende eurofiel is, anders had hij mijn stem gehad.
pi_169394524
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:22 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het is alleen ontzettend jammer en misschien ook dom (als je stemmers wil aantrekken) dat het zo'n ontzettende eurofiel is, anders had hij mijn stem gehad.
Wat jij (misschien) dom noemt vind ik persoonlijk juist karakter tonen. Dat is waar D66 voor staat en dat gaan ze uit populistische motieven ook niet aanpassen, maar dat durven zij als enige consequent in het debat te verdedigen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Rutte die dezelfde keuzes maakt, maar het publiek constant voor de gek houdt door te doen alsof hij het niet zo op Europa heeft.

Als je het programma leest zie je dat D66 enorm kritisch op de EU is en er van alles aan wil veranderen. Maar in plaats van misschien wel de meest succesvolle internationale samenwerking ooit daarom maar af te willen schaffen, wil D66 die verbeteren. Dit omdat de Europese schaal de enige schaal is waarop je echt potten kunt breken op het gebied van klimaat en energie, belastingontduiking van multinationals, immigratie en economie. En zaken die nationaal kunnen, blijven gewoon lekker nationaal.

Ik ben blij dat er zelfs in deze tijden een partij is die het lef heeft om dat gewoon consequent te blijven verdedigen. Als we allemaal zo lafjes gaan duiken als Rutte kan je die hele EU zomaar kwijtraken, zoals de Britse situatie ons geleerd heeft. En dan sta je daar ineens met lege handen.
pi_169394555
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:29 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat jij dom noemt vind ik juist karakter tonen. Dat is waar D66 voor staat en dat gaan ze uit populistische motieven ook niet aanpassen, maar dat durven zij als enige consequent in het debat te verdedigen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Rutte die dezelfde keuzes maakt, maar het publiek constant voor de gek houdt door te doen alsof hij het niet zo op Europa heeft.

Als je het programma leest zie je dat D66 enorm kritisch op de EU is en er van alles aan wil veranderen. Maar in plaats van misschien wel de meest succesvolle internationale samenwerking ooit daarom maar af te willen schaffen, wil D66 die verbeteren. Dit omdat de Europese schaal de enige schaal is waarop je echt potten kunt breken op het gebied van klimaat en energie, belastingontduiking van multinationals, immigratie en economie. En zaken die nationaal kunnen, blijven gewoon lekker nationaal.
Meest succesvolle organisatie ooit? :D EEG misschien maar zeer zeker niet de EU in de huidige vorm. Er is hier ergens een topic over het ECB en de 1500 MILJARD schuld die open staat. De EU is de tumor van de maatschappij en gaat vanzelf klappen.

Natuurlijk is het goed om samen te werken op hoofdpunten, maar daar heb je geen Brussel voor nodig en dan kan Pechtold dat wel allemaal leuk vertellen, maar hij stemde daar toch ook mee in?
pi_169394636
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Meest succesvolle organisatie ooit? :D EEG misschien maar zeer zeker niet de EU in de huidige vorm. Er is hier ergens een topic over het ECB en de 1500 MILJARD schuld die open staat. De EU is de tumor van de maatschappij en gaat vanzelf klappen.

Natuurlijk is het goed om samen te werken op hoofdpunten, maar daar heb je geen Brussel voor nodig en dan kan Pechtold dat wel allemaal leuk vertellen, maar hij stemde daar toch ook mee in?
Nee, de misschien meest succesvolle internationale samenwerking ooit. Dat is wel iets heel anders. Volgens mij gebeurde het nog nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid dat zoveel verschillende landen zo'n lange periode innig met elkaar gingen samenwerken. En samenwerken kan enkel baten leveren. Dat gaat allemaal nog verre van perfect, en daarom moet je die problemen aanpakken en verbeteren, in plaats van ze dat hele gebeuren als een kip zonder kop maar weg te gooien.

Een EEG kan de belastingontduiking van multinationals niet aanpakken, kan geen financiële markten die zich niet aan grenzen houden reguleren, kan niets voor het klimaat betekenen en kan allemaal niet zorgen voor een Europees energienetwerk waarbij men niet zo afhankelijk is van Rusland en het MO.
pi_169394670
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nee, de misschien meest succesvolle internationale samenwerking ooit. Dat is wel iets heel anders. Volgens mij gebeurde het nog nooit eerder in de geschiedenis van de mensheid dat zoveel verschillende landen zo'n lange periode innig met elkaar gingen samenwerken. En samenwerken kan enkel baten leveren. Dat gaat allemaal nog verre van perfect, en daarom moet je die problemen aanpakken en verbeteren, in plaats van ze dat hele gebeuren als een kip zonder kop maar weg te gooien.
Denk je nu werkelijk dat daar een EU voor nodig is? Rond de tijd van de EEG en daarvoor ging het ook prima. De mens word slimmer, oorlog is niet verstandig. Daar heb je geen Brussel voor nodig. Tevens kun je een Spanjaard moeilijk dwingen tot zijn 67ste te werken als dat helemaal niet in die cultuur zit (das wat anders maar ik zeg het toch maar even).
pi_169394688
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat daar een EU voor nodig is? Rond de tijd van de EEG en daarvoor ging het ook prima. De mens word slimmer, oorlog is niet verstandig. Daar heb je geen Brussel voor nodig. Tevens kun je een Spanjaard moeilijk dwingen tot zijn 67ste te werken als dat helemaal niet in die cultuur zit (das wat anders maar ik zeg het toch maar even).
Zie de rest van m'n post.
  donderdag 9 maart 2017 @ 16:40:05 #64
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_169394697
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:38 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat daar een EU voor nodig is? Rond de tijd van de EEG en daarvoor ging het ook prima. De mens word slimmer, oorlog is niet verstandig. Daar heb je geen Brussel voor nodig. Tevens kun je een Spanjaard moeilijk dwingen tot zijn 67ste te werken als dat helemaal niet in die cultuur zit (das wat anders maar ik zeg het toch maar even).
Als je denkt dat er vanzelf wel een brede samenwerking ontstaat zonder achterliggende organisatie is dat redelijk naïef.
pi_169394698
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:39 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zie de rest van m'n post.
Dat kunnen landen prima samen oplossen. Is geen bureaucratisch EU voor nodig. Zie de ECB schulden koekoek 1500 miljard.
pi_169394720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Als je denkt dat er vanzelf wel een brede samenwerking ontstaat zonder achterliggende organisatie is dat redelijk naïef.
Het is ook redelijk dom te denken dat landen elkaar gaan aanvallen binnen de EU zonder een organisatie. Mensen zijn niet geheel achterlijk in de tijd van atoombommen en dat soort zaken.
pi_169394752
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat kunnen landen prima samen oplossen. Is geen bureaucratisch EU voor nodig. Zie de ECB schulden koekoek 1500 miljard.
De complete Europese Unie heeft ongeveer evenveel ambtenaren in dienst als ons Ministerie van Financiën. Dat valt allemaal wel mee. En ja, de absolute omvang van een geldbedrag klinkt groter wanneer je meerdere landen sommeert. Ik zie hier geen inhoudelijke argumenten; je zegt dat het kan, maar legt niet uit hoe, en gaat zodoende compleet voorbij aan alles dat erbij komt kijken om op die manier samen te werken.
pi_169394778
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De complete Europese Unie heeft ongeveer evenveel ambtenaren in dienst als ons Ministerie van Financiën. Dat valt allemaal wel mee. En ja, de absolute omvang van een geldbedrag klinkt groter wanneer je meerdere landen sommeert. Ik zie hier geen inhoudelijke argumenten; je zegt dat het kan, maar legt niet uit hoe, en gaat zodoende compleet voorbij aan alles dat erbij komt kijken om op die manier samen te werken.
NWS / EU interbancaire betaalsysteem Target2 (Ticking Bomb)
  donderdag 9 maart 2017 @ 16:48:05 #69
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_169394835
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het is ook redelijk dom te denken dat landen elkaar gaan aanvallen binnen de EU zonder een organisatie. Mensen zijn niet geheel achterlijk in de tijd van atoombommen en dat soort zaken.
Niet direct aanvallen nee, maar wel meer protectionisme en concurrentie. Dat gaat ten koste van plannen voor samenwerking op het gebied van energie, klimaat en innovatie, laat staan gezamenlijke verdediging tegen gevaren van buitenaf. Er zijn honderden waardevolle innovatieprogramma's gefinancierd vanuit de EU die allemaal zouden wegvallen.
pi_169394965
quote:
10s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:22 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je zou eens een veiling moeten bezoeken waarbij hij veilingmeester is. Doet 'ie nog regelmatig voor goede doelen, zonder camara's. Dat is alsof je een oudejaarsconference bezoekt. _O-
Misschien kan -ie z'n oude beroep weer oppakken. Lijkt me prima.
pi_169394972
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Misschien kan -ie z'n oude beroep weer oppakken. Lijkt me prima.
Ben benieuwd welk beroep Jacques Monasch over een week zal proberen op te pakken.
pi_169394983
quote:
Ik neem de moeit om met je te discussieren en dan laat je me discussieren met een linkdump. Zo communiceer ik niet. :P
pi_169394992
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik neem de moeit om met je te discussieren en dan laat je me discussieren met een linkdump. Zo communiceer ik niet. :P
Lees dat maar eens door ;)
pi_169395000
quote:
6s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:55 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ben benieuwd welk beroep Jacques Monasch over een week zal proberen op te pakken.
Die redt zich wel.
pi_169395051
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 16:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die redt zich wel.
Ik hoop het, want dat zal snel nodig zijn.
pi_169395231
quote:
7s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:01 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik hoop het, want dat zal snel nodig zijn.
Geen idee, we gaan het zien volgende week. Het zou ook maar zo eens kunnen dat Pechtold de handdoek in de ring gooit als zijn natte droom - meeregeren - niet uitkomt. Dan komen ze elkaar in het kunstwereldje vast nog eens tegen.
pi_169395299
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geen idee, we gaan het zien volgende week. Het zou ook maar zo eens kunnen dat Pechtold de handdoek in de ring gooit als zijn natte droom - meeregeren - niet uitkomt. Dan komen ze elkaar in het kunstwereldje vast nog eens tegen.
Klopt, die stopt ermee als D66 niet gaat regeren. Heeft hij al publiekelijk aangekondigd. Maar dat lijkt welhaast uitgesloten.
pi_169395320
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 17:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Klopt, die stopt ermee als D66 niet gaat regeren. Heeft hij al publiekelijk aangekondigd. Maar dat lijkt welhaast uitgesloten.
De kans op een nieuwe variant van Balkenende-II is helaas levensgroot.
pi_169469810
Wat was Pechtold nou allemaal aan het doen in Zeeland dan? :')

"Jullie zijn onrendabel etc"

[ Bericht 11% gewijzigd door dingeman op 12-03-2017 20:47:15 ]
pi_169475384
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 20:39 schreef dingeman het volgende:
Wat was Pechtold nou allemaal aan het doen in Zeeland dan? :')

"Jullie zijn onrendabel etc"
Wat ben jij aan het doen? :P Pechtold antwoordde dat er in het D66-verkiezingsprogramma niet wordt gepleit voor extra treinen in/naar Zeeland, omdat extra verbindingen met Zeeland niet rendabel zijn.
pi_169477113
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 23:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat ben jij aan het doen? :P Pechtold antwoordde dat er in het D66-verkiezingsprogramma niet wordt gepleit voor extra treinen in/naar Zeeland, omdat extra verbindingen met Zeeland niet rendabel zijn.
Ah, ok.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 22:29:09 #82
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169522075
Ouders stemmen D66

+ 1 voor mij en mijn indoctrinatie _O_
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169528939
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:29 schreef richolio het volgende:
Ouders stemmen D66

+ 1 voor mij en mijn indoctrinatie _O_
Die van mij ook, maar dat wisten we niet van elkaar. :P
pi_169533579
D66 wil meer geld voor onderwijs, klimaat, cultuur en bovendien lagere inkomstenbelasting.

Kan iemand een samenvatting geven waar D66 op wil bezuinigen om dit te financieren?
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:31:09 #85
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169535630
Gestemd op Vera Bergkamp. Mijn moeders op Salima Belhaj, ook priem.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_196637828
Open
Definitely not CIA
pi_196651651
In D66 gaat een anoniem bericht rond met beschuldigingen van seksuele-intimidatie door partijkopstukken.
Reactie Kaag:

https://d66.nl/nieuws/rea(...)-binnen-onze-partij/
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 11:39:35 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196651815
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:29 schreef capricia het volgende:
In D66 gaat een anoniem bericht rond met beschuldigingen van seksuele-intimidatie door partijkopstukken.
Reactie Kaag:

https://d66.nl/nieuws/rea(...)-binnen-onze-partij/
Duidelijke reactie lijkt mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 10 december 2020 @ 12:55:14 #89
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_196653056
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 11:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Duidelijke reactie lijkt mij.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-pleegde-a4023357

https://www.ad.nl/politie(...)-de-partij~a069aae2/
"Toenmalig partijleider Alexander Pechtold zou de man vermanend hebben toegesproken en er zou melding zijn gedaan bij de politie." Toegesproken door abortusdwingeland Pechtold _O-

Na FvD, SP, GL heeft ook D66 nu een groot probleem dat niet 'even weggaat'.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 10-12-2020 14:58:22 ]
  Moderator donderdag 10 december 2020 @ 14:55:05 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196655279
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 12:55 schreef Smegma. het volgende:

[..]


https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-pleegde-a4023357

https://www.ad.nl/politie(...)-de-partij~a069aae2/
"Toenmalig partijleider Alexander Pechtold zou de man vermanend hebben toegesproken en er zou melding zijn gedaan bij de politie." Toegesproken door abortusdwingeland Pechtold _O-

Na FvD, SP, GL heeft ook D66 nu een groot probleem dat niet 'even weggaat'.
Iedereen die zich misdraagt, bij welke partij dan ook moet er gewoon uitgezet worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 10-12-2020 14:58:56 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 13:39:21 #91
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_209902422
Nadat D66 zichzelf in zowaar elke provincie buiten de coalitie heeft gewerkt, lijkt datzelfde nu ook landelijk te gaan gebeuren. Het is te hopen althans: verlost van deze door corruptie en incompetentie overheerste schijnpartij, het zou een zegen zijn voor Nederland.

Mooie column van Plasterk hierover: D66 heeft zich schandelijk gedragen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_209969098
Gaat interessant worden in hoeverre D66 gaat voorkomen om vermorzelt te gaan worden tussen de VVD en Pvda/GL nu met de kandidatuur van Timmermans.

Ze zijn natuurlijk wel de ideale lijm voor een nieuwe coalitie, maar je moet wel wat in de melk te brokkelen hebben en met minder dan 10 zetels lijkt me dat sowieso iets wat je niet moet doen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 27 juli 2023 @ 20:50:06 #93
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_210062667
Plasterk dropt weer eens wat truth-bombs op Neerlands meest corrupte en minst capabele partijtje.

twitter
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 27 juli 2023 @ 21:00:35 #94
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210062828
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juli 2023 20:50 schreef 2thmx het volgende:
Plasterk dropt weer eens wat truth-bombs op Neerlands meest corrupte en minst capabele partijtje.

[ twitter ]
Kan het niet lezen.
Heb je een samenvatting?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 27 juli 2023 @ 21:43:56 #95
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_210063560
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 21:00 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Kan het niet lezen.
Heb je een samenvatting?
Klik op de tweet, bovenste reactie bevat screenshots van de prachtcolumn.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 augustus 2023 @ 13:38:03 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210131567
Wassila en Ton hebben niet voldoende ondersteuning. Rob is de enige kandidaat-lijsttrekker.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210550349
twitter
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 september 2023 @ 11:34:14 #98
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210612340
quote:


Je zou toch denken dat zo een Alexander Hammelburg of Hulya Kat een hogere positie zouden verdienen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 september 2023 @ 18:11:28 #100
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210615347
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:14 schreef xminator het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Je zou toch denken dat zo een Alexander Hammelburg of Hulya Kat een hogere positie zouden verdienen
Hulya heeft wel een dossier wat bijna geen aandacht krijgt (armoede). Ja in de sector wel, maar in het journaal niet.
Ze komt wel in mijn lijst hoog te staan, maar dat is omdat ik haar persoonlijk ken :) en het wel goed heeft gedaan.
Nu neem ik deze ranking niet zo serieus. Maar als je het wel als uitgangspunt neemt dan valt het op dat de top van de nieuwe lijst laag of niet op de lijst terug keert. (Sjoerd, Romke, Marijke deden niet mee voor de nieuwe lijst).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210755679
Een ding weten we zeker van D66 (Jetten).
Ze gaan geen stop zetten op asiel. (Vluchtelingen)
Wel op arbeidsmigratie.

pi_210765567
ja dat is ook logisch je moet geen dingen beloven die je wegens internationale verdragen niet kan waarmaken.

en arbeidsmigratie is het grootse gedeelte van de migratie dus veel effectiever om daar te kijken of je dat in wat betere banen kan leiden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')