abonnement Unibet Coolblue
pi_165879512
Iemand tips (en vooral ervaringen) voor grote houten autogarages? Er is veel te krijgen, maar wat is nou echt stevig en duurzaam? We hebben nogal een sterke sloper en z'n werkbankje van Eichhorn van vorig jaar heeft het niet heel lang volgehouden. }:|
pi_165879973
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:16 schreef Mabawa. het volgende:
Iemand tips (en vooral ervaringen) voor grote houten autogarages? Er is veel te krijgen, maar wat is nou echt stevig en duurzaam? We hebben nogal een sterke sloper en z'n werkbankje van Eichhorn van vorig jaar heeft het niet heel lang volgehouden. }:|
Heeft Janod niks?
Of educo dat is eigenlijk schoolmateriaal maar wellicht via Mp te vinden.
pi_165880109
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:29 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Heeft Janod niks?
Of educo dat is eigenlijk schoolmateriaal maar wellicht via Mp te vinden.
Die van Janod oogt zo klein vind ik. Die staat wel op de lijst, maar ergens onderaan op dit moment.
pi_165880269
Deze staat hoog op de lijst want die vind ik gewoon tof O+

http://www.speelgoedgarag(...)go-garage-p-173.html

Maar alsnog wel iets kleiner dan in m'n hoofd zit :')
pi_165880804
Wij hebben er 1 van Du du Toys Mabawa die is erg stevig. B gaat er wel eens op zitten...dat houdt ie makkelijk.
pi_165881187
Mijn zus had een houten trein garage en daar ging sac als dreumes op zitten die bleef heel. Kan wel vragen als je wilt welk merk het is. Wellicht weet ze het nog en hebben ze ook autogarages
pi_165881244
Ik kom even uit lurkstand voor die vraag!

Deze van Van Dijk Toys is echt briljant!
Misschien minder hip door allerlei extra's, maar oerdegelijk en stevig.
Ik heb hem jaren met plezier verkocht aan veel klanten van zo'n 'houten-speelgoed-winkel' en nu op mijn huidige werk (een kinderdagverblijf) staat hij ook.
Kinderen staan er om de haverklap op, ze zitten er op en dat dus keer 10 kinderen.

Er zit een lift in en een soort garagedeur, dus wel wat 'extra's'.
En stevig dus. Echt! :Y

http://www.vandijktoys.nl(...)et-lift/#prettyPhoto
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:43:06 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165882994
Wij hebben er eentje van woodtoys die op de houten treinbaan aangesloten kan worden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165883492
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:32 schreef byah het volgende:

[..]

Duur speelgoed is misschien niet zozeer het doel, meer dat het logisch is om iets te geven voor de eerste verjaardag, maar dat ik momenteel niet kan bedenken wat voor hem leuk zou zijn. Hij is meer gericht op het bewegen en het sociale aspect. En naast het feit dat wij als ouders een cadeau willen geven, zijn er natuurlijk nog veel meer vrienden en familie die gaan vragen of hij wensen heeft, dus we zijn al rustig bezig met een lijstje. Maar ik heb hier al aardig wat tips gezien en ik denk dat we beter kunnen richten op speelgoed voor als hij iets ouder is, want die interesse komt vanzelf wel.

Maar een autogarage en een kruiptunnel staan alvast op de lijst ;)
De ontwikkeling gaat sowieso heel snel rond die leeftijd. Mijn zoon kreeg de toettoet brandweerkazerne en vond dat autootje wel interessant. Twee weken later ook het klapdeurtje en nu vindt hij het leuk om de wegdelen uit elkaar te halen en de auto steeds te laten zingen. Hetzelfde met de vormenstoof, keek hij amper naar om maar opeens kreeg hij daar interesse in en nu is het zijn favoriete speelgoed. Ook populair zijn hier houten puzzels met knopjes (vooral om uit elkaar te halen en rond te delen) en zo'n kralenspiraal. Nuttig vond ik zelf de play&go speelkleed/opbergzak, daar hebben we een zelf gemaakte variant van gekregen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_165888611
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:49 schreef exode het volgende:
Wij hebben er 1 van Du du Toys Mabawa die is erg stevig. B gaat er wel eens op zitten...dat houdt ie makkelijk.
Goed om te weten, die staat hier ook op de lijst. Tenminste.. is het deze? http://www.hethoutenspeel(...)SzxM8CFRfjGwodIwwOvg

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn zus had een houten trein garage en daar ging sac als dreumes op zitten die bleef heel. Kan wel vragen als je wilt welk merk het is. Wellicht weet ze het nog en hebben ze ook autogarages
Vragen kan altijd! Denk dat ik ondertussen genoeg tips heb gekregen om een selectie te maken, maar misschien zie ik iets over het hoofd. :)

quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:00 schreef AN. het volgende:
Ik kom even uit lurkstand voor die vraag!

Deze van Van Dijk Toys is echt briljant!
Misschien minder hip door allerlei extra's, maar oerdegelijk en stevig.
Ik heb hem jaren met plezier verkocht aan veel klanten van zo'n 'houten-speelgoed-winkel' en nu op mijn huidige werk (een kinderdagverblijf) staat hij ook.
Kinderen staan er om de haverklap op, ze zitten er op en dat dus keer 10 kinderen.

Er zit een lift in en een soort garagedeur, dus wel wat 'extra's'.
En stevig dus. Echt! :Y

http://www.vandijktoys.nl(...)et-lift/#prettyPhoto
Ooh thanks! Deze staat wel op de lijst maar ergens onderaan, want mis toch iets ofzo, daarnaast is hij ook niet zo hoog.
Maar wel goed om te weten dat het zo stevig is, gooi ik 'm niet direct van de lijst.
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:43 schreef laziness het volgende:
Wij hebben er eentje van woodtoys die op de houten treinbaan aangesloten kan worden.
Die heb ik gezien is tof! Maar wel maar 1 verdieping en mijn hoofd wil er zoveel mogelijk. :')

Ik maak het mezelf weer lekker makkelijk :') }:|
pi_165888719
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:16 schreef Mabawa. het volgende:
Iemand tips (en vooral ervaringen) voor grote houten autogarages? Er is veel te krijgen, maar wat is nou echt stevig en duurzaam? We hebben nogal een sterke sloper en z'n werkbankje van Eichhorn van vorig jaar heeft het niet heel lang volgehouden. }:|
Die van Woody Toys hebben wij ook en als je andere lijm gebruikt dan die erbij zit is hij erg stevig! Onze sloper heeft hem iig nog heel en hij wordt erg veel gebruikt, vooral met de treinbaan, want dit is dan het station :) En hij heeft twee verdiepingen ;)

Dees dus: http://www.toys4kiddy.nl/(...)GM0s8CFdXGGwodO4MCKQ
pi_165889037
Wij hebben een andere Mabawa, heeft B vorig jaar van <O) gehad namens mijn schoonouders. Die hebben hem op de vrijmarkt op de kop getikt. Nieuw likje verf en nu een erg leuk ding. Hij is wat minder uitgebreid, 2 verdiepingen, 1 lift, bezine pomp, garagehokje en 1 oprijlaan zeg maar. Hij gaat er dus op zit en die lift wordt ook nogal nou ja op zijn peuters gebruikt zeg maar.
pi_165906778
Waar spelen jullie kinderen van 8 jaar mee?

Mijn dochter is 7,5. Ik kom er altijd wel uit wbt Sint-aankopen, maar ben ook wel benieuwd of iemand nog een leuke tip heeft voor iets waar een kind alleen mee kan spelen.
Knutsel- en tekenspullen hebben we heel veel en wordt veel gebruikt.

De donkere maanden komen er aan, dan zitten we toch meer binnen. Heeft iemand nog een leuke tip (jongens of meisjes maakt niet uit)? :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_165907300
Ik ben zo stom geweest om op Hubelino te Googlen..... :'( Doeiiiii geld. :Y)
  woensdag 12 oktober 2016 @ 10:17:24 #90
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_165907537
quote:
5s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 09:28 schreef Pisces29 het volgende:
Waar spelen jullie kinderen van 8 jaar mee?

Mijn dochter is 7,5. Ik kom er altijd wel uit wbt Sint-aankopen, maar ben ook wel benieuwd of iemand nog een leuke tip heeft voor iets waar een kind alleen mee kan spelen.
Knutsel- en tekenspullen hebben we heel veel en wordt veel gebruikt.

De donkere maanden komen er aan, dan zitten we toch meer binnen. Heeft iemand nog een leuke tip (jongens of meisjes maakt niet uit)? :)
Mijn dochter vond Lego Friends heel leuk op die leeftijd. En koken en bakken, vind ze nu (12) ook nog steeds heel leuk.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_165910283
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:12 schreef Dot. het volgende:

[..]

Die van Woody Toys hebben wij ook en als je andere lijm gebruikt dan die erbij zit is hij erg stevig! Onze sloper heeft hem iig nog heel en hij wordt erg veel gebruikt, vooral met de treinbaan, want dit is dan het station :) En hij heeft twee verdiepingen ;)

Dees dus: http://www.toys4kiddy.nl/(...)GM0s8CFdXGGwodO4MCKQ
Ik vond deze er dus fantastisch uitzien en had deze gekocht voor Js.
Alleen waren wij dus niet enthousiast. De bijgeleverde lijm was niet goed. Hij paste niet goed in elkaar, dus de garage is wiebelig, er zaten meerdere oneffenheden in het hout met een scherp randje en na 1x spelen was het draadje van de lift al stuk.
Maar misschien had ik gewoon pech en zijn de andere wel prima :)
pi_165967936
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:12 schreef Dot. het volgende:

[..]

Die van Woody Toys hebben wij ook en als je andere lijm gebruikt dan die erbij zit is hij erg stevig! Onze sloper heeft hem iig nog heel en hij wordt erg veel gebruikt, vooral met de treinbaan, want dit is dan het station :) En hij heeft twee verdiepingen ;)

Dees dus: http://www.toys4kiddy.nl/(...)GM0s8CFdXGGwodO4MCKQ
Die hebben wij ook alleen de lift slopen de heren hier al 2x nieuw touw in gezet verder heel stevig en idd eigen lijm gebruiken
pi_165969454
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 13:02 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik vond deze er dus fantastisch uitzien en had deze gekocht voor Js.
Alleen waren wij dus niet enthousiast. De bijgeleverde lijm was niet goed. Hij paste niet goed in elkaar, dus de garage is wiebelig, er zaten meerdere oneffenheden in het hout met een scherp randje en na 1x spelen was het draadje van de lift al stuk.
Maar misschien had ik gewoon pech en zijn de andere wel prima :)
Oh dat is balen! Het in elkaar zetten was hier ook wel een interessante exercitie en we hebben de bovenverdieping met eigen lijm gedaan zodat die steviger zat. Het liftje is wel nog heel (afkloppen) gelukkig.
pi_165991702
Wat zijn leuke (kleine) sinterklaar cadeautjes voor een 2.5 jarig meisje? Ze krijgt al een treinbaan, en klei, en van opa en oma duplo maar ik zoek ook iets van een spelletje wat leuk is voor haar... tips??
S. 2014
J. 2016
pi_165992149
Heeft iemand een Duplo treinbaan naast een houten treinbaan?

We hebben de houten baan, waar heel veel mee gespeeld wordt, maar twijfelen over de Duplo baan voor kerst.
  zondag 16 oktober 2016 @ 16:35:57 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165992385
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 16:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat zijn leuke (kleine) sinterklaar cadeautjes voor een 2.5 jarig meisje? Ze krijgt al een treinbaan, en klei, en van opa en oma duplo maar ik zoek ook iets van een spelletje wat leuk is voor haar... tips??
Nijntje 'wat hoort er bij', Memory, Lottino, en Domino zijn hier een groot succes. Net als wat moeilijkere puzzels (9+ stukjes). PlayLab heeft ook een boel leuke spellen.
Verder misschien nog wat knutselspul; waterverf, stickers, vouwblaadjes, prittstift of een kinderschaar?
Bij de Action vond ik laatst ook een aantal relatief eenvoudige maar super leuke zoekboeken, ik dacht dat ze ¤2 per stuk waren.
KuikenGuppy
  zondag 16 oktober 2016 @ 16:40:51 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165992485
GM in dit topic of het vorige deel noemt Goitske ook een boel leuke titels van spellen voor deze leeftijd.
KuikenGuppy
pi_165993563
Eigenlijk de hele haba collectie is leuk!

Heb nu mijn eerste spelletjes doos is ook zo leuk! 10 spellen zitten er in van 2 tot 12 jaar ofzo echt leuk

https://www.dehorlepiep.n(...)zR388CFcSVGwodXpcIpA

Verder mijn eerste boomgaard van haba
Mijn eerste spellen en vormen van haba
Heb nijntje hier ook in de kast kiezen ze niet uit zichzelf dan gaan ze voor de haba spellen
pi_165993851
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 16:25 schreef Dot. het volgende:
Heeft iemand een Duplo treinbaan naast een houten treinbaan?

We hebben de houten baan, waar heel veel mee gespeeld wordt, maar twijfelen over de Duplo baan voor kerst.
Ja! Lang leve drie paar grootouders :X.
Wij hebben de Duplo trein (zowel een duwtrein als de elektrische). We hebben ook een houten treinbaan.
Nu is Twix pas net 1 dus niet te vergelijken met Stip en wij bieden het niet tegelijk aan. Dus de ene week staat de Duplo trein opgebouwd, de andere week de houten treinbaan.
Bij de Duplo vindt Twix het leuk om naast de treinbaan met duploblokjes ook andere dingen te bouwen. Dus bijvoorbeeld een tunnel waar de trein doorheen gaat. Maar dan heb je wel wat extra 'gewone bouwblokken' nodig.
pi_165993995
Ja wij hebben duplotrein, houtentrein en toettoet auto

Alles wordt veel mee gedaan. Het wisselt welke ze pakken, alle 3 staan hier voor het grijpen dus ze kiezen zelf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')