abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:56:42 #176
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164959623
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:55 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hoe vaak speelt Twente in de kleine ruimte de afgelopen twee jaren?
Geen idee. Ik kijk nooit naar Twente. Ik maak de bewering dan ook niet.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_164959635
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:56 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Geen idee. Ik kijk nooit naar Twente. Ik maak de bewering dan ook niet.
Wel raar dat Badder opeens niet te spreken is over Ziyech terwijl hij hem een jaar geleden nog de hemel in heeft geprezen.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:58:34 #178
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_164959651
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:57 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Wel raar dat Badder opeens niet te spreken is over Ziyech terwijl hij hem een jaar geleden nog de hemel in heeft geprezen.
De nuance ontgaat je.

Overigens was ik in Juni al zielsgelukkig dat PSV niet geïnteresseerd was. Ik zal best wel eens wat positiefs over hem geroepen hebben, maar hij is beperkt in het soort team waar hij een meerwaarde is.
pi_164959674
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De nuance ontgaat je.
Welke nuance?
pi_164959713
pi_164961135
quote:
STRIK EROM! HEEEUJJ
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:31:59 #182
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_164961153
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:30 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

STRIK EROM! HEEEUJJ
Maher die vertrekt? Ik moet het nog zien, en ik moet nog zien wat hij gaat opleveren.
pi_164961215
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:31 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maher die vertrekt? Ik moet het nog zien, en ik moet nog zien wat hij gaat opleveren.
Als ze bij Fener 7 miljoen ophoesten mag hij wmb gewoon weg
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:38:22 #184
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_164961257
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:59 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Welke nuance?
Zie mijn edit. Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar wat jij 'de hemel in prijzen' noemt. Plaats eens wat quotes?
pi_164961491
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:07 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Natuurlijk een klasse beter dan De Jong en Ramselaar. Qua transferperiode hebben hun een veel sterkere zomer dan jullie. Dit zie jij ook wel in.
Wel knap dat jij dat nu al kan zien. En Ziyech is ook 3 keer zo duur.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:55:26 #186
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_164961635
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:48 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Wel knap dat jij dat nu al kan zien. En Ziyech is ook 3 keer zo duur.
En 2,5 keer duurder dan Pröpper, hell Ziyech in zijn eentje is duurder dan het hele basismiddenveld van PSV Hendrix/Guardado/Pröpper.
Ik zei het ook al in het Ajax draadje, ik vind het een behoorlijk risico. En dan doel ik niet eens op het zoveelste Marokkaanse Nederlandse talent, dat vol bombarie wordt aangetrokken.
pi_164961755
Haha, nu krijgen jullie die bloedirritante social media turken.

geniet ervan! :)
pi_164963281
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:48 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Wel knap dat jij dat nu al kan zien. En Ziyech is ook 3 keer zo duur.
Wat maakt het bedrag nou uit? Ze stikken daar in het geld. Jullie zouden eens een normale buitenspeler halen i.p.v. middenvelders.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:43:06 #189
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_164964046
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:05 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Wat maakt het bedrag nou uit? Ze stikken daar in het geld. Jullie zouden eens een normale buitenspeler halen i.p.v. middenvelders.
Die oekraïner is toch een buitenspeler? En PSV is toch bezig met die Braziliaan van Chelsea?
pi_164964391
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:43 schreef tja77 het volgende:

[..]

Die oekraïner is toch een buitenspeler? En PSV is toch bezig met die Braziliaan van Chelsea?
Oh dat weet ik zo niet, maar dat zal wel tijd worden. Die Locadia en Narsingh komen echt veel tekort en Pereiro mag het nu ook wel eens laten zien.
pi_164964982
Locadia is 2 maanden out
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:30:41 #192
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_164965104
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:59 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Oh dat weet ik zo niet, maar dat zal wel tijd worden. Die Locadia en Narsingh komen echt veel tekort en Pereiro mag het nu ook wel eens laten zien.
Met die 3 namen die jij noemt werden we kampioen, daar is nu een Oekraïner bijgekomen, en er lijkt werk te worden gemaakt voor nog een flankspeler. Daarnaast is er ook nog Bergwijn die door kan groeien.
pi_164965632
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Met die 3 namen die jij noemt werden we kampioen, daar is nu een Oekraïner bijgekomen, en er lijkt werk te worden gemaakt voor nog een flankspeler. Daarnaast is er ook nog Bergwijn die door kan groeien.
Nu Locadia eruit is mag ik hopen dat Bergwijn de kans krijgt nu
pi_164966174
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:24 schreef Doublepain het volgende:
Locadia is 2 maanden out
pi_164966210
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:24 schreef Doublepain het volgende:
Locadia is 2 maanden oud
Wat is die gast toch vroeg volwassen hè. Echt knap.
pi_164969987
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:56 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Nu Locadia eruit is mag ik hopen dat Bergwijn de kans krijgt nu
Tot nu toe heeft hij de kansen die hij gehad heeft iig niet erg overtuigend gegrepen. Maar hij zal nu wel een paar basisplekken tegemoet kunnen zien. Ben benieuwd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_164970061
Kenedy wordt niet verhuurd aan PSV maar aan Watford.
pi_164970352
Iemand op PN die wat meer over de Ziyech-soap weet te vertellen. Best interessant en geloofwaardig.

quote:
De Hakim Ziyech soap ofwel het grote gelijk van Marcel Brands.

De belangstelling van PSV voor Ziyech dateert al van maanden geleden.
Hakim Ziyech onderhoudt vriendschapsbanden met een paar selectie-spelers van PSV. Aan hen heeft hij meerdere keren laten weten dat hij PSV zag als de nummer 1 voor een volgende stap in zijn carriere en niet Ajax.
Begin juni is de communicatie tussen Brands en Ziyech in een stroomversnelling gekomen en dat resulteerde al spoedig in een mondeling accoord qua financien.
Meteen daarop heeft Ziyech aan bevriende PSV spelers laten weten dat hij kwam (ik heb de app's die hij gestuurd heeft zelf gelezen).
Echter een paar dagen daarna kwam Ziyech af met een even opvallende als absurde eis. Hij wilde niet met van Ginkel samen in een team spelen!!!
Echter heeft hij nooit duidelijk gemaakt of dit nu een persoonlijk iets of een technisch iets (basisplaats) was.
Door PSV is toen de communicatie op een laag pitje gezet en niet helemaal afgebroken, ook omdat de komst van van Ginkel toen nog allerminst vaststond.

Nadat in augustus duidelijk was geworden dat van Ginkel afzag van een nieuwe huurperiode is door Brands onmiddellijk de aandacht verlegd naar Siem de Jong.
Tegelijkertijd is door PSV geinformeerd naar de rol van Ziyech bij FC Twente en is men bij PSV medio augustus tot de conclusie gekomen dat Ziyech geen haalbare kaart meer was vanwege onprofessioneel gedrag (nog afgezien van of de eisen van Twente wat betreft de transfersom haalbaar waren).
Eveneens is in dezelfde tijd de PSV directie benaderd door de Ajax directie of hun bevindingen met Ziyech dezelfde waren wat betreft het gedrag.

Bij Ajax was interesse ontstaan voor Ziyech omdat Bosz hem perse erbij wilde hebben na de dramatische seizoensvoorbereiding en competitiestart.
Overmars is hier dwars voor gaan liggen en hij kreeg in het Technisch Hart de steun van van der Sar. Deze is niet alleen voorzitter van het TH maar ook eindverantwoordelijk voor de schouting. En vanuit deze groep waren de meningen over Ziyech nogal verdeeld.

Medio augustus is door Brands in de media verklaard dat Ziyech geen optie was voor PSV (zonder nadere duiding en met achterwege laten van het woordje "meer";), even later gevolgd door Overmars al was de reden die hij opgaf (genoeg middenvelders) er eentje voor de buhne.
Bosz stond toen voor een voldongen feit en gaf later dezelfde verklaring in de media.

Omdat Ziyech besefte dat noch PSV noch Ajax een optie voor hem was, is hij toen samen met zijn zaakwaarnemer naar Spanje gevlogen om een transfer mogelijk te maken. De voorkeur van Ziyech ging toen uit naar Sevilla en hij heeft via Bakkali informatie opgevraagd over mogelijke kansen bij Valencia.

Onmiddellijk na de smadelijke nederlaag van Ajax tegen Rostov is Overmars plotseling overstag gegaan en heeft hij weer contact opgenomen met Ziyech (waarschijnlijk ingegeven door reputatieschade van hemzelf en om de achterban en zijn coach tevreden te houden) en telde ploseling het "fake" argument van genoeg middenvelders niet meer.
Uiteindelijk heeft dit geleid tot een transfer van Ziyech naar Ajax waarin van Halst en niet van Leeuwen een voorname rol heeft gespeeld.

Ondertussen zijn de rapen bij Ajax behoorlijk gaar.
Binnen het Technisch Hart is men nog steeds verdeeld over de komst van Ziyech en intern heeft "lieveling" Nouri al laten weten dat Ajax zich niet aan de gemaakte afspraken met hem houdt.
Eenzelfde geluid is te horen van Bazoer maar dat speelt al vanaf vorig seizoen en niet van na de Rostov nederlaag.

Persoonlijke noot:

Ik vind zelf de beslissing van Brands om niet (meer) met Ziyech in zee te gaan een volkomen begrijpelijke.
Je haalt aan de ene kant een begenadigd voetballer binnen (daarover is geen discussie mogelijk) maar aan de andere kant ook een "Paard van Troje", gelet op zijn absurde eis om niet met een bepaalde speler in een team te willen spelen en zijn recent geconstateerde onprofessioneel gedrag bij Twente.
Ziyech zou een meer dan behoorlijke financiele investering vergen van PSV maar het risico dat een persoon zoals hij het groepsproces zal gaan verstoren is nmi te groot.

Ik ben overigens benieuwd of Bosz dat allemaal weet te "managen". Hij is er zelf van overtuigd maar ik heb er mijn twijfels over.

Als laatste ben ik van mening dat er bij Ajax geen spelersbeleid heerst maar opportunisme - en dat is nog eufemistisch uitgedrukt - de drijfveer is om spelers aan te trekken.
En dat blijkbaar al jaren en jaren gelet op de uitlatingen van Brands, Verbeek en Ploegsma Sr.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_164970382
Brands komt nog met een verrassing.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:55:53 #200
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_164970467
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Iemand op PN die wat meer over de Ziyech-soap weet te vertellen. Best interessant en geloofwaardig.

[..]

Het lijkt mij wat vreemd als PSV en Ajax samen gaan praten over een speler die ze beide op het oog hebben. Dat soort bevindingen deel je dan toch niet met elkaar als je concurrent bent.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')