abonnement Unibet Coolblue
pi_164886247
quote:
Boerkini verboden op strand van Cannes

De burgemeester van Cannes heeft een verbod ingesteld op het dragen van boerkini's, lichaamsbedekkende badkleding die strenggelovige moslima's soms dragen.

Burgemeester David Lisnard zegt in een lokale krant dat zijn beslissing te maken heeft met de noodtoestand in het land. Het is nu verboden 'badkleding te dragen die getuigt van een religieuze overtuiging, terwijl Frankrijk nu doelwit is van terroristische acties'.
Islamitisch extremisme

"We hebben niet de sluier verboden, niet het keppeltje, niet het kruis. Er is simpelweg een verbod op het symbool van het islamitisch extremisme", zegt Lisnard.

Moslimorganisaties hebben al opgeroepen om samen in beroep te gaan tegen eventuele boetes.

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)op-strand-van-cannes
Originele OP:
quote:
Eerder berichtte Amnesty International al over de noodtoestand in Frankrijk. Deze is oorspronkelijk ingesteld naar aanleiding van de terroristische aanslag in Bataclan, maar duurt nog steeds voort. Link naar artikel: https://www.amnesty.nl/ov(...)krijk-lijkt-oneindig

Nu gebruikt de burgemeester van Cannes het om een boerkiniverbod in te stellen op het strand van Cannes. Even ter informatie: een boerkini is een soort surfkleding met een hoofddoek.

Te gek voor woorden dat de rechtstaat in Frankrijk zo misbruikt wordt, als we nog van een rechtstaat kunnen spreken. Een typische uiting van moslimhaat als je het mij vraagt.
En er is nóg een badplaats bij in Frankrijk die boerkini's verbiedt *O*
quote:
Na de Franse stad Cannes, heeft ook een tweede badplaats aan de Côte d'Azur, Villeneuve-Loubet, het dragen van een boerkini op het strand verboden. Dat meldt de burgemeester van de badstad vandaag.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtml

De gang naar het gerecht heeft niet mogen baten :W
quote:
Drie vrouwen en het Collectif contre l'islamophobie en France (CCIF) stapten naar het gerecht tegen de beslissing van de Franse filmstad. Ze vonden dat die illegaal was en eisten de opheffing ervan. De administratieve rechtbank van Nice heeft zaterdag echter hun verzoek verworpen. Volgens de rechtbank is de beslissing van de gemeente in regel met de wet op laïciteit.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)kini-op-strand.dhtml

update :

Langs bijna hele Côte d'Azur verboden

Intussen hebben bijna alle gemeenten aan de Azurenkust een boerkini-verbod uitgevaardigd.

Cagnes-sur-Mer, even ten westen van Nice, was de meest recente plaats waar dat gebeurde. De burgemeester nam die beslissing nadat er volgens hem drie vrouwen uit naburige gemeenten een "provocerende" houding hadden aangenomen met hun boerkini op het strand.

Enkel in Antibes mogen moslima's voorlopig wel nog een boerkini dragen. Volgens de burgemeester daar blijft het kledingstuk een uitzonderlijk fenomeen en stelt het geen problemen voor de openbare orde. "Al stel ik me wel vragen bij het provocerende karakter ervan, in een land waar vrouwen er 100 jaar over hebben gedaan om hun fundamentele rechten te verwerven. Provoceert een boerkini meer op het strand dan op de openbare weg?"

In verscheidene badplaatsen zijn al boetes uitgedeeld. In Nice kregen maandag alleen al acht moslima's een pv, drie anderen werden aangesproken op hun klederdracht, hoewel het zeker niet in elk geval om een boerkini gaat.
wooblabalurg
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:15:51 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164886276
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:17:57 #4
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164886311
OnlineMagazin twitterde op zaterdag 27-08-2016 om 11:15:13 🆘‼️🐸☀️🔥 #France: Yesterday in #Lyon ... at 40 degree temperature. https://t.co/UeQ7MSy0Ww reageer retweet
Dat wij dit gedogen maakt ons medeschuldig aan vrouwenmishandeling.
pi_164886313
De Koran wordt gevolgd door moslims, die een meerderheid vormen bij veel migrantengroepen.

Tegen de Bijbel is uitvoerig gerebellerd in het Westen.
Vergelijking loopt dus mank, moslims zijn niet "zoals ons maar antiracist en met een hoofddoek en zonder varkensvlees".
Pretium iustum mathematicum licet soli Deo notum. ---Juan de Lugo
pi_164886335
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:17 schreef frietenstamp het volgende:
OnlineMagazin twitterde op zaterdag 27-08-2016 om 11:15:13 🆘‼️🐸☀️🔥 #France: Yesterday in #Lyon ... at 40 degree temperature. https://t.co/UeQ7MSy0Ww reageer retweet
Dat wij dit gedogen maakt ons medeschuldig aan vrouwenmishandeling.
In de woestijn zijn mensen ook vaak bedekt om zich tegen de hitte van de zon te beschermen.
pi_164886366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:18 schreef Pterichthys het volgende:
De Koran wordt gevolgd door moslims, die een meerderheid vormen bij veel migrantengroepen.

Tegen de Bijbel is uitvoerig gerebellerd in het Westen.
Vergelijking loopt dus mank, moslims zijn niet "zoals ons maar antiracist en met een hoofddoek en zonder varkensvlees".
Wel mooi hoe je zelf even bepaalt in welke mate mensen geloven en hoe ze dat toepassen in het dagelijks leven. Voor alle anderhalf miljard. Hilarisch dat je dit denkt te kunnen weten.
wooblabalurg
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:21:43 #8
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164886381
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

In de woestijn zijn mensen ook vaak bedekt om zich tegen de hitte van de zon te beschermen.
Geen man die er zo bijloopt.
pi_164886392
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:21 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Geen man die er zo bijloopt.
Maak jezelf niet zo belachelijk man.
pi_164886395
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:21 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Geen man die er zo bijloopt.
pi_164886414
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:20 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wel mooi hoe je zelf even bepaalt in welke mate mensen geloven en hoe ze dat toepassen in het dagelijks leven. Voor alle anderhalf miljard. Hilarisch dat je dit denkt te kunnen weten.
Ik denk niet, ik kijk bijvoorbeeld naar wetgevingen in desbetreffende landen en publiek sentiment.
Verder, wat is de overheersende mening bij moslimgeleerden over pakweg homofilie?
Pretium iustum mathematicum licet soli Deo notum. ---Juan de Lugo
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:23:27 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164886420
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:17 schreef frietenstamp het volgende:
OnlineMagazin twitterde op zaterdag 27-08-2016 om 11:15:13 🆘‼🐸☀🔥 #France: Yesterday in #Lyon ... at 40 degree temperature. https://t.co/UeQ7MSy0Ww reageer retweet
Dat wij dit gedogen maakt ons medeschuldig aan vrouwenmishandeling.
Ja fijn, maar da's dus geen burkini, en ook niet op het strand.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_164886423
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:21 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Geen man die er zo bijloopt.
lol :D
wooblabalurg
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:24:05 #14
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164886428
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je ziet geen verschil?
pi_164886436
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:23 schreef Pterichthys het volgende:

[..]

Ik denk niet, ik kijk bijvoorbeeld naar wetgevingen in desbetreffende landen en publiek sentiment.
Verder, wat is de overheersende mening bij moslimgeleerden over pakweg homofilie?
Dat ligt er maar net aan naar welke moslimgeleerden je luistert. Stellingen over "de islam vindt dit of dat" zijn tamelijk ridicuul omdat de islam de meest versplinterde religie ter wereld is.
pi_164886448
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:24 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Je ziet geen verschil?
Ja het voorhoofd:P Maar het slaat nergens op om te zeggen dat er geen man zo bij loopt.



Afgezien van de kleur is er nu geen verschil meer :P

pi_164886480
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan naar welke moslimgeleerden je luistert. Stellingen over "de islam vindt dit of dat" zijn tamelijk ridicuul omdat de islam de meest versplinterde religie ter wereld is.
Nee, niet ridicuul. Wel een leuke manier om aan verantwoordelijkheid te ontlopen.

#nietallegeleerden
Pretium iustum mathematicum licet soli Deo notum. ---Juan de Lugo
pi_164886496
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:26 schreef Pterichthys het volgende:

[..]

Nee, niet ridicuul. Wel een leuke manier om aan verantwoordelijkheid te ontlopen.
Ja, wel. Want welke moslimgeleerden bedoel je precies?
pi_164886501
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:23 schreef Pterichthys het volgende:

[..]

Ik denk niet, ik kijk bijvoorbeeld naar wetgevingen in desbetreffende landen en publiek sentiment.
Verder, wat is de overheersende mening bij moslimgeleerden over pakweg homofilie?
Wetgevingen waarbij mannen het geloof als excuus hebben gebruikt om zichzelf een gunstigere positie te geven ken ik. Die schrijf ik altjd toe aan het geloof, omdat het kan.

Geen idee, wat is de overheersende mening bij Pastoren over pakweg kleine jongetjes je laten pijpen en in hun kontje nemen?
wooblabalurg
pi_164886525
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wetgevingen waarbij mannen het geloof als excuus hebben gebruikt om zichzelf een gunstigere positie te geven ken ik. Die schrijf ik altjd toe aan het geloof, omdat het kan.

Geen idee, wat is de overheersende mening bij Pastoren over pakweg kleine jongetjes je laten pijpen en in hun kontje nemen?
Pastoren zijn in West-Europa een uitstervende soort, en gelukkig maar.
Pretium iustum mathematicum licet soli Deo notum. ---Juan de Lugo
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:29:55 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164886537
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:24 schreef frietenstamp het volgende:
Je ziet geen verschil?
Zie jij geen verschil tussen een vrouw in burkini en de vrouw op jouw foto?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_164886551
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, wel. Want welke moslimgeleerden bedoel je precies?
Je weet wel, die geleerden waar alle moslims 1 op 1 naar luisteren als bijen naar hun koningin.
wooblabalurg
pi_164886561
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, wel. Want welke moslimgeleerden bedoel je precies?
Het is omgekeerd: welke moslimgeleerden zijn niet van mening dat homofilie zondig is?
Ik kan eentje bedenken, Dayee Abdullah. Openlijk homoseksueel.
Maar dat is een kleine minderheid.
Pretium iustum mathematicum licet soli Deo notum. ---Juan de Lugo
pi_164886574
Achja. Conservatieve moslims en progressief links, 1 strijd?
Pretium iustum mathematicum licet soli Deo notum. ---Juan de Lugo
pi_164886577
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:29 schreef Pterichthys het volgende:

[..]

Pastoren zijn in West-Europa een uitstervende soort, en gelukkig maar.
Lekker dan voor die pastoor die alleen maar de onderlaag van de samenleving wou helpen. Jij gunt hem de dood, sympathiek van je. Ik voel je empathie als een warme deken om me heen.
wooblabalurg
pi_164886636
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:32 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Lekker dan voor die pastoor die alleen maar de onderlaag van de samenleving wou helpen. Jij gunt hem de dood, sympathiek van je. Ik voel je empathie als een warme deken om me heen.
Euh, wat?
Pretium iustum mathematicum licet soli Deo notum. ---Juan de Lugo
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:36:57 #27
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164886662
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zie jij geen verschil tussen een vrouw in burkini en de vrouw op jouw foto?
Of je bent zwaar autistisch of je bent voor legaliseren van vrouwenmishandeling in NW-Europa.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:39:43 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164886726
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:36 schreef frietenstamp het volgende:
Of je bent zwaar autistisch of je bent voor legaliseren van vrouwenmishandeling in NW-Europa.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_164886761
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:32 schreef Pterichthys het volgende:
Achja. Conservatieve moslims en progressief links, 1 strijd?
Laat dat progressief maar weg in het kader van de omarming van dat conservatieve intolerante gedachtegoed.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:41:57 #30
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164886774
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dat is mijn antwoord op je vraag.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:56:18 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164887039
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:41 schreef frietenstamp het volgende:

Dat is mijn antwoord op je vraag.
Fijn, dat zegt weer genoeg over jou.
Reddeloos voor redelijkheid verloren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_164887109
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:23 schreef Pterichthys het volgende:

[..]

Ik denk niet, ik kijk bijvoorbeeld naar wetgevingen in desbetreffende landen en publiek sentiment.
Verder, wat is de overheersende mening bij moslimgeleerden over pakweg homofilie?
Retorische vraag neem ik aan. Hoe denken de burgemeesters die een boerkiniban instelden over zaken als homofilie, gender studies, de doodstraf, of terroristen die aanslagen tegen de Franse staat plegen?

Lionnel Luca, burgemeester van Villeneuve-Loubet waar het verbod gisteren onwettig is verklaard, is voorstander van de doodstraf, en tegenstander van "gender studies", die volgens hem bedoeld zijn om pedofilie en bestialiteiten te rechtvaardigen.

Christian Estrosi van Nice, de man die dreigde enieder die de foto's van de agenten verspreidde te vervolgen, zei toen Frankrijk samenlevingscontracten invoerde dat enkel een decadente maatschappij homokoppels gelijke rechten zou geven. Stemde in 2013 tegen het homohuwelijk maar beweerde later "opgetogen te zijn dat hij het eerste homohuwelijk kon vieren"...
Nam in 2014 deel aan een herdenking van OAS militanten die in 1962 een aanslag op Charles de Gaulle, toen president van Frankrijk, pleegden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:03:51 #33
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_164887163
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja het voorhoofd:P Maar het slaat nergens op om te zeggen dat er geen man zo bij loopt.

[ afbeelding ]

Afgezien van de kleur is er nu geen verschil meer :P

[ afbeelding ]
Dit zijn Tuaregs, een nomadische stam die de Sahara bewoont en ondanks dat zij moslim zijn, heeft hun kleding heeft niets van doen met de islam maar met de eigen cultuur.
De kleding die zij dragen is altijd blauw.
pi_164887185
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:03 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Dit zijn Tuaregs, een nomadische stam die de Sahara bewoont en ondanks dat zij moslim zijn, heeft hun kleding heeft niets van doen met de islam maar met de eigen cultuur.
De kleding die zij dragen is altijd blauw.
No shit :p
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:06:08 #35
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164887203
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Fijn, dat zegt weer genoeg over jou.
Reddeloos voor redelijkheid verloren.
Klopt. Ik zie geen mogelijkheden voor nuancering in een debat over middelen voor mishandeling van vrouwen, kinderen of dieren.
pi_164891258
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 23:42 schreef Grems het volgende:

[..]

Op een schaal van broodnuchter tot een hele strip aflikken per dag, hoeveel LSD nuttigde u destijds?
Ik was jong en geloofde nog in de goedheid van de mens en de mogelijkheid van culturen om samen te leven.

Laat ik het afronden op 30 jaar geleden , dus een jeugd zonde.

Als je het in drugs termen zou uitdrukken : cold turkey.

En de ellende en debilisering gaat vrolijk voort. Gister het NOS journaal gezien?

De relativering van deze club betreffende deze gekte was / is ronduit ranzig.

Allemaal heel normaal , is eigenlijk wel goed en heel onschuldig was de boodschap.

Ja joh , een heuse bad trip zonder einde.
pi_164892151
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:23 schreef Pterichthys het volgende:

[..]

Ik denk niet, ik kijk bijvoorbeeld naar wetgevingen in desbetreffende landen en publiek sentiment.
Verder, wat is de overheersende mening bij moslimgeleerden over pakweg homofilie?
Wat is de mening van deze burgemeesters en van bv Front National over homofilie?
Kan je aanraden je daar eens in te verdiepen, maar zal je alvast vertellen dat die niet zo van de homo-rechten zijn.

Uit die koker komen dit soort prachtige verzinsels:

http://www.joop.nl/nieuws(...)-naar-russisch-model
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164892402
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat is de mening van deze burgemeesters en van bv Front National over homofilie?
Kan je aanraden je daar eens in te verdiepen, maar zal je alvast vertellen dat die niet zo van de homo-rechten zijn.

Uit die koker komen dit soort prachtige verzinsels:

http://www.joop.nl/nieuws(...)-naar-russisch-model
Ook dat is vrijheid van meningsuiting.
pi_164892724
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:20 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ook dat is vrijheid van meningsuiting.
Natuurlijk is dat vrijheid van meningsuiting. Maar het is wat apart als mensen aan de ene kant de (wettelijke!) beslissingen die uit deze koker komen toejuichen en bij het andere wijzen naar imams (met geen enkele wettelijke macht) die een laakbare mening over homofilie zouden hebben.
Je zou verwachten dat degene die zo wijzen naar die imams hetzelfde zouden doen bij deze burgemeesters en de fn bv.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164892768
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat vrijheid van meningsuiting. Maar het is wat apart als mensen aan de ene kant de (wettelijke!) beslissingen die uit deze koker komen toejuichen en bij het andere wijzen naar imams (met geen enkele wettelijke macht) die een laakbare mening over homofilie zouden hebben.
Je zou verwachten dat degene die zo wijzen naar die imams hetzelfde zouden doen bij deze burgemeesters en de fn bv.
Op wie doel je nu precies?
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:53:34 #41
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164892878
quote:
Burkadraagsters zijn jihadisten, geen vrome gelovigen
Gluiperige usurpatie via de burka en de 'progressieve' definitie van keuzevrijheid

Het feit dat wij hier jaren discussies voeren over lappen stof die al dan niet rond vrouwen moeten hangen, is op zichzelf al een overwinning voor de morbide ideologie islam. Hoofddoeken wel of niet in overheidsfuncties? En voor de klas? Boerkae, ja of nee? De burkini, wat vinden we daar van?

Het is ziek en regressief en het maakt me woedend dat het zo ver heeft moeten komen. De islam had hier om te beginnen nooit een plaats moeten verwerven, deze hele discussie hoort in een beschaafd, westers land niet gevoerd te worden. Maargoed, we zitten er nu mee opgescheept. Onze wetgeving, onze manier van leven, ons idee van vrijheid is niet ingesteld op de dwingende, provocatieve, zelfmedelijdende, stapsgewijze en gluiperige usurpatietactieken waar de islam zich van bedient. Nee, wij houden niet van verbieden, dus laten we textiele onderdrukking toe onder het mom van ‘keuzevrijheid’.

Vooruitgeschoven provocatieposten
Van een hoofddoekje (“onze oma’s droegen die in de jaren vijftig allemaal!”) via gescheiden zwemmen en burkini naar allengs zwaardere besluiering en uiteindelijk het totaalgordijn, stapsgewijs wordt het uitgummen van vrouwen genormaliseerd. En er is kennelijk geen enkele rechtsgrond om dit tegen te gaan, onze duurbevochten vrijheid geldt ook voor hen die onvrijheid wensen te propageren. Nu baren islamitische totaalspoken nog opzien op de meeste schoolpleinen, deze vooruitgeschoven provocatieposten moeten zorgen voor schok en ophef. Demonstratief op niet-islamtische scholen respect eisen voor je gewaad, het heeft met vroomheid niets te maken maar met militante islamisering des te meer.

“Het zijn er in heel Nederland maar een paar honderd”, klinkt het dan. Sja. Met een paar honderd agents provocateurs kun je ver komen hoor. Kijk maar naar die paar barbapappa’s met kijkvenster die provoceren op het schoolplein: hopla, we worden gedwongen er landelijk discussie over te voeren. De school grijpt in, de politiek duikt er op, ze moeten wel. Een jengelend kind kan men uit opvoedkundig oogpunt het beste negeren, maar weigert hij gekleed naar school te gaan, dan moet je toch wát.

Lafheid en laksheid
En hier zien we wederom gebeuren wat de hele integratie tot zo een giftige mislukking heeft gemaakt: progressief-links verwart vrijheid en tolerantie met lafheid en laksheid. Het laten oprichten van moskeeën en islamitische scholen: ja, want we hebben vrijheid van godsdienst, maar uit lafheid is er nooit de eis gesteld dat Nederlands de voertaal is in dergelijke instellingen. Uit laksheid is er nooit op gelet waar het geld vandaan kwam. Folders en overheidscommunicatie in de eigen taal: desastreus voor de integratie, maar je zal toch racist worden genoemd (lafheid) en bovendien is het makkelijker om er een soort parallelle voertaal op na te houden dan om mensen te dwingen de taal te leren (laksheid).

We kunnen niet laf en laks omgaan met lieden die onze vrijheden en verworvenheden maximaal benutten om diezelfde vrijheden en verworvenheden te ondermijnen. Het is een dunne lijn: domweg de koran verbieden maakt ons geen haar beter dan de mullahs die wij zo verafschuwen, maar wegkijken van de gevaren van deze handleiding van de haat is ook onwenselijk. In het geval van de schoolplein-burka’s: burkas verbieden is strijdig met ons idee van vrijheid, maar dat wil niet zeggen dat we geen eisen mogen stellen aan omgangsvormen op plekken waar behalve totaalpinguïns ook andere mensen samenkomen. Daar denken progressieflinkse politici dus anders over, uit laffe laksheid draaien zij de hele probleemstelling om.

Raadslid Selma Bos van D66 zegt: “Ik vraag me af of scholen zomaar zulke verregaande huisregels mogen maken. Onze fractie laat dat momenteel uitzoeken.”

Huisregel van de profeet
Wacht even. Een vrouw onderwerpt zich, al dan niet vrijwillig, aan de extreem verregaande huisregels van de profeet. Er staat een non-entiteit, vormloos, gezichtsloos, onzichtbaar maar door de bespottelijke uitdossing bijzonder opvallend, midden op een schoolplein waar ouders en kinderen met elkaar interacteren, en de school die dat verbiedt, is volgens D66 de partij met de verregaande huisregels?

Ik zal eens bij mevrouw Bos op de koffie komen. Rokend plof ik op haar sofa, leg mijn voeten, met daaraan bemodderd schoeisel, op haar salontafel, weiger mijn bivakmuts af te doen en als zij zich beklaagt, zal ik sputteren over haar ‘verregaande huisregels’. Alles wat ik doe is toch binnen de grenzen van de wet? Nou dan. Dat is mijn vrijheid, respecteren graag!

Jihadisten
Dan zijn er nog de moreel zwakzinnige utopisten van GroenLinks. Mentaal amechtige deugneusjes die na generaties vegetarisme zijn verzwakt tot het niveau van de kasplantjes die zij consumeren, als het aankomt op het verdedigen van westerse normen en waarden. Tara Scally van GroenLinks vindt de keuzevrijheid erg belangrijk. “Als vrouwen in een nikab hun kinderen van het schoolplein willen ophalen zou dat moeten kunnen.” Weer een omdraaiing: als scholen geen volledig gemaskerde types tussen hun kinderen dulden, dan moet DAT kunnen! De vanzelfsprekende lafheid waarmee de keuzevrijheid van een extremist die nota bene haar eigen vrijheid beperkt, wordt gesteld boven de keuzevrijheid van een school die rekening heeft te houden met de belangen van honderden ouders en kinderen, het zou een mens bijna somber stemmen.

Wen er maar aan, overmatig gestoffeerde mokkels zullen de komende jaren zich overal laten gelden. Burkadraagsters zijn geen vrome diepgelovigen, het zijn jihadisten. Zij veroorzaken bewust strijd en tweedracht, zij proberen terrein te veroveren en zij voeren de islamitische strijd, laf, met gesloten vizier.
http://politiek.tpo.nl/co(...)een-vrome-gelovigen/
pi_164893164
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:53 schreef frietenstamp het volgende:
arisme zijn verzwakt tot het niveau van de kasplantjes die zij consumeren, als het aankomt op het verdedigen van westerse normen en waarden. Tara Scally van GroenLinks vindt de keuzevrijheid erg belangrijk. “Als vrouwen in een nikab hun kinderen van het schoolplein willen ophalen zou dat moeten kunnen.” Weer een omdraaiing: als scholen geen volledig gemaskerde types tussen hun kinderen dulden, dan moet DAT kunnen! De vanzelfsprekende lafheid waarmee de keuzevrijheid van een extremist die nota bene haar eigen vrijheid beperkt, wordt gesteld boven de keuzevrijheid van een school die rekening heeft te houden met de belangen van honderden ouders en kinderen, het zou een mens bijna somber stemmen.

Wen er maar aan, overmatig gestoffeerde
Die bron. :') x oneindig.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:10:07 #43
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164893264
quote:
Godsvliegendevinkentering, wat een raaskallende schuimbekbitch is die Nanninga toch.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:12:52 #44
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164893356
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:05 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Die bron. :') x oneindig.
Ja bah. Een vrije westerse vrouw. :r
pi_164893372
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:12 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ja bah. Een vrije westerse vrouw. :r
En wat voor één. :') ___!
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:14:37 #46
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_164893404
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Godsvliegendevinkentering, wat een raaskallende schuimbekbitch is die Nanninga toch.
Kijk jou dan schuimbekken. _O-
pi_164893729
Waarom gaat het met het boerkini verbod het altijd over het recht op geloof en dat soort nonsens. En bijna nooit over veiligheid. Voor mij is een verbod logisch, omdat het een deel van je gelaat bedekt en daarmee kun je nooit iemand aanwijzen als dader als het een boerka of een boerkini draagt.

Het niet dragen van een hoofddoek is voor mij net zo logisch als het niet dragen van een helm of een bivakmuts. En met de hedendaagse terroristische dreigingen wordt zo'n verbod voor mij alleen maar logischer.

ps. een non hoeft van mij ook niet een habijt te dragen, dat vind ik ook volkomen ouderwets en niet van deze gevaarlijke tijd. Tijdens het identificeren door politie moet je gewoon je hele gezicht kunnen laten zien.
pi_164893796
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:25 schreef MakkieR het volgende:
Waarom gaat het met het boerkini verbod het altijd over het recht op geloof en dat soort nonsens. En bijna nooit over veiligheid. Voor mij is een verbod logisch, omdat het een deel van je gelaat bedekt en daarmee kun je nooit iemand aanwijzen als dader als het een boerka of een boerkini draagt.

Het niet dragen van een hoofddoek is voor mij net zo logisch als het niet dragen van een helm of een bivakmuts. En met de hedendaagse terroristische dreigingen wordt zo'n verbod voor mij alleen maar logischer.

ps. een non hoeft van mij ook niet een habijt te dragen, dat vind ik ook volkomen ouderwets en niet van deze gevaarlijke tijd. Tijdens het identificeren door politie moet je gewoon je hele gezicht kunnen laten zien.
Bij de boerkini zie je het gezicht.
pi_164893932
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:03 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Dit zijn Tuaregs, een nomadische stam die de Sahara bewoont en ondanks dat zij moslim zijn, heeft hun kleding heeft niets van doen met de islam maar met de eigen cultuur.
De kleding die zij dragen is altijd blauw.
Nope, ze staan bekend om hun blauwe kledij, maar ze dragen ook andere kleuren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_164894533
Laat me raden: Weer strijden haatbaarden zij aan zij met progressieven voor het recht hun minderwaardige vrouw te kunnen blijven behandelen als een hond?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')