abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:45:59 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_164869288
Paar jaar geleden ben ik begonnen als uitermate succesvol culinair recensent voor de horeca Zaltbommel. De allereerste recensie ging over Marktzicht. Inmiddels heb ik me zelf ontwikkeld en heeft Marktzicht een nieuwe uitbater. Lin, heet ie. Ik ga er op zondag altijd m'n loempiaatje halen. Niet alleen de geur van het frituur warmt me dan op, ook de aanstekelijke lach van deze aimabele man uit China. In de Tigo kun je uit de muur eten, bij Marktzicht smelt het cement van de muren. Het druipt er niet van het vet, oude jongens krentenbrood zijn we inmiddels wel. De vette lach van Lin doet wonderen.
'Ha Herman, hoe is ie jongen ? Je bent laat vandaag het is al bijna middag.'

Ik kwam er 40 jaar geleden al. Vanuit school, met de schooltas op de snelbinders een kroketje halen en flipperen. Pukkels hadden we nog niet. Die zaten op ons gezicht. Ook door de frituur natuurlijk. Als voetballer heel wat keer op tilt geschopt.

Je kwam dan ouwe bekende tegen, hoewel oud ? Leeftijdsgenoten. Volgens mij heb ik er nog kaartjes gelegd met Gijs Damen, Henkie van der Veer, Ben Welbie en Kees van Tongerlo. Tegenwoordig zijn het ook leeftijdsgenoten. Vorige week Betty Versfeld nog. 'Hey Betty, wa zie de er goed uit. Mooi bruin.' 'Ja naar Playa de Wala geweest.' Zei ze. Het kwartje viel niet onmiddellijk. Effe geklept en de groeten aan Bryan gedaan.

Het personeel in Marktzicht is ook geweldig. Alsof ze vrijwilligerswerk zonder te betalen doen. Kwam er ook de zonen van Henny Linnenbank en Herman van Beurden tegen. Ik herkende ze uit duizenden. Twee goeie gasten in een mooi cafetaria op bezoek. Jurre ga ik volgen bij NIVO. Volgens zijn neef, die ik er ook al sprak nog beter dan Herman. Dat belooft wat.

Lin kijkt altijd uit z'n ooghoeken toe. Niks ontgaat hem. Met iedereen een grapje, met iedereen keuvelend, nooit gehaast en nooit gemaakt vriendelijk.
Ik ga niet opnoemen wat ie allemaal verkoopt. Dat is erg veel kan ik je vertellen. De verleiding is moeilijk te weerstaan, om zo'n heerlijke cheeseburger te kopen. Het ijs is ook al zo iets. Met van die spikkeltjes.

Zwieberend naar huis fietsend rijd ik op zondag rond 12 uur dan langs Leen/Het Luifeltje. Moet ik uitkijken bij het nemen van de bocht. Ik wil altijd snel naar De Rat en Gerard de Heer zwaaien. Ze roepen dan altijd vanaf het terras: 'Eet smakelijk Herm.' Ik probeer richting te houden tegen het verkeer in, in de Boschstraat. Met een glimlach rijd ik naar m'n flatje. Hoef niet meer naar buiten om goed volk te zien. Met dank aan Lin en zijn gulle lach. En ondanks de Rat en Gerard. Ha ha ha.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164869506
Tongtopic, niet gelezen
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_164869536
Hoe geeft ik het jeugt de slechte voorbeeld-topic. ;(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:01:55 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_164869563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 16:00 schreef Sigaartje het volgende:
Hoe geeft ik het jeugt de slechte voorbeeld-topic. ;(
Heerlijk dit. Steek er nog één op. Let op je lippen en tong.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164869589
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 16:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heerlijk dit. Steek er nog één op. Let op je lippen en tong.

:P
Ik schep niet op over mijn rookgedrag. :{w :P
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:07:48 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_164869683
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 16:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik schep niet op over mijn rookgedrag. :{w :P
Moest er nog bij koken ook. Ik doe niet anders dan opscheppen. Vandaar in CUL.

Slabbetje al om ? Of mag je niet langer opblijven vanavond ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  roze vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:20:23 #7
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164869981
Patat.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:22:01 #8
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164870028
maar.. het is natuurlijk patat.. een van de redenen waarom ik niet in zaltbommel kom..
vorige jaar trouwens wel geweest.. maar dan kom ik enkel voor de kaas
was een marktkraampje..
maar dat doe ik dus ook niet.. markt zou goedkoper moeten zijn dan de winkel.. betaalde 10 euro voor een blok boeren belegen.. naja..we hadden het over patat..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:23:15 #9
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164870064
friet is wat je in een restaurant krijgt..
patat in de snackbar
fixed
slotje
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_164871045
:W
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')