abonnement Unibet Coolblue
pi_164865236
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

27 augustus: Quoi (jongen)

9 september: Ereshkigal
12 september: Mies_poes (meisje)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn & PiperMaru (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
25 november: _Duckietje_ (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei ***

19 maart: Cygne

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah
7 april: Sam1993

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.
pi_164865256
Sorry, had niet door dat ik m sloot.
S. 2014
J. 2016
pi_164865283
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 12:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Sorry, had niet door dat ik m sloot.
Geeft toch niet, kleine moeite.
pi_164865378
Haha Burdie :D
Gisteren ook irritante ventjes hier aan de deur. Die vroegen of ik wilde doneren voor een bepaald doel. Toen ik nee zei en ze naar mijn reden vroegen zei ik 'nee, gewoon nee'. Zegt die ene 'goeie tegenargumenten mevrouw'. Toen zei ik 'nou, geloof niet dat ik jou verantwoording schuldig ben'. Ze waren snel weg toen :D

Vriend en ik gaan zo naar een hotel (kamer met jacuzzi en hotel heeft een zwembad O+) voor een nachtje weg, maar ik ben zo niet te genieten... Niet normaal meer :')
pi_164865610
Geen idee of-ie hier al voorbij gekomen was, maar Kruidvat heeft dit weekend een actie op allerlei A-merk vitamines, 1+1 gratis! :)

Ook op zwangerschap-gerelateerde vitamines dus! ;)

*sluipt weer weg*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_164866214
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:02 schreef Mies_poes het volgende:
Haha Burdie :D
Gisteren ook irritante ventjes hier aan de deur. Die vroegen of ik wilde doneren voor een bepaald doel. Toen ik nee zei en ze naar mijn reden vroegen zei ik 'nee, gewoon nee'. Zegt die ene 'goeie tegenargumenten mevrouw'. Toen zei ik 'nou, geloof niet dat ik jou verantwoording schuldig ben'. Ze waren snel weg toen :D

Vriend en ik gaan zo naar een hotel (kamer met jacuzzi en hotel heeft een zwembad O+) voor een nachtje weg, maar ik ben zo niet te genieten... Niet normaal meer :')
Jezus echt? :{
gewoon nog de discussie met je aan willen gaan ook ..
sjongejonge -O-

Hoop dat je toch wat kunt genieten van je nachtje weg :*
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:35:36 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164866287
Mies, je gaat vast genieten! Vooral van die jacuzzi O+

I think i just lost a snail. Ieuw. Kan nog eeuwen duren nu natuurlijk, maar toch gebeurt er 'iets' :)
pi_164866306
Ik durf dus geen nieuw topic aan te maken omdat ik dan bang ben dat ik ga bevallen. Tragisch 😂

Mies, je humeur trekt vast snel bij eenmaal daar! Veel plezier!
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_164866466
Veel plezier Mies! Dat wordt vast genieten!

En een slak! ik gok dat het geen 'eeuwen' meer gaat duren hoor Qoui ;)
Ik had gisteren ook een (enorme) slak. Alleen die zat op de drempel van de achterdeur, ik schrok me een ongeluk. Vriendin dacht dat er iets verschrikkelijks aan de hand was :')
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_164866567
Stormqueen, geniet van je vakantie, fijn!
En ik geniet zwanger met je mee van het mooie weer hoor. Zon en een dreumes O+

Quoi, ja yes, toch weer stapje dichterbij!

Veruca, wat fijn alweer bijna 32 weken.

Mies, hopelijk toch een beetje genieten!

Dat zachte Hema-roze vind ik ook lief. Nu opeens, dreumes had eigenlijk best weinig roze. Ik ga zo maar even op nextdirect neuzen, daar slaag ik altijd wel.
vanochtend weer goedgekeurd bij de verloskundige, het gaat allemaal heerlijk ongecompliceerd tot nu toe.
pi_164866617
Hoe gaan jullie het autozitje eigenlijk vastmaken in de auto?

Ik schrok nogal van de prijs van de family fix nl. :')
:)
pi_164866747
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:35 schreef Quoi het volgende:
Mies, je gaat vast genieten! Vooral van die jacuzzi O+

I think i just lost a snail. Ieuw. Kan nog eeuwen duren nu natuurlijk, maar toch gebeurt er 'iets' :)
Je gaat gewoon bevallen op je UD :9
pi_164866780
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:47 schreef Soof-87 het volgende:
Hoe gaan jullie het autozitje eigenlijk vastmaken in de auto?

Ik schrok nogal van de prijs van de family fix nl. :')
gewoon gordel.

Idd quoi, jij gaat gewoon voor je ud!

(ik behoor te slapen nu.. Fail.)
pi_164866920
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:47 schreef Soof-87 het volgende:
Hoe gaan jullie het autozitje eigenlijk vastmaken in de auto?

Ik schrok nogal van de prijs van de family fix nl. :')
Die is idd nogal aan de prijs, wij hebben gewacht tot er een goede aanbieding langskwam en 'em toen aangeschaft. Zit al in de auto met de Maxi Cosi erop vastgeklikt, kunnen we die niet vergeten :')
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:01:41 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164866982
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:47 schreef Soof-87 het volgende:
Hoe gaan jullie het autozitje eigenlijk vastmaken in de auto?

Ik schrok nogal van de prijs van de family fix nl. :')
Family fix. Voor ¤100 aangeschaft op marktplaats.

Miezziej en Nazil O+
pi_164867014
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:47 schreef Soof-87 het volgende:
Hoe gaan jullie het autozitje eigenlijk vastmaken in de auto?

Ik schrok nogal van de prijs van de family fix nl. :')
Mja, das ook nog een dingetje. Onze achterbank is door aan beide zijkanten een verhoging net te smal voor drie stoeltjes. Dus man gaat dat aanpassen (er bestaat een platte variant schijnbaar) en dan zou het wel moeten kunnen. Maar dan met isofix inderdaad. Gaan jullie allemaal voor maxi cosi of zijn hier ook Römerfans of nog andere merken?
pi_164867229
Eenmaal in de jacuzzi wordt het vast genieten, al lijkt het me ook best fijn om de weeën in de jacuzzi op te vangen O+

Spannend Quoi! Toen ik dinsdag ineens slijm verloor ging ik zo vaak naar de wc om even in m'n onderbroek te loeren :9 de teleurstelling toen het slijm ineens ophield.

Wij doen de maxicosi gewoon met de gordel vast.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:13:03 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164867252
Isofix, idd. Alle andere opties zijn minder veilig dus dat wilden mijn hormonen ten tijde van kuikens zwangerschap niet. En nu hebben we 'm toch nog liggen.... ;) (Anders had ik er ook zeker weer voor gekozen hoor; als je het verschil ziet tussen isofix en gordel, wil ik ook echt niet anders).
KuikenGuppy
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:14:47 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164867291
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 14:02 schreef WupWup het volgende:

[..]

Mja, das ook nog een dingetje. Onze achterbank is door aan beide zijkanten een verhoging net te smal voor drie stoeltjes. Dus man gaat dat aanpassen (er bestaat een platte variant schijnbaar) en dan zou het wel moeten kunnen. Maar dan met isofix inderdaad. Gaan jullie allemaal voor maxi cosi of zijn hier ook Römerfans of nog andere merken?
Jouw oudste hoeft niet meer in een stoeltje toch? Of nouja, zitverhoger nog wel dacht ik, maar die zijn wat compacter. Of ben je bang dat ze gesandwiched wordt tussen de twee stoeltjes? :P.

Er is ook een autostoeltjestopic btw, voor de liefhebbers ;).
KuikenGuppy
pi_164867847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 13:47 schreef Soof-87 het volgende:
Hoe gaan jullie het autozitje eigenlijk vastmaken in de auto?

Ik schrok nogal van de prijs van de family fix nl. :')
Het gemak is het echt waard! En de veiligheid ook natuurlijk, bovendien behouden ze hun waarde tot nu toe ook behoorlijk als je hem weer op mp zet.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:42:53 #21
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164867912
Hier ook maxicosi: een cabriofix en de isofix basis via MP. Twee zelfs want twee auto's.

Vervolg stoeltje wordt zoals we er nu over denken een axissfixx en dan bewaren we bovenstaande voor de volgende (hopelijk)
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:14:59 #22
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164871183
We hebben de nuna pipa met isofixbase. Die past ook op onze nuna kinderwagen voor kleine stukjes.
En ook een 2e base voor in de 2e auto ;)

Als opvolgstoel voor Vv hebben we trouwens een BMW stoel met isofix, voor/achteruit te monteren... toch handig zo'n schoonvader die voor 1000 euro aan extras mocht uitzoeken voor zn nieuwe leasebak (wij rijden helemaal geen bmw) :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:22:25 #23
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164871359
Net Vv en tassen/wagen/eetstoel in de auto geladen om een weekend te logeren bij z'n tante (wij wilden zo weg, richting de Ardennen)...... zie ik dat de auto een lekke band heeft! -O-

Bah..
Net nu de airco van de andere auto het niet doet :(
Dus mijn man gaat straks het reservewiel er nog op zetten.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:24:43 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164871415
Gaat goed met dat wagenpark van jullie Rady :D
pi_164871602
Even inbreken

Wat moet ik denken van minstens 16 (waarvan ik denk) harde buiken jn krap een uur tijd die (nog) niet in pijnlijkheid lijken toe te nemen en gemiddeld een minuut aanhouden?
:@
Weet niet zeker of het harde buimen zijn want ik voel het alleen down there. Maar qua pijnlijkheid vind ik ze allemaal op elkaar lijken en niet toenemen.

Ik heb mijn zusje even ingelicht just to be sure als achterwacht voor de kindjes.

Vind het zo dom om gelijk het zkh te bellen :@

Mijn man zwi net wel ... gvd je flikt het me toch niet voor 3e keer op rij om im het weekend te bevallen he :D
pi_164871665
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 17:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Even inbreken

Wat moet ik denken van minstens 16 (waarvan ik denk) harde buiken jn krap een uur tijd die (nog) niet in pijnlijkheid lijken toe te nemen en gemiddeld een minuut aanhouden?
:@
Weet niet zeker of het harde buimen zijn want ik voel het alleen down there. Maar qua pijnlijkheid vind ik ze allemaal op elkaar lijken en niet toenemen.

Ik heb mijn zusje even ingelicht just to be sure als achterwacht voor de kindjes.

Vind het zo dom om gelijk het zkh te bellen :@

Mijn man zwi net wel ... gvd je flikt het me toch niet voor 3e keer op rij om im het weekend te bevallen he :D
Indalingsweeen?

En anders even bellen!
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:37:51 #27
269689 crew  Viv
pi_164871671
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 17:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat moet ik denken van minstens 16 (waarvan ik denk) harde buiken jn krap een uur tijd die (nog) niet in pijnlijkheid lijken toe te nemen en gemiddeld een minuut aanhouden?
:@
De vraag stellen is 'm beantwoorden: bellen jij. :*
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:48:02 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164871889
Precies Twink! Even overleggen :Y
pi_164871924
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 17:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Even inbreken

Wat moet ik denken van minstens 16 (waarvan ik denk) harde buiken jn krap een uur tijd die (nog) niet in pijnlijkheid lijken toe te nemen en gemiddeld een minuut aanhouden?
:@
Weet niet zeker of het harde buimen zijn want ik voel het alleen down there. Maar qua pijnlijkheid vind ik ze allemaal op elkaar lijken en niet toenemen.

Ik heb mijn zusje even ingelicht just to be sure als achterwacht voor de kindjes.

Vind het zo dom om gelijk het zkh te bellen :@

Mijn man zwi net wel ... gvd je flikt het me toch niet voor 3e keer op rij om im het weekend te bevallen he :D
Ik zou ff bellen ja :Y

Waarom niet in het weekend bevallen? :@ hij behoudt toch wel zijn recht op twee werkdagen verlof of mis ik iets?
pi_164872219
Vorige x ben je op vrijdag bevallen dus hij moet niet zeuren :P
S. 2014
J. 2016
pi_164872365
Voor Maxi Cosi met Isofix vastmaken moet ik in de stoelbekleding gaan snijden enzo. Schijnt wel makkelijk te zijn maar toch, gedoe :').
pi_164872421
Bellen en overleggen, en je benen bij elkaar houden. Je moet je man deze keer wel twee verlofdagen gunnen zeg ;)
pi_164872552
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 18:09 schreef Unihipili het volgende:
Voor Maxi Cosi met Isofix vastmaken moet ik in de stoelbekleding gaan snijden enzo. Schijnt wel makkelijk te zijn maar toch, gedoe :').
Dat lijkt me niet? Dan heb je geen isofix neem ik aan. Ze stoppen dat er niet in om het vervolgens onbereikbaar te maken lijkt me zo.
pi_164872796
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 17:49 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik zou ff bellen ja :Y

Waarom niet in het weekend bevallen? :@ hij behoudt toch wel zijn recht op twee werkdagen verlof of mis ik iets?
Ja ik meen dat burdie (?) of iemand anders laatst hier laatst al had uitgelegd hoe het zat met die verlofdagen voor mannen. De eerste is in 2012 op zaterdag geboren dus volgens mij heeft mijn man toen geem verlofsagen gekregen. En de tweede is idd wat gm zegt op vrijdag geboren en toen had ie dus ook 1 dag minder betaald verlof ofzoiets. Weet echt niet meer hoe het zit :@

Heb nog niet gebeld. Heb net wel even gedoucht en onder het douchen had ik nergens last van. Nu zit ik weer op de bank en begint het riedeltje weer van voren af aan.

Ze nemen niet in pijnlijkheid toe en ook niet in lengte dus daarom denk (hoop) ik vals alarm. Ja ik ben het zat dat klopt. Maar wat vetjes op buikbaby kan geen kwaad natuurlijk .. zo realistisch ben ik dan ook wel weer.
pi_164873148
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 18:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet? Dan heb je geen isofix neem ik aan. Ze stoppen dat er niet in om het vervolgens onbereikbaar te maken lijkt me zo.
Ja soms wel dus, voor 2006.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:03:25 #36
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164873400
of je doet het verkeerd? :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:07:15 #37
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164873500
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 14:02 schreef WupWup het volgende:

[..]

Mja, das ook nog een dingetje. Onze achterbank is door aan beide zijkanten een verhoging net te smal voor drie stoeltjes. Dus man gaat dat aanpassen (er bestaat een platte variant schijnbaar) en dan zou het wel moeten kunnen. Maar dan met isofix inderdaad. Gaan jullie allemaal voor maxi cosi of zijn hier ook Römerfans of nog andere merken?
Ik heb de cybex cloud Q geloof ik. Grote voordeel; heeft een ligstand. Kan niet zo in de auto maar wel op het kinderwagen onderstel. Dus geen issues met te lang in de autostoel of gezeul met de kinderwagenbak. Nadeel Cybex: zwaarder dan de maxi cosi.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:10:45 #38
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164873582
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 18:09 schreef Unihipili het volgende:
Voor Maxi Cosi met Isofix vastmaken moet ik in de stoelbekleding gaan snijden enzo. Schijnt wel makkelijk te zijn maar toch, gedoe :').
Wij moesten de isofix ook onder de bank vandaan peuteren :') Je kunt het laten doen, maar dan gingen ze idd in de bekleding snijden en uitsparing maken á 800,- terwijl dit niks gekost heeft en net zo goed werkt :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164873638
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 18:31 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja ik meen dat burdie (?) of iemand anders laatst hier laatst al had uitgelegd hoe het zat met die verlofdagen voor mannen. De eerste is in 2012 op zaterdag geboren dus volgens mij heeft mijn man toen geem verlofsagen gekregen. En de tweede is idd wat gm zegt op vrijdag geboren en toen had ie dus ook 1 dag minder betaald verlof ofzoiets. Weet echt niet meer hoe het zit :@

Heb nog niet gebeld. Heb net wel even gedoucht en onder het douchen had ik nergens last van. Nu zit ik weer op de bank en begint het riedeltje weer van voren af aan.

Ze nemen niet in pijnlijkheid toe en ook niet in lengte dus daarom denk (hoop) ik vals alarm. Ja ik ben het zat dat klopt. Maar wat vetjes op buikbaby kan geen kwaad natuurlijk .. zo realistisch ben ik dan ook wel weer.
duurden een minuut maar hoe lang zit er tussen? Bij mij duurden ze een minuut en zat 6-7 min tussen, dat was volgens vk te veel om voor ontsluiting te zorgen. Kon afnemen of doorzetten, puur afwachten. Gelukkig zette het door want ik had zo gebaald als die hele dag voorweeën voor niks waren geweest. Ik kan mij voorstellen dat je ook nog denkt laat maar ff wat vet kweken.
Succes, welke kant het dan ook op gaat!
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:15:38 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_164873681
Wij hebben geen isofix in onze volvo. Dus gordels. Werkt prima :Y

Twinkle, klinkt toch wel spannend! Maar hopelijk toch wel vals alarm nog :*
disclaimer
pi_164873787
Tussrn 16.45 en nu heb ik 36 harde buiken gehad (lang leve weeentimer :@ ) die gemiddeld 50-60 seconden aanhielden met tussenpozen van 2-4 minuten.

Maar nu sinds 18.45 nemen ze af .. er zit ongeveer 8 minuten tussen iedere keer en ze duren minder lang.

Mijn diagnose is vals alarm :Y
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:30:26 #42
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164873989
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Tussrn 16.45 en nu heb ik 36 harde buiken gehad (lang leve weeentimer :@ ) die gemiddeld 50-60 seconden aanhielden met tussenpozen van 2-4 minuten.

Maar nu sinds 18.45 nemen ze af .. er zit ongeveer 8 minuten tussen iedere keer en ze duren minder lang.

Mijn diagnose is vals alarm :Y
En wat zegt de vk? ;)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164874188
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:30 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

En wat zegt de vk? ;)
nog niks :D

die slaat me wel om de oren bij de volgende controle als ze dit hoort denk ik .. dan is het tijd zat om te vertellen denk ik :X :D

Maar toen straks dacht ik wel o jee als dit maar niet serieus wordt. Maar nu ... neuh .. voorwerk. Geen reden tot zorg :Y)
pi_164874748
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

nog niks :D

die slaat me wel om de oren bij de volgende controle als ze dit hoort denk ik .. dan is het tijd zat om te vertellen denk ik :X :D

Maar toen straks dacht ik wel o jee als dit maar niet serieus wordt. Maar nu ... neuh .. voorwerk. Geen reden tot zorg :Y)
Ik snap niet zo goed wat nou het probleem is van even bellen.
Want dat leek me in eerste instantie je vraag wat je moest doen, je neemt het wel serieus want weeëntimer en dan wuif je het nu maar weg.
En ondertussen wel zeggen dat de vk je om je oren geeft.
pi_164874812
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:00 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat nou het probleem is van even bellen.
Want dat leek me in eerste instantie je vraag wat je moest doen, je neemt het wel serieus want weeëntimer en dan wuif je het nu maar weg.
En ondertussen wel zeggen dat de vk je om je oren geeft.
+1
S. 2014
J. 2016
pi_164875004
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 18:31 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja ik meen dat burdie (?) of iemand anders laatst hier laatst al had uitgelegd hoe het zat met die verlofdagen voor mannen. De eerste is in 2012 op zaterdag geboren dus volgens mij heeft mijn man toen geem verlofsagen gekregen. En de tweede is idd wat gm zegt op vrijdag geboren en toen had ie dus ook 1 dag minder betaald verlof ofzoiets. Weet echt niet meer hoe het zit :@

Heb nog niet gebeld. Heb net wel even gedoucht en onder het douchen had ik nergens last van. Nu zit ik weer op de bank en begint het riedeltje weer van voren af aan.

Ze nemen niet in pijnlijkheid toe en ook niet in lengte dus daarom denk (hoop) ik vals alarm. Ja ik ben het zat dat klopt. Maar wat vetjes op buikbaby kan geen kwaad natuurlijk .. zo realistisch ben ik dan ook wel weer.
https://www.rijksoverheid(...)lof-en-partnerverlof
pi_164875225
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:00 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat nou het probleem is van even bellen.
Want dat leek me in eerste instantie je vraag wat je moest doen, je neemt het wel serieus want weeëntimer en dan wuif je het nu maar weg.
En ondertussen wel zeggen dat de vk je om je oren geeft.
Ze vroeg om advies toch? Dan is het nog haar keuze om het wel of niet op te volgen (ik zou wel gebeld hebben, maar dat maakt voor de keuze die Twink maakte niet uit).
pi_164875229
Mijn man krijgt na de bevalling vijf dagen betaald verlof, volgens zijn contract. :o Voor de bevalling dan nog calamiteitenverlof als het op een werkdag valt.
pi_164875260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:03 schreef Moppert het volgende:
of je doet het verkeerd? :D
Ik weet niet ik moet zelf nog eens goed kijken/voelen, maar bukken en shit dus dat liet ik doen (zonder dat ik meekeek).
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:27:06 #50
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164875276
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:24 schreef Cygne het volgende:
Mijn man krijgt na de bevalling vijf dagen betaald verlof, volgens zijn contract. :o Voor de bevalling dan nog calamiteitenverlof als het op een werkdag valt.
Hier ook! :D

En hij neemt daarna meteen (betaald) ouderschapsverlof op tot na de jaarwisseling O+
pi_164875342
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:27 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Hier ook! :D

En hij neemt daarna meteen (betaald) ouderschapsverlof op tot na de jaarwisseling O+
Tof he! O+ Ouderschapsverlof is niet doorbetaald. Maar hij werkt 4x9 en gaat straks ook nog 1 dag in de week thuiswerken. Ook prima. ^O^
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:50:12 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_164876000
Thuiswerken om bij het kind te zijn?
disclaimer
pi_164876524
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:50 schreef Stormqueen het volgende:
Thuiswerken om bij het kind te zijn?
Nee uiteraard niet. ;) Maar om wat er wat eerder weer te zijn ipv nog in de spits te moeten.

Hij werkt nu ook al wel regelmatig thuis en dan zie ik hem bij de lunch. :P

Hij heeft inderdaad wel collega's die 'thuiswerken' maar dan eigenlijk niet bereikbaar zijn want de kinderen. Niet handig. :N
pi_164876529
Doet J ook, komt weinig van werken op die dag, maar is een afspraak zodat zijn contract niet aangepast hoeft te worden. Zolang het werk af komt doen we het zo.

Maar in een reguliere baan (niet PhD) kan dat moeilijker denk ik...
Kwak
pi_164876693
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:06 schreef kwakz0r het volgende:
Doet J ook, komt weinig van werken op die dag, maar is een afspraak zodat zijn contract niet aangepast hoeft te worden. Zolang het werk af komt doen we het zo.

Maar in een reguliere baan (niet PhD) kan dat moeilijker denk ik...
Dat werkt dan inderdaad wat anders, denk ik.

Maar even voor de duidelijkheid. Het is niet de bedoeling dat hij thuis gaat werken om 'bij het kind te kunnen zijn' maar om een dag in de week niet zo vroeg weg te hoeven en laat terug te zijn.

Ik ben er zelf dan ook nog he. ;)
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:20:34 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_164876936
Hoe ga jij dat dan doen met werken, Cygne?
disclaimer
pi_164877186
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:20 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe ga jij dat dan doen met werken, Cygne?
Ik zit niet aan vaste tijden of zelfs dagen vast. Als het werk maar afkomt.

Ik ga straks waarschijnlijk wel minder werken, maar we moeten dat nog even invullen.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:42:35 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164877642
O my, mijn vriend was een kwartiertje later terug van de looptraining + ik hoor een sirene = stressss. Het idee alleen al dat hem wat overkomt en ik het alleen moet gaan doen :')

Tijd dat die hormonenkraan weer een beetje dichtgaat :D

Hij is thuis btw.
pi_164878637
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:42 schreef Quoi het volgende:
O my, mijn vriend was een kwartiertje later terug van de looptraining + ik hoor een sirene = stressss. Het idee alleen al dat hem wat overkomt en ik het alleen moet gaan doen :')

Tijd dat die hormonenkraan weer een beetje dichtgaat :D

Hij is thuis btw.
:D herkenbaar :')

Hoe is het met je slak?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:21:51 #60
269689 crew  Viv
pi_164878832
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:13 schreef Mies_poes het volgende:
Hoe is het met je slak?
:D Alsof ze die als huisdier gehouden heeft.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:32:05 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164879073
In een potje, deksel erop :P
Serieus: alles rustig.
pi_164879585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:32 schreef Quoi het volgende:
In een potje, deksel erop :P
Serieus: alles rustig.
Toch wel met gaatjes erin zodat hij nog kan ademen? :o :9

Ga maar slapen, de meeste bevallingen beginnen 's nachts toch? Of verzin ik nou weer dingen :') :+ #wishfulthinking :P
pi_164879741
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:00 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat nou het probleem is van even bellen.
Want dat leek me in eerste instantie je vraag wat je moest doen, je neemt het wel serieus want weeëntimer en dan wuif je het nu maar weg.
En ondertussen wel zeggen dat de vk je om je oren geeft.
Net gebeld en we gaan alsnog die kant op. In bed begon het gedonder weer maar dit keer erger als straks. Ik kreeg een aha erlebnis van hoe de bevalling bij Djenna begon. En ik heb een beetje schrik dat het bij nr 3 allemaal wat vlotter gaat als bij een eerste (wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn en misschien is het wel niks!) Zusje is onderweg voor de kinders. We gaan het zien!
pi_164879789
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Net gebeld en we gaan alsnog die kant op. In bed begon het gedonder weer maar dit keer erger als straks. Ik kreeg een aha erlebnis van hoe de bevalling bij Djenna begon. En ik heb een beetje schrik dat het bij nr 3 allemaal wat vlotter gaat als bij een eerste (wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn en misschien is het wel niks!) Zusje is onderweg voor de kinders. We gaan het zien!
Succes :*
S. 2014
J. 2016
pi_164879888
Succes Twinkle!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:14:03 #66
269689 crew  Viv
pi_164880280
Succes Twinkle!

quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:07 schreef Nouk84 het volgende:
Ik heb de cybex cloud Q geloof ik. Grote voordeel; heeft een ligstand. Kan niet zo in de auto maar wel op het kinderwagen onderstel. Dus geen issues met te lang in de autostoel of gezeul met de kinderwagenbak.
Nog even hierover: een autostoeltje in een ligstand is niet hetzelfde als (en dus geen volwaardig alternatief voor) plat liggen in de kinderwagenbak, want in die eerste zitten ze toch wat dubbelgevouwen.
pi_164880382
Spannend Twinkle, succes!!
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:26:52 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164880675
Die oranje lijkt wel een garnaaltje :D O+.



Succes Twink *O*
KuikenGuppy
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:52:45 #69
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164882955
Succes twinkle!
pi_164883308
Shit Twinkle! Succes
pi_164883964
Twinkle succes!
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 04:06:02 #72
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164884055
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 23:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
Succes Twinkle!

[..]

Nog even hierover: een autostoeltje in een ligstand is niet hetzelfde als (en dus geen volwaardig alternatief voor) plat liggen in de kinderwagenbak, want in die eerste zitten ze toch wat dubbelgevouwen.
Klopt, maar nog altijd beter dan opgevouwen zitten in de maxi cosi, rollend over het winkelcentrum voor meerdere uren (wat je heul vaak ziet). Ik heb niet de mogelijkheid lopend naar iets dergelijks toe te gaan, dus moet altijd beide meeslepen. Ik heb een grote auto, maar zelfs daarvoor is m'n auto net te klein (als ik meer wil meenemen dan alleen dat).

Succes Twinkle!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164884114
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 04:06 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Klopt, maar nog altijd beter dan opgevouwen zitten in de maxi cosi, rollend over het winkelcentrum voor meerdere uren (wat je heul vaak ziet). Ik heb niet de mogelijkheid lopend naar iets dergelijks toe te gaan, dus moet altijd beide meeslepen. Ik heb een grote auto, maar zelfs daarvoor is m'n auto net te klein (als ik meer wil meenemen dan alleen dat).

Succes Twinkle!
Het is niet alleen de houding die de maxicosi voor dit doel ongeschikt maakt, maar vooral ook de bewegingsbeperking van de armen en benen (en hoofd).

Twinkle succes!
pi_164884149
We waren rond 3 uur vannacht weer thuis maar toen wilde ik alleen nog slaaaaapen dus vandaar toen geen update.

Wat ik al vermoedde, valt het allemaal nog onder voorwerk. Wel regelmaat in duur en tussenpozen, maar niet in sterkte. Dat het er dan minstens 10 in een uur zijn is een beetje jammer. Misschien is dat de veroorzaker van de eerste paar centimeters ontsluiting. Ze konden zich vanwege de regelmaat wel voorstellen dat ik dacht dat het begonnen was. Iedereen ervaart weeen anders en er zijn ook vrouwen bij die in een vloek en een scheet zonder al teveel drama hun kind uitpoepen, zeker een 3e.

Gezien het feit dat ik maandag 37 weken ben wad er opzich geen stress. Alle dagen die ik voor maandag zou bevallen zou het kindje wel in het zkh moeten blijven.. that's it. Wil niet zeggen dat het binnen nu en een paar dagen staat te gebeuren. Kan prima zijn dat ik de 40 weken (of langer!) Gewoon vol maak.

Stomme mindfuck. Ik zei al.. ik bel de volgende keer pas als mijn vliezen gebroken zijn of bij persdrang :+
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:10:54 #75
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164884151
Wow, Twinkle, ik ben benieuwd.

Ik heb een voldragen kindje in mijn buik O+ Dat vind ik toch wel heel speciaal eigenlijk! Ofwel: mijn UD :s)

Edit: Oh zie nu je update. Hopelijk kun je nog een beetje bijslapen vandaag. Uiteindelijk fijn dat beebz nog ff kan blijven zitten.
pi_164884154
Mijlpaal der mijlpalen Quoi *O*
pi_164884179
Gefeliciteerd Quoi. Toch bijzonder om te halen.

Twinkle, ik heb idioot veel voorwerk gehad bij de 2e. Geloofde dan ook niet toen het echt was begonnen dat het zou doorzetten (was toen 41 weken...)
Succes, is inderdaad een enorme mind fuck :o

Hier vooral moe, soms nergens last van en dan ineens, boem, niet vooruit te branden. Heb gisteren een extra dutje gedaan :')
pi_164884244
Quoi, 40 weken, dat is toch zeker bijzonder! 8-)

Twinkle, wat spannend en fijn dat baby nog even zit.
pi_164884255
Fijn dat het niks was Twinkle.

Quoi 40 weken! *O*

Klinkt alsof je prima weet wat je doet Nouk, en zolang je geen uuuuren gaat shoppen....

Hier 30 weken vandaag! Serieus ver :P jammer alleen dat mn bekken serieus gecrasht is.
S. 2014
J. 2016
pi_164884560
Heftig voorwerk Twinkle! :{

Quoi, mijlpaal der mijlpalen voor jou O+ *O* ga je zo nog even lekker sporten?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:52:32 #81
269689 crew  Viv
pi_164885092
Hoera Quoi! *O*

Twinkle20 fijn dat je weer thuis bent. Een derde bevalling kan inderdaad heel snel verlopen vanaf het moment dat je zeker weet dat het écht begonnen is, dus goed dat je gebeld had.
pi_164886242
Quoi! Wauw raar idee dat die van mij al een halve week oud is en jij nog zwanger bent :o laat die baby van jou maar komen!

Update over die van mij: overdag slapen is lekker en 's nachts mama wakker houden ook. Hopelijk draait hij dat snel om want dit is echt minder leuk. Maar als hij dan midden in de nacht op je borst zo lekker ontspannen ligt maakt dat ook wel wat goed.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:08:36 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164888358
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 08:58 schreef Mies_poes het volgende:
Heftig voorwerk Twinkle! :{

Quoi, mijlpaal der mijlpalen voor jou O+ *O* ga je zo nog even lekker sporten?
Geloof het of niet, maar: JA!

Ik ben dus gaan MiB'en. Aangezien er (niet zoals door mij verwacht) niets gebeurde vannacht en de zaterdagochtendroutine zó fijn is, ben ik gewoon gegaan. Mijn vriend mee, op het terras. Mocht het niet lukken of er iets gebeuren, dan zou ik hem gewoon opzoeken. Maar het was niet nodig. Wel een tikkeltje overactieve inval-trainster, maar ik ben heeeeel goed in 'nee' zeggen geworden :P ("nee, dat doe ik niet") en weet inmiddels goed wat wel of niet kan. Erna heerlijk saamp aan de koffie op het terras c_/

Voel mijn banden nu wat meer dan anders, mijn rug zeurt een beetje, dus dit was écht de laatste keer. Er rommelt hier en daar wel wat, dus ik ga lekker 'in ruste', weer een beetje afwachten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:13 schreef Nazil het volgende:
Quoi! Wauw raar idee dat die van mij al een halve week oud is en jij nog zwanger bent :o laat die baby van jou maar komen!

Update over die van mij: overdag slapen is lekker en 's nachts mama wakker houden ook. Hopelijk draait hij dat snel om want dit is echt minder leuk. Maar als hij dan midden in de nacht op je borst zo lekker ontspannen ligt maakt dat ook wel wat goed.
Gek hè? ;) Andersom zo gek dat jij al zo'n kleintje daar hebt!
pi_164888617
Hier ook nog een update. Laptop was stuk :(

R. doet het goed, hij is ontzettend goed gelukt :7 wel is zijn dagnachtritme nog omgedraaid. Dus ook hier gezelllige knuffelnachten O+ helaas ook met af en toe flink krampjes

Verder is de eerste week omgevloooogen dus ik probeer echt heel bewust genieten, zelfs van de nachten :Z O+ O+ O+

Geniet allemaal van jullie zwangerschap en sterkte voor degenen met de laatste loodjes :* tot in het babytopic!
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:54:13 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164889282
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:20 schreef Fieder het volgende:
Hier ook nog een update. Laptop was stuk :(

R. doet het goed, hij is ontzettend goed gelukt :7 wel is zijn dagnachtritme nog omgedraaid. Dus ook hier gezelllige knuffelnachten O+ helaas ook met af en toe flink krampjes

Verder is de eerste week omgevloooogen dus ik probeer echt heel bewust genieten, zelfs van de nachten :Z O+ O+ O+

Geniet allemaal van jullie zwangerschap en sterkte voor degenen met de laatste loodjes :* tot in het babytopic!
Leuk om van je te horen! Succes met de knuffelnachten O+ Tot snel!
pi_164890170
Klinkt als een fijne ochtend Quoi!

Ik ben al de hele dag behoorlijk misselijk en daardoor lukt drinken ook niet zo goed. Alsof de hormonen de goede doordeweekse dagen aan het compenseren zijn ofzo..
pi_164890385
Wat klinkt dat heerlijk Quoi O+ Dat rommelen is spannend he? Ik ben een stuk minder ver dan jij en ik denk al bij elk pijntje: 'oh zou het?'

Leuk van je te horen Fieder :) tot in het babytopic!

Wij hebben een heerlijke nacht in het hotel gehad, lekker in het zwembad gelegen en twee keer in de jacuzzi O+
Net geluncht met mijn schoonzusje en het broertje van mijn vriend en hen gevraagd peetoom en -tante te worden en dat doen ze O+ heel fijn dat dat geregeld is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mies_poes op 27-08-2016 15:30:42 ]
pi_164890483
Fijn mies dat je het zo fijn hebt gehad *O*
pi_164891091
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Fijn mies dat je het zo fijn hebt gehad *O*
Thx O+
Is bij jou alles weer rustig?
pi_164891202
Ik dacht ook bij alles wat anders voelde 'zou het?' en vervolgens had ik bij mijn inleiding pas vrij laat door dat het toch echt begonnen was :D het is ook gek, en spannend, dat rommelen.
pi_164891297
Wauw Mies, dat klinkt erg goed :)

Mooie mijlpaal Quoi O+ Ben benieuwd wanneer het echt gaat starten.

Twinkle, lijkt me prima dat je gebeld hebt, ik zou de volgende keer ook gewoon weer bellen hoor, beter een keer te veel dan te weinig.

Voorweeën ken ik ook wel, bij mijn jongste dochter had ik regelmatig dat ik 's avonds harde buiken en krampen had. Nog niet zo regelmatig en kort op elkaar dat ik dacht dat het echt serieus was maar ben vaak genoeg naar bed gegaan met het idee dat ik vast die nacht wakker zou worden van het echte werk. En dat begon rond 37 weken, ben door gegaan tot 41 weken :o
pi_164891419
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:15 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Thx O+
Is bij jou alles weer rustig?
Mja die harde buiken komen soms en gaan ook weer.
Mijn man vroeg het straks toevallig ook nog. Ik zei: ik doe gewoon alsof ik niet zwanger ben en als het verrekkes pijn gaat doen dan meld ik me wel :7 .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164891713
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mja die harde buiken komen soms en gaan ook weer.
Mijn man vroeg het straks toevallig ook nog. Ik zei: ik doe gewoon alsof ik niet zwanger ben en als het verrekkes pijn gaat doen dan meld ik me wel :7 .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ik... Ging je tweede bevalling ook snel?
pi_164892040
Nee tweede bevalling werd een inleiding op mijn verzoek bij
40+5. Toen ook al weken van tevoren veel voorwerk en ontsluiting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164892164
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 16:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee tweede bevalling werd een inleiding op mijn verzoek bij
40+5. Toen ook al weken van tevoren veel voorwerk en ontsluiting.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed dat je er met een fijn gevoel op terug kijkt. Is er iets af te leiden van de tijd die je over de tweede bevalling hebt gedaan, hoe dat voor een derde zal zijn?

In onze hotelkamer stonden trouwens bekertjes en een van die bekertjes had ik op m'n tet gezet om te kijken of 'ie groter dan m'n tepel zou zijn of niet ( :') ). Had m'n geld ingezet op dat ik een kleinere tepel had, maar niets was minder waar. Bekertje was veel kleiner dan m'n tepel. Shocking
pi_164892535
Eng he :D .. pannekoektieten :D

Ik heb er geen onderzoek op nageslagen dus ik heb echt geen idee hoe dat statistisch zit.. hoe snel een 2e/3e/100e bevalling verloopt t.o.v. een eerste bevalling.

Maar mijn boerenverstand zegt dat het sneller gaat omdat de baan al is gemaakt zeg maar :+
maar het zal er misschien ook wel aan liggen hoe groot je kindje is ofzo.. geeeeen idee!

En ik heb ook weleens gehoord dat zo'n 3e ooit echt een pain in the ass kan zijn qua bevalling ondat echt alles tegen zit wat maar tegen kan zitten. Geloof dat ze daar zelfs een uitdrukking voor hebben maar kan even niet komen op welke dan.

Maja hoe je het ook wrndt of keert.. eruit komen zal ze :Y)
pi_164896525
Zeg, zijn jullie allemaal gesmolten, of ligt iedereen synchroon te bevallen?

Dat waren nogal wat voorweëen dag, Twink! Weet idd nog dat ik heel langd acht dat je ging bevallen met Boaz ivm je gebroken vliezen, maar dat ie maar niet kwam :) Hopelijk wordt je niet verkouden, want die derde nies je er vast zo uit ;)

Miespoes, klinkt schandalig heerlijk, dat hotel :D

Ik was gister babyknuffelen, een klein ventje van 9 dagen oud. Oh my wat zijn die klein zeg, kan me niet voorstellen dat wij straks weer zo'n frummeltje krijgen O+ En hij was zo zacht O+ En die arme moeder was zo uitgeput nog steeds, en vroeg of ik hem even vast kon houden zodat ze kon eten. Heb dus een half uur mogen knuffelen en snuffelen. Nu kan ik echt niet wachten tot buikbaby komt O+ Heb al mijn draagdoeken "afgestoft" en de nieuwe rekbare zitten in de was, dus ik ben er klaar voor. Maar we wachten nog wel 10 weken hoor. Wil eerst nog meer puinruimen in huis.
pi_164897923
Oh Room wat heerlijk klein nog O+

Mijn vriend is op een feest van zijn surfclub en stuurt de hele tijd appjes met de vraag hoe het gaat O+ schattig.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:13:16 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164898190
Sja, weinig te melden, vandaar rustig :P

Nu lekker buiten zitten in de koelte en nu pas honger. Dus aan de pizza en meegenieten met het feestje in de tuin hieronder w/

Room wat fijn! Ik stel me telkens bij die pasgeboren guppies voor dat er nu een vaak nog affer exemplaar in mijn buik zit :o

Mies, brave vent ;)

Twink, druktemaker :P Benen bij elkaar jij!
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:27:36 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164898572
Wij hadden/hebben vanavond een staatfeest/bbq. Zelf georganiseerd, dus daar waren we ff druk mee :+. Nu net kuiken in bed gelegd, en ik twijfel of ik ook zal gaan slapen of nog even terug ga naar het feest. Maar alles doet me pijn, dus de eerste optie klinkt eigenlijk het aantrekkelijkst :').
KuikenGuppy
pi_164899412
Wat is het geworden, Burd?

Quoi, uitgerekende datum *O* :o . Superleuk dat je gewoon bent gaan sporten! Zien ze vaker iemand op of na haar UD of was je een unicum?

En wat een spannend nachtje, Twink! Fijn dat het voorwerk was, kan je kindje nog wat spekkies kweken. Maar hopelijk gaat dit niet te vaak gebeuren. 45 min naar het ziekenhuis is ook wel erg ver!
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:05:34 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164899572
Ik lig in mijn badjas op de bank en ga zo slapen :Y). De buurtjes snappen ook best dat ik niet de fitste meer ben (al vond een van de kinderloze overburen dat ik met nog 8 weken te gaan nog niet mocht klagen over laatste loodjes :')).
KuikenGuppy
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:07:10 #103
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164899624
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:00 schreef marel88 het volgende:
Quoi, uitgerekende datum *O* :o . Superleuk dat je gewoon bent gaan sporten! Zien ze vaker iemand op of na haar UD of was je een unicum?
Bijna iedereen wel :) Al was ik nu de enige van ons 'klasje' (zijn met z'n drieeën vandaag uitgerekend). Ik snap het ook heel goed dat zij niet kwamen. Maar voor mij voelde het als een fijne afleiding.

Daardoor ben ik wel mijn hele bewuste gevoel van 'ik voel hier iets' of 'ik voel daar iets' kwijt. En dat is maar goed ook, want het kan gewoon nog ff duren. Al heb ik wel gezegd tegen de trainster: niet tot volgende week. Dan is hij er wel :)
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:09:29 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164899703
Ik lees nu je spoiler pas Twink... Die ruggenprik vond ik ook tegelijkertijd de hel als de hemel op aarde :'). Vond het zetten ook heel pijnlijk.
KuikenGuppy
pi_164899767
Goeie keus, Burd. En al snappen ze het niet :6

Ik heb de vorige keer ook tot bevalling (met 40.6) geyogaat, juist fijn als het nog kan!
pi_164900384
Er zit hier in de stad niks a la mom in balance ofzo, echt jammer. Quoi, ik vind je wel stoer dat je gewoon nog staat te sporten!
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:13:08 #107
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164901450
Dat is jammer WupWup! Iets yoga-ish dan?

Burd, stomme overburen zijn stom :{

Anders begin je je bevalling met een bijna totaalruptuur .... in je onderbeen :{ Poes vloog uit met stoeien en ik trok mijn been terug in een reflex. Au.

Afijn, ik ga aan den tuk!
pi_164905297
Hello? Geen nachtploeg of zondagochtend-veel-te-vroeg-ploeg?

Ik kan niet meer slapen. Mn kind is veel te actief, ik kan me draai niet vinden en ik heb last van een zeurende onderrug. Kennelijk begint mn lichaam toch aardig in de zwangerstand te raken. Tot 1,5 week terug had ik eigenlijk nergens last van.

Afgelopen week was ik 4 dagen in Londen en er gingen mensen voor me opstaan in de metro O+ Zo lief! En kennelijk zie ik er inmiddels zwanger uit :)
  zondag 28 augustus 2016 @ 08:04:22 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164905494
Mogge Ooi ;)
Stiekem wel fijn, zo'n druk jongetje in je buik, toch?

Om 8 uur buiten zitten met je kop koffie, telt dat ook? Heerlijk trouwens! Wel een paar keer wakker geweest, maar snel weer ingedommeld.
pi_164905623
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:09 schreef Burdie het volgende:
Ik lees nu je spoiler pas Twink... Die ruggenprik vond ik ook tegelijkertijd de hel als de hemel op aarde :'). Vond het zetten ook heel pijnlijk.
Ik had zelf mijnlenzen uit op dat moment en dan ben ik dus zo blind als een mol :+ ... maja moet je geen vent bij je hebben die live verslag staat te doen dat het 'zonne grote naald is jonguh wel 10 cm!' Want dat helpt dan ook niet echt :+

Ooi ik was de hele nacht nachtploeg door jongste die echt de slaap niet kon vatten door de hitte. Ik heb mezelf plechtig beloofd dat er voor die 3 bloedhete dagen per jaar in ons nieuwe huis airco wordt aangelegd :') . En toen sliepen ze eindelijk... begon het hier ineens keihard te onweren. Zat ikzelf rechtop in bed :')

En mijn man nog grappig proberen te zijn. 'Goh ik ben er vannacht maar 1 keer uit gehoeven voor Boaz. Het gaat echt wel beter volgens mij.'

Ja schat ... die andere 26 keer ben ik er maar uit gegaan want jij lag in coma :')

Pfff ik zou eigenlijk het liefst vandaag met de kindjes naar het zwembad gaan maar durf niet meer zo goed :{ . Straks breken mijn vliezen en komt al die tattie in het water. Zouden jullie dat nog aandurven met (morgen) 37 weken? :o
pi_164905657
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:34 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik had zelf mijnlenzen uit op dat moment en dan ben ik dus zo blind als een mol :+ ... maja moet je geen vent bij je hebben die live verslag staat te doen dat het 'zonne grote naald is jonguh wel 10 cm!' Want dat helpt dan ook niet echt :+

Ooi ik was de hele nacht nachtploeg door jongste die echt de slaap niet kon vatten door de hitte. Ik heb mezelf plechtig beloofd dat er voor die 3 bloedhete dagen per jaar in ons nieuwe huis airco wordt aangelegd :') . En toen sliepen ze eindelijk... begon het hier ineens keihard te onweren. Zat ikzelf rechtop in bed :')

En mijn man nog grappig proberen te zijn. 'Goh ik ben er vannacht maar 1 keer uit gehoeven voor Boaz. Het gaat echt wel beter volgens mij.'

Ja schat ... die andere 26 keer ben ik er maar uit gegaan want jij lag in coma :')

Pfff ik zou eigenlijk het liefst vandaag met de kindjes naar het zwembad gaan maar durf niet meer zo goed :{ . Straks breken mijn vliezen en komt al die tattie in het water. Zouden jullie dat nog aandurven met (morgen) 37 weken? :o
Heb je het idee dat ze zich vandaag gaat melden? Het kan natuurlijk altijd maar het kan morgen ook in de supermarkt gebeuren.
S. 2014
J. 2016
pi_164905659
Ik hou niet van het zwembad dus nee :+ Maar denk het wel, voelde me toen nog helemaal niet hoogzwanger. Of ik het in combinatie met voorwerk zou durven denk ik niet... Maar ik ben een watje :P

Ik voelde gelukkig niets van de ruggenprik. Hij moest wel even zoeken, blijkbaar had ik nogal veel vocht in mijn rug. "Ik kan er putjes induwen" zei de anesthesist. Ik lag wel bloot daar, dat vond ik wat minder prettig :+ Maar ja zie die man toch nooit meer :')
pi_164905708
Nee vandaag gaat er niks gebeuren. Na wat ik vrijdag heb gevoeld (wat dus 'niks' voorstelde ga ik het pas serieus nemen als ik op zijn kop sta van de pijn. Heel af en toe een harde buik but that's it. Dat wordt een 40-weken kindje denk ik :Y)

Zal eens informeren of we vanmiddag na de middagdut ergens in de buurt kunnen zwemmen :Y)
pi_164905839
Ik ben morgen 38 weken en, afhankelijk van of er iemand meegaat, ga ik morgen zwemmen. Je kunt moeilijk nog vijf weken binnen blijven omdat je vliezen eventueel kunnen breken. Zou mij geloof ik ook geen reet interesseren waar die breken :D
  zondag 28 augustus 2016 @ 09:18:53 #115
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164905868
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 08:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee vandaag gaat er niks gebeuren. Na wat ik vrijdag heb gevoeld (wat dus 'niks' voorstelde ga ik het pas serieus nemen als ik op zijn kop sta van de pijn. Heel af en toe een harde buik but that's it. Dat wordt een 40-weken kindje denk ik :Y)

Zal eens informeren of we vanmiddag na de middagdut ergens in de buurt kunnen zwemmen :Y)
Je weet dit natuurlijk wel maar je weet nooit wanneer het gaat beginnen. Bij de bevalling van S zat ik 's ochtends aan het ontbijt, niks aan de hand. Half uur later: pats, gebroken vliezen.

Ik zou gewoon gaan zwemmen trouwens. De kans dat je bevalling begint met gebroken vliezen is geloof ik 10%, de kans dat het dan ook gebeurt voor je 37 weken bent is nog kleiner en dat het precies gebeurt in het zwembad is piepklein. Je kan nog moeilijk misschien wel 5 weken helemaal niks doen omdat 'het elk moment kan gebeuren' :)
  zondag 28 augustus 2016 @ 09:22:22 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164905893
Ik heb ook altijd een snel scenariootje in mijn hoofd. "Dan ga ik daar en daar even zitten of desnoods op de wc zitten en bel mijn pa/ma (die woont het dichtste bij) en laat me naar huis brengen." We doen ook wel veel meer samen hier (als hij thuis is), dat vind ik wel zo prettig.

En dan nog breken die vliezen bij zo'n klein percentage. Lekker gaan zwemmen Twink! Ik ben niet zo'n zwemmer, maar als je ervan houdt (of de kids ;) ): doen :)
pi_164905923
Ja dat dacht ik idd ook .. kans dat ze uberhaupt breken is al klein. Kans datvze met nog geen 37 weken breken nog kleiner. De kans dat ze net op dat moment breken is nog kleiner als dat ik de staatsloterij win geloof ik haha.

Echt grote uitstapjes zie ik nu niet meer zitten (ook lichamelijk niet) maar idd.. zelfde geldt zit ik nog 5 weken aan huis gekluisterd ... mijn man hoeft niet te werken dus dan moeten we het er maar even van nemen. Komende week sta ik er overdag weer grotendeels alleen voor.
  zondag 28 augustus 2016 @ 10:01:13 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164906244
En ja hoor, ik heb dikke enkels. Maak ik dat ook eens mee :P
pi_164907048
Voetjes omhoog Quoi! Lijkt me shit dat vocht vasthouden.

Nog even iets: waarom moeten je borsten er in het begin al zo vanaf knallen als ze pas over 7-8 maanden aan de bak moeten? :X
Vriend zei heel droog: nou wie weet hoe erg het dan nog gaat worden... :o :{
  zondag 28 augustus 2016 @ 12:01:24 #120
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164908298
Ach, pas vanaf vandaag, dan mag ik niet klagen :)

Tweedle, het gevoel alsof ze eraf vallen hè? Heb het ook gehad in het begin. Het hield weer op en is eigenlijk tot op heden niet teruggekomen (wel groei!). Aan het begin moet die hele fabriek natuurlijk nog worden aangezwengeld oiv oestrogeen/progrsteron boost, denk ik.

Gogo, ben je weer een beetje bijgetukt?

Wij hebben gewoon in harmonie schoongemaakt samen vanmorgen. Moet niet gekker worden!

Straks maar even kijken bij swim4cancer, dat start in het centrum van Delft en dan is de energie wel weer op.
pi_164908445
Zo ... heerlijk gezwommen :)

Mijn Pamela en Anderson groeiden in de dagen na de bevalling nog even vrolijk een cupmaat erbij :D door de stuwing. Omdat ik geen bv gaf waren ze snel weer pre preggie formaat. Maar net als je denkt dat het niet groter kan veranderen ze in meloenen :D
pi_164908586
Heb je geen vocht gekregen van het schoonmaken dan, Quoi?

Fijn dat het zwemmen goed ging Twinkle!

Ik heb zonder zwanger al meloenen helaas :+
Ik zie serieus op tegen die groei. Zal me niks verbazen als ik nachtmerries krijg over dat ik mijn kind smoor tijdens de borstvoeding :')
pi_164908737
Wauw Quoi, in harmonie schoonmaken? Dat is ons nog nooit gelukt :D

Die tetten blijven bijzondere dingen he? De mijne zijn inmiddels drie cupmaten gegroeid en groeien gestaag verder :') heb nog maar 1 beha die soort van past, al komen m'n tepels er wel uit :+

Ik heb sinds een tijdje al tintelingen in mijn ene arm, het gevoel alsof 'ie slaapt. Eerst alleen af en toe en vandaag continu en soms wordt het erger (dan zit er even geen gevoel meer in). Waar dat dan weer goed voor is :?
pi_164908853
Mijn tetten zijn amper gegroeid. 1 maat ofzo. Of eentje misschien anderhalf :7.
pi_164908989
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:26 schreef Mies_poes het volgende:
Wauw Quoi, in harmonie schoonmaken? Dat is ons nog nooit gelukt :D

Die tetten blijven bijzondere dingen he? De mijne zijn inmiddels drie cupmaten gegroeid en groeien gestaag verder :') heb nog maar 1 beha die soort van past, al komen m'n tepels er wel uit :+

Ik heb sinds een tijdje al tintelingen in mijn ene arm, het gevoel alsof 'ie slaapt. Eerst alleen af en toe en vandaag continu en soms wordt het erger (dan zit er even geen gevoel meer in). Waar dat dan weer goed voor is :?
Arm of hand?
S. 2014
J. 2016
pi_164909232
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Arm of hand?
Sorry, hand.
pi_164911031
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:49 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Sorry, hand.
En dan je duim, wijswinger, middelvinger en ringvinger?

Kan carpaal tunnelsyndroom zijn, door de zwangerschap en de warmte zet alles uit en kan je een beknelling krijgen in de carpale tunnel, gaat vaak na de bevalling snel over.
S. 2014
J. 2016
  zondag 28 augustus 2016 @ 15:14:10 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164914019
Mies, wat GM zegt :) Ja, en in harmonie schoonmaken. That's a first. Ik heb koketterig met een plumeau rondgelopen en meneer de rest gedaan. Dikke enkels waren al. Ik dacht het gister ook al te voelen, dus komt niet daardoor Tweedle :)

Wij gingen ff kijken bij swim4cancer, waar Maarten vd Weijden aan meedeed. Mooi evenement. Helemaal mooi omdat we vooraf ergens een kraamkadowinkeltje ontdekten met allerlei poepige zelfgemaakt spul, helemaal onze smaak!

Nu konden we ook zelf iets laten maken en hebben we een opdracht gegeven voor een mobiel met poesjes en 2 belletjes, in de kleuren die we wilden. Mét houten bevestigingsding. Zaterdag ophalen :o O+ Ge-wel-dig!

Zou 'ie er dan al zijn? Die gedachten + de start van de zwemwedstrijd, een pasgeboren baby in een wagen en een boerenkapel. Genoeg voor mij om het niet droog te houden :'( :D :')
pi_164915623
Thx Gm en Quoi, fijn dat ik die ook kan afstrepen :')

Wat een speciaal idee Quoi, dat je mannetje er dan misschien (hopelijk) al is O+
pi_164915973
Quoi dat klinkt leuk zeg die mobiel O+ Zou extra O+ zijn als je hem zaterdag al meteen boven je baby kunt hangen!

Sterkte met de tintelingen Mies, hopelijk wordt het minder met het minder warme weer :)
pi_164917437
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 16:09 schreef Mies_poes het volgende:
Thx Gm en Quoi, fijn dat ik die ook kan afstrepen :')

Wat een speciaal idee Quoi, dat je mannetje er dan misschien (hopelijk) al is O+
Als t heel erg is kun je zo'n polsbeschermer halen die je gebruikt bij skaten. Is namelijk t zelfde als de brace die ik kreeg vd arts.
S. 2014
J. 2016
pi_164918572
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:26 schreef Mies_poes het volgende:
Wauw Quoi, in harmonie schoonmaken? Dat is ons nog nooit gelukt :D

Die tetten blijven bijzondere dingen he? De mijne zijn inmiddels drie cupmaten gegroeid en groeien gestaag verder :') heb nog maar 1 beha die soort van past, al komen m'n tepels er wel uit :+

Ik heb sinds een tijdje al tintelingen in mijn ene arm, het gevoel alsof 'ie slaapt. Eerst alleen af en toe en vandaag continu en soms wordt het erger (dan zit er even geen gevoel meer in). Waar dat dan weer goed voor is :?
Ik hoor hier helemaal niet, maar lurk mee wat voor aanwas er in het volgende topic komt ;)
Die tintelende hand/vingers had ik vooral na de bevalling. Leek wel een zenuwbeklemming, en had er wat schrik voor. Uiteindelijk lijkt het iets hormonaals ofzo te zijn geweest, want ik heb er nu geen last meer van.

*Ik ga weer terug naar de baby's*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164919831
Pfff, ik heb wat bloedverlies, stelt niet heel veel voor maar ik ben er toch wel van geschrokken. Wat wordt je daar onzeker van zeg... -O-
  zondag 28 augustus 2016 @ 19:35:45 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_164920053
Och wat vervelend thistle. Hopelijk is het een eenmalig iets. Bloedverlies is zenuwslopend!
disclaimer
pi_164920097
Zeker zenuwslopend. Nu om het kwartier naar de wc om te kijken wat de status is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 augustus 2016 @ 19:45:55 #136
269689 crew  Viv
pi_164920325
Wat rot Thistle, hopelijk heeft het niks te betekenen. :*
pi_164921042
He shit Thistle -O- wanneer heb je een echo?

Wij zijn net met de rolstoel naar een foodtruckfestival in de stad geweest. Lekker om er weer even uit te zijn :)
pi_164921140
Volgende week maandag. Omdat ik in een medisch traject zit kan ik wel wat laagdrempeliger bellen voor extra echo's enzo maargoed, ik weet niet of dat echt zo nodig is. Hangt er denk ik vanaf hoe erg ik me er druk over ga maken.
Bij mijn oudste dochter ook gehad en toen zeiden ze dat ik gewoon had moeten bellen als ik me druk maak.

Foodtrucks, lekker. En heel fijn dat je er even uit bent geweest :)
  zondag 28 augustus 2016 @ 20:46:26 #139
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164921994
Ik hoop ook dat het iets eenmaligs was thistle!

Hier een aantal uur op een gratis festival gestaan.. Heel gezellig maar nu ben ik gebrooooken whehe. Pootjes omhoog en op de bank dus ^O^
pi_164922080
Oh, wat naar, Thistle... Fingers crossed voor jou!
pi_164923255
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:19 schreef Thistleweed het volgende:
Volgende week maandag. Omdat ik in een medisch traject zit kan ik wel wat laagdrempeliger bellen voor extra echo's enzo maargoed, ik weet niet of dat echt zo nodig is. Hangt er denk ik vanaf hoe erg ik me er druk over ga maken.
Bij mijn oudste dochter ook gehad en toen zeiden ze dat ik gewoon had moeten bellen als ik me druk maak.

Foodtrucks, lekker. En heel fijn dat je er even uit bent geweest :)
Als je je heel druk gaat maken zou ik dan zeker even bellen :Y hopelijk was het eenmalig :*
  zondag 28 augustus 2016 @ 21:25:52 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_164923779
Hebben er hier mensen ervaring met ischias en is het normaal dat het met 14 weken al toeslaat? Ik heb sinds een paar dagen regelmatig zenuwscheuten vanuit mijn onderrug naar mijn linkerbil. Centrum van de pijn zit linkse in onderrug. Het lijkt vaag op de spitklachten die ik ooit had, maar die straalden niet zo specifiek naar mijn linkerkant door.
Of hoort ischias meer pijn door het hele been te doen?
disclaimer
pi_164923966
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 21:25 schreef Stormqueen het volgende:
Hebben er hier mensen ervaring met ischias en is het normaal dat het met 14 weken al toeslaat? Ik heb sinds een paar dagen regelmatig zenuwscheuten vanuit mijn onderrug naar mijn linkerbil. Centrum van de pijn zit linkse in onderrug. Het lijkt vaag op de spitklachten die ik ooit had, maar die straalden niet zo specifiek naar mijn linkerkant door.
Of hoort ischias meer pijn door het hele been te doen?
Ik heb het bij M ook gehad, ook redelijk vroeg, al weet ik niet meer precies wanneer. Het ging nog wel weer over na een paar weken trouwens.
pi_164923985
Twinkle had dat bij Boas heel erg volgens mij..
S. 2014
J. 2016
  zondag 28 augustus 2016 @ 21:39:09 #145
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164924401
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 21:25 schreef Stormqueen het volgende:
Hebben er hier mensen ervaring met ischias en is het normaal dat het met 14 weken al toeslaat? Ik heb sinds een paar dagen regelmatig zenuwscheuten vanuit mijn onderrug naar mijn linkerbil. Centrum van de pijn zit linkse in onderrug. Het lijkt vaag op de spitklachten die ik ooit had, maar die straalden niet zo specifiek naar mijn linkerkant door.
Of hoort ischias meer pijn door het hele been te doen?
:W ben er een tijdje voor naar fysio geweest die mijn bil masseerde en dat werkte wisselend maar nooit pijnvrij. En vanwege niet goed verzekerd mee gestopt. Niet echt hoopgevend maar het doet steeds meer pijn bij mij -O-
  zondag 28 augustus 2016 @ 21:47:31 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_164924736
Wisselende ervaringen dus. Maar de symptomen wijzen op ischias? Zal morgen de fysiotherapeut maar eens bellen :)
disclaimer
  zondag 28 augustus 2016 @ 21:48:22 #147
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164924766
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 21:25 schreef Stormqueen het volgende:
Hebben er hier mensen ervaring met ischias en is het normaal dat het met 14 weken al toeslaat? Ik heb sinds een paar dagen regelmatig zenuwscheuten vanuit mijn onderrug naar mijn linkerbil. Centrum van de pijn zit linkse in onderrug. Het lijkt vaag op de spitklachten die ik ooit had, maar die straalden niet zo specifiek naar mijn linkerkant door.
Of hoort ischias meer pijn door het hele been te doen?
*meld* al vanaf week 15 thuis met zwangerschapsischias :W

Begon hier ook met pijn scheuten daarna constante pijn in heel mn been. Nu weer scheuten en gewoon algehele verrotheid :p
Nu na 4,5 uur staan op een festival kan ik vrij weinig meer :')
pi_164926060
Hier ook vanaf die termijn last. Een paar weken meer last en nu weer een paar weken veel minder. Fijn is anders, maar ook weer niet zo veel last dat ik er verder iets mee gedaan heb.
  zondag 28 augustus 2016 @ 22:28:51 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164926493
Thistleweed, ik hoop dat het bij 'gewoon' een bloeding blijft. Als je je rot blijft voelen, gewoon even bellen morgen hoor!

Balen dat je last hebt SQ. En anders kan de fysio bij een intake ook wel iets zeggen over of het ischias is of niet. Klopt het dat je nu lekker vakantie hebt?

Beroerde paar uurtjes achter de rug. Bekken, rug, maagzuur, darmen, ribben. Even het hele pakket in my face. Maar het waren dan ook een paar actieve dagen.

Zie nu dat ik ipv donderdag, dinsdag alweer naar de vk moet. 'Afwachten' tot donderdag voelde als do-able (dan zal hij er wel zijn), alleen dinsdag is het echt zó. Dat zal dan toch een korte controle worden, aangezien ze evt strippen pas na 41w doen. Doorverwijzing naar gyn (standaard na 41w) zal ook wel nog niet worden gepland. Ik hoop toch echt echt echt echt dat de hele poppenkast niet nodig is. Zoals jullie merken: ik ben ongeduldig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 28-08-2016 23:15:22 ]
pi_164929702
Ik snap je ongeduld Quoi! Was het gemiddelde voor een eerste kind niet 40+5 oid? Ik hoop dat je baby snel komt en de hele poppenkast niet nodig is.
Elke keer als ik je username type vraag ik me af waar hij vandaan komt trouwens :P Het is een Vietnamese naam haha

Ik had vanaf 8 weken steken in mijn bil, maar dat ging op een gegeven moment weg. Ben er nooit voor naar de dokter geweest, dus weet verder ook niet wat het was.
pi_164930464
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 21:25 schreef Stormqueen het volgende:
Hebben er hier mensen ervaring met ischias en is het normaal dat het met 14 weken al toeslaat? Ik heb sinds een paar dagen regelmatig zenuwscheuten vanuit mijn onderrug naar mijn linkerbil. Centrum van de pijn zit linkse in onderrug. Het lijkt vaag op de spitklachten die ik ooit had, maar die straalden niet zo specifiek naar mijn linkerkant door.
Of hoort ischias meer pijn door het hele been te doen?
Ja hoi :{ Bij nr 1 last gehad met fysio vanaf week 22. Het ging toen over met verlof (lees: rust). Bij nr 2 amper last gehad en nu bij nr 3 dus wel weer. Staan is funest, net als slenteren. Veel zitten, letten op je houding (geen hoge hakken, voeten plat op de grond als je op een stoel zit etc) en fysio ter ondersteuning.
pi_164931644
Ik kwam nog even jompelen voor Quoi's mijlpaal! (+2 :( hopelijk komt hij snel :* )

Vervelend, SQ. Hopelijk voor jou een succesverhaal.

Verder ben ik het even kwijt, straks weer werken na 6 weken vakantie. :) Heb er wel zin in, even weer bezig met mijn hersenen in plaats van met alleen maar rennen achter een dreumes aan. :P Wel even afkloppen hoor, met 18 weken inmiddels ( *O* ) gaat dat nog meer dan prima en ik hoop zo dat het zo mag blijven gaan!
pi_164931843
ik ben vandaag 38 weken *O* vannacht veel menstruatiekrampjes gehad. Straks weer lekker ontspannen in het bubbelbad O+

Ennnnnn meldplicht voor Twinkle! *O*
pi_164932285
Twinkle wat fijn, meldplicht!!
Oh, Mies Poes, een bubbelbad, ik ben jaloers.
Selvaria, wat fijn dat het nog zo lekker gaat met 18 weken, genieten :)

Hier geen bloed meer gezien dus ben wel gerustgesteld :) Voelde me wel behoorlijk geradbraakt vanochtend, misselijk en beroerd. Stond ook nog eens voor niets op school omdat ze vandaag helemaal geen les hebben }:| Maargoed, de kids nu voor de tv geparkeerd en dan zien we wel hoe we de dag vandaag door gaan komen.
pi_164932632
He fijn Thistle :* Was al benieuwd hoe het met je ging.
Feli met je 38 weken Mies *O*

Vanmiddag gaan we naar de intake van de vk! :s) Ben nu 6 weken denk ik, dus zal vooral bij praten blijven en afspraak maken voor de echo.
pi_164932701
Leuk Tweedledee, ben benieuwd wat uiteindelijk jouw ud wordt, zal niet veel schelen met die van mij :)
  maandag 29 augustus 2016 @ 09:51:06 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164932928
Succes vandaag, Thistle! Ik heb ook een "hoe overleef ik deze dag?"-dag vandaag; met een peuter die van alles wil en een lichaam dat niks meer wil :') en mijn man komt morgenavond pas weer thuis. Gelukkig komt er vanavond oppas (terwijl ik naar Gym ga - niet dat ik iets kan doen, maar soit) en morgen zit kuiken bij de gastouder.

In bad klinkt lekker Mies :9, ik ga zo eens kijken of kuiken er voor te porren valt een tijdje op zijn kamer te spelen terwijl ik ook bubbel 8-).
KuikenGuppy
pi_164933201
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 12:01 schreef Quoi het volgende:


Gogo, ben je weer een beetje bijgetukt?
Ja hoor, heb een rustig weekend gehad. Vandaag weer aan het werk, maar duik vanmiddag gewoon weer een uurtje m'n nest in indien nodig. Gisteren de toekomstige ooms en tantes verteld dat ze oom/tante worden, ik ben de eerste die zwanger is, de reacties waren heel erg uitgelaten, superleuk. :D

Thistleweed en Burdie: succes met de dag vandaag!

Tweedledee: veel plezier met de intake! Vond het zelf best bijzonder zo'n eerste keer. Het werd er nog echter van!
pi_164934002
Nou he, dat lijkt mij ook. Ben er beetje nerveuzig van :)

Hoe heb je het verteld Gogo, nog iets speciaals gedaan?

Succes met de dag doorkomen Burdie :)
pi_164934052
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 09:29 schreef Thistleweed het volgende:
Leuk Tweedledee, ben benieuwd wat uiteindelijk jouw ud wordt, zal niet veel schelen met die van mij :)
Wanneer is die van jou? Ik heb zelf 24 april berekend.
pi_164934221
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:00 schreef Tweedledee het volgende:

Hoe heb je het verteld Gogo, nog iets speciaals gedaan?

Nee, gewoon gezegd dat ik leuk nieuws had en zwanger ben. Voor de ouders hadden we er wel over nagedacht, heb mijn moeder bijvoorbeeld wol cadeau gedaan met de vraag of ze iets leuks wilde haken voor over zeven a acht maanden.

Wanneer vertellen jullie het eigenlijk op het werk? Gelukkig heb ik geen last van mijn zwangerschap tijdens het werk, dus op zich is er geen noodzaak om het snel te vertellen. Maar het is misschien ook wel fijn als in ieder geval een teamleider het weet..
pi_164934489
Pittig dat je man pas morgenavond weer terug is Burdie. Ik ga zo een poging doen om op pad te gaan. Misschien dat ik me dan ook beter voel.

Tweedle, ik heb 22 april berekend :) Ik ben benieuwd wie straks als eerste een baby heeft O+

Ik heb het wel verteld maar meer omdat ik de vorige zwangerschap veel last had van stressklachten door de combinatie van werkdruk en vermoeidheid door de zwangerschap. Ik wilde nu voorkomen dat ik eerder uitval door klachten.
  maandag 29 augustus 2016 @ 12:58:41 #163
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_164936326
Thistle, heel erg fijn dat het bloeden gestopt is!

Gogo, ik heb het met 13 weken aan mijn collega's verteld. Maar zodra ik wist dat ik zwanger was heb ik het met de arbeidshygiënist en bedrijfsarts besproken ivm risicovolle werkzaamheden. Het advies wat hun samenstellen moest ik namelijk per direct opvolgen. Om die reden hadden mijn collega's ook al een vermoeden ;)
Het was voor mij dus inderdaad wel fijn maar ook een must dat er iemand op de hoogte was zodat bepaalde werkzaamheden vermeden konden worden.

Over bilpijn gesproken, sinds vorige week heb ik er ook last van ;( .
Rechts was echt fel en mijn been viel ook echt kort even uit. Links deed me meer denken aan een verrekte spier waar je niet bij kan om te masseren ofzo, maar dan toch weer anders. Het was meer aanwezig. Gelukkig al een dag of 2 geen last meer...
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_164937727
War rot van het bloedverlies, Thistle. Gelukkig is het weer gestopt.

Hoe ging de intake, Tweedle?

Wat veel dames met ischias. Dat lijkt me echt heel rot.

Ik had vandaag de termijnecho. We hebben een UD!
Berekend op 10 weken en 2 dagen, UD 25 maart.

Peuter was mee en kreeg het ook goed mee. Zei ineens bij de balie tegen de dame 'ik krijg een broertje of zusje! :o '

Nu zit ik in dubio wanneer we het de opa's en oma's gaan vertellen. Ik wilde eigenlijk na de combinatietest, maar we gaan er volgend weekend heen. Ik denk niet dat peuter het stil kan houden.

Aan de andere kant ben ik dan ook al 11 weken, wordt misschien wel eens tijd :+
  maandag 29 augustus 2016 @ 15:15:14 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164939531
Twink? Quoi? Eresh? Is de meldplicht afgeschaft?
KuikenGuppy
pi_164939768
Goede echo voor Savvy! *O*

En Burdie, mocht je in bad van Kuiken? :D

Ik voel me een beetje een sukkel :@ net naar de verloskundige geweest en weer helemaal goedgekeurd gelukkig. Heb het alleen wel al gehad over strippen met veertig weken, omdat ik het lichamelijk gewoon niet meer trek. Eten en drinken pakken gedurende de dag is eigenlijk al te veel en familie woont allemaal verweg dus kan ook niet helpen. Dat bekken is gewoon echt op.
Gelukkig wil ze zeker strippen met veertig weken dus dat vind ik heel fijn. Misschien dat ik het niet eens laat doen, maar het idee dat het kan vind ik al heel fijn :) Maar stiekem voel ik me een klein kind die niet kan wachten om haar cadeautje uit te pakken :@ het is alleen niet zo.
  maandag 29 augustus 2016 @ 15:28:37 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164939799
Heb het nog niet geprobeerd, ik ga zo ;).

En in jouw geval zou ik exact hetzelfde doen Mies!
(Ik ga zelfs woensdag al bespreken vanaf wanneer ze zouden willen strippen, wmb zelfs voor de ud... ik wil alles op alles zetten om inleiden met 42 weken te voorkomen)
KuikenGuppy
pi_164940016
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 15:28 schreef Burdie het volgende:
Heb het nog niet geprobeerd, ik ga zo ;).

En in jouw geval zou ik exact hetzelfde doen Mies!
(Ik ga zelfs woensdag al bespreken vanaf wanneer ze zouden willen strippen, wmb zelfs voor de ud... ik wil alles op alles zetten om inleiden met 42 weken te voorkomen)
Oh in jouw geval snap ik het ook helemaal! Hoop dat ze er voor open staan voor de ud al te strippen.
Hoe gaat het met jou? Heb je je kop al wat meer uit het zand gehaald?
  maandag 29 augustus 2016 @ 15:44:20 #169
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164940146
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 15:15 schreef Burdie het volgende:
Twink? Quoi? Eresh? Is de meldplicht afgeschaft?
Present hoor. Doe mijn best om een beetje afleiding te zoeken en niet teveel te focussen, anders vind ik het echt niet leuk. Net mega-tuk gedaan mnommnom :O
  maandag 29 augustus 2016 @ 15:53:03 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164940362
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 15:38 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Oh in jouw geval snap ik het ook helemaal! Hoop dat ze er voor open staan voor de ud al te strippen.
Hoe gaat het met jou? Heb je je kop al wat meer uit het zand gehaald?
Ja, ik moet wel... we gaan woensdag de bevalling doorspreken bij de vk :'). Ik heb alleen nog niet in het ziekenhuis durven gaan praten :@ maar ik weet ook nog niet precies in welk ziekenhuis ik wil bevallen, ik hoop eigenlijk op advies van de vk daarin.
KuikenGuppy
pi_164941210
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 15:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, ik moet wel... we gaan woensdag de bevalling doorspreken bij de vk :'). Ik heb alleen nog niet in het ziekenhuis durven gaan praten :@ maar ik weet ook nog niet precies in welk ziekenhuis ik wil bevallen, ik hoop eigenlijk op advies van de vk daarin.
Goed van je!
Stapje voor stapje, eerst de bevalling met de vk doorspreken en daarna met het ziekenhuis gaan praten. Lijkt me een prima volgorde.
Je doet het goed Burdie :*

Ik heb net in mijn negen maanden dagboek geschreven en moest toen even keihard huilen. Er stonden vragen als 'wat vond jij het mooiste aan zwanger zijn en wat het moeilijkste'. Toen besefte ik even dat ons meisje nu nog zo veilig in mijn buik zit en ik haar kan beschermen tegen de grote boze buitenwereld, zodra de bevalling begint begint ook het grote loslaten en daar zie ik stiekem enorm tegenop. Het idee ook dat ik haar dan met de buitenwereld moet delen...
Nu nog maar even extra genieten van haar in mijn buik O+
pi_164946370
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 15:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, ik moet wel... we gaan woensdag de bevalling doorspreken bij de vk :'). Ik heb alleen nog niet in het ziekenhuis durven gaan praten :@ maar ik weet ook nog niet precies in welk ziekenhuis ik wil bevallen, ik hoop eigenlijk op advies van de vk daarin.
Welke keuzes heb je, hoever mag het rijden zijn? Je wou niet naar meander toch?
  maandag 29 augustus 2016 @ 21:14:44 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164949456
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 19:38 schreef Sull het volgende:

[..]

Welke keuzes heb je, hoever mag het rijden zijn? Je wou niet naar meander toch?
Nee, liever niet nog eens Meander. Ik kan anders nog naar Tergooi in Baarn of Diak in Utrecht.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 augustus 2016 @ 21:17:42 #174
269689 crew  Viv
pi_164949585
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:28 schreef Mies_poes het volgende:
Ik heb net in mijn negen maanden dagboek geschreven en moest toen even keihard huilen. Er stonden vragen als 'wat vond jij het mooiste aan zwanger zijn en wat het moeilijkste'. Toen besefte ik even dat ons meisje nu nog zo veilig in mijn buik zit en ik haar kan beschermen tegen de grote boze buitenwereld, zodra de bevalling begint begint ook het grote loslaten en daar zie ik stiekem enorm tegenop. Het idee ook dat ik haar dan met de buitenwereld moet delen...
Nu nog maar even extra genieten van haar in mijn buik O+
Aww :*

Hier net terug van de vk, ze ligt gelukkig niet meer in stuit. 8-)
pi_164949692
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, liever niet nog eens Meander. Ik kan anders nog naar Tergooi in Baarn of Diak in Utrecht.
Baarn heeft geen tergooi toch? Alleen poli meander? Bedoel je niet blaricum/hilversum?
Mag ik vragen waarom je niet (nog eens) naar het meander wilt? Weet je voorgeschiedenis niet zo goed natuurlijk. Woon zelf in Utrecht, onze voorkeur gaat naar het Diak, maar ik kom oorspronkelijk uit omgeving Baarn en wil mijn opties openhouden 😉 daarbij komt dat een vriendin van me in Baarn woont en tussen meander en tergooi twijfelt!
  maandag 29 augustus 2016 @ 21:36:22 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164950344
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:20 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Baarn heeft geen tergooi toch? Alleen poli meander? Bedoel je niet blaricum/hilversum?
Mag ik vragen waarom je niet (nog eens) naar het meander wilt? Weet je voorgeschiedenis niet zo goed natuurlijk. Woon zelf in Utrecht, onze voorkeur gaat naar het Diak, maar ik kom oorspronkelijk uit omgeving Baarn en wil mijn opties openhouden 😉 daarbij komt dat een vriendin van me in Baarn woont en tussen meander en tergooi twijfelt!
Ehhh, Blaricum bedoel ik inderdaad :). Begint ook met een B :P.
Ik denk dat ik je beter even een PM kan sturen, 't is best een lang verhaal ;).
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 augustus 2016 @ 21:40:22 #177
269689 crew  Viv
pi_164950470
Die Utrecht-keuzestress hier altijd. ;) Ik woon straks in een stadje waarbij ik al blij ben dat er überhaupt één ziekenhuis is.
  maandag 29 augustus 2016 @ 21:54:31 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164951063
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
Die Utrecht-keuzestress hier altijd. ;) Ik woon straks in een stadje waarbij ik al blij ben dat er überhaupt één ziekenhuis is.
Jij kunt in een half uur anders ook best ver komen hoor ;).
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 augustus 2016 @ 21:59:06 #179
269689 crew  Viv
pi_164951278
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:54 schreef Burdie het volgende:
Jij kunt in een half uur anders ook best ver komen hoor ;).
Ja, of gewoon in 6 minuten naar dat streekziekenhuisje. :Y) Maar ik heb dan ook geen eerdere ervaringen die meespelen.
  maandag 29 augustus 2016 @ 21:59:56 #180
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164951318
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, of gewoon in 6 minuten naar dat streekziekenhuisje. :Y) Maar ik heb dan ook geen eerdere ervaringen die meespelen.
Op de fiets w/
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 augustus 2016 @ 22:01:03 #181
269689 crew  Viv
pi_164951365
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:59 schreef Quoi het volgende:
Op de fiets w/
Start ik gewoon een familietraditie, moet mijn dochter het later ook. O+
pi_164951718
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee, liever niet nog eens Meander. Ik kan anders nog naar Tergooi in Baarn of Diak in Utrecht.
Of het wkz!
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:12:25 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164951768
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:10 schreef WupWup het volgende:

[..]

Of het wkz!
Klopt, maar dat werd mij (dus in mijn specifieke situatie) door mijn vk afgeraden ;).
KuikenGuppy
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:14:56 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_164951840
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 21:59 schreef Quoi het volgende:

[..]

Op de fiets w/
ik had de heenweg makkelijk op de fiets kunnen doen, maar het is zo jammer dat je op de terugweg steeds over je zadel heen zakt -O-
disclaimer
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:17:53 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_164951922
Gogo, ik heb het mijn baas bij 10 weken verteld wegens mijn voortgangsgesprek (en goal-setting voor de rest van het jaar). De rest bij 12 weken.

Burd, hopelijk komt er snel een goed plan waar je achter staat :*

Savvy, fijn van de goede echo! O+ mocht jij je dochter meenemen? Hier wordt dat streng afgeraden.
disclaimer
pi_164951924
Doelen jullie op meander in A'foort? Ik woon hier net en zou daar dan dus heengaan, maar niet als er iets niet oke is natuurlijk...

Afspraak bij vk was fijn :) Veel info en over twee weken vitaliteitsecho gepland.
Voelt wel alsof ik nu echt mee doe :7
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:20:59 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164952040
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:17 schreef Tweedledee het volgende:
Doelen jullie op meander in A'foort? Ik woon hier net en zou daar dan dus heengaan, maar niet als er iets niet oke is natuurlijk...

Afspraak bij vk was fijn :) Veel info en over twee weken vitaliteitsecho gepland.
Voelt wel alsof ik nu echt mee doe :7
Woon je in Amersfoort? Gezellig :). En niks mis met Meander hoor! Prachtig en gloednieuw ziekenhuis. Ik heb er zelf alleen een nare ervaring op gedaan waardoor ik liever uitwijk naar een andere plekje :).
KuikenGuppy
pi_164952188
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:17 schreef Stormqueen het volgende:
Gogo, ik heb het mijn baas bij 10 weken verteld wegens mijn voortgangsgesprek (en goal-setting voor de rest van het jaar). De rest bij 12 weken.

Burd, hopelijk komt er snel een goed plan waar je achter staat :*

Savvy, fijn van de goede echo! O+ mocht jij je dochter meenemen? Hier wordt dat streng afgeraden.
Ja, meenemen vonden ze geen probleem (zelfs meegeweest naar de inwendige echo). Termijnecho was wel bij de vk zelf, is dat misschien het verschil? Voor de combinatietest moeten we wel naar een echocentrum, toch maar even navragen of peuter dan ook wel mee mag.
Waarom wordt het afgeraden eigenlijk?
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:28:48 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_164952314
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:24 schreef Savvy. het volgende:

[..]

Ja, meenemen vonden ze geen probleem (zelfs meegeweest naar de inwendige echo). Termijnecho was wel bij de vk zelf, is dat misschien het verschil? Voor de combinatietest moeten we wel naar een echocentrum, toch maar even navragen of peuter dan ook wel mee mag.
Waarom wordt het afgeraden eigenlijk?
Omdat een kind af kan leiden van het moment, dat is voor ouders lastig maar voor de echoscopist ook in het werk belemmerend (met wellicht meetfouten tot gevolg).
En omdat kinderen het als eng kunnen ervaren.
Sommige kinderen handelen het heel prima maar het is niet altijd goed in te schatten, vandaar dat ze het liever niet hebben.
disclaimer
pi_164952378
Simpelgezegd om 2 redenen.

Echo's kunnen lang duren en donkere kamer. Ze gaan zich vervelend en dat betekent concentratieverlies voor iedereen.

Nog vervelender is het als men een afwijking vindt. Kinderen merken het wel als hun ouders emotioneel worden.

Bij mijn praktijk mag het niet.

Edit: Waar ik eigenlijk voor kwam was nieuws van Thistle. Wat fijn dat het gestopt is!
pi_164952661
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Woon je in Amersfoort? Gezellig :). En niks mis met Meander hoor! Prachtig en gloednieuw ziekenhuis. Ik heb er zelf alleen een nare ervaring op gedaan waardoor ik liever uitwijk naar een andere plekje :).
Wat vervelend voor je! Kan me voorstellen dat je dan nu liever ergens anders heen gaat. Leuk om een plaatsgenoot te treffen hier, ik ken verder nog niemand in Amersfoort op de buren na :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 augustus 2016 @ 22:48:38 #192
269689 crew  Viv
pi_164953066
Bij de nekplooimeting en 20-wekenecho mocht ik behalve mezelf maximaal 2 personen meebrengen en alleen volwassenen. Bij mijn eigen verloskundige geen idee, kinderen meebrengen was hier niet aan de orde (behalve dan die in mijn buik). ;)
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:50:56 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164953165
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
Bij de nekplooimeting en 20-wekenecho mocht ik behalve mezelf maximaal 2 personen meebrengen en alleen volwassenen. Bij mijn eigen verloskundige geen idee, kinderen meebrengen was hier niet aan de orde (behalve dan die in mijn buik). ;)
Hoefde je die niet thuis te laten? :o
Hier mogen kinderen bij de echo bij de vk wel mee, maar naar het echocentrum niet.
KuikenGuppy
pi_164953365
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik had de heenweg makkelijk op de fiets kunnen doen, maar het is zo jammer dat je op de terugweg steeds over je zadel heen zakt -O-
Ik moest hardop lachen... mental image... :D

Wij hebben Saar 2x meegenomen maar voor haar is het saai en zelf krijg je niet alles mee omdat je haar in de gaten wil houden.

Heeft Twinkle zich nog niet gemeld? Of heb ik er overheen gelezen.

Mijn zoon lijkt fan van lily allen te zijn. Hele buik op stelten.. :')

Morgen weer controle en groeiecho. Ben benieuwd.
S. 2014
J. 2016
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:59:19 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164953449
Nope, geen Twink nog. Of Eresh. Of Soof ;). Maar die laatste is al 3 dagen niet meer online geweest.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 augustus 2016 @ 23:07:25 #196
269689 crew  Viv
pi_164953682
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:50 schreef Burdie het volgende:
Hoefde je die niet thuis te laten? :o
Zou wel awkward zijn, lege buik op de echo: "Ja, ik mocht toch geen kinderen meebrengen? :{w "
pi_164954736
*meld*

Op wat harde buiken na niks spannends te melden!
Soms echt het idee dat de kleine dwars door mijn buik (ala alien) naar buiten komt...nondeju dat doet dan zeer!

Verder duimen draaien dat het rustig blijft tot aan de geplande datum! Kijk er erg naar uit.
Morgen gesprek met verpleegkundige...vermoed over de keizersnede...en vrijdag weer gynaecoloog.
Ondertussen als een bezetene mijn geboorte bord aan het afverven _O_
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164955219
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat werd mij (dus in mijn specifieke situatie) door mijn vk afgeraden ;).
Oeh, dan word ik wel heel benieuwd waarom ;)
pi_164955492
Even een beetje bijgelezen:

Thistle fijn dat het gestopt is!

Hier nu bijna 38 weken. Het begint spannend te worden! Ik merk wel dat ik het vervelend vind worden dat iedereen nog even op de koffie wil komen, nu het nog kan. :@ Heel lief allemaal hoor, maar laat me gewoon met rust. Klink ik al egoïstisch? :D

Vanaf vandaag het bed alvast op klossen gedaan en een zeiltje onder het hoeslaken gelegd. Goeiedag, wat is het bed dan ineens hoog. Scheelt wel dat ik lang ben, anders had ik toch echt een opstapje nodig. :D

Kinderen mogen hier trouwens wel mee naar de controles, behalve de medische echo's in het ziekenhuis (combinatietest en 20w echo) Snap ik volkomen.
:)
pi_164955607
En waar blijft Klaas Vaak met z'n zand? :{
:)
pi_164955824
Kweenie misschien onderweg naar jou, ik werd na een uurtje wakker van het kriebelende zand denk ik. Nu ga ik weer de nacht inwijden tot een uur of 8 ofzo :D.

Zeiltje onder hoeslaken? Mag het dan eerst ff wat koeler worden? Ik drijf nu al weg.
pi_164957119
Ik zal eens informeren of peuter wel mee mag naar het echocentrum.
Wel lastig als dat niet kan, want ik heb niet veel oppasmogelijkheden zo doordeweeks. Geen familie in de buurt en vriendinnen werken allemaal.
Dat zou dan betekenen dat man niet mee kan :{

Bij de VK gaat het erg goed met peuter erbij. Ze hebben genoeg speelgoed zowel in de wachtkamer als in de spreekkamer, dus die hoor je eigenlijk niet meer. En anders kan man zich even met peuter bemoeien.
pi_164957152
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:30 schreef Theeleuter het volgende:

Edit: Waar ik eigenlijk voor kwam was nieuws van Thistle. Wat fijn dat het gestopt is!
O+

Wij nemen de kids niet mee. Ben veel te bang dat er iets mis zou zijn. Ze weten ook nog niet dat ik zwanger ben.
pi_164957154
Savvy, weet niet of je peuter naar't kdv gaat? F kan ik woensdag een uurtje laten spelen daar terwijl wij naar de echo praktijk gaan :)
pi_164957173
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 06:42 schreef Fazzoletti het volgende:
Savvy, weet niet of je peuter naar't kdv gaat? F kan ik woensdag een uurtje laten spelen daar terwijl wij naar de echo praktijk gaan :)
Op een andere dag dan hij normaal gaat? Dat is misschien wel een goed idee om even te informeren of dat kan. Bedankt!
pi_164957257
Een andere dag ja :) Nu zijn ze altijd heel flexibel bij ons kdv, dus superfijn. Ze hebben wel gekeken of het past qua aantal leidsters en kinderen natuurlijk :)
pi_164957356
[klaagmodus aan]argh ![/klaagmodus uit]
:P
pi_164957392
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 07:25 schreef Unihipili het volgende:
[klaagmodus aan]argh ![/klaagmodus uit]
:P
Watskeburt?
pi_164957517
Ja zware zwangerschap, niet slapen, niet kunnen liggen zitten staan lopen. Dan te heet dan te koud, geen kleding meer hebben wat past of fijn zit, misselijk en niet kunnen eten maar toch doen en er beroerder en prikkelbaarder van worden etc etc etc. Niks nieuws inmiddels maar het soms even heel erg zat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 30-08-2016 10:00:14 ]
pi_164957694
Pffff, dat klinkt ook wel erg vervelend Uni. Oprecht de laatste loodjes.

Ligt de baby nog erg hoog?
pi_164957734
Ja, lekker m'n maag masseren enzo maar wel al ingedaald vanaf 30 weken.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:54:13 #212
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164958025
Zijn d'r weer. 40w3d en Epke (zo noemt mijn familie hem) zit er nog in.

Wisten jullie al dat ik binnen anderhalve week een zoon heb? O+

Ik heb met terugwerkende kracht respect voor Fieder: 11 dagen voorbij de UD, zie ik net! :o Ik vind het echt niet makkelijk, deze dagen. Maar naast de ongemakken die zwaarder worden is het ook vooral een mindset, merk ik. Elke dag de knop weer om.

Eind van de ochtend langs de vk, daar kijk ik wel naar uit :) Meneertje is verdacht rustig, dus een checkup is even fijn.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:57:16 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164958060
Ook zoiets: ik koop voor mezelf (of krijg) elke keer een hele lekkere douche-olie of iets anders leuks, "voor tijdens de laatste loodjes". En nu gaat die telkens weer op omdat het wat langer duurt. Intussen zit ik hier dus al twee weken met decadent (after)douchespul en dure tijdschriften :+
pi_164958062
Sterkte voor degene die het hier nodig hebben :*

Quoi ik al maanden :@ gewoon omdat het kan. Rituals en weleda en collistar O+
pi_164958078
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 08:54 schreef Quoi het volgende:
Zijn d'r weer. 40w3d en Epke (zo noemt mijn familie hem) zit er nog in.

Wisten jullie al dat ik binnen anderhalve week een zoon heb? O+
Soms komen ze pas met 43 weken hoor..
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:00:52 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164958105
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 08:57 schreef Nazil het volgende:
Sterkte voor degene die het hier nodig hebben :*

Quoi ik al maanden :@ gewoon omdat het kan. Rituals en weleda en collistar O+
Dat zijn de fijne merken :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 08:58 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Soms komen ze pas met 43 weken hoor..
Je hebt verdomd veel geluk dat je niet naast me zit.

Iemand nog iets leuks/opbeurends?
Zou Rady nog van haar handige opblaaszitzak omhoog zijn gekomen na de GP van België?
pi_164958260
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 08:58 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Soms komen ze pas met 43 weken hoor..
Meestal niet.
pi_164958265
_O-

Mijn mannetje heeft vannacht voor het eerst een hele nacht in z'n eigen wiegje geslapen O+ en ik ook weer een hele nacht in eigen bed O+
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:18:56 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164958310
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:14 schreef Nazil het volgende:
_O-

Mijn mannetje heeft vannacht voor het eerst een hele nacht in z'n eigen wiegje geslapen O+ en ik ook weer een hele nacht in eigen bed O+
Dat is een jompel waard! *O* Hoe doe je dat? Weet ik dat alvast.
pi_164958376
Quoi, gisteren nog een verslag gelezen van een geboortefotograag. Mevrouw beviel met 42 weken en 5 dagen thuis in bad. Succes met de laatste loodjes.

Lisa is hier van de week wel meegeweest naar de echo en volgens haar was het een meisje want ze had een jurkje aan haha.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_164958382
Ja hoi meld met baby in buik. Heb effe twee ontzettende off days gehad ongeveer zoals unihuppelepip beschreef, inclusief allemaal irrationele gedachten.

Heb mijn eerste whatsapp ook al binnen met de vraag of ik al bevallen ben. Allemaal vast lief en goed bedoeld hoor. Maar heb whatsapp van mijn telefoon gesmeten want ik heb echt totaal geen zin in dat soort nieuwsgierig gedoe. Mensen horen wel als het zover is.

Wil gewoon met rust gelaten worden en dat kind zo snel mogelijk uit mijn buik
:@

Sq ik meen me te herinneren dat ik idd met een week of 12 al last kreeg van ischias bij Boaz. Heel lang mee gelopen. Fysio en osteopaat konden het enigszins verlichten maar is pas in het prille begin van deze zwangerschap door een doortastende fysio verholpen. Bleek ook nog een of ander heel klein lullig spiertje ergens in mijn bil knoepievast te zitten en dat heeft ze met een paar behandelingen verholpen. Daarna nooit meer last gehad ^O^

Ik ga maar weer verder broeden ofzo :')

Quoi ja sommige vrouwen vinden het heerlijk om zwanger te zijn en daar kan het ze niet lang genoeg bij duren. Echt zwaar respect voor Fieder _O_
Snap je nu mijn opluchting dat ze me bij Boaz met 40+5 inleidden? :') .. ik was er echt zo klaar mee. Was strippen een optie voor je?
pi_164958392
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:18 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat is een jompel waard! *O* Hoe doe je dat? Weet ik dat alvast.
gelijk wegleggen naar de bv en niet denken 'oh wat lekker dat hij nog ff op mij slaapt'
pi_164958478
Fijn Nazil! *O*

Heel fijn dat je baby niet meer in stuit ligt Vivi. Maakt het allemaal nèt even iets makkelijker :P

Oh en kusjes voor Twinkle :*

Ik zag laatst een documentaire van een vrouw die met 50 weken zwangerschap nog enorm genoot van haar dikke buik :o
Dit helpt Quoi vast.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:34:27 #224
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164958522
Thanks Mies! :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:24 schreef Sam1993 het volgende:
Quoi, gisteren nog een verslag gelezen van een geboortefotograag. Mevrouw beviel met 42 weken en 5 dagen thuis in bad. Succes met de laatste loodjes.
Wow.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Snap je nu mijn opluchting dat ze me bij Boaz met 40+5 inleidden? .. ik was er echt zo klaar mee. Was strippen een optie voor je?
Dat snap ik zeker :Y
Vanaf 41w mag er gestript worden hier. En als ze het vanmorgen aanbiedt, mag ze met alle liefde aan de gang, maar denk ik niet dat het veel effect gaat hebben, dus daar vaar ik maar niet op.

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:25 schreef Nazil het volgende:

[..]

gelijk wegleggen naar de bv en niet denken 'oh wat lekker dat hij nog ff op mij slaapt'
Ik hoor het al. Jullie leren elkaar goed kennen O+ Fijn, zo'n nacht!
pi_164958669
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:00 schreef Quoi het volgende:

[..]

Je hebt verdomd veel geluk dat je niet naast me zit.

_O-

Ik hoop dat je mannetje snel komt quoi. Wachten duurt lang maar het is het zo waard O+
Nog even volhouden :*
pi_164958679
:* voor twink
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:52:57 #227
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164958752
:* voor quoi en twink. Ik hoop dat jullie baby's snel komen!
pi_164958902
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:00 schreef Quoi het volgende:

Je hebt verdomd veel geluk dat je niet naast me zit.
Als je in mijn schoenen stond had je dat niet gezegd :s).
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:11:33 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164958969
Ik draag al een tijdje geen schoenen meer. Slippers O+

Thnx Ikke & Sproetjes!
pi_164958974
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:06 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Als je in mijn schoenen stond had je dat niet gezegd :s).
Jeetje. Wat is er met jou aan de hand?
pi_164959108
Quoi! Het duurt nu echt echt echt niet lang meer!Kan me zo voorstellen dat je er klaar mee bent. Fijn dat je eind van de ochtend weer en check-up hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_164959121
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:06 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Als je in mijn schoenen stond had je dat niet gezegd :s).
Verkeerd gelezen... nvm
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:25:30 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164959186
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:24 schreef Sam1993 het volgende:
Quoi, gisteren nog een verslag gelezen van een geboortefotograag. Mevrouw beviel met 42 weken en 5 dagen thuis in bad. Succes met de laatste loodjes.
Mooi verhaal was dat O+.

Ik zit op de bank te wachten op de nieuwe Poets, die zou om 10 uur hier zijn -O-. En mijn bekken voelt of 'ie elk moment uit elkaar kan vallen. Kuiken is gelukkig een dagje weg, dus ik kan het op mijn eigen tempo doen vandaag.
KuikenGuppy
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:36:08 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164959312
Wat ik trouwens nog wilde zeggen; ik snap helemaal dat mensen ongeduldig zijn als de UD in zicht komt of zelfs actieloos voorbij is gegaan. Maar die UD is maar een richtlijn hè, de meeste kinderen (96%) worden niet op die datum geboren. Het kan prima tot 42 weken duren, en zelfs nog langer (al beginnen veel ziekenhuizen dan met bangmakerij om te kunnen inleiden).
Een kind komt als een kind komt, en ik merk de laatste tijd een soort trend om iedereen vanaf 37 weken toe te wensen dat je hoopt dat het niet lang meer duurt. Dat maakt niet dat het wachten minder lang duurt of minder zwaar wordt, vaak in tegendeel...
En dit bedoel ik helemaal niet persoonlijk naar iemand toe, het viel me de laatste tijd alleen op.
KuikenGuppy
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:03:26 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164959732
Voor mij was het het gevoel na 40 weken dat ze af was en eruit mocht komen.
En die bangmakerij is m.i. erg terecht, ik heb twee keer in kennissenkring meegemaakt dat een baby na 42 weken overleed, waarbij eentje de avond voor de geplande inleiding met 42+1.
Zeldzaam, vast, maar het heeft dermate veel indruk gemaakt op mij dat ik die grens niet op wilde zoeken voor mezelf.
Ze was af en moest er maar gewoon eens uitkomen, gezond en wel.
Wat ik wil zeggen, soms komt een kind niet op de tijd dat het komt

En dit is niet om iemand bang te maken (want zeldzaam) of wat dan ook, maar is wel ook de realiteit soms
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164959765
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:36 schreef Burdie het volgende:
Wat ik trouwens nog wilde zeggen; ik snap helemaal dat mensen ongeduldig zijn als de UD in zicht komt of zelfs actieloos voorbij is gegaan. Maar die UD is maar een richtlijn hè, de meeste kinderen (96%) worden niet op die datum geboren. Het kan prima tot 42 weken duren, en zelfs nog langer (al beginnen veel ziekenhuizen dan met bangmakerij om te kunnen inleiden).
Een kind komt als een kind komt, en ik merk de laatste tijd een soort trend om iedereen vanaf 37 weken toe te wensen dat je hoopt dat het niet lang meer duurt. Dat maakt niet dat het wachten minder lang duurt of minder zwaar wordt, vaak in tegendeel...
En dit bedoel ik helemaal niet persoonlijk naar iemand toe, het viel me de laatste tijd alleen op.
+1! Viel me ook al op inderdaad.

ik genoot bij 37-40 weken nog zo van m'n zwangerschap en de schopjes dat ik het echt zou hebben moeten 'verwerken' als ze eerder was gekomen :@ Vanaf 40 weken was ik daar veel meer klaar voor
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:12:42 #237
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164959843
Had me een paar maanden geleden mijn mening gevraagd en ik had het ongeduld na 40w niet zo goed begrepen. Want schatting etc... Alleen puntje bij paaltje en nu het bij mezelf speelt overvalt het me. Nu ben ik best een ongeduldig typje ;)

Hey, maar ik heb mijn teennagels gelakt! Met nu een dubbelgevouwen kind, dat wel :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 30-08-2016 11:18:30 ]
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:15:21 #238
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164959875
Respect quoi. Ik ga dat zo ook proberen... Vorige keer deed ik er een kwartier over haha. Met veel gepuf tussendoor
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:21:15 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164959941
Respect, Quoi :D.

Poets is niet komen opdagen btw, ik ga op zoek naar een ander (zucht :{).
KuikenGuppy
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:24:03 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164959974
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:12 schreef WupWup het volgende:

[..]

Oeh, dan word ik wel heel benieuwd waarom ;)
DM :)
KuikenGuppy
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:30:27 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164960049
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:03 schreef Molo het volgende:
En die bangmakerij is m.i. erg terecht, ik heb twee keer in kennissenkring meegemaakt dat een baby na 42 weken overleed, waarbij eentje de avond voor de geplande inleiding met 42+1.
Zeldzaam, vast, maar het heeft dermate veel indruk gemaakt op mij dat ik die grens niet op wilde zoeken voor mezelf.
Dat snap ik heel goed als je het van dichtbij hebt meegemaakt... -O-.
KuikenGuppy
pi_164960076
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:21 schreef Burdie het volgende:
Respect, Quoi :D.

Poets is niet komen opdagen btw, ik ga op zoek naar een ander (zucht :{).
Jeetje lekker dan dat ze je laat zitten -O-

Tja en ongeduldig zijn is my middle name zullen we maar zeggen. Daar sta ik om bekend. En dan niet zozeer omdat ik benieuwd ben naar het kindje, maar gewoon omdat ik dan voor mijn gevoel het normale leven weer op kan pakken en grwoon weer mezelf kan zijn en mijn eigen ding kan doen. Ach ja.. ik heb andere kwaliteiten zullen we maar zeggen :@ *)
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:35:16 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164960129
Ik ben benieuwd of ze nog met een excuus of iets aan komt zetten, of dat ik gewoon niks meer van d'r hoor. Either way, ze zou voor 't eerst komen vandaag, de afspraak was al twee keer verzet, ze kan eigenlijk niet op de tijden waarop ik iemand nodig heb; ik vind het mooi geweest en ga verder zoeken.

En ik zeg niet dat je niet ongeduldig mag zijn, dat ben ik ook. Nu al :P.
KuikenGuppy
pi_164960777
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:36 schreef Burdie het volgende:
Wat ik trouwens nog wilde zeggen; ik snap helemaal dat mensen ongeduldig zijn als de UD in zicht komt of zelfs actieloos voorbij is gegaan. Maar die UD is maar een richtlijn hè, de meeste kinderen (96%) worden niet op die datum geboren. Het kan prima tot 42 weken duren, en zelfs nog langer (al beginnen veel ziekenhuizen zorgverleners dan met bangmakerij om te kunnen inleiden).
Een kind komt als een kind komt, en ik merk de laatste tijd een soort trend om iedereen vanaf 37 weken toe te wensen dat je hoopt dat het niet lang meer duurt. Dat maakt niet dat het wachten minder lang duurt of minder zwaar wordt, vaak in tegendeel...
En dit bedoel ik helemaal niet persoonlijk naar iemand toe, het viel me de laatste tijd alleen op.
+1
Als verloskundige bespreek ik in principe pas het 'overtijdbeleid' (yes, really) de controle voordat die in werking treedt. Tenzij op aanvraag enzo. Maar het is gewoon een feit dat de meeste kinderen rond 41 weken worden geboren en het is niet meer dan reëel om daar ook voor jezelf vanuit te gaan.
Als zwangere ben ik een keer bij 41+0 spontaan bevallen en een keer bij 40+6. Ik was er beide keren klaar vóór, maar niet klaar méé. Dat heb je niet altijd te kiezen, maar jezelf alvast voorbereiden op het komen en voorbijgaan van de uitgerekende datum helpt wel.
pi_164961005
O helemaal mee eens hoor! Deze negatieve mindset heb ik ook geheel aan mezelf te denken en ik ben de enige die daar zelf verandering in kan brengen :Y

Op sommige dagen lukt me dat prima. Op andere dagen ietsjes minder.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:48:45 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164961494
Over overtijdbeleid gesproken :)

Controles waren goed, muv een licht verhoogde bloeddruk (141/85 tov mijn normale 120/80) waar ik me niet teveel zorgen over maak.

Maandag zal ik gestript worden (indien mogelijk) = 41+2.
Dinsdag een serotoniteitsafspraak in het zkh = 41+3.
Geen inleiding als daarvoor geen aanleiding (op geleide van gezondheid beebs en ik).

Aan de ene kant zie ik op tegen weer een weekje, maar wat overheerst is dat ik dit een prettige en logische aanpak vind :) En nu maar weer hopen dat het één dezer dagen vanzelf start.

[ Bericht 2% gewijzigd door Quoi op 30-08-2016 13:04:46 ]
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:01:04 #247
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164961758
Ik duim voor je quoi!

Ongeduldigheid... I haz it. Alleen op t moment meer op t gebied van wachten op een brievenbuspakje die dus hopelijk morgen komt ipv vandaag (ik wil mn kralen en aanrommelen met chewables maken want ik verveel me) en dagje winkelen enzo :') baby mag nog minstens 8 weken lekker binnen blijven van :P
pi_164961944
Hopelijk is het niet nodig Quoi!
pi_164962513
Wat is een serotoninetijdhuppelepup afspraak :?

En hopelijk heb je het gewoon niet nodig idd :Y)

Ik heb rummikub en patience op mijn tlefoon gezet :') ... echt das voor mij het toppunt van verveling :D

En ik zag op facebook en recept voorbij komen van een bokkepootjwestaart :9~ :9~ :9~ .... nu een beetje in dubio O-)
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:36:23 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164962581
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat is een serotoninetijdhuppelepup afspraak :?

En hopelijk heb je het gewoon niet nodig idd :Y)

Ik heb rummikub en patience op mijn tlefoon gezet :') ... echt das voor mij het toppunt van verveling :D

En ik zag op facebook en recept voorbij komen van een bokkepootjwestaart :9~ :9~ :9~ .... nu een beetje in dubio O-)
Serotoniteit = overtijd zijn ;)

moest het ook opzoeken hoor

Maken die taart!
pi_164963022
Fijn dat je een plan van aanpak hebt, Quoi!
pi_164963805
Fijn Quoi! Hopelijk komt je uk gewoon lekker uit zichzelf een van de komende dagen. :)

Ongeduld: ik had er ook wel last van. De laatste 2 à 3 weken kon ik bijvoorbeeld ook niet langer meer dan een half uur rechtop zitten en ik werd echt uit elkaar gescheurd en gebeukt door mijn kind. Ik was erg blij toen ze met 39+5 zelf kwam.

Ik ben kreupel vandaag. -O- Onze school heeft het afgelopen jaar zoveel aanmeldingen gehad dat het qua lokalen allemaal niet meer past en we dus uit moeten wijken naar onze andere locatie. Deze zit op zo'n 5 minuten lopen en daar moest ik vandaag dus voor een uurtje naartoe en daarna dus weer terug. Nu draag ik altijd een schoudertas met mijn laptop daarin en dankzij dat 'lange' asymmetrische dragen van de tas heb ik nu enorme rugpijn die doortrekt naar mijn been. Ik kan er niet meer recht van zitten. :') Ik heb bij mijn teamleider gevraagd of ik niet gewoon structureel op onze eigen locatie zou kunnen blijven (ook met het oog op hoogzwanger zijn straks) en hij dacht gelukkig goed mee. De eerste twee weken zal het nog niet lukken, maar daarna waarschijnlijk wel. Volgende keer neem ik wel een rugtas mee voor de twee dagen dat ik daar naartoe moet zodat ik niet weer zo scheef hoef te lopen met mijn zware tas.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:46:06 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164964086
Thanks peeps!

Vk kon me gelukkig wel geruststellen. Al ligt meneer nu met zijn kont OP mijn ribbenboog, hij lijkt verder 'gewoon' slank en dus gemiddeld qua gewicht. Geen megakiloknaller dus, zoals vorige week voorspeld. Blijft lastig beoordelen 'buitensbuiks', maar toch, daar knapt een mens van op :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:30 schreef Selvaria het volgende:
Fijn Quoi! Hopelijk komt je uk gewoon lekker uit zichzelf een van de komende dagen. :)

Ongeduld: ik had er ook wel last van. De laatste 2 à 3 weken kon ik bijvoorbeeld ook niet langer meer dan een half uur rechtop zitten en ik werd echt uit elkaar gescheurd en gebeukt door mijn kind. Ik was erg blij toen ze met 39+5 zelf kwam.

Ik ben kreupel vandaag. -O- Onze school heeft het afgelopen jaar zoveel aanmeldingen gehad dat het qua lokalen allemaal niet meer past en we dus uit moeten wijken naar onze andere locatie. Deze zit op zo'n 5 minuten lopen en daar moest ik vandaag dus voor een uurtje naartoe en daarna dus weer terug. Nu draag ik altijd een schoudertas met mijn laptop daarin en dankzij dat 'lange' asymmetrische dragen van de tas heb ik nu enorme rugpijn die doortrekt naar mijn been. Ik kan er niet meer recht van zitten. :') Ik heb bij mijn teamleider gevraagd of ik niet gewoon structureel op onze eigen locatie zou kunnen blijven (ook met het oog op hoogzwanger zijn straks) en hij dacht gelukkig goed mee. De eerste twee weken zal het nog niet lukken, maar daarna waarschijnlijk wel. Volgende keer neem ik wel een rugtas mee voor de twee dagen dat ik daar naartoe moet zodat ik niet weer zo scheef hoef te lopen met mijn zware tas.
Oh daarom zijn schoudertassen ook echt niet leuk :N Fijn wel zo'n meedenkende baas!
pi_164964349
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 10:36 schreef Burdie het volgende:
Wat ik trouwens nog wilde zeggen; ik snap helemaal dat mensen ongeduldig zijn als de UD in zicht komt of zelfs actieloos voorbij is gegaan. Maar die UD is maar een richtlijn hè, de meeste kinderen (96%) worden niet op die datum geboren. Het kan prima tot 42 weken duren, en zelfs nog langer (al beginnen veel ziekenhuizen dan met bangmakerij om te kunnen inleiden).
Een kind komt als een kind komt, en ik merk de laatste tijd een soort trend om iedereen vanaf 37 weken toe te wensen dat je hoopt dat het niet lang meer duurt. Dat maakt niet dat het wachten minder lang duurt of minder zwaar wordt, vaak in tegendeel...
En dit bedoel ik helemaal niet persoonlijk naar iemand toe, het viel me de laatste tijd alleen op.
:Y Burdie begrijpt wat ik bedoel O+.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:43:14 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164965370
Selv, kan je anders niet met de fiets? Of zeg ik dan wat geks?

Ik ben bezig met het voorbereiden van het gesprek van morgen (met de VK afspraken maken rondom de bevalling) en vraag me af of het voor Kuiken fijner zou zijn om thuis te blijven (dus dat iemand in ons huis komt om op hem te passen) of om uit logeren te gaan. Vanuit mezelf neig ik naar het eerste, maar dan zit kuiken dus met de oppas beneden terwijl ik boven de weeën lig op te vangen, dat lijkt me ook weer niet ideaal. Hoe hebben andere 2e of 3e keer moeders dat opgelost/bedacht?
KuikenGuppy
pi_164965536
Oh jongens, ik heb een kilo chocolade pepernoten in huis O+ O+
pi_164965711
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:43 schreef Burdie het volgende:
Selv, kan je anders niet met de fiets? Of zeg ik dan wat geks?

Ik ben bezig met het voorbereiden van het gesprek van morgen (met de VK afspraken maken rondom de bevalling) en vraag me af of het voor Kuiken fijner zou zijn om thuis te blijven (dus dat iemand in ons huis komt om op hem te passen) of om uit logeren te gaan. Vanuit mezelf neig ik naar het eerste, maar dan zit kuiken dus met de oppas beneden terwijl ik boven de weeën lig op te vangen, dat lijkt me ook weer niet ideaal. Hoe hebben andere 2e of 3e keer moeders dat opgelost/bedacht?
Er komen inderdaad leenfietsen beschikbaar volgende week (ik hoef pas maandag en dinsdag weer die kant op ^O^ ), maar voor het sjouwen is het sowieso niet zo handig. Maar komt goed, er wordt in elk geval goed meegedacht. :)
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:03:59 #258
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164965744
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:50 schreef Mies_poes het volgende:
Oh jongens, ik heb een kilo chocolade pepernoten in huis O+ O+
He he, zij heeft haar pepernoten :P

En nu willen we minstens tot de 42e week niet meer horen!

dat is een grapje jongens

Beter dagje vandaag?
pi_164965816
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:43 schreef Burdie het volgende:
Selv, kan je anders niet met de fiets? Of zeg ik dan wat geks?

Ik ben bezig met het voorbereiden van het gesprek van morgen (met de VK afspraken maken rondom de bevalling) en vraag me af of het voor Kuiken fijner zou zijn om thuis te blijven (dus dat iemand in ons huis komt om op hem te passen) of om uit logeren te gaan. Vanuit mezelf neig ik naar het eerste, maar dan zit kuiken dus met de oppas beneden terwijl ik boven de weeën lig op te vangen, dat lijkt me ook weer niet ideaal. Hoe hebben andere 2e of 3e keer moeders dat opgelost/bedacht?
Vorige keer kwam mijn moeder om de oudste op te vangen en was ik inderdaad boven bezig terwijl zij beneden zaten. Dit keer bellen we waarschijnlijk mijn schoonmoeder voor dezelfde constructie.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:18:09 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164965957
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:08 schreef WupWup het volgende:

[..]

Vorige keer kwam mijn moeder om de oudste op te vangen en was ik inderdaad boven bezig terwijl zij beneden zaten. Dit keer bellen we waarschijnlijk mijn schoonmoeder voor dezelfde constructie.
Hoe oud was jouw oudste destijds? Ik twijfel vooral of kuiken gaat snappen dat hij beneden moet blijven ipv boven bij mama, en of hij het snapt als wij op een gegeven moment weggaan zonder hem (naar het ziekenhuis).
KuikenGuppy
pi_164965983
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:03 schreef Quoi het volgende:

[..]

He he, zij heeft haar pepernoten :P

En nu willen we minstens tot de 42e week niet meer horen!

dat is een grapje jongens

Beter dagje vandaag?
EINDELIJK ja.

Ik heb mijn hormonen weer even onder controle dus qua dat is het een beter dagje :') lichamelijk is het ruk, maar daar wil ik niet meer over klagen. Het verandert toch niks :)

En hoe is de jouwe?
pi_164966001
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe oud was jouw oudste destijds? Ik twijfel vooral of kuiken gaat snappen dat hij beneden moet blijven ipv boven bij mama, en of hij het snapt als wij op een gegeven moment weggaan zonder hem (naar het ziekenhuis).
Kan het niet ook zo zijn dat stel dat hij gaat huilen/schreeuwen/luidruchtig spelen, de weeën weggaan omdat jij je niet meer kunt ontspannen? Dat kan ik me iig voorstellen.
pi_164966050
Bij ons ging de oudste naar opa en oma. Van te voren twijfelde ik omdat ik dacht dat het fijn zou zijn als de oudste erbij zou zijn maar toen de weeën begonnen was het voor mij heel duidelijk dat ze het huis uit moest
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:23:51 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164966052
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:21 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Kan het niet ook zo zijn dat stel dat hij gaat huilen/schreeuwen/luidruchtig spelen, de weeën weggaan omdat jij je niet meer kunt ontspannen? Dat kan ik me iig voorstellen.
Ja, dat las ik ook ooit in een bevallingsverhaal van iemand hier... die was lekker met d'r weeën bezig, zag in de tuin dat haar zoontje (?) hard uit een klimtoestel op zijn hoofd viel, en prompt stopte de bevalling.
Ik *denk* dat het wel meevalt, als ik weet dat hij in goede handen is, beneden. Al denk ik dat hij dus steeds de trap op wil, "mama kijken" en bij me in bad wil zitten en zo :') (dat wilde hij de vorige keer ook toen ik zo lekker ontspannen in bad zat om te kijken of ik dat voor de bevalling prettig vond O+ maar toen vond hij het zelf ook heel ontspannen en fijn, en was hij echt super rustig en lief voor me O+. Als hij belooft zich tijdens de bevalling ook zo te gedragen, wil ik hem er best bij hebben :P )
KuikenGuppy
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:26:13 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164966098
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:19 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

EINDELIJK ja.

Ik heb mijn hormonen weer even onder controle dus qua dat is het een beter dagje :') lichamelijk is het ruk, maar daar wil ik niet meer over klagen. Het verandert toch niks :)

En hoe is de jouwe?
Goed! ^O^ Niet allemaal in ene opeten hè?

Prima hier hoor.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:26:19 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164966104
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:23 schreef Thistleweed het volgende:
Bij ons ging de oudste naar opa en oma. Van te voren twijfelde ik omdat ik dacht dat het fijn zou zijn als de oudste erbij zou zijn maar toen de weeën begonnen was het voor mij heel duidelijk dat ze het huis uit moest
Dank je, ik neig hier nu ook naar :) Al weet ik niet of ik mijn schoonouders er meteen na de bevalling bij wil hebben :'), eigenlijk wil ik dan alleen mijn man en mijn lieve kleine kuikentje bij me hebben O+.
KuikenGuppy
pi_164966198
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe oud was jouw oudste destijds? Ik twijfel vooral of kuiken gaat snappen dat hij beneden moet blijven ipv boven bij mama, en of hij het snapt als wij op een gegeven moment weggaan zonder hem (naar het ziekenhuis).
Ik denk dat het ook goed is om te bedenken wat voor jou het beste voelt. Kinderen zijn flexibel, het gaat hopelijk maar om een korte tijd dat hij weg moet zijn, he will survive. Ik had er niet aan moeten denken dat wie dan ook met mijn kind beneden was, en dat ik steeds hoorde dat ze naar boven wilde maar dat niet mocht (ze was 3 destijds). Dat was voor mij leidend, een goed relaxed begin van een bevalling is het halve werk :) .
pi_164966284
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dank je, ik neig hier nu ook naar :) Al weet ik niet of ik mijn schoonouders er meteen na de bevalling bij wil hebben :'), eigenlijk wil ik dan alleen mijn man en mijn lieve kleine kuikentje bij me hebben O+.
En dat kan ook. Bij mij kwamen ze dochter brengen, die kwam gelijk naar boven, zij zijn beneden gebleven tot wij er klaar voor waren. Echt, laat je eigen wens maar even voor gaan O+
pi_164966869
Niet bijgelezen, controle was helemaal goed!
Flip ligt een weekje voor op groei, heeft in korte tijd een stuk meer vruchtwater erbij gekregen en is heerlijk druk. Mijn baarmoeder is aan de grote kant maar niets zorgwekkends.
Bloeddruk was nu keurig en ik mag 2 weken wegblijven. *O* *O*

Een hele geruststelling!
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:09:58 #270
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164966885
Oh fijn GM! *G*
pi_164967303
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe oud was jouw oudste destijds? Ik twijfel vooral of kuiken gaat snappen dat hij beneden moet blijven ipv boven bij mama, en of hij het snapt als wij op een gegeven moment weggaan zonder hem (naar het ziekenhuis).
4. Ze heeft de navelstreng doorgeknipt :D
pi_164967340
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:50 schreef Mies_poes het volgende:
Oh jongens, ik heb een kilo chocolade pepernoten in huis O+ O+
Vertel me eens even heel snel waar he die vamdaan hebt :9~ :9~ :9~

Die ene kilo gaat het verschil hier ook niet meer maken en anders sport ik maar wat harder postpreggie :')

Gm das nog eens god nieuws vooral van je bloeddruk _O_ *O*
pi_164967497
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:35 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Vertel me eens even heel snel waar he die vamdaan hebt :9~ :9~ :9~

Die ene kilo gaat het verschil hier ook niet meer maken en anders sport ik maar wat harder postpreggie :')

Gm das nog eens god nieuws vooral van je bloeddruk _O_ *O*
Bij de Kruidvat verkopen ze ze sinds vandaag! En ze zijn goddelijk :9~ :9~ :9~
pi_164967748
Burd, als kuiken steeds naar je toe wil kun je ook je oppas instrueren om bij de eerste tekenen ervan naar de speeltuin/winkel/whatever te gaan. Dan is ie ws snel afgeleid.

Gm, das nog eens fijn nieuws!

Ik kijk toch zo, zó enorm uit naar de baby ineens. En naar de ontmoeting tussen O en haar broertje. Volgens mij gaat ze het zo tof vinden! Maar duurt nog 10 weken :(
(Ik hoop ergens dat hij zich in oktober aandient, want wegens kdv e.d. hier zou dat een half jaar salaris schelen voor een van ons. Maar ik ga er geen inleiding voor vragen, maar veel pannenkoeken eten haha)
pi_164968274
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Burd, als kuiken steeds naar je toe wil kun je ook je oppas instrueren om bij de eerste tekenen ervan naar de speeltuin/winkel/whatever te gaan. Dan is ie ws snel afgeleid.

Gm, das nog eens fijn nieuws!

Ik kijk toch zo, zó enorm uit naar de baby ineens. En naar de ontmoeting tussen O en haar broertje. Volgens mij gaat ze het zo tof vinden! Maar duurt nog 10 weken :(
(Ik hoop ergens dat hij zich in oktober aandient, want wegens kdv e.d. hier zou dat een half jaar salaris schelen voor een van ons. Maar ik ga er geen inleiding voor vragen, maar veel pannenkoeken eten haha)
Vandaag in de wachtkamer vd gyn zaten 2 moeders met hun kleine ukkie, en ineens had ik helemaal het -ik wil ook- gevoel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_164968509
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, dat las ik ook ooit in een bevallingsverhaal van iemand hier... die was lekker met d'r weeën bezig, zag in de tuin dat haar zoontje (?) hard uit een klimtoestel op zijn hoofd viel, en prompt stopte de bevalling.
Ik *denk* dat het wel meevalt, als ik weet dat hij in goede handen is, beneden. Al denk ik dat hij dus steeds de trap op wil, "mama kijken" en bij me in bad wil zitten en zo :') (dat wilde hij de vorige keer ook toen ik zo lekker ontspannen in bad zat om te kijken of ik dat voor de bevalling prettig vond O+ maar toen vond hij het zelf ook heel ontspannen en fijn, en was hij echt super rustig en lief voor me O+. Als hij belooft zich tijdens de bevalling ook zo te gedragen, wil ik hem er best bij hebben :P )
Kan hij niet voor een keer bij de oppas thuis zijn? Of dat je ze samen wegstuurde naar een binnen speeltuin ofzo en je haar een berichtje stuurt als ze kan komen met de kleine? Ik heb tijdens de bevalling van de moeder van mijn oppaskindjes de oudste kinderen mee naar mij genomen en toch waren hun de eerste die erbij waren :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_164968816
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:43 schreef Burdie het volgende:
Selv, kan je anders niet met de fiets? Of zeg ik dan wat geks?

Ik ben bezig met het voorbereiden van het gesprek van morgen (met de VK afspraken maken rondom de bevalling) en vraag me af of het voor Kuiken fijner zou zijn om thuis te blijven (dus dat iemand in ons huis komt om op hem te passen) of om uit logeren te gaan. Vanuit mezelf neig ik naar het eerste, maar dan zit kuiken dus met de oppas beneden terwijl ik boven de weeën lig op te vangen, dat lijkt me ook weer niet ideaal. Hoe hebben andere 2e of 3e keer moeders dat opgelost/bedacht?
Ik "moest" natuurlijk naar het ziekenhuis dus het lag ietsje anders maar....
Toen 's nachts m'n vliezen braken (en ik er niet zeker van was) werd Ow, dreumes toen nog, ook wakker. Ik vond hem een zeer welkome afleiding. Bij de harde buiken lag hij op me en z'n hartslag voelde voor mij erg fijn. En op een gegeven moment besloot ik toch te douchen en heb ik hem bij vriendjelief in bed gelegd..

Hij is 's ochtend naar oma gegaan en hebben hem toen verteld dat mama en papa misschien wel terug zouden komen met een baby. Maar omdat te snappen was hij nog te jong.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:44:50 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_164970167
Ik ga zo even bijreageren maar weten jullie die teek nog? Nu ineens dit:



Groene cirkel is de tekenbeet. Het lijkt in niks op wat ik over lyme besmetting vind. Wat moet ik hier van denken?
disclaimer
pi_164970393
Dokter. Het is zo gecentreerd rond de beet dat ik echt voor de zekerheid langs zou gaan.
Mijnes was echt een duidelijk ring en niet zo bultig. Maar geen idee of die met lyme besmet was. (Krijg je alleen een ring met lyme eigenlijk?)
pi_164970418
Wat heb je een mooie fluffy poes trouwens! ❤
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:54:49 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_164970446
Ja, ik bel sowieso de huisarts morgen. Misschien herkent iemand het.
disclaimer
pi_164970659
Krentenbaard?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_164971014
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga zo even bijreageren maar weten jullie die teek nog? Nu ineens dit:

[ afbeelding ]

Groene cirkel is de tekenbeet. Het lijkt in niks op wat ik over lyme besmetting vind. Wat moet ik hier van denken?
Ik heb precies hetzelfde gehad een paar maanden terug, ook een cluster van rode bultjes, jeukte als de ziekte. Geen tekenbeet (dat ik weet) maar ik vermoedde toen wel een insectenbeet al wist ik het niet zeker. Ik ben naar de HA geweest, heb een zalfje tegen eczeem gekregen en het was na een week of 3 weg.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:22:15 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164971085
Dat is wel raar zeg SQ, zo'n groene cirkel met bultjes op je arm -O- ;).
Ik zou zeker morgen de ha bellen :Y.
KuikenGuppy
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:33:26 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_164971402
Het jeukt verder niet maar ik voel wel reliëf zeg maar. Zijn geen blaasjes. Afijn, ik ben benieuwd wat de huisarts er van zegt ;)
disclaimer
pi_164971530
Als hier alles volgens de planning gaat gaat de oudste spelen op het kdv terwijl ze de baby gaan halen.

Afspraak is wat aangepast moest er eigenlijk om half 9 zijn dus hadden we ons flint om 8 uur op het kdv kunnen afzetten...nu werd ik vanmiddag gebeld dat ik er om half 8 moet zijn en dat ik geopereerd wordt door mn eigen gynaecoloog (super blij mee) dus even omdenken....nu zetten mijn mannen mij bij t ziekenhuis af en rijd vriendlief door naar het kdv om hem daar te brengen aangezien het kdv ook pas om half 8 open is ;) altijd fijn als je denkt het goed geregeld te hebben en ze gooien de planning om. Gelukkig is het maar 10 minuten rijden :')
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:43:43 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_164971779
Quoi, fijn dat er een plan van aanpak is!

Wb oudste kind, ik heb natuurlijk geen ervaring maar als alles volgens wens verloopt beval ik thuis en afhankelijk van de snelheid en het tijdstip gaat zij dus naar opa of naar de buren. Maar ik zit wel in de luxepositie van zeer fijn burencontact en familie op fietsafstand.

Gm, fijn dat alles nu goed is. Houden zo!
disclaimer
pi_164972037
Spannend Eresh!

Hier ligt het er een beetje aan wanneer het begint. Ik kan mijn zus en schoonouders 's nachts altijd bellen. En overdag in geval van hoge nood de buren, waarna mij zus of schoonouders de kindjes daar oppikken.

Of, als ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen, dan brengen we ze zelf naar schoonouders. We shall see :)
pi_164972102
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:33 schreef Twinkle20 het volgende:

En ik zag op facebook en recept voorbij komen van een bokkepootjwestaart :9~ :9~ :9~ .... nu een beetje in dubio O-)
MAKEN!! En showen! En vertellen hoe hij smaakt! Bokkenpootjes O+ O+
pi_164972308
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:36 schreef Ereshkigal het volgende:
Als hier alles volgens de planning gaat gaat de oudste spelen op het kdv terwijl ze de baby gaan halen.

Afspraak is wat aangepast moest er eigenlijk om half 9 zijn dus hadden we ons flint om 8 uur op het kdv kunnen afzetten...nu werd ik vanmiddag gebeld dat ik er om half 8 moet zijn en dat ik geopereerd wordt door mn eigen gynaecoloog (super blij mee) dus even omdenken....nu zetten mijn mannen mij bij t ziekenhuis af en rijd vriendlief door naar het kdv om hem daar te brengen aangezien het kdv ook pas om half 8 open is ;) altijd fijn als je denkt het goed geregeld te hebben en ze gooien de planning om. Gelukkig is het maar 10 minuten rijden :')
SPANNEND!! O+ Je bijna baby!!

Hier is het dan toch echt echt echt, écht! Cashewnoot vandaag weer mogen bekijken. Hij doet het nog steeds, ondanks mijn negatieve 100 x per dag 'oh, hij doet het nu vast niet meer' gedachtes.

Hij doet het en hij blijft het gewoon doen! Ik moest er gewoon een beetje van huilen! En Senn vind het ook leuk dat hij eerst een zusje en dan een broertje krijgt :') Tot voor kort wilde hij geen broer of zus, want die zijn stom en die moet ik maar bij baby Kees (zoon van schoonzus) in bed leggen en niet hier in huis :')

*Zwijmel* Ik krijg gewoon een baby!!! *O* *O*
pi_164972498
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 20:58 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

SPANNEND!! O+ Je bijna baby!!

Hier is het dan toch echt echt echt, écht! Cashewnoot vandaag weer mogen bekijken. Hij doet het nog steeds, ondanks mijn negatieve 100 x per dag 'oh, hij doet het nu vast niet meer' gedachtes.

Hij doet het en hij blijft het gewoon doen! Ik moest er gewoon een beetje van huilen! En Senn vind het ook leuk dat hij eerst een zusje en dan een broertje krijgt :') Tot voor kort wilde hij geen broer of zus, want die zijn stom en die moet ik maar bij baby Kees (zoon van schoonzus) in bed leggen en niet hier in huis :')

*Zwijmel* Ik krijg gewoon een baby!!! *O* *O*
O+ O+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:54:50 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164974880
Hilzillah wat een lekker gevoel O+

SQ, benieuwd wat de HA zegt. Geen ervaring met zoiets.
pi_164975046
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga zo even bijreageren maar weten jullie die teek nog? Nu ineens dit:

[ afbeelding ]

Groene cirkel is de tekenbeet. Het lijkt in niks op wat ik over lyme besmetting vind. Wat moet ik hier van denken?
Geen idee of het kan, maar misschien een allergische reactie op de beet? Ben ook benieuwd wat de HA zegt ;)
pi_164976057
Hillzz *O*
ik word blij van iedere zwangere maar mensen waarvan je weet dat de weg er naartoe problematisch verliep, daar word ik dan extra extra extra blij van *O* *O*
pi_164976704
Wat fijn Hilz O+
pi_164977365
Ik heb bij tijd en wijle echt zo'n hysterisch blij gevoel als ik me dan ineens 'herinner' dat ik zwanger ben. Zo gek 😂

En net als 'toen' tegelijk zwanger met een vriendin. Alleen nu schelen we een maand ipv UD op dezelfde dag.

Morgen het Huis van mijn recent overleden oma leeghalen :'( minder leuk vooruitzicht. Het huis was vorige week maandag wel binnen het uur (true story) verkocht.
pi_164979974
Sterkte morgen Hilz ... niet fijn zulke dingen

Ik ga nog maar eens een potje patience doen .. voorwerk :O .. te aanwezig om er doorheen te kunnen slapen. En druk kint in den buick helpt dan ook niet echt :O
pi_164980049
Voor alle buikopmerkingen:
pi_164980081
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 03:27 schreef Twinkle20 het volgende:
Sterkte morgen Hilz ... niet fijn zulke dingen

Ik ga nog maar eens een potje patience doen .. voorwerk :O .. te aanwezig om er doorheen te kunnen slapen. En druk kint in den buick helpt dan ook niet echt :O
Wie weet zet het wel Door ;)
Ik lig al ruim een uur wakker mijn medicijnen zijn niey goed gevallen en voel me sinds gisteravond erg beroerd erdoor.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_164980104
Welkom bij de beroerdheidsnachtclub *O*
*O*
*O*
Sorry, had geen leuker lidmaatschap in de aanbieding.
pi_164980106
Bedankt haha
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')