abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 september 2016 @ 11:50:17 #276
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165148107
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:44 schreef Fripsel het volgende:
Nouja kort samengevat ben ik dus verhuisd. Heb ik hulp gehad aan huis voor m'n dagelijks ritme totdat ik bij de afdeling psychotrauma aan de beurt ben. En tot ik daar ook daadwerkelijk langs mag komen krijg ik nog wekelijks begeleiding aan huis zodat ik meteen een terugval punt heb als ik tegen dingen aanloop.

Verder heb ik zelf een psychosomatische fysiotherapeute opgezocht die me al hele handige tips heeft gegeven. En word ik me steeds bewuster van hoe sommige pijnklachten ontstaan en heb ik een stuk minder last van hele erge spierspanningen. :)
Fijn dat je verhuisd bent! Ook fijn dat je een terugval punt hebt en minder last hebt van je spieren. Klinkt positief allemaal!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 7 september 2016 @ 11:50:42 #277
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165148113
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb een mail van die UWV-meneer. Waarom precies ik niet met die andere man in zee wil.

Ik heb hier echt zó geen zin in om dit te moeten verantwoorden/uitleggen... :{ (Ik heb gezegd dat het door persoonlijke omstandigheden is.)
Ik ga dan ook niet antwoorden op z'n mail. Dan gaat ie me natuurlijk bellen, maar dan neem ik de komende tijd even geen onbekend bellende nummers op.
Lijkt me niet handig dat je hem gaat negeren.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_165148128
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb een mail van die UWV-meneer. Waarom precies ik niet met die andere man in zee wil.

Ik heb hier echt zó geen zin in om dit te moeten verantwoorden/uitleggen... :{ (Ik heb gezegd dat het door persoonlijke omstandigheden is.)
Ik ga dan ook niet antwoorden op z'n mail. Dan gaat ie me natuurlijk bellen, maar dan neem ik de komende tijd even geen onbekend bellende nummers op.
Ik heb niet meegekregen wat het probleem was, maar je verstoppen gaat het sowieso niet oplossen toch? Is het dan niet "makkelijker" om toch te gaan zitten voor een duidelijke mail? Voelt nu even moeilijker maar over 1 week ben je er blij mee waarschijnlijk. Want hoe langer je ermee wacht, hoe moeilijker, en van het UWV kom je niet zomaar af lijkt me?
pi_165148133
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:43 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Oxy, is dat een soort van morfine?
Oxy= Oxycodon een morfinepreparaat idd. Er zijn 2 soorten: langwerkende( geven elke keer beetje morfine af) en snelwerkend( een hele dosis in 1x).
pi_165149290
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:44 schreef Fripsel het volgende:
Nouja kort samengevat ben ik dus verhuisd. Heb ik hulp gehad aan huis voor m'n dagelijks ritme totdat ik bij de afdeling psychotrauma aan de beurt ben. En tot ik daar ook daadwerkelijk langs mag komen krijg ik nog wekelijks begeleiding aan huis zodat ik meteen een terugval punt heb als ik tegen dingen aanloop.

Verder heb ik zelf een psychosomatische fysiotherapeute opgezocht die me al hele handige tips heeft gegeven. En word ik me steeds bewuster van hoe sommige pijnklachten ontstaan en heb ik een stuk minder last van hele erge spierspanningen. :)
Dat klinkt positief! Heb je een fijn plekje nu? Is het zelfstandig of begeleid? En weet je al wanneer je ongeveer met die psychotrauma kunt beginnen? Fijn dat je je meer bewust bent en de erge spierspanningen minder zijn.
pi_165149310
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb een mail van die UWV-meneer. Waarom precies ik niet met die andere man in zee wil.

Ik heb hier echt zó geen zin in om dit te moeten verantwoorden/uitleggen... :{ (Ik heb gezegd dat het door persoonlijke omstandigheden is.)
Ik ga dan ook niet antwoorden op z'n mail. Dan gaat ie me natuurlijk bellen, maar dan neem ik de komende tijd even geen onbekend bellende nummers op.
Als je je uitkering op het spel wilt zetten moet je dat vooral doen. Zijn ze bij het UWV nl niet echt happig op op mensen die hun negeren. Kun je beter toch ff een kort mailtje sturen.
  woensdag 7 september 2016 @ 13:16:22 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165149613
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 11:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb een mail van die UWV-meneer. Waarom precies ik niet met die andere man in zee wil.

Ik heb hier echt zó geen zin in om dit te moeten verantwoorden/uitleggen... :{ (Ik heb gezegd dat het door persoonlijke omstandigheden is.)
Ik ga dan ook niet antwoorden op z'n mail. Dan gaat ie me natuurlijk bellen, maar dan neem ik de komende tijd even geen onbekend bellende nummers op.
Heel verstandig, dan oordeelt de UWV-meneer dat je niet meewerkt aan je herstel.
En daar staan vast sancties op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165152782
Ik heb aan beide heren gevraagd of het gesprek vrijblijvend was. Ja dat was het. Dat betekent dat je ook nee mag zeggen en dat heb ik gedaan. En dan tóch een probleem ervan maken, vind ik irritant van hem.

Ik vind het sowieso een irritant betweterig mannetje, met z'n: "Ik kan je helpen". (Hij weet hoe ik denk over het leven.) Yeah sure, als een psych mij daar niet eens mee kan helpen die pipo van het UWV wel?! :')

Oke, ik zal wel mailen...

[ Bericht 15% gewijzigd door Jaimy_Luca op 07-09-2016 16:01:01 ]
pi_165152832
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 13:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heel verstandig, dan oordeelt de UWV-meneer dat je niet meewerkt aan je herstel.
En daar staan vast sancties op.
Ik word nooit meer in dergelijke mate beter dat ik een baan aankan... :{
pi_165153361
Ben gewoon van frustratie aan het janken hier. Ik wil het voorstel gewoon niet. Ik wil niet een jaar ergens aan vast zitten en niet eens mogen stoppen, als ik het niet meer wil. :'(

(Geloof me: ik ken mezelf. Als ik ergens geen zin meer in heb, dan stop ik er gewoon mee. En ik heb een bloedhekel om ergens aan vast te zitten, ben erg gehecht aan m'n vrijheid. Daarbij is het met andere mensen, ook iets wat ik niet wil (door m'n contactstoornis en (pest)verleden).)
pi_165153388
Dit leg ik uit zodat het iets beter te begrijpen is...
pi_165153444
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 12:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat klinkt positief! Heb je een fijn plekje nu? Is het zelfstandig of begeleid? En weet je al wanneer je ongeveer met die psychotrauma kunt beginnen? Fijn dat je je meer bewust bent en de erge spierspanningen minder zijn.
Zelfstandig. En de plek waar ik woon is echt fantastisch. Ik kan te voet boodschappen doen, te voet naar de dokter, te voet naar de apotheek. Veel dingen zijn tot mijn verbazing toch goedkoper in de stad. Er is iedere dag ergens markt. Ik heb een wc op dezelfde verdieping als m'n slaapkamer. En mijn plattelandskatten zijn veranderd in 3 purrende, knuffelende, spelende binnenkatten. Het dorp waar ik woonde had geen super, dokter, niks. :D

Ik hoop daar binnekort een brief over te krijgen maar dat duurt natuurlijk weer langer dan verwacht. }:|
pi_165153515
quote:
15s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ben gewoon van frustratie aan het janken hier. Ik wil het voorstel gewoon niet. Ik wil niet een jaar ergens aan vast zitten en niet eens mogen stoppen, als ik het niet meer wil. :'(

(Geloof me: ik ken mezelf. Als ik ergens geen zin meer in heb, dan stop ik er gewoon mee. En ik heb een bloedhekel om ergens aan vast te zitten, ben erg gehecht aan m'n vrijheid. Daarbij is het met andere mensen, ook iets wat ik niet wil (door m'n contactstoornis en (pest)verleden).)
Ik bedoel dit niet lullig, maar zo werkt de wereld niet. Een bloedhekel aan vastigheid hebben is geen reden om niet te werken.

En wat bedoelen ze dan met niet "mogen" stoppen? Ziek is ziek toch, of dat nu psychisch is of niet. Maar een hekel aan vastigheid of gehecht zijn aan je vrijheid lijken me niet echt goede redenen. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2016 16:20:48 ]
  woensdag 7 september 2016 @ 16:48:14 #289
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165154029
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:17 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Zelfstandig. En de plek waar ik woon is echt fantastisch. Ik kan te voet boodschappen doen, te voet naar de dokter, te voet naar de apotheek. Veel dingen zijn tot mijn verbazing toch goedkoper in de stad. Er is iedere dag ergens markt. Ik heb een wc op dezelfde verdieping als m'n slaapkamer. En mijn plattelandskatten zijn veranderd in 3 purrende, knuffelende, spelende binnenkatten. Het dorp waar ik woonde had geen super, dokter, niks. :D

Ik hoop daar binnekort een brief over te krijgen maar dat duurt natuurlijk weer langer dan verwacht. }:|
Wat fijn!!! O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_165154109
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:17 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Zelfstandig. En de plek waar ik woon is echt fantastisch. Ik kan te voet boodschappen doen, te voet naar de dokter, te voet naar de apotheek. Veel dingen zijn tot mijn verbazing toch goedkoper in de stad. Er is iedere dag ergens markt. Ik heb een wc op dezelfde verdieping als m'n slaapkamer. En mijn plattelandskatten zijn veranderd in 3 purrende, knuffelende, spelende binnenkatten. Het dorp waar ik woonde had geen super, dokter, niks. :D

Ik hoop daar binnekort een brief over te krijgen maar dat duurt natuurlijk weer langer dan verwacht. }:|
Dat klinkt echt zo fijn en makkelijk O+
Ik ben echt blij voor je! En ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt dan :*
pi_165155554
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:20 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik bedoel dit niet lullig, maar zo werkt de wereld niet. Een bloedhekel aan vastigheid hebben is geen reden om niet te werken.

En wat bedoelen ze dan met niet "mogen" stoppen? Ziek is ziek toch, of dat nu psychisch is of niet. Maar een hekel aan vastigheid of gehecht zijn aan je vrijheid lijken me niet echt goede redenen. :@
Niet ergens aan vast willen zitten doelde ik absoluut niet op werk. ;) Maar aan dingen zoals het voorstel. Dat ik gewoon niet mág stoppen als ik er - om wat voor reden dan ook - niet meer mee door wil gaan. Een jaar is lang hoor...

Met niet mogen stoppen bedoelen ze letterlijk zoals het er staat. Als ik er ja tegen zou zeggen moet ik het jaar volmaken. Want ze investeren in mij (bedrag met 3 nullen) en dat zou dan voor niets zijn. Dus ik mag niet tussentijds stoppen. En daar zie ik ontzettend tegenop. Wat ik al zei: ik ken mezelf en weet van mezelf dat ik gewoon stop als ik iets niet meer wil (nee doel dus niet op werk).

De 3e reden, vind je dat wel een goede reden om het niet te doen?
pi_165155566
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:17 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Zelfstandig. En de plek waar ik woon is echt fantastisch. Ik kan te voet boodschappen doen, te voet naar de dokter, te voet naar de apotheek. Veel dingen zijn tot mijn verbazing toch goedkoper in de stad. Er is iedere dag ergens markt. Ik heb een wc op dezelfde verdieping als m'n slaapkamer. En mijn plattelandskatten zijn veranderd in 3 purrende, knuffelende, spelende binnenkatten. Het dorp waar ik woonde had geen super, dokter, niks. :D

Ik hoop daar binnekort een brief over te krijgen maar dat duurt natuurlijk weer langer dan verwacht. }:|
Fijn.

Hier juist andersom qua kat. Ze is nu veel meer buiten dan binnen. :P
  woensdag 7 september 2016 @ 19:58:05 #293
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165158047
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:06 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Niet ergens aan vast willen zitten doelde ik absoluut niet op werk. ;) Maar aan dingen zoals het voorstel. Dat ik gewoon niet mág stoppen als ik er - om wat voor reden dan ook - niet meer mee door wil gaan. Een jaar is lang hoor...

Met niet mogen stoppen bedoelen ze letterlijk zoals het er staat. Als ik er ja tegen zou zeggen moet ik het jaar volmaken. Want ze investeren in mij (bedrag met 3 nullen) en dat zou dan voor niets zijn. Dus ik mag niet tussentijds stoppen. En daar zie ik ontzettend tegenop. Wat ik al zei: ik ken mezelf en weet van mezelf dat ik gewoon stop als ik iets niet meer wil (nee doel dus niet op werk).

De 3e reden, vind je dat wel een goede reden om het niet te doen?
Misschien is het juist wel iets wat je nodig blijkt te hebben en je veel aan hebt. Het is maar een jaar, dat is zo voorbij.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_165160389
En dan ineens komt het binnen. Volgende week gaat onze kindersurprise wennen op de basisschool, bijna 4 is ze al, voor mijn gevoel zit ik nog te staren naar die zwangerschapstest.
Maar ze gaat dus naar school, zij is er helemaal klaar voor, is leergierig en heeft de uitdaging hard nodig. Maar ik ben helemaal niet klaar, dat kleine grietje is mijn dagbesteding, mijn reden om eropuit te gaan elke keer weer. Door dat meisje ben ik in beweging, ze heeft me nodig. Straks heeft niemand mij meer nodig(althans niet zo intensief als nu).
Ik haat de pijn en wat het me heeft afgenomen, ik vind mijzelf zo niet leuk op deze manier.
Vanavond stort ik even in, heel even maar, morgen gaan de schouders er weer onder.
:* :*
  woensdag 7 september 2016 @ 21:47:27 #295
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165160938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:30 schreef caroro het volgende:
En dan ineens komt het binnen. Volgende week gaat onze kindersurprise wennen op de basisschool, bijna 4 is ze al, voor mijn gevoel zit ik nog te staren naar die zwangerschapstest.
Maar ze gaat dus naar school, zij is er helemaal klaar voor, is leergierig en heeft de uitdaging hard nodig. Maar ik ben helemaal niet klaar, dat kleine grietje is mijn dagbesteding, mijn reden om eropuit te gaan elke keer weer. Door dat meisje ben ik in beweging, ze heeft me nodig. Straks heeft niemand mij meer nodig(althans niet zo intensief als nu).
Ik haat de pijn en wat het me heeft afgenomen, ik vind mijzelf zo niet leuk op deze manier.
Vanavond stort ik even in, heel even maar, morgen gaan de schouders er weer onder.
:* :*
:*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 7 september 2016 @ 21:50:42 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165161046
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 18:06 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Niet ergens aan vast willen zitten doelde ik absoluut niet op werk. ;) Maar aan dingen zoals het voorstel. Dat ik gewoon niet mág stoppen als ik er - om wat voor reden dan ook - niet meer mee door wil gaan. Een jaar is lang hoor...

Met niet mogen stoppen bedoelen ze letterlijk zoals het er staat. Als ik er ja tegen zou zeggen moet ik het jaar volmaken. Want ze investeren in mij (bedrag met 3 nullen) en dat zou dan voor niets zijn. Dus ik mag niet tussentijds stoppen. En daar zie ik ontzettend tegenop. Wat ik al zei: ik ken mezelf en weet van mezelf dat ik gewoon stop als ik iets niet meer wil (nee doel dus niet op werk).

De 3e reden, vind je dat wel een goede reden om het niet te doen?
Niet om het een of ander, maar waarom zouden ze nog in je investeren als zij ook denken dat jij helemaal niet meer aan het werk zou kunnen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 september 2016 @ 21:52:09 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165161090
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:30 schreef caroro het volgende:
En dan ineens komt het binnen. Volgende week gaat onze kindersurprise wennen op de basisschool, bijna 4 is ze al, voor mijn gevoel zit ik nog te staren naar die zwangerschapstest.
Maar ze gaat dus naar school, zij is er helemaal klaar voor, is leergierig en heeft de uitdaging hard nodig. Maar ik ben helemaal niet klaar, dat kleine grietje is mijn dagbesteding, mijn reden om eropuit te gaan elke keer weer. Door dat meisje ben ik in beweging, ze heeft me nodig. Straks heeft niemand mij meer nodig(althans niet zo intensief als nu).
Ik haat de pijn en wat het me heeft afgenomen, ik vind mijzelf zo niet leuk op deze manier.
Vanavond stort ik even in, heel even maar, morgen gaan de schouders er weer onder.
:* :*
Komt wel goed, been there, done that, en met naar school brengen en vliegen en al die dingen ben je nog druk genoeg ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165162860
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 19:58 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Misschien is het juist wel iets wat je nodig blijkt te hebben en je veel aan hebt. Het is maar een jaar, dat is zo voorbij.
Maar zeg nou zelf: ik en mensen gaat niet samen. Niet online (zie hier...), maar ook niet irl. En het voorstel is dus een cursus ofzo, in ieder geval samen met andere mensen.
Geloof me: dat gaat niet werken bij mij. Ik heb niet voor niets de "eis" dat áls ik ooit op de een of andere manier weer een baan zou kunnen krijgen dat dat zonder collega's zou moeten zijn.

Ik heb in mijn leven meerdere keren (denk wel 1000 keer) te horen gekregen dat (naamcursus) wel wat voor mij zou zijn. Ik heb het altijd afgehouden, omdat ik weet dat het niks voor mij is. Behalve aantal jaar geleden, toen heb ik met een VERStraining meegedaan en ik vond het een hel. De training op zich heeft me goedgedaan, maar dat het samen met andere mensen was was een flink minpunt. Was blij toen de training voorbij was.

Grappig wel dat jij zegt: "Het is maar een jaar" en dat ik denk: "Een heel jaar, weet je hoe láng dat is?!" (Als je het met tegenzin doet.)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 21:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar waarom zouden ze nog in je investeren als zij ook denken dat jij helemaal niet meer aan het werk zou kunnen?
Ik heb inderdaad een hele grote fout begaan in het eerste gesprek met UWV-meneer. :{ Ik heb namelijk gezegd dat ik op zich best aan het werk zou willen. Ik heb er alleen niet bij uitgelegd dat een baan voor mij vinden onmogelijk is met de beperkingen die ik heb. :{
Die man heeft dus gehoord: "Oh ze wil aan het werk.", maar dat gaat dus niet. Ik zou - bij wijze van! - degene díe een baan weet te vinden (rekening houdend met het lijstje beperkingen) een miljoen willen geven - ware het niet dat ik dat niet heb - zo knap zou ik diegene vinden...
  woensdag 7 september 2016 @ 23:01:14 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165163233
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:47 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb inderdaad een hele grote fout begaan in het eerste gesprek met UWV-meneer. :{ Ik heb namelijk gezegd dat ik op zich best aan het werk zou willen. Ik heb er alleen niet bij uitgelegd dat een baan voor mij vinden onmogelijk is met de beperkingen die ik heb. :{
Die man heeft dus gehoord: "Oh ze wil aan het werk.", maar dat gaat dus niet. Ik zou - bij wijze van! - degene díe een baan weet te vinden (rekening houdend met het lijstje beperkingen) een miljoen willen geven - ware het niet dat ik dat niet heb - zo knap zou ik diegene vinden...
Misschien nieuws voor je, maar jij vertelt hen niet of het met jouw beperkingen wel of niet mogelijk is een baan te vinden, zij besluiten dat voor jou, ongeacht wat je zelf wel of niet zegt te willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 september 2016 @ 23:02:18 #300
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_165163261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:01 schreef Leandra het volgende:
Misschien nieuws voor je, maar jij vertelt hen niet of het met jouw beperkingen wel of niet mogelijk is een baan te vinden, zij besluiten dat voor jou, ongeacht wat je zelf wel of niet zegt te willen.
Dit.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')