abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_167315502
registreer om deze reclame te verbergen
Iemand een idee wat het kan zijn?

Xsara Picasso (automaat 2.0L 2005) waar bij de bestuurders kant af en toe een plas water ligt (ook als het die dag niet geregend heeft) Afvoeren onder de motorkap allemaal nagekeken of er geen vuil of bladeren ergens iets verstoppen. Koelvloeistof blijft op niveau. En airco weet ik niet hoe dat na te kijken. De lekkage (of waterlozing) is links van de pedalen waardoor de vloerbekleding best nat wordt. Ruikt verder nergens naar eigenlijk.

Wat zit daar allemaal onder het dashboard wat dit kan veroorzaken?
pi_167315981
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2016 01:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand een idee wat het kan zijn?

Wat zit daar allemaal onder het dashboard wat dit kan veroorzaken?
Al een tijdje zonder airco gereden? Dat is het enige op die plek waar reukloos water vandaan kan komen. Misschien ook de ruitensproeier, aangenomen dat die gewoon water zonder antivries bevat. Momenteel vrij onwaarschijnlijk dus.
pi_167316133
Kan zomaar zijn dat ergens een afwateringskanaal in het portier niet goed werkt. Dan lekt het daar ergens doorheen ipv langs en krijg je alsnog een plas.
Schip ahoy!
pi_167359091
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 06:21 schreef eRKa het volgende:

[..]

Al een tijdje zonder airco gereden? Dat is het enige op die plek waar reukloos water vandaan kan komen. Misschien ook de ruitensproeier, aangenomen dat die gewoon water zonder antivries bevat. Momenteel vrij onwaarschijnlijk dus.
Heb vergelijkbaar iets als Admiraal hierboven, maar wat heeft tijdje zonder airco gereden ermee te maken?
Taengoooooooo
pi_167363750
quote:
5s.gif Op donderdag 15 december 2016 23:14 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Heb vergelijkbaar iets als Admiraal hierboven, maar wat heeft tijdje zonder airco gereden ermee te maken?
In het interieur zit een verdamper van de airco. Dat is de radiator die gekoeld wordt en waar de interieurlucht overheen blaast om het koel te krijgen IN de auto. Tijdens dat proces slaat er vocht neer op de verdamper. Dat vocht moet afgevoerd worden naar buiten (het lekspoor dat je 's zomers bij stoplichten ziet). Als de afvoer verstopt is, dan heb je vaak vocht in de auto.
  donderdag 22 december 2016 @ 16:08:36 #156
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_167527660
Iemand een idee of je met zo'n ELM wifi/bluetooth module voor de OBD poort het afr van een auto kan monitoren? Zou nogal een bak schelen ten opzichte van zo'n ding van innovate.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_167528516
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:08 schreef x3ro het volgende:
Iemand een idee of je met zo'n ELM wifi/bluetooth module voor de OBD poort het afr van een auto kan monitoren? Zou nogal een bak schelen ten opzichte van zo'n ding van innovate.
Ja, indien de auto een wideband lambda sensor(en) gebruikt en niet te oud is zodat EOBD/OBD2 ondersteund wordt. Nee, als de auto nog een ouderwetse sprong lambda sensor(en) gebruikt.
N.B.: Bovenstaande uitspraak slaat op de sensoren Vůůr de katalysator bij gebruik van benzine en/of gas. Deze geldt niet voor diesels ook al hebben die tegenwoordig ook een wideband lambda sensor.
  donderdag 22 december 2016 @ 19:00:00 #158
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_167530914
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:41 schreef oldford het volgende:

[..]

Ja, indien de auto een wideband lambda sensor(en) gebruikt en niet te oud is zodat EOBD/OBD2 ondersteund wordt. Nee, als de auto nog een ouderwetse sprong lambda sensor(en) gebruikt.
N.B.: Bovenstaande uitspraak slaat op de sensoren Vůůr de katalysator bij gebruik van benzine en/of gas. Deze geldt niet voor diesels ook al hebben die tegenwoordig ook een wideband lambda sensor.
Dank voor het uitgebreide antwoord. OBD2 heeft de auto in ieder geval al wel. Alleen uitzoeken of hij een wideband sensor heeft.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_167532400
Het verschil tussen de ouderwetse sprong sensor en een wideband sensor is het aantal draden.
Bij 5 of meer draden heb je een wideband lambda sensor.

Je kunt het ook zien bij het uitlezen. Sprong sensoren gebruiken PID 14 t/m 1B.
Wide band lambda sensoren gebruiken PID 24 t/m 2B en/of 34 t/m 3B.
pi_167860239
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:56 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.

Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.

Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.

Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.

Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...

Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).

Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.

De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.

Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....

Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....

Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...

Ik snap het niet meer ;( Ik ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er Łberhaupt nog stroom in die accu kan....

Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu :')

Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Ik vond dit bericht in een topic van lang geleden. Mijn vader heeft ook een Volvo 945 (dus station), een Polar uit 1997, en wellicht een vergelijkbaar probleem. Jaren geleden (ik schat een jaar of 8) is ooit iets van de dynamo af gebroken waardoor de riem van de dynamo af liep en accu dus niet meer op kon laden. Vervolgens is toen op de dag erna de dynamo en de bevestiging vervangen, en toen is ook meteen een nieuwe accu erin gezet.

Sinds dat moment heeft de auto echter chronisch last van een accu die na een week of twee al leeg is. De laatste 5 jaar wordt de auto nog nauwelijks gebruikt en daarom ligt hij ook een een druppellader, maar wanneer dat een paar weken niet zo is is het meteen weer prijs. Anderhalf jaar geleden had ik zelf de auto nodig en was wederom de accu leeg. Toen heb ik de Volvo accu van 60Ah vervangen voor een Varta Silver Dynamic van 77Ah om van het gedoe af te zijn. Tevens heb ik toen de accuspanning met lopende motor gemeten om te checken of de dynamo wel goed werkte, en ook heb ik gemeten of er sprake zou zijn van lekstroom; dat bleek toen maar iets van 0,04A te zijn. Desalniettemin bleef het probleem, ondanks de nieuwe en aanzienlijk zwaardere accu, bestaan en bleek de accu het een week of drie uit te houden.

Inmiddels staat de Volvo vrijwel permanent in onze garage en de laatste keer is er een kleine maand geleden mee gereden. Vanmorgen had ik de auto echter weer nodig en wat bleek: de accu was zo leeg dat de centrale deurvergrendeling nieteens meer werkte. Nu heb ik de auto de hele ochtend en middag aan de druppellader gehangen en vervolgens de auto gestart en weer met de multimeter gemeten: de resultaten waren prima. In principe maakt het niet zo gek veel uit aangezien de auto zelden gebruikt wordt, maar ik vind het wel een behoorlijk vervelend euvel omdat ik zo die auto toch niet volledig vertrouw.

De vraag is dus of iemand een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn? Zover ik kan beoordelen is de accu goed, functioneert de dynamo naar behoren en is er geen lekstroom (lampjes e.d. zijn allemaal gecheckt); wat zou de reden dan toch kunnen zijn?
  dinsdag 3 januari 2017 @ 19:42:18 #161
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167862967
Defecte spanningsregelaar die je accu sloopt?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_167871968
Schroef je accu eruit en laad d3ze checken bij een garage
Lekstroom meten :
zorg dat alle verbruikers in slaapstand staan en dan kan je met je multiemeter lekstroom meten mag max 0.2a zijn uit mijn hoofd dit doe je door 1 pennetje op de min pool te houden en de andere op de massakabel 10cm verder ongv

Heb je een lekstroom 1 voor 1 zekeringen eruit trekken en je weet waar je zoeken moet

Ik gooi het op een gare accu
pi_167874109
Simpel vraagje, waarschijnlijk is het de 'uitlijning'.

Ik rij een weekje rond met een bedrijfswagen. Wanneer ik het stuur los laat dan gaat hij automatisch lichtjes naar links.
Hoe kan dit verholpen worden?
Hallon, lekker burgers flippen voor de kost. groetjes einzeinz
  Moderator woensdag 4 januari 2017 @ 11:38:30 #164
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_167874647
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:08 schreef einzeinz het volgende:
Simpel vraagje, waarschijnlijk is het de 'uitlijning'.

Ik rij een weekje rond met een bedrijfswagen. Wanneer ik het stuur los laat dan gaat hij automatisch lichtjes naar links.
Hoe kan dit verholpen worden?
Uitlijning is de stand van de wielen onder de auto. Zeg maar alle hoeken waarin je een wiel kan zetten. En onder andere de sporing valt daar ook onder die mede bepaald of en hoe je auto afwijkt.

Grote kans dat dit probleem verholpen is met uitlijnen van je wagen. Echter blijft er ook een kans dat het probleem ergens anders door veroorzaakt wordt.
pi_167874811
Normaal gezien moet ik onregelmatigheden melden, maar aangezien ik er maar een week mee rij laat ik het zo. Dat afdraaien zal al langer dan vandaag zijn en tot op heden is dat nog niet opgemerkt geweest.
Hallon, lekker burgers flippen voor de kost. groetjes einzeinz
pi_167875120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:47 schreef einzeinz het volgende:
Normaal gezien moet ik onregelmatigheden melden, maar aangezien ik er maar een week mee rij laat ik het zo. Dat afdraaien zal al langer dan vandaag zijn en tot op heden is dat nog niet opgemerkt geweest.
En tůch zou ik het melden.
Je MOET onregelmatigheden melden schrijf je zelf dus waarom doe je dat dan niet?
Ik zal niet zeggen dat je werkgever je ontslaat wegens nalatigheid maar hij zal dit best wel willen weten.
Als het de uitlijning is dan is de bandenslijtage een stuk groter dan normaal maar stel nou eens dat het ergens anders aan ligt?
Kromme draagarm of zo? Wat is er dan nog meer stuk? Is de auto dan nog wel veilig?
Hypothetisch dit, ik ken natuurlijk de feiten niet.

Maar waarom zou je het niet melden? Bang dat je de schuld krijgt of zo?
pi_167907103
Het is niet echt een onderhoudsvrije maar meer een benamingsvraag.

Bij mijn achterportier van mijn Xsara Picasso heb ik naast/onder de ruit een plastic kapje wat vastgeplakt zat (welke afgebroken is) Nu weet ik niet hoe dit onderdeel heet en waar ik dat kan bestellen

g20qewz7.jpg

Dat kapje rechtsonder in de hoek van de ruit
  Moderator donderdag 5 januari 2017 @ 18:46:52 #168
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_167907130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Het is niet echt een onderhoudsvrije maar meer een benamingsvraag.

Bij mijn achterportier van mijn Xsara Picasso heb ik naast/onder de ruit een plastic kapje wat vastgeplakt zat (welke afgebroken is) Nu weet ik niet hoe dit onderdeel heet en waar ik dat kan bestellen
De CitroŽn dealer kan je er wel aan helpen. Een sloopbedrijf vast ook, mits hij dezelfde wagen heeft staan.
pi_167907270
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De CitroŽn dealer kan je er wel aan helpen. Een sloopbedrijf vast ook, mits hij dezelfde wagen heeft staan.
Dat denk ik ook maar ik zoek een productnaam of nummer :Y
  Moderator donderdag 5 januari 2017 @ 18:56:18 #170
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_167907375
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dat denk ik ook maar ik zoek een productnaam of nummer :Y
Ook die heeft de CitroŽn dealer wel voor je :)

Staat er geen onderdelengids online van CitroŽn? Er is ook een CitroŽn forum ;)
pi_168056781
Vandaag de Kia Rio (2005) van mijn moeder afgekeurd op de handrem reachtsachter. Zojuist even gekeken wat het euvel kon zijn. De handremkabel lijkt te werken. Ik zie wel dat het "verdeelplaatje"onder de handrem niet beide kabels gelijk aan trekt als ik de handrem aantrek. Aangezien de handremmen schijnbaar zelfstellend zijn verdenk ik het meganisme in de trommel.
Ik ben ik er inmiddels achter dat deze in het Engels strut adjusters heten. Ik kan deze echter op geen enkele site terug vinden. Alle onderdelen van de trommel kan ik vinden behalve die zogenaamde strut. Iemand de Nederlandse vertaling ervoor en weet waar ik ze, buiten de dealer, kan bestellen?
pi_168057137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:06 schreef Vliegbaard het volgende:
Vandaag de Kia Rio (2005) van mijn moeder afgekeurd op de handrem reachtsachter. Zojuist even gekeken wat het euvel kon zijn. De handremkabel lijkt te werken. Ik zie wel dat het "verdeelplaatje"onder de handrem niet beide kabels gelijk aan trekt als ik de handrem aantrek. Aangezien de handremmen schijnbaar zelfstellend zijn verdenk ik het meganisme in de trommel.
Ik ben ik er inmiddels achter dat deze in het Engels strut adjusters heten. Ik kan deze echter op geen enkele site terug vinden. Alle onderdelen van de trommel kan ik vinden behalve die zogenaamde strut. Iemand de Nederlandse vertaling ervoor en weet waar ik ze, buiten de dealer, kan bestellen?
zal niet meevallen, probeer de automaterialentoko om de hoek. Handig is als je het onderdeel bij je hebt.

Autodemontage kun je ook proberen.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_168057187
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

zal niet meevallen, probeer de automaterialentoko om de hoek. Handig is als je het onderdeel bij je hebt.

Autodemontage kun je ook proberen.
Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor. Maar ik had het graag besteld zodat ik daar morgen allemaal niet achteraan hoef. Ben bang dat er niets anders op zit...
wel vreemd dat dat het enige onderdeel van de trommel is dat niet te bestellen valt.
pi_168057235
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor. Maar ik had het graag besteld zodat ik daar morgen allemaal niet achteraan hoef. Ben bang dat er niets anders op zit...
wel vreemd dat dat het enige onderdeel van de trommel is dat niet te bestellen valt.
Vaak zijn het revisiesetjes waar het ding bij zit.. heb je meteen alles fris erin zitten, en dan zou ik effe grof investeren ( :+) en allebei de kanten doen.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_168059861
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vaak zijn het revisiesetjes waar het ding bij zit.. heb je meteen alles fris erin zitten, en dan zou ik effe grof investeren ( :+) en allebei de kanten doen.
Die revisiesetje missen dus net 2 beugels van de handrem. Althans ik zie ze er nergens bij staan..
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')