abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_167359091
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2016 06:21 schreef eRKa het volgende:

[..]

Al een tijdje zonder airco gereden? Dat is het enige op die plek waar reukloos water vandaan kan komen. Misschien ook de ruitensproeier, aangenomen dat die gewoon water zonder antivries bevat. Momenteel vrij onwaarschijnlijk dus.
Heb vergelijkbaar iets als Admiraal hierboven, maar wat heeft tijdje zonder airco gereden ermee te maken?
Irene is bae <3
pi_167363750
quote:
5s.gif Op donderdag 15 december 2016 23:14 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Heb vergelijkbaar iets als Admiraal hierboven, maar wat heeft tijdje zonder airco gereden ermee te maken?
In het interieur zit een verdamper van de airco. Dat is de radiator die gekoeld wordt en waar de interieurlucht overheen blaast om het koel te krijgen IN de auto. Tijdens dat proces slaat er vocht neer op de verdamper. Dat vocht moet afgevoerd worden naar buiten (het lekspoor dat je 's zomers bij stoplichten ziet). Als de afvoer verstopt is, dan heb je vaak vocht in de auto.
  donderdag 22 december 2016 @ 16:08:36 #156
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_167527660
Iemand een idee of je met zo'n ELM wifi/bluetooth module voor de OBD poort het afr van een auto kan monitoren? Zou nogal een bak schelen ten opzichte van zo'n ding van innovate.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_167528516
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:08 schreef x3ro het volgende:
Iemand een idee of je met zo'n ELM wifi/bluetooth module voor de OBD poort het afr van een auto kan monitoren? Zou nogal een bak schelen ten opzichte van zo'n ding van innovate.
Ja, indien de auto een wideband lambda sensor(en) gebruikt en niet te oud is zodat EOBD/OBD2 ondersteund wordt. Nee, als de auto nog een ouderwetse sprong lambda sensor(en) gebruikt.
N.B.: Bovenstaande uitspraak slaat op de sensoren Vóór de katalysator bij gebruik van benzine en/of gas. Deze geldt niet voor diesels ook al hebben die tegenwoordig ook een wideband lambda sensor.
  donderdag 22 december 2016 @ 19:00:00 #158
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_167530914
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 16:41 schreef oldford het volgende:

[..]

Ja, indien de auto een wideband lambda sensor(en) gebruikt en niet te oud is zodat EOBD/OBD2 ondersteund wordt. Nee, als de auto nog een ouderwetse sprong lambda sensor(en) gebruikt.
N.B.: Bovenstaande uitspraak slaat op de sensoren Vóór de katalysator bij gebruik van benzine en/of gas. Deze geldt niet voor diesels ook al hebben die tegenwoordig ook een wideband lambda sensor.
Dank voor het uitgebreide antwoord. OBD2 heeft de auto in ieder geval al wel. Alleen uitzoeken of hij een wideband sensor heeft.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_167532400
Het verschil tussen de ouderwetse sprong sensor en een wideband sensor is het aantal draden.
Bij 5 of meer draden heb je een wideband lambda sensor.

Je kunt het ook zien bij het uitlezen. Sprong sensoren gebruiken PID 14 t/m 1B.
Wide band lambda sensoren gebruiken PID 24 t/m 2B en/of 34 t/m 3B.
pi_167860239
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 17:56 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.

Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.

Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.

Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.

Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...

Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).

Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.

De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.

Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....

Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....

Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...

Ik snap het niet meer ;( Ik ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er überhaupt nog stroom in die accu kan....

Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu :')

Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Ik vond dit bericht in een topic van lang geleden. Mijn vader heeft ook een Volvo 945 (dus station), een Polar uit 1997, en wellicht een vergelijkbaar probleem. Jaren geleden (ik schat een jaar of 8) is ooit iets van de dynamo af gebroken waardoor de riem van de dynamo af liep en accu dus niet meer op kon laden. Vervolgens is toen op de dag erna de dynamo en de bevestiging vervangen, en toen is ook meteen een nieuwe accu erin gezet.

Sinds dat moment heeft de auto echter chronisch last van een accu die na een week of twee al leeg is. De laatste 5 jaar wordt de auto nog nauwelijks gebruikt en daarom ligt hij ook een een druppellader, maar wanneer dat een paar weken niet zo is is het meteen weer prijs. Anderhalf jaar geleden had ik zelf de auto nodig en was wederom de accu leeg. Toen heb ik de Volvo accu van 60Ah vervangen voor een Varta Silver Dynamic van 77Ah om van het gedoe af te zijn. Tevens heb ik toen de accuspanning met lopende motor gemeten om te checken of de dynamo wel goed werkte, en ook heb ik gemeten of er sprake zou zijn van lekstroom; dat bleek toen maar iets van 0,04A te zijn. Desalniettemin bleef het probleem, ondanks de nieuwe en aanzienlijk zwaardere accu, bestaan en bleek de accu het een week of drie uit te houden.

Inmiddels staat de Volvo vrijwel permanent in onze garage en de laatste keer is er een kleine maand geleden mee gereden. Vanmorgen had ik de auto echter weer nodig en wat bleek: de accu was zo leeg dat de centrale deurvergrendeling nieteens meer werkte. Nu heb ik de auto de hele ochtend en middag aan de druppellader gehangen en vervolgens de auto gestart en weer met de multimeter gemeten: de resultaten waren prima. In principe maakt het niet zo gek veel uit aangezien de auto zelden gebruikt wordt, maar ik vind het wel een behoorlijk vervelend euvel omdat ik zo die auto toch niet volledig vertrouw.

De vraag is dus of iemand een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn? Zover ik kan beoordelen is de accu goed, functioneert de dynamo naar behoren en is er geen lekstroom (lampjes e.d. zijn allemaal gecheckt); wat zou de reden dan toch kunnen zijn?
  dinsdag 3 januari 2017 @ 19:42:18 #161
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_167862967
Defecte spanningsregelaar die je accu sloopt?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_167871968
Schroef je accu eruit en laad d3ze checken bij een garage
Lekstroom meten :
zorg dat alle verbruikers in slaapstand staan en dan kan je met je multiemeter lekstroom meten mag max 0.2a zijn uit mijn hoofd dit doe je door 1 pennetje op de min pool te houden en de andere op de massakabel 10cm verder ongv

Heb je een lekstroom 1 voor 1 zekeringen eruit trekken en je weet waar je zoeken moet

Ik gooi het op een gare accu
pi_167874109
Simpel vraagje, waarschijnlijk is het de 'uitlijning'.

Ik rij een weekje rond met een bedrijfswagen. Wanneer ik het stuur los laat dan gaat hij automatisch lichtjes naar links.
Hoe kan dit verholpen worden?
Cindy De Vuyst
  Moderator woensdag 4 januari 2017 @ 11:38:30 #164
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_167874647
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:08 schreef einzeinz het volgende:
Simpel vraagje, waarschijnlijk is het de 'uitlijning'.

Ik rij een weekje rond met een bedrijfswagen. Wanneer ik het stuur los laat dan gaat hij automatisch lichtjes naar links.
Hoe kan dit verholpen worden?
Uitlijning is de stand van de wielen onder de auto. Zeg maar alle hoeken waarin je een wiel kan zetten. En onder andere de sporing valt daar ook onder die mede bepaald of en hoe je auto afwijkt.

Grote kans dat dit probleem verholpen is met uitlijnen van je wagen. Echter blijft er ook een kans dat het probleem ergens anders door veroorzaakt wordt.
pi_167874811
Normaal gezien moet ik onregelmatigheden melden, maar aangezien ik er maar een week mee rij laat ik het zo. Dat afdraaien zal al langer dan vandaag zijn en tot op heden is dat nog niet opgemerkt geweest.
Cindy De Vuyst
pi_167875120
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:47 schreef einzeinz het volgende:
Normaal gezien moet ik onregelmatigheden melden, maar aangezien ik er maar een week mee rij laat ik het zo. Dat afdraaien zal al langer dan vandaag zijn en tot op heden is dat nog niet opgemerkt geweest.
En tóch zou ik het melden.
Je MOET onregelmatigheden melden schrijf je zelf dus waarom doe je dat dan niet?
Ik zal niet zeggen dat je werkgever je ontslaat wegens nalatigheid maar hij zal dit best wel willen weten.
Als het de uitlijning is dan is de bandenslijtage een stuk groter dan normaal maar stel nou eens dat het ergens anders aan ligt?
Kromme draagarm of zo? Wat is er dan nog meer stuk? Is de auto dan nog wel veilig?
Hypothetisch dit, ik ken natuurlijk de feiten niet.

Maar waarom zou je het niet melden? Bang dat je de schuld krijgt of zo?
pi_167907103
Het is niet echt een onderhoudsvrije maar meer een benamingsvraag.

Bij mijn achterportier van mijn Xsara Picasso heb ik naast/onder de ruit een plastic kapje wat vastgeplakt zat (welke afgebroken is) Nu weet ik niet hoe dit onderdeel heet en waar ik dat kan bestellen



Dat kapje rechtsonder in de hoek van de ruit
  Moderator donderdag 5 januari 2017 @ 18:46:52 #168
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_167907130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Het is niet echt een onderhoudsvrije maar meer een benamingsvraag.

Bij mijn achterportier van mijn Xsara Picasso heb ik naast/onder de ruit een plastic kapje wat vastgeplakt zat (welke afgebroken is) Nu weet ik niet hoe dit onderdeel heet en waar ik dat kan bestellen
De Citroën dealer kan je er wel aan helpen. Een sloopbedrijf vast ook, mits hij dezelfde wagen heeft staan.
pi_167907270
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De Citroën dealer kan je er wel aan helpen. Een sloopbedrijf vast ook, mits hij dezelfde wagen heeft staan.
Dat denk ik ook maar ik zoek een productnaam of nummer :Y
  Moderator donderdag 5 januari 2017 @ 18:56:18 #170
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_167907375
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dat denk ik ook maar ik zoek een productnaam of nummer :Y
Ook die heeft de Citroën dealer wel voor je :)

Staat er geen onderdelengids online van Citroën? Er is ook een Citroën forum ;)
pi_168056781
Vandaag de Kia Rio (2005) van mijn moeder afgekeurd op de handrem reachtsachter. Zojuist even gekeken wat het euvel kon zijn. De handremkabel lijkt te werken. Ik zie wel dat het "verdeelplaatje"onder de handrem niet beide kabels gelijk aan trekt als ik de handrem aantrek. Aangezien de handremmen schijnbaar zelfstellend zijn verdenk ik het meganisme in de trommel.
Ik ben ik er inmiddels achter dat deze in het Engels strut adjusters heten. Ik kan deze echter op geen enkele site terug vinden. Alle onderdelen van de trommel kan ik vinden behalve die zogenaamde strut. Iemand de Nederlandse vertaling ervoor en weet waar ik ze, buiten de dealer, kan bestellen?
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:24:22 #172
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168057137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:06 schreef Vliegbaard het volgende:
Vandaag de Kia Rio (2005) van mijn moeder afgekeurd op de handrem reachtsachter. Zojuist even gekeken wat het euvel kon zijn. De handremkabel lijkt te werken. Ik zie wel dat het "verdeelplaatje"onder de handrem niet beide kabels gelijk aan trekt als ik de handrem aantrek. Aangezien de handremmen schijnbaar zelfstellend zijn verdenk ik het meganisme in de trommel.
Ik ben ik er inmiddels achter dat deze in het Engels strut adjusters heten. Ik kan deze echter op geen enkele site terug vinden. Alle onderdelen van de trommel kan ik vinden behalve die zogenaamde strut. Iemand de Nederlandse vertaling ervoor en weet waar ik ze, buiten de dealer, kan bestellen?
zal niet meevallen, probeer de automaterialentoko om de hoek. Handig is als je het onderdeel bij je hebt.

Autodemontage kun je ook proberen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168057187
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

zal niet meevallen, probeer de automaterialentoko om de hoek. Handig is als je het onderdeel bij je hebt.

Autodemontage kun je ook proberen.
Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor. Maar ik had het graag besteld zodat ik daar morgen allemaal niet achteraan hoef. Ben bang dat er niets anders op zit...
wel vreemd dat dat het enige onderdeel van de trommel is dat niet te bestellen valt.
  woensdag 11 januari 2017 @ 18:28:49 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168057235
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor. Maar ik had het graag besteld zodat ik daar morgen allemaal niet achteraan hoef. Ben bang dat er niets anders op zit...
wel vreemd dat dat het enige onderdeel van de trommel is dat niet te bestellen valt.
Vaak zijn het revisiesetjes waar het ding bij zit.. heb je meteen alles fris erin zitten, en dan zou ik effe grof investeren ( :+) en allebei de kanten doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168059861
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vaak zijn het revisiesetjes waar het ding bij zit.. heb je meteen alles fris erin zitten, en dan zou ik effe grof investeren ( :+) en allebei de kanten doen.
Die revisiesetje missen dus net 2 beugels van de handrem. Althans ik zie ze er nergens bij staan..
  woensdag 11 januari 2017 @ 20:13:48 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168059902
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Die revisiesetje missen dus net 2 beugels van de handrem. Althans ik zie ze er nergens bij staan..
Nergens een exploded view met onderdeelnummers te vinden?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168060727
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nergens een exploded view met onderdeelnummers te vinden?
Nee, maar het stelmechanisme uit onderstaande afbeelding is het in ieder geval.
pi_168285287
M'n pa heeft onlangs een 207 (1.6 benzine) aangeschaft en toen ik er laatst mee op pad was viel het me op dat de temperatuur van het koelwater niet of nauwelijks omhoog ging, zelfs niet na een rit van 100km (en na een paar uur en ondertussen paar kleine ritten weer 100km terug). Deze Peugeot beschikt ook over een olie temperatuurmeter en die ging ook niet van z'n plek. Volgens de garage kwam dit door de buitentemperatuur (die was rond het vriespunt, reden zowel in het donker als in de zon) en omdat de warmte voor de airco zou worden gebruikt, terwijl ik de airco op een lage stand had staan (19 graden en minimale ventilatie).

Nu twijfel ik aan deze verklaring van de garagehouder, ten eerste omdat ik met vrij veel verschillende auto's dit nog nooit heb meegemaakt en omdat mij is geleerd dat de temperatuur in 'het midden' (90 graden?) hoort te staan?

Wat is jullie kijk hierop :)?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_168286556
Het klinkt als een thermostaat die open blijft staan, waardoor de motor te koud blijft.
In de winter zal de motor misschien een paar graden kouder blijven, maar de meter moet toch echt in de buurt van het midden komen. Als dit bij 0 graden al niet goed gaat, wat gebeurt er dan bij -20 of nog kouder weer? Dus de garagehouder slaat hier de plank behoorlijk mis.

Voel na de koude start aan de bovenste radiateurslang. Wordt deze meteen geleidelijk warmer, dan staat de thermostaat open.
pi_168294264
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 20:42 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nee, maar het stelmechanisme uit onderstaande afbeelding is het in ieder geval.
[ afbeelding ]
Aan de onderkant van dat ding op je plaatje zit een getand kwart rondje, die moet gangbaar zijn anders werkt het zelfstellend gedeelte niet.
Was bij mijn Fiesta ook het geval, ik heb het schoon- en gangbaar gemaakt en het werkte weer als een tierelier. :)
pi_168296333
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 16:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Aan de onderkant van dat ding op je plaatje zit een getand kwart rondje, die moet gangbaar zijn anders werkt het zelfstellend gedeelte niet.
Was bij mijn Fiesta ook het geval, ik heb het schoon- en gangbaar gemaakt en het werkte weer als een tierelier. :)
Dat kartel gedeelte was versleten en de veer hield de boel niet meer op spanning,
Uiteindelijk toch bij de dealer moeten halen á ¤23. Dat vind ik een zeer nette prijs en anders dan ik van andere dealers gewend ben.
pi_168323609
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 17:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat kartel gedeelte was versleten en de veer hield de boel niet meer op spanning,
Uiteindelijk toch bij de dealer moeten halen á ¤23. Dat vind ik een zeer nette prijs en anders dan ik van andere dealers gewend ben.
Als het versleten is helpt schoonmaken ook niet meer nee. :)
Is het probleem nu ook opgelost?
pi_168323760
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als het versleten is helpt schoonmaken ook niet meer nee. :)
Is het probleem nu ook opgelost?
Yep :D. De kabel is niet te verstellen en nog intact. Dan bleef alleen dat mechanisme nog over.
pi_168324033
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Yep :D. De kabel is niet te verstellen en nog intact. Dan bleef alleen dat mechanisme nog over.
Mooi opgelost dan voor ¤23,- ^O^
Ik heb me destijds ook rot gezocht naar de oorzaak van het remverschil.
Je raadt nooit waar ik de volgende keer als 1e naar kijk. :P
pi_168324458
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mooi opgelost dan voor ¤23,- ^O^
Ik heb me destijds ook rot gezocht naar de oorzaak van het remverschil.
Je raadt nooit waar ik de volgende keer als 1e naar kijk. :P
Zolang het geen elektronica betreft is een auto niet moeilijkste doorgronden. Het scheelt wel of je een technisch inzicht hebt en goed gereedschap.
pi_168335522
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Zolang het geen elektronica betreft is een auto niet moeilijkste doorgronden. Het scheelt wel of je een technisch inzicht hebt en goed gereedschap.
Ik ben ook meer van de tandwielen en kettingen en zo, elektronica is ook niks voor mij.
pi_168366257
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 05:35 schreef yosander het volgende:
Wat is jullie kijk hierop :)?
Grootste verdenking ligt direct op de thermostaat.
Schip ahoy!
pi_168366351
Ik moet eens in de paar maanden mijn olie zelf aanvullen. Productiefoutje, geen idee, maar het moet. Nou viel het me vanmorgen voor het eerst op dat onder de dop die je eraf draait een geelachtige substantie zat. Niet echt de motorolie kleur maar gewoon geel eigenlijk.
Vond het vreemd, had het nog nooit eerder gezien.
U MAD?
pi_168411368
Het kan met het weer te maken hebben maar meestal is het geen goed teken.
pi_168411852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 04:09 schreef Vliegbaard het volgende:
Het kan met het weer te maken hebben maar meestal is het geen goed teken.
Want?
U MAD?
pi_168411953
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 08:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Want?
Koppakking
pi_168412148
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 08:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Koppakking
Lijkt me sterk.
U MAD?
pi_168412670
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 08:40 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Lijkt me sterk.
Vocht in de motor. Of een paar korte ritjes achter elkaar gehad of koelvloeistof. Kies zelf maar ;)
  woensdag 25 januari 2017 @ 10:38:01 #194
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_168413739
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 08:40 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Lijkt me sterk.
Die "mayo" onder de dop is toch meestal echt een teken van een issue met de koppakking.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_168414348
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:38 schreef x3ro het volgende:

[..]

Die "mayo" onder de dop is toch meestal echt een teken van een issue met de koppakking.
OK. Maar ik maak veel korte ritten (15 KM per keer ) met betreffende auto. Eerder nooit die gelige smurrie gezien.
Hoe weet ik zonder naar de garage te hoeven gaan zeker of het de koppakking is?
U MAD?
pi_168414436
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

OK. Maar ik maak veel korte ritten (15 KM per keer ) met betreffende auto. Eerder nooit die gelige smurrie gezien.
Hoe weet ik zonder naar de garage te hoeven gaan zeker of het de koppakking is?
KVS niveau in de gaten houden. Met veel korte ritten verdampt het water/condens in de olie niet en dan krijg je die gele troep. Maak eens een keer een ritje van 20km+ op de snelweg en kijk dan nog eens onder de dop.

Zolang je geen kvs verliest zal er wel niks aan de hand zijn. Of misschien verlies je minimaal maar zelfs met een lekke koppakking is gewoon normaal te rijden.
pi_168415595
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

KVS niveau in de gaten houden. Met veel korte ritten verdampt het water/condens in de olie niet en dan krijg je die gele troep. Maak eens een keer een ritje van 20km+ op de snelweg en kijk dan nog eens onder de dop.

Zolang je geen kvs verliest zal er wel niks aan de hand zijn. Of misschien verlies je minimaal maar zelfs met een lekke koppakking is gewoon normaal te rijden.
KVS :P ?
Bedankt voor je antwoord trouwens.
U MAD?
pi_168416135
quote:
3s.gif Op woensdag 25 januari 2017 12:35 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

KVS :P ?
Bedankt voor je antwoord trouwens.
KoelVloeiStof ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Vliegbaard op 25-01-2017 13:34:38 ]
pi_168416166
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

KoeVloeiStof ;)
:D

Nou ik heb wel ontzettend veel las van plasjes water die op de grond liggen als ik klein stukje heb gereden. Maar dat is dan vooral als ik verwarming/airco aan heb gehad. Dus zowel zomer als winter.
Koelvloeistof zelf hoef ik nooit bij te vullen dus denk niet dat ik me daar zorgen over hoef te maken.
U MAD?
pi_168416348
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

KoeVloeiStof ;)
melk bedoel je? :+
pi_168416672
quote:
6s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

melk bedoel je? :+
Scherp
pi_168417525
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 10:22 schreef de_boswachter het volgende:
Ik moet eens in de paar maanden mijn olie zelf aanvullen. Productiefoutje, geen idee, maar het moet. Nou viel het me vanmorgen voor het eerst op dat onder de dop die je eraf draait een geelachtige substantie zat. Niet echt de motorolie kleur maar gewoon geel eigenlijk.
Vond het vreemd, had het nog nooit eerder gezien.
Zit het ook aan je peilstok?
pi_168417971
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:19 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Zit het ook aan je peilstok?
Zal dit weekend eens checken, maar volgens mij niet. Was me althans niet opgevallen de vorige keer. Puur onder de dop.
U MAD?
pi_168418941
quote:
3s.gif Op woensdag 25 januari 2017 13:08 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

:D

Nou ik heb wel ontzettend veel las van plasjes water die op de grond liggen als ik klein stukje heb gereden. Maar dat is dan vooral als ik verwarming/airco aan heb gehad. Dus zowel zomer als winter.
Koelvloeistof zelf hoef ik nooit bij te vullen dus denk niet dat ik me daar zorgen over hoef te maken.
Heb je climate control in de wagen?
Dan is het waarschijnlijk condens van de airco, ook in de winter gaat die wel eens aan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')