Draagarmrubbersquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:37 schreef LethalNinja het volgende:
Lichte trillingen in het stuur bij vanaf 110 kilometer per uur. Iemand tips? Banden zijn al gebalanceerd bij een bandenspecialist... Verder qua bandenspanning: 2,15 voor, 2.35 achter. Gaat om een BMW e46 van 13 jaar oud. Thanks!
De twee draagarmrubbers voor zijn al vervangen voor nieuwe. Verder zijn er ook twee stabilisatorstangen voor vervangen..quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met exact dezelfde auto. Ik verdenk de draagarmen... althans de rubbers en/of fusees
In mijn geval heb ik een complete imitatieset draagarmen klaarliggen. Voorlopig helaas geen toegang tot een brug, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit het probleem oplost. Een dergelijke trilling heb ik al eens met de e36 gehad en dat was ook over na het vervangen van de draagarmen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 23:13 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
De twee draagarmrubbers voor zijn al vervangen voor nieuwe. Verder zijn er ook twee stabilisatorstangen voor vervangen..
Wat ga jij nu met het probleem doen? Ga je zoals bokkepoot systematisch de dingen af: fuseekogels, lagers, stuurkogels? alles maar vervangen of?
Ik ben net terug van de bandenspecialist. Door middel van balanceren en schoonmaken van de naven is het niet opgelost. Zij adviseerden ook om de draagarmen te vervangen.... Er was onder andere wat speling bij de fusee kogels...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In mijn geval heb ik een complete imitatieset draagarmen klaarliggen. Voorlopig helaas geen toegang tot een brug, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit het probleem oplost. Een dergelijke trilling heb ik al eens met de e36 gehad en dat was ook over na het vervangen van de draagarmen.
Die minimale speling zorgt er voor dat er bij hogere snelheden een typische trilling in het stuur voelbaar is. Nou ben ik zelf maar een hobby monteur maar ik kan met mijn minimale ervaring ondertussen wel het verschil in een bepaalde trilling ontdekken. Bijna elk geval is een trilling in het stuur niet van achter de pc te omschrijven laat staan op te lossen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 11:23 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik ben net terug van de bandenspecialist. Door middel van balanceren en schoonmaken van de naven is het niet opgelost. Zij adviseerden ook om de draagarmen te vervangen.... Er was onder andere wat speling bij de fusee kogels...
Thanks voor je reactie. De bandespecialist adviseerde ook al om voor iets als een draagarm echt te kiezen voor een vervangsel van BMW en geen aftermarket. Dus dat ga ik ook volgen. Het vervangen van onderdelen heeft eerder al voor veel plezier gezorgd toen ik voor twee stabilisatorstangen had vervangen, toen had ik ineens geen last meer van een bokkend geluid bij lage snelheden!...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 14:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die minimale speling zorgt er voor dat er bij hogere snelheden een typische trilling in het stuur voelbaar is. Nou ben ik zelf maar een hobby monteur maar ik kan met mijn minimale ervaring ondertussen wel het verschil in een bepaalde trilling ontdekken. Bijna elk geval is een trilling in het stuur niet van achter de pc te omschrijven laat staan op te lossen.
Wat ik wel zou adviseren is om een goede set draagarmen te monteren als je toch bezig bent. Ik ben van mening dat imitatiespul niet per definitie slechter is dan OEM. Uit ervaring kan ik ondertussen wel toegeven dat dit voor draagarmen (vaak) niet op gaat. Goedkope meuk begint na 10.000/20.000 km vaak weer wat trillingen te geven door de fusseekogels.
Als je dit al niet snapt niet kloten aan je auto en breng hem naar de garage als je jezelf te pletter rijdt is het niet zo erg maar een kindje ofzo omdat je niet kon remmen is veel ergerquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:35 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand.
Zojuist mn 1e keer remblokken en schijven besteld binnengekregen maar zijn dit de goede? Waarom heb ik 2 verschillende? Heb gewoon standaard 4 bouts velgen.
[ afbeelding ]
Daarnaast zie ik ook dat er een hap uit de zijkant van de remschijf is?
[ afbeelding ]
Dit hoort niet toch?
Ik zie niets bijzonders, 2 verschillende blokjes komt omdat de ene aan de binnenkant zit en de andere aan de buitenkant. Dat stukje wat "mist" in je remschijven is van het balanceren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:35 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand.
Zojuist mn 1e keer remblokken en schijven besteld binnengekregen maar zijn dit de goede? Waarom heb ik 2 verschillende? Heb gewoon standaard 4 bouts velgen.
[ afbeelding ]
Daarnaast zie ik ook dat er een hap uit de zijkant van de remschijf is?
[ afbeelding ]
Dit hoort niet toch?
Neem nou Meyle HD. Staat op diverse plekken in de BMW community veel beter bekend dan origineel BMW. Dat zijn allemaal mensen die er zelf mee rondrijden en praktijkervaring geven, terwijl je bandenboer gewoon een generiek advies geeft dat ook opgaat als je er met een AMG of een i10 aankomt.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 14:42 schreef LethalNinja het volgende:
Thanks voor je reactie. De bandespecialist adviseerde ook al om voor iets als een draagarm echt te kiezen voor een vervangsel van BMW en geen aftermarket. Dus dat ga ik ook volgen. Het vervangen van onderdelen heeft eerder al voor veel plezier gezorgd toen ik voor twee stabilisatorstangen had vervangen, toen had ik ineens geen last meer van een bokkend geluid bij lage snelheden!...
Doe ook niks zelf maar thanks had het antwoord al.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:39 schreef klawie het volgende:
[..]
Als je dit al niet snapt niet kloten aan je auto en breng hem naar de garage als je jezelf te pletter rijdt is het niet zo erg maar een kindje ofzo omdat je niet kon remmen is veel erger
Had gister al antwoord gehad ja.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zie niets bijzonders, 2 verschillende blokjes komt omdat de ene aan de binnenkant zit en de andere aan de buitenkant. Dat stukje wat "mist" in je remschijven is van het balanceren.
Ga ik inderdaad doen als de draagarmen vervangen worden dan voor Meyle HD!quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is mijn indruk ook. Hoe heb je bedacht de boel zelf te vervangen als je blijkbaar de hele shit nog niet eens ooit los hebt gehad?
[..]
Neem nou Meyle HD. Staat op diverse plekken in de BMW community veel beter bekend dan origineel BMW. Dat zijn allemaal mensen die er zelf mee rondrijden en praktijkervaring geven, terwijl je bandenboer gewoon een generiek advies geeft dat ook opgaat als je er met een AMG of een i10 aankomt.
Niet dat ik weet. Rete irritant is dat de airco direct aanstaat. Maar die is zo uit.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:06 schreef Metalfreak het volgende:
Als hij wel start met startkabels start en ook blijft draaien dan, dan lijkt me dat zowel de dynamo als de startmotor nog in orde is. Mij lijkt het de accu inderdaad.
Of je hebt toevallig ergens anders een stiekeme sluipverbruiker in je auto?
Heb gisteren iemand met de multimeter laten spelen, die zegt ook dat er voldoende spanning van de dynamo afkomt en de accu waarschijnlijk dood is. Vanmiddag even nieuwe accu erin hangen. Als hij het dan nog niet doet dan is het de startmotor. (toch)quote:Op donderdag 27 oktober 2016 08:07 schreef klawie het volgende:
Klinkt ala een accu die geen stroom meer vast kan houden
- redelijk bedragquote:Op maandag 31 oktober 2016 16:13 schreef Jiang153 het volgende:
2 vragen:
- Is 100 euro voor montage remblokken, schijven en verversen remolie normaal? Schijven en blokken breng ik zelf en betreft geen lokale turk.
- Hoe komt het dat mijn achterruit altijd beslaat zelfs als het niet regent? Gebeurt letterlijk alleen bij de achterruit en heb geen flauw idee hoe dat komt.
Suggesties waar ik moet checken? Enige wat ik zag was een stukje afgebroken rubber bij de rechter achterlicht, maar dat kan toch niet zo'n effect hebben?quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
- redelijk bedrag
- duidt waarschijnlijk op een vochtprobleem. Kan een minimale lekkage in de kofferbak o.i.d zijn.
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar het komt bij meerdere auto's voor. Op zich is het niet zo'n probleem.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Suggesties waar ik moet checken? Enige wat ik zag was een stukje afgebroken rubber bij de rechter achterlicht, maar dat kan toch niet zo'n effect hebben?
[ afbeelding ]
En bij de achterruit kan je je achterruitverwarming aan zetten Mits die het nog doet in je auto want niet verplicht.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:33 schreef Vliegbaard het volgende:
Voordeel bij de voorruit dat je de blower ertegenaan kan zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |