abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:58:02 #51
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_165757439
quote:
8s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:37 schreef LethalNinja het volgende:
Lichte trillingen in het stuur bij vanaf 110 kilometer per uur. Iemand tips? Banden zijn al gebalanceerd bij een bandenspecialist... Verder qua bandenspanning: 2,15 voor, 2.35 achter. Gaat om een BMW e46 van 13 jaar oud. Thanks!
Draagarmrubbers
Fuseekogels
Lagers
Stuurkogels

Kan van alles zijn...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_165761461
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde met exact dezelfde auto. Ik verdenk de draagarmen... althans de rubbers en/of fusees
De twee draagarmrubbers voor zijn al vervangen voor nieuwe. Verder zijn er ook twee stabilisatorstangen voor vervangen..

Wat ga jij nu met het probleem doen? Ga je zoals bokkepoot systematisch de dingen af: fuseekogels, lagers, stuurkogels? alles maar vervangen of? :')
pi_165762843
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:13 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

De twee draagarmrubbers voor zijn al vervangen voor nieuwe. Verder zijn er ook twee stabilisatorstangen voor vervangen..

Wat ga jij nu met het probleem doen? Ga je zoals bokkepoot systematisch de dingen af: fuseekogels, lagers, stuurkogels? alles maar vervangen of? :')
In mijn geval heb ik een complete imitatieset draagarmen klaarliggen. Voorlopig helaas geen toegang tot een brug, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit het probleem oplost. Een dergelijke trilling heb ik al eens met de e36 gehad en dat was ook over na het vervangen van de draagarmen.
pi_165766582
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 00:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

In mijn geval heb ik een complete imitatieset draagarmen klaarliggen. Voorlopig helaas geen toegang tot een brug, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit het probleem oplost. Een dergelijke trilling heb ik al eens met de e36 gehad en dat was ook over na het vervangen van de draagarmen.
Ik ben net terug van de bandenspecialist. Door middel van balanceren en schoonmaken van de naven is het niet opgelost. Zij adviseerden ook om de draagarmen te vervangen.... Er was onder andere wat speling bij de fusee kogels...
pi_165770192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:23 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ik ben net terug van de bandenspecialist. Door middel van balanceren en schoonmaken van de naven is het niet opgelost. Zij adviseerden ook om de draagarmen te vervangen.... Er was onder andere wat speling bij de fusee kogels...
Die minimale speling zorgt er voor dat er bij hogere snelheden een typische trilling in het stuur voelbaar is. Nou ben ik zelf maar een hobby monteur maar ik kan met mijn minimale ervaring ondertussen wel het verschil in een bepaalde trilling ontdekken. Bijna elk geval is een trilling in het stuur niet van achter de pc te omschrijven laat staan op te lossen.
Wat ik wel zou adviseren is om een goede set draagarmen te monteren als je toch bezig bent. Ik ben van mening dat imitatiespul niet per definitie slechter is dan OEM. Uit ervaring kan ik ondertussen wel toegeven dat dit voor draagarmen (vaak) niet op gaat. Goedkope meuk begint na 10.000/20.000 km vaak weer wat trillingen te geven door de fusseekogels.
pi_165770246
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Die minimale speling zorgt er voor dat er bij hogere snelheden een typische trilling in het stuur voelbaar is. Nou ben ik zelf maar een hobby monteur maar ik kan met mijn minimale ervaring ondertussen wel het verschil in een bepaalde trilling ontdekken. Bijna elk geval is een trilling in het stuur niet van achter de pc te omschrijven laat staan op te lossen.
Wat ik wel zou adviseren is om een goede set draagarmen te monteren als je toch bezig bent. Ik ben van mening dat imitatiespul niet per definitie slechter is dan OEM. Uit ervaring kan ik ondertussen wel toegeven dat dit voor draagarmen (vaak) niet op gaat. Goedkope meuk begint na 10.000/20.000 km vaak weer wat trillingen te geven door de fusseekogels.
Thanks voor je reactie. De bandespecialist adviseerde ook al om voor iets als een draagarm echt te kiezen voor een vervangsel van BMW en geen aftermarket. Dus dat ga ik ook volgen. Het vervangen van onderdelen heeft eerder al voor veel plezier gezorgd toen ik voor twee stabilisatorstangen had vervangen, toen had ik ineens geen last meer van een bokkend geluid bij lage snelheden!...

Hopelijk zorgt het vervangen van de draagarmen ervoor dat de irritante trilling weg is. Maarja 't is natuurlijk niet zeker dat dit het echt oplost.. Keuzes keuzes :(
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:35:53 #57
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_165951514
Iemand.

Zojuist mn 1e keer remblokken en schijven besteld binnengekregen maar zijn dit de goede? Waarom heb ik 2 verschillende? Heb gewoon standaard 4 bouts velgen.



Daarnaast zie ik ook dat er een hap uit de zijkant van de remschijf is?



Dit hoort niet toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door Jiang153 op 14-10-2016 14:34:25 ]
Irene is bae <3
pi_165984468
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:35 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand.

Zojuist mn 1e keer remblokken en schijven besteld binnengekregen maar zijn dit de goede? Waarom heb ik 2 verschillende? Heb gewoon standaard 4 bouts velgen.

[ afbeelding ]

Daarnaast zie ik ook dat er een hap uit de zijkant van de remschijf is?

[ afbeelding ]

Dit hoort niet toch?
Als je dit al niet snapt niet kloten aan je auto en breng hem naar de garage als je jezelf te pletter rijdt is het niet zo erg maar een kindje ofzo omdat je niet kon remmen is veel erger
  Moderator zondag 16 oktober 2016 @ 09:54:13 #59
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_165984558
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:35 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand.

Zojuist mn 1e keer remblokken en schijven besteld binnengekregen maar zijn dit de goede? Waarom heb ik 2 verschillende? Heb gewoon standaard 4 bouts velgen.

[ afbeelding ]

Daarnaast zie ik ook dat er een hap uit de zijkant van de remschijf is?

[ afbeelding ]

Dit hoort niet toch?
Ik zie niets bijzonders, 2 verschillende blokjes komt omdat de ene aan de binnenkant zit en de andere aan de buitenkant. Dat stukje wat "mist" in je remschijven is van het balanceren.
pi_165984576
Dat is mijn indruk ook. Hoe heb je bedacht de boel zelf te vervangen als je blijkbaar de hele shit nog niet eens ooit los hebt gehad?

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:42 schreef LethalNinja het volgende:
Thanks voor je reactie. De bandespecialist adviseerde ook al om voor iets als een draagarm echt te kiezen voor een vervangsel van BMW en geen aftermarket. Dus dat ga ik ook volgen. Het vervangen van onderdelen heeft eerder al voor veel plezier gezorgd toen ik voor twee stabilisatorstangen had vervangen, toen had ik ineens geen last meer van een bokkend geluid bij lage snelheden!...
Neem nou Meyle HD. Staat op diverse plekken in de BMW community veel beter bekend dan origineel BMW. Dat zijn allemaal mensen die er zelf mee rondrijden en praktijkervaring geven, terwijl je bandenboer gewoon een generiek advies geeft dat ook opgaat als je er met een AMG of een i10 aankomt.
Schip ahoy!
pi_165984750
Ja, dat is gewoon het standaard verhaaltje "origineel is altijd beter, imitatie is rommel". 8)7
Sta je daar net met je dure Brembo remmen upgrade _O-
  zondag 16 oktober 2016 @ 11:17:47 #62
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_165985278
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 09:39 schreef klawie het volgende:

[..]

Als je dit al niet snapt niet kloten aan je auto en breng hem naar de garage als je jezelf te pletter rijdt is het niet zo erg maar een kindje ofzo omdat je niet kon remmen is veel erger
Doe ook niks zelf maar thanks had het antwoord al. :9

quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 09:54 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik zie niets bijzonders, 2 verschillende blokjes komt omdat de ene aan de binnenkant zit en de andere aan de buitenkant. Dat stukje wat "mist" in je remschijven is van het balanceren.
Had gister al antwoord gehad ja.
Irene is bae <3
pi_165985716
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 09:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is mijn indruk ook. Hoe heb je bedacht de boel zelf te vervangen als je blijkbaar de hele shit nog niet eens ooit los hebt gehad?

[..]

Neem nou Meyle HD. Staat op diverse plekken in de BMW community veel beter bekend dan origineel BMW. Dat zijn allemaal mensen die er zelf mee rondrijden en praktijkervaring geven, terwijl je bandenboer gewoon een generiek advies geeft dat ook opgaat als je er met een AMG of een i10 aankomt.
Ga ik inderdaad doen :) als de draagarmen vervangen worden dan voor Meyle HD!
pi_166213941
Vraag mbt startproblemen vcan mij Kia Carens uit 2003:

Hoe kan ik uitvogelen wat er bij mij niet goed werkt alvorens geld uit te geven voor iets wat niet kapot is.

Wat er aan de hand is en wat ik vaststel:
Gisterenochtend wou mijn auto niet starten, zodra ik de sleutel omdraai klinkt het of de accu bijna leeg is, maar hoor ik de motor zichzelf wel nog omgooien. Als ik dan nog een keer de sleutel omdraai dan begint (ik denk mijn startmotor) te tikken, wat ook nog steeds klinkt als een lege accu.

Een andere auto erbij en startkabels was de oplossing, dus ik op weg naar het werk, met de gedachte dat ik mijn lampen ofzo had aan laten staan. 35km verder mijn auto geparkeerd en 8,5 uur later wou ik naar huis. Zelfde verhaal als in de ochtend. De motor gooit zich een keer rond, maar de accu is alweer leeg. (dashboardlampjes lijken wel even fel e blijven tijden het starten, terwijl ik toch dacht dat deze ook zwakker werden als de accu bijna leeg was). Een collega bereidt gevonden om zijn auto ervoor te zetten, startkabels erop, maar er komt niets anders meer dan het tikken van de startmotor. Toch maar even een andere set kabels gepakt, maar dit gaf hetzelfde.
Een duwtje op zijn kont was voldoende om te starten en ik reed weer 35km naar huis.
Thuis aangekomen zette ik de wagen stil, wachtte een 20 tal seconde en draaide mijn sleutel om, nu startte hij wel direct. Hopelijk op iets incidenteels ging ik naar binnen, maar vanochtend toch weer hetzelfde probleem.

Heb ik nu gewoon een rotte accu. Of is de startmotor naar zijn galamiezen, of moet ik de dynamo als schuldige zien?
Ik kan het allemaal zelf vervangen, maar heb geen zin om onderdelen aan te schaffen die niet defect zijn.

Wie heeft er een goed idee wat het is of nog ideeen die ik kan testen?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:06:51 #65
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_166216738
Als hij wel start met startkabels start en ook blijft draaien dan, dan lijkt me dat zowel de dynamo als de startmotor nog in orde is. Mij lijkt het de accu inderdaad.

Of je hebt toevallig ergens anders een stiekeme sluipverbruiker in je auto?
Don't let my username fool you...
pi_166218212
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:06 schreef Metalfreak het volgende:
Als hij wel start met startkabels start en ook blijft draaien dan, dan lijkt me dat zowel de dynamo als de startmotor nog in orde is. Mij lijkt het de accu inderdaad.

Of je hebt toevallig ergens anders een stiekeme sluipverbruiker in je auto?
Niet dat ik weet. Rete irritant is dat de airco direct aanstaat. Maar die is zo uit.
Maar met een kapotte accu, dan zou hij toch nog moeten starten met startkabels, dat is namelijk 1 x gelukt en 2x niet.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  Vis een optie? woensdag 26 oktober 2016 @ 16:55:24 #67
70532 loveli
N
pi_166221552
Kofferbaklampje uit?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 26 oktober 2016 @ 16:57:48 #68
70532 loveli
N
pi_166221610
Multimeter kopen en kijken hoeveel laadspanning je hebt. Eventueel tot die tijd accu na een rit loskoppelen en vastmaken als je weer wilt starten. Ik gok op de dynamo als schuldige.
crap in = crap out
pi_166235304
Klinkt ala een accu die geen stroom meer vast kan houden
pi_166235322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 08:07 schreef klawie het volgende:
Klinkt ala een accu die geen stroom meer vast kan houden
Heb gisteren iemand met de multimeter laten spelen, die zegt ook dat er voldoende spanning van de dynamo afkomt en de accu waarschijnlijk dood is. Vanmiddag even nieuwe accu erin hangen. Als hij het dan nog niet doet dan is het de startmotor. (toch)
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:13:09 #71
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_166328132
2 vragen:

- Is 100 euro voor montage remblokken, schijven en verversen remolie normaal? Schijven en blokken breng ik zelf en betreft geen lokale turk.

- Hoe komt het dat mijn achterruit altijd beslaat zelfs als het niet regent? Gebeurt letterlijk alleen bij de achterruit en heb geen flauw idee hoe dat komt. :')
Irene is bae <3
pi_166328251
quote:
4s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:13 schreef Jiang153 het volgende:
2 vragen:

- Is 100 euro voor montage remblokken, schijven en verversen remolie normaal? Schijven en blokken breng ik zelf en betreft geen lokale turk.

- Hoe komt het dat mijn achterruit altijd beslaat zelfs als het niet regent? Gebeurt letterlijk alleen bij de achterruit en heb geen flauw idee hoe dat komt. :')

- redelijk bedrag
- duidt waarschijnlijk op een vochtprobleem. Kan een minimale lekkage in de kofferbak o.i.d zijn.
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:29:43 #73
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_166328437
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

- redelijk bedrag
- duidt waarschijnlijk op een vochtprobleem. Kan een minimale lekkage in de kofferbak o.i.d zijn.
Suggesties waar ik moet checken? Enige wat ik zag was een stukje afgebroken rubber bij de rechter achterlicht, maar dat kan toch niet zo'n effect hebben?

Voor de rest nergens water gespot zoals bij de reservewiel bijv.

Irene is bae <3
pi_166328511
quote:
5s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:29 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Suggesties waar ik moet checken? Enige wat ik zag was een stukje afgebroken rubber bij de rechter achterlicht, maar dat kan toch niet zo'n effect hebben?

[ afbeelding ]
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar het komt bij meerdere auto's voor. Op zich is het niet zo'n probleem.
De luchtvochtigheid is op dit moment erg hoog. In de auto is dat aan de voor en achterruit goed zichtbaar omdat het glas een veel groter oppervlak heeft dan de zijruiten en daardoor ook kouder wordt. Voordeel bij de voorruit dat je de blower ertegenaan kan zetten.
  Moderator maandag 31 oktober 2016 @ 16:38:04 #75
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_166328584
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 16:33 schreef Vliegbaard het volgende:
Voordeel bij de voorruit dat je de blower ertegenaan kan zetten.
En bij de achterruit kan je je achterruitverwarming aan zetten ^O^ Mits die het nog doet in je auto want niet verplicht.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')