40 graden zonder wasverzachter en niet in de droger.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:11 schreef einzeinz het volgende:
Mag ik zo'n washandschoen gewoon in de wasmachine gooien? Op hoeveel graden moet ik het wassen?
[ afbeelding ]
En wat doen jullie met microvezeldoekjes waarmee je de ramen schoonmaakt? Ook gewoon de wasmachine in? Welke stand?
Moet er verder iets in van producten?quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
40 graden zonder wasverzachter en niet in de droger.
Eens in de 3 jaar airco bijvullen is normaal. Als er te weinig koel/smeermiddel in zit, vindt je pomp het niet leuk. Bijvullen kost 5 tientjes bij de aircoboer.quote:Op dinsdag 6 september 2016 12:09 schreef deadly_kiss het volgende:
Kan het zo zijn dat wanneer de vloeistof/filters van de airco bijgevuld/vervangen moeten worden de airco van de een op andere dag niet meer koelt?
Of gaat dat geleidelijk?
Betreft seat cordoba uit 2000,
Ik hoor de airco niet meer duidelijk aanslaan als ik de airco uitzet,waarschijnlijk omdat hij niet meer hard hoeft te werken..
Ik zie wel wanneer ik geparkeerd sta en ik zet hem aan of uit, het toerental van de auto nog een beetje verspringen maar niet zo erg als normaal?
Is nu heel de airco kapot of gewoon onderhoud? (Zou kunnen, heb hem nu 2 jaar en nog nooit airco onderhoud gedaan)
gewoon wasmiddel.quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:59 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Moet er verder iets in van producten?
Nee, maar dat is maar net hoe graag je je auto wilt laten glimmen. Daar is een shampoo een onderdeel van.quote:Op dinsdag 6 september 2016 18:32 schreef einzeinz het volgende:
Mijn busje autoshampoo geraakt op. Ik zag net een actie van Dunlop (autowax/Shampoo) zouden jullie dit kopen? Ik gebruikte tot nu toe altijd HG.
Dunlop is zo'n vergane glorie merk. Zou er geen cent extra voor betalen. Iedere Chinees met een gaar product kan een licentie kopen en Dunlop op zijn shit, of shampoo, plakken. Grundig of Blaupunkt hetzelfde. Dunlop banden zijn wel OKquote:Op dinsdag 6 september 2016 18:32 schreef einzeinz het volgende:
Mijn busje autoshampoo geraakt op. Ik zag net een actie van Dunlop (autowax/Shampoo) zouden jullie dit kopen? Ik gebruikte tot nu toe altijd HG.
Airco kan geleidelijk leeg lopen door een klein, of snel door een groot lek. Of er is een storkngquote:Op dinsdag 6 september 2016 12:09 schreef deadly_kiss het volgende:
Kan het zo zijn dat wanneer de vloeistof/filters van de airco bijgevuld/vervangen moeten worden de airco van de een op andere dag niet meer koelt?
Of gaat dat geleidelijk?
Betreft seat cordoba uit 2000,
Ik hoor de airco niet meer duidelijk aanslaan als ik de airco uitzet,waarschijnlijk omdat hij niet meer hard hoeft te werken..
Ik zie wel wanneer ik geparkeerd sta en ik zet hem aan of uit, het toerental van de auto nog een beetje verspringen maar niet zo erg als normaal?
Is nu heel de airco kapot of gewoon onderhoud? (Zou kunnen, heb hem nu 2 jaar en nog nooit airco onderhoud gedaan)
Raadzaam? Het is niet zo dat je bumpers en banden langer meegaan als je dit erop doet. Het zal er wat leuker/nieuwer uit zien.quote:Op woensdag 7 september 2016 17:00 schreef einzeinz het volgende:
Ik liep in de Action deze middag en zag de volgende producten van Techno:
- Bumper Spray (1,99 euro/400ml)
- Banden Glans (1,95 euro/400ml)
Vroeger hadden ze er ook Cockpit Spray, maar die verkopen ze niet meer. Is het raadzaam om die af en toe eens aan te brengen? Of is er het beter van niet?
En mijn bijkomende vraag, zouden jullie dergelijke producten in Action durven kopen? Of toch maar gewoon van een erkend merk?
Ja hoor,quote:Op dinsdag 20 september 2016 19:01 schreef Fuszy het volgende:
Klopt het dan dat als ik dezelfde maat koop, mijn velgen daar ook gewoon op passen of moet ik dan naar nog meer zaken kijken?
Er was wat gaan doorsmeulen in de zekeringenkast dus bijvullen hielp nietquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Airco kan geleidelijk leeg lopen door een klein, of snel door een groot lek. Of er is een storkng
carburateurreiniger.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gasklephuis zou goed kunnen. Demonteren en even aan de slag met remmenreiniger dus.
Denk dat daar juist het probleem zit: de reviews van alles gaan zowat alle kanten uit, en ik zie door het bos de bomen niet meer ondertussen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:15 schreef jitzzzze het volgende:
Gewoon een A merk, en Google op reviews als je een a merk in je budget hebt gevonden.
Dan kies je toch reviews van een tent die wel te vertrouwen is? Zoals de ANWB of de ADAC.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:20 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Denk dat daar juist het probleem zit: de reviews van alles gaan zowat alle kanten uit, en ik zie door het bos de bomen niet meer ondertussen.
Ja, en daar staat mijn bandenmaat dus nergens tussen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan kies je toch reviews van een tent die wel te vertrouwen is? Zoals de ANWB of de ADAC.
Nou is 195/50/r15 niet echt een courante maat; het aantal testen zal inderdaad niet heel groot zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:32 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ja, en daar staat mijn bandenmaat dus nergens tussen.
Maar goed, ik google maar vrolijk verder als het toch een te ignorante vraag blijkt te zijn.
Je hoeft ook niet per se naar dezelfde bandenmaat te kijken. Kijk naar vergelijkbare banden qua inchmaat (15" dus). Het gaat vooral om de samenstelling van het rubber.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:32 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ja, en daar staat mijn bandenmaat dus nergens tussen.
Maar goed, ik google maar vrolijk verder als het toch een te ignorante vraag blijkt te zijn.
Ja, ik zag dat er op mijn gelijkvormigheidsattest nog vier bandenmaten stonden die ik mocht gebruiken, ook met een andere inchmaat zelfs, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat dat dan juist voor consequenties heeft.quote:Op maandag 3 oktober 2016 07:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet per se naar dezelfde bandenmaat te kijken. Kijk naar vergelijkbare banden qua inchmaat (15" dus). Het gaat vooral om de samenstelling van het rubber.
En op zich, als je een A-merk pakt zoals Goodyear, Michelin, Dunlop, Vredestein, Continental of zoiets, zit je altijd wel goed. Ga je ze om je huidige velgen leggen, of ga je compleet nieuwe wielen kopen? Want dan moet je wel goed opletten met steekmaten e.d.
Dat is inderdaad zo, en dan vind je een goeie review/test van iets, vind je even later een slechte review en allebei is het van een automagazine en dan kan mijn hoofd er niet meer bij. (Heeft ook met mijn hoofd op dit moment te maken, moet ik toegeven)quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou is 195/50/r15 niet echt een courante maat; het aantal testen zal inderdaad niet heel groot zijn.
Neem dan 195/65/r15 als maat. Is zeer courant en voldoende testen in te vinden.quote:Op maandag 3 oktober 2016 08:24 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, en dan vind je een goeie review/test van iets, vind je even later een slechte review en allebei is het van een automagazine en dan kan mijn hoofd er niet meer bij. (Heeft ook met mijn hoofd op dit moment te maken, moet ik toegeven)
Hebben de verhoudingen van de band geen invloed op de rijeigenschappen? Ik kan me voorstellen dat een band met verhouding 195/65 een stuk anders aanvoelt dan een 195/50. Het lijkt mij dat je 195/50 beter met 205/50 kunt vergelijken dan met 195/65.quote:Op maandag 3 oktober 2016 13:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Neem dan 195/65/r15 als maat. Is zeer courant en voldoende testen in te vinden.
Kijk alleen naar de ANWB en ADAC.
Niks raars eigenlijk rijdt gewoon zoals gewoonlijk in de 9 maanden dat ik deze kar heb. Dacht zou toch eroverheen glijden oid.quote:Op maandag 3 oktober 2016 07:13 schreef jitzzzze het volgende:
Nooit een trilling gevoeld tijdens het rijden?
Direct vervangen, inderdaad samen met de blokken. De remklauw moet er toch af om de schijf te wisselen, dan kan je makkelijk de blokken ook wisselen en de zuiger even terug draaien/duwen.
Vaak is 205 weer een R16, wat ook weer zijn invloed heeft. Het gaat om het rubber, niet de exacte afmetingen. Het rubber geeft bepaalde eigenschappen in droog, nat, sneeuw etc.quote:Op maandag 3 oktober 2016 14:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Hebben de verhoudingen van de band geen invloed op de rijeigenschappen? Ik kan me voorstellen dat een band met verhouding 195/65 een stuk anders aanvoelt dan een 195/50. Het lijkt mij dat je 195/50 beter met 205/50 kunt vergelijken dan met 195/65.
Laten doen en zelf onderdelen regelen is niet iets waar veel garages op zitten te wachten.quote:Op maandag 3 oktober 2016 14:42 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Niks raars eigenlijk rijdt gewoon zoals gewoonlijk in de 9 maanden dat ik deze kar heb. Dacht zou toch eroverheen glijden oid.
Denk dat ik het eigenlijk niet eens zou hebben gespot als ik niet naar m'n wiel keek, maar best zal het te zijner tijd wel laten vervangen als ik de onderdelen heb geregeld.
De ene garage zet het voor 40 voor mij erop en een ander wilt het voor 65 doen dus dat is al geregeld.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Laten doen en zelf onderdelen regelen is niet iets waar veel garages op zitten te wachten.
Bovendien zijn het je remmen, wel een belangrijk onderdeel.
ATE is gewoon goed.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:33 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
De ene garage zet het voor 40 voor mij erop en een ander wilt het voor 65 doen dus dat is al geregeld.
Enige wat ik nog moet doen zijn dus de spullen halen. Kan 2 schijven met blokken halen van ATE voor 105 incl. of er is ook deze, maar ik ken ATP niet.
Aangezien we de velgen dan zouden wisselen van band (allez ja, zomer op de lichtmetalen, winter op de stalen), zal ik wel dezelfde inchmaat nodig hebben, denk ik. Heb trouwens ook eens op de site gekeken, maar daar verschijnen nogal veel maten die ik er voor de keuring niet mag opzetten, dus ik ga me sowieso aan die 195/50 r15 houden die ik nu heb, of de 195/55 r15, als dat dan geen problemen geeft. Iemand zei me dat je dan een afwijking krijgt op je kilometerteller?quote:Op maandag 3 oktober 2016 08:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Onder andere.
[ afbeelding ]
Helemaal niet zo'n verkeerd plan: zomerbanden op lichtmetaal en winterbanden op staal. Hebben je 'lelijke' velgen meer te lijden onder de pekel, logische keuze.
Ik zou bij dezelfde inchmaat blijven, of eventueel een maatje kleiner kan ook (als dat past op je auto). Groter is duurder, en aangezien je geen liefhebber bent zou ik dat er niet aan uitgeven.
Je kunt nog even je bandenmaat berekenen: https://tiresize.com/calculator/, om te vergelijken. Mogelijk dat een andere, meer courante 15" band handiger is.
Om naar de vergelijkingen te kijken bedoel je dan? Die maat mag er niet onder namelijk. Heb nu al even rondgekeken op de site van adac en er beginnen een paar lichtjes te branden ondertussen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 13:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Neem dan 195/65/r15 als maat. Is zeer courant en voldoende testen in te vinden.
Kijk alleen naar de ANWB en ADAC.
Vergelijkbaar met de originele heb ik begrepen.quote:
ATE maakt meestal de orginele remschijven ookquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:04 schreef Jiang153 het volgende:
Vergelijkbaar met de originele heb ik begrepen.
Ik heb hetzelfde met exact dezelfde auto. Ik verdenk de draagarmen... althans de rubbers en/of fuseesquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:37 schreef LethalNinja het volgende:
Lichte trillingen in het stuur bij vanaf 110 kilometer per uur. Iemand tips? Banden zijn al gebalanceerd bij een bandenspecialist... Verder qua bandenspanning: 2,15 voor, 2.35 achter. Gaat om een BMW e46 van 13 jaar oud. Thanks!
Draagarmrubbersquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:37 schreef LethalNinja het volgende:
Lichte trillingen in het stuur bij vanaf 110 kilometer per uur. Iemand tips? Banden zijn al gebalanceerd bij een bandenspecialist... Verder qua bandenspanning: 2,15 voor, 2.35 achter. Gaat om een BMW e46 van 13 jaar oud. Thanks!
De twee draagarmrubbers voor zijn al vervangen voor nieuwe. Verder zijn er ook twee stabilisatorstangen voor vervangen..quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met exact dezelfde auto. Ik verdenk de draagarmen... althans de rubbers en/of fusees
In mijn geval heb ik een complete imitatieset draagarmen klaarliggen. Voorlopig helaas geen toegang tot een brug, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit het probleem oplost. Een dergelijke trilling heb ik al eens met de e36 gehad en dat was ook over na het vervangen van de draagarmen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 23:13 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
De twee draagarmrubbers voor zijn al vervangen voor nieuwe. Verder zijn er ook twee stabilisatorstangen voor vervangen..
Wat ga jij nu met het probleem doen? Ga je zoals bokkepoot systematisch de dingen af: fuseekogels, lagers, stuurkogels? alles maar vervangen of?
Ik ben net terug van de bandenspecialist. Door middel van balanceren en schoonmaken van de naven is het niet opgelost. Zij adviseerden ook om de draagarmen te vervangen.... Er was onder andere wat speling bij de fusee kogels...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In mijn geval heb ik een complete imitatieset draagarmen klaarliggen. Voorlopig helaas geen toegang tot een brug, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit het probleem oplost. Een dergelijke trilling heb ik al eens met de e36 gehad en dat was ook over na het vervangen van de draagarmen.
Die minimale speling zorgt er voor dat er bij hogere snelheden een typische trilling in het stuur voelbaar is. Nou ben ik zelf maar een hobby monteur maar ik kan met mijn minimale ervaring ondertussen wel het verschil in een bepaalde trilling ontdekken. Bijna elk geval is een trilling in het stuur niet van achter de pc te omschrijven laat staan op te lossen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 11:23 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik ben net terug van de bandenspecialist. Door middel van balanceren en schoonmaken van de naven is het niet opgelost. Zij adviseerden ook om de draagarmen te vervangen.... Er was onder andere wat speling bij de fusee kogels...
Thanks voor je reactie. De bandespecialist adviseerde ook al om voor iets als een draagarm echt te kiezen voor een vervangsel van BMW en geen aftermarket. Dus dat ga ik ook volgen. Het vervangen van onderdelen heeft eerder al voor veel plezier gezorgd toen ik voor twee stabilisatorstangen had vervangen, toen had ik ineens geen last meer van een bokkend geluid bij lage snelheden!...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 14:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die minimale speling zorgt er voor dat er bij hogere snelheden een typische trilling in het stuur voelbaar is. Nou ben ik zelf maar een hobby monteur maar ik kan met mijn minimale ervaring ondertussen wel het verschil in een bepaalde trilling ontdekken. Bijna elk geval is een trilling in het stuur niet van achter de pc te omschrijven laat staan op te lossen.
Wat ik wel zou adviseren is om een goede set draagarmen te monteren als je toch bezig bent. Ik ben van mening dat imitatiespul niet per definitie slechter is dan OEM. Uit ervaring kan ik ondertussen wel toegeven dat dit voor draagarmen (vaak) niet op gaat. Goedkope meuk begint na 10.000/20.000 km vaak weer wat trillingen te geven door de fusseekogels.
Als je dit al niet snapt niet kloten aan je auto en breng hem naar de garage als je jezelf te pletter rijdt is het niet zo erg maar een kindje ofzo omdat je niet kon remmen is veel ergerquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:35 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand.
Zojuist mn 1e keer remblokken en schijven besteld binnengekregen maar zijn dit de goede? Waarom heb ik 2 verschillende? Heb gewoon standaard 4 bouts velgen.
[ afbeelding ]
Daarnaast zie ik ook dat er een hap uit de zijkant van de remschijf is?
[ afbeelding ]
Dit hoort niet toch?
Ik zie niets bijzonders, 2 verschillende blokjes komt omdat de ene aan de binnenkant zit en de andere aan de buitenkant. Dat stukje wat "mist" in je remschijven is van het balanceren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:35 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand.
Zojuist mn 1e keer remblokken en schijven besteld binnengekregen maar zijn dit de goede? Waarom heb ik 2 verschillende? Heb gewoon standaard 4 bouts velgen.
[ afbeelding ]
Daarnaast zie ik ook dat er een hap uit de zijkant van de remschijf is?
[ afbeelding ]
Dit hoort niet toch?
Neem nou Meyle HD. Staat op diverse plekken in de BMW community veel beter bekend dan origineel BMW. Dat zijn allemaal mensen die er zelf mee rondrijden en praktijkervaring geven, terwijl je bandenboer gewoon een generiek advies geeft dat ook opgaat als je er met een AMG of een i10 aankomt.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 14:42 schreef LethalNinja het volgende:
Thanks voor je reactie. De bandespecialist adviseerde ook al om voor iets als een draagarm echt te kiezen voor een vervangsel van BMW en geen aftermarket. Dus dat ga ik ook volgen. Het vervangen van onderdelen heeft eerder al voor veel plezier gezorgd toen ik voor twee stabilisatorstangen had vervangen, toen had ik ineens geen last meer van een bokkend geluid bij lage snelheden!...
Doe ook niks zelf maar thanks had het antwoord al.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:39 schreef klawie het volgende:
[..]
Als je dit al niet snapt niet kloten aan je auto en breng hem naar de garage als je jezelf te pletter rijdt is het niet zo erg maar een kindje ofzo omdat je niet kon remmen is veel erger
Had gister al antwoord gehad ja.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zie niets bijzonders, 2 verschillende blokjes komt omdat de ene aan de binnenkant zit en de andere aan de buitenkant. Dat stukje wat "mist" in je remschijven is van het balanceren.
Ga ik inderdaad doen als de draagarmen vervangen worden dan voor Meyle HD!quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is mijn indruk ook. Hoe heb je bedacht de boel zelf te vervangen als je blijkbaar de hele shit nog niet eens ooit los hebt gehad?
[..]
Neem nou Meyle HD. Staat op diverse plekken in de BMW community veel beter bekend dan origineel BMW. Dat zijn allemaal mensen die er zelf mee rondrijden en praktijkervaring geven, terwijl je bandenboer gewoon een generiek advies geeft dat ook opgaat als je er met een AMG of een i10 aankomt.
Niet dat ik weet. Rete irritant is dat de airco direct aanstaat. Maar die is zo uit.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:06 schreef Metalfreak het volgende:
Als hij wel start met startkabels start en ook blijft draaien dan, dan lijkt me dat zowel de dynamo als de startmotor nog in orde is. Mij lijkt het de accu inderdaad.
Of je hebt toevallig ergens anders een stiekeme sluipverbruiker in je auto?
Heb gisteren iemand met de multimeter laten spelen, die zegt ook dat er voldoende spanning van de dynamo afkomt en de accu waarschijnlijk dood is. Vanmiddag even nieuwe accu erin hangen. Als hij het dan nog niet doet dan is het de startmotor. (toch)quote:Op donderdag 27 oktober 2016 08:07 schreef klawie het volgende:
Klinkt ala een accu die geen stroom meer vast kan houden
- redelijk bedragquote:Op maandag 31 oktober 2016 16:13 schreef Jiang153 het volgende:
2 vragen:
- Is 100 euro voor montage remblokken, schijven en verversen remolie normaal? Schijven en blokken breng ik zelf en betreft geen lokale turk.
- Hoe komt het dat mijn achterruit altijd beslaat zelfs als het niet regent? Gebeurt letterlijk alleen bij de achterruit en heb geen flauw idee hoe dat komt.
Suggesties waar ik moet checken? Enige wat ik zag was een stukje afgebroken rubber bij de rechter achterlicht, maar dat kan toch niet zo'n effect hebben?quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
- redelijk bedrag
- duidt waarschijnlijk op een vochtprobleem. Kan een minimale lekkage in de kofferbak o.i.d zijn.
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar het komt bij meerdere auto's voor. Op zich is het niet zo'n probleem.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Suggesties waar ik moet checken? Enige wat ik zag was een stukje afgebroken rubber bij de rechter achterlicht, maar dat kan toch niet zo'n effect hebben?
[ afbeelding ]
En bij de achterruit kan je je achterruitverwarming aan zetten Mits die het nog doet in je auto want niet verplicht.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:33 schreef Vliegbaard het volgende:
Voordeel bij de voorruit dat je de blower ertegenaan kan zetten.
Astra G.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar het komt bij meerdere auto's voor. Op zich is het niet zo'n probleem.
De luchtvochtigheid is op dit moment erg hoog. In de auto is dat aan de voor en achterruit goed zichtbaar omdat het glas een veel groter oppervlak heeft dan de zijruiten en daardoor ook kouder wordt. Voordeel bij de voorruit dat je de blower ertegenaan kan zetten.
Olie bij Halfords zal beter zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2016 22:36 schreef dopfles1 het volgende:
is de olie van de action "tech" net zo goed als de olie die ik bij halfords kan kopen (huismerk)?
Scheelt namelijk de helft van de prijs. ...
En waarom? Als ik valvoline met tech vergelijk hebben ze ook precies dezelfde specificaties.quote:Op vrijdag 18 november 2016 23:20 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Olie bij Halfords zal beter zijn.
Als je goedkope olie wilt haal een fles van de lidlquote:Op vrijdag 18 november 2016 23:22 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
En waarom? Als ik valvoline met tech vergelijk hebben ze ook precies dezelfde specificaties.
bij Astra's vergeet men vaak het interieurfilter te vervangen, en de afvoerslangenn van de parafaanplaat raken makkelijk verstopt met blaadjes. Dan loopt er water op je filter wat dan verzuipt, en dat geeft precies die klachten, want dan blaas je zeik-vochtige lucht je auto in. Ruikt meestal ook een beetje muf.quote:
Kan het te maken hebben met dichtheid? Bevriend autoverkoper zei me ook dat je beter fatsoenlijke olie kan kopen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 01:19 schreef klawie het volgende:
[..]
Als je goedkope olie wilt haal een fles van de lidl
Om eerlijk te zijn is dit geen goed idee. Ik heb namelijk ooit ergens eens gelezen dat als je zonder ruitenwissers gaat rijden, dit de veiligheid niet kan garanderen. Als je dan ook nog eens wordt aangehouden door de politie, zouden zij jou hiervoor een boete kunnen geven. Mocht je hierbij een ongeluk veroorzaken, ben je flink de zak.quote:Op donderdag 24 november 2016 09:22 schreef corehype het volgende:
Mijn ruitenwissers zaten vast in de carwash
Nu doet het mechanisme het niet meer.
Schadeformulier ingevuld en garage bestelt momenteel een nieuwe, wordt vergoed door lease maatschappij.
Maar in de tussentijd geen ruitenwissers
Iemand een idee hoe ik zo veilig mogelijk kan rijden? Ik werk in een gehucht en kan niet met het ov.
Kost het véél brandstof? Als we het over een euro per tankbeurt hebben kies ik voor het gemak.quote:Op zondag 27 november 2016 12:07 schreef Leandra het volgende:
Kost iig brandstof, ik zou zo'n alu dekentje over de voorruit leggen.
Geen idee, overigens is het gemak volgens mij veel groter als je alleen maar je deuren hoeft open te doen om dat alu dekentje eraf te halen.quote:Op zondag 27 november 2016 12:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Kost het véél brandstof? Als we het over een euro per tankbeurt hebben kies ik voor het gemak.
Dan zit je nog met de zijramen en achterraam, moet ik alsnog krabbenquote:Op zondag 27 november 2016 12:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen idee, overigens is het gemak volgens mij veel groter als je alleen maar je deuren hoeft open te doen om dat alu dekentje eraf te halen.
Achterraam is zo schoon met de verwarming, maar idd, de rest moet dan ook, en iedere dag zo'n dekje over de auto is ook weer wat.quote:Op zondag 27 november 2016 12:14 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dan zit je nog met de zijramen en achterraam, moet ik alsnog krabben
Ik heb geen achterraamverwarmingquote:Op zondag 27 november 2016 12:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Achterraam is zo schoon met de verwarming, maar idd, de rest moet dan ook, en iedere dag zo'n dekje over de auto is ook weer wat.
doet die het niet of zit die er echt niet op?quote:Op zondag 27 november 2016 12:18 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb geen achterraamverwarming
Het zit er niet opquote:Op zondag 27 november 2016 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
doet die het niet of zit die er echt niet op?
Dan zou ik ook een alu dekentje over de achterruit leggen.
Jawel hoor.quote:Op zondag 27 november 2016 12:31 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Het zit er niet op
Heb ze niet gewoon hele zakken voor auto's?
https://www.lidl-shop.nl/(...)DryNACFQEA0wodzzYEGAquote:Op zondag 27 november 2016 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Soms nog in de aanbieding bij de Lidl ook
Zoek maar even op autohoes.
Mijn VW Up 1.0 verbuikt 0.7 liter per uur stationairquote:Op zondag 27 november 2016 12:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Kost het véél brandstof? Als we het over een euro per tankbeurt hebben kies ik voor het gemak.
Niet lachen; ik heb tóch achterruitverwarming Streepjes zijn me nooit opgevallen en het knopje wist ik al helemáál niet te vinden. Vriend van me had het zo gevonden.quote:Op zondag 27 november 2016 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
doet die het niet of zit die er echt niet op?
Dan zou ik ook een alu dekentje over de achterruit leggen.
Dan wil ik niet weten wat mijn Corsa uit 96 doetquote:Op zondag 27 november 2016 14:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Mijn VW Up 1.0 verbuikt 0.7 liter per uur stationair
Neuh, dat is te overzien. Maar de slijtage is wel groot. Olie is nog dik, motor warmt niet goed op en de olie wordt niet goed rondgepompt in het blok. Beetje een cirkeltje van slechte zaken.quote:Op zondag 27 november 2016 12:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Kost het véél brandstof? Als we het over een euro per tankbeurt hebben kies ik voor het gemak.
Lijkt mij dat dat risico alleen voorkomt wanneer je te dikke olie hebt en bij koude start de klepstoters e.d het wat moeilijk hebben. Hoe zou je anders ooit je auto zonder schade kunnen starten en gebruiken op een koude dag?quote:Op maandag 28 november 2016 07:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Neuh, dat is te overzien. Maar de slijtage is wel groot. Olie is nog dik, motor warmt niet goed op en de olie wordt niet goed rondgepompt in het blok. Beetje een cirkeltje van slechte zaken.
Je kunt wel starten, maar door toeren te maken en te rijden gaat de olie ook goed rond in het blok. Blijf je stilstaan, dan duurt het ook nog eens extra lang voordat de olie op temperatuur is. Niet wat je wil, lijkt me.quote:Op maandag 28 november 2016 17:06 schreef x3ro het volgende:
[..]
Lijkt mij dat dat risico alleen voorkomt wanneer je te dikke olie hebt en bij koude start de klepstoters e.d het wat moeilijk hebben. Hoe zou je anders ooit je auto zonder schade kunnen starten en gebruiken op een koude dag?
Choke aanquote:Op maandag 28 november 2016 20:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je kunt wel starten, maar door toeren te maken en te rijden gaat de olie ook goed rond in het blok. Blijf je stilstaan, dan duurt het ook nog eens extra lang voordat de olie op temperatuur is. Niet wat je wil, lijkt me.
Mjah, dat lijkt vooral slechte ervaring te zijn met die Kwik Fit, ik lees ook prima ervaringen met die banden op bijvoorbeeld http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/Arrowspeed-CP661.htmquote:Op vrijdag 2 december 2016 15:50 schreef oldford het volgende:
Prima banden - voor onder de stacaravan.
Zie: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?p=822186
ADAC test zo nu en dan een bandje.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mjah, dat lijkt vooral slechte ervaring te zijn met die Kwik Fit, ik lees ook prima ervaringen met die banden op bijvoorbeeld http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/Arrowspeed-CP661.htm
Ik vind het maar lastig, zijn er geen sites als Tweakers voor autobanden?
Prima banden arowspeed maar laat je noets aansmeren als je daar komtquote:Op vrijdag 2 december 2016 15:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn voorbanden zijn (voor zover ik als leek met het oog kan beoordelen) aan vervanging toe. Nu heb ik even op internet zitten kijken op bandenmaat, garages, etc. en ik kom uit bij Kwik Fit die voor nog geen 130 euro beide voorbanden vervangt en monteert. Ik krijg dan twee Arrowspeed CP661-banden, het goedkoopste exemplaar dat ze op voorraad hebben momenteel.
Het betreft hier gewoon twee zomerbanden, en ik ben niet geïnteresseerd in winterbanden.
Dit lijkt me een prima deal toch?
Als er zoiets uit een benzineblok komt zo ik er geen eens mee rijdenquote:Op vrijdag 2 december 2016 19:21 schreef Chunees het volgende:
heb deze probleem bij Audi A4 3.2 FSI quattro Pro Line, zelfde geluid.
echter is dit een ander model, maar kan dit ook zelfde zijn voor een Audi A4 3.2 FSI quattro Pro Line ?
als de motor warm is, is er geen probleem
Vind Hankook onderhand ook een aardig A-merk.quote:Op zaterdag 3 december 2016 13:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
eventueel een goed B-merk als Hankook bijvoorbeeld
Maar dan moet de montage nog en de meeste bedrijven zijn niet echt dol op zelf aangeleverde banden.quote:Op zaterdag 3 december 2016 13:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Arrowspeed
Knoop er dan gewoon iets fatsoenlijks onder, eventueel een goed B-merk als Hankook bijvoorbeeld. Plus je hoeft niet naar de Kwik-Fit (sowieso een ballentent), je kunt ook gewoon online je bandenmaat invoeren en dan banden bestellen. Kost je waarschijnlijk nog minder dan 130 euro ook.
Kies een montagepartner via de site en er is geen enkel probleem (anders hadden ze zich niet als partner aangemeld).quote:Op zaterdag 3 december 2016 21:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar dan moet de montage nog en de meeste bedrijven zijn niet echt dol op zelf aangeleverde banden.
Welke maat banden heb je ?quote:Op vrijdag 2 december 2016 15:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn voorbanden zijn (voor zover ik als leek met het oog kan beoordelen) aan vervanging toe. Nu heb ik even op internet zitten kijken op bandenmaat, garages, etc.
185/65/14quote:Op zaterdag 3 december 2016 21:29 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Welke maat banden heb je ?
Ik heb ooit nog eens een vakantiebaantje gehad bij Kwik Fit, en Arrowspeed was echt het laagste van het laagste, ook daar.
Nee. Ruiten moet je afblijvenquote:Op woensdag 7 december 2016 16:10 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb Mer Car Polish, mag ik daar ook mijn ramen van mijn wagen mee schoonmaken?
Heb wat schrik dat het water niet goed afgevoerd zal worden als ik het zou doen.
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat het echt zo slecht is voor je motor. De olie heeft maar een klein beetje temperatuur nodig om goed rond te gaan, bovendien is goede. Olie langer vloeibaar.quote:Op maandag 28 november 2016 07:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Neuh, dat is te overzien. Maar de slijtage is wel groot. Olie is nog dik, motor warmt niet goed op en de olie wordt niet goed rondgepompt in het blok. Beetje een cirkeltje van slechte zaken.
Mag ik ook de reden weten? Ik hoor nl. Dubbele antwoorden?quote:
EGR staat bij koude motor gewoon dicht hoor. Retour van verbrandingsgassen heeft geen nut bij koude motor.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:49 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het enige probleem is egr kleppen en roet bij diesels volgens mij. Maar mechanisch gaat er echt niet ineens iets kromstaan ofzo.
Kan dit ook in België? Heel veel bandencentrales zien de mensen niet graag komen als die zelf banden kopen via internet en vervolgens naar een garage stappen.quote:Op zondag 4 december 2016 09:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het is het enige contact met de weg, dus ik zou voor het A-merk gaan.
http://www.bandenspotter.nl/zomerbanden/185-65-r14/
Voor 45 euro per band (ex montage) heb je Dunlop BluResponse. Voor een tientje meer koop je Michelin Energy Saver of Goodyear Efficientgrip Performance. Dan zit je dus op zo'n 110 euro ex montage. Zoek een montagepartner in de buurt (via de site waar je bestelt), zal hooguit 15 euro per band kosten. Ben je voor nagenoeg hetzelfde bedrag klaar maar heb je wel fatsoenlijk rubber.
Nooit gesnapt waarom mensen hun wagen stationair willen laten draaien? Zie je toch ook alleen maar bij 30-60 jarige Anita's die niet in de kou willen zitten 'S morgens?quote:Op donderdag 8 december 2016 06:14 schreef eRKa het volgende:
[..]
EGR staat bij koude motor gewoon dicht hoor. Retour van verbrandingsgassen heeft geen nut bij koude motor.
Probleem van stationair warm draaien is gewoon het lage toerental. De oliepomp draait dan te langzaam om de ietwat dikkere olie rond te pompen.
Vast wel, even zoeken dus. Of even de link doorklikken en zien of één van de sites die naar voren komt ook een Belgische variant heeft.quote:Op donderdag 8 december 2016 06:17 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Kan dit ook in België? Heel veel bandencentrales zien de mensen niet graag komen als die zelf banden kopen via internet en vervolgens naar een garage stappen.
dan wordt het vettig enzo, dan loopt het er niet goed meer af. Vooral je voorruit moet je niet behandelen, tenzij met een rainx-achtig productquote:Op donderdag 8 december 2016 05:48 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mag ik ook de reden weten? Ik hoor nl. Dubbele antwoorden?
De een zegt dat het raam vettig wordt, de ander zegt dat het water blijft staan. De ander zegt dan weer dat het gewoon zorgt voor kraaknette ramen alsof hij uit de fabriek komt, ...
En de rest van het land die in de file staat......quote:Op donderdag 8 december 2016 06:19 schreef einzeinz het volgende:
Nooit gesnapt waarom mensen hun wagen stationair willen laten draaien? Zie je toch ook alleen maar bij 30-60 jarige Anita's die niet in de kou willen zitten 'S morgens?
File en moedwillig stationair laten draaien is iets totaal verschillend.quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:12 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En de rest van het land die in de file staat......
Jij loopt de hele ochtend door de buurt en vraagt naar leeftijden?quote:Op zondag 11 december 2016 22:59 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Jongeren die geboren zijn na 1990 zie ik dat amper (of eigenlijk zelfs nooit) doen.
Je weet toch wel vaag wie er in je buurt woont. Of je loopt toch wel eens aan de winkel? In de stad?quote:Op maandag 12 december 2016 02:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij loopt de hele ochtend door de buurt en vraagt naar leeftijden?
Oh, ik weet wel hoe mensen er uit zien hoor.quote:Op maandag 12 december 2016 06:22 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je weet toch wel vaag wie er in je buurt woont. Of je loopt toch wel eens aan de winkel? In de stad?
Wat is daar anders aan ?quote:Op zondag 11 december 2016 22:59 schreef einzeinz het volgende:
File en moedwillig stationair laten draaien is iets totaal verschillend.
Je geeft zelf het antwoord.quote:Op maandag 12 december 2016 08:40 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wat is daar anders aan ?
De eerste is veroorzaakt door falend regeringsbeleid en de tweede is moedwillig door de eigenaar van de auto ?
Gewoon zo'n verwarming matje kopen voor de stoel. Kost 15¤ en scheelt een hoop gedoe met warm draaien.quote:Op donderdag 8 december 2016 06:19 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Nooit gesnapt waarom mensen hun wagen stationair willen laten draaien? Zie je toch ook alleen maar bij 30-60 jarige Anita's die niet in de kou willen zitten 'S morgens?
Al een tijdje zonder airco gereden? Dat is het enige op die plek waar reukloos water vandaan kan komen. Misschien ook de ruitensproeier, aangenomen dat die gewoon water zonder antivries bevat. Momenteel vrij onwaarschijnlijk dus.quote:Op woensdag 14 december 2016 01:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand een idee wat het kan zijn?
Wat zit daar allemaal onder het dashboard wat dit kan veroorzaken?
Heb vergelijkbaar iets als Admiraal hierboven, maar wat heeft tijdje zonder airco gereden ermee te maken?quote:Op woensdag 14 december 2016 06:21 schreef eRKa het volgende:
[..]
Al een tijdje zonder airco gereden? Dat is het enige op die plek waar reukloos water vandaan kan komen. Misschien ook de ruitensproeier, aangenomen dat die gewoon water zonder antivries bevat. Momenteel vrij onwaarschijnlijk dus.
In het interieur zit een verdamper van de airco. Dat is de radiator die gekoeld wordt en waar de interieurlucht overheen blaast om het koel te krijgen IN de auto. Tijdens dat proces slaat er vocht neer op de verdamper. Dat vocht moet afgevoerd worden naar buiten (het lekspoor dat je 's zomers bij stoplichten ziet). Als de afvoer verstopt is, dan heb je vaak vocht in de auto.quote:Op donderdag 15 december 2016 23:14 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Heb vergelijkbaar iets als Admiraal hierboven, maar wat heeft tijdje zonder airco gereden ermee te maken?
Ja, indien de auto een wideband lambda sensor(en) gebruikt en niet te oud is zodat EOBD/OBD2 ondersteund wordt. Nee, als de auto nog een ouderwetse sprong lambda sensor(en) gebruikt.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:08 schreef x3ro het volgende:
Iemand een idee of je met zo'n ELM wifi/bluetooth module voor de OBD poort het afr van een auto kan monitoren? Zou nogal een bak schelen ten opzichte van zo'n ding van innovate.
Dank voor het uitgebreide antwoord. OBD2 heeft de auto in ieder geval al wel. Alleen uitzoeken of hij een wideband sensor heeft.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:41 schreef oldford het volgende:
[..]
Ja, indien de auto een wideband lambda sensor(en) gebruikt en niet te oud is zodat EOBD/OBD2 ondersteund wordt. Nee, als de auto nog een ouderwetse sprong lambda sensor(en) gebruikt.
N.B.: Bovenstaande uitspraak slaat op de sensoren Vóór de katalysator bij gebruik van benzine en/of gas. Deze geldt niet voor diesels ook al hebben die tegenwoordig ook een wideband lambda sensor.
Ik vond dit bericht in een topic van lang geleden. Mijn vader heeft ook een Volvo 945 (dus station), een Polar uit 1997, en wellicht een vergelijkbaar probleem. Jaren geleden (ik schat een jaar of 8) is ooit iets van de dynamo af gebroken waardoor de riem van de dynamo af liep en accu dus niet meer op kon laden. Vervolgens is toen op de dag erna de dynamo en de bevestiging vervangen, en toen is ook meteen een nieuwe accu erin gezet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:56 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.
Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.
Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.
Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.
Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...
Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).
Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.
De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.
Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....
Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....
Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...
Ik snap het niet meer Ik ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er überhaupt nog stroom in die accu kan....
Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu
Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Uitlijning is de stand van de wielen onder de auto. Zeg maar alle hoeken waarin je een wiel kan zetten. En onder andere de sporing valt daar ook onder die mede bepaald of en hoe je auto afwijkt.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:08 schreef einzeinz het volgende:
Simpel vraagje, waarschijnlijk is het de 'uitlijning'.
Ik rij een weekje rond met een bedrijfswagen. Wanneer ik het stuur los laat dan gaat hij automatisch lichtjes naar links.
Hoe kan dit verholpen worden?
En tóch zou ik het melden.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:47 schreef einzeinz het volgende:
Normaal gezien moet ik onregelmatigheden melden, maar aangezien ik er maar een week mee rij laat ik het zo. Dat afdraaien zal al langer dan vandaag zijn en tot op heden is dat nog niet opgemerkt geweest.
De Citroën dealer kan je er wel aan helpen. Een sloopbedrijf vast ook, mits hij dezelfde wagen heeft staan.quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Het is niet echt een onderhoudsvrije maar meer een benamingsvraag.
Bij mijn achterportier van mijn Xsara Picasso heb ik naast/onder de ruit een plastic kapje wat vastgeplakt zat (welke afgebroken is) Nu weet ik niet hoe dit onderdeel heet en waar ik dat kan bestellen
Dat denk ik ook maar ik zoek een productnaam of nummerquote:Op donderdag 5 januari 2017 18:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De Citroën dealer kan je er wel aan helpen. Een sloopbedrijf vast ook, mits hij dezelfde wagen heeft staan.
Ook die heeft de Citroën dealer wel voor jequote:Op donderdag 5 januari 2017 18:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dat denk ik ook maar ik zoek een productnaam of nummer
zal niet meevallen, probeer de automaterialentoko om de hoek. Handig is als je het onderdeel bij je hebt.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:06 schreef Vliegbaard het volgende:
Vandaag de Kia Rio (2005) van mijn moeder afgekeurd op de handrem reachtsachter. Zojuist even gekeken wat het euvel kon zijn. De handremkabel lijkt te werken. Ik zie wel dat het "verdeelplaatje"onder de handrem niet beide kabels gelijk aan trekt als ik de handrem aantrek. Aangezien de handremmen schijnbaar zelfstellend zijn verdenk ik het meganisme in de trommel.
Ik ben ik er inmiddels achter dat deze in het Engels strut adjusters heten. Ik kan deze echter op geen enkele site terug vinden. Alle onderdelen van de trommel kan ik vinden behalve die zogenaamde strut. Iemand de Nederlandse vertaling ervoor en weet waar ik ze, buiten de dealer, kan bestellen?
Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor. Maar ik had het graag besteld zodat ik daar morgen allemaal niet achteraan hoef. Ben bang dat er niets anders op zit...quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zal niet meevallen, probeer de automaterialentoko om de hoek. Handig is als je het onderdeel bij je hebt.
Autodemontage kun je ook proberen.
Vaak zijn het revisiesetjes waar het ding bij zit.. heb je meteen alles fris erin zitten, en dan zou ik effe grof investeren ( ) en allebei de kanten doen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor. Maar ik had het graag besteld zodat ik daar morgen allemaal niet achteraan hoef. Ben bang dat er niets anders op zit...
wel vreemd dat dat het enige onderdeel van de trommel is dat niet te bestellen valt.
Die revisiesetje missen dus net 2 beugels van de handrem. Althans ik zie ze er nergens bij staan..quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vaak zijn het revisiesetjes waar het ding bij zit.. heb je meteen alles fris erin zitten, en dan zou ik effe grof investeren ( ) en allebei de kanten doen.
Nergens een exploded view met onderdeelnummers te vinden?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die revisiesetje missen dus net 2 beugels van de handrem. Althans ik zie ze er nergens bij staan..
Nee, maar het stelmechanisme uit onderstaande afbeelding is het in ieder geval.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nergens een exploded view met onderdeelnummers te vinden?
Aan de onderkant van dat ding op je plaatje zit een getand kwart rondje, die moet gangbaar zijn anders werkt het zelfstellend gedeelte niet.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee, maar het stelmechanisme uit onderstaande afbeelding is het in ieder geval.
[ afbeelding ]
Dat kartel gedeelte was versleten en de veer hield de boel niet meer op spanning,quote:Op vrijdag 20 januari 2017 16:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Aan de onderkant van dat ding op je plaatje zit een getand kwart rondje, die moet gangbaar zijn anders werkt het zelfstellend gedeelte niet.
Was bij mijn Fiesta ook het geval, ik heb het schoon- en gangbaar gemaakt en het werkte weer als een tierelier.
Als het versleten is helpt schoonmaken ook niet meer nee.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 17:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat kartel gedeelte was versleten en de veer hield de boel niet meer op spanning,
Uiteindelijk toch bij de dealer moeten halen á ¤23. Dat vind ik een zeer nette prijs en anders dan ik van andere dealers gewend ben.
Yep . De kabel is niet te verstellen en nog intact. Dan bleef alleen dat mechanisme nog over.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 17:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als het versleten is helpt schoonmaken ook niet meer nee.
Is het probleem nu ook opgelost?
Mooi opgelost dan voor ¤23,-quote:Op zaterdag 21 januari 2017 17:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Yep . De kabel is niet te verstellen en nog intact. Dan bleef alleen dat mechanisme nog over.
Zolang het geen elektronica betreft is een auto niet moeilijkste doorgronden. Het scheelt wel of je een technisch inzicht hebt en goed gereedschap.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 18:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mooi opgelost dan voor ¤23,-
Ik heb me destijds ook rot gezocht naar de oorzaak van het remverschil.
Je raadt nooit waar ik de volgende keer als 1e naar kijk.
Ik ben ook meer van de tandwielen en kettingen en zo, elektronica is ook niks voor mij.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 18:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zolang het geen elektronica betreft is een auto niet moeilijkste doorgronden. Het scheelt wel of je een technisch inzicht hebt en goed gereedschap.
Grootste verdenking ligt direct op de thermostaat.quote:
Want?quote:Op woensdag 25 januari 2017 04:09 schreef Vliegbaard het volgende:
Het kan met het weer te maken hebben maar meestal is het geen goed teken.
Vocht in de motor. Of een paar korte ritjes achter elkaar gehad of koelvloeistof. Kies zelf maarquote:
Die "mayo" onder de dop is toch meestal echt een teken van een issue met de koppakking.quote:
OK. Maar ik maak veel korte ritten (15 KM per keer ) met betreffende auto. Eerder nooit die gelige smurrie gezien.quote:Op woensdag 25 januari 2017 10:38 schreef x3ro het volgende:
[..]
Die "mayo" onder de dop is toch meestal echt een teken van een issue met de koppakking.
KVS niveau in de gaten houden. Met veel korte ritten verdampt het water/condens in de olie niet en dan krijg je die gele troep. Maak eens een keer een ritje van 20km+ op de snelweg en kijk dan nog eens onder de dop.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
OK. Maar ik maak veel korte ritten (15 KM per keer ) met betreffende auto. Eerder nooit die gelige smurrie gezien.
Hoe weet ik zonder naar de garage te hoeven gaan zeker of het de koppakking is?
KVS ?quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
KVS niveau in de gaten houden. Met veel korte ritten verdampt het water/condens in de olie niet en dan krijg je die gele troep. Maak eens een keer een ritje van 20km+ op de snelweg en kijk dan nog eens onder de dop.
Zolang je geen kvs verliest zal er wel niks aan de hand zijn. Of misschien verlies je minimaal maar zelfs met een lekke koppakking is gewoon normaal te rijden.
KoelVloeiStofquote:Op woensdag 25 januari 2017 12:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
KVS ?
Bedankt voor je antwoord trouwens.
quote:
Zit het ook aan je peilstok?quote:Op maandag 23 januari 2017 10:22 schreef de_boswachter het volgende:
Ik moet eens in de paar maanden mijn olie zelf aanvullen. Productiefoutje, geen idee, maar het moet. Nou viel het me vanmorgen voor het eerst op dat onder de dop die je eraf draait een geelachtige substantie zat. Niet echt de motorolie kleur maar gewoon geel eigenlijk.
Vond het vreemd, had het nog nooit eerder gezien.
Zal dit weekend eens checken, maar volgens mij niet. Was me althans niet opgevallen de vorige keer. Puur onder de dop.quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:19 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Zit het ook aan je peilstok?
Heb je climate control in de wagen?quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nou ik heb wel ontzettend veel las van plasjes water die op de grond liggen als ik klein stukje heb gereden. Maar dat is dan vooral als ik verwarming/airco aan heb gehad. Dus zowel zomer als winter.
Koelvloeistof zelf hoef ik nooit bij te vullen dus denk niet dat ik me daar zorgen over hoef te maken.
Ja heb ik ja.quote:Op woensdag 25 januari 2017 15:22 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Heb je climate control in de wagen?
Dan is het waarschijnlijk condens van de airco, ook in de winter gaat die wel eens aan.
Klopt, ik zou die gele drek gewoon weg halen met een doekje en kijken hoe snel het terug komt.quote:Op woensdag 25 januari 2017 16:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja heb ik ja.
Maar dat staat los van dit verhaal met gele drek onder de oliedop toch.
Heb ik gedaan ;-)quote:Op woensdag 25 januari 2017 16:08 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Klopt, ik zou die gele drek gewoon weg halen met een doekje en kijken hoe snel het terug komt.
Opel Astra G, achter het handschoenenkastje.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 21:25 schreef Barcaconia het volgende:
Zo te zien een kachelmotor waar wat pluis of zooi in de lagers zit. Maar leg eerst eens uit of het een Ferrari 430 is of een Fiat Panda en welke plek van de auto we zitten te bekijken.
https://www.anwb.nl/exper(...)ote-vervangen-wordenquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:24 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb een Nissan Note 1.4 2006 op het oog. Ik kan er niet zo snel achter komen of deze auto's nou een riem of een ketting hebben. Iemand die het weet?
Oh ja, de note hebben we gekocht Thanks voor de link.quote:Op donderdag 9 februari 2017 23:51 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
https://www.anwb.nl/exper(...)ote-vervangen-worden
Als je dit moet geloven een ketting dus.
Het zal geen kwaad kunnen. Hooguit lever je door de stijvere wang iets van comfort in. Maar als je toch naar B-merken kijkt, heb je Hankook al eens overwogen? Komt de laatste jaren gevaarlijk dicht bij de A-merken in diverse tests.quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:03 schreef xaban06 het volgende:
Bij mijn zoektocht kwam ik de Toyo Proxes CF2 185/55/R16 87H XL tegen. Gewicht ledig voertuig: 1067 kg. Dus je zou zeggen, je hebt helemaal geen XL banden nodig, maar ik kom ze overal met XL tegen. Kan het kwaad of merk je daar niks van?
Ik zou Toyo ook niet meteen een B-merk noemen.quote:Op woensdag 15 februari 2017 09:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Het zal geen kwaad kunnen. Hooguit lever je door de stijvere wang iets van comfort in. Maar als je toch naar B-merken kijkt, heb je Hankook al eens overwogen? Komt de laatste jaren gevaarlijk dicht bij de A-merken in diverse tests.
Geen probleem mee, is van oorsprong Duits bedrijf en zeer betaalbaar (vanaf 50 euro voor een middenklasser)quote:Op vrijdag 17 februari 2017 19:59 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand ervaring met radiateuren van Nissens of AVA?
Als ik een tip mag geven: Falken ZE914 Ecorunquote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:03 schreef xaban06 het volgende:
Onlangs hebben we een occasion gekocht. Mijn gevoel zegt dat er iets met de banden aan de hand is, deze wil ik dus vervangen.
Huidige bandenmaat is 185/55/R16, ik ga er vanuit dat dat ook hoort, maar dat zoek ik nog uit.
Waarom denk je dat er iets mis is met de banden? Zijn ze op? Ongelijk afgesleten? Lopen ze leeg?quote:Op dinsdag 14 februari 2017 19:03 schreef xaban06 het volgende:
Onlangs hebben we een occasion gekocht. Mijn gevoel zegt dat er iets met de banden aan de hand is, deze wil ik dus vervangen.
Huidige bandenmaat is 185/55/R16, ik ga er vanuit dat dat ook hoort, maar dat zoek ik nog uit.
Bij mijn zoektocht kwam ik de Toyo Proxes CF2 185/55/R16 87H XL tegen. Gewicht ledig voertuig: 1067 kg. Dus je zou zeggen, je hebt helemaal geen XL banden nodig, maar ik kom ze overal met XL tegen. Kan het kwaad of merk je daar niks van?
o nee? gecupt, scheef afgesleten, karkasbreuk, uitdroging, vervorming door bijvoorbeeld lang stilstaan, inrijdingen, beschadigde wangen..quote:Op zaterdag 18 februari 2017 11:44 schreef chiren het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er iets mis is met de banden? Zijn ze op? Ongelijk afgesleten? Lopen ze leeg?
Er kan niet heel veel mis zijn met banden
Welke van de twee?quote:Op zaterdag 18 februari 2017 09:24 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Geen probleem mee, is van oorsprong Duits bedrijf en zeer betaalbaar (vanaf 50 euro voor een middenklasser)
Bestel altijd een nieuwe radiatordop mee!
Nou sorry hoor, mag het iets minder?quote:Op maandag 27 februari 2017 18:15 schreef jitzzzze het volgende:
Je meet je linker en je rechter wisser die je nu op je auto hebt zitten, en diezelfde lengte koop je dan weer
Zo ver was ik ook al Ik kon me alleen niet bedenken waarom de andere maten een grotere er bij hadden.quote:
Ik zou het er niet op wagen. Die vloeistof kost de hoofdprijs niet, normaal gesproken. Vergelijk het met een vaatwastablet: die lossen ook niet altijd helemaal op zoals gepland. Als dat in je sproeiersysteem komt en ergens vast gaat koeken ben je de lul. Die slangetjes zijn allemaal maar klein. Als je pech hebt doet je sproeier het niet meer en kom je niet door de volgende APK. Kun je vervolgens honderden euro's uitgeven aan vervanging van het systeem.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:38 schreef einzeinz het volgende:
Is dit zo'n beetje kwaliteit?
https://www.clicktobuy.nl(...)eistof-voor-16-liter
Bedankt, hier heb ik wat aanquote:Op zondag 12 maart 2017 08:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou het er niet op wagen. Die vloeistof kost de hoofdprijs niet, normaal gesproken. Vergelijk het met een vaatwastablet: die lossen ook niet altijd helemaal op zoals gepland. Als dat in je sproeiersysteem komt en ergens vast gaat koeken ben je de lul. Die slangetjes zijn allemaal maar klein. Als je pech hebt doet je sproeier het niet meer en kom je niet door de volgende APK. Kun je vervolgens honderden euro's uitgeven aan vervanging van het systeem.
En zo goedkoop is het niet: 5,95 verzending terwijl dat voor grote partijen veel goedkoper is. Daar pakken ze alsnog winst. Koop voor 5,95 wat flessen spiritus en je maakt zelf die vloeistof ook.
Volgens deze site zouden ze links en rechts dezelfde lengte (450 mm) moeten hebben, en achter 350 mm.quote:Op maandag 27 februari 2017 17:43 schreef Poes. het volgende:
Hoi
Mijn Opel Corsa uit 97 heeft dringend nieuwe ruitenwissers nodig. De Lidl heeft goeie liggen in de webshop, maar er zijn zo'n 10 verschillende soorten maten.
Hoe kom ik er het makkelijkst achter welke maat ik nodig heb?
Dat is vaak niet zo, bij een Opel Corsa zo te zien wel.quote:Op maandag 27 februari 2017 18:42 schreef Poes. het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, mag het iets minder?
Ik ging er van uit dat ze beide even lang waren.
Inmiddels voor 6,- p/s 3 wissers gehaald bij de Action 2x 450 en 1x 400.quote:Op zondag 12 maart 2017 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is vaak niet zo, bij een Opel Corsa zo te zien wel.
Was goed bedoeld Spuit 11quote:Op zondag 12 maart 2017 12:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zag later pas dat het een vraag van 2 weken geleden was
Krijg je daar geen spijt van?quote:Op zondag 12 maart 2017 12:26 schreef Poes. het volgende:
[..]
Inmiddels voor 6,- p/s 3 wissers gehaald bij de Action 2x 450 en 1x 400.
Mijn auto haalt de 130 niet eensquote:Op zondag 12 maart 2017 17:25 schreef Jism het volgende:
[..]
Krijg je daar geen spijt van?
Ik koop nooit meer ruitenwissers van een generieke garage. Als het regent en je rijdt een snelheid van teminste 130 dan is mijn ervaring dat de ruitenwissers gaan piepen, niet voldoende water meer afvoeren en vanaf 160 al helemaal useless zijn.
Ik heb nu ruitenwissers die het op 180 zelfs nog 'goed' blijven doen.
Ik zou me er niet druk om maken, net nog even op de rekening van de garage gekeken, want ik weet dat ze met de laatste beurt de ruitenwisserbladen vervangen hebben ¤ 47,50 ex BTW (slechts 2 stuks, geen 3).... dus dat maakt ¤ 57,48 inclusief... daar kun jij 3 keer alledrie je ruitenwissers voor vervangenquote:Op zondag 12 maart 2017 17:28 schreef Poes. het volgende:
[..]
Mijn auto haalt de 130 niet eens
Nee hoor, prima ruitenwissers. Heb de auto nog maximaal een paar maand nodig, daar ga ik geen dure Bosch voor aanschaffen.
Exactquote:Op zondag 12 maart 2017 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou me er niet druk om maken, net nog even op de rekening van de garage gekeken, want ik weet dat ze met de laatste beurt de ruitenwisserbladen vervangen hebben ¤ 47,50 ex BTW (slechts 2 stuks, geen 3).... dus dat maakt ¤ 57,48 inclusief... daar kun jij 3 keer alledrie je ruitenwissers voor vervangen
Van de Bosch earotwin kan je ook alleen de rubbers vervangenquote:Op zondag 12 maart 2017 17:28 schreef Poes. het volgende:
Nee hoor, prima ruitenwissers. Heb de auto nog maximaal een paar maand nodig, daar ga ik geen dure Bosch voor aanschaffen.
Heb je een linkje?quote:Op maandag 13 maart 2017 09:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Van de Bosch earotwin kan je ook alleen de rubbers vervangen
Die kosten op eBay.de 6 euro voor 2 x 70 cm
Voldoende voor groot en klein voor en achter
Doe ik al jaren Voor nog geen 10 euro elke twee jaar nieuwe ruitenwissers
garage met hun prijzen
slechts 8000 hits Hoeveel heb je er nodigquote:
Thanks, dat gaat vast wel lukken. Ik vond het al altijd onzinnig om die volledige dingen te vervangen... Dit scheelt weer wat onnodig geld en maakt het wat makkelijker om die eens af en toe te vervangen.quote:Op maandag 13 maart 2017 12:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
slechts 8000 hits Hoeveel heb je er nodig
http://www.ebay.de/sch/i.(...)wischergummi&_sop=15
2 x 700mm Scheibenwischer Ersatz Gummi für Bosch Aerotwin Wischergummi *NEU*
EUR 4,90
SCHEIBENWISCHER GUMMI WECHSELN |ANLEITUNG BOSCH AEROTWIN FLACHBLATT WISCHERBLÄTTER ERNEUERN,TAUSCHEN
Zo doe je dat dus
Iemand een idee voordat ik hem maar naar de garage brengquote:Op zaterdag 11 maart 2017 18:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Xsara Picasso 2004
Remlichten werken niet aan beide kanten,3e remlicht werkt wel. Lampjes vervangen maar geen resultaat. Zekeringen nagekeken en geen resultaat. Schakelaar onder rempedaal vervangen lijkt mij niet nodig gezien 3e remlicht wel gewoon werkt.
Waar moet ik nu gaan zoeken?
begin met aarde controleren en roest verwijderenquote:Op maandag 13 maart 2017 19:00 schreef loveli het volgende:
Doormeten, stekkertjes eraf en erop, misschien een aardeprobleem.
Elke maand/2 maandenquote:Op woensdag 22 maart 2017 13:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
Een stomme vraag, maar hoevaak controleren jullie het oliepeil? Ik heb ik een week geleden gecontroleerd en toen stelde ik vast dat er wel een halve liter olie bij kon.
Maar zou het verstandig zijn om gewoon na elke 500km het oliepeil te controleren? Of is dat overdreven vaak? Nu moest ik namelijk pas bijvullen na zo'n 4000km gereden te hebben en het oliepeil stond nog steeds boven het minimum.
Elke 3/4 weken, dat is naar 3500 km. Al gebruikt die van mij niets, maar beter safe then sorry.quote:Op woensdag 22 maart 2017 13:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
Een stomme vraag, maar hoevaak controleren jullie het oliepeil? Ik heb ik een week geleden gecontroleerd en toen stelde ik vast dat er wel een halve liter olie bij kon.
Maar zou het verstandig zijn om gewoon na elke 500km het oliepeil te controleren? Of is dat overdreven vaak? Nu moest ik namelijk pas bijvullen na zo'n 4000km gereden te hebben en het oliepeil stond nog steeds boven het minimum.
Verversen is een complete wissel inderdaad. Ik adviseer altijd om elke 15k te verversen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 21:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Met verversing bedoel je de gehele olie vervangen? Of gewoon bijvullen? Want ik heb nu gewoon 500ml bijgevuld, klein moeite dacht ik zo zelf. En dan kan ik weer een tijd vooruit, want onder het minimum komt hij niet zo snel.
Ja dat mag. Denk dat je er alleen weinig aan hebtquote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:58 schreef einzeinz het volgende:
In de Aldi lag er cockpitspray. Zou ik dit mogen aanbrengen op de zwarte (plastieken) bumper van mijn wagen?
Bumper wordt er wel glad van, glijden de fietsers en voetgangers er makkelijk af.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 23:29 schreef ktemmetje het volgende:
[..]
Ja dat mag. Denk dat je er alleen weinig aan hebt
Maar dat glad, is dat positief of negatief?quote:Op zondag 26 maart 2017 13:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Bumper wordt er wel glad van, glijden de fietsers en voetgangers er makkelijk af.
Nee, het kan verder geen kwaad.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:49 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Maar dat glad, is dat positief of negatief?
Doe je er kwaad mee? Wat als de (cockpit)spray op je carrosserie komt? Kan het kleur afgeven?
Staat in de gebruiksaanwijzing van je auto niet welk lampje je daarvoor moet hebben?quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:06 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand die mij kan vertellen waar ik zo'n lampje kan vinden?
[ afbeelding ]
Is het led lampje van m'n dashboardkastje alleen heb geen idee hoe zo'n aansluiting/lampje heet.
Festoonquote:Op donderdag 30 maart 2017 22:06 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand die mij kan vertellen waar ik zo'n lampje kan vinden?
[ afbeelding ]
Is het led lampje van m'n dashboardkastje alleen heb geen idee hoe zo'n aansluiting/lampje heet.
Oh geen idee eigenlijk dacht is vrij universeel zo'n lampje, dus iemand kan vast even snel roepen wat het is.quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Staat in de gebruiksaanwijzing van je auto niet welk lampje je daarvoor moet hebben?
quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:15 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Oh geen idee eigenlijk dacht is vrij universeel zo'n lampje, dus iemand kan vast even snel roepen wat het is.
Zal kijken of ik het in dat boekje kan vinden.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
Thanks.quote:
Automaterialenzaak, Brezan oid.quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:19 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Thanks.
Ff kijken waar je zulke lampen fysiek kan gaan halen. Beetje 5 eu verzendkosten betalen is ook weer wat.
https://www.winparts.nl/v(...)yG_9ICFUI8GwodU24Gug
Hij heeft het toch al in z'n hand, kan hij het ook gewoon meenemen.quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:20 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Automaterialenzaak, Brezan oid.
Even de lengte opmeten, dat is belangrijk anders heb je een te korte/lange
42mm zag al dat je meerdere lengtes had.quote:Op donderdag 30 maart 2017 22:20 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Automaterialenzaak, Brezan oid.
Even de lengte opmeten, dat is belangrijk anders heb je een te korte/lange
Gewoon even een tapijtreingier bij Boels o.i.d. huren.quote:Op donderdag 30 maart 2017 23:45 schreef einzeinz het volgende:
Wij staan hier met een Nissan (oldtimertje), de zetels zijn niet echt schoon meer en die zou ik willen reinigen.
In Action hebben ze een spuitbusje met textielreiniger. Is er iemand die een stappenplan heeft hoe ik dit kan aanbrengen en schoonmaken? Wij hebben hier thuis geen stoommachine.
Dus liefst gewoon ff met de hand en liefst ook geen schade aanbrengen, het is niet mijn auto.
Hoogstwaarschijnlijk nog een platte, gevlochten kabel van je motorblok naar je chassis.quote:Op donderdag 6 april 2017 06:19 schreef mpc007 het volgende:
Korte vraag ivm topic dat ik zelf al geopend had: hoe kan ik controleren of uitsluiten dat er iets mis met de massa geleiding van mijn Peugeot 106? De zwarte accupool zit netjes vast op de veerpoot, maar welke massa heb je nog meer?
Ah goede tip! Mijn eerste auto dus wist dit niet. Bar kan ik helaas niet lezen, maar PSI is 35. Dit is geloof ik dan 2.4 bar.quote:Op woensdag 12 april 2017 19:55 schreef jitzzzze het volgende:
Geen sticker in de deuropening van het bestuurdersportier of achterkant van het klepje van de vulopening?
Dat zijn de standaard plekken voor dit soort stickersquote:Op woensdag 12 april 2017 20:01 schreef knight18 het volgende:
[..]
Ah goede tip! Mijn eerste auto dus wist dit niet. Bar kan ik helaas niet lezen, maar PSI is 35. Dit is geloof ik dan 2.4 bar.
Moest je betalen voor 1 1,2 watt lampje bij de dealer? Ik geef ze vaak gewoon mee, tenzij er gelijk veel meer worden afgenomen.quote:Op donderdag 13 april 2017 22:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het is al gelukt: heb eerst het dashboard gedemonteerd, lampje dat ik wou vervangen heb ik mee naar de dealer gekomen. En die gaf mij het goede lampje mee, wel voor een woekerprijs natuurlijk.
Is ook allemaal gewoon gelukt en nu weet ik het uit mijn hoofd hoe ik een dashboard lampje vervang, dus de volgende keer gaat dat een stuk makkelijker.
Massa probleem. Gok namelijk dat de twee gewone remlichten 1 massa delen en je derde remlicht (led) een eigen massa heeft.quote:Op maandag 13 maart 2017 17:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Iemand een idee voordat ik hem maar naar de garage breng
Ja en niet zo'n beetje: bijna ¤ 5 voor een lullig lampje Dus toen wilde ik er ook niet meerdere afnemen.quote:Op maandag 17 april 2017 19:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moest je betalen voor 1 1,2 watt lampje bij de dealer? Ik geef ze vaak gewoon mee, tenzij er gelijk veel meer worden afgenomen.
Dat wordt ook weer dof na verloop van tijd. Als je het echt weer in Nieuwstaat wil krijgen moet je de verffohn pakken. Heel voorzichtig de bumper opwarmen en je ziet hem weer perfect zwart worden.quote:Op maandag 17 april 2017 19:23 schreef einzeinz het volgende:
Heb mijn bumper ingewreven met cockpitspray, ze zijn iets zwarter nu. Eens kijken wat het effect is en of het blijft.
Bij sommige types van PSA zitten ze wel vast in het voetje maar bij mijn Citroën AX was dat gelukkig niet zo. Heb toen maar alles vervangen, had voor een paar euro een doosje van 10.quote:Op maandag 17 april 2017 20:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja en niet zo'n beetje: bijna ¤ 5 voor een lullig lampje Dus toen wilde ik er ook niet meerdere afnemen.
Ben uiteindelijk dezelfde dag nog bij een garage in Düsseldorf geweest, die wilde ¤ 3 per lampje. Voor het gemak gewoon betaald en ik leerde dat je de oude lampjes uit het voetje dient te halen, de Peugeot dealer gaf mij namelijk een lampje in voetje mee.
Het frappante is trouwens dat ik op eBay 10x van die ledlampjes gekocht heb voor ¤ 1 dus wat ik bij de garage en dealer betaald had was natuurlijk wel echt zuur. Misschien dat ik er dus nog led lampjes in ga zetten, weet nu toch hoe het moet.
Dat is het punt idd, ze verkopen liever een armatuur dan een los lampje.quote:Op maandag 17 april 2017 20:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
en ik leerde dat je de oude lampjes uit het voetje dient te halen, de Peugeot dealer gaf mij namelijk een lampje in voetje mee.
Dat kan best wel kloppen als het bijvoorbeeld 1 onderdeel nummer betreft, dan dient beide tegelijk vervangen te worden bijv.. (vanwege hoge kans op corrosie oid.. vaak is het preventief)quote:Op dinsdag 18 april 2017 03:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is het punt idd, ze verkopen liever een armatuur dan een los lampje.
Heb dat in het verleden bij de Alfa dealer ook meegemaakt, die gingen zelfs zo ver dat ze zeiden dat het lampje en fitting niet gescheiden konden worden en dus als geheel gekocht moesten worden.
Dat bleek onzin te zijn want dat lampje kon je er gewoon uit trekken en vervangen door een nieuwe.
Uiteraard niet bij de dealer gekocht maar bij een automaterialenzaak en dat scheelt gewoon een paar euro per lampje.
Ik snap wel dat de dealer graag onderdelen verkoopt maar verkeerd advies dat je op kosten jaagt heb ik nogal een hekel aan, dat hoort niet zo.
Dan nog klopt het niet.quote:Op dinsdag 18 april 2017 04:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat kan best wel kloppen als het bijvoorbeeld 1 onderdeel nummer betreft, dan dient beide tegelijk vervangen te worden bijv.. (vanwege hoge kans op corrosie oid.. vaak is het preventief)
Zoals bij een nieuwe band een nieuw ventiel hoort.. of zoals je remblokken nooit gelijk slijten, maar je wel beide tegelijk vervangt..
Het kan ook onzin zijn.. maar zeker bij Alfa zou ik gokken op het voorkomen van corrosie..
Wat niet wegneemt dat het nog een leven lang gewoon werkt als je alleen het lampje vervangt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |