40 graden zonder wasverzachter en niet in de droger.quote:Op dinsdag 6 september 2016 10:11 schreef einzeinz het volgende:
Mag ik zo'n washandschoen gewoon in de wasmachine gooien? Op hoeveel graden moet ik het wassen?
[ afbeelding ]
En wat doen jullie met microvezeldoekjes waarmee je de ramen schoonmaakt? Ook gewoon de wasmachine in? Welke stand?
Moet er verder iets in van producten?quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
40 graden zonder wasverzachter en niet in de droger.
Eens in de 3 jaar airco bijvullen is normaal. Als er te weinig koel/smeermiddel in zit, vindt je pomp het niet leuk. Bijvullen kost 5 tientjes bij de aircoboer.quote:Op dinsdag 6 september 2016 12:09 schreef deadly_kiss het volgende:
Kan het zo zijn dat wanneer de vloeistof/filters van de airco bijgevuld/vervangen moeten worden de airco van de een op andere dag niet meer koelt?
Of gaat dat geleidelijk?
Betreft seat cordoba uit 2000,
Ik hoor de airco niet meer duidelijk aanslaan als ik de airco uitzet,waarschijnlijk omdat hij niet meer hard hoeft te werken..
Ik zie wel wanneer ik geparkeerd sta en ik zet hem aan of uit, het toerental van de auto nog een beetje verspringen maar niet zo erg als normaal?
Is nu heel de airco kapot of gewoon onderhoud? (Zou kunnen, heb hem nu 2 jaar en nog nooit airco onderhoud gedaan)
gewoon wasmiddel.quote:Op dinsdag 6 september 2016 15:59 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Moet er verder iets in van producten?
Nee, maar dat is maar net hoe graag je je auto wilt laten glimmen. Daar is een shampoo een onderdeel van.quote:Op dinsdag 6 september 2016 18:32 schreef einzeinz het volgende:
Mijn busje autoshampoo geraakt op. Ik zag net een actie van Dunlop (autowax/Shampoo) zouden jullie dit kopen? Ik gebruikte tot nu toe altijd HG.
Dunlop is zo'n vergane glorie merk. Zou er geen cent extra voor betalen. Iedere Chinees met een gaar product kan een licentie kopen en Dunlop op zijn shit, of shampoo, plakken. Grundig of Blaupunkt hetzelfde. Dunlop banden zijn wel OKquote:Op dinsdag 6 september 2016 18:32 schreef einzeinz het volgende:
Mijn busje autoshampoo geraakt op. Ik zag net een actie van Dunlop (autowax/Shampoo) zouden jullie dit kopen? Ik gebruikte tot nu toe altijd HG.
Airco kan geleidelijk leeg lopen door een klein, of snel door een groot lek. Of er is een storkngquote:Op dinsdag 6 september 2016 12:09 schreef deadly_kiss het volgende:
Kan het zo zijn dat wanneer de vloeistof/filters van de airco bijgevuld/vervangen moeten worden de airco van de een op andere dag niet meer koelt?
Of gaat dat geleidelijk?
Betreft seat cordoba uit 2000,
Ik hoor de airco niet meer duidelijk aanslaan als ik de airco uitzet,waarschijnlijk omdat hij niet meer hard hoeft te werken..
Ik zie wel wanneer ik geparkeerd sta en ik zet hem aan of uit, het toerental van de auto nog een beetje verspringen maar niet zo erg als normaal?
Is nu heel de airco kapot of gewoon onderhoud? (Zou kunnen, heb hem nu 2 jaar en nog nooit airco onderhoud gedaan)
Raadzaam? Het is niet zo dat je bumpers en banden langer meegaan als je dit erop doet. Het zal er wat leuker/nieuwer uit zien.quote:Op woensdag 7 september 2016 17:00 schreef einzeinz het volgende:
Ik liep in de Action deze middag en zag de volgende producten van Techno:
- Bumper Spray (1,99 euro/400ml)
- Banden Glans (1,95 euro/400ml)
Vroeger hadden ze er ook Cockpit Spray, maar die verkopen ze niet meer. Is het raadzaam om die af en toe eens aan te brengen? Of is er het beter van niet?
En mijn bijkomende vraag, zouden jullie dergelijke producten in Action durven kopen? Of toch maar gewoon van een erkend merk?
Ja hoor,quote:Op dinsdag 20 september 2016 19:01 schreef Fuszy het volgende:
Klopt het dan dat als ik dezelfde maat koop, mijn velgen daar ook gewoon op passen of moet ik dan naar nog meer zaken kijken?
Er was wat gaan doorsmeulen in de zekeringenkast dus bijvullen hielp nietquote:Op dinsdag 6 september 2016 21:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Airco kan geleidelijk leeg lopen door een klein, of snel door een groot lek. Of er is een storkng
carburateurreiniger.quote:Op vrijdag 23 september 2016 09:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gasklephuis zou goed kunnen. Demonteren en even aan de slag met remmenreiniger dus.
Denk dat daar juist het probleem zit: de reviews van alles gaan zowat alle kanten uit, en ik zie door het bos de bomen niet meer ondertussen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:15 schreef jitzzzze het volgende:
Gewoon een A merk, en Google op reviews als je een a merk in je budget hebt gevonden.
Dan kies je toch reviews van een tent die wel te vertrouwen is? Zoals de ANWB of de ADAC.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:20 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Denk dat daar juist het probleem zit: de reviews van alles gaan zowat alle kanten uit, en ik zie door het bos de bomen niet meer ondertussen.
Ja, en daar staat mijn bandenmaat dus nergens tussen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan kies je toch reviews van een tent die wel te vertrouwen is? Zoals de ANWB of de ADAC.
Nou is 195/50/r15 niet echt een courante maat; het aantal testen zal inderdaad niet heel groot zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:32 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ja, en daar staat mijn bandenmaat dus nergens tussen.
Maar goed, ik google maar vrolijk verder als het toch een te ignorante vraag blijkt te zijn.
Je hoeft ook niet per se naar dezelfde bandenmaat te kijken. Kijk naar vergelijkbare banden qua inchmaat (15" dus). Het gaat vooral om de samenstelling van het rubber.quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:32 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ja, en daar staat mijn bandenmaat dus nergens tussen.
Maar goed, ik google maar vrolijk verder als het toch een te ignorante vraag blijkt te zijn.
Ja, ik zag dat er op mijn gelijkvormigheidsattest nog vier bandenmaten stonden die ik mocht gebruiken, ook met een andere inchmaat zelfs, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat dat dan juist voor consequenties heeft.quote:Op maandag 3 oktober 2016 07:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet per se naar dezelfde bandenmaat te kijken. Kijk naar vergelijkbare banden qua inchmaat (15" dus). Het gaat vooral om de samenstelling van het rubber.
En op zich, als je een A-merk pakt zoals Goodyear, Michelin, Dunlop, Vredestein, Continental of zoiets, zit je altijd wel goed. Ga je ze om je huidige velgen leggen, of ga je compleet nieuwe wielen kopen? Want dan moet je wel goed opletten met steekmaten e.d.
Dat is inderdaad zo, en dan vind je een goeie review/test van iets, vind je even later een slechte review en allebei is het van een automagazine en dan kan mijn hoofd er niet meer bij. (Heeft ook met mijn hoofd op dit moment te maken, moet ik toegeven)quote:Op zondag 2 oktober 2016 20:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou is 195/50/r15 niet echt een courante maat; het aantal testen zal inderdaad niet heel groot zijn.
Neem dan 195/65/r15 als maat. Is zeer courant en voldoende testen in te vinden.quote:Op maandag 3 oktober 2016 08:24 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, en dan vind je een goeie review/test van iets, vind je even later een slechte review en allebei is het van een automagazine en dan kan mijn hoofd er niet meer bij. (Heeft ook met mijn hoofd op dit moment te maken, moet ik toegeven)
Hebben de verhoudingen van de band geen invloed op de rijeigenschappen? Ik kan me voorstellen dat een band met verhouding 195/65 een stuk anders aanvoelt dan een 195/50. Het lijkt mij dat je 195/50 beter met 205/50 kunt vergelijken dan met 195/65.quote:Op maandag 3 oktober 2016 13:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Neem dan 195/65/r15 als maat. Is zeer courant en voldoende testen in te vinden.
Kijk alleen naar de ANWB en ADAC.
Niks raars eigenlijk rijdt gewoon zoals gewoonlijk in de 9 maanden dat ik deze kar heb. Dacht zou toch eroverheen glijden oid.quote:Op maandag 3 oktober 2016 07:13 schreef jitzzzze het volgende:
Nooit een trilling gevoeld tijdens het rijden?
Direct vervangen, inderdaad samen met de blokken. De remklauw moet er toch af om de schijf te wisselen, dan kan je makkelijk de blokken ook wisselen en de zuiger even terug draaien/duwen.
Vaak is 205 weer een R16, wat ook weer zijn invloed heeft. Het gaat om het rubber, niet de exacte afmetingen. Het rubber geeft bepaalde eigenschappen in droog, nat, sneeuw etc.quote:Op maandag 3 oktober 2016 14:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Hebben de verhoudingen van de band geen invloed op de rijeigenschappen? Ik kan me voorstellen dat een band met verhouding 195/65 een stuk anders aanvoelt dan een 195/50. Het lijkt mij dat je 195/50 beter met 205/50 kunt vergelijken dan met 195/65.
Laten doen en zelf onderdelen regelen is niet iets waar veel garages op zitten te wachten.quote:Op maandag 3 oktober 2016 14:42 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Niks raars eigenlijk rijdt gewoon zoals gewoonlijk in de 9 maanden dat ik deze kar heb. Dacht zou toch eroverheen glijden oid.
Denk dat ik het eigenlijk niet eens zou hebben gespot als ik niet naar m'n wiel keek, maar best zal het te zijner tijd wel laten vervangen als ik de onderdelen heb geregeld.
De ene garage zet het voor 40 voor mij erop en een ander wilt het voor 65 doen dus dat is al geregeld.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Laten doen en zelf onderdelen regelen is niet iets waar veel garages op zitten te wachten.
Bovendien zijn het je remmen, wel een belangrijk onderdeel.
ATE is gewoon goed.quote:Op maandag 3 oktober 2016 19:33 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
De ene garage zet het voor 40 voor mij erop en een ander wilt het voor 65 doen dus dat is al geregeld.
Enige wat ik nog moet doen zijn dus de spullen halen. Kan 2 schijven met blokken halen van ATE voor 105 incl. of er is ook deze, maar ik ken ATP niet.
Aangezien we de velgen dan zouden wisselen van band (allez ja, zomer op de lichtmetalen, winter op de stalen), zal ik wel dezelfde inchmaat nodig hebben, denk ik. Heb trouwens ook eens op de site gekeken, maar daar verschijnen nogal veel maten die ik er voor de keuring niet mag opzetten, dus ik ga me sowieso aan die 195/50 r15 houden die ik nu heb, of de 195/55 r15, als dat dan geen problemen geeft. Iemand zei me dat je dan een afwijking krijgt op je kilometerteller?quote:Op maandag 3 oktober 2016 08:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Onder andere.
[ afbeelding ]
Helemaal niet zo'n verkeerd plan: zomerbanden op lichtmetaal en winterbanden op staal. Hebben je 'lelijke' velgen meer te lijden onder de pekel, logische keuze.
Ik zou bij dezelfde inchmaat blijven, of eventueel een maatje kleiner kan ook (als dat past op je auto). Groter is duurder, en aangezien je geen liefhebber bent zou ik dat er niet aan uitgeven.
Je kunt nog even je bandenmaat berekenen: https://tiresize.com/calculator/, om te vergelijken. Mogelijk dat een andere, meer courante 15" band handiger is.
Om naar de vergelijkingen te kijken bedoel je dan? Die maat mag er niet onder namelijk. Heb nu al even rondgekeken op de site van adac en er beginnen een paar lichtjes te branden ondertussen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 13:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Neem dan 195/65/r15 als maat. Is zeer courant en voldoende testen in te vinden.
Kijk alleen naar de ANWB en ADAC.
Vergelijkbaar met de originele heb ik begrepen.quote:
ATE maakt meestal de orginele remschijven ookquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:04 schreef Jiang153 het volgende:
Vergelijkbaar met de originele heb ik begrepen.
Ik heb hetzelfde met exact dezelfde auto. Ik verdenk de draagarmen... althans de rubbers en/of fuseesquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:37 schreef LethalNinja het volgende:
Lichte trillingen in het stuur bij vanaf 110 kilometer per uur. Iemand tips? Banden zijn al gebalanceerd bij een bandenspecialist... Verder qua bandenspanning: 2,15 voor, 2.35 achter. Gaat om een BMW e46 van 13 jaar oud. Thanks!
Draagarmrubbersquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:37 schreef LethalNinja het volgende:
Lichte trillingen in het stuur bij vanaf 110 kilometer per uur. Iemand tips? Banden zijn al gebalanceerd bij een bandenspecialist... Verder qua bandenspanning: 2,15 voor, 2.35 achter. Gaat om een BMW e46 van 13 jaar oud. Thanks!
De twee draagarmrubbers voor zijn al vervangen voor nieuwe. Verder zijn er ook twee stabilisatorstangen voor vervangen..quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met exact dezelfde auto. Ik verdenk de draagarmen... althans de rubbers en/of fusees
In mijn geval heb ik een complete imitatieset draagarmen klaarliggen. Voorlopig helaas geen toegang tot een brug, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit het probleem oplost. Een dergelijke trilling heb ik al eens met de e36 gehad en dat was ook over na het vervangen van de draagarmen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 23:13 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
De twee draagarmrubbers voor zijn al vervangen voor nieuwe. Verder zijn er ook twee stabilisatorstangen voor vervangen..
Wat ga jij nu met het probleem doen? Ga je zoals bokkepoot systematisch de dingen af: fuseekogels, lagers, stuurkogels? alles maar vervangen of?
Ik ben net terug van de bandenspecialist. Door middel van balanceren en schoonmaken van de naven is het niet opgelost. Zij adviseerden ook om de draagarmen te vervangen.... Er was onder andere wat speling bij de fusee kogels...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In mijn geval heb ik een complete imitatieset draagarmen klaarliggen. Voorlopig helaas geen toegang tot een brug, maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit het probleem oplost. Een dergelijke trilling heb ik al eens met de e36 gehad en dat was ook over na het vervangen van de draagarmen.
Die minimale speling zorgt er voor dat er bij hogere snelheden een typische trilling in het stuur voelbaar is. Nou ben ik zelf maar een hobby monteur maar ik kan met mijn minimale ervaring ondertussen wel het verschil in een bepaalde trilling ontdekken. Bijna elk geval is een trilling in het stuur niet van achter de pc te omschrijven laat staan op te lossen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 11:23 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik ben net terug van de bandenspecialist. Door middel van balanceren en schoonmaken van de naven is het niet opgelost. Zij adviseerden ook om de draagarmen te vervangen.... Er was onder andere wat speling bij de fusee kogels...
Thanks voor je reactie. De bandespecialist adviseerde ook al om voor iets als een draagarm echt te kiezen voor een vervangsel van BMW en geen aftermarket. Dus dat ga ik ook volgen. Het vervangen van onderdelen heeft eerder al voor veel plezier gezorgd toen ik voor twee stabilisatorstangen had vervangen, toen had ik ineens geen last meer van een bokkend geluid bij lage snelheden!...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 14:38 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die minimale speling zorgt er voor dat er bij hogere snelheden een typische trilling in het stuur voelbaar is. Nou ben ik zelf maar een hobby monteur maar ik kan met mijn minimale ervaring ondertussen wel het verschil in een bepaalde trilling ontdekken. Bijna elk geval is een trilling in het stuur niet van achter de pc te omschrijven laat staan op te lossen.
Wat ik wel zou adviseren is om een goede set draagarmen te monteren als je toch bezig bent. Ik ben van mening dat imitatiespul niet per definitie slechter is dan OEM. Uit ervaring kan ik ondertussen wel toegeven dat dit voor draagarmen (vaak) niet op gaat. Goedkope meuk begint na 10.000/20.000 km vaak weer wat trillingen te geven door de fusseekogels.
Als je dit al niet snapt niet kloten aan je auto en breng hem naar de garage als je jezelf te pletter rijdt is het niet zo erg maar een kindje ofzo omdat je niet kon remmen is veel ergerquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:35 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand.
Zojuist mn 1e keer remblokken en schijven besteld binnengekregen maar zijn dit de goede? Waarom heb ik 2 verschillende? Heb gewoon standaard 4 bouts velgen.
[ afbeelding ]
Daarnaast zie ik ook dat er een hap uit de zijkant van de remschijf is?
[ afbeelding ]
Dit hoort niet toch?
Ik zie niets bijzonders, 2 verschillende blokjes komt omdat de ene aan de binnenkant zit en de andere aan de buitenkant. Dat stukje wat "mist" in je remschijven is van het balanceren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:35 schreef Jiang153 het volgende:
Iemand.
Zojuist mn 1e keer remblokken en schijven besteld binnengekregen maar zijn dit de goede? Waarom heb ik 2 verschillende? Heb gewoon standaard 4 bouts velgen.
[ afbeelding ]
Daarnaast zie ik ook dat er een hap uit de zijkant van de remschijf is?
[ afbeelding ]
Dit hoort niet toch?
Neem nou Meyle HD. Staat op diverse plekken in de BMW community veel beter bekend dan origineel BMW. Dat zijn allemaal mensen die er zelf mee rondrijden en praktijkervaring geven, terwijl je bandenboer gewoon een generiek advies geeft dat ook opgaat als je er met een AMG of een i10 aankomt.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 14:42 schreef LethalNinja het volgende:
Thanks voor je reactie. De bandespecialist adviseerde ook al om voor iets als een draagarm echt te kiezen voor een vervangsel van BMW en geen aftermarket. Dus dat ga ik ook volgen. Het vervangen van onderdelen heeft eerder al voor veel plezier gezorgd toen ik voor twee stabilisatorstangen had vervangen, toen had ik ineens geen last meer van een bokkend geluid bij lage snelheden!...
Doe ook niks zelf maar thanks had het antwoord al.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:39 schreef klawie het volgende:
[..]
Als je dit al niet snapt niet kloten aan je auto en breng hem naar de garage als je jezelf te pletter rijdt is het niet zo erg maar een kindje ofzo omdat je niet kon remmen is veel erger
Had gister al antwoord gehad ja.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zie niets bijzonders, 2 verschillende blokjes komt omdat de ene aan de binnenkant zit en de andere aan de buitenkant. Dat stukje wat "mist" in je remschijven is van het balanceren.
Ga ik inderdaad doen als de draagarmen vervangen worden dan voor Meyle HD!quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is mijn indruk ook. Hoe heb je bedacht de boel zelf te vervangen als je blijkbaar de hele shit nog niet eens ooit los hebt gehad?
[..]
Neem nou Meyle HD. Staat op diverse plekken in de BMW community veel beter bekend dan origineel BMW. Dat zijn allemaal mensen die er zelf mee rondrijden en praktijkervaring geven, terwijl je bandenboer gewoon een generiek advies geeft dat ook opgaat als je er met een AMG of een i10 aankomt.
Niet dat ik weet. Rete irritant is dat de airco direct aanstaat. Maar die is zo uit.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 13:06 schreef Metalfreak het volgende:
Als hij wel start met startkabels start en ook blijft draaien dan, dan lijkt me dat zowel de dynamo als de startmotor nog in orde is. Mij lijkt het de accu inderdaad.
Of je hebt toevallig ergens anders een stiekeme sluipverbruiker in je auto?
Heb gisteren iemand met de multimeter laten spelen, die zegt ook dat er voldoende spanning van de dynamo afkomt en de accu waarschijnlijk dood is. Vanmiddag even nieuwe accu erin hangen. Als hij het dan nog niet doet dan is het de startmotor. (toch)quote:Op donderdag 27 oktober 2016 08:07 schreef klawie het volgende:
Klinkt ala een accu die geen stroom meer vast kan houden
- redelijk bedragquote:Op maandag 31 oktober 2016 16:13 schreef Jiang153 het volgende:
2 vragen:
- Is 100 euro voor montage remblokken, schijven en verversen remolie normaal? Schijven en blokken breng ik zelf en betreft geen lokale turk.
- Hoe komt het dat mijn achterruit altijd beslaat zelfs als het niet regent? Gebeurt letterlijk alleen bij de achterruit en heb geen flauw idee hoe dat komt.
Suggesties waar ik moet checken? Enige wat ik zag was een stukje afgebroken rubber bij de rechter achterlicht, maar dat kan toch niet zo'n effect hebben?quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:19 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
- redelijk bedrag
- duidt waarschijnlijk op een vochtprobleem. Kan een minimale lekkage in de kofferbak o.i.d zijn.
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar het komt bij meerdere auto's voor. Op zich is het niet zo'n probleem.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Suggesties waar ik moet checken? Enige wat ik zag was een stukje afgebroken rubber bij de rechter achterlicht, maar dat kan toch niet zo'n effect hebben?
[ afbeelding ]
En bij de achterruit kan je je achterruitverwarming aan zetten Mits die het nog doet in je auto want niet verplicht.quote:Op maandag 31 oktober 2016 16:33 schreef Vliegbaard het volgende:
Voordeel bij de voorruit dat je de blower ertegenaan kan zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |