abonnement Unibet Coolblue
pi_164860818
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 08:36 schreef Richestorags het volgende:
https://www.almasdarnews.(...)-armys-elite-forces/

Darayya forces gaan naar Aleppo. Allahu ackbar!
6000 man sterk. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_164861122
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 08:34 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Die dachten dat ze op een schoolreisje waren. En nu worden ze afgeslacht door de Koerden.
Echt, bepaalde reacties in dit topic... :').Of het nou om Koerden, Turken, Arabieren, Syrische regering, rebellen, terroristen, wat dan ook gaat, er zijn echt een aantal fantasten hier.
pi_164861358
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 07:40 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik vraag me überhaupt af hoe Turkije dit klaar wil spelen aangezien al meer dan 30 jaar met de PKK bezig zijn. Als je vervolgens ook nog eens ruzie zoekt met o.a. YPG en SDF ga je het nog heel moelijk krijgen.
PYD valt niet te vergelijken met PKK.

PKK is een guerrillabeweging. Ze gaan niet volop de confrontatie aan, ze vallen kort aan en trekken zich weer terug. Het gebied waar de PKK zich bevindt (bergachtig), verschilt van het gebied waar PYD zit. Verder heeft de PKK geen eigen gebied dat ze onder controle hebben.

PYD heeft kantons in zijn beheer, is duidelijk zichtbaar en valt te pinpointen. Het gebied is plat, is makkelijker bereikbaar en het is minder geschikt om te schuilen. Ze gaan de confrontatie direct aan.

PKK is moeilijker weg te krijgen dan PYD, verschil in tactiek.

Verder, wanneer Turkije heftig reageert, avondklok instelt en volop tegenin gaat, wint PKK die strijd niet. Zie de periode zomer 2015 - lente 2016.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2016 09:29:54 ]
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:28:49 #79
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164861395
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

PYD valt niet te vergelijken met PKK.

PKK is een guerrillabeweging. Ze gaan niet volop de confrontatie aan, ze vallen kort aan en trekken zich weer terug. Het gebied waar de PKK zich bevindt (bergachtig), verschil van het gebied waar PYD zit. Verder heeft de PKK geen eigen gebied dat ze onder controle hebben.

PYD heeft kantons in zijn beheer, is duidelijk zichtbaar en valt te pinpointen. Het gebied is plat, is makkelijker bereikbaar en het is minder geschikt om te schuilen. Ze gaan de confrontatie direct aan.

PKK is moeilijker weg te krijgen dan PYD, verschil in tactiek.

Verder, wanneer Turkije heftig reageert, avondklok instelt en volop tegenin gaat, wint PKK die strijd niet. Zie de periode zomer 2015 - lente 2016.
Dat is precies waarom het kalifaat van IS ook niet standhoudt t.o.v. de Taliban ofzo. IS zit ook in een vlak (semi) aride gebied en in steden, dat verover je gewoon als je er vol tegenaan gaat. Die Taliban hangen een beetje de berggeit uit op 3,4,5,6 km hoogte.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:30:00 #80
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_164861415
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

PYD valt niet te vergelijken met PKK.

PKK is een guerrillabeweging. Ze gaan niet volop de confrontatie aan, ze vallen kort aan en trekken zich weer terug. Het gebied waar de PKK zich bevindt (bergachtig), verschil van het gebied waar PYD zit. Verder heeft de PKK geen eigen gebied dat ze onder controle hebben.

PYD heeft kantons in zijn beheer, is duidelijk zichtbaar en valt te pinpointen. Het gebied is plat, is makkelijker bereikbaar en het is minder geschikt om te schuilen. Ze gaan de confrontatie direct aan.

PKK is moeilijker weg te krijgen dan PYD, verschil in tactiek.

Verder, wanneer Turkije heftig reageert, avondklok instelt en volop tegenin gaat, wint PKK die strijd niet. Zie de periode zomer 2015 - lente 2016.
Als het zoveel makkelijker was had ik inmiddels meer vooruitgang verwacht te zien met betrekking tot het gebied wat men veroverd, maar tot op heden hebben ze alleen het initiele IS gebied veroverd en zijn ze vastgelopen tegen de SDF-linie.

De komende dagen/weken zullen het moeten uitwijzen, maar zo makkelijk als sommige mensen het hier voorstellen is het absoluut niet.

Het Afrin Canton lijkt er nu ook bij betrokken te worden, de vraag is tot in welke mate:
Elizrael twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 08:32:19 The conflict between the FSA & SDF south of Jarablus is spilling over to Mare'. YPG shelled Mare' & attempted to cut road from Azaz to Mare' reageer retweet
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_164861501
De prioriteit ligt niet bij Afrin nu maar bij Jarabulus. De YPG probeert opportunistisch te doen en Mare nu aan te vallen. Het ligt helemaal aan de YPG hoe ver ze dit willen slepen. Als ze doorgaan met hun aanvallen kunnen we ook een inval verwachten in Afrin. Denken die domme Koerden nu echt dat NAVO de weg naar Aleppo laat wegnemen? Slim zijn ze niet. Ik ben bang voor ze dat als ze zo doorgaan dat ze weer met rode billetjes in Kandil staan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Atak op 26-08-2016 09:42:29 ]
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:38:56 #82
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164861532
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:36 schreef Atak het volgende:
De prioriteit ligt niet bij Afrin nu maar bij Jarabulus. De YPG probeert opportunistisch te doen en Mare nu aan te vallen. Het ligt helemaal aan de YPG hoe ver ze dit willen slepen. Als ze doorgaan met hun aanvallen kunnen we ook een inval verwachten in Afrin. Denken die domme Koerden nu echt dat NAVO de weg naar Aleppo laat wegnemen? Slim zijn ze niet. Ik ben bang voor ze dat als ze zo doorgaan dat ze weer met rode billetjes in Kandil staan.
Met rode billetjes _O-

Ik heb je gemist in dit topic, goed je weer terug te zien!
pi_164861543
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als het zoveel makkelijker was had ik inmiddels meer vooruitgang verwacht te zien met betrekking tot het gebied wat men veroverd, maar tot op heden hebben ze alleen het initiele IS gebied veroverd en zijn ze vastgelopen tegen de SDF-linie.
Als ik het goed heb, heeft de SDF/YPG tijd gekregen om zich terug te trekken... Vermoed dat dat de reden is waarom ze er niet hard tegenin gaan.

Verder:
quote:
Hey guys, I just saw this Turkish link posted some hours ago (~8 p.m. in Turkey). There is no English version of it, but this is from a widely read pro-Turkish government newspaper, so I take it as a credible source with regard to its claims on the statement.

Here's the translation of the important parts. (The lower part in the original is on how a sandstorm made newspeople panicked and some irrelevant stuff alike.) (And sorry for its tabloid style.)
-----------------------
Sultan Murad Brigades: We will proceed first to Çobanbey (Al-Rai), and than to Manbij.

Ali Sheikh Salih, one of the commanders of Sultan Murad Brigades that are part of the FSA who entered Jarabulus, reported that they will first proceed to Al-Rai and then to Manbij.

Ali Sheikh Salih, one of the commanders of Sultan Murad Brigades that are part of the FSA who entered Jarabulus after TSK(TAF)'s military operation, made a statement to journalists in Karkamış (Turkish side of Jarabulus).

Salih, talking in camouflage cloth, said that "Hundreds of FSA units and Syrian opposition units partake in this operation. After Jarabulus we will move on to its west, to Çobanbey district (Al-Rai). Then we will proceed to all northern country side to including the whole of Manbij."

Bron: http://haber.star.com.tr/(...)enbice/haber-1136807 (Turks).
Nog weinig van gezien. :P.
quote:
De komende dagen/weken zullen het moeten uitwijzen, maar zo makkelijk als sommige mensen het hier voorstellen is het absoluut niet.
Denk dat er ondertussen van alles wordt geregeld achter de schermen. Verder ben ik juist vóór rustig en ingecalculeerd dan haastig en chaotisch. Turkije heeft aangegeven dat er geen deadline is, men hoeft dus geen sprintje te trekken.

Wel ben ik het met je eens dat ik wat meer actie zou zien. Vooral richting het westen, langs de grens.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2016 09:41:00 ]
pi_164861714
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als ik het goed heb, heeft de SDF/YPG tijd gekregen om zich terug te trekken... Vermoed dat dat de reden is waarom ze er niet hard tegenin gaan.

Verder:

[..]

Nog weinig van gezien. :P.

[..]

Denk dat er ondertussen van alles wordt geregeld achter de schermen. Verder ben ik juist vóór rustig en ingecalculeerd dan haastig en chaotisch. Turkije heeft aangegeven dat er geen deadline is, men hoeft dus geen sprintje te trekken.

Wel ben ik het met je eens dat ik wat meer actie zou zien. Vooral richting het westen, langs de grens.
Geen deadline? Er was toch 3 dagen gezegd? Volgens mij is de deadline op zondag. Als ze dan nog niet weg zijn dan zijn ze dead. Tot nu toe zie je alleen corrigerende tikken maar na zondag verwacht ik dat er groot wordt uitgehaald.
pi_164861764
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:52 schreef Atak het volgende:

[..]

Geen deadline? Er was toch 3 dagen gezegd? Volgens mij is de deadline op zondag. Als ze dan nog niet weg zijn dan zijn ze dead. Tot nu toe zie je alleen corrigerende tikken maar na zondag verwacht ik dat er groot wordt uitgehaald.
Geen deadline voor 'Euphrates Shield'.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:56:45 #86
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164861768
Allemaal oude mannen valt me op:

todayinsyria twitterde op donderdag 25-08-2016 om 17:40:38 Kat'iab Al Baath reinforcements arrived to #Aleppo today & met with #SAA officers https://t.co/D2jEnM4aM4 reageer retweet
Zo dan, een vliegende Jihadi. Wat kan oorlog toch bizar zijn.

Ibra_Joudeh twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 00:32:03 Jihadist goes airborne after getting hit by #SAA shell in #Aleppo#Syria https://t.co/g682XAuuGn reageer retweet
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:58:01 #87
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_164861786
Volgens mij wil Hillary zelf mee komen doen in Syrië

Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_164861995
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 23:40 schreef Szura het volgende:

[..]

Zodra er ook maar een beetje Turkije betrokkken is in deze oorlog, stroomt dit topic toch ook ineens vol met huilende wolven? Waar waren jullie de afgelopen tijd zo massaal? Ook nergens.
betrokkenheid met het land natuurlijk :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 00:16 schreef Szura het volgende:

[..]

Uuuuhhh. Oke....

Zzzz :')
koenders gaat dus naar turkije om de de turken te adviseren om met de PKK samen te werken. :{ WOW :{ en dat is onze minister van buitenlandse zaken :{
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164862029
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 00:30 schreef Szura het volgende:

[..]

Misschien moet je het stuk even lezen voordat je allerlei achterlijke posts plaatst, pannenlap.
is dat een nieuwe uitdrukking? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164862059
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 07:52 schreef DustPuppy het volgende:
Zag dat de SDF ook alweer dorpen aan het terugpakken was:
Syria_Rebel_Obs twitterde op donderdag 25-08-2016 om 18:39:07 #SDF retook Amarnah along #Euphrates despite heavy #Turkey warplanes raids. Tal Amarnah also back into their hands. 7 km from #Jarablus. reageer retweet
deze zwaar subjectieve twitteraar is onze enige bron mbt dat gebied lijkt het wel. ik weet niet hoe betrouwbaar deze houding hem maakt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164862070
Goedemorgen


We beginnen met een aanslag in Turkije, waarschijnlijk door de PKK:

@cctvnews: #UPDATE Nine people killed, 64 wounded in #Cizre car bomb in southeast Turkey: hospital sources (Reuters) https://t.co/g7wIq2p7Mu
pi_164862098
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 09:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die Taliban hangen een beetje de berggeit uit op 3,4,5,6 km hoogte.
berggeiten zijn hard to kill, vraag maar aan de russen :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164862139
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:15 schreef JubaUrbicus het volgende:
Goedemorgen

We beginnen met een aanslag in Turkije, waarschijnlijk door de PKK:

@cctvnews: #UPDATE Nine people killed, 64 wounded in #Cizre car bomb in southeast Turkey: hospital sources (Reuters) https://t.co/g7wIq2p7Mu
tja eerder regel dan uitzondering tegenwoordig vooral dat cizre is altijd een terroristen nest geweest.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164862163
AlexMello24 twitterde op woensdag 24-08-2016 om 15:34:34 Canadian SOF patrolling near their outpost in Aski Khazr east of Mosul. Nice KRG patch: https://t.co/Jtjlk9ViBM reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164862192
Taliban zijn strijders, ondanks verschil in ideologie, idealen en visies moet ik dat wel toegeven hoor.


Wat ik me nu afvraag: Wat gebeurt als er iemand vanuit Nederland zich aansluit bij de FSA? Krijgt deze persoon dezelfde behandeling als onze Jitske of krijgt hij dan de IS behandeling? (Bij terugkeer bedoel ik)
pi_164862283
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:22 schreef JubaUrbicus het volgende:
Taliban zijn strijders, ondanks verschil in ideologie, idealen en visies moet ik dat wel toegeven hoor.

Wat ik me nu afvraag: Wat gebeurt als er iemand vanuit Nederland zich aansluit bij de FSA? Krijgt deze persoon dezelfde behandeling als onze Jitske of krijgt hij dan de IS behandeling? (Bij terugkeer bedoel ik)
tot nu toe is gebleken dat aansluiten bij de koerden geen terrorist behandeling hoeft te verwachten iig.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164862321
@LovedayM: Abadi says preparation for #Mosul offensive is on schedule: "Mosul will be liberated in 2016"

Ik weet nu al dat deze slag zo fucking bloedig en extreem gaat worden, gaat zeker mooie beelden opleveren.
pi_164862331
sdf zoekt ruzie

QalaatAlMudiq twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 10:28:55 Rebels thwarted a #SDF attempt to cut off corridor between #Azaz & #Marea by seizing KalJibrin in N. #Aleppo. 3 POWshttps://t.co/ngtJv779eh reageer retweet
en turkije reageert

AFP twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 10:36:29 #BREAKING Turkey sends more tanks into northern Syria: AFP reageer retweet


[ Bericht 26% gewijzigd door Slayage op 26-08-2016 10:39:59 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:44:54 #99
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_164862571
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:30 schreef Slayage het volgende:
sdf zoekt ruzie

QalaatAlMudiq twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 10:28:55 Rebels thwarted a #SDF attempt to cut off corridor between #Azaz & #Marea by seizing KalJibrin in N. #Aleppo. 3 POWshttps://t.co/ngtJv779eh reageer retweet
en turkije reageert

AFP twitterde op vrijdag 26-08-2016 om 10:36:29 #BREAKING Turkey sends more tanks into northern Syria: AFP reageer retweet
De vraag is dan natuurlijk wel waar die tanks naartoe gaan. Over Jarabalus waren de partijen het eens, maar ik vraag me af wat de reactie zal zijn als de Turken het Afrin canton intrekken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_164862746
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:30 schreef JubaUrbicus het volgende:
@LovedayM: Abadi says preparation for #Mosul offensive is on schedule: "Mosul will be liberated in 2016"

Ik weet nu al dat deze slag zo fucking bloedig en extreem gaat worden, gaat zeker mooie beelden opleveren.
:X
Arme burgers
Arme burgers 2
Arme burgers 3
Arme burgers 4

Ik denk dat stratego wel een mooi spel is voor jou. Staan mooie plaatjes op van dappere mannen op paarden met wapperende manen die epische veldslagen in galopperen. Volop kans om mokerslagen uit te delen in je fantasie zonder dat er echt mensen doodgaan of verminkt raken.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')