Volgens mij was het idee van SW31 om de hoeveelheid nutteloze informatie die de machinist krijgt wat te verminderen ("Reisinfoscherm 17 heeft het te warm") en waren er ook nog wat wijzigingen die al een tijdje op de plank stonden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:02 schreef ReisT het volgende:
Wat was er eigenlijk zo bijzonder aan die SW31 dat die update zo hard nodig gevonden werd?
O.a. het verhelpen van onnodig aan de machinist getoonde diagnosemeldingen dacht ik. En het was (succesvol) getest op een aantal stellen gedurende een maand of twee. Daarom is de uitrol ook gestart.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:02 schreef ReisT het volgende:
Wat was er eigenlijk zo bijzonder aan die SW31 dat die update zo hard nodig gevonden werd?
Dat rijdt meer niet dan wel volgens mij...quote:En hoe staat het er ondertussen voor met die 11 DDM1-stammen die in september in dienst moeten zijn?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Handige Harry, B100 (ik heb ook altijd pech), B2 (wat zeg ie?), de Baron (bamihap, frikadel, zak patat)Oh. Moeders zette me vaak voor de tv als B&A erop was maar eigenlijk vond ik er geen zak aan want anders had ik dat vast wel onthoudenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.doei
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:16 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik ben echt een complete nitwit maar bij een softwareupdate denk ik niet aan iets waarbij draadjes verwisseld moeten worden en de hele boel naar de tering kan gaan, of denk ik nou te simpel?
Ga ook zo slapen, maar kun je dan in de ochtend ook iets meer vertellen over de DDM? Goeienacht!quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
O.a. het verhelpen van onnodig aan de machinist getoonde diagnosemeldingen dacht ik. En het was (succesvol) getest op een aantal stellen gedurende een maand of twee. Daarom is de uitrol ook gestart.
[..]
Dat rijdt meer niet dan wel volgens mij...
Stel dat er van de 100'en computers aan boord van die dingen er één kapotgaat. Dat is een printplaat die ontworpen is in 2000 ofzo. Denk je dat dat nog verkrijgbaar is? Daar heeft gewoon niemand over nagedacht.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 23:23 schreef Prins_Pils het volgende:
Vroegâh als een trein stuk was gaf je er een schop tegenaan en hij deed het weer
@deadsock Nog geen tien jaar oud en nu al geen reservecomputers? Sowieso, hoe kan zoiets onherstelbaar stuk gaan?
Bij dubbele changes gaat het het vaakst fout.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
Off the shelf niet, maar de bouwtekeningen zal Bombardier nog wel hebben.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 08:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Stel dat er van de 100'en computers aan boord van die dingen er één kapotgaat. Dat is een printplaat die ontworpen is in 2000 ofzo. Denk je dat dat nog verkrijgbaar is? Daar heeft gewoon niemand over nagedacht.
Nee dan ben je gewoon zwaar incapabel #jehadeentaakquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:00 schreef James1988 het volgende:
12 stellen die meerdere maanden niet inzetbaar zijn terwijl de drukste periode van het jaar op 5 september begint (start nieuwe collegejaar), dat zijn toch 2200 zitplaatsen die wegvallen.
Dat noem ik geen foutje meer
Zo eenvoudig werkt dat niet bij IC's en dat weet je zelf ookquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 10:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Off the shelf niet, maar de bouwtekeningen zal Bombardier nog wel hebben.
Fabeltjeskrantquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 01:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
In dit geval zijn er hardwarematig ook wat dingen gewijzigd. En of de fout nou in de software zat (toch een andere versie dan de teststellen?) of in de hardware (niet dezelfde aanpassingen als bij de teststellen?) zullen we vast nog wel te horen krijgen. Maar nu eerst: oogjes dicht en snaveltjes toe.
Ik moest even 2 keer lezen... Maar IC is hier geen intercityquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zo eenvoudig werkt dat niet bij IC's en dat weet je zelf ook
Werd er ergens DDAR ingezet waar er normaal SLT rijdt?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:49 schreef greavy het volgende:
Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen?
Er werd DM90 ingezet.
is wel eens vaker gebeurd. Is er in het oosten even niets anders voorhanden geweest. Nadeel is wel dat de rijtijden net niet gehaald wordenquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:49 schreef greavy het volgende:
Vandaag reed er al vervangend materieel tussen Apeldoorn en Enschede. Toch niet vanwege die SLT problemen?
Er werd DM90 ingezet.
Die heeft zeeen van ruimte. Alleen tussen Deventer en Wierden is het krap. Verderop is het ruimer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is wel eens vaker gebeurd. Is er in het oosten even niets anders voorhanden geweest. Nadeel is wel dat de rijtijden net niet gehaald worden
Normaal is de tijd ruim genoeg, behalve als er in Hengelo voor/achter een Pimpel gereden moet worden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 21:38 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Die heeft zeeen van ruimte. Alleen tussen Deventer en Wierden is het krap. Verderop is het ruimer.
Is overigens rond 15:00u vervangen door een ICM-3.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |