Duurt zo'n opleiding twee jaar ja?quote:
Een enkeltje 6 plankjes is soms echt een betere oplossing (niet gedwongen uiteraard)quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:05 schreef Yreal het volgende:
Ik werd vandaag helemaal de tering in gescholden door een oud wijf dat mij een associale teringlijer vond omdat ik tussen laan v noi en cs nog even naar de wc ging. En dat ontaarde in een mooi momentje in de stationshal. Benieuwd of ze nog een bosje bloemen gaat krijgen van de ns.
Ja, fail-safe heb je voor dit soort dingen En hoezo het voor de 400 passagiers "slecht zou aflopen" Tsja, er had wel van alles kunnen gebeuren. Gore kutkrantquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Telegraaf.
Totale lulkoek dit verhaal. Als er remmen beschadigd zijn, dan zijn ze niet over de totale lengte van de trein beschadigd en kan er dus gewoon geremd worden. Of er ontstaat een luchtlekkage, waardoor de remmen direct aanslaan.
Overigens valt het wel mee hoe adequaat er aan de noodrem is getrokken, want de trein stond een goede drie tot vier kilometer verder pas stil.
We waren altijd al reizigers en nooit rittigers. Dus wat verandert er echt?quote:Op donderdag 1 september 2016 12:14 schreef Kansenjongere het volgende:
Vandaag is "Van rit naar reis" ingevoerd door NS zonder dat er enige ruchtbaarheid aan wordt gegeven. Zal gezellig worden bij de klantenservice als reizigers ontdekken dat ze voor Jan met de korte achternaam hun reis hebben onderbroken.
Dan zou die 3-4 km nog best snel zijn. Dat is niet meer dan anderhalve minuut voor een telefoonketting met 4 schijven.quote:Op donderdag 1 september 2016 09:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens de Stentor is er helemaal niet aan de noodrem getrokken gisteren.
Mijn vermoeden: passagiers hebben 112 gebeld, meldkamer heeft de trdl gewaarschuwd en de trdl heeft de trein stilgezet met een alarmoproep.
Als ik met Traject Vrij in de spits begin te reizen op mijn afgekochte traject en ik wil in de daluren verder reizen dan kan ik, als ik braaf heb ingecheckt, op geen enkele mogelijkheid meer voorkomen dat NS me het spitstarief in rekening brengt.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We waren altijd al reizigers en nooit rittigers. Dus wat verandert er echt?
Niet vergeten, jezelf aanleren om alles te doen zoals voorgeschreven, eigen kunde is er niet bij.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:13 schreef MTL het volgende:
Treinen rijden
Zonder gekheid: veel regelgeving, maar vooral ook leren om de regels in de praktijk toe te passen. Ook leer je de algehele werking van het spoorsysteem/veiligheidssystemen en nog meer.
Daarnaast is de tweejarige opleiding een ROC opleiding, dus daarnaast heb je ook gewoon de algemene vakken als Nederlands, Engels (ook vaktaal), Duits (ook vaktaal), maatschappijleer of hoe het tegenwoordig ook heet, rekenen, elektrotechniek/mechanika (toegespitst op gebruik door machinisten), etc.
Als een normaal bedrijf tussentijds de spelregels van haar abonnementen wijzigt, zou het niet wegkomen met een melding ergens diep weggestopt op de website. Bovendien wordt daar nauwelijks ingegaan op de groep reizigers die het hardst gedupeerd wordt door deze wijziging (iets met geen slapende honden wakker maken in combinatie met het niet willen bieden van een oplossing).quote:Op donderdag 1 september 2016 12:26 schreef _serial_ het volgende:
Veel gestelde vragen over van "Rit naar Reis"
Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:31 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als een normaal bedrijf tussentijds de spelregels van haar abonnementen wijzigt, zou het niet wegkomen met een melding ergens diep weggestopt op de website. Bovendien wordt daar nauwelijks ingegaan op de groep reizigers die het hardst gedupeerd wordt door deze wijziging (iets met geen slapende honden wakker maken in combinatie met het niet willen bieden van een oplossing).
Precies zoals ik hierboven al aangaf. Ik reis in de spits met Traject Vrij (anders loont dat abonnement überhaupt niet). Als ik in de daluren verder reis brengt NS een losse reis in rekening, dan is het absurd om naar de initiële check-in te blijven kijken, zelfs bij tussentijds omchecken.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.
Bij overstappen naar andere vervoerders wijzigt het tarief nog steeds (ook al beweren sommige NS-medewerkers het tegendeel).quote:Op donderdag 1 september 2016 12:41 schreef dcm360 het volgende:
Ehm, dit is toch om er voor te zorgen dat de werkelijkheid wel aansluit bij de voorwaarden van de abonnementen? Of heb jij in de voorwaarden staan dat het tarief wijzigt bij overstappen?
Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen?quote:Op donderdag 1 september 2016 12:44 schreef dcm360 het volgende:
Dan moeten de andere vervoerders het probleem wellicht ook oplossen toch? Dat ligt niet aan de NS.
Andere vervoerders moeten de poortjes eens koppelen met NS en omgekeerd. dat omchecken, dat is pas een issue.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen?
Je verward jouw probleem met het probleem van de NS. Het probleem van de NS was dat de poortjes niet werkten zoals verwacht mocht worden met de voorwaarden van de kaartjes/abo's. Jouw probleem is dat de NS hun probleem nu opgelost heeft (en dat je nu meer gaat betalen). Het gedrag van de poortjes van de andere vervoerders matcht echter nog steeds niet met de voorwaarden van de kaartjes (denk ik?).quote:Op donderdag 1 september 2016 12:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom moeten andere vervoerders een nieuw probleem creëren om een ander door NS gecreëerd probleem op te lossen?
Het probleem van de NS was dat ze een aantal poortjes dusdanig dom hadden geplaatst dat mensen onterecht op extra kosten werden getrakteerd. Een fatsoenlijk bedrijf zou dat probleem eerst oplossen en dan pas de poortjes sluiten, zo niet NS.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:51 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Je verward jouw probleem met het probleem van de NS. Het probleem van de NS was dat de poortjes niet werkten zoals verwacht mocht worden met de voorwaarden van de kaartjes/abo's. Jouw probleem is dat de NS hun probleem nu opgelost heeft (en dat je nu meer gaat betalen). Het gedrag van de poortjes van de andere vervoerders matcht echter nog steeds niet met de voorwaarden van de kaartjes (denk ik?).
Met dalvrij is dat leuk altijd.quote:Op donderdag 1 september 2016 12:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe hard worden die daadwerkelijk gedupeerd ? Ik vond het maar irritant dat mijn reis die begon in dal, ineens spitstarief werd als ik koffie haalde. Je kan natuurlijk altijd 35 min wachten, dan heb je alsnog een nieuwe reis.
Dit is natuurlijk de oplossing voor dat probleem he. Dat hele her-inchecken om 9.00/18.30 zal nooit de bedoeling geweest zijn.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:03 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het probleem van de NS was dat ze een aantal poortjes dusdanig dom hadden geplaatst dat mensen onterecht op extra kosten werden getrakteerd. Een fatsoenlijk bedrijf zou dat probleem eerst oplossen en dan pas de poortjes sluiten, zo niet NS.
Blijkbaar is het NS na anderhalf jaar nog steeds niet gelukt om een echte oplossing te vinden voor dat probleem, waardoor ze nu met dit gedrocht komen.
Ooit was de bedoeling van dalurenkorting (toen nog voordeelurenkorting) het REIZEN in daluren te stimuleren, vanuit dat oogpunt was het herchecken dus wel de bedoeling (vergelijkbaar met de oude situatie waarin je met twee kaartjes reisde, 1 met en 1 zonder korting).quote:Op donderdag 1 september 2016 13:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de oplossing voor dat probleem he. Dat hele her-inchecken om 9.00/18.30 zal nooit de bedoeling geweest zijn.
Ja precies. 2 kaartjes was toen ook al een workarround (of wil je beweren dat het de bedoeling was dat mensen een kaartje Rotterdam - utrecht kochten en dan een ticket utrecht - zwolle met korting). Het idee is dat je echt wacht tot het 9 uur is natuurlijk.quote:Op donderdag 1 september 2016 13:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ooit was de bedoeling van dalurenkorting (toen nog voordeelurenkorting) het REIZEN in daluren te stimuleren, vanuit dat oogpunt was het herchecken dus wel de bedoeling (vergelijkbaar met de oude situatie waarin je met twee kaartjes reisde, 1 met en 1 zonder korting).
De huidige werkwijze is enkel door de techniek ingegeven, niet uit beleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |