abonnement Unibet Coolblue
pi_164845024
Hoi allemaal,
Ik wil misschien met een vriend een week weg in oktober en goed weer is een must.
We zaten zelf aan Tenerife, Curacau of de DR te denken.
Is het een groot eiland en hoe is de bevolking? Is er naast strand meer te doen? En is het water echt zo mooi blauw als op Curacau etc?
Wij horen graag wat jullie ervaringen en tips zijn.
Tips voor Tenerife of Curacau mogen ook!
Alvast bedankt.
pi_164845128
DR is superrelax maar als toerist zal je voornamelijk in het resort verblijven en via toeristische routes op excursie gaan. De Barcelo vind ik de leukste hotelketen omdat deze ook op dominicanen gericht zijn.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_164845655
Waar ligt Curacau ergens?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_164847599
Ben 8x in het Caribisch gebied geweest, waarvan 4x in de DR. Punta Cana heeft imho toch wel een van de mooiste stranden van het Caribisch gebied.
Het klopt idd dat er buiten de resorts niet heel veel te doen is, er zijn uiteraard wel de bekende excursies.
De mensen zijn er heel vriendelijk, maar ook heel arm (o.a. te merken aan pusherige verkopers op het strand en in winkels)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 5 maart 2017 @ 13:33:33 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169302590
Voor wie goedkoop naar de Dom. Republiek wil in juni: Nú boeken:
https://www.tui.nl/verre-(...)ubhotel-riu-bachata/

Goedkoper dan 599 p.p. voor 9 dagen met twee personen met all inclusive gaat het écht niet worden :D
So we just called him Fred
  User die het meest klaagt 2022 zondag 5 maart 2017 @ 13:46:17 #6
414785 sirdanilot
pi_169302922
Waarom zo ver gaan als je toch alleen wil bakken op het strand? In oktober is het op tenerife ook wel goed weer.

Of denk bijvoorbeeld aan Eilat (Israël). Valt nog wat te zien ook.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169305003
Als ik zou moeten kiezen tussen 'alleen bakken op het strand' in het Caribisch gebied, of in Europa, dan weet ik het wel hoor. En dan neem ik de lange vlucht wel op de koop toe.
Maar iedereen heeft zo wel een eigen voorkeur natuurlijk, en hier is niets mis mee, zolang je de voorkeur van een ander (lees: niet altijd gelijk aan jouw voorkeur) respecteert ;)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  maandag 6 maart 2017 @ 20:55:47 #8
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_169338094
quote:
7s.gif Op zondag 5 maart 2017 13:33 schreef FredvZ het volgende:
Voor wie goedkoop naar de Dom. Republiek wil in juni: Nú boeken:
https://www.tui.nl/verre-(...)ubhotel-riu-bachata/

Goedkoper dan 599 p.p. voor 9 dagen met twee personen met all inclusive gaat het écht niet worden :D
Echt wel, zit momenteel in Punta Cana voor 2 weken 1300 p.p. :) ook een RIU via TUI.

Lekker chillen met een cocktailtje op het strand momenteel!

En idd, als het ff kan liever een Caraibisch strand dan een Mediterraan strand :)
Sue Me
  maandag 6 maart 2017 @ 23:49:24 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169343866
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:55 schreef Staaf het volgende:
Echt wel, zit momenteel in Punta Cana voor 2 weken 1300 p.p. :) ook een RIU via TUI.
Ook een goede deal :D

Riu Naiboa?
So we just called him Fred
pi_169345567
Oh heerlijk zeg! :Y
Ik 'mag' binnenkort ook weer, ikzelf ga dan (voor de 5e keer inmiddels :@ ) vakantie houden in het Bavaro Princess resort in Punta Cana.

Volgende bestemming (2018) is ook al gekozen, dan gaan we een keer naar het Bayahibe gebied, bijna letterlijk in the middle of nowhere 8-)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  dinsdag 7 maart 2017 @ 06:17:10 #11
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_169345574
Op Cuba zul je, buiten je resort, wel een leukere vakantie hebben denk ik.

Wel iets duurder maar als je een beetje een leuke aanbieding opzoekt valt dat ook wel weer mee!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:36:31 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169350539
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 06:09 schreef KillerBee4ever het volgende:
Volgende bestemming (2018) is ook al gekozen, dan gaan we een keer naar het Bayahibe gebied, bijna letterlijk in the middle of nowhere 8-)
Daar zit ik over twee maanden :D
So we just called him Fred
pi_169350737
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Daar zit ik over twee maanden :D
:D
In Dreams La Romana toevallig misschien? :@ :P
(in dat geval lees ik later nog graag wat je van dit resort vind)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 06:17 schreef Joran-Joran het volgende:
Op Cuba zul je, buiten je resort, wel een leukere vakantie hebben denk ik.

Wel iets duurder maar als je een beetje een leuke aanbieding opzoekt valt dat ook wel weer mee!
Ik wissel om die reden de DR en Mexico met elkaar af :) .
In Mexico kun je ook meer buiten het resort doen, ook meer cultuur enzo. Hier ontbreekt het aan in de DR (alhoewel er genoeg leuke uitstapjes te plannen zijn hoor! ;) ), maar ik blijf het een heerlijke 'bounty island' bestemming vinden O+
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  dinsdag 7 maart 2017 @ 14:17:08 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169351210
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 13:48 schreef KillerBee4ever het volgende:
:D
In Dreams La Romana toevallig misschien? :@ :P
(in dat geval lees ik later nog graag wat je van dit resort vind)
Ik zit in Viva Wyndham Dominicus Beach, vele malen minder luxe dan Dreams of Princess. Die resorts zijn in je eentje niet te betalen en dan zit je vaak ook nog eens tussen de stelletjes.
Die gun ik van harte hun romantische vakantie samen, maar als vrijgezel zoek ik toch wel wat meer actie :D
quote:
Ik wissel om die reden de DR en Mexico met elkaar af :) .
In Mexico kun je ook meer buiten het resort doen, ook meer cultuur enzo. Hier ontbreekt het aan in de DR (alhoewel er genoeg leuke uitstapjes te plannen zijn hoor! ;) ), maar ik blijf het een heerlijke 'bounty island' bestemming vinden O+
Idd een heerlijke plek om 1/2/3 weken even helemaal niets te hoeven doen *O*
So we just called him Fred
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 maart 2017 @ 14:19:54 #15
414785 sirdanilot
pi_169351258
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:51 schreef KillerBee4ever het volgende:
Als ik zou moeten kiezen tussen 'alleen bakken op het strand' in het Caribisch gebied, of in Europa, dan weet ik het wel hoor. En dan neem ik de lange vlucht wel op de koop toe.
Maar iedereen heeft zo wel een eigen voorkeur natuurlijk, en hier is niets mis mee, zolang je de voorkeur van een ander (lees: niet altijd gelijk aan jouw voorkeur) respecteert ;)
Als je daar ook nog wat andere dingen gaat doen dan snap ik het wel. Maar ik heb het over de pure strandgangers. Dan heb ik zoiets van, dan ga je toch gewoon naar de dichtstbijzijndste plek waar het lekker warm is en waar je alles hebt wat je nodig hebt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169351418
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als je daar ook nog wat andere dingen gaat doen dan snap ik het wel. Maar ik heb het over de pure strandgangers. Dan heb ik zoiets van, dan ga je toch gewoon naar de dichtstbijzijndste plek waar het lekker warm is en waar je alles hebt wat je nodig hebt.
Ik begrijp best waarom je je dit afvraagt hoor, maar je moet er denk ik zelf een keer geweest zijn, dan begrijp je mij (ons) waarschijnlijk beter waarom ik de DR prefereer boven Europese strandbestemmingen ;) .

quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik zit in Viva Wyndham Dominicus Beach, vele malen minder luxe dan Dreams of Princess. Die resorts zijn in je eentje niet te betalen en dan zit je vaak ook nog eens tussen de stelletjes.
Die gun ik van harte hun romantische vakantie samen, maar als vrijgezel zoek ik toch wel wat meer actie :D

[..]

Idd een heerlijke plek om 1/2/3 weken even helemaal niets te hoeven doen *O*
:Y
In dat geval geef ik je helemaal gelijk, ik vind het met z'n tweeen al pittig aan de prijs, maar in je eentje is dit vaak (ook met een midden inkomen) wel heel moeilijk op te brengen.
Maar have fun alvast! *O*
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 7 maart 2017 @ 14:31:37 #17
414785 sirdanilot
pi_169351506
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:27 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ik begrijp best waarom je je dit afvraagt hoor, maar je moet er denk ik zelf een keer geweest zijn, dan begrijp je mij (ons) waarschijnlijk beter waarom ik de DR prefereer boven Europese strandbestemmingen ;) .
Tsja natuurlijk is het preferable maar het punt is dat het mij het enorme prijsverschil (en reistijdverschil) niet echt waard lijkt.

Ben niet in caribisch gebied geweest, wel in Brazilie met ook hele mooie stranden. Maar ik zou echt niemand aanraden om 14 u te vliegen als je vervolgens enkel en alleen naar het strand gaat daar.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:01:32 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169356258
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:27 schreef KillerBee4ever het volgende:
In dat geval geef ik je helemaal gelijk, ik vind het met z'n tweeen al pittig aan de prijs, maar in je eentje is dit vaak (ook met een midden inkomen) wel heel moeilijk op te brengen.
Maar have fun alvast! *O*
Thnx! Jullie ook in Punta Cana. ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:19 schreef sirdanilot het volgende:
Als je daar ook nog wat andere dingen gaat doen dan snap ik het wel. Maar ik heb het over de pure strandgangers. Dan heb ik zoiets van, dan ga je toch gewoon naar de dichtstbijzijndste plek waar het lekker warm is en waar je alles hebt wat je nodig hebt.
Als je niet van (lang) vliegen houdt is dat een prima alternatief idd. ^O^
Ik ben naar menig Europees strand in Kroatië, Spanje, Portugal, de Canarische Eilanden en net buiten Europa op Kaapverdië geweest, ook met het idee "Waarom zou je naar de andere kant van de oceaan vliegen als je hier ook in de zon kan liggen". Maar toch, op de een of andere manier toen ik 6 jaar geleden voor het eerst uit het vliegtuig stapte op Aruba ben ik helemaal verkocht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:31 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja natuurlijk is het preferable maar het punt is dat het mij het enorme prijsverschil (en reistijdverschil) niet echt waard lijkt.
Welk prijsverschil? ;)
Geen idee hoe het zit met prijzen voor stelletjes en gezinnen, maar voor een alleen reiziger is dat verschil helemaal niet zo groot. Sterker nog, het komt regelmatig voor dat het segment waar ik in zoek duurder is in Europa of Kaapverdië.

quote:
Ben niet in caribisch gebied geweest, wel in Brazilie met ook hele mooie stranden. Maar ik zou echt niemand aanraden om 14 u te vliegen als je vervolgens enkel en alleen naar het strand gaat daar.
Het is niet alleen het strand, maar ook de sfeer. En ja, dat vliegtuig is een lange zit, dat moet je er wel voor over hebben. Ik vind het de moeite dubbel en dwars waard :D
So we just called him Fred
  zondag 12 maart 2017 @ 00:58:29 #19
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_169450584
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ook een goede deal :D

Riu Naiboa?
Yup, top weer momenteel!
Sue Me
  zondag 12 maart 2017 @ 09:39:18 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169454834
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 00:58 schreef Staaf het volgende:

[..]

Yup, top weer momenteel!
Daar ben ik ook twee keer geweest met veel plezier. :D Prima hotel idd
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')