abonnement Unibet Coolblue
pi_164843463
"Wat wil je later worden" de vraag die in mijn jeugd geen enkele keer op dezelfde manier werd beantwoord. Al in de eerste van de middelbare school bezig met studiekeuze. In 5 havo zelfs een studiekeuzetest van Aob mogen doen. Het antwoord; "Iets met mensen maar niet één op één". Daar schoot ik dus niks mee op.

Sindsdien is mijn weg niet veel specifieker geworden. Zowel in studie als loopbaan nooit echt een passie gevonden of ook maar iets waar ik echt wat uit kon halen. Over 2 maanden ben ik 30. Mijn hoofd en de kalender zegt: het is inmiddels 'later' maar mijn gevoel geeft aan dat ik nog steeds bij het beginpunt sta. Wat ik ook doe, qua studie of werk, ik eindig, al dan niet met een omweg, altijd weer bij "maar wat wil ik dan".

Ik ben me er volledig van bewust dat elke baan zo zijn voor- en zijn nadelen heeft. Maar het blijft aan mij knagen dat ik meer uit mezelf zou kunnen halen. Maar behalve professionele hulp (waar ik sinds mijn Aob-ervaring wat kritisch tegenover sta) kan ik niet echt verzinnen waar te beginnen. "Wat is je vraag?": Heeft iemand ervaring / tips / interessant leesvoer rond het ontdekken van je sterke punten / interesses / passies.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_164843546
God ja, ik vraag me ook al 10 jaar in m'n baan af "is dit het nou?"

Helaas nu wat beperkter in de mogelijkheden/risico's nemen, omdat ik met gezin en vaste lasten te maken heb. Er moet brood op de plank blijven komen.

Ik volg 't topic met interesse!
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_164843747
Ik wilde vroeger piloot worden. Ja, echt, omdat je toen die film Top Gun had en alles leek zo spannend om dat als baan te hebben. oh ja, stond ook stoer. Ben nu al jaren actief als rijksambtenaar.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2016 @ 15:48:30 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_164843772
Ik wilde later altijd stoppen met werken. Dat later was 8 jaar geleden.

Anyway, ik mag toch hopen dat je een aantal interesses hebt? Daar heb je toch geen testen voor nodig om daar achter te komen? Wat doe je in de weekenden of als je s'avonds thuis komt? Hoe kun je nou niet weten wat je leuk vindt?

Verder moet je werk en carrière ook niet idealiseren. Het is gewoon een manier om poen binnen te krijgen. Het hoeft niet persé je roeping te zijn. Misschien ligt daar wel het probleem, aangezien dat je hele leven zo wordt voorgeschilderd. Mensen zijn tegenwoordig geconditioneerd om dat ideaalbeeld na te streven. Maar als je dat loslaat en gewoon praktisch kijkt naar wat een baan oplevert per uur dan ziet de wereld er anders uit.

Als je niet precies weet wat je op lange termijn wilt dan zou ik me meer op het heden richten. Gewoon iets aanpakken wat geld oplevert ("leuk" of niet) en zorgen dat je het buiten werk naar je zin hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_164843974
Herkenbaar en ik ben inmiddels al 34...

Heb thuis het boek "Welke kleur heeft jouw parachute" liggen die over dit onderwerp gaat, maar heb een hekel aan boeken lezen, dus kom er nooit doorheen :') (ik weet dus wel waar mijn passie NIET ligt :') )

Ik volg het topic ook erg graag.
Don't let my username fool you...
pi_164844153
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:47 schreef rmrt2010 het volgende:
Ik wilde vroeger piloot worden. Ja, echt, omdat je toen die film Top Gun had en alles leek zo spannend om dat als baan te hebben. oh ja, stond ook stoer. Ben nu al jaren actief als rijksambtenaar.
Hehe, dat eerste deel herken ik.
Nu werk ik voor mezelf wat deels prima is, al is het niet het beroep wat ik superleuk vind.
Hoop nog altijd iets met dieren te doen of archeologie en andere amper realistische doelen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_164844275
Volgens mij een herkenbaar probleem :p
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:48 schreef SeLang het volgende:
Ik wilde later altijd stoppen met werken. Dat later was 8 jaar geleden.

Anyway, ik mag toch hopen dat je een aantal interesses hebt? Daar heb je toch geen testen voor nodig om daar achter te komen? Wat doe je in de weekenden of als je s'avonds thuis komt? Hoe kun je nou niet weten wat je leuk vindt?

Verder moet je werk en carrière ook niet idealiseren. Het is gewoon een manier om poen binnen te krijgen. Het hoeft niet persé je roeping te zijn. Misschien ligt daar wel het probleem, aangezien dat je hele leven zo wordt voorgeschilderd. Mensen zijn tegenwoordig geconditioneerd om dat ideaalbeeld na te streven. Maar als je dat loslaat en gewoon praktisch kijkt naar wat een baan oplevert per uur dan ziet de wereld er anders uit.

Als je niet precies weet wat je op lange termijn wilt dan zou ik me meer op het heden richten. Gewoon iets aanpakken wat geld oplevert ("leuk" of niet) en zorgen dat je het buiten werk naar je zin hebt.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat werken om geld verdienen gaat. Maar ik verveel me.. (dit klinkt echt enorm verwend) Ik heb niet het gevoel dat ik iets nuttigs toevoeg maar ik heb geen idee hoe minimaal dat bereik. Werken is nooit het probleem geweest. Ik heb nooit zonder werk gezeten. En waar ik nu werk is de werkomgeving heel prettig en dat is ook heel wat.

Overigens altijd hetzelfde probleem gehad met hobby's / sport. Als ik thuis kwam dan keek ik altijd tv dus ben ik actief geworden binnen de politiek om toch dat gevoel van nuttig zijn te bereiken maar dat zou ik nooit langer willen doen dan wat ik nu doe (teveel stress).

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:56 schreef Metalfreak het volgende:
(ik weet dus wel waar mijn passie NIET ligt :') )
Dit heb ik ook :P Ik kan al best wat afstrepen: zorgzame beroepen (vreemde mensen aanraken is niet mijn ding), beroepen waarin je heel geconcentreerd moet zijn (luchtverkeersleider ofzo) of waar van je wordt verwacht dat je van 7:00 tot 19:00 aanwezig bent. :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_164844381
Mooi liedje voor de TS:

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_164844411
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:12 schreef Yesse het volgende:
Volgens mij een herkenbaar probleem :p

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat werken om geld verdienen gaat. Maar ik verveel me.. (dit klinkt echt enorm verwend) Ik heb niet het gevoel dat ik iets nuttigs toevoeg maar ik heb geen idee hoe minimaal dat bereik. Werken is nooit het probleem geweest. Ik heb nooit zonder werk gezeten.

Overigens altijd hetzelfde probleem gehad met hobby's / sport. Als ik thuis kwam dan keek ik altijd tv dus ben ik actief geworden binnen de politiek om toch dat gevoel van nuttig zijn te bereiken maar dat zou ik nooit langer willen doen dan wat ik nu doe (teveel stress).
Ik herken me heel erg in je verhaal. Bijvoorbeeld sporten: veel vind ik wel eens leuk om te doen, maar meestal ben ik er na een jaar ook wel echt he-le-maal klaar mee. Twee maal een 10km hardloopwedstrijd gedaan en erg tevreden over mijn laatste resultaat, maar ik ben echt zó klaar met hardlopen nu. :r

Hier ook nooit zonder werk gezeten, maar het werk dat ik nu doe vind ik allesbehalve leuk. (nou ja, er zijn wel leuke dingen, maar die komen de laatste tijd te weinig voor) Ik ben er "helaas" wel goed in, gezien mijn beoordelingen. Nuttig vind ik het totaal niet, zie er geen uitdaging in en juist dat bezorgt me meer stress dan nodig zou moeten zijn voor deze functie (wat ik dan weer merk in mijn spieren in schouders en rug). Ik moet me 's morgens elke dag het bed uit sleuren om maar weer naar het werk te gaan, maar ik heb een te groot verantwoordelijkheidsgevoel om ook maar een keer niet te gaan. Ik ben echt niet te beroerd om te werken, maar vind dat het wel een beetje leuk mag zijn.

quote:
[..]

Dit heb ik ook :P Ik kan al best wat afstrepen: zorgzame beroepen (vreemde mensen aanraken is niet mijn ding), beroepen waarin je heel geconcentreerd moet zijn (luchtverkeersleider ofzo) of waar van je wordt verwacht dat je van 7:00 tot 19:00 aanwezig bent. :+
Voor mij geldt hetzelfde, maar om nu maar van baan naar baan te hoppen om "maar wat te proberen", ben ik het type niet voor.
Don't let my username fool you...
pi_164844515
Ik wilde vroeger graag profvoetballer worden en dat was me bijna gelukt (althans, de kans werd me geboden om bij een profclub te gaan voetballen)

Nu heb ik een kantoorbaan.... maar wel ééntje waar ik mijn hernieuwde passie kwijt kan.
Toch zou ik liever iets actievers doen, heb ik soms de indruk. Soms, heel soms knaagt er inderdaad wel iets.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2016 @ 16:27:23 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_164844530
Toch is dit m.i. gewoon een gevalletje te hoge verwachtingen van een baan/ carrière. Als je je "roeping" op je 30-ste nog niet hebt gevonden dan vind je die op je 40-ste waarschijnlijk ook niet. Dan moet je gewoon je verwachtingen bijstellen en je meer richten op het heden.

Later = nu (maar die conclusie had je zelf ook al getrokken). Leef daar naar en wees gelukkig :)

Misschien helpt het als ik zeg dat mijn eigen ervaring is dat er toch steeds weer nieuwe leuke dingen op je weg komen. Dat je over 5 jaar terugkijkt en dan ziet dat je jezelf verder hebt ontwikkeld, nieuwe hobby's hebt opgepakt, etc.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_164844628
"Wat wil je later worden" schijnt tegenwoordig niet meer de goede vraag te zijn. Tegenwoordig is het "welke problemen wil je later oplossen?".
  donderdag 25 augustus 2016 @ 16:35:44 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_164844704
Goh wat wilde ik later worden, tjah...
In categorie sporter wilde ik F1 coureur worden.
Serieus over nagedacht zelfs met mijn ouders maar als je ouders niet in de slappe was zitten is het heel erg lastig.
Dus toen maar gekozen gewoon school/werken enzo. (keuze was gemaakt op m'n 14de).

Qua droombaan wilde ik altijd kapitein worden.
Vond veerboten machtig (vraag me niet waarom).
Ook de opleiding HBO Maritiem Officier gevolgd, 1 jaar. Het navigeren vond ik harstikke leuk maar ik had niks met het technische gedeelte (theorie wel maar praktijk en dus zwoegen in de machine kamer vond ik niks).
Dus toen geswitched naar een opleiding wat techniek en economie: Logistiek en uiteindelijk dat op HBO afgerond.

Inmiddels, sinds enkele maanden, geswitched naar een baan bij een zeer progressieve autofabrikant in een logistieke rol.
Waarin mijn passies: auto's (autoracing) en gadgets + mijn studie samen komen.
Heb het reuze naar mijn zin dus wat dat betreft zit ik nu erg goed.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 25 augustus 2016 @ 16:38:15 #14
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_164844764
Ik wou als kind altijd brandweervrouw worden :D Toen dacht ik lerares, maar dat voelde toch niet als mijn ding na 1 jaar Pabo. Uiteindelijk wel een volledige HBO studie gedaan over de ontwikkeling van kinderen.

Sinds dit jaar ben ik verhuisd naar Engeland en heb mijn eerste baan hier nu in een verzorgingstehuis voor ouderen.

Geen idee eigenlijk wat ik specifiek zou willen doen later. Niet eeuwig in een verzorgingstehuis, dat weet ik dan wel, maar dat zie ik over een tijd wel. Ik weet wel dat ik een doener ben met uitvoerend werk, niet zo zeer een papierwerk/ leidinggevende.
pi_164844834
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:27 schreef SeLang het volgende:
Toch is dit m.i. gewoon een gevalletje te hoge verwachtingen van een baan/ carrière. Als je je "roeping" op je 30-ste nog niet hebt gevonden dan vind je die op je 40-ste waarschijnlijk ook niet. Dan moet je gewoon je verwachtingen bijstellen en je meer richten op het heden. Dat je over 5 jaar terugkijkt en dan ziet dat je jezelf verder hebt ontwikkeld, nieuwe hobby's hebt opgepakt, etc.
Eens dat ik ook niet zo moet zeuren. Maar niet eens dat ik het er maar bij moet laten. Ik verwacht geen "Eureka" momentje waarbij ik opeens mijn ultieme passie vind dat ik tot mijn dood met het grootste plezier uitvoer. Dan had ik dat allang gehad.

Maar ik wil mezelf wel blijven ontwikkelen, en op dit moment doe ik dat bijna niet, of heel traag omdat ik de motivatie mis. Ik ben in dit beroep gerold omdat het een gemakkelijke keuze was voor hen die nergens in uitblinkte.

Ik denk eigenlijk dat mijn doel is om iets te vinden waarbij ik op de klok kijk en denk "Joh, is het al bijna 17:00 uur.."
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:21 schreef Metalfreak het volgende:
Voor mij geldt hetzelfde, maar om nu maar van baan naar baan te hoppen om "maar wat te proberen", ben ik het type niet voor.
Ik heb van baan tot baan gehopt (4 werkgevers in 6 jaar) maar dat was allemaal in hetzelfde vakgebied, en bleef dus uiteindelijk op hetzelfde uitkomen. Maar iets volledig anders te gaan doen dat is, als het je al lukt, heel risicovol (want wat als het toch niet lukt..)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 25 augustus 2016 @ 16:45:15 #16
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_164844915
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:41 schreef Yesse het volgende:

[..]

Eens dat ik ook niet zo moet zeuren. Maar niet eens dat ik het er maar bij moet laten. Ik verwacht geen "Eureka" momentje waarbij ik opeens mijn ultieme passie vind dat ik tot mijn dood met het grootste plezier uitvoer. Dan had ik dat allang gehad.

Maar ik wil mezelf wel blijven ontwikkelen, en op dit moment doe ik dat bijna niet, of heel traag omdat ik de motivatie mis. Ik ben in dit beroep gerold omdat het een gemakkelijke keuze was voor hen die nergens in uitblinkte.

Ik denk eigenlijk dat mijn doel is om iets te vinden waarbij ik op de klok kijk en denk "Joh, is het al bijna 17:00 uur.."

[..]

Ik heb van baan tot baan gehopt (4 werkgevers in 6 jaar) maar dat was allemaal in hetzelfde vakgebied, en bleef dus uiteindelijk op hetzelfde uitkomen. Maar iets volledig anders te gaan doen dat is, als het je al lukt, heel risicovol (want wat als het toch niet lukt..)
Soms moet je de gok wagen.
Ik ben redelijk in hetzelfde gebleven maar na 4 jaar bij mijn vorige werkgever was ik toch wel er op uit gekeken.
Nieuwe werkgever bied nieuwe kansen, nieuwe energie en motivatie.

Mij lijkt dat een nieuwe functie in een totaal nieuw gebied dat helemaal is.
Maar of je dat lukt zonder ervaring, lijkt me lastig nog in deze economie.
Maar als je het niet probeert.

Misschien een leidinggevende rol in wat je doet, een stapje hoger dus.
Wellicht bij een andere werkgever. Daar al eens over nagedacht?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_164844972
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:41 schreef Yesse het volgende:

[..]

Eens dat ik ook niet zo moet zeuren. Maar niet eens dat ik het er maar bij moet laten. Ik verwacht geen "Eureka" momentje waarbij ik opeens mijn ultieme passie vind dat ik tot mijn dood met het grootste plezier uitvoer. Dan had ik dat allang gehad.

Maar ik wil mezelf wel blijven ontwikkelen, en op dit moment doe ik dat bijna niet, of heel traag omdat ik de motivatie mis. Ik ben in dit beroep gerold omdat het een gemakkelijke keuze was voor hen die nergens in uitblinkte.

Ik denk eigenlijk dat mijn doel is om iets te vinden waarbij ik op de klok kijk en denk "Joh, is het al bijna 17:00 uur.."

Dit ja, het is natuurlijk een enorme dooddoener om te zeggen dat iemand zich niet moet aanstellen. Dat valt in dezelfde categorie als die vervelende mensen die altijd roepen dat je geen honger hebt, omdat ze in Afrika pas honger hebben. Of mensen die een burnout maar grote aanstel vinden, terwijl het wel echt problemen zijn.

TS; zoek maar eens naar bore-out, dat is niet alleen je vervelen op het werk, maar ook het ontbreken van uitdaging of een werkomgeving met een denkwijze die niet aansluit bij de jouwe. Het heeft veel raakvlakken met een burnout, maar het is hierin wel belangrijk om erachter te komen wat je wél trekt. Hoe dat moet? Geen idee, als ik dat wist, reageerde ik niet dat het een feest der herkenning is.

Ikzelf zou ook gewoon geen alternatief weten, ik weet niet wat ik anders zou moeten doen dan wat ik nu doe.
Don't let my username fool you...
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2016 @ 16:55:55 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_164845108
quote:
7s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:41 schreef Yesse het volgende:

[..]

Eens dat ik ook niet zo moet zeuren. Maar niet eens dat ik het er maar bij moet laten. Ik verwacht geen "Eureka" momentje waarbij ik opeens mijn ultieme passie vind dat ik tot mijn dood met het grootste plezier uitvoer. Dan had ik dat allang gehad.

Maar ik wil mezelf wel blijven ontwikkelen, en op dit moment doe ik dat bijna niet, of heel traag omdat ik de motivatie mis. Ik ben in dit beroep gerold omdat het een gemakkelijke keuze was voor hen die nergens in uitblinkte.

Ik denk eigenlijk dat mijn doel is om iets te vinden waarbij ik op de klok kijk en denk "Joh, is het al bijna 17:00 uur.."

Met een goede vriendin van mij heb ik al meer dan een decennium dezelfde discussie. Die is inmiddels 42 en weet nog steeds niet wat ze later wil worden... :') En zij heeft best wel wat dingen geprobeerd, inclusief emigratie.

Inmiddels richt ze zich minder op het werk en meer op dingen daarbuiten. En met name op het gewoon vandaag leuk hebben in het hier en nu. Nieuwe hobby's oppakken en dergelijke. Ze is nu goed bezig vind ik.

Op de klok kijken is inderdaad niet goed. Als je na al die jaren nog steeds niet hebt gevonden wat je zocht dan heb je twee keuzes: werk minimaliseren of juist vooral gaan richten op de inkomsten zodat je snel kunt stoppen en leukere dingen kunt gaan doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 25 augustus 2016 @ 17:03:46 #19
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_164845256
Ik ben 45, en ik weet het ook niet. Ik heb nu wel een erg leuke baan die me veel voldoening geeft. Als ik dat met vorige banen vergelijk...
Laat salaris niet je grootste motivatie worden, kies voor je geluk. Ik zit nu op de helft van wat ik vroeger verdiende en van sommige dingen vind ik het erg jammer dat ze niet meer in mijn leven zijn, aan de andere kant merk je daardoor wat en wie echt belangrijk voor je zijn.
pi_164848381
Ook ik wist niet wat ik wilde worden. Lerarenopleiding werd binnen een jaar afgebroken. Veel uitzendbaantjes en in één ervan blijven hangen. Niet mijn droombaan en zeker niet mn droomwerkgever.

Dat ik veertig was moest dat bedrijf giga reorganiseren en dat was voor mij de kans om van mn hobby mn werk te maken, omscholing werd betaald. Na een prachtige start rezen de bomen opeens niet meer tot in de hemel en verder ontwikkelen is er niet meer van gekomen. Na een aantal jaar was het ook mn hobby niet meer. Gelukkig wel een andere hobby gevonden waar ik me behoorlijk in kan uitleven en zelfs verder mijn persoonlijkheid kan ontwikkelen.

Nu bijna zestig. Van die nieuwe hobby ga ik zeker niet mn werk maken. Hooguit als pensionado baantje mocht ik daar ooit aan toe komen en dan nog fit genoeg zijn.

Moraal: Staar je niet blind op werk maar zorg dat je daarnaast ook lol hebt in je leven, dat is veel belangrijker.
pi_164848447
:)
  Licht Ontvlambaar donderdag 25 augustus 2016 @ 19:31:08 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_164848451
Ach... Later is relatief. Ik ben 10 jaar ouder en later als ik groot ben, wil ik psycholoog worden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 25 augustus 2016 @ 19:36:49 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_164848565
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 19:31 schreef Sjeen het volgende:
Ach... Later is relatief. Ik ben 10 jaar ouder en later als ik groot ben, wil ik psycholoog worden.
Twee mensen die ik ken wilden dat ook en hebben dat gewoon gestudeerd naast hun reguliere baan. Inmiddels beiden PhD en een baan in hun vakgebied. Dat kan dus allemaal gewoon.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_164849454
Ik ga alle reacties even op 1 hoop te gooien om niet te herhalen en het niet te lang te laten worden.

Ja, buiten het werk om moet ook belangrijk zijn maar we werken gemiddeld ongeveer 82.000 uur in ons leven. Een groot deel van ons leven draait om werken. Ja, ik weet dat je gelukkig moet worden buiten je werk maar ik ben (nog) strijdbaar om ook iets van dat hele grote deel van je leven te maken. En ik werk niet in een vakgebied waarvan je snel rijk zal worden dus tenzij ik de loterij win heb ik nog even.

Het gaat mij niet om de perfecte baan vinden maar tot nu toe ben ik wel altijd op zoek geweest maar mijn gevoel zegt misschien niet op de juiste manier. Ik wil me dus richten op mijn sterke punten, uitzoeken waar ik goed in ben en waar ik in ieder geval iets van plezier uit haal. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen met in ieder geval mezelf leren kennen.

Met bore-out ben ik bekend en ik herken mezelf in een aantal dingen; angst voor de zaken die je wel doet, het schuldgevoel en gebrek aan motivatie. De rest van mijn leven is gelukkig wel leuk, goede vrienden, politiek om mijn ei in kwijt te kunnen en me enigszins nuttig te voelen en een leuke vriend. Maar om niet constant hierin te blijven hangen wil ik verder.

Ik zoek vooral methoden en manieren om erachter te komen wat ik leuk vind en vooral ook waar ik goed in ben. Want dat laatste is nogal een probleem als je overal 'wel aardig' in bent maar nergens echt in uitblinkt :P

Overigens bedankt voor alle reacties, het doet me nadenken en geeft me een manier om mijn eigen gedachten wat te ordenen.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')