abonnement Unibet Coolblue
pi_165786249
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:51 schreef BerjanII1986 het volgende:

[..]

Heerenveen had lange tijd de record aantal fans in de Jupiler, met 8000 fans gemiddeld. Dat was toen ze nog een stadion van 12500 hadden. Dus jouw vergelijking met Excelsior loopt mank.
Ok, mea culpa.
pi_165786300
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:59 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ok, mea culpa.
Nee, doe mij maar thee
pi_165786344
Heb et hier in dit topic al meermaals gelezen, op verschillende websites heb ik het al vaker gezegd.
Hoe is het mogelijk dat een land als België qua voetbal zo ver voor staat op Nederland? België heeft minder inwoners, minder sponsors en dus uiteindelijk minder financiële middelen per club dan in Nederland. Waarom gaat de KNVB niet eens op bezoek bij de KBVB om te kijken wat daar anders gedaan wordt.
We kunnen allemaal zien dat het Nederlandse voetbal er op dit moment niet goed voor staat en tekenen dat er verbetering in zit zie ik niet.
Hoe is het mogelijk dat 2 teams tot op de laatste dag om de titel strijden met 81 punten op zak. De tegenstand is gewoon te laag. Zonder goede concurrentie kun je ook niet beter worden. Negatieve spiraal waar je zonder ingrijpende veranderingen niet uit komt.
pi_165786389
Ja, in België gaat het zo geweldig. Dat land werd afgelopen zomer EK en de Belgische clubs doen het in Europa fantastisch, halen makkelijk de finales van beide toernooien.

Ben 't er wel over eens dat BE iets verder/beter is dan NL momenteel, maar zo geweldig is 't ook niet.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2016 11:11:30 ]
pi_165786495
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:10 schreef Bolasie het volgende:
Ja, in België gaat het zo geweldig. Dat land werd afgelopen zomer EK en de Belgische clubs doen het in Europa fantastisch, halen makkelijk de finales van beide toernooien.

Ben 't er wel over eens dat BE iets verder/beter is dan NL momenteel, maar zo geweldig is 't ook niet.
De jeugdwerking is een stuk beter. Maar op het niveau van de eerste elftallen is het net zo veel, zo niet meer behelpen dan hier.
pi_165786703
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:51 schreef BerjanII1986 het volgende:

[..]

Heerenveen had lange tijd de record aantal fans in de Jupiler, met 8000 fans gemiddeld. Dat was toen ze nog een stadion van 12500 hadden. Dus jouw vergelijking met Excelsior loopt mank.
Drachten is de tweede plaats in Friesland qua grootte, en Sneek was tot de jaren '80 de derde plaats in Friesland. Beide plaatsen liggen even ver van Leeuwarden als van Heerenveen vandaan. Tot begin jaren '80 trok Cambuur veel meer toeschouwers dan SC Heerenveen.
In de jaren '70 kwam SC Heerenveen gemiddeld niet boven de 3000 toeschouwers, te vergelijken met SC Veendam.

In mijn ogen is het omslagpunt gekomen toen Henk van Brussel trainer was bij SC Heerenveen. Met zijn attractief aanvallende voetbal trok hij het stadion behoorlijk vol. Toen bleek de potentie van het aantal bezoekers in Heerenveen. Vanaf die tijd begonnen de voetbalsupporters in Sneek en in Drachten meer naar Heerenveen te trekken. En dat is de reden van het hoge aantal bezoekers nu nog steeds.

Foppe de Haan is inderdaad de belangrijkste trainer van SC Heerenveen geweest, maar ik denk dat het ijkpunt van het huidige SC Heerenveen bij Henk van Brussel moet liggen. Die is mijn ogen ondergewaardeerd in historisch perspectief.
pi_165786725
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:10 schreef Bolasie het volgende:
Ja, in België gaat het zo geweldig. Dat land werd afgelopen zomer EK en de Belgische clubs doen het in Europa fantastisch, halen makkelijk de finales van beide toernooien.

Ben 't er wel over eens dat BE iets verder/beter is dan NL momenteel, maar zo geweldig is 't ook niet.
Nou feit is wel dat er zeer veel getalenteerde Belgen in de grootste competities van Europa spelen en vaak zelfs als basisspeler. Je kunt het een gouden lichting noemen, je kunt het geluk noemen. Maar met minder middelen weten ze in België een vergelijkbaar of beter niveau op de mat te leggen dan in Nederland.
pi_165787805
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nou feit is wel dat er zeer veel getalenteerde Belgen in de grootste competities van Europa spelen en vaak zelfs als basisspeler. Je kunt het een gouden lichting noemen, je kunt het geluk noemen. Maar met minder middelen weten ze in België een vergelijkbaar of beter niveau op de mat te leggen dan in Nederland.
Dat zeg ik. De jeugdwerking is beter in België, met name bij Anderlecht en Genk. Daar gebruiken ze nieuwere methodes dan het gros van de NL clubs al beginnen sommigen bij te geraken.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 13:58:55 #234
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165789263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nou feit is wel dat er zeer veel getalenteerde Belgen in de grootste competities van Europa spelen en vaak zelfs als basisspeler. Je kunt het een gouden lichting noemen, je kunt het geluk noemen. Maar met minder middelen weten ze in België een vergelijkbaar of beter niveau op de mat te leggen dan in Nederland.
Het is dan wel een heel brede gouden lichting. Kompany, Fellaini, Dufour lopen al richting de 30. Tegelijkertijd zijn er ook weer veelbelovende jongens van een jaar of 15 en 19 die de rode kleuren dragen.

De beste speler in de jeugd van PSV is een Belg. Zoek maar op wie dat is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 6 oktober 2016 @ 14:03:05 #235
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165789334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:42 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk niet dat inkrimping naar 16 ploegen verstandig is.
Zoals hierboven al een keer aangegeven is Portugal daar ook weer op terug gekomen.
Italië was ook teruggegaan naar 18 ploegen, maar is weer teruggegaan naar 20 ploegen.

En voor mijn gevoel Frankrijk hetzelfde (al weet ik dat laatste niet zeker).
Portugal is daar alleen op terug gekomen door een rechtszaak van Boavista. Het ging tegen de zin in.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 08:40 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Waarom zou je daar 300 miljoen inwoners voor moeten hebben?

Met minder inwoners gaan we natuurlijk nooit het Amerikaanse niveau halen, maar of de Eredivisie in gesloten vorm beter af is dan in open vorm, lijkt me niet op voorhand duidelijk. (Ik neem dan wel even aan dat de UEFA ermee akkoord zou gaan en Eredivisieclubs zich kunnen blijven plaatsen voor de Champions League)
Een volledig gesloten systeem komt de concurrentie niet ten goede. Dan moet je ook met luxury taxes enzo gaan werken. Anders draait het helemaal in de soep met lelijke eendjes die jaren onderaan bungelen.

Wat - om eerder genoemde redenen - echter helemaal geen slecht idee is het stellen van minimumeisen aan bijv. de opleiding of stadions.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 6 oktober 2016 @ 14:14:42 #236
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165789504
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:07 schreef Vliegbaard het volgende:
Heb et hier in dit topic al meermaals gelezen, op verschillende websites heb ik het al vaker gezegd.
Hoe is het mogelijk dat een land als België qua voetbal zo ver voor staat op Nederland? België heeft minder inwoners, minder sponsors en dus uiteindelijk minder financiële middelen per club dan in Nederland. Waarom gaat de KNVB niet eens op bezoek bij de KBVB om te kijken wat daar anders gedaan wordt.
We kunnen allemaal zien dat het Nederlandse voetbal er op dit moment niet goed voor staat en tekenen dat er verbetering in zit zie ik niet.
Hoe is het mogelijk dat 2 teams tot op de laatste dag om de titel strijden met 81 punten op zak. De tegenstand is gewoon te laag. Zonder goede concurrentie kun je ook niet beter worden. Negatieve spiraal waar je zonder ingrijpende veranderingen niet uit komt.
M.i. zijn een aantal belangrijke redenen:

• Het begint er al mee dat de Belgische jeugd sowieso actiever is dan de Nederlandse (deels noodgedwongen trouwens). Tel daarbij een veel betere luchtkwaliteit, suikerconsumptie, vetconsumptie bij op. Significant minder roken en meeroken. Het activiteits- en voedingsprofiel is aantoonbaar beter.
• Het doen van meerdere sporten, lichamelijke opvoeding. De KBVB is aanwezig op een aantal zgn. topsportscholen. Cruijff deed aan honkbal, Van Basten basketbal. En de jeugd van nu? Lichamelijk onderwijs van nu?
• Effectievere bestedingen van subsidies (Vlaanderen steekt elk jaar 10 miljoen in de jeugdopleidingen)
• Betere integratie met scholing en educatie. Daardoor meer rust, trainingsuren enz. Concreet voorbeeld: dat jeugdspelers op de campus leven hebben we hier niet echt.
• Integratie met wetenschap en universiteiten. KU Leuven is zowel Europese top in 'engineering & technology' en 'clinical & health' - voor de topsport zijn beiden takken bruikbaar. Daar wordt mee samengewerkt.

(nu vergeet ik er een paar)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165790335
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 10:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat gaat toch compleet tegen het sportieve principe in? Iedere club die 38 wedstrijden gevochten heeft voor een 1e plaats wil ook promoveren. Natuurlijk zal een enkele club een keer niet de risico's willen nemen, maar wat zouden de fans daar van vinden? Iedere fan wil toch dat z'n club in de Eredivisie terecht komt/kan komen?
Dat kan dan ook nog steeds. Misschien is het minder sportief als de kampioen niet automatisch promoveert, maar áls dat het niveau van de Eredivisie omhoog helpt, zie ik er toch wel iets in.

Voor de fans is het natuurlijk niet leuk als hun club niet wil promoveren, maar ik heb niet de indruk dat de meeste supporters van eerstedivisieclubs fan zijn vanwege de hoop ooit Eredivisie te spelen.
quote:
Bovendien worden clubs denk ik heel gemakzuchtig onderin de Eredivisie als ze weten dat ze toch niet gaan degraderen, daar wordt het niveau juist lager van.
Dat weten ze niet op voorhand, tenzij niet-willen-promoveren de norm wordt in de eerste divisie, maar dat betwijfel ik
  donderdag 6 oktober 2016 @ 15:29:58 #238
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_165790669
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 15:11 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Dat kan dan ook nog steeds. Misschien is het minder sportief als de kampioen niet automatisch promoveert, maar áls dat het niveau van de Eredivisie omhoog helpt, zie ik er toch wel iets in.

Voor de fans is het natuurlijk niet leuk als hun club niet wil promoveren, maar ik heb niet de indruk dat de meeste supporters van eerstedivisieclubs fan zijn vanwege de hoop ooit Eredivisie te spelen.

[..]

Dat weten ze niet op voorhand, tenzij niet-willen-promoveren de norm wordt in de eerste divisie, maar dat betwijfel ik
Er zijn maar een paar clubs in de Eerste Divisie die zonder problemen zouden voldoen aan hogere stadion- en professionalteitseisen, dat zijn NAC, De Graafschap en Cambuur. En aangezien Excelsior nooit gaat voldoen aan die eisen zijn er dan eigenlijk maar 2 promotiekanshebbers in de Jupiler League.

Ik snap dat mensen hier het gemiddelde niveau in de Eredivisie omhoog willen halen, maar dan lijkt me dit niet de wenselijke manier. Ik zou nog eerder een BeNeLiga willen zien.

Wat betreft het probleem van jeugdopleidingen: dit probleem is al aangepakt door middel van de RJO's. Losse Eerste Divisieclubs kunnen inderdaad vaak geen eigen jeugdopleiding onderhouden, dus dan is samenwerking met nabijgelegen profclubs een logische oplossing. Uiteraard moet er alsnog een verbeteringsslag worden gemaakt, maar doe dit dan door een verplicht percentage dat aan de jeugdopleiding moet worden besteed.
pi_165791831
Het is toch redelijk bizar dat mensen denken dat je puur en alleen met geld het langetermijnniveau kunt verbeteren. Het zou ook geen zak uitmaken als NAC Breda wel weer in de Eredivisie had gezeten want bij de traditionele ploegen die de afgelopen jaren degradeerden, werd structureel wanbeleid gevoerd.

Ook de BeNeLiga zou geen zak helpen voor verbetering van het niveau. Het gaat dezer dagen helemaal niet om het geld waar het bij ons misgaat, maar bij zoveel meer. Tactisch lopen we zo ver achter, over voetbalinzichten zijn we zo intens treurig. Maar goed, volgens de professoren hoef je alleen een zak met geld op tafel te leggen en dan heb je wel het voetbalverstand van een Guardiola.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 16:48:37 #240
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_165791967
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Het is toch redelijk bizar dat mensen denken dat je puur en alleen met geld het langetermijnniveau kunt verbeteren. Het zou ook geen zak uitmaken als NAC Breda wel weer in de Eredivisie had gezeten want bij de traditionele ploegen die de afgelopen jaren degradeerden, werd structureel wanbeleid gevoerd.

Ook de BeNeLiga zou geen zak helpen voor verbetering van het niveau. Het gaat dezer dagen helemaal niet om het geld waar het bij ons misgaat, maar bij zoveel meer. Tactisch lopen we zo ver achter, over voetbalinzichten zijn we zo intens treurig. Maar goed, volgens de professoren hoef je alleen een zak met geld op tafel te leggen en dan heb je wel het voetbalverstand van een Guardiola.
Nouja, een BeNeLiga voegt de beste helft van twee competities samen, dan wordt het gemiddelde niveau automatisch hoger. Of het individuele niveau van clubs dan omhoog gaat kan je je inderdaad afvragen.
pi_165792289
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

M.i. zijn een aantal belangrijke redenen:

• Het begint er al mee dat de Belgische jeugd sowieso actiever is dan de Nederlandse (deels noodgedwongen trouwens). Tel daarbij een veel betere luchtkwaliteit, suikerconsumptie, vetconsumptie bij op. Significant minder roken en meeroken. Het activiteits- en voedingsprofiel is aantoonbaar beter.
• Het doen van meerdere sporten, lichamelijke opvoeding. De KBVB is aanwezig op een aantal zgn. topsportscholen. Cruijff deed aan honkbal, Van Basten basketbal. En de jeugd van nu? Lichamelijk onderwijs van nu?
• Effectievere bestedingen van subsidies (Vlaanderen steekt elk jaar 10 miljoen in de jeugdopleidingen)
• Betere integratie met scholing en educatie. Daardoor meer rust, trainingsuren enz. Concreet voorbeeld: dat jeugdspelers op de campus leven hebben we hier niet echt.
• Integratie met wetenschap en universiteiten. KU Leuven is zowel Europese top in 'engineering & technology' en 'clinical & health' - voor de topsport zijn beiden takken bruikbaar. Daar wordt mee samengewerkt.

(nu vergeet ik er een paar)
Focus ligt in belgie dan momenteel op voetbal. Waar blijven 90% van deze argumenten als je kijkt naar de resultaten van de olympische Spelen?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 19:33:12 #242
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165794794
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:04 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Focus ligt in belgie dan momenteel op voetbal. Waar blijven 90% van deze argumenten als je kijkt naar de resultaten van de olympische Spelen?
Dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis maar voor een deel is dit ook 'harde' vs 'zachte' medailles. Het NOC-NSF volgt het onversneden rendementsdenken en investeert in sporten waar de medaillekansen het hoogst zijn. Daarom krijgen de vrouwen eveneens veel meer geld dan de mannensporten, omdat daar het niveau lager ligt.

De atletiek vormen zonder meer de 'hardste' medailles van de hele Spelen, in ieder geval individueel gezien. Veel landen en mensen die het doen, gaat veel arbeid in zitten, een 'moeilijke' sport om te perfectioneren, er wordt een divers palet aan atletische vaardigheden aangesproken, sportwetenschappelijk op een hoog niveau. De oogst van België de afgelopen 10 jaar is drie keer goud (inclusief estafette), Nederland één keer zilver.

Het spreekt voor zich dat voetbal eveneens een 'harde' sport is.

quote:
“Over twintig jaar zullen vooral die landen goed presteren die nu al op de langere termijn hebben geïnvesteerd. Met andere woorden: de landen die niet zijn gaan focussen op snelle medailles en topsporters, maar die talent al op vroege leeftijd te begeleiden, door voor een goede kwaliteit bij sportclubs te zorgen en grote talenten vroeg bij elkaar te zetten.”
http://www.nemokennislink(...)rtsucces-is-maakbaar

Of als je meer wilt lezen (een aantal secties heb ik zelf gelezen):
http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=96724
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165795367
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Het is toch redelijk bizar dat mensen denken dat je puur en alleen met geld het langetermijnniveau kunt verbeteren. Het zou ook geen zak uitmaken als NAC Breda wel weer in de Eredivisie had gezeten want bij de traditionele ploegen die de afgelopen jaren degradeerden, werd structureel wanbeleid gevoerd.

Ook de BeNeLiga zou geen zak helpen voor verbetering van het niveau. Het gaat dezer dagen helemaal niet om het geld waar het bij ons misgaat, maar bij zoveel meer. Tactisch lopen we zo ver achter, over voetbalinzichten zijn we zo intens treurig. Maar goed, volgens de professoren hoef je alleen een zak met geld op tafel te leggen en dan heb je wel het voetbalverstand van een Guardiola.
Het is uiteraard niet meteen zo dat geld de sleutel is. Maar het is heel simpel. Met meer geld trek je meer en betere spelers aan.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 21:08:58 #244
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165798116
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 19:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis maar voor een deel is dit ook 'harde' vs 'zachte' medailles. Het NOC-NSF volgt het onversneden rendementsdenken en investeert in sporten waar de medaillekansen het hoogst zijn. Daarom krijgen de vrouwen eveneens veel meer geld dan de mannensporten, omdat daar het niveau lager ligt.

De atletiek vormen zonder meer de 'hardste' medailles van de hele Spelen, in ieder geval individueel gezien. Veel landen en mensen die het doen, gaat veel arbeid in zitten, een 'moeilijke' sport om te perfectioneren, er wordt een divers palet aan atletische vaardigheden aangesproken, sportwetenschappelijk op een hoog niveau. De oogst van België de afgelopen 10 jaar is drie keer goud (inclusief estafette), Nederland één keer zilver.

Het spreekt voor zich dat voetbal eveneens een 'harde' sport is.

[..]

http://www.nemokennislink(...)rtsucces-is-maakbaar

Of als je meer wilt lezen (een aantal secties heb ik zelf gelezen):
http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=96724
Hierbij mag ook opgemerkt worden dat de invloedrijke Schollhorn (Mainz) inspiratie heeft gehaald uit de atletiek.

Het hele differentieel leren is toegepast, geanalyseerd enz. op en met de atletiek.

'Moeilijke' sport.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165800118
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nou feit is wel dat er zeer veel getalenteerde Belgen in de grootste competities van Europa spelen en vaak zelfs als basisspeler. Je kunt het een gouden lichting noemen, je kunt het geluk noemen. Maar met minder middelen weten ze in België een vergelijkbaar of beter niveau op de mat te leggen dan in Nederland.
Voor het eerst in de geschiedenis geloof ik beter dan Nederland.

Laten we kijken naar landen (of sporten) die dat structureel beter doen in plaats van naar België.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 08:47:30 #246
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165806640
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 16:48 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Nouja, een BeNeLiga voegt de beste helft van twee competities samen, dan wordt het gemiddelde niveau automatisch hoger. Of het individuele niveau van clubs dan omhoog gaat kan je je inderdaad afvragen.
Het gaat - naast verhoogde weerstand - natuurlijk ook uit van synergie effecten mits je het goed doet.

Bij wijze van gedachte-experiment kun je ook het omgekeerde inbeelden: wat als je de Eredivisie in twee of vier stukken op knipt. Of de Spaanse competitie in tweeën deelt? Zou dan de som der delen meer, minder of evenveel zijn de opbrengsten onder de oude situatie?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 20:46:27 #247
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165818479
Voorstel: betere muziekkeuze ipv lome André Hazes muziek.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 9 oktober 2016 @ 19:51:53 #248
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165857570
Tenenkrommende reportage bij de NOS nu.

Van Breukelen doet net alsof het aan techniek en tactiek niet ontbreekt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 12 oktober 2016 @ 08:28:48 #249
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165906333
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165909398
Eredivisie naar 16 clubs.

Om een begin te maken met een grensoverschrijdende competitie top 3 uit Nederland en België spelen een competitie. Wedstrijden tegen ploeg uit eigen land telt de uitslag van de wedstrijd uit de reguliere competitie. In totaal dus 6 extra wedstrijden per seizoen. Nummers 4 t/m 6 kunnen hetzelfde doen, enzovoort.

Wie weet in de toekomst dan naar een echte BeNe-Liga.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')