abonnement Unibet Coolblue
pi_164829041
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:09 schreef HPLC het volgende:

[..]

Daar bakkeleien Tong en MoMuffin toch vaak?
Valt wel mee hoor.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 23:11:34 #227
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_164829052
quote:
17s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:09 schreef hetzalallemaalwel het volgende:

[..]

Wauw.
Misschien kan jij de users die vaak TRs zetten een lesje geven in het negeren van users, ben je goed in. :*
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_164829088
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:09 schreef Catkiller het volgende:
Als je iemand totaal niet quote of niks op aanvallende posts uit doet is er ook weinig om op verder te bouwen trouwens, en dat is dus ook het enige nuttige advies volgens mij aan mensen die constant belaagd worden. Compleet negeren en blijven ze je quoten met kutposts enkel en alleen om je te kwetsen dan TR je er lekker op los. Nu is het vaak zo dat degene die het doelwit is van iemand er ook terug op in gaat waardoor ze het alleen maar voeden waar de aanvaller juist op uit is.

Iemand valt je aan > Je valt diegene aan > Diegene komt met een counter > Je kan het niet meer aan en zet een TR > De aanvaller krijgt een ban > Iedereen valt over je heen omdat je zelf net zo hard bezig was en we gaan weer terug naar > Iemand valt je aan.
Heb het 3x gelezen maar begrijp het niet helemaal nog.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 23:13:24 #229
459599 Wheeljack
Zeg maar Jackie
pi_164829129
quote:
6s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
In de 40+ SC vangen we alles op. Leeftijd maakt niet uit.
Ik ga daar ook maar eens posten dan.
Ben 18 :P
If you're trying to ruin my day, you're gonna have to try harder.
pi_164829197
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:13 schreef Wheeljack het volgende:

[..]

Ik ga daar ook maar eens posten dan.
Ben 18 :P
Krijg je goede raad daar.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 23:15:51 #231
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_164829219
quote:
11s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Heb het 3x gelezen maar begrijp het niet helemaal nog.
Het is ook nog vroeg voor jou begrijp ik.

Soms denken mensen dat ze verbaal net zo sterk zijn als een ander terwijl die ander met een heel pleidooi komt en de persoon die denkt dat hij of zij sterk is niet verder komt dan 'hoerenjong'.

Daarop ontvangt die verbaal minder sterke persoon vaak nog veel meer kwetsende posts waardoor deze persoon zich genoodzaakt voelt om een TR te zetten omdat hij of zij het niet meer aan kan, maar omdat die persoon zelf ook iemand een hoerenjong noemde is hij of zij zelf net zo fout bezig geweest en heeft hij of zij voeding gegeven aan de kwetsende posts waar hij TRs voor zet.

Dat is een beetje stom, toch Piet?
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_164829291
Gewoon xtc uitdelen. Probleem opgelost.
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
pi_164829319
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:15 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Het is ook nog vroeg voor jou begrijp ik.

Soms denken mensen dat ze verbaal net zo sterk zijn als een ander terwijl die ander met een heel pleidooi komt en de persoon die denkt dat hij sterk is niet verder komt dan 'hoerenjong'.

Daarop ontvangt die verbaal minder sterke persoon vaak nog veel meer kwetsende posts waardoor deze persoon zich genoodzaakt voelt om een TR te zetten omdat hij of zij het niet meer aan kan, maar omdat die persoon zelf ook iemand een hoerenjong noemde is hij zelf net zo fout bezig geweest en heeft hij voeding gegeven aan de kwetsende posts waar hij TRs voor zet.

Dat is een beetje stom, toch Piet?
Het is me wat duidelijker, kan heleboel hebben maar wanneer het te gek wordt reageer ik niet en maak TR.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2016 23:18:51 ]
pi_164829353
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:11 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Misschien kan jij de users die vaak TRs zetten een lesje geven in het negeren van users, ben je goed in. :*
haha, dikke maand volgens mij

Inb4 slowchat, sry :*
  Admin donderdag 25 augustus 2016 @ 00:16:54 #235
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_164831038
Niet slowchatten, ook vannacht niet. }:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_164831092
ben ik gvd een keer wakker , moeilijke gezeik over slowchat
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  roze donderdag 25 augustus 2016 @ 00:20:31 #237
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164831120
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:16 schreef yvonne het volgende:
Niet slowchatten, ook vannacht niet. }:|
Lieve Yvonne, heb je al een idee wanneer KLB SC weer open gaat? O+
Your beauty never ever scared me.
  Admin donderdag 25 augustus 2016 @ 00:31:07 #238
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_164831358
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:19 schreef Thezappa het volgende:
ben ik gvd een keer wakker , moeilijke gezeik over slowchat
Kssjt }:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 25 augustus 2016 @ 00:31:38 #239
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_164831367
quote:
2s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:20 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Lieve Yvonne, heb je al een idee wanneer KLB SC weer open gaat? O+
Nee, ik ga ook nog met Huug en co praten.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_164831371
quote:
17s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kssjt }:|
stom nog steeds
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  roze donderdag 25 augustus 2016 @ 00:32:08 #241
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_164831374
quote:
17s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, ik ga ook nog met Huug en co praten.
De mod's van KLB vinden ons stiekem wel lief, soms.
Your beauty never ever scared me.
pi_164831377
quote:
17s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, ik ga ook nog met Huug en co praten.
je kunt mij en dead..altijd mod maken
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_164831385
Link naar moment dat het uit de hand liep?
pi_164831424
Samenvatting dmv posts:

quote:
17s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:58 schreef yvonne het volgende:
Je zíet nieteens meer dat dat gescheld, op en tegen elkaar niet normaal is. Dat is best zorgwekkend.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:00 schreef deadprez het volgende:
Het is ook nooit gemeend gescheld, al zal dat natuurlijk niet op iedereen zo overkomen en al helemaal niet op buitenstaanders
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:03 schreef deadprez het volgende:
Nu kun je veel van ons zeggen en we zijn best hard tegen users vaak, maar als er iets aan de hand is is het merendeel ook gewoon enorm liev opeens. Kijk bijvoorbeeld maar naar Fylax die ermee zit dat het uit is met zijn vriendin.

KLB SC is een goed voorbeeld van grote bek, klein hartje.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:04 schreef Mortaxx het volgende:
In de sc wordt gepraat alsof je in het dorpscafé zit. Op de man, veel machogebral. En dan wordt er vergeten dat iedereen kan meelezen en posten. Als er dan iemand binnenkomt die niet gewend is aan mannelijk posten en plotseling op z'n bek gaat zonder dat rubberen tegels of een helmpje z'n val breken is het huilen bij mama.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:08 schreef deadprez het volgende:
Maar nee, ik snap ook wel dat het niet echt leuk is als je gewoon normaal mee wil posten in de SC en je een berg kutposts over je heen krijgt, die wij dan niet zo kwaad bedoelen, maar wel gewoon lullig overkomen.

Wellicht moeten we daar ook gewoon een beetje rekening mee houden, het blijft gewoon een openbare SC waar iedereen mee mag posten natuurlijk
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:05 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Wrm zou je meeposten als je weet dat je er toch niet normaal mee kunt doen
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:09 schreef Der_Mann het volgende:
ik zit in de SC sinds begin 2015, het is altijd al zo geweest. het is juist leuk omdat bijna iedere vaste user daar een klootzak is, dat komt soms verkeerd over op nieuwe users maar vaak ook niet en doen ze gewoon leuk mee.

dat er 1 of 2 users slapeloze nachten van krijgen vind ik geen reden om heel de sfeer van de SC te veranderen
quote:
17s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:27 schreef yvonne het volgende:
Een sneer, een wederwoord, prima, gewlijkwaardige tegenstanders.
Het wordt anders als het 987087696 tegen 1 wordt en er niet gelijkwaardige tegenstanders zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:45 schreef Drug het volgende:
Beste Yvonne,

Met aanzienlijke treurnis hebben wij, de frequente bezoekers van en posters in de KLB SC, kennis moeten nemen van het sluiten van ons tweede huis. De SC is voor velen van ons een plek om samen te komen met digitale vrienden, en zoals het in een buurthuis weleens wil geschieden, gaat het er daar soms net wat te gezellig aan toe. Het sluiten van "ons" honk is voor velen een aderlating in het sociaal bestaan.

Wij beseffen dat FOK! deze plek om samen te komen faciliteert en zijn hiervoor dankbaar. Dat er bepaalde spelregels zijn begrijpen we, en in het topic dat jij aanhaalt vinden wij een tweetal punten die door een buitenstaander van de SC mogelijk worden gepercipieerd als worden die met voeten getreden. Wat volgt is een opsomming van deze punten, met daarbij een poging tot relativering en het vinden van wederzijds begrip enerzijds, en anderzijds een voorstel om hierin het beleid tegemoet te komen.

We vormen een bont gezelschap waarin zo nu en dan een komisch machismo heerst, een club die de discussie vaak voert op het scherpst van de snede, een bende die zo intiem is dat grove schuttingtaal liefkozend bedoeld is. We zijn misschien het best te vergelijken met een grote gezellige familie.

Deze hechtheid heeft neveneffecten die op het oog mogelijk lijnrecht op het hierboven aangehaalde punt staan. Dat terwijl we onderling bijna altijd wel prima doorhebben waar we een korreltje zou moeten strooien, en waar een vaatje leeg te kieperen. We begrijpen echter dat het voor degenen die niet bekend zijn met deze maniertjes, de taal fel kan zijn, misschien in een enkel geval zelfs te fel. Om te voorkomen dat users die onbekend zijn met deze etiquette zich niet welkom voelen, is het wellicht een idee om een vaste OP te gebruiken, waarin we hiervan kort melding maken. Daarin kan aan newbies eventueel het advies worden gegeven om, wanneer zij zich te hard bejegend voelen, dit op vriendelijke wijze aangeven. Gisteren heeft zoiets zich voorgedaan met de gewaardeerde maar desondanks soms geplaagde Wheeljack. Die uitte op vriendelijke wijze zijn ongenoegen over de plagerijtjes van sommigen, en hierop werd door iedereen alleraardigst gereageerd.

Juist omdat we zo'n hechte groep zijn, die elkaar treft in de SC, is het vanzelfsprekend dat we ook daar onze sores bespreken die eigenlijk in het feedbacktopic hoort. Omdat (bijvoorbeeld) een ban van een van onze dierbaren ons raakt, komt het door de emotie soms niet direct in ons op om dan naar feedback te gaan. Een andere oorzaak is dat zo'n akkefietje soms in een gesprek ter sprake komt, en het is dan onlogisch om dat gesprek in het feedbacktopic voort te zetten, temeer omdat het bestemd is voor feedback en niet voor slowchat.

Het is daarnaast soms frustrerend als in feedback met valide argumenten een beslissing wordt bekritiseerd, deze post en eventueel een korte discussie die eruit voortvloeit, wordt gewist met het argument dat het slowchat is. Wellicht kunnen we elkaar hierin tegemoetkomen, door af te spreken dat wij bij onenigheid met een zekere moderatie de discussie hierover in het feedbacktopic plaatsen, maar dat ons dan ook de ruimte wordt geboden om daarin uiting te geven aan onze mening.

Nogmaals, wij willen heel graag onze hangplek terug, en zijn allen bereid hierin beter acht te slaan op het beleid. Graag vernemen wij van jou hoe jij ons voorstel beschouwt, en wat er naast ons voorstel eventueel nog meer nodig is om ons gevierde topic terug te verdienen.

Met vriendelijke groet,

KLB SC
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:24 schreef Crip het volgende:
Hallo,

Ik wil even wat toevoegen mbt de klb sluiting. Het is natuurlijk jammer dat sc is gesloten, ik kan ook begrijpen aan de ene kant dat je hem sluit Yvonne. Klb heeft zijn eigen soort charme, het is waar dat wij veel tegen elkaar lullen. En meestal begrijpen we elkaar ook wel en weten we dat we het niet echt niet menen, toch zijn er wel vaak genoeg situaties waarin wij misschien te ver gaan en dat vind ik ook doe ik soms ook overigens, sommige mensen kunnen de grofheid niet waarderen en zo lijkt me KLB ook niet aantrekkelijk voor andere users (ben het trouwens niet mee eens dat pikkenpraat vrouwen per definitie afschrikt, genoeg vrouwen die daar geen probleem mee hebben en zo is er voor iedereen wat anders op fok).

Wat ik persoonlijk wel vind is dat de toon waarop deze feedback word gegeven is wat minder prettig. Heeft meer iets eenzijdigs en schuld direct bij de gehele groep zetten dan openstaan voor waarom iets is gebeurd zonder dit af te dwingen. Zoals Frank dat ook doet in de sc, dat komt ook veel beter over imo en creëert ook wederzijds respect. Dan is het wat minder politie vs boef. Maar gewoon van persoon tot persoon elkaar verbeteren.

Ik begrijp je move om nu met direct met verbeteringen te komen en dat je redenen wilt waarom je klb open kunt zetten. Maar op het moment dat bijna de hele sc een ban heeft is er geen kans meer om daar op in te gaan, mails worden verwijtend, bazig beantwoord of genegeerd als je om uitleg vraagt. "Je kunt zelf ook wel bedenken dat..." Komt regelmatig terug.

Het gaat niet om sfeer in de sc veranderen want face it je kunt geen gedrag veranderen en verwachten dat het een sc word waar conversaties in voorkomen zoals "lekker bakkie koffie", " hey wat lekker annie heb je ook voor mij!!"

Het is donker en luguber, maar deze donkere en lugubere mensen kunnen elkaar wel merendeels waarderen hoor, anders kwamen we niet elke keer samen.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:33 schreef yvonne het volgende:
en @Crip, nu mag je echt wijzen waar ik disrespectvol ben geweest, want dat heb ik dan echt niet in de gaten en en dat is ook helemaal niet m'n bedoeling noch m'n insteek.

er zijn nu 3 mensen gebanned, dat is geen halve Sc toch?
En eerlijk gezegd denk ik niet dat je weet welke berichten en mails ik verstuurd heb of welke antwoorden ik daarop gegeven heb?
Als je van mij een onbeleefde mail heb gekregen ooit dan heb ik graag dat je me die een opnieuw stuurt zodat ik de context kan nalezen.
dankjewel.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:36 schreef Crip het volgende:
Ik heb het niet direct over jou Yvonne ik praat over het algemeen dus zie het vooral niet als aanvallend of iets dergelijks, ik heb weinig interactie met je gehad. Het enige wat ik van jou op dit moment wat minder vind is de sc opeens sluiten.

En er zijn volgensmij nu 7 mensen in totaal banned.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:00 schreef Opsonisatie het volgende:
Gewoon zo'n waarschuwinkje net als in US foto topic zetten: ben je snel op je pikkie (huehuehaha ik zei pikkie) post hier dan niet ^O^ ! We dollen alleen maar een beetje met elkaar, je weet toch wel wat het verschil is tussen realiteit en internet :')
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:21 schreef hugecooll het volgende:
Mja, 's nachts is de sfeer altijd wel oké. Gewoon wat gezellig geouwehoer met een steek onder water hier en daar, maar allemaal niet serieus bedoeld.

Overdag is de sfeer vaak een stuk anders, waarschijnlijk ook omdat er dan meer mensen posten. Het geouwehoer is vaak minder gezellig en de steken onder water zijn vaak serieuzer bedoeld of komen in ieder geval zo over.

Overdag lijkt er ook meer bewijsdrang te zijn. De niet-serieuze steken onder water die 's nachts worden gebezigd, worden overdag regelmatig in overtreffende trap geuit zodat iedereen kan zien hoe stoer die persoon. Kan allemaal best dat het niet serieus is bedoeld, maar sommige opmerkingen moet je gewoon niet maken. Als je lollige niet-serieuze opmerkingen wil maken waarvan je eigenlijk wel weet dat ze buiten die context niet worden geaccepteerd, dan kan je ze beter achterwege laten of via DM sturen of zo. We kunnen ook moeilijk accepteren dat A het niet tegen B mag zeggen maar B wel tegen C etc. Dat is dan ook meteen de reden dat ik bepaalde opmerkingen weghaal, ook al zie ik er in die context niet heel veel verkeerds in: als een ander het later ook zegt en daarvoor een note of ban krijgt, dan zegt hij dat iemand anders het ook zei en dat ik daar niks tegen deed, terwijl ik wel gewoon meepostte. Is ook niet heel eerlijk, dus ja

Iets anders wat volgens mij ook aanleiding is tot 'gedoe' en waar ik me eigenlijk (als moderator) een beetje aan stoor - en dit probeer ik zo algemeen mogelijk te brengen - is dat er mensen zijn die wat 'vreemde' dingen posten, maar er schijnbaar niet over nadenken dat anderen daar negatief op kunnen reageren, terwijl vrijwel iedereen dat wel had kunnen voorspellen.
Bijv: als ik meerdere malen heb gepost dat ik zo af en toe naar de kinderboerderij ga om een geit met een honkbalknuppel te bewerken, dan kan ik verwachten dat daar negatief op wordt gereageerd en dat mensen vinden dat ik een dierenbeul ben en mij daar ook weleens aan herinneren.

Ik kan dan besluiten om het op safe te spelen en dat soort rare dingen niet te posten, zodat de sfeer door mijn aanwezigheid niet ineens omslaat naar negatief of ik kan het wel posten en de verwachte reacties incasseren. Daarnaast is er nog een optie: het wel posten maar een ander de (feitelijk door mij veroorzaakte) negativiteit laten opruimen en het brengen alsof er op me gejaagd wordt.

Dit laatste heb ik al geregeld door verschillende users voorbij zien komen. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je per ongeluk iets te veel over jezelf prijsgeeft en dat je daar dan te hard op wordt afgerekend. Wij zijn dan ook niets te beroerd om die 'schade' te proberen te herstellen, maar er zijn ook gevallen waarbij dat frequenter gebeurt. En dan heb ik liever dat je zelf even nadenkt over de eventuele gevolgen van wat je op een openbaar forum post, dan dat je gewoon lekker je gang gaat en een ander de bagger op laat ruimen. Gewoon je gezond verstand gebruiken dus als je post.

TL;DR: denk ff na voordat je iets post en reageer normaal op anderen
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:06 schreef Catkiller het volgende:
Verder wat Crip en huge zeggen. Ik kom er niet voor lief geklets of iets, mag soms best hard zijn, als je iets treurigs deelt doen mensen gewoon normaal ondanks hoe het normaal er aan toe gaat of houden ze zich in, mensen die niet normaal kunnen of willen doen houden hun mond gewoon dicht. En natuurlijk verschilt dit heel erg per user maar zo ervaar ik het. Sommige mensen vertellen al hun zwakheden, vreemde verhalen, hebben nu eenmaal een slechte reputatie qua TR's, en anderen zijn gewoon allround kut of zetten zichzelf zo neer waardoor ze standaard worden aangevallen.

In een perfecte wereld doet iedereen lief tegen iedereen maar zover zijn we nog lang niet, dit kan je niet forceren ook. Soms passen mensen gewoon niet in een bepaalde groep, dit is overal zo, om variërende redenen.

In R&P ben ik jaren geleden geweest, poging gedaan om tussen een SC te komen, totale flop want je werd gewoon genegeerd. En zo zijn er veel meer SC's maar zo zie ik de onze niet door mijn roze bril. Volgens mij krijgt iedereen een kans, ook al worden ze met argwaan soms aangekeken (van wie ben jij een kloon dan??). uiteindelijk zijn we maar een samengeraapt zooitje van outcasts die een SC hebben gekraakt van een stelletje Fernandesdrinkende overjarige pubers waarvan er af en toe ook nog wat posten. En tja, we zijn gewoon niet de zonnestraaltjes van het forum, mensen die alles positief bekijken hebben toch ook niks te zoeken in KLB? :o
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:09 schreef Catkiller het volgende:
Als je iemand totaal niet quote of niks op aanvallende posts uit doet is er ook weinig om op verder te bouwen trouwens, en dat is dus ook het enige nuttige advies volgens mij aan mensen die constant belaagd worden. Compleet negeren en blijven ze je quoten met kutposts enkel en alleen om je te kwetsen dan TR je er lekker op los. Nu is het vaak zo dat degene die het doelwit is van iemand er ook terug op in gaat waardoor ze het alleen maar voeden waar de aanvaller juist op uit is.

Iemand valt je aan > Je valt diegene aan > Diegene komt met een counter > Je kan het niet meer aan en zet een TR > De aanvaller krijgt een ban > Iedereen valt over je heen omdat je zelf net zo hard bezig was en we gaan weer terug naar > Iemand valt je aan.
-
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 20:40 schreef hoink581 het volgende:
Om te zeggen dat Fylax er niets mee te maken heeft is niets meer dan hem op opzichtige manier te beschermen. Het is namelijk niet de eerste keer dat deze situatie voor is gevallen. Om alle verantwoordelijkheid af te draaien op de KLB SC is niet geheel eerlijk.

Het klopt inderdaad dat het er grof aan toe gaat. Het is daarbij ook niet altijd duidelijk wanneer het wel gemeend is en niet. En ik zal zelf ridderlijk toegeven dat ik geregeld de confrontatie op zoek. Zowel omdat ik die competitie prettig vind en omdat ik voor sommige personen weinig geduld kan opbrengen. Hier zouden ik en een aantal anderen vanaf nu op moeten gaan letten en proberen iig een minimale zelfcensuur op te leggen.
Echter is de toon naar nieuwkomers niet vijandig en zijn er in de afgelopen weken een aantal users bij gekomen waardoor je dus niet over een gesloten kliek kan praten. Daarbij is de man/vrouw verhouding absoluut niet uit balans.

De sfeer slaat vrij snel om zodra er wordt ingegrepen. Als een soort KGB wordt er van alles op de achtergrond verwijderd, wordt er meegelezen en verdwijnen er users. Dat zorgt voor onrust en uiteindelijk creëert het een laatste druppel zoals vandaag. Een zichtbare melding of waarschuwing zou al op zijn plek zijn. Zodra Gibson, huge of Frank meeposten blijft het allemaal binnen de perken, terwijl zij ook posts verwijderen. Die chaos en ogenschijnlijke willekeur blijken katalysatoren in deze.

Dit leidt dan weer tot wat ik eerder zei over Fylax. Ik weet dat er meerdere klachten zijn (voornamelijk van figuren die hun gezicht nooit laten zien zo bleek een tijd terug) over het gedrag in de SC. Ik begrijp dat het wenselijk is dat volwassenen zich op een puber richten. Toch is dit al de derde keer dat er zoiets voorvalt. En elke keer met dezelfde reden: Fylax voelt zich niet welkom, gaat vervolgens zijn verhaal halen bij de crew en er vallen bans uit Fylax zijn naam. Zodra er een patroon is zou je moeten toegeven dat er aan beiden kanten schuld is.
Zoals je al aangaf is 'Fok voor iedereen' (wat ook niet helemaal waar is) en zou Fylax gewoon mee moeten kunnen posten. Maar daar tegenover staat wel dat als er een plek is waar men je niet graag ziet vanwege eerdere voorvallen is het socialer om dan ook niet je acceptatie te forceren want dat werkt zoals al drie keer eerder is gebeurt averechts.

Nu lijkt het, zoals TARDIS in een van zijn posts treffend had aangegeven, niet alsof er gebant wordt om Fok! leefbaar te houden, maar om persoonlijke straffen uit te delen uit naam van een user. Want het is geen heel subforum wat wordt getroffen door slecht gedrag. Wat de vijandigheid juist versterkt i.p.v. de situatie de-escaleert.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 21:00 schreef hugecooll het volgende:
Ja, naja. Wij modereren tuulk ook gewoon af en toe op de achtergrond. Het is niet zo dat we hele dagen meelezen hopende op wat posts die we kunnen verwijderen of users die we geruisloos een steegje in kunnen trekken. Als je even tussendoor modereert (of er is meer dan genoeg te doen), dan kijk je bijvoorbeeld even naar de TR's en dan haal je ff weg wat er niet hoort te staan. Hoeft allemaal niet veel voor te stellen.

Opmerkingen als 'er verdwijnen hier posts', 'er wordt gemodereerd' en dergelijke werken enkel escalerend en de personen die dat posten weten dat ook echt wel. Dat is gewoon een aanzet om even gezellig de moderatie te bespreken (wat niet is toegestaan). Is natuurlijk hartstikke leuk omdat er dan iets gebeurt en iedereen ff met z'n allen kan gaan zeiken op die beslissing/moderator, maar het is gewoon bewust een confrontatie opzoeken en dan moet je eigenlijk ook niet raar opkijken of klagen als je vervolgens slachtoffer van je eigen gedrag wordt.

We hebben dus ook niet altijd zin/tijd om bij iedere beslissing uit te leggen wat we zoal hebben weggehaald en waarom dat was en zeker niet in een SC i.p.v. FB.

Wat betreft die ogenschijnlijke willekeur: dat zou er iets mee te maken kunnen hebben dat we dus niet altijd alles (kunnen) teruglezen of dat er een stukje context ontbreekt. Als twee mensen al een tijdje tegen elkaar bezig zijn, dan is het 'in principe' mogelijk dat tussen hun onderlinge posts veel posts van anderen zitten en dat een van de twee een TR heeft geplaatst, terwijl hij of zij zich daar zelf ook schuldig aan maakte en dat dat over het hoofd is gezien. Kan weleens gebeuren want het blijft mensenwerk.

We proberen iig wel zo redelijk mogelijk te beoordelen wat we met bepaalde situaties, users en posts doen, zodat niemand zich redelijkerwijs genaaid kan voelen door ons.

Maar we kunnen dus niet bij iedere handeling even ons hoofd laten zien om te vertellen wat we hebben weggehaald en waarom. Beter en logischer is dat mensen minder panisch reageren als er iets wordt weggehaald

xo
Ik moest trouwens wel lachen om die vergelijking ;(
-
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:44 schreef Kurovski het volgende:
Wat mij betreft blijft de SC voorlopig dicht. Kunnen mensen 'ns rustig gaan nadenken over wat normaal doen zoal inhoudt.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:45 schreef Der_Mann het volgende:
moet me even inhouden omdat het feedback is, maar laten we het erop houden dat jij ongeveer de minst normale persoon op heel FOK! bent
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:47 schreef Crip het volgende:
Retweet. En ook vaak de oorzaak geweest van ruzies, om vervolgens onschuldig te doen.
-
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:17 schreef Mister-Bradge het volgende:
Nee precies, maar het gaat nu niet alleen over m`n blogs, maar gewoon uberhaupt als ik aan't meeposten ben met de "groep" Dan kan je toch prima wel een knop omzetten en ook leuk mee reageren?

Ik mag Stimo of Chloro niet echt, maar daarom post ik ook wel gewoon mee als het een onderwerp is wat mij interesseert.
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:24 schreef bondage het volgende:
Niet om het een of ander maar zo nu en dan lok je het ook wel een beetje uit. Ik heb je daarnaast regelmatig door het lint zien gaan, misschien vinden sommige users dat juist wel heel leuk.

Lekker laten en als het echt echt niet door de beugel kan dan kun je altijd nog een TR plaatsen.
  Admin donderdag 25 augustus 2016 @ 00:34:03 #245
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_164831430
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:32 schreef bamibij het volgende:
Link naar moment dat het uit de hand liep?
Neem ieder willekeurig topic _O-
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 25 augustus 2016 @ 00:34:39 #246
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_164831446
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Samenvatting dmv posts:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

-

[..]

[..]

-

[..]

[..]

[..]

-

[..]

[..]

Soms, heel soms houd ik van je.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_164831454
quote:
17s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:34 schreef yvonne het volgende:

[..]

Soms, heel soms houd ik van je.
<3
pi_164831935
Geef mij ongelimiteerde mod mogelijkheden en ik heb dit zaakje zo weer op orde.
pi_164831983
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:59 schreef JimmyDean het volgende:
Geef mij ongelimiteerde mod mogelijkheden en ik heb dit zaakje zo weer op orde.
24/7 ?
pi_164832343
Dit loopt uit de hand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')