abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:49:31 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_164862674
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:31 schreef Geelman het volgende:

[..]

Als ik hoor hoe het er op het bedrijf van m'n pa aan toe gaat qua efficientie... :')

Maar discussies over bedrijfsleven vs. overheid ontaarden bijna altijd in generalisaties en platitudes. Best jammer, want we kunnen (en moeten!) van elkaar leren. Gelukkig gebeurt dat ook volop, en zijn de vooroordelen over en weer inmiddels behoorlijk achterhaald.
Niet te vergeten dat de meeste discussies daarover tijdens werktijd plaatsvinden op FOK! :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:02:45 #102
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_164862965
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Niet te vergeten dat de meeste discussies daarover tijdens werktijd plaatsvinden op FOK! :+
:D
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_164894467
Over die onderwijssalarissen: ik vind ze wel te laag. Niet als je naar de bedragen an sich kijkt. Wel als je ze bekijkt in relatie tot wat de baan vereist aan competenties en inzet en aan de verantwoordelijkheden die bij de baan horen.

De gemiddelde hogeropgeleide heeft dat niet in zich of heeft het er niet voor over. Intussen bieden we de meesten (LB-schaal) wel een voor hogeropgeleiden gemiddeld of zelfs ondergemiddeld salaris. Die discrepantie is de reden van het lerarentekort.
  † In Memoriam † zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:31:23 #104
230491 Zith
pls tip
pi_164894800
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 18:10 schreef ShadyLane het volgende:
Over die onderwijssalarissen: ik vind ze wel te laag. Niet als je naar de bedragen an sich kijkt. Wel als je ze bekijkt in relatie tot wat de baan vereist aan competenties en inzet en aan de verantwoordelijkheden die bij de baan horen.

De gemiddelde hogeropgeleide heeft dat niet in zich of heeft het er niet voor over. Intussen bieden we de meesten (LB-schaal) wel een voor hogeropgeleiden gemiddeld of zelfs ondergemiddeld salaris. Die discrepantie is de reden van het lerarentekort.
En je hebt het over hoogopgeleiden in banen waar carrieretechnisch maar weinig groei in zit. Ze offeren dus op lange termijn geld op.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_164894848
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 18:31 schreef Zith het volgende:

[..]

En je hebt het over hoogopgeleiden in banen waar carrieretechnisch maar weinig groei in zit. Ze offeren dus op lange termijn geld op.
Exact, carrière maken is onmogelijk, hoe goed je ook bent.

Daarnaast, de hoeveelheid werk die inmiddels op de schouders van de gemiddelde docent ligt is een heel stuk hoger dan het was voordat het onderwijs qua loonstijging op de nullijn ging.

Vroeger waren tweedegraads docenten in schaal lD prima betaald. Inmiddels krijgen een paar docenten lC maar daar moeten ze dan wel allerlei extra taken voor doen.
Whatever...
pi_164895169
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 18:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Exact, carrière maken is onmogelijk, hoe goed je ook bent.

Daarnaast, de hoeveelheid werk die inmiddels op de schouders van de gemiddelde docent ligt is een heel stuk hoger dan het was voordat het onderwijs qua loonstijging op de nullijn ging.

Vroeger waren tweedegraads docenten in schaal lD prima betaald. Inmiddels krijgen een paar docenten lC maar daar moeten ze dan wel allerlei extra taken voor doen.
LD is de hoogste schaal, hoger dan LC. Als tweedegraads docent kun eigenlijk niet in LD komen. Tenzij je studieleider (leerjaarcoordinator) wordt.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:53:12 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_164895203
Als je als leraar meer salaris wil, dan kun je het beste stoppen met lesgeven. Niet bepaald de manier om talent in het lokaal te houden natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_164895591
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
Als je als leraar meer salaris wil, dan kun je het beste stoppen met lesgeven. Niet bepaald de manier om talent in het lokaal te houden natuurlijk.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. In schaal LB zit je al vrij snel op een modaal salaris en uiteindelijk ruimschoots eroverheen.

Misschien geen topsalaris, maar wel boven modaal en daarmee dus prima van te leven. Daarnaast heb je als je een vaste baan hebt een sterke positie, je raakt niet zomaar je baan kwijt. Ook heb je een eindejaarsuitkering en vakantiegeld, een bindingstoelage in juni als je in de hoogste schaal zit en 6 weken zomervakantie.

Jezelf ontplooien kan ook. Je kunt gebruik maken van de lerarenbeurs en zo - zonder zelf collegegeld te betalen - een master halen, of je kunt jezelf onderscheiden door extra taken op je te nemen. Buitenroosteractiviteiten organiseren, leerjaarcoordinator, decanaat, stagebegeleiders en nog veel meer. Je kunt eventueel ook in de directie proberen terecht komen, mocht je daar ambities voor hebben.

Er zijn dus heus wel doorgroeimogelijkheden of andere manieren om tevredenheid uit het werk te halen en om talent binnen de school te houden zonder de salarissen op te plussen. Dat vind ik sowieso een slecht idee, want het is een perverse prikkel.

De status verhogen van het leraarschap moet prioriteit 1 hebben bij OCW. Dan zouden die azijnzeikers in dit topic ("hondenbaan", "overbetaald") ook geen voedingsbodem voor hun afkraakpraatjes hebben.
pi_164895698
Schaal lb eindsalaris ¤3800 ? Dat is toch maar net over modaal? En dan zit je al aan je top.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:25:22 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_164895706
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:18 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. In schaal LB zit je al vrij snel op een modaal salaris en uiteindelijk ruimschoots eroverheen.

Misschien geen topsalaris, maar wel boven modaal en daarmee dus prima van te leven. Daarnaast heb je als je een vaste baan hebt een sterke positie, je raakt niet zomaar je baan kwijt. Ook heb je een eindejaarsuitkering en vakantiegeld, een bindingstoelage in juni als je in de hoogste schaal zit en 6 weken zomervakantie.

Jezelf ontplooien kan ook. Je kunt gebruik maken van de lerarenbeurs en zo - zonder zelf collegegeld te betalen - een master halen, of je kunt jezelf onderscheiden door extra taken op je te nemen. Buitenroosteractiviteiten organiseren, leerjaarcoordinator, decanaat, stagebegeleiders en nog veel meer. Je kunt eventueel ook in de directie proberen terecht komen, mocht je daar ambities voor hebben.

Er zijn dus heus wel doorgroeimogelijkheden of andere manieren om tevredenheid uit het werk te halen en om talent binnen de school te houden zonder de salarissen op te plussen. Dat vind ik sowieso een slecht idee, want het is een perverse prikkel.

De status verhogen van het leraarschap moet prioriteit 1 hebben bij OCW. Dan zouden die azijnzeikers in dit topic ("hondenbaan", "overbetaald") ook geen voedingsbodem voor hun afkraakpraatjes hebben.
Dat is allemaal waar, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik ben docent, zit in LB, en ben daar prima tevreden mee. Maar stel dat ik, afgezien van de jaarlijkse verhoging die ook niet eeuwig doorgaat, meer op mijn loonstrook wil hebben, dan heb ik geen andere optie dan niet-lesgevende taken te gaan doen. En eigenlijk wil je je talenten in de klas houden, in plaats van ze eruit jagen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_164895832
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is allemaal waar, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik ben docent, zit in LB, en ben daar prima tevreden mee. Maar stel dat ik, afgezien van de jaarlijkse verhoging die ook niet eeuwig doorgaat, meer op mijn loonstrook wil hebben, dan heb ik geen andere optie dan niet-lesgevende taken te gaan doen. En eigenlijk wil je je talenten in de klas houden, in plaats van ze eruit jagen.
Dat is waar, maar voor jouw werkzaamheden (lesgeven in het tweedegraads vakgebied) zou je dan de maximale betaling bereikt hebben. Dan moet je het inderdaad in niet-lesgevende taken zoeken, of als je voor de klas wil blijven staan, door proberen te schuiven naar het eerstegraads vakgebied. Maar daar heeft niet iedereen zin in en is niet iedereen voor weggelegd.

Maar vergelijk het met iedere andere willekeurige baan. Bijvoorbeeld HR-medewerker bij een bank of administratief medewerker bij een transportbedrijf. Die komen toch ook ooit uit in een maximale trede of schaal? De enige manier om dan toch door te gaan groeien is om andere taken uit te gaan voeren. Je kan niet tot in de eeuwigheid hetzelfde werk blijven uitvoeren, maar wel verwachten steeds extra betaald te krijgen (afgezien van de inflatiecorrecties die hopelijk terugkomen). En daarbij blijft het onderwijs royaal met de bindingstoelage van 1200 euro.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:34:02 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_164895855
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:33 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Dat is waar, maar voor jouw werkzaamheden (lesgeven in het tweedegraads vakgebied) zou je dan de maximale betaling bereikt hebben. Dan moet je het inderdaad in niet-lesgevende taken zoeken, of als je voor de klas wil blijven staan, door proberen te schuiven naar het eerstegraads vakgebied. Maar daar heeft niet iedereen zin in en is niet iedereen voor weggelegd.

Maar vergelijk het met iedere andere willekeurige baan. Bijvoorbeeld HR-medewerker bij een bank of administratief medewerker bij een transportbedrijf. Die komen toch ook ooit uit in een maximale trede of schaal? De enige manier om dan toch door te gaan groeien is om andere taken uit te gaan voeren.
De HR-medewerker is niet de belangrijkste medewerker in een bedrijf. De docent zou wel de belangrijkste medewerker in een school moeten zijn.

Verschilletje, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_164895864
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:24 schreef Snoepje5 het volgende:
Schaal lb eindsalaris ¤3800 ? Dat is toch maar net over modaal? En dan zit je al aan je top.
Modaal is circa 35000 euro per jaar. Incl eindejaarsuitkering en vakantiegeld zit je al ruim boven de 50.000 euro. Ruim 1,5 keer modaal dus en een prima salaris.
pi_164895873
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De HR-medewerker is niet de belangrijkste medewerker in een bedrijf. De docent zou wel de belangrijkste medewerker in een school moeten zijn.

Verschilletje, niet?
1. "zou moeten zijn"
2. de belangrijkste medewerkers krijgen niet altijd het meeste betaald (vuilnisman? ook vrij belangrijk toch...)
3. je beantwoord de rest van mijn post niet. Je werkzaamheden wijzigen niet, waarom zou je dan meer betaald moeten krijgen? Je krijgt al een mooie toelage van 1200 euro...
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:41:04 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_164895969
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:35 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

1. "zou moeten zijn"
Precies. Dat het niet zo is, is veelzeggend genoeg.
quote:
2. de belangrijkste medewerkers krijgen niet altijd het meeste betaald (vuilnisman? ook vrij belangrijk toch...)
Dat het elders ook zo is, is geen argument.
quote:
3. je beantwoord de rest van mijn post niet. Je werkzaamheden wijzigen niet, waarom zou je dan meer betaald moeten krijgen? Je krijgt al een mooie toelage van 1200 euro...

Lees gerust mijn posts terug: ik beweer nergens dat een docent te weinig betaald krijgt. Maar een goede docent kan voor een leerling het verschil maken en het huidige beloningssysteem biedt onvoldoende (geen) mogelijkheden om dat verschil uit te drukken. Als ik dit straks 10 jaar doe, dan maakt het geen fuck meer uit of ik met dezelfde passie en inzet voor mijn leerlingen blijf strijden als ik dat nu doe, of dat ik achterover hang en het einde van mijn les afwacht. Ik krijg namelijk even veel betaald.
Als je 'werkzaamheden' definieert als "je lessen verzorgen voor x klassen" dan wijzigt dat inderdaad niet. Maar de manier waarop je dat doet kan natuurlijk een heleboel uitmaken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_164896139
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies. Dat het niet zo is, is veelzeggend genoeg.

[..]

Dat het elders ook zo is, is geen argument.

[..]

Lees gerust mijn posts terug: ik beweer nergens dat een docent te weinig betaald krijgt. Maar een goede docent kan voor een leerling het verschil maken en het huidige beloningssysteem biedt onvoldoende (geen) mogelijkheden om dat verschil uit te drukken. Als ik dit straks 10 jaar doe, dan maakt het geen fuck meer uit of ik met dezelfde passie en inzet voor mijn leerlingen blijf strijden als ik dat nu doe, of dat ik achterover hang en het einde van mijn les afwacht. Ik krijg namelijk even veel betaald.
Als je 'werkzaamheden' definieert als "je lessen verzorgen voor x klassen" dan wijzigt dat inderdaad niet. Maar de manier waarop je dat doet kan natuurlijk een heleboel uitmaken.
Als je een hele goede docent bent, kun je heus wel de stap naar LC maken. Maar ook daar bereik je ooit weer de maximumtrede. Dat is een voldongen feit en dat zal nooit veranderen. Ook in andere sectoren (bedrijfsleven, ambtenarij) bereik je ooit de laatste trede en dan krijg je niet meer centjes. Tenzij je je werkzaamheden verandert. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

En als jij er echt met de pet naar gaat gooien in de les omdat je ontevreden bent over je centjes, kom je vanzelf in een verbetertraject. En verbeter je dan niet, raak je je baantje kwijt.

Dus Janneke, neem dit gratis advies aan. Weest blij met je mooie baan in het onderwijs en wees tevreden met wat je krijgt en blijf gepassioneerd voor je werk. Ga niet lopen mopperen als je de trede 12 hebt bereikt. Blijf gewoon je best doen voor je leerling. Want jij bent de belangrijkste medewerker van de school! Hou de passie springlevend. Want als je die verliest, levert die jaarlijkse verhoging van 63 euro per maand ook het verschil niet meer.
pi_164897448
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 18:51 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

LD is de hoogste schaal, hoger dan LC. Als tweedegraads docent kun eigenlijk niet in LD komen. Tenzij je studieleider (leerjaarcoordinator) wordt.
Ja. Jullie jonge tweedehands laten je naaien. De oude garde heeft gewoon ld.

Sowieso laten jullie je collectief naaien. Gooi dat onderwijs maar eens een week of twee plat. Voor je het weet komt het hele land tot. Stilstand en vragen de werkgevers om een oplossing, als alle mensen met jonge kinderen ineens kinderen mee moeten gaan nemen...
Whatever...
pi_164898407
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja. Jullie jonge tweedehands laten je naaien. De oude garde heeft gewoon ld.

Sowieso laten jullie je collectief naaien. Gooi dat onderwijs maar eens een week of twee plat. Voor je het weet komt het hele land tot. Stilstand en vragen de werkgevers om een oplossing, als alle mensen met jonge kinderen ineens kinderen mee moeten gaan nemen...
Verklaar je nader. Ook de "oude garde" tweedegraders heeft geen LD. Alleen de "oude garde" eerstegraders, toen waren daar de regelingen naar. De vorige CAO gaf die mogelijkheid ook voor alle eerstegraders die nog geen LD hadden (entreerecht). Dus dat verhaal van de oude garde is een beetje achterhaald.

Verklaar je nader waarom docent "collectief genaaid" worden? Veel docenten zijn eigenlijk best tevreden met hun salaris. Er mag wel iets gebeuren aan de werkdruk en administratieve rompslomp, maar het salaris is gewoon prima. Daarnaast word je geen docent voor het geld of voor een leasebak, maar omdat je met jeugdigen wil werken en iets wil betekenen in het leven van een ander. Dat soort kernwaardes zijn de reden waarom de docenten niet bepaald militant zijn en niet samen met de SP met een ratel in de hand op het Malieveld gaan staan.
pi_164898806
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 21:21 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Verklaar je nader. Ook de "oude garde" tweedegraders heeft geen LD. Alleen de "oude garde" eerstegraders, toen waren daar de regelingen naar. De vorige CAO gaf die mogelijkheid ook voor alle eerstegraders die nog geen LD hadden (entreerecht). Dus dat verhaal van de oude garde is een beetje achterhaald.

Verklaar je nader waarom docent "collectief genaaid" worden? Veel docenten zijn eigenlijk best tevreden met hun salaris. Er mag wel iets gebeuren aan de werkdruk en administratieve rompslomp, maar het salaris is gewoon prima. Daarnaast word je geen docent voor het geld of voor een leasebak, maar omdat je met jeugdigen wil werken en iets wil betekenen in het leven van een ander. Dat soort kernwaardes zijn de reden waarom de docenten niet bepaald militant zijn en niet samen met de SP met een ratel in de hand op het Malieveld gaan staan.
Sorry ik bedoelde eerstegraads..

Prima dat je niet militant bent. Maar als je iets wilt doen aan het 'machinaliseren' van het onderwijs. Compleet met allerlei formalisaties en one size fits all bezuinigingen zal iemand in verzet moeten komen.

En ja. Ik vind dat jullie worden genaaid. De manier waarop de adv is weggestuurd uit de. Cao, het steeds maar terugkomen voor bullshitvergaderingen...

Prima dat je een beetje idealist bent. Maar ik vind dat dat geen excuus is om de managers dan maar de boel te laten verknallen.
Whatever...
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:31:25 #120
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_164900264
Nu weer ontopic graag.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_164900863
Laatmaar dan :)
pi_165197618
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 10:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Neu. Alleen als je zeldzaam slecht hebt gescoord krijg je 'm niet volgens mij.
Ik heb in het verleden bij de overheid een project gedraaid (werk zelf in de IT consultancy). Zat er een ambtenaar die de hele dag werk aan het uitvoeren was (junior niveau) en op de loonlijst voor 5k per maand stond. :')

Lekker jaarlijks je verhoging pakken klopt wel. Raam ambtenaren bestaan in grote getallen. Niet gek, want als je iets van carriere wilt maken ga je niet voor de overheid werken. :)
pi_165198176
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:16 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden bij de overheid een project gedraaid (werk zelf in de IT consultancy). Zat er een ambtenaar die de hele dag werk aan het uitvoeren was (junior niveau) en op de loonlijst voor 5k per maand stond. :')

Lekker jaarlijks je verhoging pakken klopt wel. Raam ambtenaren bestaan in grote getallen. Niet gek, want als je iets van carriere wilt maken ga je niet voor de overheid werken. :)
Zeggen ze niet van alle it-ers dat ze nogal wereldvreemd zijn en geen vrienden hebben? Ben je niet een beetje aan het generaliseren en dat op basis van één project?? Als het niveau van jouw reactie gelijkstaat aan dat van je werk ben ik bang dat jij je carriere ook wel kunt vergeten :P
pi_165199190
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:16 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden bij de overheid een project gedraaid (werk zelf in de IT consultancy). Zat er een ambtenaar die de hele dag werk aan het uitvoeren was (junior niveau) en op de loonlijst voor 5k per maand stond. :')

Lekker jaarlijks je verhoging pakken klopt wel. Raam ambtenaren bestaan in grote getallen. Niet gek, want als je iets van carriere wilt maken ga je niet voor de overheid werken. :)
Hoe weet je nou wat die gast verdient?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_165203425
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 12:48 schreef zozozozo het volgende:
iet voor de overheid werken.
Zeggen ze niet van alle it-ers dat ze nogal wereldvreemd zijn en geen vrienden hebben? Ben je niet een beetje aan het generaliseren en dat op basis van één project?? Als het niveau van jouw reactie gelijkstaat aan dat van je werk ben ik bang dat jij je carriere ook wel kunt vergeten
Ik werk voor 1 van de grootste consultancy bedrijven in de wereld. Ik spreek ook wel eens met collega's die overheidsprojecten hebben gedaan. ;)
pi_165203436
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2016 13:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoe weet je nou wat die gast verdient?
Die gast vertelde dat. :)
pi_165203881
Ik ken ook iemand die projecten heeft gedaan, die was daar toch wel meerdere uren per dag mee bezig en kreeg daar toch ook echt wel voor betaald.
pi_165213482
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:14 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik werk voor 1 van de grootste consultancy bedrijven in de wereld. Ik spreek ook wel eens met collega's die overheidsprojecten hebben gedaan. ;)
Oooohhh, nee dan heb ik niets gezegd en is jouw opmerking idd terecht :+
pi_165214109
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 17:14 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Ik werk voor 1 van de grootste consultancy bedrijven in de wereld. Ik spreek ook wel eens met collega's die overheidsprojecten hebben gedaan. ;)
Och, bij Capgemini heb ik ook kneuzen voorbij zien komen. De meeste ambtenaren die 5k/maand verdienen kunnen wel wat.
pi_165221750
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 00:05 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Och, bij Capgemini heb ik ook kneuzen voorbij zien komen. De meeste ambtenaren die 5k/maand verdienen kunnen wel wat.
Capgemini :')
pi_165225504
Verdient een hbo docent zo weinig als universitair afgestudeerde? Lijkt me vergelijkbaar met LB-schaal in het vo, maar het vo betaalt over het algemeen volgens mij beter voor universitair opgeleide docenten.
pi_165226348
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 16:51 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Het is wel in het oosten, dus sowieso iets lager, maar het kan groeien tot iets van 4500 dacht ik.

En effectief werk ik natuurlijk maar 36 uur oid.

Maar onderwijs is niet echt een vetpot, daar ben ik ook niet voor het onderwijs in gegaan.
wel lange en vaak vakantie of werk je veel door in de vakanties?
pi_165227155
Hoe zit dat met die schoolvakanties?

Hoeveel uur p/w ben je gemiddeld tijdens zo'n week nog met school/werk bezig?
pi_165230639
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 18:40 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dat zijn mijn vakanties, en ook compleet vrij. Afgezien van soms even wat korts.

Ik kan verder ook geen vrije dagen opnemen, alles staat gewoon vast.
De docenten die ik destijds had, meldden zich ziek waardoor een vervanger inviel of dat de les niet doorging. Ik zag desbetreffende later nog in de stad met dozen sjouwen, verhuizing blijkbaar.
pi_165242122
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 20:11 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

De docenten die ik destijds had, meldden zich ziek waardoor een vervanger inviel of dat de les niet doorging. Ik zag desbetreffende later nog in de stad met dozen sjouwen, verhuizing blijkbaar.
Niet chic natuurlijk, het is inherent aan het onderwijs. Maar ook wel lastig hoor. Ik heb een kennis een bruiloft van een goede vriend zien missen omdat er geen vervanger voor twee uren geregeld kon worden. Dat is toch wel een manco hoor, dat zelfs met het juiste arbeidsethos geen uitzonderingen mogelijk zijn.
Schip ahoy!
pi_165242193
Is dit de centrale 'werken in het onderwijs' SC geworden?
pi_165408671
Maar weer ontopic.

00: Land: Australie
01: Bedrijfstak: Industrie
02: Functie: Project Manager
03: Opleiding: International Business
04: Leeftijd: 27 29
05: Aantal uren per week: 38 (praktijk 50+)
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: elk jaar 5% bonus
08: Bruto maand salaris: ¤6757 ¤7555 ($11250)
09: Netto maand salaris: ¤4834 ¤5238 ($7800)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: Prive ziektenkosten voor de familie, (crappy) laptop, sim kaart met data en internationaal op m'n eigen mobiel
13: Tevreden?: Qua salaris wel; in AUD veel bij gekregen, dollar is veel gezakt afgelopen 3 jaar dus in EUR niet zoveel omhoog. Bedrijf gaat internationaal niet zo goed dus langzaam begin ik te soliciteren naar andere bedrijven, kijk in Europa of US/Canada; ik verwacht een lager salaris (ook met kosten meegerekend) maar we willen graag iets minder ver weg wonen van de familie.

Salaris is vrij normaal hier, leven duur etc.. Veel mensen van mijn leeftijd (middle management) zitten rond de $150k - $200k per jaar, senior management $200k - $400k
pi_165413710
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 17:33 schreef superheist het volgende:
Maar weer ontopic.

00: Land: Australie
01: Bedrijfstak: Industrie
02: Functie: Project Manager
03: Opleiding: International Business
04: Leeftijd: 27 29
05: Aantal uren per week: 38 (praktijk 50+)
06: Aantal vakantiedagen: 20
07: 13e maand: elk jaar 5% bonus
08: Bruto maand salaris: ¤6757 ¤7555 ($11250)
09: Netto maand salaris: ¤4834 ¤5238 ($7800)
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: Prive ziektenkosten voor de familie, (crappy) laptop, sim kaart met data en internationaal op m'n eigen mobiel
13: Tevreden?: Qua salaris wel; in AUD veel bij gekregen, dollar is veel gezakt afgelopen 3 jaar dus in EUR niet zoveel omhoog. Bedrijf gaat internationaal niet zo goed dus langzaam begin ik te soliciteren naar andere bedrijven, kijk in Europa of US/Canada; ik verwacht een lager salaris (ook met kosten meegerekend) maar we willen graag iets minder ver weg wonen van de familie.

Salaris is vrij normaal hier, leven duur etc.. Veel mensen van mijn leeftijd (middle management) zitten rond de $150k - $200k per jaar, senior management $200k - $400k
Poeh Poeh
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_165417162
Begin morgen met me nieuwe baan als operator. Geen idee wat ik moet gaan verwachten, we gaan het zien.

01: Bedrijfstak: Levensmiddelen- Industrie
02: Functie: Operator
03: Opleiding: mbo- 4 ondernemer detailhandel + HBO Bestuurskunde (niet afgemaakt)
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Nee, wel eindejaarsuitkering, weet nog niet hoeveel.
08: Bruto maand salaris: ¤2080. excl. toeslagen.
09: Netto maand salaris: Geen idee, 1650(?)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 8 jaar in diverse branches.
12: Goodies: nvt.
13: Tevreden?: Morgen dus me eerste dag, heb wel een paar uur proefgedraaid slavenarbeid verricht. Absoluut niet me droombaan en ben dan ook van plan om verder te gaan zoeken.

Salaris is wel oke, zeker in vergelijking met mijn vorige banen.
Hey
  † In Memoriam † zondag 18 september 2016 @ 22:50:25 #140
230491 Zith
pls tip
pi_165418386
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 20:37 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Poeh Poeh
Valt best mee als een glas wijn 15 EUR is.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_165433442
01: Bedrijfstak: Adviesbrance
02: Functie: Analyst
03: Opleiding: MSc.
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 60-70
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: bonus van max 25% van jaar salaris (total package van £72,000, incl relocation fee)
08: Bruto maand salaris: £4500
09: Netto maand salaris: +-£3100
10: Overuren betaald: --
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: praktisch geen kosten door de week, telefoon, laptop, onbeperkt reizen prive binnen en buitenland, betaalde MBA
13: Tevreden?: absoluut qua persoonlijke ontwikkeling, werkomgeving etc., lifestyle iets minder, maar dat hoort erbij, en mag ook niet klagen gezien het salaris voor een starter. Verwachte salaris jump is naar £70k base + bonus, dus dat is een 20% verhoging
  maandag 19 september 2016 @ 19:30:01 #142
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165434432
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:38 schreef Maramba het volgende:
01: Bedrijfstak: Adviesbrance
02: Functie: Analyst
03: Opleiding: MSc.
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 60-70
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: bonus van max 25% van jaar salaris (total package van £72,000, incl relocation fee)
08: Bruto maand salaris: £4500
09: Netto maand salaris: +-£3100
10: Overuren betaald: --
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: praktisch geen kosten door de week, telefoon, laptop, onbeperkt reizen prive binnen en buitenland, betaalde MBA
13: Tevreden?: absoluut qua persoonlijke ontwikkeling, werkomgeving etc., lifestyle iets minder, maar dat hoort erbij, en mag ook niet klagen gezien het salaris voor een starter. Verwachte salaris jump is naar £70k base + bonus, dus dat is een 20% verhoging
Hoeveel van je netto salaris gaat naar huur + oyster en hoe lang zit je op de tube?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165434693
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 18:38 schreef Maramba het volgende:
01: Bedrijfstak: Adviesbrance
02: Functie: Analyst
03: Opleiding: MSc.
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 60-70
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: bonus van max 25% van jaar salaris (total package van £72,000, incl relocation fee)
08: Bruto maand salaris: £4500
09: Netto maand salaris: +-£3100
10: Overuren betaald: --
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: praktisch geen kosten door de week, telefoon, laptop, onbeperkt reizen prive binnen en buitenland, betaalde MBA
13: Tevreden?: absoluut qua persoonlijke ontwikkeling, werkomgeving etc., lifestyle iets minder, maar dat hoort erbij, en mag ook niet klagen gezien het salaris voor een starter. Verwachte salaris jump is naar £70k base + bonus, dus dat is een 20% verhoging
Tja, als je het onrekent naar uurloon valt het toch weer tegen. Werk/woon je in Londen?
  maandag 19 september 2016 @ 19:51:05 #144
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_165434868
quote:
99s.gif Op maandag 19 september 2016 19:30 schreef XL het volgende:

[..]

Hoeveel van je netto salaris gaat naar huur + oyster en hoe lang zit je op de tube?
Oyster? Hij heeft toch onbeperkte binnenlandse reizen bij z'n goodies staan?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_165435192
quote:
99s.gif Op maandag 19 september 2016 19:30 schreef XL het volgende:

[..]

Hoeveel van je netto salaris gaat naar huur + oyster en hoe lang zit je op de tube?
~25% naar huur. Oyster/trein/taxi, levensverzekering, ziektekostenverzekering etc. worden vergoed. Doordeweeks ben je verre van altijd op kantoor dus reistijden zijn lastig in te schatten, dat is case gerelateerd. Ongeveer 15 minuten tube naar kantoor, en 35 minuten taxi naar de airport

quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 19:43 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Tja, als je het onrekent naar uurloon valt het toch weer tegen. Werk/woon je in Londen?
Klopt inderdaad, dat is altijd bij dit soort banen. Reken maar eens om wat bankiers binnen hengelen per uur, dat is vergelijkbaar. Deze baantjes zijn vaak zo begeerd vanwege persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden, zowel intern als extern, en zowel salarismatig als het soort werk dat je doet.
pi_165435295
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 20:02 schreef Maramba het volgende:

[..]

~25% naar huur. Oyster/trein/taxi, levensverzekering, ziektekostenverzekering etc. worden vergoed. Doordeweeks ben je verre van altijd op kantoor dus reistijden zijn lastig in te schatten, dat is case gerelateerd. Ongeveer 15 minuten tube naar kantoor, en 35 minuten taxi naar de airport

[..]

Klopt inderdaad, dat is altijd bij dit soort banen. Reken maar eens om wat bankiers binnen hengelen per uur, dat is vergelijkbaar. Deze baantjes zijn vaak zo begeerd vanwege persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden, zowel intern als extern, en zowel salarismatig als het soort werk dat je doet.
25% huur valt me niet tegen. Inderdaad is het vaak in het begin hard werken tegen een relatief laag salaris, maar zoals je zelf zegt, het is een stukje investering in jezelf en je loopbaan.

Absoluut gezien is het salaris natuurlijk prima, zeker als starter.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2016 @ 20:17:36 #147
230491 Zith
pls tip
pi_165435609
Het is een paar jaar doorbikkelen maar daarna - als je eenmaal een redelijke CV hebt - makkelijk om een goedverdienende en rustigere baan te vinden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 19 september 2016 @ 20:18:56 #148
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165435651
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2016 20:07 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

25% huur valt me niet tegen. Inderdaad is het vaak in het begin hard werken tegen een relatief laag salaris, maar zoals je zelf zegt, het is een stukje investering in jezelf en je loopbaan.

Absoluut gezien is het salaris natuurlijk prima, zeker als starter.
25% van 3100

775 per maand, dat geloof ik in Londen niet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165436159
quote:
99s.gif Op maandag 19 september 2016 20:18 schreef XL het volgende:

[..]

25% van 3100

775 per maand, dat geloof ik in Londen niet.
Heb een bonus van max 25% waar je vaak minimaal 15%+ pakt, betaal ~£1,000 per maand aan huur. Leef verre van in een paleis, maar dat vind ik ook niet nodig aangezien ik er toch amper ben :)

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 20:17 schreef Zith het volgende:
Het is een paar jaar doorbikkelen maar daarna - als je eenmaal een redelijke CV hebt - makkelijk om een goedverdienende en rustigere baan te vinden.
Precies. Je kan dan of omhoog richting PE als je het goed doet, of een corporate mid-senior plek nemen waar je 40 uur draait voor hetzelfde als je (dan) consulting salaris.
pi_165437185
quote:
99s.gif Op maandag 19 september 2016 20:18 schreef XL het volgende:

[..]

25% van 3100

775 per maand, dat geloof ik in Londen niet.
Op zich kan het wel rond de £1000 als je met iemand deelt, en als je niet te kieskeurig bent.

Om mijn hypotheek zo laag te krijgen zou ik idd voor een 50jaars termijn zou moeten gaan ofzo. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 9 oktober 2016 @ 00:17:29 #151
256829 Sokz
Livin' the life
pi_165842773
GBP 1,000 heb je in londen een 15sqm studentenkamer. Maar meer ook niet nodig als je er doordeweeks alleen slaapt en verder genoeg verdient om in de weekenden ook buitenshuis te leven.
pi_165844474
GBP 1000 is inderdaad peanuts in Londen. Als je maar fatsoenlijke huisgenoten hebt.

Waar ik werk krijg je een toeslag van 40% als je in Londen gaat werken. En terecht.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_165847217
quote:
99s.gif Op zondag 9 oktober 2016 00:17 schreef Sokz het volgende:
GBP 1,000 heb je in londen een 15sqm studentenkamer. Maar meer ook niet nodig als je er doordeweeks alleen slaapt en verder genoeg verdient om in de weekenden ook buitenshuis te leven.
Maar als je genoeg verdient om hele weekenden buitenshuis te leven (je moet er ook maar zin in hebben), kun je ook wel een hogere huur ophoesten.
Schip ahoy!
pi_165848812
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 02:49 schreef miro86 het volgende:
GBP 1000 is inderdaad peanuts in Londen. Als je maar fatsoenlijke huisgenoten hebt.

Waar ik werk krijg je een toeslag van 40% als je in Londen gaat werken. En terecht.
Ben hier direct gestart dus dat zit er voor mij niet in. Maar klopt, normaal gesproken krijg je een toeslag, is de huur betaald, of beiden.
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:55 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Maar als je genoeg verdient om hele weekenden buitenshuis te leven (je moet er ook maar zin in hebben), kun je ook wel een hogere huur ophoesten.
Ja ach, waarom zou je. Prima tevreden voor nu. Een luxere keuken zou wel relaxt zijn, maar kan van hier uit prima verder kijken naar een mooie deal. Iedereen die denkt dat huur hier vanaf 400+ GBP per week begint heeft hier waarschijnlijk nooit gewoond of niet de moeite gedaan iets redelijks te vinden, om welke reden dan ook.
pi_165848938
Op zich prima om te investeren in een leerzame start. Omgerekend is het loon natuurlijk net zo veel als je als starter in Nederland krijgt.

Want 60-70 uur werken betekent dat je per uur geen hol. Verdient.

Sowieso is 70 uur werken per week serieus ongezond. Je hebt rust en tijd nodig voor andere dingen, om het geleerde te absorberen en ook een beetje. Levenswijs te worden.

Ik hoop dus dat. Je een klein beetje overdrijft. Want je zult niet de eerste opgefikte enthousiaste starter zijn. Grote consultants en accountants zijn er een ster in om jonge enthousiastelingen kapot te fikken in hun eerste paar jaar.

Dus let op jezelf, je werkgever doet jet niet.
Whatever...
  † In Memoriam † zondag 9 oktober 2016 @ 14:18:49 #156
230491 Zith
pls tip
pi_165851510
Was vorige week voor werk in Zürich, een collega betaalde 4500 EUR pm voor een klein appartementje met 2 kamers. Hij verdiende ook meer dan het dubbele voor dezelfde functie.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 9 oktober 2016 @ 14:38:50 #157
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165851888
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:18 schreef Zith het volgende:
Was vorige week voor werk in Zürich, een collega betaalde 4500 EUR pm voor een klein appartementje met 2 kamers. Hij verdiende ook meer dan het dubbele voor dezelfde functie.
En betaalt veel minder belasting. Zürich heb ik ook een tijd gewerkt. Daar kun je aan wennen: alles waar een zwitser met zijn handen aan zat is godsgruwelijk duur. Alle import spotgoedkoop.

Dönerschotel: 25 euro, Kapper: 100 euro (geen bijzondere hè). BMW i3, slechts 4 netto maandsalarissen. (Bijv. Bankmedewerker in kanton Züri heeft een bruto minimumloon van ongeveer 8000 euro, ienieminie beetje belasting eraf...)

London is veel moeilijker, want die stad is zo duur en mensen moeten het van heel matige salarissen doen. Diezelfde bankmedewerker pakt misschien 40k per jaar.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165855313
Ik heb me op wintersport ook al verbaasd over de prijzen in Zwitserland. Wilde we ergens gaan zitten, kon je een tosti krijgen voor 15 euro. Ja, doei :')
Schip ahoy!
pi_165855423
Wat verdient iedereen hier ontzettend veel :o
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 9 oktober 2016 @ 17:53:58 #160
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_165855478
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:47 schreef bamibij het volgende:
Een docent wiskunde op de middelbare school verdient 1750 netto? :o

Raar zeg dat er een tekort aan is :')
Dat is minder dan de bijstand+toeslagen.. Hongerloontje dus. Geen wonder dat niemand leraar wil worden.
pi_165855583
01: Bedrijfstak: zorg
02: Functie: arts in opleiding tot specialist
03: Opleiding: geneeskunde
04: Leeftijd:
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 23 ofzo
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris: 2200 euro
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: 1000 euro per jaar te besteden aan studiekosten
13: Tevreden?: ja, heel tevreden. Zwaar werk maar ik krijg er veel voor terug. En omdat ik erg weinig maandelijke uitgaven heb hou ik veel geld over.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Moderator zondag 9 oktober 2016 @ 18:19:57 #162
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165855909
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 17:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat is minder dan de bijstand+toeslagen.. Hongerloontje dus. Geen wonder dat niemand leraar wil worden.
Ja en nee. Ligt aan kinderen, partner met werk en toekomstvisie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_165859217
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:05 schreef Spanky78 het volgende:
Op zich prima om te investeren in een leerzame start. Omgerekend is het loon natuurlijk net zo veel als je als starter in Nederland krijgt.

Want 60-70 uur werken betekent dat je per uur geen hol. Verdient.

Sowieso is 70 uur werken per week serieus ongezond. Je hebt rust en tijd nodig voor andere dingen, om het geleerde te absorberen en ook een beetje. Levenswijs te worden.

Ik hoop dus dat. Je een klein beetje overdrijft. Want je zult niet de eerste opgefikte enthousiaste starter zijn. Grote consultants en accountants zijn er een ster in om jonge enthousiastelingen kapot te fikken in hun eerste paar jaar.

Dus let op jezelf, je werkgever doet jet niet.
Zeker bewust van. Nooit je uurloon uitrekenen. Zelfde geldt voor bankiers. Salaris x1,5 van wat wij doen maar ook uren x1,5.

70 uur zijn de drukste weken, gemiddeld zweeft het ergens tussen de 60-63 in ongeveer. Het probleem is dat de meest interessante projecten alleen bij dit soort bedrijven worden gedaan, met bijbehorende uren. Voor een salaris vermindering evenredig aan uren vermindering met dezelfde soort projecten zou ik gelijk tekenen; en met mij veel anderen denk ik.
pi_165859503
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:44 schreef Maramba het volgende:

[..]

Zeker bewust van. Nooit je uurloon uitrekenen. Zelfde geldt voor bankiers. Salaris x1,5 van wat wij doen maar ook uren x1,5.

70 uur zijn de drukste weken, gemiddeld zweeft het ergens tussen de 60-63 in ongeveer. Het probleem is dat de meest interessante projecten alleen bij dit soort bedrijven worden gedaan, met bijbehorende uren. Voor een salaris vermindering evenredig aan uren vermindering met dezelfde soort projecten zou ik gelijk tekenen; en met mij veel anderen denk ik.
Begrijp ik. En dit soort werk is leerzaam, je wordt ervarener en bouwt aan een interessante toekomst. Vergeet alleen niet dat er meer is dan werk en succes daarin. Ik werk zelf in een aardig competitieve omgeving, multinational ergens in de hogere echelons. Dus ik denk wel dat ik enig idee heb van hoe dit soort dingen kunnen gaan. Als ik reis dan maak ik soms ook lange weken. En als je aan echte coole projecten werkt, ja, dan kun je inderdaad wel eens erg lange dagen maken. Zolang dat gecompenseerd wordt met normale dagen en weken is dat prima.

Hard werken is sowieso prima. Te hard werken is roofbouw op jezelf plegen, krijg je spijt van. Dus zorg ervoor dat je je tijd ergens in steekt die de moeite waard is. Zeker voor jonge en ambitieuze mensen zijn sommige functies echt iets waarin ze misbruikt worden. Waak daarvoor. De echt succesvolle mensen werken heus wel wat meer dan gemiddeld, maar weten heel goed de grens te trekken. Als je dat niet doet houd je het gewoon niet lang genoeg vol om echt hogerop te komen. :)

P.S. 60 uur werken is 12 op een dag... dat is best veel. Als je niet reist vind ik dat echt idioot veel. Ik ben na een uur of 50 sowieso niet zo productief meer. Dus ik houd het eigenlijk altijd binnen die uren. Met een enkele uitschieter als het echt niet anders kan of met reizen.
Whatever...
pi_165860167
quote:
10s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:44 schreef Maramba het volgende:

[..]

Zeker bewust van. Nooit je uurloon uitrekenen. Zelfde geldt voor bankiers. Salaris x1,5 van wat wij doen maar ook uren x1,5.

70 uur zijn de drukste weken, gemiddeld zweeft het ergens tussen de 60-63 in ongeveer. Het probleem is dat de meest interessante projecten alleen bij dit soort bedrijven worden gedaan, met bijbehorende uren. Voor een salaris vermindering evenredig aan uren vermindering met dezelfde soort projecten zou ik gelijk tekenen; en met mij veel anderen denk ik.
Ik werk zelf ook in de city en hiervoor in NL in de financiële sector maar eerlijk is eerlijk, erg productief is men hier niet, het hoge aantal uren is ook een cultuurdingetje. Natuurlijk, het is soms druk, maar een groot deel van de uren gaat ook op aan:
- laat binnenkomen
- op je werk ontbijten
- extern koffie halen
- extern lunchen / lunch halen
- uitgebreid de tijd nemen om te dineren
- wachten tot de rest weggaat

"Vroeg" weggaan is gewoon not done ondanks dan het vast vaker kan.
pi_165860871
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 21:07 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik werk zelf ook in de city en hiervoor in NL in de financiële sector maar eerlijk is eerlijk, erg productief is men hier niet, het hoge aantal uren is ook een cultuurdingetje. Natuurlijk, het is soms druk, maar een groot deel van de uren gaat ook op aan:
- laat binnenkomen
- op je werk ontbijten
- extern koffie halen
- extern lunchen / lunch halen
- uitgebreid de tijd nemen om te dineren
- wachten tot de rest weggaat

"Vroeg" weggaan is gewoon not done ondanks dan het vast vaker kan.
Gewoon een verziekte cultuur dus. Machogedoe met wie het langste kan werken. Ik roep altijd dat als je 80 uur nodig hebt, je je werk wel niet aan zal kunnen .,.. (ook niet helemaal fair). hebben sommige van mijn collega's ook last van.
Whatever...
  zondag 9 oktober 2016 @ 22:15:25 #167
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_165862588
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 21:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Gewoon een verziekte cultuur dus. Machogedoe met wie het langste kan werken. Ik roep altijd dat als je 80 uur nodig hebt, je je werk wel niet aan zal kunnen .,.. (ook niet helemaal fair). hebben sommige van mijn collega's ook last van.
Ik maak er altijd van "als je je werk niet kan doen in 40 uur, doe je iets verkeerd" :P .
Zelfs al zou een hoogbegaafd iemand fullfocus 60 uur werken. Dan heb je denk ik nog steeds max 40 uur resultaat. Van de lui die in overwerkmodus gingen (en dus echt werken, geen koffie halen e.d.) zat het opgeleverde werk altijd zo vol fouten dat je met rework er op, met mazzel nog maar 20-30 uur productiviteit had. Meerdere keren gezien bij verschillende bedrijven in verschillende omgevingen.
pi_165862758
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 21:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Gewoon een verziekte cultuur dus. Machogedoe met wie het langste kan werken. Ik roep altijd dat als je 80 uur nodig hebt, je je werk wel niet aan zal kunnen .,.. (ook niet helemaal fair). hebben sommige van mijn collega's ook last van.
Verziekt weet ik niet, mensen hebben het over het algemeen goed naar hun zin en klagen een stuk minder dan in NL. Een deel van het sociale leven speelt zich hier op het werk af.
pi_165862978
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 22:20 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Verziekt weet ik niet, mensen hebben het over het algemeen goed naar hun zin en klagen een stuk minder dan in NL. Een deel van het sociale leven speelt zich hier op het werk af.
Ieder zijn interpretatie natuurlijk :). Ik heb wel met en in Engeland gewerkt, maar nooit voor langere tijd.

Dat britten minder klagen ben ik meteen met je eens. Dat ze met veel minder tevreden zijn ook. Kwaliteit van het werk vond ik niet altijd geweldig, zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben. Maar inderdaad; gezellige lui verder.
Whatever...
pi_165864258
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Begrijp ik. En dit soort werk is leerzaam, je wordt ervarener en bouwt aan een interessante toekomst. Vergeet alleen niet dat er meer is dan werk en succes daarin. Ik werk zelf in een aardig competitieve omgeving, multinational ergens in de hogere echelons. Dus ik denk wel dat ik enig idee heb van hoe dit soort dingen kunnen gaan. Als ik reis dan maak ik soms ook lange weken. En als je aan echte coole projecten werkt, ja, dan kun je inderdaad wel eens erg lange dagen maken. Zolang dat gecompenseerd wordt met normale dagen en weken is dat prima.

Hard werken is sowieso prima. Te hard werken is roofbouw op jezelf plegen, krijg je spijt van. Dus zorg ervoor dat je je tijd ergens in steekt die de moeite waard is. Zeker voor jonge en ambitieuze mensen zijn sommige functies echt iets waarin ze misbruikt worden. Waak daarvoor. De echt succesvolle mensen werken heus wel wat meer dan gemiddeld, maar weten heel goed de grens te trekken. Als je dat niet doet houd je het gewoon niet lang genoeg vol om echt hogerop te komen. :)

P.S. 60 uur werken is 12 op een dag... dat is best veel. Als je niet reist vind ik dat echt idioot veel. Ik ben na een uur of 50 sowieso niet zo productief meer. Dus ik houd het eigenlijk altijd binnen die uren. Met een enkele uitschieter als het echt niet anders kan of met reizen.
Oh ja zeker, degenen die nog harder/langer werken dan de rest wordt ook niet tegenop gekeken. Eerder met medelijden dat hun project kennelijk zo zwaar is, of met onbegrip waarom je jezelf zo te kort doet qua sociaal leven.

quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 21:07 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik werk zelf ook in de city en hiervoor in NL in de financiële sector maar eerlijk is eerlijk, erg productief is men hier niet, het hoge aantal uren is ook een cultuurdingetje. Natuurlijk, het is soms druk, maar een groot deel van de uren gaat ook op aan:
- laat binnenkomen
- op je werk ontbijten
- extern koffie halen
- extern lunchen / lunch halen
- uitgebreid de tijd nemen om te dineren
- wachten tot de rest weggaat

"Vroeg" weggaan is gewoon not done ondanks dan het vast vaker kan.
Eens, zeker in de financiële wereld. Heb een paar maatjes bij investment banks en zij voeren tot de lunch vrij weinig uit, tenzij de dealflow absurd hoog is. :')
  zondag 9 oktober 2016 @ 23:41:41 #171
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_165864388
01: Bedrijfstak: Luchtvaart Logistiek
02: Functie: Inside Sales & Customer Service op de vrachtafdeling van een luchtvaart maatschappij
03: Opleiding: MBO Luchtvaart Logistiek
04: Leeftijd:39
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen:24
07: 13e maand: Nope
08: Bruto maand salaris:3000
09: Netto maand salaris:2340
10: Overuren betaald: in overleg (geld of een keertje eerder weg)
11: Werkervaring: 14 jaar vrachtafhandeling. Ruim 2 jaar hier.
12: Goodies: Vrijmibo...haha
13: Tevreden?: Zekers, altijd al dedicated voor een luchtvaartmij willen werken.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  maandag 10 oktober 2016 @ 03:26:23 #172
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165866094
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 22:20 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Verziekt weet ik niet, mensen hebben het over het algemeen goed naar hun zin en klagen een stuk minder dan in NL. Een deel van het sociale leven speelt zich hier op het werk af.
dat lijkt me kut he. Je komt toch om te werken niet om vrienden te maken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_165867179
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 23:30 schreef Maramba het volgende:

[..]

Oh ja zeker, degenen die nog harder/langer werken dan de rest wordt ook niet tegenop gekeken. Eerder met medelijden dat hun project kennelijk zo zwaar is, of met onbegrip waarom je jezelf zo te kort doet qua sociaal leven.

[..]

Eens, zeker in de financiële wereld. Heb een paar maatjes bij investment banks en zij voeren tot de lunch vrij weinig uit, tenzij de dealflow absurd hoog is. :')
Ik herken de hoeveelheid 'gebakken lucht'-verhalen ook wel ja. Van die lui die roepen dat ze zoveel uren maken en zoveel verdienen. Onderaan de streep hebben ze helemaal niet zo'n topsalaris. En ipv dom doen met collega's, laat mij dan maar thuis op de bank zitten en met m'n gezin of vrienden zijn. Maar hey, dat is niet kwantitatief uit te drukken dus dan kun je geen piemellengte vergelijken hè.
Schip ahoy!
  maandag 10 oktober 2016 @ 07:50:00 #174
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165867187
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 07:48 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik herken de hoeveelheid 'gebakken lucht'-verhalen ook wel ja. Van die lui die roepen dat ze zoveel uren maken en zoveel verdienen. Onderaan de streep hebben ze helemaal niet zo'n topsalaris. En ipv dom doen met collega's, laat mij dan maar thuis op de bank zitten en met m'n gezin of vrienden zijn. Maar hey, dat is niet kwantitatief uit te drukken dus dan kun je geen piemellengte vergelijken hè.
Dat soort figuren :') Kijk dan gewoon naar de behaalde resultaten ipv de hoeveelheid uren die je er in stopt.
Ik heb hier een tijdje van 7 tot 9 op kantoor gezeten vanwege een groot project. Geweldig hoor, geen vrije tijd :')
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2016 03:26 schreef fathank het volgende:

[..]

dat lijkt me kut he. Je komt toch om te werken niet om vrienden te maken.
Neuh, maar ik ben wel blij met m'n toffe collega's. *O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 10 oktober 2016 @ 08:44:59 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165867462
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 22:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ieder zijn interpretatie natuurlijk :). Ik heb wel met en in Engeland gewerkt, maar nooit voor langere tijd.

Dat britten minder klagen ben ik meteen met je eens. Dat ze met veel minder tevreden zijn ook. Kwaliteit van het werk vond ik niet altijd geweldig, zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben. Maar inderdaad; gezellige lui verder.
Londen is ook geen vergelijking met de rest van Engeland. Wij hebben twee kantoren in Engeland. Eentje bij Oxford Circus, naast het BBC house. Eentje in Cardiff. In Londen werken 30 man, in Cardiff 5. In Cardiff is alles groter. Aan de ping pong tafel in Cardiff zouden in Londen 8 mensen zitten. De huur per m2 om die ping pong tafel neer te zetten zou minimaal 1000 euro per maand zijn in Londen. Londen is echt waanzin, ben ieder bezoek blij dat ik slechts een regelmatig bezoeker ben.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165867644
Nouja, Londen is wel een van mijn favoriete steden. Alleen zou ik er niet willen wonen en werken. Gewoon paar keer per jaar op Business trip, genieten van de stad en wat werken. En dan weer terug naar huis ;l
Whatever...
pi_165874795
01: Bedrijfstak: Logistieke dienstverlening
02: Functie: Controlling
03: Opleiding: HBO Bedrijfseconomie
04: Leeftijd:27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen:28
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris:3000
09: Netto maand salaris:2150+140 reiskosten
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: +-3.5 jaar
12: Goodies: niks
13: Tevreden?: Qua werk wel, qua salaris heb ik slecht onderhandeld.
pi_165874910
Ik zou alleen terug naar Londen willen als ik mijn huidige arbeidsvoorwaarden zou kunnen behouden, incl. de erbijhorende Londen tegemoetkoming.

Het is een geweldige stad, maar je moet terigveel verdienen om er te kunnen leven (ik zeg leven en niet wonen). En om zo veel geld te verdienen moet je (in 95% van de gevallen) teringveel uren draaien zodat je geen tijd meer hebt om te leven.

En ik bekijk dit als single man zijnde. Mocht je te maken hebben met kinderen ben je pas genaaid. Weet je wat een fatsoenlijke school daar per jaar kost?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_165875198
01: Bedrijfstak: Detachering
02: Functie: .Net code kloppen
03: Opleiding: HBO Informatica
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen:25+2 bij niet-ziek
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris:3800
09: Netto maand salaris:2450 (bijtelling auto er af)
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: +-7.5 jaar
12: Goodies: 308 sw, laptop, onbeperkt privé km + buitenland, 2k studiebudget per jaar, zelf klanten kiezen en oh ja :') 25 euro netto onkostenvergoeding :')
13: Tevreden?: Redelijk, leuke klanten, reistijd max uur, elke dag half 6 thuis, nooit file want oosten van het land :-)
  maandag 10 oktober 2016 @ 17:12:37 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165875378
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:40 schreef miro86 het volgende:
Ik zou alleen terug naar Londen willen als ik mijn huidige arbeidsvoorwaarden zou kunnen behouden, incl. de erbijhorende Londen tegemoetkoming.

Het is een geweldige stad, maar je moet terigveel verdienen om er te kunnen leven (ik zeg leven en niet wonen). En om zo veel geld te verdienen moet je (in 95% van de gevallen) teringveel uren draaien zodat je geen tijd meer hebt om te leven.

En ik bekijk dit als single man zijnde. Mocht je te maken hebben met kinderen ben je pas genaaid. Weet je wat een fatsoenlijke school daar per jaar kost?
Maserati zonder kinderzitjes is niet af. Dan kun je net zo goed gewoon een Ferrari rijden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_165875935
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:31 schreef Vervoerder014 het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistieke dienstverlening
02: Functie: Controlling
03: Opleiding: HBO Bedrijfseconomie
04: Leeftijd:27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen:28
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris:3000
09: Netto maand salaris:2150+140 reiskosten
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: +-3.5 jaar
12: Goodies: niks
13: Tevreden?: Qua werk wel, qua salaris heb ik slecht onderhandeld.
Uit interesse: Waarom vind je dat je slecht onderhandeld hebt?
Is je salaris nu ondergemiddeld gezien je functie, werkervaring en opleidingsniveau? Verdienen je collega's meer?
  maandag 10 oktober 2016 @ 17:51:23 #182
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165875969
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:31 schreef Vervoerder014 het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistieke dienstverlening
02: Functie: Controlling
03: Opleiding: HBO Bedrijfseconomie
04: Leeftijd:27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen:28
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris:3000
09: Netto maand salaris:2150+140 reiskosten
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: +-3.5 jaar
12: Goodies: niks
13: Tevreden?: Qua werk wel, qua salaris heb ik slecht onderhandeld.
Voor iemand van 27 met HBO, 3.5 jaar ervaring en een 13e maand is dat toch prima? Ik kan nou niet zeggen dat ik het een slecht salaris vind.
pi_165877020
Zeker geen slecht salaris.
pi_165877958
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:51 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Voor iemand van 27 met HBO, 3.5 jaar ervaring en een 13e maand is dat toch prima? Ik kan nou niet zeggen dat ik het een slecht salaris vind.
Niet slecht hoor, afhankelijk van de groeimogelijkheden ook niet geweldig.
Whatever...
pi_165878061
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 16:40 schreef miro86 het volgende:
Ik zou alleen terug naar Londen willen als ik mijn huidige arbeidsvoorwaarden zou kunnen behouden, incl. de erbijhorende Londen tegemoetkoming.

Het is een geweldige stad, maar je moet terigveel verdienen om er te kunnen leven (ik zeg leven en niet wonen). En om zo veel geld te verdienen moet je (in 95% van de gevallen) teringveel uren draaien zodat je geen tijd meer hebt om te leven.

En ik bekijk dit als single man zijnde. Mocht je te maken hebben met kinderen ben je pas genaaid. Weet je wat een fatsoenlijke school daar per jaar kost?
Ik kan ruimer leven in London met mijn London salaris dan in NL met dezelfde baan bij hetzelfde bedrijf. Maar eens, hier moet je geen kids hebben en genoeg te spenderen hebben.
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:03:50 #186
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165879047
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2016 19:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Niet slecht hoor, afhankelijk van de groeimogelijkheden ook niet geweldig.
Vergeleken met de meesten hier op FOK (wat geen afspiegeling is van de werkelijkheid) is het idd niet geweldig. Ik weet zeker dat als je het afmeet tegen de rest van Nederland het gewoon een prima salaris is.
pi_165879599
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:03 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Vergeleken met de meesten hier op FOK (wat geen afspiegeling is van de werkelijkheid) is het idd niet geweldig. Ik weet zeker dat als je het afmeet tegen de rest van Nederland het gewoon een prima salaris is.
Een prima salaris als in algemeen of als controller?

In algemeen is het geen slecht salaris. Als controller is er weinig over te zeggen. Gezien het profiel zijn er best wel meer betalende controllers functie beschikbaar. Maar dan zit je eerder in een ander sector dan transport en hangt ook af wat de werkdruk is.
  Moderator maandag 10 oktober 2016 @ 20:24:26 #188
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165879796
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:03 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Vergeleken met de meesten hier op FOK (wat geen afspiegeling is van de werkelijkheid) is het idd niet geweldig. Ik weet zeker dat als je het afmeet tegen de rest van Nederland het gewoon een prima salaris is.
Het is meer dan mij en ik ben ook 27... dus welja..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 10 oktober 2016 @ 20:43:11 #189
165633 eriksd
The grand facade...
pi_165880517
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:24 schreef Renesite het volgende:

[..]

Het is meer dan mij en ik ben ook 27... dus welja..
Dan mij verdien ouwe.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_165880718
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:03 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Vergeleken met de meesten hier op FOK (wat geen afspiegeling is van de werkelijkheid) is het idd niet geweldig. Ik weet zeker dat als je het afmeet tegen de rest van Nederland het gewoon een prima salaris is.
Zeker, in dit topic verwacht ik dan ook dat de succesvollere mensen zich melden. Kan me voorstellen dat niet iedereen hier durft te reageren. Snap ik best.

Overigens is een laag of 'normaal' mijn niets in je voor te schamen.
Whatever...
pi_165883331
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 20:03 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Vergeleken met de meesten hier op FOK (wat geen afspiegeling is van de werkelijkheid) is het idd niet geweldig. Ik weet zeker dat als je het afmeet tegen de rest van Nederland het gewoon een prima salaris is.
Precies. Zoals al vaker geconstateerd: hier posten waarschijnlijk wat meer mensen die interesse hebben in geldzaken en wat betere banen hebben dan gemiddeld.

Een modaal salaris is er niet voor niets. Het is echt niet zo dat heel NL meer dan een halve ton per jaar pakt.
Schip ahoy!
pi_165888353
Ligt er aan in wat voor kringen je bevindt, woon je in een volkse buurt, hoor je wss bij de top 5%.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 06:56:08 #193
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_165888398
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 21:52 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Precies. Zoals al vaker geconstateerd: hier posten waarschijnlijk wat meer mensen die interesse hebben in geldzaken en wat betere banen hebben dan gemiddeld.

Een modaal salaris is er niet voor niets. Het is echt niet zo dat heel NL meer dan een halve ton per jaar pakt.
Als ik zie wat voor dikke autos allemaal rijden op de snelweg mort dat wel, er rijden nauwelijks oude autos. Een nieuwe auto is voor iemand met een modaal, of beneden modaal salaris niet te betalen. Zelfs een aygo kost al 10.000 euro. Normale mensen hebben eenauto van minstens 15 jaar oud. Vroeger zag je veel meer oude gebakjes... Ik denk dat de meeste mensen meer dan 50k verdienen, anders kun je geen nieuwe aygo betalen.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:24:14 #194
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_165888471
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 06:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Als ik zie wat voor dikke autos allemaal rijden op de snelweg mort dat wel, er rijden nauwelijks oude autos. Een nieuwe auto is voor iemand met een modaal, of beneden modaal salaris niet te betalen. Zelfs een aygo kost al 10.000 euro. Normale mensen hebben eenauto van minstens 15 jaar oud. Vroeger zag je veel meer oude gebakjes... Ik denk dat de meeste mensen meer dan 50k verdienen, anders kun je geen nieuwe aygo betalen.
consumptief krediet. Lease. Private lease. Nalatenschap van ouders/opa en oma die hard hebben gewerkt of een goedkoop huis hadden die over de kop is gegaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Rene op 11-10-2016 07:30:46 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:26:54 #195
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_165888485
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 06:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Als ik zie wat voor dikke autos allemaal rijden op de snelweg mort dat wel, er rijden nauwelijks oude autos. Een nieuwe auto is voor iemand met een modaal, of beneden modaal salaris niet te betalen. Zelfs een aygo kost al 10.000 euro. Normale mensen hebben eenauto van minstens 15 jaar oud. Vroeger zag je veel meer oude gebakjes... Ik denk dat de meeste mensen meer dan 50k verdienen, anders kun je geen nieuwe aygo betalen.
Je kijkt veel te zwart/wit.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:12:31 #196
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_165888716
01: Bedrijfstak: Installatie
02: Functie: Procesbeheer
03: Opleiding: HTS-Elektrotechniek
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2300
09: Netto maand salaris: 1750
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 5 (!) jaar
12: Goodies: Opel Corsa leasebak
13: Tevreden?: NEE :r wel leuk bakkie
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_165889021
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:12 schreef corehype het volgende:
01: Bedrijfstak: Installatie
02: Functie: Procesbeheer
03: Opleiding: HTS-Elektrotechniek
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2300
09: Netto maand salaris: 1750
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 5 (!) jaar
12: Goodies: Opel Corsa leasebak
13: Tevreden?: NEE :r wel leuk bakkie
Wat maakt dat je niet tevreden bent? En wat zijn je wensen dan, waar wil je naartoe? Enig idee hoe je dat gaat doen?
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 06:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Als ik zie wat voor dikke autos allemaal rijden op de snelweg mort dat wel, er rijden nauwelijks oude autos. Een nieuwe auto is voor iemand met een modaal, of beneden modaal salaris niet te betalen. Zelfs een aygo kost al 10.000 euro. Normale mensen hebben eenauto van minstens 15 jaar oud. Vroeger zag je veel meer oude gebakjes... Ik denk dat de meeste mensen meer dan 50k verdienen, anders kun je geen nieuwe aygo betalen.
Wat al eerder gezegd wordt: auto's worden niet alleen gekocht van salaris. Vergeet niet dat veel jonge gezinnen het nodige toegestopt krijgen van de ouwelui die het geluk hebben gehad dat hun huis tig keer over de kop is gegaan de afgelopen jaren. En die jarenlang weinig pensioenafdracht hebben gehad, en daardoor goed hebben kunnen sparen. Daarnaast is er nog private lease e.d. Genoeg mensen die liever 220 euro per maand dokken om een nieuwe Up te leasen en na vier jaar alsnog niks te hebben, dan mensen die 1.000 euro sparen en zelf een bakkie kopen. Dat zijn mensen die op termijn allemaal in de problemen komen. Er zit een verschil tussen daadwerkelijke welvaart in de zin van inkomen en langdurige prognoses, en wat je aan de buitenkant ziet.
Schip ahoy!
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:57:03 #198
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_165889079
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 08:50 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Wat maakt dat je niet tevreden bent? En wat zijn je wensen dan, waar wil je naartoe? Enig idee hoe je dat gaat doen?

Volgend jaar loopt mijn contract af en ga ik elders werken voor meer geld.

2300 bruto per maand verdienen voor een E-ingenieur met 5 jaar ervaring is van de zotte.
Ken collega's die het dubbele verdienen elders.

Geld maakt niet gelukkig? Misschien niet, maar ik kan dan tenminste wel een fatsoenlijk hypotheek krijgen.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_165889089
Ah oké. Ik heb geen idee van die markt. Salaris is niet leidend natuurlijk, maar als er echt zo'n grote discrepantie is snap ik de ontevredenheid wel. Is er bij je huidige werkgever niets meer te halen op dat gebied? En als je weg wil, kun je toch tussentijds je contract opzeggen? Of zit je dan met concurrentiebeding e.d.?
Schip ahoy!
pi_165889548
01: Bedrijfstak: Zorg (Ziekenhuis)
02: Functie: ICT-adviseur (momenteel full-time implementatie EPD)
03: Opleiding: HBO - Digitiale Communicatie
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: 36 (vier keer 9)
06: Aantal vakantiedagen: 20 (omgerekend naar 9 dagen: 16) plus 57 uur PLB uren (zelf in te zetten, eeuwig houdbaar)
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3774
09: Netto maand salaris: ~2400/2500,-
10: Overuren betaald: Ja, tijd voor tijd, avond en weekend diensten tot 200%
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: Telefoon en Tablet, flexibele werkgever mbt brengen en halen van kinderen (zorg hè)
13: Tevreden?: Mwah, weinig perspectief op doorgroeien momenteel, plafond van salaris bereikt, weinig mogelijkheden tot persoonlijke/professionele ontwikkeling.

[ Bericht 3% gewijzigd door zatoichi op 11-10-2016 11:28:38 (CAO nageslagen) ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')