abonnement Unibet Coolblue
pi_164817807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:44 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nu ja, KRG laat zien dat Turkije op zich niets heeft tegen autonoom Koerdisch gebied, zolang het geen verlengstuk van PKK is.

Ben wel benieuwd hoe hij een autonoom gebied voor zich ziet...
Turkije zou onder geen conditie syrie laten afbrokkelen op dezelfde manier hoe Irak is afgebrokkeld. Daarom zie je nu dat Turkije niet meer tegen Assad is. Je kan natuurlijk wel zeggen dat KRG anti PKK is maar dat kan altijd veranderen. Syrië is een poort naar het Midden-Oosten. Dat gaan ze niet weggeven aan niet-Arabieren.
pi_164817845
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:46 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren dat KRG een autonoom land gaat worden :Y Veel te weinig steun. Wie steunt ze? Irak heeft een goede relatie en een belangrijke relatie met de VS. Die gaan niet zomaar accepteren dat 20% land van Irak weg gaat.
+zonder wateren heb je ook niks aan de olie die je hebt. Ze worden dan te afhankelijk van de landen om hun heen om te exporteren. Importeren van alle spullen zijn daardoor ook veel duurder. Ze hebben Irak gewoon nodig.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:50:22 #128
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_164817872
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:46 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren dat KRG een autonoom land gaat worden :Y Veel te weinig steun. Wie steunt ze? Irak heeft een goede relatie en een belangrijke relatie met de VS. Die gaan niet zomaar accepteren dat 20% land van Irak weg gaat.
Irak heeft er in feite niets meer over te zeggen. Laatste polls wijzen erop dat 80%> van de bevolking van Iraaks-Koerdistan voor onafhankelijkheid is.
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.
pi_164817892
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:49 schreef mrstylo het volgende:

[..]

+zonder wateren heb je ook niks aan de olie die je hebt. Ze worden dan te afhankelijk van de landen om hun heen om te exporteren. Importeren van alle spullen zijn daardoor ook veel duurder. Ze hebben Irak gewoon nodig.
True true
pi_164817907
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:43 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat kan op zich gunstig worden. Kan NDF met lokale stammen Qamishli en omstreken veiligstellen.
Ja. De enige verliezer is de VS. De VS moest deze knieval doen om relaties met Turkije te redden. Gülen geven ze niet weg dus hebben ze maar groen licht gekregen om noord-Syrië te designen.
pi_164817926
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:50 schreef Domingesto het volgende:

[..]

Irak heeft er in feite niets meer over te zeggen. Laatste polls wijzen erop dat 80%> van de bevolking van Iraaks-Koerdistan voor onafhankelijkheid is.
Tja ik moet je helaas vertellen dat wat de bevolking ook wil daar, gaat niet gebeuren. De buitenlandse krachten zijn gewoon te machtig.
pi_164817937
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:50 schreef Domingesto het volgende:

[..]

Irak heeft er in feite niets meer over te zeggen. Laatste polls wijzen erop dat 80%> van de bevolking van Iraaks-Koerdistan voor onafhankelijkheid is.
Nogmaals: Koerden hebben niet zoveel te willen in andermans land.
pi_164818035
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:50 schreef Domingesto het volgende:

[..]

Irak heeft er in feite niets meer over te zeggen. Laatste polls wijzen erop dat 80%> van de bevolking van Iraaks-Koerdistan voor onafhankelijkheid is.
Het zou onverstandig zijn om de onafhankelijkheid uit te roepen. Ze zijn nu al autonoom binnen de staat Irak. Onafhankelijkheid voegt dus niet heel veel toe maar roept wel veel weerstand op.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:56:00 #134
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_164818053
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:52 schreef Atak het volgende:

[..]

Nogmaals: Koerden hebben niet zoveel te willen in andermans land.
:') We gaan het zien. Barzani heeft dit referendum voor oktober aangekondigd en ben benieuwd naar de mogelijke uitslag en consequenties voor de regio.
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.
pi_164818096
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:56 schreef Domingesto het volgende:

[..]

:') We gaan het zien. Barzani heeft dit referendum voor oktober aangekondigd en ben benieuwd naar de mogelijke uitslag en consequenties voor de regio.
Dat zegt hij al 100 jaar. Eerst zien dan geloven(die referendum dus).
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_164818110
metesohtaoglu twitterde op woensdag 24-08-2016 om 17:49:34 Sources: #FSA to secure whole territory along #Turkish border until Al-Rai.And another mission is to take over #Manbij reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164818134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:56 schreef Domingesto het volgende:

[..]

:') We gaan het zien. Barzani heeft dit referendum voor oktober aangekondigd en ben benieuwd naar de mogelijke uitslag en consequenties voor de regio.
Barzani :') Die man zegt al jaren dat KRG onafhankelijk gaat worden. Hij heeft gewoon Bagdad money nodig.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:01:22 #138
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_164818200
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Barzani :') Die man zegt al jaren dat KRG onafhankelijk gaat worden. Hij heeft gewoon Bagdad money nodig.
Hij is eerder een puppet van de Turken.
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.
pi_164818260
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 17:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Barzani :') Die man zegt al jaren dat KRG onafhankelijk gaat worden. Hij heeft gewoon Bagdad money nodig.
Hij moet eigenlijk opstappen omdat zijn termijn voorbij is, maar gaat maar niet weg. Hij is even erg als alle andere leiders in het MO.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_164818261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:01 schreef Domingesto het volgende:

[..]

Het is eerder een puppet van de Turken.
Nou van de Turken krijgt hij niet betaalt hoor :P Hij is financieel afhankelijk van Bagdad., hij kan ook geen geld lenen aangezien hij geen land heeft. Alles gaat via Bagdad, KRG kan ook niet handelen op de internationale markten en paar jaar geleden heeft een Engelse rechtbank besloten dat alle olie die uit de KRG komt en niet onder Irak wordt verkocht illegaal is, daardoor liep de KRG miljarden mis.
pi_164818277
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:04 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Hij moet eigenlijk opstappen omdat zijn termijn voorbij is, maar gaat maar niet weg. Hij is even erg als alle andere leiders in het MO.
opstappen? why? in het MO hebben leiders toch geen houdbaarheidsdatum? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164818304
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou van de Turken krijgt hij niet betaalt hoor :P Hij is financieel afhankelijk van Bagdad., hij kan ook geen geld lenen aangezien hij geen land heeft. Alles gaat via Bagdad, KRG kan ook niet handelen op de internationale markten en paar jaar geleden heeft een Engelse rechtbank besloten dat alle olie die uit de KRG komt en niet onder Irak wordt verkocht illegaal is, daardoor liep de KRG miljarden mis.
KRG heeft laatst nog een lening van 200 miljoen $ van Turkije gekregen. Ze steunen veel op Turkije voor inkomsten.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:06:54 #143
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_164818319
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou van de Turken krijgt hij niet betaalt hoor :P Hij is financieel afhankelijk van Bagdad., hij kan ook geen geld lenen aangezien hij geen land heeft. Alles gaat via Bagdad, KRG kan ook niet handelen op de internationale markten en paar jaar geleden heeft een Engelse rechtbank besloten dat alle olie die uit de KRG komt en niet onder Irak wordt verkocht illegaal is, daardoor liep de KRG miljarden mis.

De economie van het KRG ligt idd al een tijdje ook op zijn gat. Dit referendum ook wel te verklaren; Barzani wil zijn macht behouden en paait het volk ermee.
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.
pi_164818322
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

KRG heeft laatst nog een lening van 200 miljoen $ van Turkije gekregen. Ze steunen veel op Turkije voor inkomsten.
Tja tis dan zwart. Maar internationaal gaat KRG er hard onderuit als de onafhankelijk worden.
pi_164818323
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou van de Turken krijgt hij niet betaalt hoor :P Hij is financieel afhankelijk van Bagdad., hij kan ook geen geld lenen aangezien hij geen land heeft. Alles gaat via Bagdad, KRG kan ook niet handelen op de internationale markten en paar jaar geleden heeft een Engelse rechtbank besloten dat alle olie die uit de KRG komt en niet onder Irak wordt verkocht illegaal is, daardoor liep de KRG miljarden mis.
Uit WikiLeaks kwam uit dat hij om de zoveel tijd 200miljoen van ankara krijgt. Dus zo arm is Barzani niet hoor.
https://wikileaks.org/akp-emails/emailid/1038
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_164818341
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:07 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Uit WikiLeaks kwam uit dat hij om de zoveel tijd 200miljoen van ankara krijgt. Dus zo arm is Barzani niet hoor.
https://wikileaks.org/akp-emails/emailid/1038
Die lening was geen geheim, is gewoon in het nieuws geweest. Het is meer de onwetendheid van mensen die dit als geheim willen brengen.
pi_164818347
waar zijn al die isis lui heen dan? :P

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_164818357
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:07 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Uit WikiLeaks kwam uit dat hij om de zoveel tijd 200miljoen van ankara krijgt. Dus zo arm is Barzani niet hoor.
https://wikileaks.org/akp-emails/emailid/1038
Ik beweer ook niet dat hij arm is alleen hij is afhankelijk van Bagdad, die 200 miljoen is peanuts vergeleken wat ze per jaar krijgen vanuit Bagdad ( afgelopen jaar werd KRG volgens mij niet betaald ) maar alsnog.
pi_164818382
quote:
99s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:08 schreef Slayage het volgende:
waar zijn al die isis lui heen dan? :P

Huh, dat is snel gegaan.

Map die nog niet bijgewerkt is:
pi_164818394
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:08 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat hij arm is alleen hij is afhankelijk van Bagdad, die 200 miljoen is peanuts vergeleken wat ze per jaar krijgen vanuit Bagdad ( afgelopen jaar werd KRG volgens mij niet betaald ) maar alsnog.
Volgens mij zou het veel beter zijn om KRG failliet te laten gaan en dan gewoon de centrale overheid de terringbende over laten nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')