abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 september 2016 @ 04:41:33 #176
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_165217433
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 02:13 schreef sirdanilot het volgende:
Ofwel e hebt een (peperduur) business class ticket gekocht, of wel je bent een frequent flyer met status (= heel veel omzet voor de vliegtuigmaatschappij). In beide gevallen ben je iemand die geld op levert en daarom dus in de lounge mag, dus dan vind ik het ook wel terecht om daar van te profiteren.
Nog meer onzin..... Een Business Class ticket hoeft niet peperduur te zijn. En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status. En met een overstap op CDG kun je dat al in 10 trips bereiken. Al gaat dat laatste niet zo vaak meer op omdat die de laatste jaren stevig duurder geworden zijn.

Daarnaast snap ik niet wat iemand overrated kan vinden aan een Lounge. KLM Crown lounges zijn inderdaad niet van het nivo van b.v. een Emirate lounge in Dubai of in Hong Kong of de AF lounge op CDG maar ze bieden wel een absoluut rustpunt in een soms overbevolkte terminal. Zelf maak ik er, gezien mijn gelukkig nog slechts Silver status, uitsluitend gebruik van bij een intercontinentale vlucht, en dan zijn die 5000 punten wel besteed.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_165217703
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 18:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik heb bij de security op Barcelona nog nooit meegemaakt dat ze vroegen om mijn laptop aan te zetten. Ooit in Nürnberg wel, EINSCHALTEN!,.... en ik kon nog net het Jawohl Herr Oberbahnsturmfuhrer inslikken.
pi_165217756
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 18:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik heb bij de security op Barcelona nog nooit meegemaakt dat ze vroegen om mijn laptop aan te zetten. Ooit in Nürnberg wel, EINSCHALTEN!,.... en ik kon nog net het Jawohl Herr Oberbahnsturmfuhrer inslikken.
Sturmbahn
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_165217762
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ze scannen de boarding cards, dus dat gaat niet lukken.
Ja, alles is gratis. Champagne is meestal een of andere soort mousserende wijn, geen echte Champagne. En zo spannend is het allemaal niet.
Champagne is ook alleen maar de streeknaam van een mousserende wijn...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_165217778
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 00:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit, van die mensen die niet van slapen houden. Ik slaap gemakkelijk 5 uur op een vlucht van 12 uur zo niet meer. Ik vind slapen het heerlijkste wat er is *O* *O*

Drink je wel genoeg alcohol voor en tijdens de vlucht?
Als ik wil slapen moet het gewoon heel donker en heel stil zijn, anders lukt het me niet. Had ik vroeger ook in hostels en op festivals als Lowlands enzo. Daarom ben ik ook nooit gaan backpacken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 10 september 2016 @ 11:57:44 #181
414785 sirdanilot
pi_165220521
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 04:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nog meer onzin..... Een Business Class ticket hoeft niet peperduur te zijn. En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status. En met een overstap op CDG kun je dat al in 10 trips bereiken. Al gaat dat laatste niet zo vaak meer op omdat die de laatste jaren stevig duurder geworden zijn.
Tsja als je gewend bent om business te vliegen is het niet duur nee. Ik ben zelf een student en voor mij zijn ook de goedkoopste businessclass tickets onbetaalbaar. Ik vind 99 euro voor binnen europa al aan de stevige prijs, ik vlieg het liefst voor niet meer dan 5 tientjes heen en weer met ryan of wizz air. Ik zou 100 of meer alleen betalen als het echt niet anders kan en ik móet of wíl absoluut ergens heen op een bepaalde tijd. Mijn vakanties worden dan ook logischerwijs bepaald door waar ik goedkoop heen kan vliegen ipv waar ik heen wil.

quote:
Daarnaast snap ik niet wat iemand overrated kan vinden aan een Lounge. KLM Crown lounges zijn inderdaad niet van het nivo van b.v. een Emirate lounge in Dubai of in Hong Kong of de AF lounge op CDG maar ze bieden wel een absoluut rustpunt in een soms overbevolkte terminal. Zelf maak ik er, gezien mijn gelukkig nog slechts Silver status, uitsluitend gebruik van bij een intercontinentale vlucht, en dan zijn die 5000 punten wel besteed.
Ik heb omdat ik ooit naar brazilie ging nog 6000 one world puntne (staan nu geparkeerd bij british airways), denk je dat ik daarmee een lounge binnen kom? En welke zou dan de beste koop zijn denk je?

Want die 6000 is toch te weinig om verder iets mee te doen. In theorie kun je er een award ticket voor london mee krijgen, maar in de praktijk niet en moet je daarbovenop zo veel belasting betalen dat je net zo goed met easyjet of ryanair kunt gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165231021
Wat een bagger is barcelona airport trouwens, man man. Een uur over de bagage afgifte balie en security check op zaterdagmorgen.

Anyway, lounge acces lijkt mij ook voor de ruimte. Gewoon een plek om te kunnen zitten en koffie te drinken. Ik kon laatst uren op de grond zitten in een hoek van cdg t1 voor de plee. Dan is dat rustige hokje van sas toch heeeeel aantrekkelijk.
  zaterdag 10 september 2016 @ 22:56:13 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_165235232
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 07:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Champagne is ook alleen maar de streeknaam van een mousserende wijn...
Het is wel wijn die teert op zijn naam, je kunt in de Pfalz perlwein kopen die beter is maar een vijfde kost. Daarentegen, in de lounges waar champagne geschonken wordt is het ook vaak kwaliteit.

Ik ben echt niet de treurige loungebezoekers die aan het buffet zich zorgen lijkt te maken over zijn imago als iemand anders scheef kijkt hoeveel koekjes hij op zijn bordje schept met zijn klemtangetje. Als ik echter op Heathrow ben ga ik altijd kijken welke champagne en wijnen ze open hebben in de 1st class lounge en het is uiterst zelden dat ik daar teleurgesteld ben.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 11 september 2016 @ 12:26:44 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165243488
Lounges hebben vooral een functie als er een douchegelegenheid is, dan heeft zo'n lounge echt een meerwaarde.
Eten vind ik over het algemeen wat tegenvallen, al is het wel fijn dat je nu niet meer genoodzaakt bent een flesje cola of water van meer dan ¤ 3 te kopen wat op sommige luchthavens wordt gerekend.

Miles besteden voor loungetoegang zou ik weer niet doen, je kan juist met gespaarde miles ook enkele reis tickets kopen en dat heeft voor mij bijzonder veel zin.
Maar goed, dat ligt er natuurlijk net weer aan of je die miles op die manier wilt besteden, 'gratis' vluchten zijn helemaal niet zo gratis, met luchthavenbelasting en de belachelijke kerosinetoeslag is op veel trajecten een budgetairliner inderdaad goedkoper, maar er zijn trajecten waar die mogelijkheid er niet is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2016 04:41 schreef buzz1291 het volgende:
En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status.
Zijn het geen 15 retourtjes a raison van 99 euro? Het zijn 40.000 level miles, maar volgens mij 30 KLM of KLM partnervluchten. Of 8x vertrekken met overstap in Amsterdam van Brussel of Dusseldorf. Met Air France hebben ze soms 'mini' fares met tarieven die eigenlijk helemaal niet zo mini zijn, maar dus geen kwalificerende vluchten zijn...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 11 september 2016 @ 13:50:28 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_165245457
Lounge is prima met lange overstaptijden, maar op Schiphol probeer ik toch vaak wat later aan te komen, via de voetbrug naar binnen en direct naar de gate te gaan. Dan sla ik de lounge dus over

En idd met 15 retourtjes a 99 eur naar een Europese stad ben je al Gold en heb je lounge-toegang
pi_165245776
quote:
6s.gif Op zondag 11 september 2016 12:26 schreef ozzietukker het volgende:
Lounges hebben vooral een functie als er een douchegelegenheid is, dan heeft zo'n lounge echt een meerwaarde.
Eten vind ik over het algemeen wat tegenvallen, al is het wel fijn dat je nu niet meer genoodzaakt bent een flesje cola of water van meer dan ¤ 3 te kopen wat op sommige luchthavens wordt gerekend.

Miles besteden voor loungetoegang zou ik weer niet doen, je kan juist met gespaarde miles ook enkele reis tickets kopen en dat heeft voor mij bijzonder veel zin.
Maar goed, dat ligt er natuurlijk net weer aan of je die miles op die manier wilt besteden, 'gratis' vluchten zijn helemaal niet zo gratis, met luchthavenbelasting en de belachelijke kerosinetoeslag is op veel trajecten een budgetairliner inderdaad goedkoper, maar er zijn trajecten waar die mogelijkheid er niet is.

[..]

Zijn het geen 15 retourtjes a raison van 99 euro? Het zijn 40.000 level miles, maar volgens mij 30 KLM of KLM partnervluchten. Of 8x vertrekken met overstap in Amsterdam van Brussel of Dusseldorf. Met Air France hebben ze soms 'mini' fares met tarieven die eigenlijk helemaal niet zo mini zijn, maar dus geen kwalificerende vluchten zijn...
klm is 30 kwalificerend inderdaad, dus 15 retour, of 8x vanaf niet amsterdam.

Nee dan aegean, ik ben nu met ams - kreta - cdg - athene - oslo en dan met sas weer naar amsterdam al halverwege zilver voor 90¤
  User die het meest klaagt 2022 zondag 11 september 2016 @ 15:39:34 #187
414785 sirdanilot
pi_165247622
Ik kom meestal niet aan meer dan 6 retourtjes in een jaar.

Eens kijken wat was het dit jaar? 1 retourtje brazilie (6 legs) 1 retourtje roemenie (2 legs) en 1 retourtje macedonie (2 legs). Wilde eigenlijk nog naar budapest maar is er niet meer van gekomen.

Dus nee 15 retourtjes lijkt me best wel heel veel, en zeker bij 1 maatschappij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 11 september 2016 @ 16:22:49 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165248325
quote:
10s.gif Op zondag 11 september 2016 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

klm is 30 kwalificerend inderdaad, dus 15 retour, of 8x vanaf niet amsterdam.

Nee dan aegean, ik ben nu met ams - kreta - cdg - athene - oslo en dan met sas weer naar amsterdam al halverwege zilver voor 90¤
Met een maatschappij welke je altijd met overstap moet vliegen is het makkelijker om een status te halen.
Aegean is op dit moment inderdaad heel vrijgevig met miles, niet alleen hebben ze relatief lage tarieven, met die tarieven krijg je ook nog eens veel miles bijgeschreven.

Dit laatste gaan ze niet volhouden, Turkish Airlines gaf status ook zowat weg, met als gevolg dat de lounges overvol raakten, men heeft het aantal miles wat je verdiend op reguliere vluchten in laagste boekingsklassen minimaal gemaakt. Er moet wel enige 'investering' van de passagier zijn om de status te behalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165248338
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
pi_165248360
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Als of het ook maar iets uit maakt voor een vliegtuig als je mobiel aan staat.
Snap die hele regel nooit zo.
Do what you love, love what you do!
pi_165248404
Tegenwoordig heb je toch ook wifi in vliegtuigen. Dus Bluetooth moet dan ook wel kunnen denk ik?

Laatst nog naast een vrouw gezeten die haar telefoon ook niet op vliegtuigmodus had staan
pi_165251534
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Regelmatig gedaan met bijvoorbeeld Ryanair - om zo met ze tweeen een film te kijken op de laptop. 1x uitgang via headphones op de laptop, 1x bluetooth headphones. Geen problemen of vragen over gehad.
pi_165251685
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 16:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Tegenwoordig heb je toch ook wifi in vliegtuigen. Dus Bluetooth moet dan ook wel kunnen denk ik?

Laatst nog naast een vrouw gezeten die haar telefoon ook niet op vliegtuigmodus had staan
Laatst nog in een vliegtuig gezeten dat echt niet vertrok zolang de mevrouw naast me haar telefoon niet op vliegstand had staan of uit had gezet.
Tap tap tap
pi_165252371
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 16:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Met een maatschappij welke je altijd met overstap moet vliegen is het makkelijker om een status te halen.
Aegean is op dit moment inderdaad heel vrijgevig met miles, niet alleen hebben ze relatief lage tarieven, met die tarieven krijg je ook nog eens veel miles bijgeschreven.

Dit laatste gaan ze niet volhouden, Turkish Airlines gaf status ook zowat weg, met als gevolg dat de lounges overvol raakten, men heeft het aantal miles wat je verdiend op reguliere vluchten in laagste boekingsklassen minimaal gemaakt. Er moet wel enige 'investering' van de passagier zijn om de status te behalen.
naja aegean was hiervoor helemaal debiel. 6k naar zilver en dan nog 13k naar goud.

Het voordeel wat ze hebben ten opzichten voor turkish is dat ze natuurlijk geen zinnige overstaps bieden voor veel mensen. Tickets zijn niet heel goedkoop imo. Ams - athene begint ook pas bij 77¤. Ze zijn alleen goedkoop als je dus ams - kreta - cdg boekt voor 18¤ bij de Australische variant van tripsta. Maar goed, die paar zotten zullen ze wel kunnen hebben.
pi_165252386
En op dat ticket van 18¤ kreeg ik dus 2000 milles :D
pi_165252421
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 15:39 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kom meestal niet aan meer dan 6 retourtjes in een jaar.

Eens kijken wat was het dit jaar? 1 retourtje brazilie (6 legs) 1 retourtje roemenie (2 legs) en 1 retourtje macedonie (2 legs). Wilde eigenlijk nog naar budapest maar is er niet meer van gekomen.

Dus nee 15 retourtjes lijkt me best wel heel veel, en zeker bij 1 maatschappij.
man, ik heb al 8 legs aan vluchten dublin dit jaar.

Ik had wel meer van jou verwacht tbh. Je leek me iemand die wekelijks in het vliegtuig zat.
pi_165252502
Afgelopen mei in Madrid ook 3 kwartier vertraging naar JFK omdat er iemand zijn mobiel aanhad staan zonder vliegtuigmodus. Bepaald systeem wilde niet starten door signaalstoring, toen het ding eindelijk boven water was waren we binnen 10 minuten de lucht in.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 11 september 2016 @ 19:03:14 #198
414785 sirdanilot
pi_165252505
quote:
10s.gif Op zondag 11 september 2016 18:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

man, ik heb al 8 legs aan vluchten dublin dit jaar.

Ik had wel meer van jou verwacht tbh. Je leek me iemand die wekelijks in het vliegtuig zat.
Ik vind het wel heel leuk om te reizen, maar het ontbreekt me veelal aan tijd en geld om heel erg vaak eropuit te gaan. En ik reis ook echt alleen maar voor mijn plezier (en af en toe familiebezoek of voor studie maar dat is niet vaak). Ik zou het erg leuk vinden om een baan te hebben waarbij je ook af en toe mag reizen.

Na mijn studie hoop ik wat meer te kunnen reizen, er zijn nog zo veel plekken waar ik heen wil.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 11 september 2016 @ 19:33:54 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165253291
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2016 18:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

naja aegean was hiervoor helemaal debiel. 6k naar zilver en dan nog 13k naar goud.

Het voordeel wat ze hebben ten opzichten voor turkish is dat ze natuurlijk geen zinnige overstaps bieden voor veel mensen. Tickets zijn niet heel goedkoop imo. Ams - athene begint ook pas bij 77¤. Ze zijn alleen goedkoop als je dus ams - kreta - cdg boekt voor 18¤ bij de Australische variant van tripsta. Maar goed, die paar zotten zullen ze wel kunnen hebben.
Rechtstreekse vluchten met Aegean naar Athene zijn niet heel goedkoop, de kracht zit hem inderdaad in vinden naar vervolg bestemmingen met low yields, bijvoorbeeld Istanbul, dan kan je goede prijzen vinden, of de 'foutjes' van een 18 euro retour via een open jaw.
Turkish Airlines wil nog wel eens van slag raken als je na Istanbul een domestic bestemming kiest, die je dan aanvliegt via Ankara, die binnenlandse vluchten worden dan als maximale domestic miles berekend. Maar is wel weer een extra overstap, daar moet je ook maar weer zin in hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165257534
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 22:09 schreef opperkleurder het volgende:
2 uur overstap op Atlanta (Amsterdam-Atlanta-Santiago). Kun je dat er op wagen of is het niet verstandig? Is beide Delta maar het eerste stuk uitgevoerd door KLM.
2 uur zou voldoende moeten zijn. Immigratie + koffer op halen (als immigratie langzaam is staat je koffer er al)+ customs + koffer weer op de band gooien + security screening en dan naar de volgende gate (evt met treintje).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')