Nog meer onzin..... Een Business Class ticket hoeft niet peperduur te zijn. En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status. En met een overstap op CDG kun je dat al in 10 trips bereiken. Al gaat dat laatste niet zo vaak meer op omdat die de laatste jaren stevig duurder geworden zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2016 02:13 schreef sirdanilot het volgende:
Ofwel e hebt een (peperduur) business class ticket gekocht, of wel je bent een frequent flyer met status (= heel veel omzet voor de vliegtuigmaatschappij). In beide gevallen ben je iemand die geld op levert en daarom dus in de lounge mag, dus dan vind ik het ook wel terecht om daar van te profiteren.
quote:Op vrijdag 9 september 2016 18:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb bij de security op Barcelona nog nooit meegemaakt dat ze vroegen om mijn laptop aan te zetten. Ooit in Nürnberg wel, EINSCHALTEN!,.... en ik kon nog net het Jawohl Herr Oberbahnsturmfuhrer inslikken.
Sturmbahnquote:Op vrijdag 9 september 2016 18:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb bij de security op Barcelona nog nooit meegemaakt dat ze vroegen om mijn laptop aan te zetten. Ooit in Nürnberg wel, EINSCHALTEN!,.... en ik kon nog net het Jawohl Herr Oberbahnsturmfuhrer inslikken.
Champagne is ook alleen maar de streeknaam van een mousserende wijn...quote:Op vrijdag 9 september 2016 14:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ze scannen de boarding cards, dus dat gaat niet lukken.
Ja, alles is gratis. Champagne is meestal een of andere soort mousserende wijn, geen echte Champagne. En zo spannend is het allemaal niet.
Als ik wil slapen moet het gewoon heel donker en heel stil zijn, anders lukt het me niet. Had ik vroeger ook in hostels en op festivals als Lowlands enzo. Daarom ben ik ook nooit gaan backpacken.quote:Op woensdag 7 september 2016 00:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit, van die mensen die niet van slapen houden. Ik slaap gemakkelijk 5 uur op een vlucht van 12 uur zo niet meer. Ik vind slapen het heerlijkste wat er is
Drink je wel genoeg alcohol voor en tijdens de vlucht?
Tsja als je gewend bent om business te vliegen is het niet duur nee. Ik ben zelf een student en voor mij zijn ook de goedkoopste businessclass tickets onbetaalbaar. Ik vind 99 euro voor binnen europa al aan de stevige prijs, ik vlieg het liefst voor niet meer dan 5 tientjes heen en weer met ryan of wizz air. Ik zou 100 of meer alleen betalen als het echt niet anders kan en ik móet of wíl absoluut ergens heen op een bepaalde tijd. Mijn vakanties worden dan ook logischerwijs bepaald door waar ik goedkoop heen kan vliegen ipv waar ik heen wil.quote:Op zaterdag 10 september 2016 04:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nog meer onzin..... Een Business Class ticket hoeft niet peperduur te zijn. En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status. En met een overstap op CDG kun je dat al in 10 trips bereiken. Al gaat dat laatste niet zo vaak meer op omdat die de laatste jaren stevig duurder geworden zijn.
Ik heb omdat ik ooit naar brazilie ging nog 6000 one world puntne (staan nu geparkeerd bij british airways), denk je dat ik daarmee een lounge binnen kom? En welke zou dan de beste koop zijn denk je?quote:Daarnaast snap ik niet wat iemand overrated kan vinden aan een Lounge. KLM Crown lounges zijn inderdaad niet van het nivo van b.v. een Emirate lounge in Dubai of in Hong Kong of de AF lounge op CDG maar ze bieden wel een absoluut rustpunt in een soms overbevolkte terminal. Zelf maak ik er, gezien mijn gelukkig nog slechts Silver status, uitsluitend gebruik van bij een intercontinentale vlucht, en dan zijn die 5000 punten wel besteed.
Het is wel wijn die teert op zijn naam, je kunt in de Pfalz perlwein kopen die beter is maar een vijfde kost. Daarentegen, in de lounges waar champagne geschonken wordt is het ook vaak kwaliteit.quote:Op zaterdag 10 september 2016 07:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Champagne is ook alleen maar de streeknaam van een mousserende wijn...
Zijn het geen 15 retourtjes a raison van 99 euro? Het zijn 40.000 level miles, maar volgens mij 30 KLM of KLM partnervluchten. Of 8x vertrekken met overstap in Amsterdam van Brussel of Dusseldorf. Met Air France hebben ze soms 'mini' fares met tarieven die eigenlijk helemaal niet zo mini zijn, maar dus geen kwalificerende vluchten zijn...quote:Op zaterdag 10 september 2016 04:41 schreef buzz1291 het volgende:
En status betekent niet dat ze veel aan je verdienen want wanneer jij in één jaar 20 retourtjes a raison van 99 euro reist met KLM binnen Europa heb je ook die status.
klm is 30 kwalificerend inderdaad, dus 15 retour, of 8x vanaf niet amsterdam.quote:Op zondag 11 september 2016 12:26 schreef ozzietukker het volgende:
Lounges hebben vooral een functie als er een douchegelegenheid is, dan heeft zo'n lounge echt een meerwaarde.
Eten vind ik over het algemeen wat tegenvallen, al is het wel fijn dat je nu niet meer genoodzaakt bent een flesje cola of water van meer dan ¤ 3 te kopen wat op sommige luchthavens wordt gerekend.
Miles besteden voor loungetoegang zou ik weer niet doen, je kan juist met gespaarde miles ook enkele reis tickets kopen en dat heeft voor mij bijzonder veel zin.
Maar goed, dat ligt er natuurlijk net weer aan of je die miles op die manier wilt besteden, 'gratis' vluchten zijn helemaal niet zo gratis, met luchthavenbelasting en de belachelijke kerosinetoeslag is op veel trajecten een budgetairliner inderdaad goedkoper, maar er zijn trajecten waar die mogelijkheid er niet is.
[..]
Zijn het geen 15 retourtjes a raison van 99 euro? Het zijn 40.000 level miles, maar volgens mij 30 KLM of KLM partnervluchten. Of 8x vertrekken met overstap in Amsterdam van Brussel of Dusseldorf. Met Air France hebben ze soms 'mini' fares met tarieven die eigenlijk helemaal niet zo mini zijn, maar dus geen kwalificerende vluchten zijn...
Met een maatschappij welke je altijd met overstap moet vliegen is het makkelijker om een status te halen.quote:Op zondag 11 september 2016 14:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
klm is 30 kwalificerend inderdaad, dus 15 retour, of 8x vanaf niet amsterdam.
Nee dan aegean, ik ben nu met ams - kreta - cdg - athene - oslo en dan met sas weer naar amsterdam al halverwege zilver voor 90¤
Als of het ook maar iets uit maakt voor een vliegtuig als je mobiel aan staat.quote:Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Regelmatig gedaan met bijvoorbeeld Ryanair - om zo met ze tweeen een film te kijken op de laptop. 1x uitgang via headphones op de laptop, 1x bluetooth headphones. Geen problemen of vragen over gehad.quote:Op zondag 11 september 2016 16:23 schreef Operc het volgende:
Wat ik me afvroeg nu Apple z'n iPhone 7 zonder mini-jack uitbrengt: mag je in een vliegtuig Bluetooth gebruiken?
Laatst nog in een vliegtuig gezeten dat echt niet vertrok zolang de mevrouw naast me haar telefoon niet op vliegstand had staan of uit had gezet.quote:Op zondag 11 september 2016 16:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Tegenwoordig heb je toch ook wifi in vliegtuigen. Dus Bluetooth moet dan ook wel kunnen denk ik?
Laatst nog naast een vrouw gezeten die haar telefoon ook niet op vliegtuigmodus had staan
naja aegean was hiervoor helemaal debiel. 6k naar zilver en dan nog 13k naar goud.quote:Op zondag 11 september 2016 16:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met een maatschappij welke je altijd met overstap moet vliegen is het makkelijker om een status te halen.
Aegean is op dit moment inderdaad heel vrijgevig met miles, niet alleen hebben ze relatief lage tarieven, met die tarieven krijg je ook nog eens veel miles bijgeschreven.
Dit laatste gaan ze niet volhouden, Turkish Airlines gaf status ook zowat weg, met als gevolg dat de lounges overvol raakten, men heeft het aantal miles wat je verdiend op reguliere vluchten in laagste boekingsklassen minimaal gemaakt. Er moet wel enige 'investering' van de passagier zijn om de status te behalen.
man, ik heb al 8 legs aan vluchten dublin dit jaar.quote:Op zondag 11 september 2016 15:39 schreef sirdanilot het volgende:
Ik kom meestal niet aan meer dan 6 retourtjes in een jaar.
Eens kijken wat was het dit jaar? 1 retourtje brazilie (6 legs) 1 retourtje roemenie (2 legs) en 1 retourtje macedonie (2 legs). Wilde eigenlijk nog naar budapest maar is er niet meer van gekomen.
Dus nee 15 retourtjes lijkt me best wel heel veel, en zeker bij 1 maatschappij.
Ik vind het wel heel leuk om te reizen, maar het ontbreekt me veelal aan tijd en geld om heel erg vaak eropuit te gaan. En ik reis ook echt alleen maar voor mijn plezier (en af en toe familiebezoek of voor studie maar dat is niet vaak). Ik zou het erg leuk vinden om een baan te hebben waarbij je ook af en toe mag reizen.quote:Op zondag 11 september 2016 18:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
man, ik heb al 8 legs aan vluchten dublin dit jaar.
Ik had wel meer van jou verwacht tbh. Je leek me iemand die wekelijks in het vliegtuig zat.
Rechtstreekse vluchten met Aegean naar Athene zijn niet heel goedkoop, de kracht zit hem inderdaad in vinden naar vervolg bestemmingen met low yields, bijvoorbeeld Istanbul, dan kan je goede prijzen vinden, of de 'foutjes' van een 18 euro retour via een open jaw.quote:Op zondag 11 september 2016 18:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
naja aegean was hiervoor helemaal debiel. 6k naar zilver en dan nog 13k naar goud.
Het voordeel wat ze hebben ten opzichten voor turkish is dat ze natuurlijk geen zinnige overstaps bieden voor veel mensen. Tickets zijn niet heel goedkoop imo. Ams - athene begint ook pas bij 77¤. Ze zijn alleen goedkoop als je dus ams - kreta - cdg boekt voor 18¤ bij de Australische variant van tripsta. Maar goed, die paar zotten zullen ze wel kunnen hebben.
2 uur zou voldoende moeten zijn. Immigratie + koffer op halen (als immigratie langzaam is staat je koffer er al)+ customs + koffer weer op de band gooien + security screening en dan naar de volgende gate (evt met treintje).quote:Op woensdag 7 september 2016 22:09 schreef opperkleurder het volgende:
2 uur overstap op Atlanta (Amsterdam-Atlanta-Santiago). Kun je dat er op wagen of is het niet verstandig? Is beide Delta maar het eerste stuk uitgevoerd door KLM.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |