abonnement Unibet Coolblue
pi_164812285


quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W. Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
IKEA services
Of je nu financiering nodig hebt of hulp bij het monteren: IKEA biedt je een volledig pakket aan services. Zo kan je je aankopen laten verzamelen en thuis bezorgen, of kan je je meubels ook laten monteren. En met de IKEA Betaalservice kan je je aankopen op een later tijdstip of in termijnen betalen.

Verzamel- & transportservice * Transportservice * Aanhangwagenverhuur * Meubelmontageservice


Keukenmontageservice * Betaalservice * Matras retour- & recycleservice * Terugbrengen & ruilen


Garantie * Voor kinderen

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de klantenservice.

quote:
Openingstijden
Maandag tot en met zaterdag: van 10 - 21 uur.
(IKEA Barendrecht is op zaterdag geopend van 9 tot 21 uur)

Elke zondag open:
Amersfoort: 11-18 uur
Amsterdam: 10-18 uur
Barendrecht: 12-18 uur
Breda: 10-17 uur
Delft: 10-18 uur
Duiven: 11-18 uur
Eindhoven: 11-18 uur
Groningen: 12-18 uur
Haarlem: 12-18 uur
Heerlen: 11-18 uur
Hengelo: 10-18 uur
Utrecht: 10-18 uur

Zondagsopeningen voor IKEA Zwolle: klik hier

Tijdens de feestdagen gelden er andere openingstijden, deze kunnen per vestiging verschillen.
quote:

Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!
pi_164819766
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Waar zie jij die kunstleer dan? :?

[..]

Of bedoel je die gecoate stof? Dat de zwarte stof die aan de achterkant van de kussens en op dat gedeelte van de rugleuning zit. Waar hier de klitteband strook zit:
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ikea noemt het zelf kunstleer.... sterker nog; de enige leren bank die ze nog hebben is de Stockhom, want dat is de enige bank die je nog ziet bij 3-zits leer.
Verder zijn er geen varianten meer van volledig leer.

http://www.ikea.com/nl/nl(...)s/living_room/10662/
Ik heb ergens gelezen dat alleen de zit-/rugvlakken en bovenkant van de leuningen van leder is.
pi_164820257
maar waar lezen jullie dan dat het kunstleer betreft? behalve dan de categorieën waar ikea mee aan het rotzooien is(ik kan daardoor sommige dingen op de site niet meer vinden zonder zoekfunctie)
ik zie bij de productomschrijving toch echt runderleer staan. daarnaast de genoemde gecoate stof maar verder geen kunstleer of andere stoffen.
pi_164820385
Het staat er niet duidelijk: Gecoate stof: 75% polyester, 25% katoen, 100% polyurethaan

Ze zijn hier vorig jaar flink voor op de vingers getikt omdat ze dit onderscheid niet lieten zien.
pi_164820862
maar die gecoate stof is in het vorige topic al ter sprake gekomen en daarbij is ook uitgelegd waar deze zit.
pi_164821424
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:52 schreef Elleska het volgende:
maar die gecoate stof is in het vorige topic al ter sprake gekomen en daarbij is ook uitgelegd waar deze zit.
Het zou best kunnen zijn dat ze met gecoate stof die kunstleer bedoelen hoor. Ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen, maar het frappante is dat die zwarte stof nergens vermeld staat.

Edit: bij de TIMSFORS staat deze tekst:
quote:
- De oppervlakken aan de buitenkant zijn bedekt met een slijtvaste, gecoate stof met hetzelfde gevoel en dezelfde uitstraling als leer.
Wat dus betekent dat die gecoate stof inderdaad het kunstleer is. Vroeger stond er letterlijk: kunstleer...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_164874131
Waarschijnlijk al 433x gevraagd, maar wat zijn écht onmisbare basic-producten van de IKEA, zoals een koekenpan van 3 en kookpan van 5 euro,bestek voor een tientje, mokken voor 40 cent e.d.? Dingen die een goede prijs/kwaliteit hebben. Had ooit zo'n groene appelsnijder gekocht en die werkt nog steeds, lekker duurzaam dus! Natuurlijk is er altijd beter voor meer, maar gewoon van die dingen die je eigenlijk niet kan missen als je de IKEA uitloopt.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:28:34 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164875307
Die goedkoopste pannen zou ik juist links laten liggen, het is niet voor 2 weken gebruik op de camping toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164875576
De knoflookpers van Ikea is verreweg de beste die ik ooit heb gehad.
pi_164876711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:37 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Waarschijnlijk al 433x gevraagd, maar wat zijn écht onmisbare basic-producten van de IKEA, zoals een koekenpan van 3 en kookpan van 5 euro,bestek voor een tientje, mokken voor 40 cent e.d.? Dingen die een goede prijs/kwaliteit hebben. Had ooit zo'n groene appelsnijder gekocht en die werkt nog steeds, lekker duurzaam dus! Natuurlijk is er altijd beter voor meer, maar gewoon van die dingen die je eigenlijk niet kan missen als je de IKEA uitloopt.
Ik heb zowat alles van deze pagina (behalve de kruidenmolen en de rasp. Ik heb zo'n mandolinesnijder van Börner in de plaats;duur maar die van mijn ouders is na 24 jaar bijna dagelijks gebruik nog altijd scherp.) http://www.ikea.com/be/nl(...)ooking/series/20232/
Het ik vind de siliconenranden eraan zeer praktisch omdat je dan niet tijdens het koken ergens snel in een bakpan wil gaan roeren en dan beseft dat je met je metalen roerspatel op je antiaanbaklaag zit te krabben. Klinkt stom, maar als je druk bent, gebeurt dat sneller dan je denkt.

Qua pannen zou ik kijken naar die waar een garantie op zit, zoals die van de 365+serie. Er is een reden waarom die pannen 15 jaar garantie hebben en die van 9 euro niet... reken uit, zelfs als je vijf jaar doet met zo'n goedkope pan, kom je duurder uit als met een iets duurdere. Heb er zelf ook een paar van en die zijn na 7 jaar niet bepaald veel slechter dan de peperdure demeyere's die ik ook heb.

De dinera serviesserie vind ik zelf wel leuk, maar ik zou er dan ook wel meteen zes soepborden bij kopen, die kommetjes zijn heel leuk, maar soms heb je ineens een gerecht waar die ultraplatte grote borden niet bij werken en de kommetjes ook niet kunnen.

Een handige van een andere orde: kledingrollers en afwasborstels. Kosten echt niets en zo handig.
pi_164877119
De diepvriestaarten *O*
Tap tap tap
pi_164877401
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 20:28 schreef Leandra het volgende:
Die goedkoopste pannen zou ik juist links laten liggen, het is niet voor 2 weken gebruik op de camping toch?
Ik ben zelf altijd van eerst goedkoop proberen en als het niet (fijn) werkt kan het altijd nog duurder, dus die 365+ pannen. Bovendien zijn die ook een stuk groter qua inhoud en in mijn uppie heb ik daar nu nog niks aan. Maar ik zal ze eens in de praktijk gaan aanschouwen en voelen ;)
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:43:54 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164877682
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:35 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben zelf altijd van eerst goedkoop proberen en als het niet (fijn) werkt kan het altijd nog duurder, dus die 365+ pannen. Bovendien zijn die ook een stuk groter qua inhoud en in mijn uppie heb ik daar nu nog niks aan. Maar ik zal ze eens in de praktijk gaan aanschouwen en voelen ;)
Weet je, als je toch geen advies wilt aannemen, omdat je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, vraag het dan niet nog een keer als er en al een keer gezegd is dat je niet de goedkoopste pannen moet hebben maar de wat duurdere, en dat de goedkoopste dingen bij Ikea ook gewoon niet de kwaliteit zijn die je wilt.
Ikea heeft goed spul voor een uitstekende prijs, moet je niet de goedkoopste variant nemen, de goedkoopste variant is gewoon goedkope rommel, zeker als het prijsverschil erg groot is.

Tussen een bed van ¤ 850 en ¤ 1.000 zitten de verschillen m in de details en uiterlijke voorkeuren, tussen een bed van ¤ 200 en ¤ 850 zitten de verschillen in de kwaliteit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164879948
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:35 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben zelf altijd van eerst goedkoop proberen en als het niet (fijn) werkt kan het altijd nog duurder, dus die 365+ pannen. Bovendien zijn die ook een stuk groter qua inhoud en in mijn uppie heb ik daar nu nog niks aan. Maar ik zal ze eens in de praktijk gaan aanschouwen en voelen ;)
Die 365+ pannen hebben wel 15 jaar garantie. En duur zijn die eigenlijk ook niet, zeker niet als je ziet dat een set van die serie nog de helft goedkoper is dan een enkele pan van mijn demeyeres. Maar die hebben dan ook tussen de 25 en 30 jaar garantie (professioneel vs privégebruik). Met die goedkopere van ikea hebben vrienden van mij welgeteld een jaar gedaan. Als je elk jaar een nieuwe moet halen... Maar ja, als je nooit kookt en altijd gaat microwaven kan dat wel werken natuurlijk.

Wat die groottes betreft: denk er wel over na dat de steelpannetje van de 365 en de kleinste pan niet al te groot zijn. Die kleintjes zijn inderdaad leuk voor in je uppie, maar als je eens voor twee dagen of meer dan twee personen wil koken, zit je echt wel in de knoei.
pi_164880279
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet je, als je toch geen advies wilt aannemen, omdat je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, vraag het dan niet nog een keer als er en al een keer gezegd is dat je niet de goedkoopste pannen moet hebben maar de wat duurdere, en dat de goedkoopste dingen bij Ikea ook gewoon niet de kwaliteit zijn die je wilt.
Ikea heeft goed spul voor een uitstekende prijs, moet je niet de goedkoopste variant nemen, de goedkoopste variant is gewoon goedkope rommel, zeker als het prijsverschil erg groot is.

Tussen een bed van ¤ 850 en ¤ 1.000 zitten de verschillen m in de details en uiterlijke voorkeuren, tussen een bed van ¤ 200 en ¤ 850 zitten de verschillen in de kwaliteit.
Ik weet ook wel dat er verschil zit tussen prijs en kwaliteit. Het 'best geteste' matras is 229 euro en het goedkoopste matras 70 euro, 3x zo goedkoop dus, daar lever je comfort op in. Mijn ouders hebben een luxe matras en een bed met elektronische kastjes om alles in hoogte te verstellen... op die leeftijd misschien handig, voor mij nu niet nodig.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 23:04 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Die 365+ pannen hebben wel 15 jaar garantie. En duur zijn die eigenlijk ook niet, zeker niet als je ziet dat een set van die serie nog de helft goedkoper is dan een enkele pan van mijn demeyeres. Maar die hebben dan ook tussen de 25 en 30 jaar garantie (professioneel vs privégebruik). Met die goedkopere van ikea hebben vrienden van mij welgeteld een jaar gedaan. Als je elk jaar een nieuwe moet halen... Maar ja, als je nooit kookt en altijd gaat microwaven kan dat wel werken natuurlijk.

Wat die groottes betreft: denk er wel over na dat de steelpannetje van de 365 en de kleinste pan niet al te groot zijn. Die kleintjes zijn inderdaad leuk voor in je uppie, maar als je eens voor twee dagen of meer dan twee personen wil koken, zit je echt wel in de knoei.
Ja daarom. Wat moet ik mij trouwens van die garantie voorstellen? Een pan blijft echt niet zo mooi al die jaren, en zolang de handvatten niet afbreken... die drie pannen kosten samen een tientje, een 365+ set 65 euro, niet duur voor pannen, zeker niet als je af en toe voor 2 personen of meer kookt,

Maar het was dus een voorbeeld. Ik weet ook wel dat een bedframe van 40 euro vast niet zo stevig is als een bedframe van 500 euro, dus op sommige dingen ga ik niet bezuinigen en kan je beter één keer goed kopen.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:31:04 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164880819
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 23:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat er verschil zit tussen prijs en kwaliteit. Het 'best geteste' matras is 229 euro en het goedkoopste matras 70 euro, 3x zo goedkoop dus, daar lever je comfort op in. Mijn ouders hebben een luxe matras en een bed met elektronische kastjes om alles in hoogte te verstellen... op die leeftijd misschien handig, voor mij nu niet nodig.
Je maakt vreemde vergelijkingen die helemaal niets met elkaar te maken hebben, dat je ouders een super de luxe bed met elektronische meuk hebben heeft helemaal niets met dat matras van ¤ 229 te maken.

Dat matras van ¤ 70 heb ik hier ook liggen trouwens, op het bed van mijn 5-jarige, zodat er bij een ongelukje 's nachts geen matras van ¤ 300 verpest wordt, dat ding van ¤ 70 wordt over een tijdje gewoon vervangen. Ik zou er sowieso geen volwassene op laten slapen trouwens.

En ¤ 229 voor een matras is nog goedkoop, oh wacht, dat is ook nog eens een tweepersoonsmaat.... dan is het helemaal goedkoop.
Overigens zie ik dat dat de prijs van een 140x200 matras is.
Ga gewoon voor een bed van 160 of 180 breed, mocht je ooit je bed langdurig moeten delen met iemand die een compleet andere matrasvoorkeur heeft dan jij dan kun je tenminste twee verschillende matrassen in het bed plaatsen.
Daarbij voorkom je dan de ellende die je sneller hebt bij een groot matras, zoals kuilvorming.

Gewoon twee losse matrassen van 80 of 90 breed en voor het makkelijk opmaken een dekmatras er overheen.

Maar goed, je vergelijkt alweer op prijs, terwijl je niet weet hoe het ligt, daarbij vergelijk je de prijs van een eenpersoons met de prijs van een tweepersoons en doet alsof die tweepersoons 3 keer zo duur is.
Ga gewoon testen, en testen met de combinatie die je wilt hebben, of ga testen wat lekker ligt en koop die combinatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164881494
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 23:14 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat er verschil zit tussen prijs en kwaliteit. Het 'best geteste' matras is 229 euro en het goedkoopste matras 70 euro, 3x zo goedkoop dus, daar lever je comfort op in. Mijn ouders hebben een luxe matras en een bed met elektronische kastjes om alles in hoogte te verstellen... op die leeftijd misschien handig, voor mij nu niet nodig.

[..]

Ja daarom. Wat moet ik mij trouwens van die garantie voorstellen? Een pan blijft echt niet zo mooi al die jaren, en zolang de handvatten niet afbreken... die drie pannen kosten samen een tientje, een 365+ set 65 euro, niet duur voor pannen, zeker niet als je af en toe voor 2 personen of meer kookt,

Maar het was dus een voorbeeld. Ik weet ook wel dat een bedframe van 40 euro vast niet zo stevig is als een bedframe van 500 euro, dus op sommige dingen ga ik niet bezuinigen en kan je beter één keer goed kopen.
Als je even googelt dan vind je meteen wat de garantie bij ikea inhoudt...

"De stabiliteit van de bodem. M.a.w. de bodem van het kookgerei
blijft vlak, voor het efficiënt geleiden van de warmte.
• Afwassen in een vaatwasser voor huishoudelijk gebruik. Dit heeft
geen nadelige gevolgen voor de werking van roestvrijstalen
kookgerei. Hou er wel rekening mee dat alle artikelen met
antiaanbaklaag enkel met de hand afgewassen mogen worden.
• Antiaanbakeigenschappen van antiaanbakpannen. Dit houdt
in dat IKEA 365+ kookgerei met antiaanbaklaag makkelijk te
reinigen blijft en met een minimum aan bakvet gebruikt kan
worden gedurende ten minste 5 jaar"

En die bodem is dus net een van de dingen waar goedkopere pannen veel last van krijgen. De handvatten staan niet gespecifieerd, maar ik ken mensen die voor een afgebroken handvat een nieuwe pan hebben gekregen. Dat is natuurlijk ook deel van de functionaliteit.

Eigenlijk vind ik pannen, bedden,... zo van die dingen waarop je beter niet bespaart. Zeker niet voor de dingen die je elke dag gaat gebruiken. Daar is de goedkoopte nemen uiteindelijk duurder uitkomen (en geloof me, de duurste dingen in ikea zijn vaak nog steeds wel goedkoop...).
pi_164881937
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:37 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Waarschijnlijk al 433x gevraagd, maar wat zijn écht onmisbare basic-producten van de IKEA, zoals een koekenpan van 3 en kookpan van 5 euro,bestek voor een tientje, mokken voor 40 cent e.d.? Dingen die een goede prijs/kwaliteit hebben. Had ooit zo'n groene appelsnijder gekocht en die werkt nog steeds, lekker duurzaam dus! Natuurlijk is er altijd beter voor meer, maar gewoon van die dingen die je eigenlijk niet kan missen als je de IKEA uitloopt.
Voor de meesten zal het niet veel uitmaken, maar voor sommigen heeft het zin om van het servies een stapeltje van 6 borden of kommetjes op te pakken. Vooral die grote aardewerkborden kunnen erg zwaar zijn. Bij kopjes en mokken is stapelbaar erg handig. De steelpannetjes waar Leandra het over had, zijn vooral geschikt om eieren te koken en chocolademelk te maken. Steelpannen van 24 cm doorsnee kunnen erg handig zijn, want dan kan je hem met één hand oppakken. Dat kan natuurlijk ook met een gewone pan, maar daar zitten meer risico's aan vast. Er moet natuurlijk wel een deksel op. De koekepan van 3 piek is om een eitje te bakken. Eenpansgerechten voor 1 persoon kunnen vaak in een koekepan die een beetje hoog is en een passend deksel heeft.

Ik zag dat er nieuwe universele deksels zijn. Zijn ze met of zonder stoomgat? Kon het op de produktfoto niet zien.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:16:24 #19
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_164882158
Zijn de keukens van Ikea goed van kwaliteit?

Mijn stijl is alles laag en veel kasten met lades omdat ik une petit fille ben.

Het kan zijn dat ik verhuis naar een kangoeroewoning maar staat nog in de startblokken.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:41:19 #20
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_164882740
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:16 schreef sararaats het volgende:
Zijn de keukens van Ikea goed van kwaliteit?

Mijn stijl is alles laag en veel kasten met lades omdat ik une petit fille ben.

Het kan zijn dat ik verhuis naar een kangoeroewoning maar staat nog in de startblokken.
Ik heb al jaren een IKEA-keuken, tot nu toe is er niets stuk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_164884909
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 23:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je maakt vreemde vergelijkingen die helemaal niets met elkaar te maken hebben, dat je ouders een super de luxe bed met elektronische meuk hebben heeft helemaal niets met dat matras van ¤ 229 te maken.

Dat matras van ¤ 70 heb ik hier ook liggen trouwens, op het bed van mijn 5-jarige, zodat er bij een ongelukje 's nachts geen matras van ¤ 300 verpest wordt, dat ding van ¤ 70 wordt over een tijdje gewoon vervangen. Ik zou er sowieso geen volwassene op laten slapen trouwens.

En ¤ 229 voor een matras is nog goedkoop, oh wacht, dat is ook nog eens een tweepersoonsmaat.... dan is het helemaal goedkoop.
Overigens zie ik dat dat de prijs van een 140x200 matras is.
Ga gewoon voor een bed van 160 of 180 breed, mocht je ooit je bed langdurig moeten delen met iemand die een compleet andere matrasvoorkeur heeft dan jij dan kun je tenminste twee verschillende matrassen in het bed plaatsen.
Daarbij voorkom je dan de ellende die je sneller hebt bij een groot matras, zoals kuilvorming.

Gewoon twee losse matrassen van 80 of 90 breed en voor het makkelijk opmaken een dekmatras er overheen.

Maar goed, je vergelijkt alweer op prijs, terwijl je niet weet hoe het ligt, daarbij vergelijk je de prijs van een eenpersoons met de prijs van een tweepersoons en doet alsof die tweepersoons 3 keer zo duur is.
Ga gewoon testen, en testen met de combinatie die je wilt hebben, of ga testen wat lekker ligt en koop die combinatie.
Ik ga sowieso voor een tweepersoonsbed. Even kijken of dat één matras gaat worden of twee aparte. Zijn belangrijke uitgaven, maar op mezelf gaan valt nog best tegen :P die 5000 euro ben ik qua inrichting en kluskosten al snel kwijt.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:18:16 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164885435
Ja, als je niets hebt dan heb je al snel 5.000 nodig om de boel een beetje in te richten.
Marktplaats is overigens ook een prima plek om dingen vandaan te halen.
Mijn zoon en schoondochter hebben daar hun bank en eettafel gescoord.
De bank staat er 3 jaar later nog, de eettafel hebben ze recent vervangen voor een waar ik bijna jaloers op ben, maar niet omdat het nodig was, vooral omdat ze weer gespaard hadden en deze eettafel helemaal O+ was.

Zo hebben ze in eerste instantie de ladenkast uit zijn slaapkamer ook in de woonkamer als kast gebruikt.
Langzaamaan zijn ze dingen aan het vervangen die in eerste instantie van huis meekwamen en voorlopig prima zouden voldoen.
Maar ik weet niet of jij de spullen uit je eigen kamer van je ouders mee mag nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164885680
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 10:18 schreef Leandra het volgende:
Ja, als je niets hebt dan heb je al snel 5.000 nodig om de boel een beetje in te richten.
Marktplaats is overigens ook een prima plek om dingen vandaan te halen.
Mijn zoon en schoondochter hebben daar hun bank en eettafel gescoord.
De bank staat er 3 jaar later nog, de eettafel hebben ze recent vervangen voor een waar ik bijna jaloers op ben, maar niet omdat het nodig was, vooral omdat ze weer gespaard hadden en deze eettafel helemaal O+ was.

Zo hebben ze in eerste instantie de ladenkast uit zijn slaapkamer ook in de woonkamer als kast gebruikt.
Langzaamaan zijn ze dingen aan het vervangen die in eerste instantie van huis meekwamen en voorlopig prima zouden voldoen.
Maar ik weet niet of jij de spullen uit je eigen kamer van je ouders mee mag nemen.
De spullen die er nu staan zijn op zich nog prima, maar staan er ook al best lang. Bovendien zijn ze allemaal nét te krap, kledingkasten puilen nu al uit. Dus veel valt er niet mee te nemen. Ga sowieso nog even kijken bij de kringloop e.d. voor een bankstel voordat ik een gloednieuwe aanschaf. Apparatuur koop ik wel nieuw. Aldi heeft vaak ook matrassen in de aanbieding, maar ja daar weet je helemaal niet hoe het ligt.
pi_164886004
Vraag aan je familie of ze nog meubels ergens hebben staan die ze niet meer gebruiken. Zo heb ik een oude secretaire uit de jaren 60 die bij m'n ouders in de garage stond weg te rotten, en een grenen servieskast die ze ook niet meer gebruikten. Moet maar net je smaak zijn natuurlijk. M'n tv-meubel is echt O+ O+ en kon ik van een vriendin overnemen voor een habbekrats. Bijzettafels en salontafeltje komen van MP. De rest komt van Ikea of Karwei, al wil ik m'n eetstoelen ook nog eens vervangen want die zijn nog een beetje studentikoos :P En ik heb nog een vloerlamp die bij m'n oom en tante vandaan komt, servies van m'n oma, zulke dingen. Apparatuur heb ik wel nieuw gekocht, op de koelkast na want die zat er al in.
Tap tap tap
pi_164888802
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 21:35 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik ben zelf altijd van eerst goedkoop proberen en als het niet (fijn) werkt kan het altijd nog duurder, dus die 365+ pannen. Bovendien zijn die ook een stuk groter qua inhoud en in mijn uppie heb ik daar nu nog niks aan. Maar ik zal ze eens in de praktijk gaan aanschouwen en voelen ;)
zelfs als iedereen hier zegt dat die goedkope pannen geen goede kwaliteit/prijs verhouding hebben?

als student zo'n 365+ startpakket gekregen en nu na bijna 10jaar nog steeds zo goed als nieuw terwijl ze bijna dagelijks worden gebruikt. Daarnaast de skanka pannen.

ik weet trouwens niet of ik blij zou worden van de huidige 365+ pannen met de glazen deksels :{
pi_164891040
Iemand ervaring met de oumbärlig pannenset? Ziet er wel netjes uit in elk geval.
pi_164891166
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:30 schreef Elleska het volgende:


ik weet trouwens niet of ik blij zou worden van de huidige 365+ pannen met de glazen deksels :{
nutteloze uitvinding, zodra het kookt zie je toch niks meer
pi_164891239
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:18 schreef computergirl het volgende:

[..]

nutteloze uitvinding, zodra het kookt zie je toch niks meer
En ik zou bang zijn om die deksels te laten vallen.
pi_164891695
niet alleen bang voor, dat gaat gewoon gebeuren. de glazen deksel van de hapjespan heeft het bij mij ook niet lang overleeft.
en ik vermoed dat ze zwaarder zijn dan de oude deksels wat de kans op laten vallen alleen maar groter maakt.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 16:12:39 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164892228
Ja, glazen deksels zijn hier ook een dikke no-go.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164893390
Ik heb pannen van Ikea met een rond "raampje" erin, dat vind ik wel handig. Maar helemaal glazen deksels.. no thanks.
pi_164894275
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:14 schreef Negentiendertig het volgende:
Ik heb pannen van Ikea met een rond "raampje" erin, dat vind ik wel handig.
beslaat deze dan niet, 1930?
pi_164896373
Vandaag even wezen kijken, en inderdaad groot verschil tussen de kwaliteit van sommige spullen, waaronder de pannen ;) De OUMBARLIG-serie was nu met 20% korting, misschien haal ik daar een setje van en anders de 365+ serie. Genoeg rommel die ik niet heb gekocht iig. Was niet zo druk ivm mooi weer buiten, dus dat scheelde :P Wel weer een paar ruziemakende stelletjes gezien haha, altijd leuk!
pi_164896766
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:01 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Wel weer een paar ruziemakende stelletjes gezien haha, altijd leuk!
:|W
pi_164896920
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:|W
Nou ja als single is dat best leuk om te zien. Heb altijd soort van zelfmedelijden als ik door die winkel mijn eigen pannen en servies sta uit te zoeken en ondertussen wordt omringd door mensen die zogenaamd in hun gelukkigste fase van hun leven zijn, samenwonen of uitbreiding.. en dan staan ze om de hoek bonje te maken over de kleur van een krukje :P
pi_164896942
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nou ja als single is dat best leuk om te zien. Heb altijd soort van zelfmedelijden als ik door die winkel mijn eigen pannen en servies sta uit te zoeken en ondertussen wordt omringd door mensen die zogenaamd in hun gelukkigste fase van hun leven zijn, samenwonen of uitbreiding.. en dan staan ze om de hoek bonje te maken over de kleur van een krukje :P
Ga je nou het IKEA topic ook al kapen voor je egocentrische geneuzel?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:26:43 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164896972
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:25 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ga je nou het IKEA topic ook al kapen voor je egocentrische geneuzel?
Constateren dat relaties overrated zijn is anders een behoorlijke vooruitgang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164897053
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Constateren dat relaties overrated zijn is anders een behoorlijke vooruitgang.
Haha dat is waar, het is beter dan stiekem naar ruziemakende stelletjes kijken en dan posten dat je zelfs daar jaloers op bent :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164897076
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:25 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ga je nou het IKEA topic ook al kapen voor je egocentrische geneuzel?
Is niet de bedoeling, maar ergens had ik natuurlijk liever ook samen met iemand mijn woning ingetrokken. :) Nu heb ik heerlijk de vrijheid om het in te richten zoals ik wil, geen concessies doen, maar kan niet ontkennen dat alleen ook maar alleen is ;)

quote:
17s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:29 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Haha dat is waar, het is beter dan stiekem naar ruziemakende stelletjes kijken en dan posten dat je zelfs daar jaloers op bent :').
Tja, elk voordeel heeft ook zijn nadeel ;)
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:34:53 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164897205
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:30 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Is niet de bedoeling, maar ergens had ik natuurlijk liever ook samen met iemand mijn woning ingetrokken. :) Nu heb ik heerlijk de vrijheid om het in te richten zoals ik wil, geen concessies doen, maar kan niet ontkennen dat alleen ook maar alleen is ;)

[..]

Tja, elk voordeel heeft ook zijn nadeel ;)
Hou toch op, word eerst maar eens volwassen voor je gaat dromen over samen een huisje inrichten.

Het heeft er niets mee te maken.
Maar goed, je hebt in dit topic ook al ontdekt dat er op FOK! vaak wel goed advies wordt gegeven, en je dus je "zo goedkoop mogelijk" houding bij Ikea ook moet laten varen.
Misschien kun je die levensles meenemen naar andere zaken in het leven, waar je ook meer dan voldoende adviezen over krijgt, en je er meermaals op gewezen bent dat je niet altijd over de goedkoopste variant moet zeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164897712
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:24 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nou ja als single is dat best leuk om te zien. Heb altijd soort van zelfmedelijden als ik door die winkel mijn eigen pannen en servies sta uit te zoeken en ondertussen wordt omringd door mensen die zogenaamd in hun gelukkigste fase van hun leven zijn, samenwonen of uitbreiding.. en dan staan ze om de hoek bonje te maken over de kleur van een krukje :P
Dat hoort bij een normale relatie. Maar dit hoort inderdaad niet in dit topic.
pi_164899021
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 17:56 schreef computergirl het volgende:

[..]

beslaat deze dan niet, 1930?
Verbazingwekkend genoeg niet :) heb soms wel dat bijv het kookwater van aardappelen tot aan de deksel komt en je dus niks meer ziet, maar beslaan doet 't niet.
pi_164900583
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:18 schreef computergirl het volgende:

[..]

nutteloze uitvinding, zodra het kookt zie je toch niks meer
Vergipsing. Als het op temperatuur komt, slaat de damp tegen het deksel, maar al gauw kan je plezierig naar binnen kijken, want dan zijn deksel en stoom van gelijke temperatuur. Nee, ze zijn niet overdreven kwetsbaar, het is gehard glas. Ik ben onhandig en er valt veel, maar die glazen deksels gaan echt lang mee. De deksels van de glazen hapjespan waren het zwaarst. En ze waren bol, zodat er ook wat hogere dingen in de hapjespan konden.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 22:47:20 #44
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164900757
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 15:22 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

En ik zou bang zijn om die deksels te laten vallen.
Dat overleven ze prima hoor :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164901560
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:41 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Vergipsing. Als het op temperatuur komt, slaat de damp tegen het deksel, maar al gauw kan je plezierig naar binnen kijken, want dan zijn deksel en stoom van gelijke temperatuur. Nee, ze zijn niet overdreven kwetsbaar, het is gehard glas. Ik ben onhandig en er valt veel, maar die glazen deksels gaan echt lang mee. De deksels van de glazen hapjespan waren het zwaarst. En ze waren bol, zodat er ook wat hogere dingen in de hapjespan konden.
niet overdreven kwetsbaar... 1x vallen en de glazen deksel van de skanka hapjespan lag in 3 stukken. gewoon aanrechthoogte, daar moet een deksel tegen kunnen in mijn keuken.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:38:44 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164902094
Op een stenen vloer van aanrechthoogte heeft een glazen deksel nou eenmaal weinig kans, daarom voor mij geen glazen deksels.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 28 augustus 2016 @ 19:18:41 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164919579
De gids is idd nogal Mwah.
Jammer is dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164921270
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 19:18 schreef Leandra het volgende:
De gids is idd nogal Mwah.
Jammer is dat.
Het is niet veel inderdaad.
Maar meubels uitkiezen werkt (voor mij) toch niet echt via foto's. Zo'n boekje kan wel handig zijn voor inspiratie.

Lol. M'n vriend en ik hebben nog geen eens een huis, maar we zijn al wel een keer naar Ikea geweest en weten we zeker dat het brimnes tweepersoonsbed het gaat worden. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 28-08-2016 20:32:45 ]
pi_164921669
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:47 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat overleven ze prima hoor :Y
Ik weet niet. Durf het toch niet aan. Mezelf kennende laat ik ze vaker dan één keer vallen. :')
pi_164923393
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:38 schreef Leandra het volgende:
Op een stenen vloer van aanrechthoogte heeft een glazen deksel nou eenmaal weinig kans, daarom voor mij geen glazen deksels.
dat dus, het is en blijft glas. maar bij de reacties erboven lijkt het alsof het allemaal wel mee valt.
pi_164925325
Hallo allemaal, even 2 vraagjes waar jullie misschien wel een antwoord op weten;

1. we hebben een leuke bank gezien vandaag, is er wel eens een "korting op banken" actie en is te voorspellen wanneer?

2. zelfde vraag eigenlijk, maar dan voor een (kinder)bed?

Thank you in advance _O_ O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_164925668
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:01 schreef tombolafan het volgende:
Hallo allemaal, even 2 vraagjes waar jullie misschien wel een antwoord op weten;

1. we hebben een leuke bank gezien vandaag, is er wel eens een "korting op banken" actie en is te voorspellen wanneer?

2. zelfde vraag eigenlijk, maar dan voor een (kinder)bed?

Thank you in advance _O_ O+
Ja, voor beiden op je eerste vraag en niet echt voor beiden op je tweede vraag :P

KIVIK was in oktober '15 in de aanbieding, HEMNES bedframes afgelopen mei nog.
Catalogusjaar 2016 was wel een jaar waarin ze vooral specifieke series in de aanbieding gooiden. Het is nog niet echt duidelijk wat ze dit catalogusjaar van plan zijn (series of assortimentsgroepen).

En er is over het algemeen niet echt een lijn in te trekken helaas. Een paar acties wel; rond kerst iets met eetkamertafels/-stoelen, in de zomervakantie iets rondom bureaus/-stoelen en vaak in het najaar iets met verlichting en/of gordijnen/tapijten.
Volgens mij is het wel zo dat er weinig acties zijn met artikelen van IKEA Kinderland.

[ Bericht 23% gewijzigd door Bartjebart op 28-08-2016 22:15:12 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_164931700
Dat is toevallig na die discussie over pannen :o :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 29 augustus 2016 @ 10:59:13 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_164933978
Jammer genoeg met glazen deksels. Die gaan kapot als je ze laat vallen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_164934060
Ik heb nog nooit een deksel laten vallen :@
*even afkloppen*
Tap tap tap
pi_164934425
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:09 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja, voor beiden op je eerste vraag en niet echt voor beiden op je tweede vraag :P

KIVIK was in oktober '15 in de aanbieding, HEMNES bedframes afgelopen mei nog.
Catalogusjaar 2016 was wel een jaar waarin ze vooral specifieke series in de aanbieding gooiden. Het is nog niet echt duidelijk wat ze dit catalogusjaar van plan zijn (series of assortimentsgroepen).

En er is over het algemeen niet echt een lijn in te trekken helaas. Een paar acties wel; rond kerst iets met eetkamertafels/-stoelen, in de zomervakantie iets rondom bureaus/-stoelen en vaak in het najaar iets met verlichting en/of gordijnen/tapijten.
Volgens mij is het wel zo dat er weinig acties zijn met artikelen van IKEA Kinderland.
:D

Dank je! Dan gokken we t er wel gewoon op denk ik, binnenkort :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_164938039
Bartjebart nog bedankt voor de dubbelzijdig tape tip voor het bureablad. Hij zit muurvast nu :7
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 29 augustus 2016 @ 14:53:21 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_164939048
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:03 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb nog nooit een deksel laten vallen :@
*even afkloppen*
Ik ook niet... vind glazen deksels heerlijk! Ik heb van die deksels die ook meteen een afgietfunctie hebben. Zo handig!

En ik vond de catalogus idd ook niet super. Gelukkig maar, scheelt weer geld uitgeven *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_164958226
Wij zijn laatst gaan proefliggen op een DUNVIK. Omdat het een flinke uitgave is een nachtje er over geslapen. De volgende dag heb ik het bed in mijn online winkelmandje gezet, geen probleem.

Weer iets later wil ik bestellen, wat helaas niet meer lukt.Als ik nu kijk staat erbij dat je het bed helemaal niet meer online kan bestellen.

Geloof niet dat ik dit bed zelf kan vervoeren in een normale auto, dus bezorgen lijkt me wel handig. Is er laatst iets veranderd met dit bed bestellen dat iemand weet? Of moet ik gewoon af en toe kijken of het weer lukt
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:00:36 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164959688
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:10 schreef s3n het volgende:
Wij zijn laatst gaan proefliggen op een DUNVIK. Omdat het een flinke uitgave is een nachtje er over geslapen. De volgende dag heb ik het bed in mijn online winkelmandje gezet, geen probleem.

Weer iets later wil ik bestellen, wat helaas niet meer lukt.Als ik nu kijk staat erbij dat je het bed helemaal niet meer online kan bestellen.

Geloof niet dat ik dit bed zelf kan vervoeren in een normale auto, dus bezorgen lijkt me wel handig. Is er laatst iets veranderd met dit bed bestellen dat iemand weet? Of moet ik gewoon af en toe kijken of het weer lukt
Als ik m nu in m'n winkelwagen zet kan ik gewoon bestellen?
En het bed zal al snel in een aanhanger kunnen, dus zelf halen kan best als je een trekhaak hebt ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164961703
Maat 160x200 wel zie ik, maar ik wilde de 180x200.
Een trekhaak heb ik helaas niet. En een busje huren is net zo duur als laten bezorgen, vandaar.

Zal ze binnenkort eens bellen. Als het niet anders kan moet ik maar even langs. Is helaas niet om de hoek
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:03:32 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164961813
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:59 schreef s3n het volgende:
Maat 160x200 wel zie ik, maar ik wilde de 180x200.
Een trekhaak heb ik helaas niet. En een busje huren is net zo duur als laten bezorgen, vandaar.

Zal ze binnenkort eens bellen. Als het niet anders kan moet ik maar even langs. Is helaas niet om de hoek
Ik zie dat zelfs de 180 breed volgens de plaatjes één matras zou hebben, je moet je goed afvragen of je dat wel wilt.
Dat een dekmatras 180 breed is kan niet zoveel kwaad, maar een echt matras van 180 breed zou ik eerlijk gezegd niet aan beginnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164961911
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zie dat zelfs de 180 breed volgens de plaatjes één matras zou hebben, je moet je goed afvragen of je dat wel wilt.
Dat een dekmatras 180 breed is kan niet zoveel kwaad, maar een echt matras van 180 breed zou ik eerlijk gezegd niet aan beginnen.
Wij hebben een Ikeamatras van 180 breed, helemaal fijn, ondanks behoorlijk verschil in gewicht/formaat tussen ons. Het was alleen een drama om dat ding boven te krijgen, de bezorgers kregen 'm niet door het trapgat en mochten 'm niet uitpakken en dan dubbelgevouwen naar boven brengen, dus we hebben zelf lopen klungelen met dubbelvouwen en touwtjes er omheen en nog zat 'ie vast in het trapgat.
pi_164961987
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zie dat zelfs de 180 breed volgens de plaatjes één matras zou hebben, je moet je goed afvragen of je dat wel wilt.
Dat een dekmatras 180 breed is kan niet zoveel kwaad, maar een echt matras van 180 breed zou ik eerlijk gezegd niet aan beginnen.
2 van 90x200 is idd de bedoeling. Maar ik ben het met je eens, dat staat er niet duidelijk bij.
De matrassen verkopen ze zowel in 90x200 als 180x200.

het is duidelijk, ik moet naar de winkel om het juiste te krijgen :)
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:28:52 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_164962404
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:10 schreef s3n het volgende:

[..]

2 van 90x200 is idd de bedoeling. Maar ik ben het met je eens, dat staat er niet duidelijk bij.
De matrassen verkopen ze zowel in 90x200 als 180x200.

het is duidelijk, ik moet naar de winkel om het juiste te krijgen :)
Dat laatste zou gelijk wel eens de reden kunnen zijn idd.
Wat het geheel wel een stuk makkelijker te vervoeren zou maken in een beetje forse stationwagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_164979841
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:59 schreef deedeetee het volgende:
Jammer genoeg met glazen deksels. Die gaan kapot als je ze laat vallen.
Bij mij valt er vrij veel, dus geen stenen vloer in de keuken. Voor badkamer en wc heeft het wel de voorkeur.
De glazen hapjespandeksels zijn vaker gevallen voordat ze fataal vielen.

Hebben de nieuwe universele = glazen deksels een stoomgat?
pi_164995244
Vraagje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164995628
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Vraagje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je een marktplaats linkje?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_164995808
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Heb je een marktplaats linkje?
Nee, heb het in persoon gezien bij eventuele overname spullen van mijn toekomstige woning. Nieuw rond de 1300 euro samen zag ik op de bon.
pi_164995892
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:32 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Nee, heb het in persoon gezien bij eventuele overname spullen van mijn toekomstige woning. Nieuw rond de 1300 euro samen zag ik op de bon.
Het is een beetje lastig inschatten. Hoeveel kastinrichting zit er in, (welke kleur had de kastinrichting). Een PAX kast van 1300 heb je zo, maar het is wat jij er voor over hebt en hoeveel moeite de ander wil doen om die kast af te breken.
Maar een overnameprijs is voor mij afhankelijk van:
- Hoe oud de kast is
- Hoe vol de kast zit, en of ik ook daadwerkelijk wat aan de inrichting heb
- Welke deuren er voor zitten en of het mij het geld waard is
- Hoe de staat van de kast is

Het voordeel voor jou:
- niet zelf hoeven slepen met flinke zware kasten
- niet hoeven monteren
- eventueel extra inrichting toe kunnen voegen
Nadeel:
- Niet zelf de deuren uit kunnen zoeken
- bestaande inrichting die je niet gebruikt hou je over, kun je weinig mee
- bestaande inrichting eruit halen laat toch kleine beschadigingen achter wat je bij een witte kast sneller ziet
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_164996056
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:36 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het is een beetje lastig inschatten. Hoeveel kastinrichting zit er in, (welke kleur had de kastinrichting). Een PAX kast van 1300 heb je zo, maar het is wat jij er voor over hebt en hoeveel moeite de ander wil doen om die kast af te breken.
Maar een overnameprijs is voor mij afhankelijk van:
- Hoe oud de kast is
- Hoe vol de kast zit, en of ik ook daadwerkelijk wat aan de inrichting heb
- Welke deuren er voor zitten en of het mij het geld waard is
- Hoe de staat van de kast is
Het zag er prima uit iig, Witte kastinrichting. wel érg veel schappen en bakjes/mand maar de schuifdeuren waren zeker mooi. Heb even rondgekeken maar ik zou sowieso 2/3 kasten moeten hebben en dan heb je vaak hout of plastic/gips zooi. Dus ik zou er denk ik de helft voor over hebben...
pi_164997754
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 21:42 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Het zag er prima uit iig, Witte kastinrichting. wel érg veel schappen en bakjes/mand maar de schuifdeuren waren zeker mooi. Heb even rondgekeken maar ik zou sowieso 2/3 kasten moeten hebben en dan heb je vaak hout of plastic/gips zooi. Dus ik zou er denk ik de helft voor over hebben...
En wat wil hij er voor hebben? Weet je dat?
Ik zou eerst wat lager gaan zitten, ik denk niet dat hij met die kast wil slepen.

De witte kastinrichting, gold dat ook voor de manden en de kledingroede? Dan is de kast max anderhalf tot 2 jaar oud.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_164998027
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 22:43 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

En wat wil hij er voor hebben? Weet je dat?
Ik zou eerst wat lager gaan zitten, ik denk niet dat hij met die kast wil slepen.

De witte kastinrichting, gold dat ook voor de manden en de kledingroede? Dan is de kast max anderhalf tot 2 jaar oud.
Geen idee, hangt af wat ik verder nog overneem. Weet alleen dat het rond de 1300 nieuw was samen en inderdaad wil je die kasten niet uit elkaar halen of mee slepen, dat gaat volgens mij ook bijna niet meer... je bent alleen al met afbreken erg lang bezig en zie het dan nog maar eens weer in elkaar te zetten haha. De rest van de spullen is sowieso lager, gewoon dingen die handig zijn en ik desnoods zelf ook kan kopen, maar kost geld en vooral tijd.
  vrijdag 2 september 2016 @ 11:57:43 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165032731
Loop ik bij Ikea...

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 2 september 2016 @ 11:59:21 #75
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_165033154
Volgens mij is er een stukje van de glazen deksel afgebroken. (Voorste pan, bij de linker handgreep vooraan)
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:28:38 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165033393
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:17 schreef Nixxor het volgende:
Volgens mij is er een stukje van de glazen deksel afgebroken. (Voorste pan, bij de linker handgreep vooraan)
Dat idd, en gezien de discussie daarover in het topic leek het me een gepaste foto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165033773
Oké, nu weet ik dus al helemaal zeker dat ik die met de glazen deksels niet moet hebben.
pi_165034873
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2016 12:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat idd, en gezien de discussie daarover in het topic leek het me een gepaste foto.
Eens ;)

Ik vind glazen deksels wel handig, maar dat zijn dan metalen deksels met een "raam" erin. (en een stoomgaatje) kun je toch in je pan kijken. Maar met een rand van metaal zijn ze niet zo gevoelig om stuk te gaan.
  vrijdag 2 september 2016 @ 13:43:32 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165034919
Ze zouden idd ook nog een metalen rand moeten hebben, dan zou de kans op beschadigingen stukken kleiner zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165052996
Ik heb nog steeds de 3 pannen voor een tientje. Na 10 jaar koken ze nog steeds prettig.
Van 1 deksel is de knop afgebroken, maar ik stoor me er te weinig aan om hem te vervangen.. Nouja.. na het koken vergeet ik het dus vandaar dat ik nog geen nieuwe heb gekocht.

Laatst ook bij iemand gekookt met pannen waar zo'n afgietstukje in zat. Vond dat toch wel prettig eigenlijk. Misschien toch maar even naar ikea :) (wat jammer nou!)
pi_165054229
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 13:43 schreef Leandra het volgende:
Ze zouden idd ook nog een metalen rand moeten hebben, dan zou de kans op beschadigingen stukken kleiner zijn.
ah, dat heeft de deksel van mijn hapjespan dus wel, mischien dat hij daarom al vele jaren meegaat
pi_165056472
Hmm.. ze willen 850 euro voor 2 pax-klerenkasten met schuifdeuren. Nieuw 1400 euro gekost. Vrij hoog bedrag nog, zeker omdat het afbreken en opnieuw afbouwen ze niet gaat lukken, dus ze willen ze zelf ook wel kwijt... Zou dan 40% afschrijving zijn maar in hun berekening hebben ze het over 60% dus volgens mij bedoelen ze het andersom. Zou rond de 550 euro meer wat vinden, dan zit je dus wel op 60% (40% over).
  zaterdag 3 september 2016 @ 21:12:40 #84
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_165065733
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 14:18 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Hmm.. ze willen 850 euro voor 2 pax-klerenkasten met schuifdeuren. Nieuw 1400 euro gekost. Vrij hoog bedrag nog, zeker omdat het afbreken en opnieuw afbouwen ze niet gaat lukken, dus ze willen ze zelf ook wel kwijt... Zou dan 40% afschrijving zijn maar in hun berekening hebben ze het over 60% dus volgens mij bedoelen ze het andersom. Zou rond de 550 euro meer wat vinden, dan zit je dus wel op 60% (40% over).
Dat zou ik er echt nooit voor geven.
Maar 550 ook niet eerlijk gezegd.
pi_165067351
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 21:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat zou ik er echt nooit voor geven.
Maar 550 ook niet eerlijk gezegd.
Ik krijg er nog wat andere spullen bij, maar dat zijn meer zaken waar ze zelf niks meer aan hebben zoals op maat gemaakte gordijnen e.d.. De kasten zijn volgens mij wel het grootste formaat, maar tweedehands verlies je natuurlijk een hoop waarde, hoe perfect ze ook nog zijn.
pi_165068347
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 22:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
maar tweedehands verlies je natuurlijk een hoop waarde, hoe perfect ze ook nog zijn.
Helemaal mee eens. Ik vind het een behoorlijk bedrag wat ze vragen. Hun hebben die kast kunnen samenstellen op hun wensen, jij kan dat nu niet.
Als je die kasten echt graag wil hebben kun je natuurlijk een hoger bedrag neerleggen. Maar anders zou ik zoiets hebben van "voor 400 euro mag je ze laten staan, anders haal ze maar weg"

Overigens heb ik een aantal PAX kasten verhuist en dat gaat prima. Je bent alleen best wat tijd/moeite kwijt. Je moet hem helemaal afbreken, alles verpakken tegen beschadigen, vervolgens verhuizen, en daarna op de nieuwe locatie opbouwen.
pi_165069890
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 22:50 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik vind het een behoorlijk bedrag wat ze vragen. Hun hebben die kast kunnen samenstellen op hun wensen, jij kan dat nu niet.
Als je die kasten echt graag wil hebben kun je natuurlijk een hoger bedrag neerleggen. Maar anders zou ik zoiets hebben van "voor 400 euro mag je ze laten staan, anders haal ze maar weg"

Overigens heb ik een aantal PAX kasten verhuist en dat gaat prima. Je bent alleen best wat tijd/moeite kwijt. Je moet hem helemaal afbreken, alles verpakken tegen beschadigen, vervolgens verhuizen, en daarna op de nieuwe locatie opbouwen.
Tja, die kasten zijn van waarde, de rest zijn allemaal dingen die ik zelf ook naar eigen smaak kan kopen. Kasten zijn volgens de IKEA-site 44 pakketten groot dus ik ben dan ook kosten kwijt aan bezorging, en dan moet je nog zelf monteren. Heb nu iets minder dan 1000 geboden voor het totale aanbod, inclusief die twee kasten en dan is het alsnog hoog voor mijn idee.

Morgen trouwens nog een bezoekje brengen aan de IKEA, dus mochten we er nog niet uit zijn, kan ik het in levende lijven zien, en de prijzen zijn ook nog eens verlaagd dit jaar. Voor mij zijn twee BRUSALI al voldoende, maar de PAX zijn gewoon erg handig en nooit verkeerd om te hebben.
  zondag 4 september 2016 @ 11:32:14 #88
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_165076091
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 23:21 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Tja, die kasten zijn van waarde, de rest zijn allemaal dingen die ik zelf ook naar eigen smaak kan kopen. Kasten zijn volgens de IKEA-site 44 pakketten groot dus ik ben dan ook kosten kwijt aan bezorging, en dan moet je nog zelf monteren. Heb nu iets minder dan 1000 geboden voor het totale aanbod, inclusief die twee kasten en dan is het alsnog hoog voor mijn idee.

Morgen trouwens nog een bezoekje brengen aan de IKEA, dus mochten we er nog niet uit zijn, kan ik het in levende lijven zien, en de prijzen zijn ook nog eens verlaagd dit jaar. Voor mij zijn twee BRUSALI al voldoende, maar de PAX zijn gewoon erg handig en nooit verkeerd om te hebben.
Zo geweldig is Pax nou ook weer niet :P
Ik zou zelf 200 á 250 geven en anders lekker zelf een nieuwe kast kopen, dan maar geen Pax.
  zondag 4 september 2016 @ 13:04:56 #89
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_165078107
Ja hoi, is dit het nieuwe dagboek topic?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_165080190
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 13:04 schreef laziness het volgende:
Ja hoi, is dit het nieuwe dagboek topic?
Dat niet, gewoon even checken wat jullie voor zulke kasten zouden geven.
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 11:32 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zo geweldig is Pax nou ook weer niet :P
Ik zou zelf 200 á 250 geven en anders lekker zelf een nieuwe kast kopen, dan maar geen Pax.
Klopt, ben er nu achter dat de prijs idd best stevig is en ze dat tweedehands ook niet waard zijn hoe mooi ze ook nog zijn. Kasten waren sowieso voor mij te groot, maar extra ruimte is nooit verkeerd en kon er 1 kwijt aan iemand anders. Nu neem ik ze niet, want twee nieuwe ben je minder kwijt en voor mij genoeg ruimte :) Twee BRIMNES zijn voldoende.
pi_165150220
Ik kwam deze kast tegen, hij staat ook als je bij ikea op ps collectie zoekt in het midden maar kan hem verder nergens vinden.. is ie nou uit de collectie of toch niet?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/tools/IKEA_PS_2014/ (hier showen ze hem dus)

Ik krijg de afbeelding niet goed geplakt.. het gaat om de kledingkast waar je plasticjes in kunt hangen naar wens.

[ [url=https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj1p8bRmf3OAhXDWhoKHY5TAvIQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.designboom.com%2Fdesign%2Fikea-ps-2014-collection-03-14-2014%2F&psig=AFQjCNHINmCHvFzLb0Zxopc6UQEDiAPcsg&ust=1473335776291223]afbeelding[/url] ]
pi_165150250
dubbel
pi_165150307
Collectie van 2014, dus ja die is er uit :Y
pi_165150656
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:00 schreef Puala het volgende:
Collectie van 2014, dus ja die is er uit :Y
Maar die tafel is nog wel te koop dus waarom de kast niet meer }:| :'(
pi_165150665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:15 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Maar die tafel is nog wel te koop dus waarom de kast niet meer }:| :'(
Zal wel te maken hebben met hoe iets verkoopt, maar dat is gokken :P
pi_165151880
Wordt tijd dat ze de laadpaal bij Ikea Haarlem eens repareren. :')
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_165155942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:16 schreef Puala het volgende:

[..]

Zal wel te maken hebben met hoe iets verkoopt, maar dat is gokken :P
Klopt!

In basis zijn die collecties niet bedoeld om voor langere tijd in het assortiment te blijven, maar soms zijn er uitschieters die enorm populair zijn en die worden dan langere tijd in het assortiment opgenomen. Een voorbeeld is ook de IKEA PS VALJO gieter of de IKEA PS klok.

Er komt trouwens in het IKEA PS 2017 assortiment opnieuw een kast die er wel wat van weg heeft.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165195336
Heel vervelend ik ben al twee maanden aan het wachten op die Lauvik Boxsprings die een productieachterstand hebben.
- Met zuidelijke groet -
pi_165199749
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 10:08 schreef De-Hamster het volgende:
Heel vervelend ik ben al twee maanden aan het wachten op die Lauvik Boxsprings die een productieachterstand hebben.
Oh, ik zie dat sommige vestigingen ze gewoon op voorraad hebben... specifiek op maat laten maken? Zelf staat de kleur mij niet zo aan, anders had ik 'm ook wel gekocht.
  vrijdag 9 september 2016 @ 14:22:57 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165199884
Heeft iemand hier ervaring met de flisad boekenstandaard? Hij ziet er handig en solide uit, maar klopt dat?
KuikenGuppy
pi_165213826
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:22 schreef Burdie het volgende: flisad boekenstandaard
Ik denk wel stevig op je bureau, maar wat minder in de kinderkamer (waar de kinderen er zelf in kruipen). Zulke grote boeken zou ik zelf gewoon plat neerleggen.
  vrijdag 9 september 2016 @ 23:58:49 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165213949
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 23:54 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik denk wel stevig op je bureau, maar wat minder in de kinderkamer (waar de kinderen er zelf in kruipen). Zulke grote boeken zou ik zelf gewoon plat neerleggen.
Het is onderdeel van een speciale kinderserie....
En zo groot zijn die boeken nou ook weer niet, hier staan ze ook (in de Kallax).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165214254
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2016 23:58 schreef Leandra het volgende: [..]

Het is onderdeel van een speciale kinderserie....
En zo groot zijn die boeken nou ook weer niet, hier staan ze ook (in de Kallax).
Ja, in een vak dat hoog genoeg is, kunnen ze makkelijk staan. In een Billy van 80 cm is het wat lastiger omdat je dan een hele rij boeken nodig hebt ze overeind te blijven houden. Of je moet 'm opvullen met dozen en zo.

Even de bodem controleren. Is dat bordkarton of iets stevigers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 10-09-2016 22:52:16 ]
pi_165217840
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 14:22 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de flisad boekenstandaard? Hij ziet er handig en solide uit, maar klopt dat?
Ik wil hem ook graag, maar hij is telkens niet op voorraad. Elke keer als ik kijk is er over een dag of 2 een voorraad van 8 stuks, maar dat lijkt dus dagelijks te verschuiven.
pi_165221320
Flisat standaard is erg gaaf en mooi stevig hoor, heb hem gisteren bekeken, maar inderdaad, nergens op voorraad, en wanneer wel kunnen ze niet zeggen helaas...
Voor op je bureau is 'ie overigens wel erg groot hoor.
pi_165235267
Ik zag bij Karwei een bouwtekening voor een tijdschriftbak. Die kan je praktischer maken met wielen eronder of eleganter met haarpinpoten. Blijkt voor een workshop in juli geweest te zijn:
https://inspiratie.karwei.nl/diy-houten-magazinebakje/

Kwam het tegen door hyperlinks vanaf de nieuwsbrief. Eentje van instagram:
https://www.instagram.com/p/BGuTEDcPS68/

De workshops zijn best handig. Bij de entree krijg je een bouwpakket, waarmee je de winkel in gaat en aan een groepstafel gaat staan knutselen. Er loopt wat grijnzend personeel rond - de meeste deelnemers zijn vrouw & onhandig. Als het niet gratis is, dan krijg je een tegoedbon.
pi_165240720
Is Engerdal eruit? Heb hoezen nodig voor de boxsprings :)

En waarom is de Trysil ladekast nergens op voorraad?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 11 september 2016 @ 15:18:04 #108
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165247259
Iemand ervaring met een grote Pax kast?
Ik heb 4.59 meter muur te vullen en twijfel over schuifdeuren of normale deuren.
Schuifdeuren lijkt me wat rustiger voor het oog, maar met klepdeuren heb je meer keuze in type deuren..
Ik zou eigenlijk wit hoogglans willen en een grote spiegel.

De planner vind ik echt waardeloos functioneren. Ligt dat aan mij?
(Ik klik op een willekeurige kast en dan zitten er al planken in.. Dit kan ik niet aanpassen. Als ik alleen de basiskasten selecteer kan ik geen kostenplaatje maken met deuren erbij.. Doe ik iets fout?

*edit. Ik kan achteraf wel de accessoires eruit halen, zoals planken of draadmanden, maar toevoegen is weer lastiger)
pi_165248580
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 00:11 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja, in een vak dat hoog genoeg is, kunnen ze makkelijk staan. In een Billy van 80 cm is het wat lastiger omdat je dan een hele rij boeken nodig hebt ze overeind te blijven houden. Of je moet 'm opvullen met dozen en zo.
daar heb je gewoon boekensteunen voor
pi_165250326
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 16:35 schreef Elleska het volgende:

[..]

daar heb je gewoon boekensteunen voor
Voor hoge boeken heb je wel goede boekensteunen nodig.
pi_165250927
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 17:44 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Voor hoge boeken heb je wel goede boekensteunen nodig.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00301908/

deze gaat prima met grote boeken.
pi_165274534
Is zo'n gaskookplaat makkelijk aan te sluiten? Gasaansluiting zit er al..
pi_165279277
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 17:12 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Is zo'n gaskookplaat makkelijk aan te sluiten? Gasaansluiting zit er al..
Ja dat is te doen, maar IKEA adviseert niet voor niets dat je een erkend installateur in de arm neemt. Spelen met gas is best een risico
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 12 september 2016 @ 20:52:42 #114
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_165279448
Doen ze voornamelijk om zich in te dekken, maar kun je best zelf doen.
pi_165279527
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 20:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja dat is te doen, maar IKEA adviseert niet voor niets dat je een erkend installateur in de arm neemt. Spelen met gas is best een risico
Op filmpjes zie ik dat je 'enkel' een gasslang moet verbinden tussen aansluiting en de gasplaat. Maar ik laat het sowieso door een handig iemand doen, of die moet zeggen dat ie het niet kan.
pi_165286050
Vorig jaar het goedkoopste matras gekocht, inmiddels is er sprake van flinke kuilvorming. Hoe krijg ik dat opgelost?
pi_165286057
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 07:33 schreef 0906 het volgende:
Vorig jaar het goedkoopste matras gekocht, inmiddels is er sprake van flinke kuilvorming. Hoe krijg ik dat opgelost?
Nieuw matras kopen?

Of je matras omdraaien.
pi_165286069
Moet wel zeggen dat het vrij irritant ligt, zegt al genoeg dat je op dit soort dingen niet moet bezuinigen. Omdraaien heeft weinig zin want het gedeelte waar de kuil zit is een stuk zachter dan het overige oppervlak.
pi_165286080
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 07:33 schreef 0906 het volgende:
Vorig jaar het goedkoopste matras gekocht, inmiddels is er sprake van flinke kuilvorming. Hoe krijg ik dat opgelost?
Teruggaan met de bon. Je hebt garantie.
pi_165286319
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 07:38 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Teruggaan met de bon. Je hebt garantie.
Tenzij het om een van de volgende producten gaat:
(Gekopieerd uit de brochure mbt garantie op matrassen)
quote:
Wat valt niet onder deze garantie?
Deze garantie geldt niet voor producten die onjuist zijn opgeslagen
of gemonteerd, die onjuist of onoordeelkundig zijn gebruikt,
die zijn aangepast of die zijn gereinigd op onjuiste wijze of met
onjuiste schoonmaakproducten.
Deze garantie dekt geen normale slijtage, kerven of krassen of
schade als gevolg van stoten of ongelukken.
Deze garantie geldt niet als het product in de buitenlucht of in een
vochtige omgeving is geplaatst.Deze garantie dekt geen indirecte of incidentele schade.
Producten die niet onder deze garantie vallen:
Alle dekmatrassen, SENNESVIK matrasbodem, JÖMNA en
SENNESVIK matrassen, matrassen voor Slaapbanken, en Baby-
en kindermatrassen.
En aangezien het om de goedkoopste matras gaat, en de Jömna bij zowel de foam- als binnenveringsmatrassen de goedkoopste is, betwijfel ik of de garantie geldt.

[ Bericht 13% gewijzigd door SummerBreeze op 13-09-2016 08:22:59 (Juiste stukje gequote) ]
  dinsdag 13 september 2016 @ 08:21:03 #121
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_165286357
Weet iemand of die leuke groente knuffels nog terug komen? Die grote die je los moest kopen :)

Edit: Laat maar, ik zie dat Breda ze gewoon niet in hun assortiment heeft. B.v. Eindhoven wel :)

[ Bericht 34% gewijzigd door Frag_adder op 13-09-2016 11:05:22 ]
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_165288295
Mijn hamarvik matras is na 4 jaar ook echt niet meer in orde. Ik lig in een kuil en zak naar de zijkant. Matras is niet omkeerbaar..
Ik ben alleen bang dat ze het er niet mee eens gaan zijn als ik hem terugbreng.. Of nemen ze dit soort dingen heel makkelijk retour onder garantie?
Sowieso moet ik nog even wachten, want ik wil eigenlijk gelijk een heel nieuw bed kopen dan. Dus nog even sparen :P
  dinsdag 13 september 2016 @ 19:46:37 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165300266
Iemand hier die een IKEA Ådum tapijt heeft liggen thuis?
KuikenGuppy
  dinsdag 13 september 2016 @ 19:48:18 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165300308
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 07:54 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik wil hem ook graag, maar hij is telkens niet op voorraad. Elke keer als ik kijk is er over een dag of 2 een voorraad van 8 stuks, maar dat lijkt dus dagelijks te verschuiven.
Mijn man was er afgelopen weekend en er was echt veel niet op voorraad... Leveringsproblemen, zeiden ze -O-.
KuikenGuppy
pi_165301219
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 10:38 schreef Dragonberry het volgende:
Mijn hamarvik matras is na 4 jaar ook echt niet meer in orde. Ik lig in een kuil en zak naar de zijkant. Matras is niet omkeerbaar..
Ik ben alleen bang dat ze het er niet mee eens gaan zijn als ik hem terugbreng.. Of nemen ze dit soort dingen heel makkelijk retour onder garantie?
Sowieso moet ik nog even wachten, want ik wil eigenlijk gelijk een heel nieuw bed kopen dan. Dus nog even sparen :P
Volgens mij valt dit gewoon onder slijtage en dus niet onder garantie.
pi_165301294
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mijn man was er afgelopen weekend en er was echt veel niet op voorraad... Leveringsproblemen, zeiden ze -O-.
Klopt, nu ik voor meubels kijk zijn sommige dingen ook niet op voorraad. Of het terug komt is maar de vraag, personeel geeft aan dat het dan vaak uit het assortiment gaat... hoeft niet, maar kans is wel aanwezig als het echt al lange tijd onleverbaar is.
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:33 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Volgens mij valt dit gewoon onder slijtage en dus niet onder garantie.
Tja, wat heb je dan aan garantie op een matras? Ik heb nu 25 jaar garantie op mijn nieuwe boxspring en matras maar slijtage valt daar inderdaad niet onder. Wat moet er in die 25 jaar gebeuren als ik wel recht heb op vervanging? Poten die afbreken ofzo?
pi_165302549
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:46 schreef Burdie het volgende:
Iemand hier die een IKEA Ådum tapijt heeft liggen thuis?
Yup, een smalle naast m'n bed. Wat wil je weten? :)
pi_165304140
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:35 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Klopt, nu ik voor meubels kijk zijn sommige dingen ook niet op voorraad. Of het terug komt is maar de vraag, personeel geeft aan dat het dan vaak uit het assortiment gaat... hoeft niet, maar kans is wel aanwezig als het echt al lange tijd onleverbaar is.

[..]

Tja, wat heb je dan aan garantie op een matras? Ik heb nu 25 jaar garantie op mijn nieuwe boxspring en matras maar slijtage valt daar inderdaad niet onder. Wat moet er in die 25 jaar gebeuren als ik wel recht heb op vervanging? Poten die afbreken ofzo?
Ja, dat vraag ik me dus ook af.
  dinsdag 13 september 2016 @ 21:52:03 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165304511
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:44 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me dus ook af.
Tot nu toe werd de garantie op mijn boxspring geregeld door de eerste keer het vervangen van de boxspring, maar de tweede keer kon dat niet meer omdat Ikea helaas de 90*220 matrasmaten niet meer voert, en een boxspring van 220 lang op maar 4 poten laten staan is gewoon heel erg dom naïef, dus toen de andere boxspring ook leek door te zakken kreeg ik wel een paar poten cadeau die ik er zelf in het midden onder mocht zetten.

Maar dat zijn dan wel weer van die eigenwijze dommigheidjes.... denken dat een boxspring van 220 lang wel op 4 poten kan staan, in plaats van op de 6 waar de meest bedrijven hun boxsprings standaard op zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:00:42 #130
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_165304985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tot nu toe werd de garantie op mijn boxspring geregeld door de eerste keer het vervangen van de boxspring, maar de tweede keer kon dat niet meer omdat Ikea helaas de 90*220 matrasmaten niet meer voert, en een boxspring van 220 lang op maar 4 poten laten staan is gewoon heel erg dom naïef, dus toen de andere boxspring ook leek door te zakken kreeg ik wel een paar poten cadeau die ik er zelf in het midden onder mocht zetten.

Maar dat zijn dan wel weer van die eigenwijze dommigheidjes.... denken dat een boxspring van 220 lang wel op 4 poten kan staan, in plaats van op de 6 waar de meest bedrijven hun boxsprings standaard op zetten.
Wat jammer dat ze die maat niet meer voeren. Ik sla altijd steevast de bedden over omdat korter dan 210 geen optie is. Nooit geweten dat ze die eerder wel hadden.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_165306896
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 08:17 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Tenzij het om een van de volgende producten gaat:
(Gekopieerd uit de brochure mbt garantie op matrassen)

[..]

En aangezien het om de goedkoopste matras gaat, en de Jömna bij zowel de foam- als binnenveringsmatrassen de goedkoopste is, betwijfel ik of de garantie geldt.
Was het een matras of een dekmatras? De dekmatrassen zijn tot zo'n 8 cm hoog en liggen bovenop de matras als een soort bescherming.
Maar Jömna is wel expliciet uitgesloten. Blijkbaar moet je in de garantieverklaringen kijken om te zien of je een artikel van redelijke kwaliteit uitgezocht hebt.

Ik heb wat jaren geleden de goedkoopste binnenveringsmatras gekocht, geen idee hoe hij toen heette. Dat was namelijk de enige met Bonelli-vering, de andere waren met alle met pocketvering. Dan zitten de spiralen in een kunststof hoesje en bij elke beweging krijg je wrijving & oplading in de metalen spiralen. Is geen kuil in, maar ik ben ook niet zwaar.
  dinsdag 13 september 2016 @ 22:59:36 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165307413
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 21:11 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Yup, een smalle naast m'n bed. Wat wil je weten? :)
Wij hebben er ook een liggen op de kamer van onze oudste. Voor de babykamer zou ik een kleinere willen, maar die is er niet in het de kleur die wij willen. Omdat de randen nauwelijks zijn afgewerkt, denk ik dat je 'm redelijk makkelijk zelf op maat kan snijden, maar mijn man denkt dat het niet mooi wordt. Wat denk jij?
KuikenGuppy
  dinsdag 13 september 2016 @ 23:02:49 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165307508
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:00 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Wat jammer dat ze die maat niet meer voeren. Ik sla altijd steevast de bedden over omdat korter dan 210 geen optie is. Nooit geweten dat ze die eerder wel hadden.
Ja, ze hebben ze een flink aantal jaar gehad, en ook perfecte hoeslakens voor de matrassen, maar helaas....
Ik snap ook nog steeds niet waarom ze het uit het assortiment gehaald hebben.
In de VS hebben ze met die gare Full, Queen en King maten ook verschillende lengte- en breedtematen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165307795
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben er ook een liggen op de kamer van onze oudste. Voor de babykamer zou ik een kleinere willen, maar die is er niet in het de kleur die wij willen. Omdat de randen nauwelijks zijn afgewerkt, denk ik dat je 'm redelijk makkelijk zelf op maat kan snijden, maar mijn man denkt dat het niet mooi wordt. Wat denk jij?
Ik heb van de mijne een klein hoekje afgesneden met een scherp stanleymes omdat het anders net niet zou passen, en je ziet er praktisch niks van. Nu moet ik wel zeggen dat die hoek niet in het zicht ligt, maar door dat hoogpolige van het kleed zie je het sowieso bijna niet. Als je van plan was om het kleed midden in de kamer te leggen, zou ik het niet doen. Anders wel.
pi_165307953
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ze hebben ze een flink aantal jaar gehad, en ook perfecte hoeslakens voor de matrassen, maar helaas....
Ik snap ook nog steeds niet waarom ze het uit het assortiment gehaald hebben.
In de VS hebben ze met die gare Full, Queen en King maten ook verschillende lengte- en breedtematen
Toen ik een week of 3 geleden in de ikea in Utrecht was, zei een medewerkster bij de beddenafdeling dat de 220 bedden waarschijnlijk eind volgend jaar weer in het assortiment zouden komen.

Geen zekerheid dus, en het duurt nog even, maargoed ;).
  dinsdag 13 september 2016 @ 23:17:42 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165307971
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 23:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Toen ik een week of 3 geleden in de ikea in Utrecht was, zei een medewerkster bij de beddenafdeling dat de 220 bedden waarschijnlijk eind volgend jaar weer in het assortiment zouden komen.

Geen zekerheid dus, en het duurt nog even, maargoed ;).
Halleluja _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165308569
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 20:35 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Klopt, nu ik voor meubels kijk zijn sommige dingen ook niet op voorraad. Of het terug komt is maar de vraag, personeel geeft aan dat het dan vaak uit het assortiment gaat... hoeft niet, maar kans is wel aanwezig als het echt al lange tijd onleverbaar is.

[..]

Tja, wat heb je dan aan garantie op een matras? Ik heb nu 25 jaar garantie op mijn nieuwe boxspring en matras maar slijtage valt daar inderdaad niet onder. Wat moet er in die 25 jaar gebeuren als ik wel recht heb op vervanging? Poten die afbreken ofzo?
Nope, afbrekende poten vallen ook niet onder de garantie.
Tenminste: bij ons Malm frame kwam een deel van de zijlat gewoon los door uitgedroogde lijm waardoor de balk waarmee alles aan elkaar zat doorbrak.
Reactie IKEA: onjuist gebruik, want dat zou niet gebeurd zijn bij juist gebruik.
  woensdag 14 september 2016 @ 07:58:31 #138
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_165311058
Nog een vraagje over het assortiment. Voor in die Vigda paneelgordijn houders, zijn er ook verduisterende paneelgordijnen? Ik kan ze zo 123 niet vinden maar ik meen mij te herinneren dat ze er ooit waren.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 14 september 2016 @ 08:46:47 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165311650
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 23:12 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Ik heb van de mijne een klein hoekje afgesneden met een scherp stanleymes omdat het anders net niet zou passen, en je ziet er praktisch niks van. Nu moet ik wel zeggen dat die hoek niet in het zicht ligt, maar door dat hoogpolige van het kleed zie je het sowieso bijna niet. Als je van plan was om het kleed midden in de kamer te leggen, zou ik het niet doen. Anders wel.
Ik wilde het 1m30 ronde kleed eigenlijk 1m rond maken, maar dat wordt dus niet mooi denk je? -O-.
Bedankt voor het meedenken iig :).
KuikenGuppy
pi_165311661
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 08:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik wilde het 1m30 ronde kleed eigenlijk 1m rond maken, maar dat wordt dus niet mooi denk je? -O-.
Bedankt voor het meedenken iig :).
Nee, niet doen!
  woensdag 14 september 2016 @ 09:12:11 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_165311961
Jammer, alle alternatieven die ik tot nu toe heb gevonden zijn minstens 10x zo duur ;( :').
KuikenGuppy
pi_165312162
Bij de garantie boekjes word ook niet uitgelegd waar je nou eigenlijk precies garantie op hebt.. Ze promoten echter altijd dat de matrassen niet doorzakken(want uitgebreid hierop getest enzo). Lijkt me dan dat dit na een paar jaar nog niet hoort te gebeuren, dus garantie.
Binnenkort maar eens navragen in de winkel. Heb het laatst al geprobeerd via online klantenservice, maar daar snapte ze er helemaal niks van. Kreeg iets terug over online bestellen :')
pi_165313593
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 09:28 schreef Dragonberry het volgende:
Binnenkort maar eens navragen in de winkel. Heb het laatst al geprobeerd via online klantenservice, maar daar snapte ze er helemaal niks van. Kreeg iets terug over online bestellen :')
Heb ik ook eens geprobeerd met een MARKUS bureaustoel. De bekleding (nepleer) begint te bladderen, en ik wou weten voordat ik dat ding naar de IKEA klantenservice ging slepen (vrij grote stoel dus dat lukt niet lekker) of zoiets nou onder de garantie valt.
Krijg je doodleuk het antwoord dat je hem eerst naar de winkel moet slepen en ze het daar dan wel beoordelen. Met een matras lijkt me dat nog een stukje erger...
  woensdag 14 september 2016 @ 10:47:10 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165313659
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 10:42 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Heb ik ook eens geprobeerd met een MARKUS bureaustoel. De bekleding (nepleer) begint te bladderen, en ik wou weten voordat ik dat ding naar de IKEA klantenservice ging slepen (vrij grote stoel dus dat lukt niet lekker) of zoiets nou onder de garantie valt.
Krijg je doodleuk het antwoord dat je hem eerst naar de winkel moet slepen en ze het daar dan wel beoordelen. Met een matras lijkt me dat nog een stukje erger...
Ik had gewoon foto's gemaakt van het doorgekrakte hout van mijn boxspring en toen kreeg ik fijn een aanhangwagen mee.... ik weet niet meer of ik eerst de oude op moest halen voor ik de nieuwe meekreeg of dat ik die gelijk meekreeg, maar het was best soepel geregeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165322884
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ze hebben ze een flink aantal jaar gehad, en ook perfecte hoeslakens voor de matrassen, maar helaas....
Ik snap ook nog steeds niet waarom ze het uit het assortiment gehaald hebben.
In de VS hebben ze met die gare Full, Queen en King maten ook verschillende lengte- en breedtematen
Waarom 220 eruit ging? Werd volgens mij alleen in Nederland verkocht en was Europees verder geen belangstelling voor. In die verhouding is het dan best duur om alleen voor Nederland een product in het assortiment te nemen. Amerika is een stuk groter en heeft wellicht een eigen producent dichtbij wat het makkelijker/goedkoper maakt om daar specifieke producten in het assortiment op te nemen.
En die rare maten als King en Queen zijn standaard in de VS. 220 is in NL meer extra dus voelt IKEA de druk minder denk ik

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 07:58 schreef Frag_adder het volgende:
Nog een vraagje over het assortiment. Voor in die Vigda paneelgordijn houders, zijn er ook verduisterende paneelgordijnen? Ik kan ze zo 123 niet vinden maar ik meen mij te herinneren dat ze er ooit waren.
Volgens mij was dat altijd de ANNO TUPPLUR, maar het staat er nu niet meer specifiek bij...
(TUPPLUR is de serie verduisterende rolgordijnen, dus het lijkt me gek dat ANNO TUPPLUR niet verduisterend is.)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165324026
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 10:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik had gewoon foto's gemaakt van het doorgekrakte hout van mijn boxspring en toen kreeg ik fijn een aanhangwagen mee.... ik weet niet meer of ik eerst de oude op moest halen voor ik de nieuwe meekreeg of dat ik die gelijk meekreeg, maar het was best soepel geregeld.
De leuning van onze bank was doorgekrakt en toen ik aan de telefoon uitlegde dat ik geen auto had, kwam er iemand langs om hem te repareren, topservice!
pi_165332613
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:56 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Waarom 220 eruit ging? Werd volgens mij alleen in Nederland verkocht en was Europees verder geen belangstelling voor. In die verhouding is het dan best duur om alleen voor Nederland een product in het assortiment te nemen. Amerika is een stuk groter en heeft wellicht een eigen producent dichtbij wat het makkelijker/goedkoper maakt om daar specifieke producten in het assortiment op te nemen.
En die rare maten als King en Queen zijn standaard in de VS. 220 is in NL meer extra dus voelt IKEA de druk minder denk ik

[..]

Volgens mij was dat altijd de ANNO TUPPLUR, maar het staat er nu niet meer specifiek bij...
(TUPPLUR is de serie verduisterende rolgordijnen, dus het lijkt me gek dat ANNO TUPPLUR niet verduisterend is.)
Ben benieuwd wat de extra lange dekbedden en dekbedovertrekken zullen gaan kosten. Ik ben niet extra lang, maar lig graag helemaal onder.
  donderdag 15 september 2016 @ 01:20:32 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165332683
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 01:14 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat de extra lange dekbedden en dekbedovertrekken zullen gaan kosten. Ik ben niet extra lang, maar lig graag helemaal onder.
Die verkopen ze al jaren.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 september 2016 @ 07:36:23 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165333530
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 01:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die verkopen ze al jaren.
De tweepersoonsvariant is idd gewoon 220 lang, de maatvoering van de eenpersoons is nog steeds 2 meter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165334651
Zetten jullie de meeste producten in elkaar met een gewone schroevendraaier of een elektrische? :)
pi_165334711
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:33 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Zetten jullie de meeste producten in elkaar met een gewone schroevendraaier of een elektrische? :)
Altijd elektrisch, geen zin om uren bezig te zijn met een schroevendraaier of inbussleutel met blaren aan de handen als gevolg. Je moet wel voorzichtig zijn, want Ikea spul is vaak niet gemaakt van het beste materiaal.
pi_165334721
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:39 schreef Justinn het volgende:

[..]

Altijd elektrisch, geen zin om uren bezig te zijn met een schroevendraaier of inbussleutel met blaren aan de handen als gevolg. Je moet wel voorzichtig zijn, want Ikea spul is vaak niet gemaakt van het beste materiaal.
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Dat je elektrisch er snel doorheen zit bij sommige houten plankjes...
pi_165334753
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:40 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ja daar ben ik dus ook bang voor. Dat je elektrisch er snel doorheen zit bij sommige houten plankjes...
Kwestie van je accuboor niet voluit zetten, maar op 4 bijv :)
pi_165335331
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:33 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Zetten jullie de meeste producten in elkaar met een gewone schroevendraaier of een elektrische? :)
Elektrische, met de slipkoppeling op de laagste stand (blijft spaanplaat he...) als de schroef er niet goed in wil gaat ie een standje hoger tijdedelijk. en de versnelling op de "traagste" stand.
Hele fijne dingen doe ik met een handschroevendraaier. Of als in de handleiding staat dat je geen elektrische mag gebruiken.
  donderdag 15 september 2016 @ 10:54:17 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165335855
Elektrisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 15 september 2016 @ 12:50:40 #156
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_165338154
Gewoon met het handje. Elektrisch zou eigenlijk niet eens in me op komen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_165338655
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 22:44 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Was het een matras of een dekmatras? De dekmatrassen zijn tot zo'n 8 cm hoog en liggen bovenop de matras als een soort bescherming.
Maar Jömna is wel expliciet uitgesloten. Blijkbaar moet je in de garantieverklaringen kijken om te zien of je een artikel van redelijke kwaliteit uitgezocht hebt.

Ik heb wat jaren geleden de goedkoopste binnenveringsmatras gekocht, geen idee hoe hij toen heette. Dat was namelijk de enige met Bonelli-vering, de andere waren met alle met pocketvering. Dan zitten de spiralen in een kunststof hoesje en bij elke beweging krijg je wrijving & oplading in de metalen spiralen. Is geen kuil in, maar ik ben ook niet zwaar.
ik weet niet wat 0906 (die de vraag stelt, ik kom alleen met een antwoord) op zijn bed heft liggen...
pi_165346358
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:33 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Zetten jullie de meeste producten in elkaar met een gewone schroevendraaier of een elektrische? :)
IKEA zelf raad je aan het met de hand te doen. In de winkel doen ze zelf alles elektrisch :')

Hier ook alles 'gewoon' elektrisch, maar inderdaad uitkijken dat je niet te hard gaat.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165350108
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:45 schreef Bartjebart het volgende:
IKEA zelf raad je aan het met de hand te doen. In de winkel doen ze zelf alles elektrisch
Het "logo" van de montageservice is notabene een accu-schroef-boormachine.

Zolang je goed met een elektrische schroefmachine kunt omgaan, en het er een met slipkoppeling is, ben ik van mening dat je daarmee consistenter vastschroeft dan met de hand.
pi_165350838
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:25 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Het "logo" van de montageservice is notabene een accu-schroef-boormachine.

:o! :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165351321
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 07:36 schreef Leandra het volgende: [..]

De tweepersoonsvariant is idd gewoon 220 lang, de maatvoering van de eenpersoons is nog steeds 2 meter.
Dus geen 2m60. Da's best raar.
pi_165351620
Zo'n schroeftol is ideaal als je wat kastjes in elkaar moet zetten. Tijdje die van ikea zelf gebruikt. Werkt perfect, maar ben hem al een tijdje kwijt 8)7
  donderdag 15 september 2016 @ 22:00:52 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165351768
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 21:49 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dus geen 2m60. Da's best raar.
Nee, dat is niet raar, 2.60 lang is helemaal geen normale maat voor dekbedden, ook niet dekbedden voor extra lange bedden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165351795
Ze bestaan al zo lang.
  donderdag 15 september 2016 @ 22:05:23 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165351933
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 22:01 schreef Teslynd het volgende:
Ze bestaan al zo lang.
Dat maakt het nog niet de standaard voor extra lange bedden.

Maar ik zie graag een linkje van een dekbed van 260 lang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165424395
Weet iemand hier wanneer (en of) de Bodbyn plinten in grijs terugkomen?

Edit: op de website staan ze op voorraad, maar in de IKEA keukenplanner staan ze op "niet voorradig"

Even langs van de week dan maar.
pi_165424944
Vanaf vandaag tot en met 2 oktober 2016: 10% korting op alle stoffen en (kunst)lederen banken voor FAMILY-leden.

Ga nu zelf twijfelen over een elders aangeschafte bank... :D, kan 'm nog cancelen volgens mij.
  maandag 19 september 2016 @ 12:03:05 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165425843
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 11:26 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Vanaf vandaag tot en met 2 oktober 2016: 10% korting op alle stoffen en (kunst)lederen banken voor FAMILY-leden.

Ga nu zelf twijfelen over een elders aangeschafte bank... :D, kan 'm nog cancelen volgens mij.
Dat ligt eraan waar je hem gekocht hebt, een bestelde bank annuleren is nagenoeg overal drama, maar bij de voor een dubbeltje op de eerste rang bedrijven helemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165427008
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 12:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ligt eraan waar je hem gekocht hebt, een bestelde bank annuleren is nagenoeg overal drama, maar bij de voor een dubbeltje op de eerste rang bedrijven helemaal.
Denk dat ik het ook maar zo laat. Heb daar best veel meubels besteld en worden allemaal samen bezorgd. Anders moet ik weer eens kijken hoe ik die bank bij de IKEA thuiskrijg. Nog even thuisstallen is geen optie :P Voor de rest niet veel dingen meer nodig bij de IKEA. Enkel een gaskookplaat nog, stellingskast en roltafeltje voor de in de badkamer.
  maandag 19 september 2016 @ 13:04:58 #170
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_165427203
Het lijkt erop dat de Nockeby niet onder die actie valt -O-
F means you're fucked
  maandag 19 september 2016 @ 13:10:32 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165427299
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 13:04 schreef YUR het volgende:
Het lijkt erop dat de Nockeby niet onder die actie valt -O-
Hier is nota bene de korting in het voorbeeld al van de prijs afgehaald:
http://www.ikea.com/nl/nl(...)oom/sofas_armchairs/

Maar op de pagina van de bank zelf wordt idd de gewone prijs weergegeven (net als bij andere banken ;) )
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 september 2016 @ 13:15:06 #172
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_165427382
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier is nota bene de korting in het voorbeeld al van de prijs afgehaald:
http://www.ikea.com/nl/nl(...)oom/sofas_armchairs/

Maar op de pagina van de bank zelf wordt idd de gewone prijs weergegeven (net als bij andere banken ;) )
Lekker scherp :D
Thanks! We gingen er toch al eentje bestellen, dus dit komt wel aardig uit zo
F means you're fucked
  maandag 19 september 2016 @ 13:27:53 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165427708
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 13:15 schreef YUR het volgende:

[..]

Lekker scherp :D
Thanks! We gingen er toch al eentje bestellen, dus dit komt wel aardig uit zo
Veel plezier ermee ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 september 2016 @ 13:35:13 #174
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_165427844
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2016 13:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Veel plezier ermee ^O^
Dank je :D
We hadden m bijna afgelopen week besteld...scheelt nu gewoon 100 euro. Makkelijk verdiend :Y
F means you're fucked
pi_165427874
En besteld :+
Scheelt idd weer! Volgende week maandag komen ze 'm brengen ^O^
pi_165435507
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 22:01 schreef Teslynd het volgende:
Ze bestaan al zo lang.
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 22:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet de standaard voor extra lange bedden.

Maar ik zie graag een linkje van een dekbed van 260 lang.
Gek dat je nog geen linkje hebt ontvangen :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165436182
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 22:05 schreef Leandra het volgende: [..]

Dat maakt het nog niet de standaard voor extra lange bedden.

Maar ik zie graag een linkje van een dekbed van 260 lang.
Mag je zelf zoeken, jij bent handiger op Internet dan ik. Ik herinner het me vooral, omdat er sprake was van dekbedden die nóg langer mochten zijn, vanwege het groeiend aantal mannen van 2m of meer. Dat was voordat ik op internet kwam. Dus rond of voor de eeuwwisseling.
  maandag 19 september 2016 @ 20:44:41 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165436533
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 20:34 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Mag je zelf zoeken, jij bent handiger op Internet dan ik. Ik herinner het me vooral, omdat er sprake was van dekbedden die nóg langer mochten zijn, vanwege het groeiend aantal mannen van 2m of meer. Dat was voordat ik op internet kwam. Dus rond of voor de eeuwwisseling.
Jij komt met de claim dat ze "al zo lang bestaan" dus kom maar op, want met al mijn handigheid op internet vind ik ze niet, het enige wat ik wel vind zijn dekbedhoezen van 2.60 lang, die daarmee "ook geschikt zijn voor extra lange dekbedden", dat "extra lange" betekent dan gewoon 2.20 lang, maar het gros van NL heeft schijnbaar graag een instopstrook aan de dekbedhoes, en dan heb je idd zo'n 2.60 lengte nodig voor de dekbedhoes.

Maar dekbedden? Neuh... dus ik zie graag bewijs van je bewering dat ze "al zo lang bestaan".

En nee, de dekbedhoezen bij Ikea zijn geen 2.60 lang, omdat Ikea godzijdank niet aan instopstroken doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165436577
Ik was nu toch wel benieuwd dus heb gegoogled en moet zeggen dat ik (tot mijn verbazing) inderdaad zulke lange dekbedden/dekbedovertrekken kan vinden, hier en hier bijvoorbeeld. Dekbedovertrekken wel makkelijker te vinden dan dekbedden.

Edit: spuit11, mijn tweede link is wel van een dekbed van 260x200 (maar geloof dat die dus wel bedoeld is als 260 breed en 200 lang).
Een standaard maat is het in elk geval zeer zeker niet.
pi_165437809
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 11:26 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Vanaf vandaag tot en met 2 oktober 2016: 10% korting op alle stoffen en (kunst)lederen banken voor FAMILY-leden.

Ga nu zelf twijfelen over een elders aangeschafte bank... :D, kan 'm nog cancelen volgens mij.
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 22:01 schreef tombolafan het volgende:
Hallo allemaal, even 2 vraagjes waar jullie misschien wel een antwoord op weten;

1. we hebben een leuke bank gezien vandaag, is er wel eens een "korting op banken" actie en is te voorspellen wanneer?

2. zelfde vraag eigenlijk, maar dan voor een (kinder)bed?

Thank you in advance _O_ O+
whoeiiiiii we hadden nog niets gekocht *O* *O* *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_165437959
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:20 schreef tombolafan het volgende:

[..]


[..]

whoeiiiiii we hadden nog niets gekocht *O* *O* *O*
:D
IKEA leest hier gewoon mee 8-).
pi_165438197
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:25 schreef GotC het volgende:

[..]

:D
IKEA leest hier gewoon mee 8-).
in dat geval maak ik even een lijstje straks _O- _O- *O* *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 19 september 2016 @ 22:30:06 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165440355
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:30 schreef tombolafan het volgende:

[..]

in dat geval maak ik even een lijstje straks _O- _O- *O* *O*
Ja, ik ook.... (inductie)kookplaten *)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165440716
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:30 schreef tombolafan het volgende:

[..]

in dat geval maak ik even een lijstje straks _O- _O- *O* *O*
Ik weet niet waar ik moet beginnen :+
pi_165441315
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:40 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik weet niet waar ik moet beginnen :+
20% korting op het hele assortiment! *O*

:')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165441410
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:56 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

20% korting op het hele assortiment! *O*

:')


:')
pi_165441440
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:59 schreef GotC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:')
_O-

Dat doet me denken aan de "woonsdagen" wat een gekkenhuis was dat elke maand :{
Dan ga je toch echt wel heel anders naar mensen krijgen
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165441604
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 23:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

_O-

Dat doet me denken aan de "woonsdagen" wat een gekkenhuis was dat elke maand :{
Dan ga je toch echt wel heel anders naar mensen krijgen
Bijzonder hoe mensen kunnen zijn/worden he? :X

Wij gaan een dezer dagen nog even proefzitten op EKENÄSET :). Eerst die Nockeby in elkaar zetten. Verheug me er niet op, schijnt lastig te zijn.
  maandag 19 september 2016 @ 23:07:48 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165441683
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:05 schreef GotC het volgende:

[..]

Bijzonder hoe mensen kunnen zijn/worden he? :X

Wij gaan een dezer dagen nog even proefzitten op EKENÄSET :).
Oh, die vind ik leuk, ze zijn zo lekker jaren 50/60.... ze zouden zo op mijn babyfoto's hebben kunnen staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165441872
Is de sorvallen bank nou ineens heel stilletjes uit het assortiment gegaan? Ik heb er vrij recent (aantal weken geleden) in ikea Utrecht nog op gezeten en hem een week of twee later op de site nog nagezocht, maar keek nu met de actie en kon hem nergens meer vinden op de site?
pi_165442656
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 23:05 schreef GotC het volgende:

[..]

Bijzonder hoe mensen kunnen zijn/worden he? :X

Wij gaan een dezer dagen nog even proefzitten op EKENÄSET :). Eerst die Nockeby in elkaar zetten. Verheug me er niet op, schijnt lastig te zijn.
Ja heel bijzonder :{
Dikke ruzies onderling joh. En dat voor een KLIPPAN fauteuil :')

Oooh de EKENÄSET, die is zo leuk O+
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165442706
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 23:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, die vind ik leuk, ze zijn zo lekker jaren 50/60.... ze zouden zo op mijn babyfoto's hebben kunnen staan.
Het is een bijna 1-op-1 remake van een oud IKEA product. Net als de STRANDMON fauteuil en de LÖVBACKEN salontafel.

Leuk dat ze op die manier producten terug laten komen
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  dinsdag 20 september 2016 @ 00:01:54 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165443093
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 23:41 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het is een bijna 1-op-1 remake van een oud IKEA product. Net als de STRANDMON fauteuil en de LÖVBACKEN salontafel.

Leuk dat ze op die manier producten terug laten komen
Het duurde even voor ik me realiseerde dat ik een jaar of 5 geleden een soortgelijke buitenstoel bij de Gamma heb gekocht.... niet dat die ooit buiten heeft gestaan, maar dat is wat anders :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165462287
Heb eigenlijk geen behoefte aan een magnetron. Kan het geld beter uitgeven aan een oven. Kan zo'n oven, los van het feit of het er mooi uitziet, ook vrijstaand langs het aanrecht geplaatst worden? Of moet dit altijd ingebouwd zijn in een keukenkastje of iets dergelijks? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10300786/ Of kan je dan beter een vrijstaand 'oventje' nemen als http://www.ovenstore.nl/p(...)nventum-ov525cs.html?
  dinsdag 20 september 2016 @ 22:53:35 #195
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165462358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 22:50 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Heb eigenlijk geen behoefte aan een magnetron. Kan het geld beter uitgeven aan een oven. Kan zo'n oven, los van het feit of het er mooi uitziet, ook vrijstaand langs het aanrecht geplaatst worden? Of moet dit altijd ingebouwd zijn in een keukenkastje of iets dergelijks? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10300786/
Dan moet je geen inbouwoven kopen!

Doe dan zoiets: https://www.bol.com/nl/p/(...)213-9200000028128636
The love you take is equal to the love you make.
pi_165462457
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 22:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan moet je geen inbouwoven kopen!

Doe dan zoiets: https://www.bol.com/nl/p/(...)213-9200000028128636
Die had ik ook in de edit gezet. Even nadenken en kijken of het inbouw kan door iemand, anders zo'n vrijstaande halen maar dat vind ik niet zo mooi en vraag me af waar ik 'm dan veilig kan zetten of wordt de onderkant niet heet? :P...
  dinsdag 20 september 2016 @ 22:59:01 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165462506
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 22:56 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Die had ik ook in de edit gezet. Even nadenken en kijken of het inbouw kan door iemand, anders zo'n vrijstaande halen maar dat vind ik niet zo mooi en vraag me af waar ik 'm dan veilig kan zetten of wordt de onderkant niet heet? :P...
Die zijn erop gebouwd, kan in principe gewoon op een aanrechtblad of in een open wandrek staan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165462690
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 22:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die zijn erop gebouwd, kan in principe gewoon op een aanrechtblad of in een open wandrek staan.
Thanks! Zie dat het verschil 5 euro is tussen een vrijstaand of inbouw. Even wachten tot ik er straks woon, kijken wat haalbaar is zonder al te veel klussen :)
pi_165462784
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:06 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Thanks! Zie dat het verschil 5 euro is tussen een vrijstaand of inbouw. Even wachten tot ik er straks woon, kijken wat haalbaar is zonder al te veel klussen :)
5 euro verschil. Maar wat is het verschil in inhoud? Kun je in die vrijstaande evenveel als in die inbouw? Kun je er een pizza in kwijt bijvoorbeeld? (mocht je dat willen...)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165462844
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 22:40 schreef GotC het volgende:
[..]

Ik weet niet waar ik moet beginnen :+
Ik had een keer wat wensen gestuurd en kreeg een geïrriteerd antwoord terug. Best vreemd als je in de winkel leest dat ze graag je wensen horen.
pi_165462966
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:12 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik had een keer wat wensen gestuurd en kreeg een geïrriteerd antwoord terug. Best vreemd als je in de winkel leest dat ze graag je wensen horen.
Wat waren dat voor een "wensen" dan?
260cm lange dekbedden, een compleet naar jouw wens ingerichte beneden verdieping, alle bebording zoals jij het wilt?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165463135
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

5 euro verschil. Maar wat is het verschil in inhoud? Kun je in die vrijstaande evenveel als in die inbouw? Kun je er een pizza in kwijt bijvoorbeeld? (mocht je dat willen...)
Vrijstaand is 52 liter en kan tot 230C, IKEA 55 liter en tot 250C. Je hebt zelfs nog de LAGAN die is ook 55 liter en is 119 euro maar voor 30 euro meer heb je eentje die mooier is (RVS) en 3 kookfuncties ipv 1.
pi_165463375
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat waren dat voor een "wensen" dan?
260cm lange dekbedden, een compleet naar jouw wens ingerichte beneden verdieping, alle bebording zoals jij het wilt?
Maar natuurlijk, dat is toch precies wat jij verwachten wil?
  Vis een optie? dinsdag 20 september 2016 @ 23:38:46 #204
70532 loveli
N
pi_165463590
Speaking of... Aldi had pas dekbedden + overtrekken 240x260 in de folder :+

Gaat Norden uit het assortiment? Ik zocht onlangs of er nog stoelen voor bij een eettafel waren, maar zag ze niet meer op de site.
crap in = crap out
  dinsdag 20 september 2016 @ 23:39:56 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165463618
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:06 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Thanks! Zie dat het verschil 5 euro is tussen een vrijstaand of inbouw. Even wachten tot ik er straks woon, kijken wat haalbaar is zonder al te veel klussen :)
Inbouw in een huurhuis is natuurlijk lastiger dan een losse oven.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 22 september 2016 @ 19:41:02 #206
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_165499236
Grrr. Met de assortimentswissel is Golv 'Donker Eiken' laminaat vervangen door 'Donkerbruin'. En daarmee zijn de oude plintjes ook meteen niet meer te kopen / bij te bestellen. Iemand nog een suggestie waar ik die zou kunnen vinden? Op marktplaats staan ze lig niet..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_165500859
Irritant dat sommige aanbiedingen alleen in bepaalde vestigingen gelden... Dit leuke nachtkastje was 25 euro in Duiven http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00222628 maar natuurlijk al op... rest van de IKEA's nog 40 euro ;(
pi_165501565
quote:
8s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:41 schreef De_Hertog het volgende:
Grrr. Met de assortimentswissel is Golv 'Donker Eiken' laminaat vervangen door 'Donkerbruin'. En daarmee zijn de oude plintjes ook meteen niet meer te kopen / bij te bestellen. Iemand nog een suggestie waar ik die zou kunnen vinden? Op marktplaats staan ze lig niet..
nergens meer een restje in een vestiging? Ik zou ze gewoon allemaal even bellen :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 22 september 2016 @ 21:24:45 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165501943
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 23:38 schreef loveli het volgende:
Speaking of... Aldi had pas dekbedden + overtrekken 240x260 in de folder :+
Dan heb je dus 40 cm instopstrook :r voor je dekbed van 220 lang.
Zeker weten dat de dekbedden geen 260 lang zijn bij de Aldi.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Vis een optie? donderdag 22 september 2016 @ 23:56:37 #210
70532 loveli
N
pi_165506564
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb je dus 40 cm instopstrook :r voor je dekbed van 220 lang.
Zeker weten dat de dekbedden geen 260 lang zijn bij de Aldi.
Bij die actie dus wel.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 22 september 2016 @ 23:57:59 #211
70532 loveli
N
pi_165506583
Maar klopt het dat Norden er (deels) uit gaat/is? Ik herinner me stoelen en bankjes die ik nu niet meer op de site kan vinden.
crap in = crap out
  vrijdag 23 september 2016 @ 06:34:43 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165507752
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:56 schreef loveli het volgende:

[..]

Bij die actie dus wel.
260 breed 240 lang.
http://www.reclamefoldero(...)n-27-07-tm-02-08-p5/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165509605
'mijn' Ikea (Breda) gaat uitbreiden en verbouwen. Ben benieuwd!!
Met een meidenkwartet
  vrijdag 23 september 2016 @ 16:36:59 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_165517519
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:35 schreef Cathmar het volgende:
'mijn' Ikea (Breda) gaat uitbreiden en verbouwen. Ben benieuwd!!
Jeeeeej!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_165520892
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:57 schreef loveli het volgende:
Maar klopt het dat Norden er (deels) uit gaat/is? Ik herinner me stoelen en bankjes die ik nu niet meer op de site kan vinden.
NORDEN is qua serie zo te zien wel wat uitgedund inderdaad.
Er was altijd nog een grotere eettafel en inderdaad dat bankje. Waarschijnlijk zagen ze daarvoor geen ruimte meer in het assortiment.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165520925
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:35 schreef Cathmar het volgende:
'mijn' Ikea (Breda) gaat uitbreiden en verbouwen. Ben benieuwd!!
Nice! Is daar nog ruimte dan?
Is ook wel nodig, het is volgens mij een van de kleinste vestigingen van NL
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165525736
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:35 schreef Cathmar het volgende:
'mijn' Ikea (Breda) gaat uitbreiden en verbouwen. Ben benieuwd!!
Is alles nu nog wel toegankelijk? Moet morgen even uitgebreid shoppen op de badkamer afdeling! ;)
I had a signature once. It was awful.
pi_165530371
BREDA - De voorbereidende bouwwerkzaamheden voor de uitbreiding van IKEA Breda zijn vorige week van start gegaan. In de komende 14 maanden krijgen de Showroom en de Markethall een compleet nieuwe inrichting en in totaal ca. 3.000 m2 extra winkeloppervlakte.

Naast een extra vloeroppervlak, 220 aanvullende zitplaatsen en een nieuw interieur zal ook het IKEA Restaurant groter worden. De bouwwerkzaamheden in Breda vinden gefaseerd plaats, waardoor de overlast voor bezoekers beperkt blijft. In het voorjaar van 2017 gaat het vernieuwde en uitgebreide restaurant al open.

De vergroting en nieuwe inrichting van de Showroom moet in de zomer van 2017 zijn voltooid.
Met een meidenkwartet
pi_165530385
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 22:39 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Is alles nu nog wel toegankelijk? Moet morgen even uitgebreid shoppen op de badkamer afdeling! ;)
Lijkt mij dat ze eerst die uitbreiding moeten bouwen? Ik heb geen idee waar die komt..
Laat even weten als je er iets van ziet!
Met een meidenkwartet
  zaterdag 24 september 2016 @ 08:25:49 #220
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_165530433
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 08:11 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Lijkt mij dat ze eerst die uitbreiding moeten bouwen? Ik heb geen idee waar die komt..
Laat even weten als je er iets van ziet!
Ik gok dat er een verdieping bovenop komt als ik de post boven de jouwe lees.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zaterdag 24 september 2016 @ 11:42:08 #221
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_165532617
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:13 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nergens meer een restje in een vestiging? Ik zou ze gewoon allemaal even bellen :+
Was het maar zo makkelijk. Er is een algemeen nummer voor de klantenservice, maar die mensen mogen me niet direct doorverbinden met een vestiging. Zelf contact opnemen kan ook niet. En omdat het artikel niet meer 'bestaat' kunnen ze ook niet in het systeem kijken of er nog een voorraad ligt. Om het zeker te weten zou ik dus iedere vestiging langs moeten gaan.

Het verbaast me best een beetje, moet ik zeggen. GOLV heeft 25 jaar garantie, maar een half jaar na aankoop is er al niets meer bij te bestellen. Ben erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren als er over pakweg tien jaar een plank vervangen moet worden bijvoorbeeld.

Maatgoed. Mocht iemand 'toevallig' binnenkort in een IKEA komen en tijd hebben, je zou me een enorm plezier doen door even na te vragen of ze nog een GOLV plakplint donkerbruin (302.860.39) hebben liggen. Ik heb er denk ik twee nodig, maar ik begin te vermoeden dat het verstandig kan zijn om een voorraad te hebben.. Eindhoven heb ik al gehad, Duiven kom ik binnenkort. De rest is nog open ;).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_165537041
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 september 2016 11:42 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Was het maar zo makkelijk. Er is een algemeen nummer voor de klantenservice, maar die mensen mogen me niet direct doorverbinden met een vestiging. Zelf contact opnemen kan ook niet. En omdat het artikel niet meer 'bestaat' kunnen ze ook niet in het systeem kijken of er nog een voorraad ligt. Om het zeker te weten zou ik dus iedere vestiging langs moeten gaan.

Het verbaast me best een beetje, moet ik zeggen. GOLV heeft 25 jaar garantie, maar een half jaar na aankoop is er al niets meer bij te bestellen. Ben erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren als er over pakweg tien jaar een plank vervangen moet worden bijvoorbeeld.

Maatgoed. Mocht iemand 'toevallig' binnenkort in een IKEA komen en tijd hebben, je zou me een enorm plezier doen door even na te vragen of ze nog een GOLV plakplint donkerbruin (302.860.39) hebben liggen. Ik heb er denk ik twee nodig, maar ik begin te vermoeden dat het verstandig kan zijn om een voorraad te hebben.. Eindhoven heb ik al gehad, Duiven kom ik binnenkort. De rest is nog open ;).
ik kom nogal eens in Haarlem, dan ga ik zeker kijken :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 25 september 2016 @ 14:17:41 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_165553144
heeft iemand ervaring met deze vaatwasser?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00299378/
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_165561290
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 08:11 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Lijkt mij dat ze eerst die uitbreiding moeten bouwen? Ik heb geen idee waar die komt..
Laat even weten als je er iets van ziet!
Er hangt een klein infobord bij het restaurant. Er wordt een stuk aan de rechterkant aangebouwd (als je er vanaf de meubelboulevard naar kijkt). Ik heb een foto van t bord maar hier geen mogelijkheid het te uploaden via mobiel.
I had a signature once. It was awful.
pi_165561982
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 20:40 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Er hangt een klein infobord bij het restaurant. Er wordt een stuk aan de rechterkant aangebouwd (als je er vanaf de meubelboulevard naar kijkt). Ik heb een foto van t bord maar hier geen mogelijkheid het te uploaden via mobiel.
O top! Moest haast ook wel aan de zijkant zijn. Ben benieuwd of het dan ook uitbreiding van assortiment wordt. Of alleen meer plaats voor alles (en vooral voor keukens denk ik).
Met een meidenkwartet
pi_165564368
Utrecht is qua oppervlakte verdubbeld en heeft nog steeds niet het volledige assortiment.
pi_165564421
Zo, gezeten op EKENÄSET. Zit fijn! Maar was irl toch kleiner dan verwacht, dus niet helemaal wat we zochten voor de woonkamer. MELLBY daarentegen.. O+

En morgen wordt de Nockeby bezorgd! *O*
pi_165572677
Ik ga a.s. Zondag verhuizen en wil nog graag de korting op de banken meepakken. In hoeverre is het mogelijk dat tzt een Nockeby 2zits of de norsborg 3zits is uitverkocht? Ik ga naar de vestiging in Utrecht. Of kan ik hem vast online bestellen en klaar laten zetten?
pi_165579464
Nockeby werd geleverd om 13:30 en om 15:30 zaten we erop :D Eerste deel alleen gedaan.
Makkie! Viel 100% mee.

En het zit lekker O+
pi_165584985
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:26 schreef Markeerstift het volgende:
Ik ga a.s. Zondag verhuizen en wil nog graag de korting op de banken meepakken. In hoeverre is het mogelijk dat tzt een Nockeby 2zits of de norsborg 3zits is uitverkocht? Ik ga naar de vestiging in Utrecht. Of kan ik hem vast online bestellen en klaar laten zetten?
Online bestellen en klaar laten zetten is op basis van de winkelvoorraad. De mogelijkheid bestaat dat deze zondag uitverkocht zijn.

Kun je de bank zondag ophalen?
Als je product nu op voorraad is kun je deze uiterlijk vrijdag ophalen. Dus dan zou ik donderdag nog eens kijken. Omdat je de bank deze week al betaald maak je nog gebruik van de actie.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 16:17 schreef GotC het volgende:
Nockeby werd geleverd om 13:30 en om 15:30 zaten we erop :D Eerste deel alleen gedaan.
Makkie! Viel 100% mee.

En het zit lekker O+
^O^
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165596144
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 20:32 schreef Bartjebart het volgende:
Online bestellen en klaar laten zetten is op basis van de winkelvoorraad. De mogelijkheid bestaat dat deze zondag uitverkocht zijn.
Huh, dus als je dat besteld, dan gaat IKEA die zondag pas kijken of er toevallig nog een bank staat?
pi_165605601
Ik snap het ook niet helemaal. Als ik het donderdag bestel houden ze m vast tot zondag? Je betaalt er wel voor.
pi_165610074
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 09:41 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Huh, dus als je dat besteld, dan gaat IKEA die zondag pas kijken of er toevallig nog een bank staat?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 17:39 schreef Markeerstift het volgende:
Ik snap het ook niet helemaal. Als ik het donderdag bestel houden ze m vast tot zondag? Je betaalt er wel voor.
Blijkbaar halen ze de gekochte producten wel tijdig uit de schappen. Hoe ze het precies regelen weet ik ook niet, maar ze geven zelf de optie!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165622201
Hoi hoi, onze banken worden geleverd tussen 16 en 20 :')
Nou hebben we sinds gistermiddag een code om t vervoer te volgen, maar die geeft nog steeds 16-20 aan, wordt dat nog specifieker of is dat ijdele hoop? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_165622911
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:40 schreef tombolafan het volgende:
Hoi hoi, onze banken worden geleverd tussen 16 en 20 :')
Nou hebben we sinds gistermiddag een code om t vervoer te volgen, maar die geeft nog steeds 16-20 aan, wordt dat nog specifieker of is dat ijdele hoop? :D
IJdele hoop :Y Zelfs na het afleveren bleef het zo staan :+
pi_165623234
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:17 schreef GotC het volgende:

[..]

IJdele hoop :Y Zelfs na het afleveren bleef het zo staan :+
tnx :D
Ze belden net, of t eerder kon :') _O-

Nee, ik ga al eerder bij werk weg, dus jammer de bammer :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_165722987
Alleen deze week: FÄRGRIK servies met 15% korting. Had beter nog ff kunnen wachten met alle spullen aanschaffen voor mijn verhuizing :') Mensen die roepen dat IKEA nooit wat in de aanbieding gooit haha. Moet er deze week nog zijn, even kijken of ze coulant zijn (voor die paar euro :')) Nog nieuw ongebruikt en om met de set te slepen is een beetje stom.
pi_165723030
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 08:45 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Alleen deze week: FÄRGRIK servies met 15% korting. Had beter nog ff kunnen wachten met alle spullen aanschaffen voor mijn verhuizing :') Mensen die roepen dat IKEA nooit wat in de aanbieding gooit haha. Moet er deze week nog zijn, even kijken of ze coulant zijn (voor die paar euro :')) Nog nieuw ongebruikt en om met de set te slepen is een beetje stom.
Verkopen ze FÄRGRIK ook los? Of alleen in sets?
pi_165723085
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 08:51 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Verkopen ze FÄRGRIK ook los? Of alleen in sets?
Ook los hoor :) Setje is volgens mij goedkoper.
pi_165723092
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 08:57 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ook los hoor :) Setje is volgens mij goedkoper.
Ah, zie het nu, keek onder "serviezen" en dat zijn dus sets.

Ik heb niet alle borden nodig, dus een set heeft niet zoveel zin :) Maar thanks, ga morgen even langs.
pi_165732402
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 08:45 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Alleen deze week: FÄRGRIK servies met 15% korting. Had beter nog ff kunnen wachten met alle spullen aanschaffen voor mijn verhuizing :') Mensen die roepen dat IKEA nooit wat in de aanbieding gooit haha. Moet er deze week nog zijn, even kijken of ze coulant zijn (voor die paar euro :')) Nog nieuw ongebruikt en om met de set te slepen is een beetje stom.
Als het je echt om die paar euro te doen is zou je deze week het servies nog kunnen kopen en dan met de oude kassabon terug kunnen brengen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165742020
Jeetje kleine schok. Was vandaag pas om 19.30 thuis. Ons nieuwe bed en matras zou gebracht worden en naar boven getild. Ze kwamen net na het eten om 20.15..

Na een half slag proberen paste het niet. Dit hadden ze volgens mij op de deurmat al besloten. Dus matras bleef beneden. Dus ik dacht, maar dan past de bedbodem zeker niet.. ow jawel hoor die nag je nu zelf in elkaar zetten. Dus ipv met goor op vakantie te kijken mocht ik dat bed gaan maken, matras naar boven tillen etc etc..

Was ik klaar bedacht ik me dat ik 20 euro extra betaald heb voor het afvoeren van mijn oude matras, die nog stond te shinen tegen de muur.

Niet echt tevreden over de transsport service. Zo dadelijk wel heerlijk slapen op een nieuw bed die eindelijk gewoon 160cm ipv 140 is.
pi_165743652
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 00:16 schreef Nico987 het volgende:
Jeetje kleine schok. Was vandaag pas om 19.30 thuis. Ons nieuwe bed en matras zou gebracht worden en naar boven getild. Ze kwamen net na het eten om 20.15..

Na een half slag proberen paste het niet. Dit hadden ze volgens mij op de deurmat al besloten. Dus matras bleef beneden. Dus ik dacht, maar dan past de bedbodem zeker niet.. ow jawel hoor die nag je nu zelf in elkaar zetten. Dus ipv met goor op vakantie te kijken mocht ik dat bed gaan maken, matras naar boven tillen etc etc..

Was ik klaar bedacht ik me dat ik 20 euro extra betaald heb voor het afvoeren van mijn oude matras, die nog stond te shinen tegen de muur.

Niet echt tevreden over de transsport service. Zo dadelijk wel heerlijk slapen op een nieuw bed die eindelijk gewoon 160cm ipv 140 is.
Het is natuurlijk heel raar dat je het matras zelf naar boven moest brengen, en ook dat ze je oude matras niet meenamen, daar zou ik even over bellen. Maar had je echt verwacht dat je bed voor je in elkaar gezet zou worden? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 08:55:07 #244
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_165744060
Wat leuk een IKEA topic hier kan ik mijn vraag wel stellen.

• Ik wil een warmer dekbed. Hebben jullie een dekbed van ikea en zo ja welke? Dons/polyester?

• Ik zou graag nieuwe verduisterende gordijnen willen zoiets als deze leken mij wel leuk. Ik heb bij mij thuis al een gordijnrails dus daar kan ik ze mooi ophangen. Alleen twee vraagjes.
a) ik zag dat deze gordijnen maar 1.45 zijn en 1 meter zijn als je ze ophangen en ik heb 4 meter raam. Moet ik dan 4 gordijnen kopen :o
b)ze zijn 3 meter lang en mijn plafond maar 2.15. Moetje ze dan korter maken :?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:00:27 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165744101
Wij hebben een donzen 4-seizoenen dekbed van Ikea, gisteren net de andere helft er weer opgedaan.
Ik klik ze 's winters overigens niet meer aan elkaar, maar leg ze allebei in een eigen hoes op het bed.
Ik vind het leuk staan (gebruik wel hoezen die bij elkaar passen), en de enkele dekbedden in een hoes doen lukt me nog wel, de beide helften aan elkaar is me te zwaar om alleen te doen, en dit maakt me dus minder afhankelijk (dat ligt aan mij: spierprobleempje).

De gordijnen worden per 2 verkocht, dus dan het je 2 verpakkingen nodig voor 4 meter raam.
En ja, je moet ze dan korter maken, daar hebben ze van dat strijkband voor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:33:30 #246
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_165744431
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:00 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben een donzen 4-seizoenen dekbed van Ikea, gisteren net de andere helft er weer opgedaan.
Ik klik ze 's winters overigens niet meer aan elkaar, maar leg ze allebei in een eigen hoes op het bed.
Ik vind het leuk staan (gebruik wel hoezen die bij elkaar passen), en de enkele dekbedden in een hoes doen lukt me nog wel, de beide helften aan elkaar is me te zwaar om alleen te doen, en dit maakt me dus minder afhankelijk (dat ligt aan mij: spierprobleempje).

De gordijnen worden per 2 verkocht, dus dan het je 2 verpakkingen nodig voor 4 meter raam.
En ja, je moet ze dan korter maken, daar hebben ze van dat strijkband voor.
Strijkband ken ik niet. Kan je dat ook bij ikea kopen :P
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  Vis een optie? dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:48:55 #247
70532 loveli
N
pi_165744619
Dat zit er toch gewoon bij?
crap in = crap out
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:56:42 #248
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_165744747
Gordijnen korter maken met de naaimachine is overigens mooier. Strijkband wil naar verloop van tijd nog wel een loslaten.
Bij korter maken met de naaimachine: de gordijnen eerst een paar weken uit laten hangen en dan uit meten terwijl gordijn hangt. Ook even goed opletten dat je het uitmeet op verschillende punten. Plafon dan wel vloer kan scheef zijn.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:01:00 #249
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_165744810
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:48 schreef loveli het volgende:
Dat zit er toch gewoon bij?
Volgens mij niet. Zie het nergens bij staan.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:02:42 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165744846
Strijkband blijft bij mij nooit zitten.

Heb inmiddels ramen waar ze precies passen. 8-)
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:03:54 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165744868
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:01 schreef zeefje het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Zie het nergens bij staan.
Ze verkopen het in ieder geval los.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50078746/
The love you take is equal to the love you make.
  Vis een optie? dinsdag 4 oktober 2016 @ 10:03:58 #252
70532 loveli
N
pi_165744871
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 10:01 schreef zeefje het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Zie het nergens bij staan.
Ik zie het, dit spul dus.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10256849/
crap in = crap out
pi_165744898
quote:
oh ja, tnx for reminding me, inmiddels hangen de Merete gordijnen hier al een tijdje voor een inbouwkast, binnenkort maar eens met het zoomstrijkband aan de slag.
pi_165745753
Morgen trouwens verduisterende gordijnen in de aanbieding bij de Action voor 14,95. Volgens mij 2 setjes in. 140x260
pi_165746347
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als het je echt om die paar euro te doen is zou je deze week het servies nog kunnen kopen en dan met de oude kassabon terug kunnen brengen.
Nah, dat is de moeite niet waard. In theorie mag je als Family lid onbeperkt retourneren maar voor die 3 euro zeker niet de moeite waard om je tijd te verdoen bij de balie :P Heb twee lunchbonnen als compensatie gekregen, die komen ook van pas gezien ik toch nog wat spullen nodig heb binnenkort.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:38:16 #256
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_165747130
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Morgen trouwens verduisterende gordijnen in de aanbieding bij de Action voor 14,95. Volgens mij 2 setjes in. 140x260
Helaas is de action alleen geopend tijdens kantooruren en dan werk ik :{
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_165747598
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 12:38 schreef zeefje het volgende:

[..]

Helaas is de action alleen geopend tijdens kantooruren en dan werk ik :{
Koopzondagen ook ????
Jeroentje.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 13:02:16 #258
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_165747711
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 11:13 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Morgen trouwens verduisterende gordijnen in de aanbieding bij de Action voor 14,95. Volgens mij 2 setjes in. 140x260
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_165747790
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:02 schreef zeefje het volgende:

[..]

[..]

Vanaf morgen. Ze liggen er vandaag ook hoor, alleen voor 5 euro meer ;) En bij de Action weet je het net zoals bij de IKEA (bij een krappe voorraadindicator) nooit of iets op voorraad is. Ze hebben vaak ook koopavonden, dus als je deze week tijd hebt gewoon eens kijken. En anders naar de IKEA, kan je op de site de voorraad vinden :)
pi_165748367
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Gordijnen korter maken met de naaimachine is overigens mooier. Strijkband wil naar verloop van tijd nog wel een loslaten.
Bij korter maken met de naaimachine: de gordijnen eerst een paar weken uit laten hangen en dan uit meten terwijl gordijn hangt. Ook even goed opletten dat je het uitmeet op verschillende punten. Plafon dan wel vloer kan scheef zijn.
of het gordijn... dat had ik bij de goedkopere gordijnen van de ikea. tussen zijkanten en middenstuk zat bijna 10cm lengteverschil.
pi_165763159
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 09:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Gordijnen korter maken met de naaimachine is overigens mooier. Strijkband wil naar verloop van tijd nog wel een loslaten.
Bij korter maken met de naaimachine: de gordijnen eerst een paar weken uit laten hangen en dan uit meten terwijl gordijn hangt. Ook even goed opletten dat je het uitmeet op verschillende punten. Plafon dan wel vloer kan scheef zijn.
Het lijkt me wel handig om het eerst met strijkband te plakken en dan pas te naaien, zodat je niet over de spelden hoeft te naaien. Het band ziet er wat dun uit, zodat ik me altijd afvraag of het bij de zwaardere stoffen wel houdt. Ik heb er eentje die nog ligt te wachten op het afspelden.
pi_165763171
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:24 schreef Elleska het volgende:

[..]

of het gordijn... dat had ik bij de goedkopere gordijnen van de ikea. tussen zijkanten en middenstuk zat bijna 10cm lengteverschil.
Ai, dat is het tweede ontmoedigende ervaringsbericht. Maar even wachten met naaien tot het weer zomer is, dan lukken de dingen me beter.
pi_165769924
neehoor niet ontmoedigend. het maakt voor het afspelden namelijk niets uit, je moet het gordijn toch uithangen en dan afspelden. dus of er nu 5 of 10 cm vanaf moet maakt niets uit.
pi_165769943
Op naar de IKEA! ( Voor de 2e keer deze maand :') )
Twiddel
  woensdag 5 oktober 2016 @ 14:22:14 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165769982
Ik heb dit jaar nog Ikea inbetweens op maat gemaakt, toen ze al hingen. Ik doe dat geheel met de hand. Mijn truc: een strijkplank neerzetten om als tijdelijke tafel te benutten. En na het afspelden eerst goed kijken hoe ze vallen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165802237
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb dit jaar nog Ikea inbetweens op maat gemaakt, toen ze al hingen. Ik doe dat geheel met de hand. Mijn truc: een strijkplank neerzetten om als tijdelijke tafel te benutten. En na het afspelden eerst goed kijken hoe ze vallen.
Goed idee. Dus eerst het gordijn ophangen en een paar uur laten uitzakken. Dan de zoom erin worstelen (ben niet goed in rechte lijnen), strijkplank ervoor en zoomband vaststrijken. Deel van de spelden eruit en kijken of de naaimachine op de strijkplank kan (heb een grote strijkplank). De stof is te zwaar om het met de hand te doen. Als het ter plekke genaaid kan worden, hoeven de gordijnen er niet af en na het naaien weer dat gesjor met zwaarhangende stof.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 22:53:09 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165802310
Ik had niet van die zware gordijnen, dus heb met de hand gestikt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165802432
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 08:04 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Het is natuurlijk heel raar dat je het matras zelf naar boven moest brengen, en ook dat ze je oude matras niet meenamen, daar zou ik even over bellen. Maar had je echt verwacht dat je bed voor je in elkaar gezet zou worden? :D
Nee, mijn vorige bed was gewoon 1 geheel.. zelfde idee als wat ik nu heb, boxspring bodem. Dat was dus niet meer.

Overigens kun je die service van inelkaar laten zetten eel kuezen dacht ik.
pi_165805947
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 22:56 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Nee, mijn vorige bed was gewoon 1 geheel.. zelfde idee als wat ik nu heb, boxspring bodem. Dat was dus niet meer.

Overigens kun je die service van inelkaar laten zetten eel kuezen dacht ik.
Ja, voor ¤ 49,- + 20% van de goederenwaarde :+
pi_165811321
Gaat de Byholma koffer/kist uit het assortiment? Of heb ik gewoon de pech dat alle vestigingen in de buurt ze niet op voorraad hebben en ook geen prognose geven wanneer ze weer komen?
pi_165816028
Ik wil denk ik een Godmorgon-wastafelmeubel. Afvoer komt uit de vloer en de waterleiding uit de muur. Gaat dat passen?
pi_165817151
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:15 schreef Bleie het volgende:
Ik wil denk ik een Godmorgon-wastafelmeubel. Afvoer komt uit de vloer en de waterleiding uit de muur. Gaat dat passen?
Als de afvoer dicht bij de muur zit wel. Hij is een stuk open aan de onderkant.
En anders kun je altijd nog een gat zagen ;)
pi_165817351
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 19:54 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Als de afvoer dicht bij de muur zit wel. Hij is een stuk open aan de onderkant.
En anders kun je altijd nog een gat zagen ;)
:+
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:29:44 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165822125
Heb je een luchtafvoersysteem waar je de afzuigkap op aan kunt/wilt sluiten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_165822490
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 14:12 schreef Hupje het volgende:
Gaat de Byholma koffer/kist uit het assortiment? Of heb ik gewoon de pech dat alle vestigingen in de buurt ze niet op voorraad hebben en ook geen prognose geven wanneer ze weer komen?
Nog 1 op voorraad in Utrecht, met de prognose dat ze maandag op zijn.

Ik heb ooit een rieten hutkoffermand gehad, maar het viel nogal tegen. Wat je erin doet, moet je beschermen tegen uitstekende uiteinden bijvoorbeeld door hem met stevige stof te bekleden. De leuke rieten stoel is ook weg. Na een tijdje breken er wat rietstengels en zit je met uiteinden waar van alles in blijft haken.
pi_165822639
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:29 schreef Lienekien het volgende:
Heb je een luchtafvoersysteem waar je de afzuigkap op aan kunt/wilt sluiten?
Er zit boven de keuken bij het plafond zo'n luchtrondje en daaronder een keukenkastje. Daaronder zou deze afzuigkap komen.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 22:52:05 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165822685
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:50 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Er zit boven de keuken bij het plafond zo'n luchtrondje en daaronder een keukenkastje. Daaronder zou deze afzuigkap komen.
Dan heb je wel een met motor nodig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165823246
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan heb je wel een met motor nodig.
Volgens de woningbouwvereniging hadden de oude huurders een zonder motor (zit nu geen afzuigkap meer in). Volgens de site van Coolblue is die Etna met motor maar ook zonder motor... Lekker duidelijk. Als ik het keukenkastje zou weghalen gaat de lucht dus weg via dat rondje in het plafond, maar een afzuigkap is volgens mij sneller en praktischer? Moet dus een onderbouw hebben. Is die van de IKEA wat? Al zie ik wel kosten staan voor mechanische ventilatie op mijn servicekosten... maar dat zou dus dat rondje in de keuken moeten zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door DatIsJammurZeg op 07-10-2016 23:23:31 ]
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:23:52 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165823467
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:15 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Volgens de woningbouwvereniging hadden de oude huurders een zonder motor (zit nu geen afzuigkap meer in). Volgens de site van Coolblue is die Etna met motor maar ook zonder motor... Lekker duidelijk. Als ik het keukenkastje zou weghalen gaat de lucht dus weg via dat rondje in het plafond, maar een afzuigkap is volgens mij sneller en praktischer? Moet dus een onderbouw hebben. Is die van de IKEA wat? En wat ik lees gebruikt ie stroom dus dan zit er wel een motor in ;) Al zie ik wel kosten staan voor mechanische ventilatie op mijn servicekosten... maar dat zou dus dat rondje in de keuken moeten zijn.
Dan zou er volgens mij ook ergens een knop moeten zitten om die mechanische ventilatie dan mee te bedienen.

Lijkt me goed om dat zeker te weten voordat je een afzuigkap uitzoekt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165823500
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:15 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Volgens de woningbouwvereniging hadden de oude huurders een zonder motor (zit nu geen afzuigkap meer in). Volgens de site van Coolblue is die Etna met motor maar ook zonder motor... Lekker duidelijk. Als ik het keukenkastje zou weghalen gaat de lucht dus weg via dat rondje in het plafond, maar een afzuigkap is volgens mij sneller en praktischer? Moet dus een onderbouw hebben. Is die van de IKEA wat? En wat ik lees gebruikt ie stroom dus dan zit er wel een motor in ;) Al zie ik wel kosten staan voor mechanische ventilatie op mijn servicekosten... maar dat zou dus dat rondje in de keuken moeten zijn.
IKEA verkoopt geen motorloze afzuigkappen.
Mocht je een afzuigkap mét motor aansluiten op je centrale afzuiginstallatie heb je kans dat je dat ding ontregelt. (is mij verteld in ieder geval)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165823562
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

IKEA verkoopt geen motorloze afzuigkappen.
Mocht je een afzuigkap mét motor aansluiten op je centrale afzuiginstallatie heb je kans dat je dat ding ontregelt. (is mij verteld in ieder geval)
Thanks! Dat las ik ook. Even kijken wat slim is en hoe het nu werkt. Nu zit er nog een keukenkastje boven dus hij zuigt sowieso niet goed af, dan moet dat kastje eerst weg.
Deze http://www.afzuigkapshop.(...)0/etna-to100ewt.html zou motorloos zijn.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:29:52 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165823639
The love you take is equal to the love you make.
pi_165823678
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:27 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Thanks! Dat las ik ook. Even kijken wat slim is en hoe het nu werkt. Nu zit er nog een keukenkastje boven dus hij zuigt sowieso niet goed af, dan moet dat kastje eerst weg.
Deze http://www.afzuigkapshop.(...)0/etna-to100ewt.html zou motorloos zijn.
Je hebt 2 opties;
1. Een motorloze afzuigkap met afvoerbuis aansluiten op de centrale afzuiging en dat kan ook door de LAGAN onder de bovenkast te hangen en de afvoerbuis door die bovenkast te voeren. (= weinig capaciteit!)
2. Een afzuigkap met motor ophangen en koolstoffilters gebruiken (= meer capaciteit, maar ook wat duurder)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165823710
quote:
Dank! Dus de goede (maar dan RVS-kleur).

De LAGAN gaskookplaat van de IKEA past gewoon een gasslang van de Gamma op? :) Kost 70 euro en de rest 100 euro volgens mij zonder echt verschil (hooguit een luxe look ipv de plastic van IKEA)
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 23:33:52 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_165823755
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:32 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Dank! Dus de goede (maar dan RVS-kleur).

De LAGAN gaskookplaat van de IKEA past gewoon een gasslang van de Gamma op? :) Kost 70 euro en de rest 100 euro volgens mij zonder echt verschil (hooguit een luxe look ipv de plastic van IKEA)
Dat moet je misschien even bij de technische mensen in K&W navragen. Er is een topic voor kleine klusvragen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_165824432
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:30 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je hebt 2 opties;
1. Een motorloze afzuigkap met afvoerbuis aansluiten op de centrale afzuiging en dat kan ook door de LAGAN onder de bovenkast te hangen en de afvoerbuis door die bovenkast te voeren. (= weinig capaciteit!)
2. Een afzuigkap met motor ophangen en koolstoffilters gebruiken (= meer capaciteit, maar ook wat duurder)
Dank! De http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50304589/ zit dus een motor in?
pi_165824578
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 23:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

IKEA verkoopt geen motorloze afzuigkappen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165833322
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 22:43 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Nog 1 op voorraad in Utrecht, met de prognose dat ze maandag op zijn.
De klantenservice liet weten dat ze uit het assortiment gaan, dus ik heb er nu maar een online besteld. We zien wel hoe lang 'ie heel blijft.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:44:18 #290
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_165833414
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 01:47 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het lijkt me wel handig om het eerst met strijkband te plakken en dan pas te naaien, zodat je niet over de spelden hoeft te naaien. Het band ziet er wat dun uit, zodat ik me altijd afvraag of het bij de zwaardere stoffen wel houdt. Ik heb er eentje die nog ligt te wachten op het afspelden.
Ik naai altijd gewoon over de spelden heen, maar mijn machine kan dat ;)
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_165833540
Stockholm tvmeubel en gele Strandmonstoel worden straks geleverd en verder hebben we nog een zootje gastendoekjes en badmatten etc meegenomen. Was weer een leuk bezoekje aan Ikea Haarlem
pi_165852155
Ik heb een douche met 90 graden hoek. (hoe/welke) kan ik een douchestang van de IKEA gebruiken?
  zondag 9 oktober 2016 @ 14:57:13 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165852247
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:52 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Ik heb een douche met 90 graden hoek. (hoe/welke) kan ik een douchestang van de IKEA gebruiken?
Wat denk je zelf?
Douchegordijnstang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165852398
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Douchegordijnstang.
De VIKARN? ;)
pi_165867235
Ik heb afgelopen vrijdag twee Besta wandrails gekocht om m'n kastjes op te hangen. Blijken mijn kastjes van de vorige generatie te zijn (gekocht in 2012), zonder de gaatjes waar die hoekstukken in moeten. :')

Of zie ik iets over het hoofd?
pi_165877727
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 07:57 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb afgelopen vrijdag twee Besta wandrails gekocht om m'n kastjes op te hangen. Blijken mijn kastjes van de vorige generatie te zijn (gekocht in 2012), zonder de gaatjes waar die hoekstukken in moeten. :')

Of zie ik iets over het hoofd?
Het viel mij ook op toen ik daar laatst naar keek.
Ik heb ook de oude generatie kasten hier...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 10 oktober 2016 @ 19:30:23 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165878081
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 07:57 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb afgelopen vrijdag twee Besta wandrails gekocht om m'n kastjes op te hangen. Blijken mijn kastjes van de vorige generatie te zijn (gekocht in 2012), zonder de gaatjes waar die hoekstukken in moeten. :')

Of zie ik iets over het hoofd?
Toen moest je de gaatjes nog zelf maken.... wat in deze een voordeel is, want dan kun je ze op de juiste plek maken, alleen bepalen waar ze moeten zitten is wel weer even tricky.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165878288
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 19:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Toen moest je de gaatjes nog zelf maken.... wat in deze een voordeel is, want dan kun je ze op de juiste plek maken, alleen bepalen waar ze moeten zitten is wel weer even tricky.
Met mijn twee linkerhanden heb ik de kast verpest. :@

Mooi excuus om een nieuwe diepere kast te kopen. :P
  maandag 10 oktober 2016 @ 19:38:51 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165878308
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 19:38 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Met mijn twee linkerhanden heb ik de kast verpest. :@

Mooi excuus om een nieuwe diepere kast te kopen. :P
Achterwandje omdraaien?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165878343
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 19:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Toen moest je de gaatjes nog zelf maken.... wat in deze een voordeel is, want dan kun je ze op de juiste plek maken, alleen bepalen waar ze moeten zitten is wel weer even tricky.
Oh? Nice.
Kreeg je daar dan geen malletje bij?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_165878345
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 19:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Achterwandje omdraaien?
Hoe dan? :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')