abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 oktober 2016 @ 14:32:33 #276
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_165728177
De Xiaomi redmi note 3 pro special edition is onderweg naar de PostNL afhaallocatie \0/!

¤25,24 in inklaringskosten waardoor het totaal komt op ¤173,39 voor de 3GB/32GB internationale versie besteld op Aliexpress via onderstaande:

Official Global Version Xiaomi Redmi Note 3 3i pro prime special Edition Smartphone 5.5 Inch 3GB 32GB 16.0MP
http://s.aliexpress.com/yYf2IFbA
(from AliExpress Android)
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_165728518
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:32 schreef ManageTheAnger het volgende:
De Xiaomi redmi note 3 pro special edition is onderweg naar de PostNL afhaallocatie \0/!

¤25,24 in inklaringskosten waardoor het totaal komt op ¤173,39 voor de 3GB/32GB internationale versie besteld op Aliexpress via onderstaande:

Official Global Version Xiaomi Redmi Note 3 3i pro prime special Edition Smartphone 5.5 Inch 3GB 32GB 16.0MP
http://s.aliexpress.com/yYf2IFbA
(from AliExpress Android)
Tof, ik moest ook ongeveer ¤25 betalen. Dus je bent nog gematst ook, aangezien ik de 2GB Versie heb :)
pi_165732673
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 14:32 schreef ManageTheAnger het volgende:
De Xiaomi redmi note 3 pro special edition is onderweg naar de PostNL afhaallocatie \0/!

¤25,24 in inklaringskosten waardoor het totaal komt op ¤173,39 voor de 3GB/32GB internationale versie besteld op Aliexpress via onderstaande:

Official Global Version Xiaomi Redmi Note 3 3i pro prime special Edition Smartphone 5.5 Inch 3GB 32GB 16.0MP
http://s.aliexpress.com/yYf2IFbA
(from AliExpress Android)
Risico van het vak he en eigenlijk heb je zelfs met ¤ 173,39 nog een mooie prijs te pakken. Heb zelf ja de opvolger in China gekocht, die was omgerekend zo'n ¤ 160. Al heeft die wel 64GB Opslagcapaciteit i.p.v. de 32GB die de Redmi Note 3 Pro heeft.

Men speculeert trouwens nog of er een Pro model van de Redmi Note 4 komt, maar dat zal nog wel even duren. Die hele Redmi Note 4 is ja net een maand op de markt ;)
  maandag 3 oktober 2016 @ 20:54:52 #279
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_165736462
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:40 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Risico van het vak he en eigenlijk heb je zelfs met ¤ 173,39 nog een mooie prijs te pakken. Heb zelf ja de opvolger in China gekocht, die was omgerekend zo'n ¤ 160. Al heeft die wel 64GB Opslagcapaciteit i.p.v. de 32GB die de Redmi Note 3 Pro heeft.

Men speculeert trouwens nog of er een Pro model van de Redmi Note 4 komt, maar dat zal nog wel even duren. Die hele Redmi Note 4 is ja net een maand op de markt ;)
Je hoort mij ook niet klagen ;).

Reden dat ik voor de 3 pro ipv 4 ben gegaan is vanwege de qualcomm Snapdragon op de 3. Betere ervaring mee.

Daarom heb ik de Mi5 ook laten liggen.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_165771483
Wie o wie kan mij helpen.

Momenteel ben ik een tevreden iPhone 5S gebruiker. Hiervoor heb ik een Windows Phone(gebrek aan volwassen apps) en iOcean X7(brakke GPS) gehad. Hierna ben ik overgestapt naar de 5S. Nu heb ik van werk een simkaart gehad welke ik naast mijn huidige nummer wil gebruiken. Dit kan natuurlijk niet met mijn huidige telefoon. Ik ben op zoek naar een dual sim telefoon voor niet al te veel geld. Mijn voorkeur gaat uit naar een telefoon met een mooi design en moderne versie van Android (6+). Tot nu toe ben ik gekomen tot Elephone p9000 en S3. Daarnaast heb ik de Mi5S en OnePlus 3 op mijn lijstje staan. Maar deze zijn iets hoger in prijs.

Heeft er iemand tips?
pi_165771587
Klinkt het gek als ik zeg Xiaomi Redmi Note 4..... :P Is dualsim en uitbreidbaar met SD kaart als je de dualsim functionaliteit wilt opofferen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-10-2016 16:28:11 ]
pi_165783436
Ik denk dat ik definitief overstap naar Samsung sinds 5 jaar een chinaphone gehad te hebben. :(
Gino ♥
pi_165783865
Wat voor Chinese telefoons waren dat dan? Want Chinese A-merken zijn net zo goed als Samsung, naar mijn mening vaak nog beter zelfs.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 07:03:26 #284
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_165783984
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:54 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Je hoort mij ook niet klagen ;).

Reden dat ik voor de 3 pro ipv 4 ben gegaan is vanwege de qualcomm Snapdragon op de 3. Betere ervaring mee.

Daarom heb ik de Mi5 ook laten liggen.
Want in de Mi5 zit geen Snapdragon? :?
pi_165786635
Dat mensen een voorkeur voor Qualcomm hebben kan ik goed begrijpen, alleen in het prijssegment van de Redmi serie plaats Xiaomi er enkel midrange chipsets in.

Maakt dus eigenlijk weinig uit of er een Qualcomm of Mediatek in zit, alleen in de highend segment doet Qualcomm het echt beter. Dus daar zou ik mij persoonlijk niet zo op blind staren, het is zelfs zo dat de Snapdragon 820 geplaagd werd door allerlei problemen.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 11:38:29 #286
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_165786813
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat mensen een voorkeur voor Qualcomm hebben kan ik goed begrijpen, alleen in het prijssegment van de Redmi serie plaats Xiaomi er enkel midrange chipsets in.

Maakt dus eigenlijk weinig uit of er een Qualcomm of Mediatek in zit, alleen in de highend segment doet Qualcomm het echt beter. Dus daar zou ik mij persoonlijk niet zo op blind staren, het is zelfs zo dat de Snapdragon 820 geplaagd werd door allerlei problemen.
Midrange Snapdragons hebben natuurlijk wel meer community support dan de MTK's.

En op welke 'allerlei problemen' doel je bij de 820?
pi_165787234
Oververhitting o.a wat ik 1,2,3 op internet kon vinden, ben zelf ja hartstikke tevreden over mijn Snapdragon 801 geweest. Maar eerlijkheid halve, zo'n chipset behoud zijn performance na twee jaar tijd gewoon niet.

Kon bij mijn OnePlus One duidelijk merken dat ie in de praktijk minder snel geworden was, ondanks dat ik hem opnieuw schoon ingesteld had. Dus zodoende heb ik nu een Xiaomi Redmi Note 4, verwacht echter dat die over twee jaar ook wel begint te depreciėren.

Over die community ondersteuning gesproken: Bij merken als Xiaomi valt dat altijd vies tegen, aangezien ze op o.a XDA niet zo kapot van Xiaomi zijn. Maar dat is een lang verhaal, heeft te maken met het niet vrijgegeven van bronnen en dergelijke.

Vind zelf dat het beter is om gewoon niet teveel met je telefoon te klooien, dus ik hou het altijd bij de Stock roms.
pi_165787256
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat mensen een voorkeur voor Qualcomm hebben kan ik goed begrijpen, alleen in het prijssegment van de Redmi serie plaats Xiaomi er enkel midrange chipsets in.

Maakt dus eigenlijk weinig uit of er een Qualcomm of Mediatek in zit, alleen in de highend segment doet Qualcomm het echt beter. Dus daar zou ik mij persoonlijk niet zo op blind staren, het is zelfs zo dat de Snapdragon 820 geplaagd werd door allerlei problemen.
De enige Snapdragon die echt problemen had was de 810.

Maar SD geeft ook veel meer vrij dan Mediatek en daar kan de community dus ook meer mee.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_165787715
Okay dan is het de 810... heb ja een paar generaties overgeslagen ;) Maar aan die halfgebakken roms van XDA heb je eigenlijk niet zoveel aan, Xiaomi zelf is ja niet bepaald happig om bronnen vrij te geven.

Of het vandaag de dag verbeterd is? Ik betwijfel het, maar dat maakt mij geen ene zak uit. Xiaomi maakt zelf ja goede software, dus ben ik ook niet afhankelijk van een prutser community zoals XDA. Ja er zitten echt goede ontwikkelaars, alleen echt goede roms zijn vrij schaars.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 12:38:04 #290
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_165788020
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
Okay dan is het de 810... heb ja een paar generaties overgeslagen ;) Maar aan die halfgebakken roms van XDA heb je eigenlijk niet zoveel aan, Xiaomi zelf is ja niet bepaald happig om bronnen vrij te geven.

Of het vandaag de dag verbeterd is? Ik betwijfel het, maar dat maakt mij geen ene zak uit. Xiaomi maakt zelf ja goede software, dus ben ik ook niet afhankelijk van een prutser community zoals XDA. Ja er zitten echt goede ontwikkelaars, alleen echt goede roms zijn vrij schaars.
:')

Je hebt geen idee waar je het over hebt dus. Jammer, want je review was erg goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door BadderHaring op 06-10-2016 12:58:30 ]
pi_165788269
Ik gebruik al Jiayu's sinds de G3, nu dan de S3 met MT6752.
Als vergelijking ligt hier ook een Sony Z3C met een Qualcom 801.
Scoort duidelijk hoger in de diverse benchmarks dan de S3.
Tot je zo'n benchmark meerdere keren achter elkaar gaat doen.
Bij de S3 zijn de resultaten elke keer vergelijkbaar, bij de Z3C is dat elke keer lager tot bijna het nivo van de S3.
Terwijl die S3 daar ook niet merkbaar veel warmer van word.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 13:09:24 #292
327191 RobertNL
For your gear.
pi_165788484
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 16:09 schreef forsho het volgende:
Wie o wie kan mij helpen.

Momenteel ben ik een tevreden iPhone 5S gebruiker. Hiervoor heb ik een Windows Phone(gebrek aan volwassen apps) en iOcean X7(brakke GPS) gehad. Hierna ben ik overgestapt naar de 5S. Nu heb ik van werk een simkaart gehad welke ik naast mijn huidige nummer wil gebruiken. Dit kan natuurlijk niet met mijn huidige telefoon. Ik ben op zoek naar een dual sim telefoon voor niet al te veel geld. Mijn voorkeur gaat uit naar een telefoon met een mooi design en moderne versie van Android (6+). Tot nu toe ben ik gekomen tot Elephone p9000 en S3. Daarnaast heb ik de Mi5S en OnePlus 3 op mijn lijstje staan. Maar deze zijn iets hoger in prijs.

Heeft er iemand tips?
De P9000 is opzich wel een leuke keuze. Lees je wel even in want er zijn nog wel een paar dingen die wat verbetering kunnen gebruiken.
De source is vrijgegeven dus dat is fijn want er zijn nu wat ontwikkelaars die er aan werken.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 01:44 schreef Tjacka het volgende:
Ik denk dat ik definitief overstap naar Samsung sinds 5 jaar een chinaphone gehad te hebben. :(
Jammer, maar ik begrijp het wel :D. Je betaald wat meer maar krijgt ook net wat meer premium service :)
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:59 schreef dimmak het volgende:
Maar SD geeft ook veel meer vrij dan Mediatek en daar kan de community dus ook meer mee.
Tot op zekere hoogte :). Al lijkt er nu toch echt verandering in te komen, zie de Jiayu S3 en Elephone P9000.
Ja er zijn nog zeker nog wat blobs ipv complete source van alles, maar goed dat heb je bij de meeste Snapdragon toestellen ook wel.

MTK heeft ook aangegeven meer te gaan vrijgeven (langzamerhand) dus ik ben erg benieuwd. Snapdragon gaat het overigens de komende tijd nog lastiger krijgen:
- Samsung gebruikt steeds meer eigen chipsets
- Google (Pixel) gaat over op een eigen ontwerp
- Geruchten dat mid-low range van Samsung over gaat op MTK

Ik ben erg benieuwd, het marktaandeel van MTK is al groot (vooral door India, Afrika, China budget toestellen), maar het kan dus nog wel eens flink gaan groeien. Waar Snapdragon toch al wel iets last heeft van stagnatie.

Heeft iemand overigens nog ooit iets gehoord van W10 op MTK? Umi Touch was alleen maar marketing geblaad, maar ik dacht toch echt dat de geruchten er eerder ook eens waren?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_165789071
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:21 schreef Diqiu-Long het volgende:
Okay dan is het de 810... heb ja een paar generaties overgeslagen ;) Maar aan die halfgebakken roms van XDA heb je eigenlijk niet zoveel aan, Xiaomi zelf is ja niet bepaald happig om bronnen vrij te geven.

Of het vandaag de dag verbeterd is? Ik betwijfel het, maar dat maakt mij geen ene zak uit. Xiaomi maakt zelf ja goede software, dus ben ik ook niet afhankelijk van een prutser community zoals XDA. Ja er zitten echt goede ontwikkelaars, alleen echt goede roms zijn vrij schaars.
Prutser community? Goede roms schaars? :')
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 14:09:55 #294
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_165789450
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 07:03 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Want in de Mi5 zit geen Snapdragon? :?
My bad, vanwege beperkte 4g en niet uitbreidbaar geheugen.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_165789520
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 13:48 schreef dimmak het volgende:

[..]

Prutser community? Goede roms schaars? :')
Ja! Want het is echt niet zo dat die gehele community opeens op magische wijze een perfecte custom rom voor je toestel uitbrengen, als die er al zijn dan zijn ze gebaseerd op de stock rom. En ja met mij HTC Desire HD, HTC Evo 3D, Asus Nexus 7 en HTC Nexus 9 heb ik allemaal custom roms mee uitgeprobeerd!

Je hebt er niks aan hoor, behalve dan die custom roms met een paar aanpassingen in de stock rom. Voor de rest raad ik aan er ver weg van te blijven: Je kunt beter een verouderd Android versie draaien, dan zo'n custom rom die maar half werkt.

Maar goed dat is mijn mening en ik ben al aardig wat jaartjes bekend met al dat nerd gedoe, anders kon ik ook niet even een recensie van tig pagina's schrijven. Op XDA was ik dus ook een lange tijd actief, de beste roms waren dan ook afkomstig van telkens de zelfde personen.

Conclusie van het hele verhaal is dan voor mij: Je kunt beter een stock rom draaien, in geval van Xiaomi heb je dan ook nog keuze voor Xiaomi EU. Dat is in principe een Xiaomi Stock rom geoptimaliseerd voor Europese gebruikers, maar ook echt niet meer dan dat.

Aan een halfgebakken CM Rom ga ik mij dus ook echt niet aan wagen, dan kun je naar mijn mening beter een custom launcher gebruiken: Zoals Apex Launcher bijvoorbeeld.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 12:38 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

:')

Je hebt geen idee waar je het over hebt dus. Jammer, want je review was erg goed.
Heb ik wel: Alleen ik ga echt niet alles bijhouden! Want ik heb namelijk nog een leven, als ik iedere detail zou moeten verifiėren dan ben ik morgen nog bezig!

Al lees ik hier dat de oververhitting ook bij de Snapdragon 820 nog niet opgelost was: Maar wat zal mij dat interesseren? Enige wat het wellicht aantoont is dat Qualcomm ook gewoon zijn problemen heeft. Sowieso zijn die presentaties helemaal niet zo indrukwekkend: Samsung doet het ja veel beter met zijn eigen chipsets, alleen jammer dat die telefoons zo duur zijn en de software ook zijn wensen overlaat.

PS ik ben op vakantie, dus wellicht begrijp je dan waarom ik geen tijd heb om iedere feit te controleren.



Om een verhaal kort te maken: Je telefoon kun jezelf optimaliseren en daar heb je echt niet de hulp van XDA van nodig!

[ Bericht 29% gewijzigd door Diqiu-Long op 06-10-2016 14:26:23 ]
pi_165789685
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:16 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja! Want het is echt niet zo dat die gehele community opeens op magische wijze een perfecte custom rom voor je toestel uitbrengen, als die er al zijn dan zijn ze gebaseerd op de stock rom. En ja met mij HTC Desire HD, HTC Evo 3D, Asus Nexus 7 en HTC Nexus 9 heb ik allemaal custom roms mee uitgeprobeerd!

Je hebt er niks aan hoor, behalve dan die custom roms met een paar aanpassingen in de stock rom. Voor de rest raad ik aan er ver weg van te blijven: Je kunt beter een verouderd Android versie draaien, dan zo'n custom rom die maar half werkt.

Maar goed dat is mijn mening en ik ben al aardig wat jaartjes bekend met al dat nerd gedoe, anders kon ik ook niet even een recensie van tig pagina's schrijven. Op XDA was ik dus ook een lange tijd actief, de beste roms waren dan ook afkomstig van telkens de zelfde personen.

Conclusie van het hele verhaal is dan voor mij: Je kunt beter een stock rom draaien, in geval van Xiaomi heb je dan ook nog keuze voor Xiaomi EU. Dat is in principe een Xiaomi Stock rom geoptimaliseerd voor Europese gebruikers, maar ook echt niet meer dan dat.
Ik draai al vanaf mij HTC HD2 custom roms. Natuurlijk zijn niet alle roms perfect, maar er zitten hele goede tussen die vaak beter zijn dan de originele.

quote:
Aan een halfgebakken CM Rom ga ik mij dus ook echt niet aan wagen, dan kun je naar mijn mening beter een custom launcher gebruiken: Zoals Apex Launcher bijvoorbeeld.
Ga je nu een CyanogenMod rom vergelijken met een launcher?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_165789794
Ja ;) Want zo'n launcher bied je ook de stock android ervaring, heb ja een officieel CM toestel in mijn bezit. Er zijn tijden dat ik kon huilen om die gehele CM Rom, terwijl het eigenlijk de beste ervaring zoh moeten zijn die je met CM kunt hebben.

Zo waren ook plots bepaalde apps in de updates van CM verdwenen, plots geen zaklamp app meer bijvoorbeeld. Terwijl ervoor heen gewoon een zaklamp app in zat. Maakt mij trouwens allemaal weinig uit: Heb alleen een ding geleerd de afgelopen jaren, draai gewoon de stock rom en pas die naar je smaak aan. Eventueel met een custom launcher, maar ga vooral niet klooien met halfgebakken custom roms.

Sinds ik daar meegestopt ben is mijn algemene gebruikerservaring ook een heel stuk beter geworden: Want het werkt gewoon, integenstelling tot die halfgebakken roms waar vaak bepaalde features niet werken.

Bij Chinese smartphones is er natuurlijk nog minder ondersteuning vanuit de community, enige wat ik probeer te zeggen: Die ondersteuning hebben we helemaal niet nodig!
pi_165789934
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja ;) Want zo'n launcher bied je ook de stock android ervaring, heb ja een officieel CM toestel in mijn bezit. Er zijn tijden dat ik kon huilen om die gehele CM Rom, terwijl het eigenlijk de beste ervaring zoh moeten zijn die je met CM kunt hebben.

Zo waren ook plots bepaalde apps in de updates van CM verdwenen, plots geen zaklamp app meer bijvoorbeeld. Terwijl ervoor heen gewoon een zaklamp app in zat. Maakt mij trouwens allemaal weinig uit: Heb alleen een ding geleerd de afgelopen jaren, draai gewoon de stock rom en pas die naar je smaak aan. Eventueel met een custom launcher, maar ga vooral niet klooien met halfgebakken custom roms.

Sinds ik daar meegestopt ben is mijn algemene gebruikerservaring ook een heel stuk beter geworden: Want het werkt gewoon, integenstelling tot die halfgebakken roms waar vaak bepaalde features niet werken.

Bij Chinese smartphones is er natuurlijk nog minder ondersteuning vanuit de community, enige wat ik probeer te zeggen: Die ondersteuning hebben we helemaal niet nodig!
Het meeste heb ik ook CM gedraaid en ik heb eigenlijk nooit ergens last van gehad. Dus of ik heb geluk gehad, of jij pech. Maar mijn ervaring is dat custom roms wel degelijk iets toevoegen. Betere accuduur, snellere (beveiliging) updates, andere tweaks onder de motorkap enz.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 6 oktober 2016 @ 14:58:36 #299
327191 RobertNL
For your gear.
pi_165790104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:47 schreef dimmak het volgende:

[..]

Het meeste heb ik ook CM gedraaid en ik heb eigenlijk nooit ergens last van gehad. Dus of ik heb geluk gehad, of jij pech. Maar mijn ervaring is dat custom roms wel degelijk iets toevoegen. Betere accuduur, snellere (beveiliging) updates, andere tweaks onder de motorkap enz.
Hangt een beetje van het toestel af; ik heb soms Roms gezien die niets meer waren dan een port van een toestel met een andere chipset. Die frankenstein ROMS ga je niet blij van worden.
Goede geoptimaliseerde ROMS zijn vaak in de Beta al prima en als ze stable zijn zijn ze vaak beter dan stock (al verschillen smaken op dat gebied soms enorm).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_165790185
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:58 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hangt een beetje van het toestel af; ik heb soms Roms gezien die niets meer waren dan een port van een toestel met een andere chipset. Die frankenstein ROMS ga je niet blij van worden.
Goede geoptimaliseerde ROMS zijn vaak in de Beta al prima en als ze stable zijn zijn ze vaak beter dan stock (al verschillen smaken op dat gebied soms enorm).
Ik lees mij natuurlijk wel in voordat ik een rom ga gebruiken. Als je domweg zomaar wat flasht kom je bedrogen uit.
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')