SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De buizen van fietsframes worden voornamelijk op trek belast dankzij de vakwerkconstructie. Bamboe heeft de vezels in die richting liggen, en kan dus wel goed omgaan met zulke belastingen. Om goed om te gaan met zijwaartse belastingen wil je je materiaal zoveel mogelijk aan de buitenkant hebben, materiaal aan de binnenkant help daar niet echt bij. Een ronde (holle) buis is dus prima om een frame te bouwen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
Heb op geen enkele dag de 30 gehaald, dus dan telt het niet.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap er echt geen reet van.
Waar staat je gemiddelde?
Durianrider fietst er op.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
Die CTL Volgens mij halen profs dat niet eens na een grote ronde.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:10 schreef ddx het volgende:
En dit is wat 2 weken fietsen met je doet :
(bron garmin files ingelezen in goldencheetah)
[ afbeelding ]
Dit klopt niet helemaal natuurlijk want hoe kan er voornamelijk trek zijn zonder drukbelasting?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:12 schreef ratatat het volgende:
[..]
De buizen van fietsframes worden voornamelijk op trek belast dankzij de vakwerkconstructie. Bamboe heeft de vezels in die richting liggen, en kan dus wel goed omgaan met zulke belastingen. Om goed om te gaan met zijwaartse belastingen wil je je materiaal zoveel mogelijk aan de buitenkant hebben, materiaal aan de binnenkant help daar niet echt bij. Een ronde (holle) buis is dus prima om een frame te bouwen.
Zoiets zit het ongeveer als ik het mij goed kan herinneren.
Ik doel er meer op, wat betekenen al die cijfers?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:13 schreef ddx het volgende:
[..]
Heb op geen enkele dag de 30 gehaald, dus dan telt het niet.
Daarom ook die disclaimer Maar je hebt gelijk.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal natuurlijk want hoe kan er voornamelijk trek zijn zonder drukbelasting?
Maar gelukkig kan bamboe ook goed omgaan met druk.
De voorvorken zijn zo te zien wel weer van carbon of alu, want die wordt niet alleen op trek en druk belast maar ook op buiging/knik. En daar wordt het ietsjes minder gelukkig van.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:17 schreef ratatat het volgende:
[..]
Daarom ook die disclaimer Maar je hebt gelijk.
http://www.mountainbike.n(...)=122027&hilit=bambooquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
De staafjes zijn de belasting van de ritten zelf, uitgedrukt in TSS (training stress score). Een ritje met een TSS van 100 staat qua belasting gelijk aan een uur volle bak op je omslagpunt. Toen Hayman Parijs-Roubaix won was dat een belasting van zo'n 400 TSS voor hem.. DDX doet 6 ritjes van 400 TSS op z'n vakantie. DDX is dus een beest.quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik doel er meer op, wat betekenen al die cijfers?
quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap er echt geen reet van.
Waar staat je gemiddelde?
Oo het vliegveld van Cairns stond een racefiets met Zipp wielen tentoongesteldquote:Op maandag 22 augustus 2016 22:02 schreef MCH het volgende:
Iemand wel eens op een frame van bamboo gereden of zo'n fiets gezien? Hoe kan het zo sterk zijn? https://www.facebook.com/OzonBikesBerlin/
TT toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 01:22 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Oo het vliegveld van Cairns stond een racefiets met Zipp wielen tentoongesteld
Maar trainen op je omslagpunt kun je toch maar ongeveer een uur volhouden? Hoe zit dat dan?quote:Op maandag 22 augustus 2016 22:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
De staafjes zijn de belasting van de ritten zelf, uitgedrukt in TSS (training stress score). Een ritje met een TSS van 100 staat qua belasting gelijk aan een uur volle bak op je omslagpunt. Toen Hayman Parijs-Roubaix won was dat een belasting van zo'n 400 TSS voor hem.. DDX doet 6 ritjes van 400 TSS op z'n vakantie. DDX is dus een beest.
Paars is de ATL (acute training load), een korte termijn gemiddelde van je recente ritjes.
Blauw de CTL (chronic training load), een langere termijn gemiddelde van je recente ritjes.
Geel is de TSB (training stress balance), het verschil tussen je CTL en ATL. Als deze negatief is betekend het dat je recent een stuk zwaarder bent gaan trainen dan wat je normaal doet, je zal dan hoogstwaarschijnlijk ook minder fris zijn. Het lijkt erop dat deze een dag achterloopt op de rest van de data.
Betere uitleg:
http://home.trainingpeaks(...)nce-management-chart
Dat betekent dus dat niemand tijdens een rit van meerdere uren 100 TTS punten per uur kan verzamelen. Want 4-5 uur op omslagpunt (en 500 TTS punten in 5 uur ) is niet mogelijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 07:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar trainen op je omslagpunt kun je toch maar ongeveer een uur volhouden? Hoe zit dat dan?
Dus fiets ik gewoon 8 a 9 uur om zoveel punten te verzamelenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat niemand tijdens een rit van meerdere uren 100 TTS punten per uur kan verzamelen. Want 4-5 uur op omslagpunt (en 500 TTS punten in 5 uur ) is niet mogelijk.
Ah, oke. Pittig! Nu goed herstellen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:02 schreef ddx het volgende:
[..]
Dus fiets ik gewoon 8 a 9 uur om zoveel punten te verzamelen
Op de klimmetjes omslagpunt rijden, afdaling uitrusten en tussenstukjes afhankelijk van de dag rustig of tempo gereden.
Ja komend weekend rondje Zuiderzeequote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah, oke. Pittig! Nu goed herstellen?
Het is ook heel belangrijk om het juiste vermogen op omslagpunt in te vullen, anders krijg je overtrokken TSSquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:49 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat niemand tijdens een rit van meerdere uren 100 TTS punten per uur kan verzamelen. Want 4-5 uur op omslagpunt (en 500 TTS punten in 5 uur ) is niet mogelijk.
Zou me niks verbazen. Alsof er uit dat schraaie lijf meer dan 300 W kan komenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 14:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ddx rijdt gewoon met trapondersteuning en houd ons allemaal voor de gek.
Dan moet je in Groningen gaan wonenquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:25 schreef ddx het volgende:
Zitten ook 2 motortjes op m'n fiets
Leuk trouwens om progressie tov vorig jaar te zien (poging 5 en 6 zijn gewoon rustige ritjes omhoog) :
en verschil in hartslag tussen weekje bij bijna gelijke power.
[ afbeelding ]
https://www.strava.com/segments/4631224
Mis wel zo'n klim in mijn achtertuin, in duinen/polder veel lastiger om even half uur allout te gaan.
Op de gps? Dat telt niet, is onbetrouwbaar. De hoogste waarde die ik in je analysis zie is 96, wat nog steeds niks zegt over de werkelijke max snelheid die je daar reed.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 16:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag een nieuwe maximale snelheid behaald, bijna 113 km/h. Maar ik moet erbij zeggen dat ik mij daarbij niet echt meer veilig op de fiets voelde.
GPS ja. Ik heb nog geen analysis gezien, alleen de waarde die als max wordt gegeven. En qua gevoel en totaal niet meer kunnen bijtrappen (daar waar ik dat met 90 wel nog kon), zou het op zich wel kunnen kloppen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op de gps? Dat telt niet, is onbetrouwbaar. De hoogste waarde die ik in je analysis zie is 96, wat nog steeds niks zegt over de werkelijke max snelheid die je daar reed.
96 lijkt me haalbaar maar 113 niet, wat is je zwaarste verzet? Ik kan met 53-11 boven 85km/h niet meer bijtrappen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 18:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
GPS ja. Ik heb nog geen analysis gezien, alleen de waarde die als max wordt gegeven. En qua gevoel en totaal niet meer kunnen bijtrappen (daar waar ik dat met 90 wel nog kon), zou het op zich wel kunnen kloppen.
Maar ik zal straks ook even de analysis bekijken. Eerst BBQ.
Tsja. 50 km/uur over een klinkerweg in een dorp of 50 km in een afdaling over mooi asfalt met goed zicht op de weg is toch heel anders.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh en ik voel me bij 50km/u al niet meer veilig
Ik ben ook gewoon een schijterd pur sang hoor Maar inderdaad op vlak recht asfalt kan het wel..quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja. 50 km/uur over een klinkerweg in een dorp of 50 km in een afdaling over mooi asfalt met goed zicht op de weg is toch heel anders.
En het hebben van goede wielen scheelt ook al een hoop.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon een schijterd pur sang hoor Maar inderdaad op vlak recht asfalt kan het wel..
Gewoon met 50 door de bocht in de Ardennen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon een schijterd pur sang hoor Maar inderdaad op vlak recht asfalt kan het wel..
Je moet daar wel nog minimaal 8 users uit dit topic voor je dulden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Hier bijvoorbeeld:
https://www.strava.com/segments/5018544
Ik moet hier eens een keer bij daglicht gaan rijden. Mijn tijd dateert van aan het eind van de 400 vorig jaar, op m'n vakantiefiets met 40mm banden en in het donker. Daar kan nog wat vanaf .quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je moet daar wel nog minimaal 8 users uit dit topic voor je dulden.
Nee hoor liegbeest!quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik moet hier eens een keer bij daglicht gaan rijden. Mijn tijd dateert van aan het eind van de 400 vorig jaar, op m'n vakantiefiets met 40mm banden en in het donker. Daar kan nog wat vanaf .
Klopt, je hebt gelijk, die keer was ik 2 seconden sneller dan bij de 400. Grote kans dat het toen ook in het donker was, september met een 200 met veel klimwerk betekent bij mij zowat altijd in het donker aankomen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee hoor liegbeest!
Was van het voorrijden van de 200
2 seconden is 2 seconden. In de tour is het winnen of verliezen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Klopt, je hebt gelijk, die keer was ik 2 seconden sneller dan bij de 400. Grote kans dat het toen ook in het donker was, september met een 200 met veel klimwerk betekent bij mij zowat altijd in het donker aankomen.
Ik kende die afdaling ook niet, ik dacht ik zet ff aan in het begin. Wel mooi geklasseerd zo voor Jan Bakelants, Kanovinini en Reinier Honig. Was wel een toffe dag idd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je moet daar wel nog minimaal 8 users uit dit topic voor je dulden.
Ik sta daar op 56 en ging eigenlijk te hard voor het mooie naar beneden. Achter kaas aan gaan met niet zo veel daalervaring was niet het verstandigste actie van die dag.
Kloptquote:
Zelf zou ik eerer lampjes kopen; Voorlopig zijn de temperaturen prima maar is het dus alleen 'savonds snel donker.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 08:11 schreef Matedeor het volgende:
Heb er een tijdje uitgelegen, en ga binnenkort de bergen in. Nu leek het me handig om dadelijk toch nog wat in de avonduren te kunnen trainen (en dadelijk in de winter), en daarom een fietstrainer aan te schaffen. Zat te denken aan taxc vortex smart of elite qubo digital b+. Toevallig iemand ervaring/tips voor de aanschaf ervan? En is het gemakkelijk om je fiets even snel erin te zetten/uit te halen? Viel me trouwens wel al op dat ze 'gruwelijk' veel geluid kunnen maken.
Dit was 13% bergaf, 10 meter brede en goed geasfalteerde weg en pijlrecht. Dus ideaal voor hoge snelheden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon een schijterd pur sang hoor Maar inderdaad op vlak recht asfalt kan het wel..
Nou die 113 klopt niet. Tenzij je in 300 meter van 113 naar 20 kan afremmen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit was 13% bergaf, 10 meter brede en goed geasfalteerde weg en pijlrecht. Dus ideaal voor hoge snelheden.
Boem is ho?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou die 113 klopt niet. Tenzij je in 300 meter van 113 naar 20 kan afremmen.
Ik wil er ook een gaan aanschaffen, omdat ik meer wil gaan trainen in de winter. Heb er nu van iemand één te leen gekregen en zelf al veel gelezen op het internet. In de winter train ik doorgaans te weinig, daarbij ben ik na uur buiten in het donker fietsen er wel redelijk snel klaar mee. Als ik één ga kopen wordt het met een motorrem en welke ant+ heeft om wellicht Swift te rijden maar zeker video's na fietsen. Die dingen beginnen alleen pas bij 500¤+ en heb je het over de accessoires nog niet gehad. Dongle (ligt aan je tablet of pc) trainingsband, houders en 5+ video's ben je zo 150¤ verder. Zag gisteren bij bike-discount dat de Bushido 487¤ kostte, ze hebben de prijs nu met 50¤ verhoogd. De vortex is niet draadloos en maar 950 watt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 08:11 schreef Matedeor het volgende:
Heb er een tijdje uitgelegen, en ga binnenkort de bergen in. Nu leek het me handig om dadelijk toch nog wat in de avonduren te kunnen trainen (en dadelijk in de winter), en daarom een fietstrainer aan te schaffen. Zat te denken aan taxc vortex smart of elite qubo digital b+. Toevallig iemand ervaring/tips voor de aanschaf ervan? En is het gemakkelijk om je fiets even snel erin te zetten/uit te halen? Viel me trouwens wel al op dat ze 'gruwelijk' veel geluid kunnen maken.
Waarom zet je hem niet buiten neer dan of in de schuur met deuren open?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Zelf zou ik eerer lampjes kopen; Voorlopig zijn de temperaturen prima maar is het dus alleen 'savonds snel donker.
Tacxen is vind ik namelijk echt dodelijk saai. En je krijgt het onwijs heet binnen, zweten als een gek. Ze zoemen wel ja, maar gewoon je muziek wat harder zetten.
Heb zelf wel een smart trainer om het iets minder saai te maken dmv zwift e.t.c.
Fiets is er wel snel uit te halen; maar er zit een speciale snelspanner in je wiel en ik weet niet of die ook geschikt is om buiten mee te sjezen. De speciale buitenbanden die er om zitten in ieder geval niet. Nou zijn die niet perse nodig, maar een gewone band slipt sneller begreep ik, en slijt wat harder op je tacx.
Als je buiten kunt tacxen kun je net zo goed gaan fietsen. En niet iedereen heeft een schuurquote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:04 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waarom zet je hem niet buiten neer dan of in de schuur met deuren open?
Ongeacht hoe hard ik daadwerkelijk ging. Het gaat over een stuk van 900 meter, kom uit de (flauwe) bocht met een 55 km/h en rem in 250 meter af. Als ik de analyse van Strava moet geloven.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 12:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou die 113 klopt niet. Tenzij je in 300 meter van 113 naar 20 kan afremmen.
Je kan het beste even wachten tot Eurobike, dan worden er nieuwe modellen onthult en gaan de oude modellen waarschijnlijk in de dump. Qua kosten ben je ook wel een beetje aan het overdrijven. Smart trainer heb je al voor <300¤, Ant+ stick uit China voor <¤10, bandje voor <¤30. Video's heb je niet nodig.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:03 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik wil er ook een gaan aanschaffen, omdat ik meer wil gaan trainen in de winter. Heb er nu van iemand één te leen gekregen en zelf al veel gelezen op het internet. In de winter train ik doorgaans te weinig, daarbij ben ik na uur buiten in het donker fietsen er wel redelijk snel klaar mee. Als ik één ga kopen wordt het met een motorrem en welke ant+ heeft om wellicht Swift te rijden maar zeker video's na fietsen. Die dingen beginnen alleen pas bij 500¤+ en heb je het over de accessoires nog niet gehad. Dongle (ligt aan je tablet of pc) trainingsband, houders en 5+ video's ben je zo 150¤ verder. Zag gisteren bij bike-discount dat de Bushido 487¤ kostte, ze hebben de prijs nu met 50¤ verhoogd. De vortex is niet draadloos en maar 950 watt.
Ik heb niet genoeg geld voor een tuin.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:04 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Waarom zet je hem niet buiten neer dan of in de schuur met deuren open?
In juli daar nog gereden, maar vond het asfalt echt te slecht om volle bak naar beneden te gaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 22:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Hier bijvoorbeeld:
https://www.strava.com/segments/5018544
En als je dan toch een schuur hebt en er past nog een tacx in dan heb je gewoon niet genoeg fietsenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je buiten kunt tacxen kun je net zo goed gaan fietsen. En niet iedereen heeft een schuur
Goede tip, wacht ik nog paar weken. Hoezo heb je de video's niet nodig? Kan je die ook gratis van het internet plukken? Juist om bekende klimmen en wegen na te fietsen wil ik er juist één gaan kopen, Swift vind ik minder belangrijk (wellicht leuk om te proberen). Heb denk ik ook liever een motorrem dan de magneetrem. Eerst leen tacx maar eens proberen, kijken of het wat is.quote:Op [quote] [b]Op woensdag 24 augustus 2016 13:10 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je kan het beste even wachten tot Eurobike, dan worden er nieuwe modellen onthult en gaan de oude modellen waarschijnlijk in de dump. Qua kosten ben je ook wel een beetje aan het overdrijven. Smart trainer heb je al voor <300¤, Ant+ stick uit China voor <¤10, bandje voor <¤30. Video's heb je niet nodig.
Bedoelde onder afdak of carport. Als het goed weer is fiets ik natuurlijk liever buiten.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je buiten kunt tacxen kun je net zo goed gaan fietsen. En niet iedereen heeft een schuur
Bedankt voor je antwoorden. 'S avonds op je racefiets met lampjes zie ik eerlijk gezegd nog niet direct zitten. Lijkt me niet echt veilig. Maar misschien moet ik het een keer proberen. Was ook van plan een 'budget' smart trainer aan te schaffen. De taxc vortex smart of elite qubo digital b+. Had gehoopt dat je hem snel eraf kon halen en dan buiten kon rijden, maar dat valt dan misschien tegen. Op eurobike kan ik trouwens niet wachten, omdat ik al over paar weken ga. En volgens mij wordt er ook niet elk jaar een nieuw model uitgebracht, en zal het ook niet ineens signifant beter zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 09:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Zelf zou ik eerer lampjes kopen; Voorlopig zijn de temperaturen prima maar is het dus alleen 'savonds snel donker.
Tacxen is vind ik namelijk echt dodelijk saai. En je krijgt het onwijs heet binnen, zweten als een gek. Ze zoemen wel ja, maar gewoon je muziek wat harder zetten.
Heb zelf wel een smart trainer om het iets minder saai te maken dmv zwift e.t.c.
Fiets is er wel snel uit te halen; maar er zit een speciale snelspanner in je wiel en ik weet niet of die ook geschikt is om buiten mee te sjezen. De speciale buitenbanden die er om zitten in ieder geval niet. Nou zijn die niet perse nodig, maar een gewone band slipt sneller begreep ik, en slijt wat harder op je tacx.
Qua lampjes moet je ook niet denken aan die lampje die je ook op je stadsfiets zet. Je hebt hele goede verlichting voor racefietsen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:55 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoorden. 'S avonds op je racefiets met lampjes zie ik eerlijk gezegd nog niet direct zitten. Lijkt me niet echt veilig. Maar misschien moet ik het een keer proberen. Was ook van plan een 'budget' smart trainer aan te schaffen. De taxc vortex smart of elite qubo digital b+. Had gehoopt dat je hem snel eraf kon halen en dan buiten kon rijden, maar dat valt dan misschien tegen. Op eurobike kan ik trouwens niet wachten, omdat ik al over paar weken ga. En volgens mij wordt er ook niet elk jaar een nieuw model uitgebracht, en zal het ook niet ineens signifant beter zijn.
Als je een extra setje velgen inclusief cassette kan je daar je tacx band op leggen. Dan hoef je alleen maar te wisselen en kan je binnen trappen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 17:55 schreef Matedeor het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoorden. 'S avonds op je racefiets met lampjes zie ik eerlijk gezegd nog niet direct zitten. Lijkt me niet echt veilig. Maar misschien moet ik het een keer proberen. Was ook van plan een 'budget' smart trainer aan te schaffen. De taxc vortex smart of elite qubo digital b+. Had gehoopt dat je hem snel eraf kon halen en dan buiten kon rijden, maar dat valt dan misschien tegen. Op eurobike kan ik trouwens niet wachten, omdat ik al over paar weken ga. En volgens mij wordt er ook niet elk jaar een nieuw model uitgebracht, en zal het ook niet ineens signifant beter zijn.
Als je diep de Ardennen uit komt dan is het asfalt daar juist goed .quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
In juli daar nog gereden, maar vond het asfalt echt te slecht om volle bak naar beneden te gaan.
Nummer twee was in een auto hoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 10:59 schreef baw-pen-nyang het volgende:
Ik kan een tire drive trainer van een vriend overkopen, maar toen ik op internet naar een beschrijving zocht kwam ik het volgende tegen:
The Eddy Current type magnetic unit of M60-D is specially tuned to fit most people. It's maximum power at 40 km/h is 250 watt
Betekend dit dat de het maximale wattage wat ik kan trappen maar 250 watt is? Dit lijkt mij erg weinig.
De bedoeling is dat ik er eens in de week wat gestructureerde interval sessies op wil doen en het lijkt mij dat ik dan wel meer dan 250 watt trap.
Dit type trainer:
http://www.modernbike.com/minoura-m60-d-tire-drive-trainer---blue
Andere vraag ik zat vandaag eens naar de klassementen van een paar locale strava segmenten te kijken en daarbij viel het mij op dat er bij sommige mensen wel een geschat vermogen staat en bij andere niet. Is dat omdat die mensen geen gewicht hebben ingevuld?
Bijvoorbeeld bij dit segment de gast die de KOM heeft, heeft geen geschat vermogen.
https://www.strava.com/segments/7613171
Ik heb bij dit segment ook een beetje mijn twijfels aan de betrouwbaarheid van de nummers 1 en 2, maar niet echt genoeg om direct te flaggen.
Verschil met de nummer 3 is erg groot (relatief gezien) en de mensen daaronder zitten redelijk dicht bij elkaar.
Ik ben benieuwd naar de THT datum van die gelletjes.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk opleidingsploegen en waarom gaat een sponser die sponsoren?
https://www.canyon.com/nl(...)eh=c2ad5ad7826838241
Goedkope gels, geen idee hoe ze smaken.
Tenzij je 500 gels koopt lijkt me dat niet iets wat enige problemen zal opleveren.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:16 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de THT datum van die gelletjes.
Omdat ze willen investeren in jong talent. De kampioenen vd toekomst.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk opleidingsploegen en waarom gaat een sponser die sponsoren?
https://www.canyon.com/nl(...)eh=c2ad5ad7826838241
Goedkope gels, geen idee hoe ze smaken.
Omdat het wielrennen geen financieel model heeft. Wielrennen is afhankelijk van sponsoren. Zonder die sponsoren geen wielrennen en talenten. Rabobank zal het wel doen voor het "maatschappelijk belang".quote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk opleidingsploegen en waarom gaat een sponser die sponsoren?
https://www.canyon.com/nl(...)eh=c2ad5ad7826838241
Goedkope gels, geen idee hoe ze smaken.
Die gels zijn kut. Te wijde opening waardoor je de helft over jezelf en je fiets heen morst als je het snel open probeert te maken. Wiggle heeft fijnere gelletjes waarmee je niet knoeitquote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:13 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk opleidingsploegen en waarom gaat een sponser die sponsoren?
https://www.canyon.com/nl(...)eh=c2ad5ad7826838241
Goedkope gels, geen idee hoe ze smaken.
Dat is echt dodelijk, zit je de rest vd rit aan je stuurbocht vastgekleefd.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die gels zijn kut. Te wijde opening waardoor je de helft over jezelf en je fiets heen morst als je het snel open probeert te maken. Wiggle heeft fijnere gelletjes waarmee je niet knoeit
Haha, dan is het voordeel van makkelijk mee te nemen gels toch een beetje weg? Kan je net zo goed even stoppen om een boterham te eten..quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:33 schreef muzas het volgende:
ik spuit ze altijd eerst in een bakje en eet het met een lepeltje.
Meestal gaan ze per 24, ik heb nog een hele doos liggen die over de datum is van mijn vorige datum Denk alsnog dat ik ze wel kan gebruiken.. het is vooral suiker..quote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tenzij je 500 gels koopt lijkt me dat niet iets wat enige problemen zal opleveren.
Edit: minstens 8 maanden volgens de chat
Als je onvoorzichtig bent gebeurt dat met iedere gelletje. Ik vind het meer een "probleem" dat die gelletjes heel vloeibaar zijn en je daardoor makkelijk morst. Wel weer makkelijk uit de verpakking te krijgen daardoor. Sommige gels zijn te stevig waardoor je teveel moeite moet doen om het eruit te krijgenquote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Die gels zijn kut. Te wijde opening waardoor je de helft over jezelf en je fiets heen morst als je het snel open probeert te maken. Wiggle heeft fijnere gelletjes waarmee je niet knoeit
Zuigen, kreng.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je onvoorzichtig bent gebeurt dat met iedere gelletje. Ik vind het meer een "probleem" dat die gelletjes heel vloeibaar zijn en je daardoor makkelijk morst. Wel weer makkelijk uit de verpakking te krijgen daardoor. Sommige gels zijn te stevig waardoor je teveel moeite moet doen om het eruit te krijgen
Gezien de levertijden van Canyon zijn ze al lang over datum op het moment dat je ze binnen krijgtquote:Op donderdag 25 augustus 2016 11:16 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de THT datum van die gelletjes.
Het is vooral een combinatie van wijde opening en zeer vloeibaar bij de High5 gelletjesquote:Op donderdag 25 augustus 2016 12:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je onvoorzichtig bent gebeurt dat met iedere gelletje. Ik vind het meer een "probleem" dat die gelletjes heel vloeibaar zijn en je daardoor makkelijk morst. Wel weer makkelijk uit de verpakking te krijgen daardoor. Sommige gels zijn te stevig waardoor je teveel moeite moet doen om het eruit te krijgen
En dan kraakt er iets ofzoquote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Gezien de levertijden van Canyon krijg je zijn ze al lang over datum op het moment dat je ze binnen krijgt
Ik had het via facebook, maar kon het hier niet delen. Kon blijkbaar alleen via de facebookappquote:Op donderdag 25 augustus 2016 13:59 schreef Blik het volgende:
[..]
Goede vraag, weet niet meer hoe ik aan de code ben gekomen
Thanks!quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:47 schreef the_critic het volgende:
Kan iedereen ze zelf aanvragen...
http://www.scienceinsport(...)6_sis_12freegels_aug
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:31 schreef Loei het volgende:
Schept toch wel een band tussen die jongens, zo gezamelijk tegen de weg klappen.
Misschien moeten we ook wat van die paaltjes in Nederland midden op de weg zetten, voor meer verbroedering tussen wielrenners. (En omdat ik groot fan ben van wielrenners die op hun bek gaan)
Toetsenbord heldenquote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:51 schreef ddx het volgende:
Spectaculaire beelden valpartijen Vuelta, Kruijswijk knalt vol op paaltje
Die reacties ook meteen weer :
[..]
Dit danquote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:51 schreef ddx het volgende:
Spectaculaire beelden valpartijen Vuelta, Kruijswijk knalt vol op paaltje
Die reacties ook meteen weer :
[..]
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:25 schreef Sriracha het volgende:
[..]
Valt wel mee, ik heb airco maar waarom zou ik een aluhoedje zijn volgens jou? zo vergezocht is het toch niet dat de werkpaarden van een bepaald team anderen tegenwerken om hun mannetje gunstiger uit te laten komen?
Denk niet dat zo'n Golf lekker rijdt met maar drie wielen.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Guppy, morgen heb ik nog tijd om dingen te regelen/kopen voor de duatlon, zijn er nog dingen die ik niet moet vergeten?
Ik moet nog even proberen of de racefiets achterin de VW golf past, maar dat lijkt me wel te kunnen als ik een wiel eruithaal toch?
"Lees verder hoe u kun uw gelen eisen"quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:47 schreef the_critic het volgende:
Kan iedereen ze zelf aanvragen...
http://www.scienceinsport(...)6_sis_12freegels_aug
quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Denk niet dat zo'n Golf lekker rijdt met maar drie wielen.
ik heb nog een bonuspakket repen gekocht.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 22:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
"Lees verder hoe u kun uw gelen eisen"
Maar chill, alleen 5 euro verzendkosten dus? SIS zijn wel de minst vieze gels..
[..]
Ik ook. Kreeg net een mailtje dat ik binnen 10 dagen een code ontvangquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 00:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb meerdere keren die gels aangevraagd. Hoor er niks van
Ook nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 08:00 schreef the_critic het volgende:
Ook ff de spambox van je mail checken Tom
Waarom gedraagt ze zich zo als een debiel? Ik ken wat gasten die ook eens ingehaald werden door een automobilist, die daarna meteen op de rem ging staan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 08:37 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.facebook.com/drunkcyclist/posts/1196546200408412
Deze vrouw heeft nu wel een probleem
Helemaal in America vinden een hoop mensen dat fietsers op de stoep moeten rijden en niet in de weg van de auto's.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waarom gedraagt ze zich zo als een debiel? Ik ken wat gasten die ook eens ingehaald werden door een automobilist, die daarna meteen op de rem ging staan.
De automobilist stapte uit en begon te meppen. Dat liep niet goed af voor de automobilist
Op veel plekken in Amerika wordt fietsen sowieso gezien als suicidale neigingen, noch op de stoep noch op de weg ben je welkomquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Helemaal in America vinden een hoop mensen dat fietsers op de stoep moeten rijden en niet in de weg van de auto's.
Die is tof ja, in New York.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:59 schreef cafca het volgende:
Om in Amerika in de grote steden te fietsen moet je ook wel een beetje suïcidaal zijn.
(Hoe heet die film ook alweer, over die fietskoerier...gave beelden waren dat)
quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 12:59 schreef cafca het volgende:
Om in Amerika in de grote steden te fietsen moet je ook wel een beetje suïcidaal zijn.
(Hoe heet die film ook alweer, over die fietskoerier...gave beelden waren dat)
Wat een kinderachtige gastquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Deze bedoel je niet geloof ik, maar ook wel grappig..
Och, 4 miljoen abonnees (waaronder ik) vinden dat hij goede videos maakt.quote:
Braddiequote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
Beste youtuber is natuurlijk durianrider.
Die mag ook wel eens een rondje gaan fietsen.quote:
Wat een mongool is dat.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
Beste youtuber is natuurlijk durianrider.
Bedankt voor het delen, nu wachten op een mail. Stuk staat wel bomvol fouten.quote:Op donderdag 25 augustus 2016 16:47 schreef the_critic het volgende:
Kan iedereen ze zelf aanvragen...
http://www.scienceinsport(...)6_sis_12freegels_aug
25 graden toch?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:47 schreef Blik het volgende:
Toch wel warm vandaag, 82 km gefietst richting Heuvelrug. Stond gelukkig wat meer wind dan gisteren, maakte het allemaal wat draaglijker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bewolkingquote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:47 schreef Blik het volgende:
Toch wel warm vandaag, 82 km gefietst richting Heuvelrug. Stond gelukkig wat meer wind dan gisteren, maakte het allemaal wat draaglijker
Ja, ben niet zo'n held in de hitte. ben altijd blij dat ik weer door mag rijden na een stop bij een stoplicht. Moet ook altijd veel drinken. Ging net op de weegschaal staan en ben zo'n anderhalve kilo lichter dan dat ik eerder deze week was, duidelijk gevalletje van teveel vochtverliesquote:
Vaag...quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:04 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.strava.com/activities/689799090/overview
Dit is echt zo vaag.. ik had tijdens het fietsen al door dat mijn Garmin horloge volledig onrealistische snelheden aan het meten was, maar nu lijkt het op Strava alsof ik een A-Btje vanaf de andere kant van het kanaal gemaakt heb.. dit was een rondje Heemskerk-Akersloot-Limmen-Castricum-Heemskerk Hoe kan dat ding een hele route verzinnen.. is echt nog nooit gebeurd..
Ja, dat kan komen door de autopause van Strava..quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:37 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Vaag...
Ik had laatst bij het hardlopen alleen mijn Garmin horloge om, die gekoppeld is aan mijn Strava-account. Maar ik had geen mobiel bij me, dus alle informatie kwam vanaf de Garmin.
Maar als ik dan mijn snelheden bekeek, waren die in Strava soms heel anders dan de Garmin. Soms scheelde het een seconde per kilometer, maar soms wel 10.
Heeft een van de programma's een correctie-mechanisme wat zit te fucken?
Ps: Succes dit weekend!
Heb je niet toevallig een activiteit van eerder geüpload?quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:04 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.strava.com/activities/689799090/overview
Dit is echt zo vaag.. ik had tijdens het fietsen al door dat mijn Garmin horloge volledig onrealistische snelheden aan het meten was, maar nu lijkt het op Strava alsof ik een A-Btje vanaf de andere kant van het kanaal gemaakt heb.. dit was een rondje Heemskerk-Akersloot-Limmen-Castricum-Heemskerk Hoe kan dat ding een hele route verzinnen.. is echt nog nooit gebeurd..
Nope, het is automatische synchronisatie en de laatste 10km van het rondje klopt de GPS wel..quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 20:05 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Heb je niet toevallig een activiteit van eerder geüpload?
Ik heb gister aangemeld en bevestigingsmail gehad. Vandaag mail met code om te kunnen bestellen. (Wel alleen smaken appel een sinaasappel) ben benieuwd..quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 14:39 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen, nu wachten op een mail. Stuk staat wel bomvol fouten.
Geen idee, dit is wel heel raar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 19:04 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.strava.com/activities/689799090/overview
Dit is echt zo vaag.. ik had tijdens het fietsen al door dat mijn Garmin horloge volledig onrealistische snelheden aan het meten was, maar nu lijkt het op Strava alsof ik een A-Btje vanaf de andere kant van het kanaal gemaakt heb.. dit was een rondje Heemskerk-Akersloot-Limmen-Castricum-Heemskerk Hoe kan dat ding een hele route verzinnen.. is echt nog nooit gebeurd..
Waarschijnlijk iemand die na 10 pogingen, nog steeds niet sneller is dan 14 of 15 seconden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 13:56 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Godver
Over anticlimax gesproken Gedeelde KOM op een geflagged segment... Hoe suf
Op de fiets trouwens echt nul last van mn hoofd. Maar zodra ik stop word ik wel duizelig. Irritant.
Daar heb je toch ook viaducten? Die bultjes in Limburg zijn net zoiets, alleen iets langer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2016 22:11 schreef Najieto het volgende:
Morgen eerste rondje in zuid Limburg. . Wat een heuvels . Dat ben ik helemaal niet gewend vanuit de platte polder
Haha, nou na 50 km was ik het op en neer gaan aardig zat. Helemaal toen ik vlak bij m'n eindpunt de cauberg nog voor m'n kiezen kreegquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Daar heb je toch ook viaducten? Die bultjes in Limburg zijn net zoiets, alleen iets langer.
Allround fit?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:40 schreef Najieto het volgende:
[..]
Haha, nou na 50 km was ik het op en neer gaan aardig zat. Helemaal toen ik vlak bij m'n eindpunt de cauberg nog voor m'n kiezen kreeg
Niet super maar redelijk. Heb dit ook nog nooit eerder gedaan. Verder mag ik niet klagen want ik heb zelf gekozen voor een vakantie in zuid Limburg. En ik bedenk me net dat er de avond ervoor ook wel wat biertje in gegaan zijn tijdens het dineren. Dat zal ook wel een kleine factor geweest zijnquote:
Was lekker warm onderweg. Ik ben blij thuis te zijn. En de auto ook. Die vond de bergen niet zo leuk vandaag.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
We zijn hier net aangekomen op de camping. Morgen is hier een granfondo van marmotte serie die 2x over de Tourmalet gaat. Ik ga volgende week fietsen. Ik wil graag een rondje Aubisque en iig een rondje over de Tourmalet. Morgen eerst even bijkomen van de reis.
Smoesjes.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 18:06 schreef Najieto het volgende:
[..]
Niet super maar redelijk. Heb dit ook nog nooit eerder gedaan. Verder mag ik niet klagen want ik heb zelf gekozen voor een vakantie in zuid Limburg. En ik bedenk me net dat er de avond ervoor ook wel wat biertje in gegaan zijn tijdens het dineren. Dat zal ook wel een kleine factor geweest zijn
Als je om 08.00 in Gulpen bent, dan kun je met mijn team mee fietsen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:54 schreef Najieto het volgende:
[..]
Denk het ook . Morgen dan maar een straf ritje doen.
Ik zit er niet ver vandaan. Schin op geul. Maar 8 uur is wel heel erg vroeg. Dan heb ik net een boterham gegeten denk ik.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 20:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je om 08.00 in Gulpen bent, dan kun je met mijn team mee fietsen.
Die is inderdaad ff goed bezig geweest. En dat op een dag dat je gegrild en gebraden werd.quote:
Wat is er met de auto dan?quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Was lekker warm onderweg. Ik ben blij thuis te zijn. En de auto ook. Die vond de bergen niet zo leuk vandaag.
haha wtfquote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:43 schreef Blik het volgende:
440 km met bijna 32 km/u gemiddeld, wow!
Die wilde niet starten toen we moesten vertrekken. Accu leeg.quote:
Je mag toch ook rustiger naar boven? Ik zou iig niet door blijven blazen als 't 120 graden is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die wilde niet starten toen we moesten vertrekken. Accu leeg.
En af en toe steeg de koelvloeitemperatuur (120 graden is het hoogste wat ik gezien heb) op de wat steilere hellingen omdat ik die uiteraard met 100 km/h moest oprijden. Met de caravan was het het best zwaar voor hem.
Gefeliciteerd... En al doen er maar 3 mee.. Eerste is eerste..quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zal hier ook nog even verslag doen van mijn duathlon. Het ging goed, ik ben zelfs eerste geworden, al gebied de eerlijkheid te zeggen dat er volgens mij maar een stuk of 10-15 vrouwen meededen. Het waren wel zware omstandigheden, warm natuurlijk maar ook erg harde wind. Het fietsen heb ik meer gezien als een soort van ontspannen benen laten draaien en tijd om te eten en te drinken, zodat ik beide runs met weinig verval kon doen. Maar in de middelste 2 rondjes (van de 4) kon ik toch nog best een lekker tempo draaien, uiteindelijk 33km/u gemiddeld (word iets lager doordat je ook een stukje moest joggen voor je over de tijdsmat kon). Ik vond het echt heel leuk zo'n duatlon, conditioneel gezien is het minder zwaar dan bijvoorbeeld een halve marathon waar je ongeveer even lang over doet, maar qua verzuring is het weer op een heel andere manier pittig! Smaakt zeker naar meer
Bedankt!quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:57 schreef the_critic het volgende:
[..]
Gefeliciteerd... En al doen er maar 3 mee.. Eerste is eerste..
Er ligt ook maar een klein motortje onder de kap. Met een volle auto en sleurhut kan je beter een 2 liter of meer hebbenquote:Op zondag 28 augustus 2016 09:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je mag toch ook rustiger naar boven? Ik zou iig niet door blijven blazen als 't 120 graden is.
goed gedaan tokquote:Op zondag 28 augustus 2016 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bedankt!
Er is wel flink wat te winnen op het fietsen bij mij.. daar werd ik ingehaald door de 2e vrouw, die ik uiteindelijk bij het lopen wel makkelijk weer kon oprapen.
Dat is je tweede sport dus niet heel gek dat die beter kanquote:Op zondag 28 augustus 2016 09:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bedankt!
Er is wel flink wat te winnen op het fietsen bij mij.. daar werd ik ingehaald door de 2e vrouw, die ik uiteindelijk bij het lopen wel makkelijk weer kon oprapen.
Volgens mij had bizkit wel een flinke auto hoor.quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er ligt ook maar een klein motortje onder de kap. Met een volle auto en sleurhut kan je beter een 2 liter of meer hebben
Er zijn helaas niet veel duathlons, meer triathlons. Op 9 oktober is er wel weer één zag ik Op een of andere manier heb ik ook minder last van mijn hardlooppijntjes als ik het combineer met fietsen!quote:Op zondag 28 augustus 2016 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is je tweede sport dus niet heel gek dat die beter kan
Maar gefeliciteerd! Wanneer is de volgende?
[..]
Volgens mij had bizkit wel een flinke auto hoor.
Er ligt een 2 liter onder de kap hoor met turbo zelfs.quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er ligt ook maar een klein motortje onder de kap. Met een volle auto en sleurhut kan je beter een 2 liter of meer hebben
Ja, dat heb ik ook gedaan uiteraard. Was ook maar 1 keertje dat hij zo hoog was.quote:Op zondag 28 augustus 2016 09:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je mag toch ook rustiger naar boven? Ik zou iig niet door blijven blazen als 't 120 graden is.
En in de winter geen zoutquote:Op maandag 15 augustus 2016 20:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Sommige stukken met steentjes maar ook wel veel asfalt. Over het algemeen vind ik de wegen in het duin dikke prima!
Ja werd weer eens tijd voor een groot rondje.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 23:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die is inderdaad ff goed bezig geweest. En dat op een dag dat je gegrild en gebraden werd.
Ik had iig vandaag wat last van de hitte tijdens mijn rondje.
Hoezo moet je je complete aandrijving vervangen?quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:20 schreef poiuytr het volgende:
Wou gisteren mijn racefiets op de tacx zetten maar ontdekte een behoorlijke slag in het achterwiel. Na goed zoeken heb ik een scheur ontdekt, nippel is voor de helft door de velg gegaan. Nu rij ik op een redelijke oude fiets welke tussen 200-400¤ waard is. Hele jaar speel ik al met de gedachten om een nieuwe te kopen. Vorige week eigenlijk net beslist dat ik gewoon op deze door wil blijven fietsen omdat hij voor nu (nog) voldoet aan de wensen. Nu mijn velg is gescheurd ben ik wel benieuwd naar jullie mening. Er zit onderhoud aan te komen wil ik de komende maanden door rijden;
Complete aandrijving vervangen a ~150¤
Buitenbanden a ~50-60¤
Achterwiel ~60-80¤
of nieuwe wielset ~100¤
Rij op een Bulls Desert Falcon van 2011 met ultegra groep. Aandrijving is deels 105 en ultegra.
Velg moet ik sowieso vervangen wil ik door fietsen of als ik hem wil verkopen. Wat is verstandig te doen?
Ik denk dat ie ketting-cassette-kettingbladen bedoelt. Dat wil nog wel eens slijten.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo moet je je complete aandrijving vervangen?
-der wieltjes versletenquote:Op zondag 28 augustus 2016 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo moet je je complete aandrijving vervangen?
Als je fiets verder bevalt zou ik een nieuwe wielset kopen, die kan je altijd meenemen naar een nieuwe fiets. En daar zou ik iets meer dan 100 piek aan uit geven.
Racing quattro (LG). Beetje zwaar, wel tof en robuust.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:26 schreef poiuytr het volgende:
Wat is een goede wielset welke ik ook naar een nieuwe fiets kan meenemen? Ik vind hoge wielen wel fraai maar dan hebben we het al gauw over 600¤+?
Op tijd doen spreek ik uit ervaring.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:26 schreef muzas het volgende:
Bedenk me net dat ik nog nooit de derailleurwieltjes van mn giant heb vervangen
Op mijn beide mountainbikes is dat een van de snelst slijtende onderdelen, sneller als remblokken. Remblokken nog maar één keer vervangen op bijna 10k kilometers, der wieltjes al 2/3 keer. Op mijn racefiets zijn ze ook behoorlijk versleten.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:26 schreef muzas het volgende:
Bedenk me net dat ik nog nooit de derailleurwieltjes van mn giant heb vervangen
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=126229;menu=1000,4,123,30quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:26 schreef poiuytr het volgende:
Wat is een goede wielset welke ik ook naar een nieuwe fiets kan meenemen? Ik vind hoge wielen wel fraai maar dan hebben we het al gauw over 600¤+?
Als je een beetje aan onderhoud doet, gaan die dingen makkelijk 25000 km mee.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:26 schreef muzas het volgende:
Bedenk me net dat ik nog nooit de derailleurwieltjes van mn giant heb vervangen
Dan heb ik nog 1000.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:29 schreef cafca het volgende:
[..]
Als je een beetje aan onderhoud doet, gaan die dingen makkelijk 25000 km mee.
Als ddx zn garmin een week aan laat staan heb je het zelfde.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.strava.com/activities/691024245/overview
DDX is ook maar een slapjanus eigenlijk.
Kilometervretersquote:Op zondag 28 augustus 2016 13:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Als ddx zn garmin een week aan laat staan heb je het zelfde.
Budget? Doel?quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:26 schreef poiuytr het volgende:
Wat is een goede wielset welke ik ook naar een nieuwe fiets kan meenemen? Ik vind hoge wielen wel fraai maar dan hebben we het al gauw over 600¤+?
Blijf die Aeroad nog steeds een hele toffe fiets vinden maar die gaat me sowieso 2,5k tot 3,5k kosten. Wil eind van het jaar een huis kopen en om nu voor 10k in de schuur aan fietsen te hebben staan gaat me iets te ver. Doel op de racer; jaarlijkse ongeveer 2000 tot 4000km blijven maken en de fiets wil ik nu en in de winter graag gebruiken om te tacxen. Hoofdmoot blijft volgende jaar mountainbiken aangezien ik die Transalp graag wil volbrengen.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:34 schreef ratatat het volgende:
[..]
Budget? Doel?
Ik ben zelf momenteel erg gecharmeerd van Hunt wielen:
http://www.huntbikewheels.com/collections/road-rim-brake-wheels
Nice, Waar zit je? Argelès-Gazost? Ga morgen terug van een weekje Arcizans Avant. Hoop wel dat je een beetje aardig weer krijgt komende weken..quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
We zijn hier net aangekomen op de camping. Morgen is hier een granfondo van marmotte serie die 2x over de Tourmalet gaat. Ik ga volgende week fietsen. Ik wil graag een rondje Aubisque en iig een rondje over de Tourmalet. Morgen eerst even bijkomen van de reis.
Temperatuurgevoel is persoonlijk , ik had m'n dunste shirt aan zonder ondershirt en had het nog te warm. Het opgeblazen gevoel kan van het vele drinken zijn dat je moet doen op zo'n dag.quote:Op zondag 28 augustus 2016 12:31 schreef ddx het volgende:
[..]
Ja werd weer eens tijd voor een groot rondje.
Warmte had ik niet zo'n last van er stond een pittig windje waardoor je het niet echt merkte.
Hele ochtend windjackje aangehad, 3 weken lang 30+ dan voelt 15 graden gewoon koud aan.
Wel beetje last van opgeblazen buik, misschien toch iets verkeerd gegeten ofzo.
Voor het mooie hadden we een iets te grote groep (10 man) als ik kwartiertje op kop had gereden en even wilde rusten kwam ik achteraan te hangen waar je niet echt lekker uit wind kon zitten op de smalle wegen.
Hou op! Totaal niet vergelijkbaar. Voordt je je aanvangssnelheid op een viaduct kwijt ben ben je al hal boven en hoef je alleen de laatste 3 meter hoogteverschil weg te sprinten. Camerig is 3 km klimmen. Keutenberg is 22% op zijn steilst. Dodeman is de hele tijd 15%. Zoiets vind je niet in de rest van Nederland.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 16:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Daar heb je toch ook viaducten? Die bultjes in Limburg zijn net zoiets, alleen iets langer.
Ja vlakbij idd in Estaing in de middel of nergens. Moet lekker weer worden komende week.quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:16 schreef VASND het volgende:
[..]
Nice, Waar zit je? Argelès-Gazost? Ga morgen terug van een weekje Arcizans Avant. Hoop wel dat je een beetje aardig weer krijgt komende weken..
Cauberg is altijd een lekker einde. Redelijk lang en redelijk steil. Altijd leuk!quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 17:40 schreef Najieto het volgende:
[..]
Haha, nou na 50 km was ik het op en neer gaan aardig zat. Helemaal toen ik vlak bij m'n eindpunt de cauberg nog voor m'n kiezen kreeg
Het is allemaal 2 tot 4 minuten oid. Dat lukt me bij een viaduct soms ook wel.quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:04 schreef Coppi het volgende:
[..]
Hou op! Totaal niet vergelijkbaar. Voordt je je aanvangssnelheid op een viaduct kwijt ben ben je al hal boven en hoef je alleen de laatste 3 meter hoogteverschil weg te sprinten. Camerig is 3 km klimmen. Keutenberg is 22% op zijn steilst. Dodeman is de hele tijd 15%. Zoiets vind je niet in de rest van Nederland.
Als ik er op terug kijk dan was het ook leuk. Alleen op het moment zelf dacht ik er iets anders over .quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:13 schreef Coppi het volgende:
[..]
Cauberg is altijd een lekker einde. Redelijk lang en redelijk steil. Altijd leuk!
Mijn favoriet is de fromberg...quote:Op zondag 28 augustus 2016 18:06 schreef Najieto het volgende:
[..]
Als ik er op terug kijk dan was het ook leuk. Alleen op het moment zelf dacht ik er iets anders over .
Vandaag 2x de Loorberg opgefiets. Ik ging bij Slenaken erop en was jaloers op de afdalers die met een lekker vaartje naar beneden gingen dat ik op de top ben omgedraaid en de afdaling in ben gegaan. Onderaan weer omgedraaid en de Loorberg weer op om mijn oorspronkelijk route te vervolgen. Vond dat ook een erg leuke klim.
Morgen nog een kleine rit en dan helaas weer naar huis. Stiekem ben ik een klein beetje verliefd geworden op Zuid-Limburg.
Ja, wie is die gozert?quote:
Zal wel zo'n aandachtshoer zijn die in culbs iedereen kudo's geeft.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, wie is die gozert?
Tramposa, gefeliciteerd!
Een viaduct is 30 seconden terwijl jij Camerig niet binnen 10 minuten rijdt. Ben jij wel eens in Limburg geweest? Wel eens een viaduct van 22% gezien?quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:57 schreef ratatat het volgende:
[..]
Het is allemaal 2 tot 4 minuten oid. Dat lukt me bij een viaduct soms ook wel.
Zo ervaar ik het meestal ook. Op het moment zelf wil je dat je schaken als hobby hebt, maar als je achteraf tevreden je Strava checkt is het wel lekker. De Loorberg vind ik ook wel een van mijn favorieten. Leuk dat je verliefd bent geworden op Limburg. Volgend jaar de Amstel Gold!quote:Op zondag 28 augustus 2016 18:06 schreef Najieto het volgende:
[..]
Als ik er op terug kijk dan was het ook leuk. Alleen op het moment zelf dacht ik er iets anders over .
Vandaag 2x de Loorberg opgefiets. Ik ging bij Slenaken erop en was jaloers op de afdalers die met een lekker vaartje naar beneden gingen dat ik op de top ben omgedraaid en de afdaling in ben gegaan. Onderaan weer omgedraaid en de Loorberg weer op om mijn oorspronkelijk route te vervolgen. Vond dat ook een erg leuke klim.
Morgen nog een kleine rit en dan helaas weer naar huis. Stiekem ben ik een klein beetje verliefd geworden op Zuid-Limburg.
Ieder zijn meug. Ik vind het lieflijke heuvellandschap heerlijk om naar te kijken op de makkelijke stukken. Ook de Voerstreek en de Haspengouw, die rondom Zuid-Limburg liggen zijn ook heerlijk fietsgebied.quote:Op zondag 28 augustus 2016 19:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zuid-Limburg, je zult er maar wonen.
Persoonlijk ben ik er wel op uitgekeken. Doe mij maar een lekker polderrit of zo.
Neem maar van mij aan dat als je hier regelmatig fietst, je ook wel eens wat anders wilt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:31 schreef Coppi het volgende:
[..]
Ieder zijn meug. Ik vind het lieflijke heuvellandschap heerlijk om naar te kijken op de makkelijke stukken. Ook de Voerstreek en de Haspengouw, die rondom Zuid-Limburg liggen zijn ook heerlijk fietsgebied.
Als je richting Noorden fietst, heb je dan geen overwegend vlakke rit?quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat als je hier regelmatig fietst, je ook wel eens wat anders wilt.
Ik zou het echt heel fijn vinden om gewoon eens een vlakke rit te kunnen maken.
Dan moet ik toch echt 50km naar het Noorden. Pas daarna is het echt vlak.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je richting Noorden fietst, heb je dan geen overwegend vlakke rit?
Dat snap ik op zich nog wel hoor! Ritje Jekerdal of Maastricht-Grevenbricht zijn voor mij dan de alternatieven, maar veel keus is er inderdaad niet als je van vlak houdt.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat als je hier regelmatig fietst, je ook wel eens wat anders wilt.
Ik zou het echt heel fijn vinden om gewoon eens een vlakke rit te kunnen maken.
Na een paar keer 25k immer gerade aus met 5bft in je bek gereden te hebben fiets je gillend terug naar limboland.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat als je hier regelmatig fietst, je ook wel eens wat anders wilt.
Ik zou het echt heel fijn vinden om gewoon eens een vlakke rit te kunnen maken.
Heel veel schaafwonden met asfaltsplinters maar dat is oke. Maak me alleen een klein beetje zorgen over mijn enkel, die is wat dik en stijf en ik wil morgen eigenlijk wel weer kunnen lopen.quote:
Dat moet wel lukkenquote:Op zondag 28 augustus 2016 20:26 schreef Coppi het volgende:
[..]
Een viaduct is 30 seconden terwijl jij Camerig niet binnen 10 minuten rijdt.
Een keertje.quote:Ben jij wel eens in Limburg geweest?
Nee, maar vind je in Limburg 100+ meter van 22%?quote:Wel eens een viaduct van 22% gezien?
Je kan toch naar Lechten fietsen?quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan moet ik toch echt 50km naar het Noorden. Pas daarna is het echt vlak.
Ik heb nog steeds 150 hoogtemeters op mijn woon-werk rit (Gulpen-Echt). En bijna 300 vanuit het werk naar huis.
Het is bij mij eerder de omgeving dan het feit dat het vlak is. Het mooie van fietsen vond ik het ontdekken van mijn omgeving. Nu heb ik nog niet elk zandpaadje gehad, maar ik heb iig tot de lijn Alkmaar-Hoorn het meeste wel gezien. Maar om daar nou voor te verhuizenquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:06 schreef MarcoD het volgende:
Rue de Beusdael: https://www.strava.com/segments/1193206
fijn klimmetje, de klim vanuit Sippenaeken ook aanrader.
De Plank:
https://www.strava.com/segments/682376
Eens met muzas, ik ben ondertussen al wel een beetje uitgekeken hier op de omgeving/wind. nog steeds mooi hoor op momenten maar het is niet waar ik dood wil gaan denk ik..
Misschien gevalletje gras is altijd groener bij de buren.
Helm nog heel?quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Heel veel schaafwonden met asfaltsplinters maar dat is oke. Maak me alleen een klein beetje zorgen over mijn enkel, die is wat dik en stijf en ik wil morgen eigenlijk wel weer kunnen lopen.
Maar ik ben goed gevallen, was een mooie judorol al zeg ik het zelf. Al was het natuurlijk vooral heel dom, maar goed ik ben een beetje in labiele staat.
Die had ik niet op, het was a la 15km/u op mijn dagelijkse fiets Echt heel knudde, I know.quote:
SPECIALIZED WORKS ONTWIJK toch?quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:28 schreef muzas het volgende:
Maar gelukkig niet mn dure helm gesloopt!
Ja klopt. Ik had heel vaak ook het gevoel dat ik met een super hoge hartslag gefiets had. Dan keek ik terug op strava bleek het gemiddelde zelfs lager te liggen dan m'n polderritten. Daar ben ik dan ook zeer tevreden mee dat en mijn HS goed onder controle kan krijgen en zelfs vrij vlot gemiddeld omlaag gaat.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:28 schreef Coppi het volgende:
[..]
Zo ervaar ik het meestal ook. Op het moment zelf wil je dat je schaken als hobby hebt, maar als je achteraf tevreden je Strava checkt is het wel lekker. De Loorberg vind ik ook wel een van mijn favorieten. Leuk dat je verliefd bent geworden op Limburg. Volgend jaar de Amstel Gold!
Als je mijn clumsyness in acht neemt zou ik voor de veiligheid zelfs ook het beste met helm op de afwasmachine moeten uitruimen..quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:27 schreef muzas het volgende:
Ik ging minder dan 15km/h. Ben nu nog steeds moe/duizelig aan het eind van de dag; ben er van overtuigd dat een helm dit had voorkomen.
Punt; lage snelheid is geen tegenargument voor een helm.
Sidenote; evengoed ben ik niet van plan vanaf nu met een helm op mn stadfiets te gaan zitten..
Gisteren een 220km gereden met volgens Strava 260hm, rondje vanuit Maastricht. Vlakke is zelfs nog mogelijk, ik ben op het eind nog ff over Zutendaal gereden. Zonder dat ommetje en met een finish in de stad en niet de buitenwijk zou het onder de 200m zijn gebleven.quote:Op zondag 28 augustus 2016 20:50 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat snap ik op zich nog wel hoor! Ritje Jekerdal of Maastricht-Grevenbricht zijn voor mij dan de alternatieven, maar veel keus is er inderdaad niet als je van vlak houdt.
Apart dat je hartslag zo laag ligt. Vast een goede conditie of je rijdt heel hard door de polder. Bij mij zit het gemiddelde altijd een stuk hoger in Limburg. Op de klimstukken rijd ik meestal met een hartslag van rond de 180.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:57 schreef Najieto het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik had heel vaak ook het gevoel dat ik met een super hoge hartslag gefiets had. Dan keek ik terug op strava bleek het gemiddelde zelfs lager te liggen dan m'n polderritten. Daar ben ik dan ook zeer tevreden mee dat en mijn HS goed onder controle kan krijgen en zelfs vrij vlot gemiddeld omlaag gaat.
Volgend jaar idd wss Amstel Gold ja. Afgelopen zaterdag was er hier ook wen tourtocht van OBS. Heb afentoe nog even naar de mannen gekeken toen we elkaar kruisten. Het kriebelde toen wel om tourtochten te gaan doen. Het enigste nadeel is wel dat ik geen fanatieke fiets vrienden heb die met mij mee zouden kunnen en willen. Dan moet ik of alleen of aanhaken bij een groepje. Maar dan vind ik altijd lastig. Heb vaak een ik ben ongewenst gevoel als ik er dan een stukje achter fiets.
Pittig eindje voor een training! ik train zelf nooit langer dan 100 km.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gisteren een 220km gereden met volgens Strava 260hm, rondje vanuit Maastricht. Vlakke is zelfs nog mogelijk, ik ben op het eind nog ff over Zutendaal gereden. Zonder dat ommetje en met een finish in de stad en niet de buitenwijk zou het onder de 200m zijn gebleven.
Lekker. Geen centimeter vlak daar. En de Bordères is kort maar een goed volwassen pukkel!quote:Op zondag 28 augustus 2016 17:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja vlakbij idd in Estaing in de middel of nergens. Moet lekker weer worden komende week.
Ik ben het eens met coppi hoor.quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:12 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat moet wel lukken
[..]
Een keertje.
[..]
Nee, maar vind je in Limburg 100+ meter van 22%?
200km is gewoon een standaard randonneursafstand. Die moet je als randonneur ook hartje winter kunnen rijden.quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:15 schreef Coppi het volgende:
[..]
Pittig eindje voor een training! ik train zelf nooit langer dan 100 km.
Ik moet altijd een klim van 50 hoogtemeters maken, anders kom ik niet thuis.quote:Op zondag 28 augustus 2016 22:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gisteren een 220km gereden met volgens Strava 260hm, rondje vanuit Maastricht. Vlakke is zelfs nog mogelijk, ik ben op het eind nog ff over Zutendaal gereden. Zonder dat ommetje en met een finish in de stad en niet de buitenwijk zou het onder de 200m zijn gebleven.
Hahahaquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:28 schreef muzas het volgende:
Maar gelukkig niet mn dure helm gesloopt!
Probeer iets naar het Zuiden (zeg maar 10 km onder de Loorberg) te rijden door de Voerstreek. Beetje Val Dieu, Aubel aanhouden..quote:Op zondag 28 augustus 2016 18:06 schreef Najieto het volgende:
[..]
Als ik er op terug kijk dan was het ook leuk. Alleen op het moment zelf dacht ik er iets anders over .
Vandaag 2x de Loorberg opgefiets. Ik ging bij Slenaken erop en was jaloers op de afdalers die met een lekker vaartje naar beneden gingen dat ik op de top ben omgedraaid en de afdaling in ben gegaan. Onderaan weer omgedraaid en de Loorberg weer op om mijn oorspronkelijk route te vervolgen. Vond dat ook een erg leuke klim.
Morgen nog een kleine rit en dan helaas weer naar huis. Stiekem ben ik een klein beetje verliefd geworden op Zuid-Limburg.
Tuurlijk.quote:Op maandag 29 augustus 2016 07:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben het eens met coppi hoor.
Een viaduct met een cauburg vergelijken
Niet dat limburg het lastigste landschap is om te beklimmen, maar het is wel anders dan even een viaduct of brug op fietsen.
De keutenberg tijdens de AGR Dan is het gewoon een hindernisbaan.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:45 schreef cafca het volgende:
[..]
Zó moeilijk zijn die klimmetjes in Limburg nu ook weer niet.
Niet de omweg via de Dodeman nemen omdat die nog 247 keer zwaarder is.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:54 schreef muzas het volgende:
[..]
De keutenberg tijdens de AGR Dan is het gewoon een hindernisbaan.
Niet helemaal mee eens. Die 22% van de Cauberg moet ik altijd op vol vermogen rijden waardoor ik de rest van de heuvel ernstig verzuurd rijd. De Dodeman is mijn kleinste blad steken en dan naar boven stoempen. Dat laatste vind ik net wat relaxter. Leukste is natuurlijk Keutenberg op, even bij de boerderij naar links om de Dodeman op en af te rijden en dan weer je weg vervolgen. maximale verzuring per vierkante kilometer.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:58 schreef MCH het volgende:
[..]
Niet de omweg via de Dodeman nemen omdat die nog 247 keer zwaarder is.
Mmm, eens als je in het Noorden woont al rijd je daar wel in een veel kleiner gebied rond. Tecklenburg kun je 4/5 kanten op en dan heb je nog dat gebied rondom Holperdorp. Dan is Limburg toch wel wat afwisselender.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:07 schreef Gripper het volgende:
Hét alternatief voor Limburg blijft toch altijd tecklenburg hoor. Gisteren nog een dagje geweest.
Rustige & goed geasfalteerde wegen, vriendelijke mensen, mooi landschap, en maar weinig wielrenners en motorrijders.
De Cauberg 22%? Klopt dat wel? Lijkt mij eerder 12%quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:12 schreef Coppi het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Die 22% van de Cauberg moet ik altijd op vol vermogen rijden waardoor ik de rest van de heuvel ernstig verzuurd rijd. De Dodeman is mijn kleinste blad steken en dan naar boven stoempen. Dat laatste vind ik net wat relaxter. Leukste is natuurlijk Keutenberg op, even bij de boerderij naar links om de Dodeman op en af te rijden en dan weer je weg vervolgen. maximale verzuring per vierkante kilometer.
Keuteberg*quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
De Cauberg 22%? Klopt dat wel? Lijkt mij eerder 12%
Zoals hierboven al verbeterd bedoelde ik Keutenberg.quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
De Cauberg 22%? Klopt dat wel? Lijkt mij eerder 12%
Mee eens.. Lang en loopt steeds meer op en pas op einde steil, als je al hoog in je hartslag zit.. Kut ding.. Maar ik met hem altijd wel rijden om van beste kant de fromberg op te vliegen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Eyserbosweg vind ik persoonlijk wel de lastigste, in Limburg.
Zeker als er ook nog eens een tsunami van kleiwater naar beneden komt.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Eyserbosweg vind ik persoonlijk wel de lastigste, in Limburg.
Afgelopen vakantie op de camping onderaan de keutenberg gestaan. Toen we even een rondje gingen lopen lagen er toen ook 2 man halverwege in de berm te creperen met kramp.quote:Op maandag 29 augustus 2016 09:54 schreef muzas het volgende:
[..]
De keutenberg tijdens de AGR Dan is het gewoon een hindernisbaan.
Regent het vandaag of moet je op de kinderen letten bij het zwembad terwijl je wief naar de brocante in het dorp is?quote:
beetje alsof we in een wolk zitten maar vanmiddag en morgen beter, zo ff naar de saunaquote:Op maandag 29 augustus 2016 11:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Regent het vandaag of moet je op de kinderen letten bij het zwembad terwijl je wief naar de brocante in het dorp is?
Ben nog wel een keer omgevallen omdat ik een klim in de Epen route niet redde, kwam stil te staan omdat ik over een boomwortel slipte. Ik dacht weer weg te kunnen fietsen uit stilstand, ging niet goed.....quote:
Helemaal toppie. Mooie stuurpen heb je btw. Anders mss van die zijwieltjes monteren?quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:49 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ben nog wel een keer omgevallen omdat ik een klim in de Epen route niet redde, kwam stil te staan omdat ik over een boomwortel slipte. Ik dacht weer weg te kunnen fietsen uit stilstand, ging niet goed.....
Je kan bij Shimano ook nog kiezen voor een 11x46 cassette trouwens. Maar ik had het nu met een 32x42 ook wel kunnen redden denk ik.
Het staat wel wat lomp trouwens, tandwiel achter groter dan de remschijf:
[ afbeelding ]
Foto is zo goed toch, ketting op groot-klein?
60mm pen. De tijden van een 100mm stuurpen en een stuur van 50cm breed zijn geweest.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helemaal toppie. Mooie stuurpen heb je btw. Anders mss van die zijwieltjes monteren?
Ik zoek nog gekleurde kralen die op aerospaken passen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Helemaal toppie. Mooie stuurpen heb je btw. Anders mss van die zijwieltjes monteren?
Dank voor je link nieuwe wielen besteld, hopen dat het beetje vlot binnen is.quote:Op zondag 28 augustus 2016 13:49 schreef ratatat het volgende:
Kijk anders ook een hier:
http://www.ribblecycles.c(...)ages/?discipline=275
Ze hebben daar vrij goede deals qua goedkopere wielsetjes met banden erbij. Nog wat slijtageonderdelen erbij bestellen zodat je die ¤15 korting haalt en dan kan je fiets weer een paar jaar mee voor zo'n ¤200.
Mooie bike wat voor afmontage heb je en mis je geen geveerde vork? Laatst een keer behoorlijke rit op een fatbike gereden dat is echt prachtig in het platte Nederland. Je kunt een keer zo hard naar beneden en door de bocht.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:49 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ben nog wel een keer omgevallen omdat ik een klim in de Epen route niet redde, kwam stil te staan omdat ik over een boomwortel slipte. Ik dacht weer weg te kunnen fietsen uit stilstand, ging niet goed.....
Je kan bij Shimano ook nog kiezen voor een 11x46 cassette trouwens. Maar ik had het nu met een 32x42 ook wel kunnen redden denk ik.
Het staat wel wat lomp trouwens, tandwiel achter groter dan de remschijf:
[ afbeelding ]
Foto is zo goed toch, ketting op groot-klein?
Geveerde vork mis ik op mijn lokale rondjes niet. Had ik met een geveerde vork in Limburg soms wat harder naar beneden gekund? Ja, maar het was niet zo'n beperking dat ik er echt last van had.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:03 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Mooie bike wat voor afmontage heb je en mis je geen geveerde vork?
Op een paar honderd meter is het niet zo'n verschil. Op 3.5 km is het toch een ander verhaal.quote:Op maandag 29 augustus 2016 15:24 schreef muzas het volgende:
Nou is dat wel buitencategorie, maar de paar keer dat ik steile hellingen deed merkte ik wel dat het weinig meer uitmaakt of het nou 16 of 22 procent is; het is allebei harken tot je boven bent.
Same here. Ik ga eind oktober een weekendje naar Vlaanderen met wat matties. Twijfel nog of ik de crosser of de racer meeneem. Denk dat laatste.quote:Op maandag 29 augustus 2016 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Limburg is best leuk maar het is wel een postzegeltje. Desalniettemin kan je in de omgeving wel mooie ritjes maken. Die hele steile hellingen zijn niet echt mijn favorieten. Ik hou toch meer van langere klimmen.
Hmm, misschien een nieuw fietsje halen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:15 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.yumpu.com/nl/(...)le-1-t-m-3-september
Edit: Alleen in de winkel
Was vorig jaar dacht ik toch ook? Alleen rond kerst leuke deals online.quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:15 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.yumpu.com/nl/(...)le-1-t-m-3-september
Edit: Alleen in de winkel
valt tegen, mag ik dat zeggen?quote:Op maandag 29 augustus 2016 20:15 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.yumpu.com/nl/(...)le-1-t-m-3-september
Edit: Alleen in de winkel
Dat mag jij zeggen.quote:
Hebben ze die dan?quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:19 schreef Andyy het volgende:
Ik denk dat het leuke spul in de "gemonteerd maar nieuw" bakken ligt
quote:Demo onderdelen
Wij bouwen regelmatig fietsen om voor klanten die graag andere banden monteren of een ander verzet willen rijden. De onderdelen die wij van deze fietsen afhalen hebben we bewaard voor deze Sale. Demo onderdelen waarop een keer is proefgereden, maar niet meer als nieuw verkocht kunnen worden zijn tijdens de Sale voor scherpe prijzen te vinden in onze Superstore.
In de winkel zelf? Of komt dat ook op internet?quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:37 schreef Andyy het volgende:
Maar Rose kunnen ze niet overtreffen vermoed ik. Ik zag daar nieuwe dingen liggen voor minder dan de tweedehands prijzen
Tsja, allemaal leuk, maar om nou helemaal naar rose te rijden om met een beetje geluk een buitenkansje te vinden ga ik niet doen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:37 schreef Andyy het volgende:
Maar Rose kunnen ze niet overtreffen vermoed ik. Ik zag daar nieuwe dingen liggen voor minder dan de tweedehands prijzen
Winkelquote:Op maandag 29 augustus 2016 21:43 schreef ratatat het volgende:
[..]
In de winkel zelf? Of komt dat ook op internet?
Gewoon een leuk dagje uit, de stad in daarna ofzoquote:Op maandag 29 augustus 2016 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, allemaal leuk, maar om nou helemaal naar rose te rijden om met een beetje geluk een buitenkansje te vinden ga ik niet doen.
Staal? Ziet er iig wel tof uit.quote:Op maandag 29 augustus 2016 11:49 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ben nog wel een keer omgevallen omdat ik een klim in de Epen route niet redde, kwam stil te staan omdat ik over een boomwortel slipte. Ik dacht weer weg te kunnen fietsen uit stilstand, ging niet goed.....
Je kan bij Shimano ook nog kiezen voor een 11x46 cassette trouwens. Maar ik had het nu met een 32x42 ook wel kunnen redden denk ik.
Het staat wel wat lomp trouwens, tandwiel achter groter dan de remschijf:
[ afbeelding ]
Foto is zo goed toch, ketting op groot-klein?
Ik ga meteen donderdag als het feest start maar een setje look Carbon pedalen kopen voor maar 56 ¤quote:Op maandag 29 augustus 2016 21:19 schreef Andyy het volgende:
Ik denk dat het leuke spul in de "gemonteerd maar nieuw" bakken ligt
Waarom niet?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 07:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Waarom zou je carbon pedalen willen hebben als recreatieve fietser?
Hee, deze discussie herken ik!quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 07:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Waarom zou je carbon pedalen willen hebben als recreatieve fietser?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |