Meta-analysis of faculty's teaching effectiveness: Student evaluation of teaching ratings and student learning are not relatedquote:Op maandag 12 december 2016 21:25 schreef Moelie het volgende:
Ik las net in een van jullie posts over een artikel over leerlingevaluaties. Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Ik heb een iets ander perspectief, namelijk dat van iemand die vanuit de universiteit promovendi begeleidt. Wij (als je wilt weten wie ik bedoel met 'wij', dm me dan gerust) hebben relatief veel promovendi die in het onderwijs werken en tegelijkertijd een promotietraject doen. Dat zijn vaak oudere leerkrachten die al routine hebben in het onderwijs en graag een nieuwe uitdaging willen. Het gaat de een makkelijker af dan de ander.quote:Op zaterdag 10 december 2016 21:06 schreef sjoneah het volgende:
Al voor langere tijd lees ik hier mee en ook mijn interesse voor de lerarenopleiding is altijd al zeer hoog geweest. Nu heb ik een vraag/uitdaging en ik denk dat jullie goed in staat zijn om mij van wat advies te kunnen voorzien.
Nu het eind van mijn master in zicht komt, begin ik ook steeds meer naar promoveren aan de universiteit te kijken. Ook dat lijkt mij erg interessant. Mijn hart ligt zeker in het onderwijs, maar ook het promoveren zal een link hebben met onderwijs.
Kunnen jullie mij tips geven in de afweging tussen promoveren en lerarenopleiding?
Weten jullie ook of het vooral praktisch mogelijk is om beide in parttime te doen (theoretisch kunnen beide parttime)? Dus combinatie van vijf jaar promoveren en daarnaast 1 jaar lerarenopleiding en daarna werken op een middelbare school?
Hebben gepromoveerde leraren inderdaad meer kans op een leuke baan of geven scholen toch meer de voorkeur aan 'verse' collega's die net van de lerarenopleiding af komen?
Alle input op dit gebied is welkom!
Hmja, herkenbaar, al zijn m'n collega's fantastisch. Het valt mij vooral zwaar geen waardering van studenten te krijgen deze periode, al heb ik gelukkig een heel fijn laatste college gehad en kreeg ik een lieve mail van een student.quote:Op maandag 12 december 2016 22:11 schreef faptist het volgende:
Voor mij is de lol er even af.
Ik werk me een slag in de rondte en krijg er geen erkenning voor, maar gaat er iets fout? Iedereen krijgt het te horen.
Bedankt! Ik ga me er eens in verdiepenquote:Op dinsdag 13 december 2016 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Meta-analysis of faculty's teaching effectiveness: Student evaluation of teaching ratings and student learning are not related
Ik vermoed dat niet iedereen wetenschappelijke artikelen kan lezen. Je kunt er ook artikelen over lezen, zoals dit artikel: Zero Correlation Between Evaluations and Learning
Ik geef een praktijkvak wat mijn leerlingen echt als heel erg tof ervaren.quote:Op dinsdag 13 december 2016 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hmja, herkenbaar, al zijn m'n collega's fantastisch. Het valt mij vooral zwaar geen waardering van studenten te krijgen deze periode, al heb ik gelukkig een heel fijn laatste college gehad en kreeg ik een lieve mail van een student.
Hoe zit het met jouw leerlingen?
Ik snap je gevoel. Maar het belangrijkste hierbij is natuurlijk dat je het kind in kwestie hiermee hebt geholpen. Andere punt: als je een compliment had willen horen, werkt het in een gesprek nooit zo goed om dat als een verwijt of kritiekpunt te brengen. In 99% van de gevallen zal de ander dan defensief reageren, of de bal terug spelen, zoals jouw gewiekste leidinggevende deed. Ik weet niet precies wat voor soort gesprek dit was? Maar als het een functioneringsgesprek betreft kun je het zakelijk brengen. "Ik heb begrepen dat de betrokken instanties blij waren met alle informatie die ik heb bijgehouden. Klopt dat? Zo ja, dan zou ik het fijn vinden als dit genoteerd wordt'.quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:34 schreef faptist het volgende:
Vandaag een gesprek gehad met mijn leidinggevende. Zij is een interim en we liggen absoluut niet op 1 lijn. Voorbeeld: Ik heb vorig jaar 1 mentorleerling heel intensief moeten begeleiden vanwege haar precaire thuissituatie. Dit heb ik allemaal bijgehouden in het leerlingvolgsysteem. Alle mailtjes, verslagen van telefoongesprekken, jeugdzorg, noem het maar stonden er in. Nu is het dit jaar heftig geëscaleerd thuis (sbs6/rtl4 heeft het zelfs uitgezonden) en hebben allerlei instanties informatie gehaald uit 'mijn' logboek. Via de nieuwe mentor weet ik dat die instanties heel blij waren met mijn informatie, maar vanuit de directie is hier met geen woord over gerept.
Ik vond dat niet prettig. Dus toen ik dat aan had gegeven bij haar zei ze: Hoe moeilijk is het dan om naar ons toe te komen en te vragen of ze wat aan het logboek hadden / misschien vragen hadden?
Echt.. Zo kun je er natuurlijk ook naar kijken, maar grmbl.. ik had voor het eerst zin om iemand te slaan.
https://decorrespondent.n(...)54614975608-8fd509cfquote:Waarom kleine klassen beter zijn
Ja, ik vind dit ook een van de moeilijkste zaken aan onderwijs, de platheid van het instrumentele denken ('komt dit in de toets', 'heeft u de cijfers al'). Je zou zo graag de diepte in willen en daar aan voorbij willen gaan, totdat je geconfronteerd wordt met dat zuiver strategische en instrumentele.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
Het onderwijs valt me momenteel zo zwaar. Ik heb de hele periode nauwelijks contact gehad met studenten omdat ze de colleges niet de moeite van het bezoeken waard vonden, maar m'n mailbox stroomt nu wel binnen met vragen over de cijfers.
Ik wil daar helemaal niet aan meedoen, die cijfergekte en dat instrumentele denken. Ik denk alleen nog maar aan stoppen met onderwijs geven terwijl ik er juist zo van houd.
Sander Dekker ziet die waarheid anders, denk ik.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
https://decorrespondent.n(...)54614975608-8fd509cf
De waarheid die je wist dat zou komen.
De Minister van Financiën ook.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sander Dekker ziet die waarheid anders, denk ik.
Ik zie die er nog wel voor aan om daadwerkelijk te stellen dat kleine klassen een goed idee zijn, maar dat we dat gewoon niet kunnen betalen. Dekker stopt zijn vingers in zijn oren en roept dat een klas van 30 echt niet lastiger is dan een klas van 18.quote:
Mooi artikel!quote:Op donderdag 22 december 2016 11:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
https://decorrespondent.n(...)54614975608-8fd509cf
De waarheid die je wist dat zou komen.
Dat wordt gevoed door het systeem natuurlijk. Ik weet niet zo goed of ik wel de lust heb om tegen dat systeem te blijven vechten.quote:Op donderdag 22 december 2016 11:55 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, ik vind dit ook een van de moeilijkste zaken aan onderwijs, de platheid van het instrumentele denken ('komt dit in de toets', 'heeft u de cijfers al'). Je zou zo graag de diepte in willen en daar aan voorbij willen gaan, totdat je geconfronteerd wordt met dat zuiver strategische en instrumentele.
En dan nog de politieke partijen die het hebben over een 14e maand en salarisverhogingen. Alsof docenten daar op zitten te wachten. Alsof er daardoor minder mensen burn-out zullen raken. Alsof het onderwijs daar een aantrekkelijker werkgebied van wordt.quote:Op donderdag 22 december 2016 12:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Sander Dekker ziet die waarheid anders, denk ik.
Ja, en dat kleinere klassen beter zijn voor de kansen van kinderen uit migrantengezinnen en/of laagopgeleide ouders kun je dan weer heel goed koppelen aan deze bedroevende ontwikkeling:quote:Op donderdag 22 december 2016 11:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
https://decorrespondent.n(...)54614975608-8fd509cf
De waarheid die je wist dat zou komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |