abonnement Unibet Coolblue
pi_164714321
Lieve allemaal. Ik zit met een enorme steen in mijn maag, bijna letterlijk zou ik zeggen en misschien hoort dit niet in OUD maar ik ken jullie en jullie kennen mij en daarom wil ik graag jullie mening.

Sinds begin dit jaar is mijn man helemaal into een nieuwe leefstijl. Ik zou hem bijna een geitenwollensok willen noemen. Het nieuwe credo is "Van suiker ga je dood! Of eigenlijk gewoon van alles, zelfs tandpasta." Hij wil ook coach worden om mensen een gezonde leefstijl aan te meten en hij is zelfs al meer dan 20kg afgevallen. Aan de ene kant ben ik super trots op hem en wil ik hem steunen, aan de andere kant ben ik hem spuugzat. Van kinds af aan ben ik opgegroeid met gezelligheid=eten en alle gezelligheid is nu weg. We konden samen vroeger enorm genieten van eten, nu loop ik regelmatig huilend van tafel door de gezonde wangedrochten die hij op tafel zet. Daarbij wordt alle plezier van eten ontnomen door een negatieve benadering van bijna alles. Niks is meer goed en als we het zo goed mogelijk proberen te doen, ligt de nadruk op het gedeelte dat nog niet deugt.

En niet alleen onze relatie staat hierdoor onder spanning, ook begint hij onze dochter hier steeds meer in te beperken. Als hem op het kdv wordt verteld dat ze vandaag tosti/knakworst/whatever hebben gegeten, wordt hij bijna boos. Natuurlijk vind ik het super dat hij zo begaan is met gezond leven, maar ik vind dat hij hierin doordraaft en ons leven er bepaald niet leuker op maakt. Hij wil nu serieus het kdv gaan verbieden haar dit te geven, met als argument dat een moslim jongetje ook geen knakworst mag. Ik vind dat totaal anders omdat die jongen dit van het begin af aan gewend is.

Wat is jullie mening hier over? Misschien mis ik perspectieven die jullie me wel kunnen bieden. En geloof me, we hebben het hier al vaak over gehad, dus het advies "praat met hem" is reeds opgevolgd en blijft natuurlijk ook gaande. Ik weet ook dat ik niet het hele verhaal hier neer heb geschreven, dus vraag gerust wat onduidelijk is.
Sarcasme. Herken het.
pi_164714530
Tsja... Ook al ga je ergens voor, dan nog heb je rekening te houden met mensen die er anders over denken.
Ik ben ook gestopt met roken maar heb geen behoefte om anderen ook over te halen om te stoppen. En boos worden om anderen terwijl je het zelf ook deed is zooo :')
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:31:51 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_164714665
Het is wel treurig dat hij ondanks jouw verdriet zo krampachtig vasthoudt aan 100% gezond eten. Je zou toch denken dat een compromis mogelijk is. Misschien kun je hem duidelijk maken dat zelfs Kris Verburgh aangeeft af en toe taart te eten.

Ik begrijp wel dat het lastig is om te zien hoeveel ongezond er wordt gegeten als je eenmaal veel van voeding weet. Maar uiteindelijk is een goede relatie meer waard dan 100% suikervrij eten. Zou relatietherapie iets zijn? Het klinkt namelijk als een onderwerp waar jullie wel uit zouden moeten kunnen komen omdat de 'waarheid' ergens in het midden ligt.
pi_164714728
Ik ben dan wel geen ouder maar dat zal wel niet uitmaken :) zag dit topic staan.
De zoveelste Messias die het licht heeft gezien zo te lezen... herkenbaar, niet in m'n eigen omgeving gelukkig.
Het is zonde dat jullie relatie door zoiets onder spanning komt te staan. Hij zal toch ook in moeten zien dat ie te ver gaat.
Poetst ie z'n tanden inmiddels ook met 'holistische pasta'?

Boele Ytsma is ook zo'n persoon die m.i. doorsloeg qua levensstijl. Huwelijk kapot, woont nu in een caravan als ik 't goed heb.
Ik zou 'm ten eerste zeggen dat de stress die het oplevert om zo dwangmatig te leven, meer schade oplevert aan je gezondheid (teveel cortisol bijv.) dan gezond eten ooit op kan heffen..
Sowieso kun je gezond voedsel prima combineren met af en toe ongezonder eten. Een mensenlichaam heeft een groot zelfherstellend vermogen.

Sterkte!
pi_164714910
Relatietherapie is echt nog een brug te ver. We proberen eerst Fok natuurlijk :P

En ik ben bang dat holistische tandpasta de volgende stap is ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_164714961
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 19:40 schreef Spirit82 het volgende:
Relatietherapie is echt nog een brug te ver. We proberen eerst Fok natuurlijk :P

En ik ben bang dat holistische tandpasta de volgende stap is ;(
Fijn, je tanden poetsen met klei en zeezout _O-

Maar zonder gekheid, je zou eens over die stress kunnen beginnen. Want dat én de voortdurende negativiteit, leveren m.i. meer gezondheidsschade op dan bijv. genieten van een tosti, knakworst of frietje. Slecht voor je bloeddruk ook, die spanning.
pi_164714988
Op je strepen gaan staan en zeggen : prima dat jij alleen nog gezond wil eten maar dochter en ik worden hier niet gelukkig van dus het word tijd dat we een compromis bereiken.

" ik stel voor dat dochter en ik iedere x-dag ongezond eten met een lekker toetje, en zij op de peuterspeelzaal mag eten wat de pot schaft, punt!"

?
pi_164715030
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 19:42 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Fijn, je tanden poetsen met klei en zeezout _O-

Maar zonder gekheid, je zou eens over die stress kunnen beginnen. Want dat én de voortdurende negativiteit, leveren m.i. meer gezondheidsschade op dan bijv. genieten van een tosti, knakworst of frietje. Slecht voor je bloeddruk ook, die spanning.
En idd aangeven wat die negativiteit met jou en je dochter doet, dat levert op de langere termijn véél meer schade op dan af en toe een patatje.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 21:46:31 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_164718765
Laat hem dit topic lezen.
pi_164722680
Ik hoop echt voor je dat dit een bevlieging van tijdelijke aard is bij hem.

Maar wat nu als blijkt dat hij volgend jaar weer iets anders heeft gevonden om over te zeiken?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_164726904
Spirit, mijn mening is dat het zijn levensstijl is. Niet die van jou. En dat hij die niet mag opdringen bij jou.
Als dit betekent dat jij een aantal keer per week iets wil eten zonder te letten of alles wel goed is, zorg dan dat op die dagen desnoods twee gerechten op tafel komen. En dan op zo'n manier dat jullie dochter kan kiezen wat zij wil.
Leer jullie dochtertje ook over gezond eten, ongezond eten en daar een balans in te vinden, zodat zij als ze groter wordt haar eigen keus kan maken.

Wat betreft het KDV. Krijgen jullie al van tevoren een weekmenu? Dat jullie samen kunnen kijken wat jullie dochtertje wel mag en wat niet die week?

:*
pi_164738485
Het is niet zijn probleem dat jij gezelligheid gelijkstelt aan lekker eten natuurlijk. Ik vind eerlijk gezegd dat je hem best wat meer mag steunen, ook in de wetenschap dat dit soort bevliegingen na verloop van tijd altijd wel weer normaliseren.

Overigens krijgen kinderen bij ons op het KDV beslist geen suiker. Als een van de kinderen iets trakteert waar ook maar een beetje suiker in zit, krijg je het mee en mag je zelf beslissen of ze het krijgen. Mij boeit het niet, maar blijkbaar staan wel meer ouders er zo extreem in.
  Moderator zondag 21 augustus 2016 @ 18:10:53 #13
5428 crew  miss_sly
pi_164738711
Wat voor gezonde wangedrochten zet hij op tafel? Er zijn echt heel veel heel lekkere gezonde recepten.

Kun je met hem niet tot een compromis komen, zoals niet compleet gezond en suikervrij, maar 80-20? Daar is echt heel veel in te winnen, hoor, en dan kun je heel gezond eten met een minder gezonde (suiker is nou ook weer geen gif en er zijn vervangingen voor) twist.

In hoeverre heeft hij zich ingelezen? Wat is zijn speerpunt? Kun je je daar wel een beetje in vinden, of onderschrijf je het helemaal niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')