abonnement Unibet Coolblue
pi_165263804
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 00:14 schreef Michie_ het volgende:
28 augustus was het pecies 16 jaar geleden dat Dragon Ball Z hier voor het eerst is uitgezonden. Wie had toen verwacht dat Dragon Ball nog altijd relevant zou zijn.

Het zou me niets verbazen als we na deze arc een time skip krijgen. Op die manier hoeven we geen afscheid van Future Mai en adult Trunks te nemen. Zou vreemd zijn als de relatie tussen chibi Trunks en chibi Mai op niets uitloopt. Goten kan na een timeskip samen met Yamcha en Gohan op wereld reis.
Dragonballs nog langer geleden zeker? :P
pi_165266822
Helaas, Dragon Ball heeft weken in de tv gids gestaan maar telkens kwam het niet. Toen het eenmaal leek te gebeuren kwam er een einde aan het Toonami/anime blok op Yorin (nu RTL7). Dit was ver na Dragon Ball GT hier helemaal was uitgezonden.

De eerste kennismaking met Dragon Ball waren de blauwe manga die Glénat hier uit bracht. Geloof dat dit ergens rond het jaar 2000 was nadat Dragon Ball Z hier al populair was.
pi_165267153
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 10:46 schreef Michie_ het volgende:
Helaas, Dragon Ball heeft weken in de tv gids gestaan maar telkens kwam het niet. Toen het eenmaal leek te gebeuren kwam er een einde aan het Toonami/anime blok op Yorin (nu RTL7). Dit was ver na Dragon Ball GT hier helemaal was uitgezonden.

De eerste kennismaking met Dragon Ball waren de blauwe manga die Glénat hier uit bracht. Geloof dat dit ergens rond het jaar 2000 was nadat Dragon Ball Z hier al populair was.
Was in Duitsland wel gewoon op TV :).

Wel nagesynchoniseerd, maar ik had grote delen allang al gezien tegen de tijd dat Z dan eindelijk in NL op TV kwam, inclusief dat laatste gevecht met Piccolo en dat er vaker van die wereldtoernooien waren.

Maar pas in Z begon ik te begrijpen hoe dat nou zat met die staart van hem en meer van dit soort dingen.

Ik vond 't altijd al zo raar dat ik het in NL nooit op TV zag, want zelfs in het Duits was het erg leuk om naar te kijken :).

Na GT pas? Dat is wel heel erg laat! :')

edit:
Dragonballs was ook een hele andere serie dan DBZ of DBS. Z en S zijn erg vergelijkbaar, waar DB een heel ander soort ervaring was.

Er was vooral veel onbekend in die wereld, katten en varkens die als mensen zijn?
Dus dat Goku een staart had, was niet iets waar ik van opkeek. Dat Goku speciaal was, was wel al duidelijk.

Dragonballs was een heel ander soort serie, alleen het universum was hetzelfde (zelfde personages, zelfde verhaallijn etc etc).

[ Bericht 8% gewijzigd door magnetronkoffie op 12-09-2016 11:12:34 ]
pi_165285170
Er gaat een hardnekkig gerucht ten ronde dat Dragon Ball geannuleerd is in Nederland vanwege het gedoe rond Crayon Shin Chan. Of het echt waar is weet ik niet maar ik kan me herinneren dat verschillende bronnen dit bevestigde op aniway. Het zou een hoop verklaren. De humor van DB was nogal seksueel van aard.

De dieren verdwenen ergens halverwege de Sayian arc. Alleen de koning van de DB wereld is nog altijd een hond :P

Het is zeker de moeite waard om Dragon Ball een keertje helemaal te kijken/lezen. Qua stijl is het idd compleet anders maar het blijft een belangrijk onderdeel van de Dragon Ball saga.
pi_165285357
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:47 schreef Michie_ het volgende:
Er gaat een hardnekkig gerucht ten ronde dat Dragon Ball geannuleerd is in Nederland vanwege het gedoe rond Crayon Shin Chan. Of het echt waar is weet ik niet maar ik kan me herinneren dat verschillende bronnen dit bevestigde op aniway. Het zou een hoop verklaren. De humor van DB was nogal seksueel van aard.
Ik weet nog wel dat er geregeld wat gecensureerd was (een tak op een strategische plek, maar het was dan duidelijk te zien dat die daar om een reden (of 2 :P ) was geplaatst).

Ik weet het niet. Alleen wel jammer dus dat ik hem nagesynchoniseerd heb gezien, maar vooral de gevechten lijken erg op de gevechten van de latere DB series en waren vaak erg uitgebreid.
quote:
De dieren verdwenen ergens halverwege de Sayian arc. Alleen de koning van de DB wereld is nog altijd een hond :P
Arme Korin :o
quote:
Het is zeker de moeite waard om Dragon Ball een keertje helemaal te kijken/lezen. Qua stijl is het idd compleet anders maar het blijft een belangrijk onderdeel van de Dragon Ball saga.
Gaaf zou wel zijn om alles van voor naar achteren te kijken, beginnend bij DB's, daarna DBZ (GT kan wat mij betreft wel geskipt worden, evenals de films (al is het alleen al vanwege de lengte van dit alles :P ) en ten slotte DBS, iemand een huis met dikke TV beschikbaar voor een week met een grote koelkast en een magnetron? :P
pi_165298134
Ik ben zojuist begonnen met Super, maar de animatie vind ik erg tegenvallen. Neem goku ssj3 tegen Beerus in aflevering 5 :')

Wordt dit beter in de loop van de serie? Ik ben groot fan van db en dbz, maar deze animatie doet pijn aan mijn ogen :')
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 13 september 2016 @ 18:19:15 #182
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_165298157
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:17 schreef Rami. het volgende:
Ik ben zojuist begonnen met Super, maar de animatie vind ik erg tegenvallen. Neem goku ssj3 tegen Beerus in aflevering 5 :')

Wordt dit beter in de loop van de serie? Ik ben groot fan van db en dbz, maar deze animatie doet pijn aan mijn ogen :')
Hier moesten we allemaal even door bijten en ja het gaat beter worden.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_165298170
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:19 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Hier moesten we allemaal even door bijten en ja het gaat beter worden.
Ahh nice :D Thx!
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 13 september 2016 @ 18:20:50 #184
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_165298185
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:47 schreef Michie_ het volgende:
Er gaat een hardnekkig gerucht ten ronde dat Dragon Ball geannuleerd is in Nederland vanwege het gedoe rond Crayon Shin Chan. Of het echt waar is weet ik niet maar ik kan me herinneren dat verschillende bronnen dit bevestigde op aniway. Het zou een hoop verklaren. De humor van DB was nogal seksueel van aard.

De dieren verdwenen ergens halverwege de Sayian arc. Alleen de koning van de DB wereld is nog altijd een hond :P

Het is zeker de moeite waard om Dragon Ball een keertje helemaal te kijken/lezen. Qua stijl is het idd compleet anders maar het blijft een belangrijk onderdeel van de Dragon Ball saga.
Klopt niet dat gerucht net toen Yorin was begonnen met Dragonball werd het weer Veronica.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 13 september 2016 @ 18:43:46 #185
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_165298651
Ik keek DBZ destijds via Cartoon Network. *zo lang geleden* :o
Isn't it ironic, don't you think
  dinsdag 13 september 2016 @ 19:01:05 #186
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_165299070
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:19 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Hier moesten we allemaal even door bijten en ja het gaat beter worden.
Volgens mij hebben ze ook niet een vast team. :') De kwaliteit wisselt heel erg.
pi_165299154
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:01 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze ook niet een vast team. :') De kwaliteit wisselt heel erg.
Er was altijd al veel "filler".
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 13 september 2016 @ 19:33:12 #188
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_165299899
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:01 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze ook niet een vast team. :') De kwaliteit wisselt heel erg.
Sinds het toernooi is het redelijk stabiel toch.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 13 september 2016 @ 19:36:49 #189
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_165299995
Bij een enkele shot van veraf is het wel lelijk getekend.
Isn't it ironic, don't you think
pi_165310255
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:20 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Klopt niet dat gerucht net toen Yorin was begonnen met Dragonball werd het weer Veronica.
Yorin heeft Dragon Ball nooit uitgezonden. Het Toonami blok begon in 2002 en heeft tot 2004 gelopen. Nadat Toonami ten einde kwam zond Yorin alleen nog maar in het weekend kinder series uit. De laatste keer dat er iets Dragon Ball gerelateerd op het program stond was begin 2004.

Begin 2005 kwamen er een aantal anime terug in het weekend. Het einde van Yorin en de start van RTL7 zorgde ervoor dat het doek ook viel voor die anime. Yetix nam uiteindelijk Yu Gi Oh en Beyblade over. Helaas is Yu Gi Oh nooit voltooid.

Er is dus meer dan genoeg tijd geweest voor Dragon Ball. Het stond zelfs al in meerdere TV gidsen.
pi_165310397
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:17 schreef Rami. het volgende:
Ik ben zojuist begonnen met Super, maar de animatie vind ik erg tegenvallen. Neem goku ssj3 tegen Beerus in aflevering 5 :')

Wordt dit beter in de loop van de serie? Ik ben groot fan van db en dbz, maar deze animatie doet pijn aan mijn ogen :')
Animatie is redelijk stabiel sinds de Trunks arc. Je zou eigenlijk alleen de 2 films en de tussen afleveringen kunnen kijken zonder iets te missen.

Enige wat niet veranderd zijn de lelijke character designs van Yamamuro. Yamamuro begon getalenteerd maar recentelijk lijkt het alsof hij Dragon Ball bedacht heeft. Als je interviews met hem leest krijg je dat idee al snel.

In plaats dat ze de manga designs van Toriyama gebruiken is Super gebaseerd op Yamamuro's designs. Krillin die eruit ziet als een 12 jarige, Goku Luffy, de felle kleuren, ect, allemaal zijn toedoen.
pi_165310729
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 01:52 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Yorin heeft Dragon Ball nooit uitgezonden. Het Toonami blok begon in 2002 en heeft tot 2004 gelopen. Nadat Toonami ten einde kwam zond Yorin alleen nog maar in het weekend kinder series uit. De laatste keer dat er iets Dragon Ball gerelateerd op het program stond was begin 2004.

Begin 2005 kwamen er een aantal anime terug in het weekend. Het einde van Yorin en de start van RTL7 zorgde ervoor dat het doek ook viel voor die anime. Yetix nam uiteindelijk Yu Gi Oh en Beyblade over. Helaas is Yu Gi Oh nooit voltooid.

Er is dus meer dan genoeg tijd geweest voor Dragon Ball. Het stond zelfs al in meerdere TV gidsen.
Weet jij tot welke aflevering de NL TV destijds met yu gi oh is gegaan?
pi_165311259
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 01:52 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Yorin heeft Dragon Ball nooit uitgezonden. Het Toonami blok begon in 2002 en heeft tot 2004 gelopen. Nadat Toonami ten einde kwam zond Yorin alleen nog maar in het weekend kinder series uit. De laatste keer dat er iets Dragon Ball gerelateerd op het program stond was begin 2004.

Begin 2005 kwamen er een aantal anime terug in het weekend. Het einde van Yorin en de start van RTL7 zorgde ervoor dat het doek ook viel voor die anime. Yetix nam uiteindelijk Yu Gi Oh en Beyblade over. Helaas is Yu Gi Oh nooit voltooid.

Er is dus meer dan genoeg tijd geweest voor Dragon Ball. Het stond zelfs al in meerdere TV gidsen.
Toonami heeft 1 of 2 seizoenen van GT Uitgezonden toch? daar staat me iets van bij.
pi_165319661
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:17 schreef Rami. het volgende:
Ik ben zojuist begonnen met Super, maar de animatie vind ik erg tegenvallen. Neem goku ssj3 tegen Beerus in aflevering 5 :')

Wordt dit beter in de loop van de serie? Ik ben groot fan van db en dbz, maar deze animatie doet pijn aan mijn ogen :')
eerste paar afleveringen zijn slecht ja, dat is wel bekend :P daarna is het echt veel beter
pi_165319690
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 02:28 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Animatie is redelijk stabiel sinds de Trunks arc. Je zou eigenlijk alleen de 2 films en de tussen afleveringen kunnen kijken zonder iets te missen.

Enige wat niet veranderd zijn de lelijke character designs van Yamamuro. Yamamuro begon getalenteerd maar recentelijk lijkt het alsof hij Dragon Ball bedacht heeft. Als je interviews met hem leest krijg je dat idee al snel.

In plaats dat ze de manga designs van Toriyama gebruiken is Super gebaseerd op Yamamuro's designs. Krillin die eruit ziet als een 12 jarige, Goku Luffy, de felle kleuren, ect, allemaal zijn toedoen.
Ik vind de verhaallijn van de serie vooral tijdens de Res of F arc toch wel beter dan in de film :P

Een voorbeeld is dat Gohan en de gang echt gingen stressen tot Goku en Vegeta aanwezig waren :P zelfs veel drama ervoor. In de film duurde dat een paar min, maar het is een film idd dus dat moet alles best wel snel gaan
pi_165325194
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 06:23 schreef Max23 het volgende:

[..]

Weet jij tot welke aflevering de NL TV destijds met yu gi oh is gegaan?
Tot de laatste aflevering van seizoen 3 (ep 145). In S3 werd Yami/Atem wel plotseling ingesproken door Mitchell van den Dunge. Onbegrijpelijke keuze aangezien Yugi wel nog werd ingesproken door "foute vriend" Pepijn Gunneweg.
pi_165325400
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:17 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Ik vind de verhaallijn van de serie vooral tijdens de Res of F arc toch wel beter dan in de film :P

Een voorbeeld is dat Gohan en de gang echt gingen stressen tot Goku en Vegeta aanwezig waren :P zelfs veel drama ervoor. In de film duurde dat een paar min, maar het is een film idd dus dat moet alles best wel snel gaan
Een beetje het GT verhaal. Goede ideeën maar de uitwerking was het net niet. De animatie was zwaar beneden pijl en de gevechten stelde eigenlijk niets voor.

Gohan die zich realiseerde dat wil hij zijn familie kunnen beschermen, trainen een noodzakelijkheid is? Helemaal nergens naar toe gegaan. Terugkeer van Ginyu? Niets mee gedaan. SSG Vegeta? Vergeet het maar. Freeza training? Niet gezien. Allemaal gemiste kansen.
pi_165396617
Ik zeg het nog maar een keer. Vandaag geen nieuwe DBS aflevering
  zondag 18 september 2016 @ 03:00:16 #199
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_165397075
quote:
13s.gif Op zondag 18 september 2016 02:17 schreef Odaiba het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer. Vandaag geen nieuwe DBS aflevering
;(

25 September weer wel.
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 24 september 2016 @ 23:49:59 #200
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_165544897
Over een paar uurtjes weer een nieuwe aflevering. Dacht herinner het jullie even. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')