abonnementen ibood.com bol.com
pi_168938083
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:00 schreef gogosweden het volgende:
Dit topic volg ik even, ik ben hier een jaartje geleden mee aan het prutsen geweest maar nooit mijn usb stick aan de praat gekregen. Het is een TrekStor DVBTST2-a die ik met een rpi-1 model B wil gebruiken om vliegtuigen te tracken.

Iemand hier die ervaring heeft met juist die stick?
Ik had voor 8 euro deze stick in huis: http://www.ebay.de/itm/291722809620 . Mocht het dus met die van jou niet lukken dan werkt deze in elk geval prima.
pi_168938467
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:44 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik had voor 8 euro deze stick in huis: http://www.ebay.de/itm/291722809620 . Mocht het dus met die van jou niet lukken dan werkt deze in elk geval prima.
Perfect! Ik zal nog wat met die van mij rondrommelen en mocht het niet werken ga ik lekker over op diegene die je linkte
pi_169091421
Wauw, ik heb vandaag zo'n collinear antenne gemaakt met 8 elementen. Dat scheelt echt enorm veel ten opzichte van zo'n meegeleverd en afgeknipt stickje.
pi_169158766
Hoeveel data verstookt zo'n opstelling die naar FR24 de ADS-B feed toestuurt?

Zit eraan te denken om een 3G modem aan een RB Pi te hangen om het echt allemaal stand alone te maken maar als de kosten uit de pan rijzen liever niet. :')
pi_169159667
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:50 schreef Gruj0 het volgende:

Zit eraan te denken om een 3G modem aan een RB Pi te hangen om het echt allemaal stand alone te maken maar als de kosten uit de pan rijzen liever niet. :')
quote:
Typical sites will use around 1-5 kilobits per second of bandwidth and up to approximately 300 megabytes per month.
https://nl.flightaware.com/adsb/faq#bandwidth

Helaas laat het script dat op mijn Pi draait niet de in- en uitgaande datastroom zien dat over de ingebouwde Wifi gaat.
Wel staan er een grafieken voor ethernet maar dat gebruik ik niet; dus daar heb ik niet veel aan. (die staan dus ook op 0)
pi_169159965
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:50 schreef Gruj0 het volgende:

:D Da's ook een mooie.

Ik denk dat dat flink meevalt. Bij mijn ouders thuis heb ik DSL met een uplink om van te janken, en die krijgt 'ie nog niet vol.

Ah, even een pcap door wireshark gevoerd. Dit is 2 minuten aan data als het nog druk is. pcap was op zich wel 1.2MByte, maar een deel daarvan was intern verkeer (oa voor mijn grafiekjes). Plus ik voer aan PlaneFinder, FR24 en FlightAware, dat is ws niet zo handig als je 't op een mobiele verbinding wil gaan doen.

adsb-bw.png
Eerste flow is FlightAware, de tweede en de derde (naar drie verschillende IP's) zijn als het goed is FR24 en PF, weet niet zeker in welke volgorde.. Ik vermoed dat FA was chattier is wegens MLAT - hoewel ik dat op zich naar alle drie doe, maar FA voert vervolgens ook co÷rdinaten terug.

Maar goed, zal uiteindelijk nog steeds wel vrij veel verkeer kunnen worden, 10kbit/sec de hele dag (maar niet echt nacht) door tikt vanzelf aan?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_169528631
Tijdje geleden de flightradar stick gekocht (de nieuwe), maar kan hem toch niet gebruiken, tenzij ik mijn antenne vervang. Is er iemand in geinteresseerd om deze over te nemen van mij?
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_169565787
FlightAware stick ipv een andere? Overweeg om een verloopstekkertje ofzo te kopen voor je huidige antenne, want het bereik van de FA stick is wel stukken beter.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_169584001
Kwam er vandaag achter dat een Android app gekoppeld aan je ADS-B installatie ook niet verkeerd zou zijn.

De webpagina openen op een telefoon is namelijk niet alles...
pi_169720057
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 08:38 schreef exec het volgende:
Tijdje geleden de flightradar stick gekocht (de nieuwe), maar kan hem toch niet gebruiken, tenzij ik mijn antenne vervang. Is er iemand in geinteresseerd om deze over te nemen van mij?
Sorry ik bedoelde de Flightaware stick. De blauwe.
Ik ben al bij een elektro winkel geweest voor een verloop, maar die is niet te krijgen. Ik heb een zelfbouw antenne van coax.
pi_169720554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:35 schreef exec het volgende:

[..]

Sorry ik bedoelde de Flightaware stick. De blauwe.
Ik ben al bij een elektro winkel geweest voor een verloop, maar die is niet te krijgen. Ik heb een zelfbouw antenne van coax.
Daar zit volgens mij een SMA-connector aan. Dan kun je toch een SMA-connector kopen en die aan je antenne zetten?
pi_169721420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:07 schreef qltel het volgende:

[..]

Daar zit volgens mij een SMA-connector aan. Dan kun je toch een SMA-connector kopen en die aan je antenne zetten?
Ik heb zelf niets kunnen vinden en in de elektro shop gaven ze aan dat dat niet bestond. ik gebruik gewoon zo'n tv coax met zo'n schroefdraad connector erop. Ben niet al te bekend met de namen van de connectors. Als ik thuis ben maak ik anders wel een foto.

Zou wel mooi zijn als ik die FA stick alsnog kan gebruiken, dat sowieso.
pi_169721691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:52 schreef exec het volgende:

[..]

Ik heb zelf niets kunnen vinden en in de elektro shop gaven ze aan dat dat niet bestond. ik gebruik gewoon zo'n tv coax met zo'n schroefdraad connector erop. Ben niet al te bekend met de namen van de connectors. Als ik thuis ben maak ik anders wel een foto.

Zou wel mooi zijn als ik die FA stick alsnog kan gebruiken, dat sowieso.
Ik kan zo snel alleen een krimp-stekker vinden op Amazon en daar heb je een speciale tang voor nodig. Maar als je deze koopt, kabeltje doormidden knipt, stript en de eindjes 1 op 1 op je huidige antennekabel soldeertd an moet dat prima werken.

(Mocht je in de buurt van Boxmeer/Nijmegen wonen, ik heb alle spullen waaronder zo'n tang voor krimp-stekkers dus ik kan je er evt. bij helpen)
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')