abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7099631
Beste mensen,

Aankomende zomervakantie ben ik, samen met een vriend, van plan om een rondreis te maken door het Verenigd Koninkrijk. Dat wil zeggen dat we zowel Engeland en Wales als Schotland aan willen doen.

Heeft iemand ervaring met een rondreis als deze. Een aantal punten waar wij graag meer informatie over willen:

- Rondreizen met het openbaar vervoer;
- Goedkoop onderdak;
- De gemiddelde kosten voor de rondreis;
- Een gemiddeld aantal dagen van de rondreis;
- Enz.

Geef uw suggesties, adviezen en tips!

Bij voorbaat dank,

WDV

pi_7099886
quote:
Op maandag 2 december 2002 11:57 schreef Tristitia_Ante het volgende:
Beste mensen,

Aankomende zomervakantie ben ik, samen met een vriend, van plan om een rondreis te maken door het Verenigd Koninkrijk. Dat wil zeggen dat we zowel Engeland en Wales als Schotland aan willen doen.

Heeft iemand ervaring met een rondreis als deze. Een aantal punten waar wij graag meer informatie over willen:

- Goedkoop onderdak;
- De gemiddelde kosten voor de rondreis;
- Een gemiddeld aantal dagen van de rondreis;
- Enz.

Geef uw suggesties, adviezen en tips!

Bij voorbaat dank,

WDV

ik heb een soortgelijke reis afgelopen zomer door Ierland gemaakt, met een vriend van me.
Verschil was dat we met de auto er naartoe zijn gereden via Kanaaltunnel (je bent dus minder afhankelijk van OV enz.).
We zijn toen heen en terug (uiteraard ook door Wales gekomen ... errrug mooi ... omdat we een nacht moesten doorkomen daar, hebben we daar een tentje opgezet op een afgelegen grasveldje. geen enkel probleem mee gehad.
In Ierland waren B&B-adressen gereserveerd (B&B-rondreis van 21 dagen geboekt via ANWB voor ong. 900 euro inclusief overtochten). Is erg goed bevallen. We zijn letterlijk heel ierland rondgetrokken (dus VEEL gezien) en hebben ook veel mensen gesproken (in die B&B-adressen bij het ontbijt).
Als je met OV gaat reizen, lijkt me B&B een aanrader. Relatief goedkoop (verschilt van adres tot adres) en je leert wat mensen kennen

veel suc6!

maandag 2 december 2002 @ 12:18:53 #3
22259 Fogerty
slapende account
pi_7100010
quote:
Op maandag 2 december 2002 11:57 schreef Tristitia_Ante het volgende:
- Goedkoop onderdak;
Ten eerste: niets in het Verenigd Koninkrijk is goedkoop. Het is droevig maar waar!

Het goedkoopste openbaar vervoer is denk ik toch wel National Express (lange afstandbussen). De trein is duur. Nadeel van die bussen is dat je lang onderweg bent. Voordeel is dat je veel ziet (of: dat je kunt bijslapen )

Onderdak: youth hostels (hebben vaak ook tweepersoonskamers, die zijn natuurlijk wel wat duurder dan groepszalen), B&B. Is kamperen een optie?

Hieperdepiep hoera!
  maandag 2 december 2002 @ 12:22:47 #4
8266 drLiter
Wil je een plastic zakje?
pi_7100078
Heb 1 maand gelee reis gemaakt met de auto door schotland vanuit newcastle tot aan ullapool... en hebben et meeste op gesloten campings gezeten, niet bijster warm, maar wel super gaaf...

Voorrdeel is dat we alles in de auto hadden, dat heb jij dus niet...
Et is idd super duur, pond is 3.8 op et moment geloof ik.. onzinnig dus.

En youthhostels kost je rond de 9 - 11 euro de man... neem wel een YCA pas mee die kan je in NL aanvragen, sgeelt een hoop kosten.

Liter ponders the consequences of the modern globally connected society on the fertility of the western male population
  maandag 2 december 2002 @ 19:43:11 #5
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_7108327
Ik heb een reis van 2 weken door Engeland gemaakt. Ik had vooraf een treinkaart geregeld, zodat ik onbeperkt 15 dagen kon reizen met de trein. Op zich hebben ze er redelijk goede verbindingen. Over de overnachtingen kan ik niks zeggen, heb bij vrienden kunnen slapen. Maar ja alles is er wel duur.

Was iets van 2000 piek kwijt in totaal, waarvan zo'n 600 piek voor de reis. Voor het rest, meer leuke dingen gekocht dan noodzakelijk.

pi_7108673
Zoals jullie inderdaad opmerkten zijn wij niet van plan om met een auto door het land te trekken. Ten eerste omdat ik mijn rijbewijs niet heb en ten tweede omdat we geen auto hebben. We zitten helaas aan een andere manier van vervoer vast.

Uit jullie adviezen heb ik al het één en ander kunnen halen. Bedankt daarvoor! Ervaring zijn altijd welkom, nog een paar punten waar wij rekening mee moeten houden en jullie advies over zouden kunnen geven:

- Instanties waar wij informatie kunnen aanvragen;
- De beste manier van openbaar vervoer (Trein of bus);
- Tips en adviezen voor bezienswaardigheden die de moeite waard zijn;
- Attributen die we niét vergeten moeten;
- Etc.

WDV

[Dit bericht is gewijzigd door Tristitia_Ante op 03-12-2002 16:54]

woensdag 4 december 2002 @ 14:44:07 #7
8266 drLiter
Wil je een plastic zakje?
pi_7141399
quote:
Op maandag 2 december 2002 20:01 schreef Tristitia_Ante het volgende:
Zoals jullie inderdaad opmerkten zijn wij niet van plan om met een auto door het land te trekken. Ten eerste omdat ik mijn rijbewijs niet heb en ten tweede omdat we geen auto hebben. We zitten helaas aan een andere manier van vervoer vast.

Uit jullie adviezen heb ik al het één en ander kunnen halen. Bedankt daarvoor! Ervaring zijn altijd welkom, nog een paar punten waar wij rekening mee moeten houden en jullie advies over zouden kunnen geven:

- Instanties waar wij informatie kunnen aanvragen;
- De beste manier van openbaar vervoer (Trein of bus);
- Tips en adviezen voor bezienswaardigheden die de moeite waard zijn;
- Attributen die we niét vergeten moeten;
- Etc.

WDV

Niet vergeten:
lonely planet van schotland, engeland en ierland

neem de bus is altijd goedkoper, en vaak flexibeler als de trein ( in schotland dan )

Liter ponders the consequences of the modern globally connected society on the fertility of the western male population
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')