abonnement Unibet Coolblue
pi_164736432
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:43 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Heb je die blauwe squaleeeee?
Ja, die uit de OP. Bead blasted.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 augustus 2016 @ 16:45:07 #52
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_164736472
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, die uit de OP. Bead blasted.
Die is tof man. Ik vind Squaleeeeee niet zo, behalve die blauwe.
  zondag 21 augustus 2016 @ 16:45:45 #53
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_164736489
Is het een blijvertje?
pi_164736540
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:42 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik draag altijd een van mijn vintage 37-38mm chronografen bij pkaken. Op leer uiteraard.

Behalve afgelopen vrijdag, toen had ik mijn Squale om. Maar die was nieuw dus dat mocht voor een keertje. :+
Tof. Wil ook nog keer een vintage horloge kopen. Maar geen idee waar te beginnen...

http://www.ablogtowatch.c(...)hes-baselworld-2015/

Vind deze wel tof als eerste rolex, wil een horloge met stalen band, heb er geen meer. Maar welke kleur...
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 21 augustus 2016 @ 16:48:49 #55
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_164736580
Deze reeks loopt ineens weer een stuk vlotter. Laatste topic werd er weken niks gepost.
  zondag 21 augustus 2016 @ 16:49:01 #56
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_164736587
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:47 schreef habitue het volgende:

[..]

Tof. Wil ook nog keer een vintage horloge kopen. Maar geen idee waar te beginnen...

http://www.ablogtowatch.c(...)hes-baselworld-2015/

Vind deze wel tof als eerste rolex, wil een horloge met stalen band, heb er geen meer. Maar welke kleur...
Ik zou beginnen om er achter te komen wat voor soort vintage horloge je zoekt, en vanuit daar verder gaan.
pi_164736641
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:45 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Die is tof man. Ik vind Squaleeeeee niet zo, behalve die blauwe.


Dit issum.

Ik denk dat het wel een blijvertje is ja. Het viel me op dat mijn horloges over het algemeen een zwarte of witte dial hebben. Wilde wel weer wat meer kleur. Deze voor een leuke prijs gevonden, de vorige eigenaar kocht hem april dit jaar. Zit ook nog een Squale tropic rubber band bij.

Ik zeg niet dat hij nooit weggaat maar voor het geld is het een erg tof ding. :-)

Intussen nog steeds aan het rondkijken naar een leuke Rolex of Omega, maar dat heeft verder geen haast.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 augustus 2016 @ 16:51:49 #58
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_164736665
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:50 schreef Skv het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit issum.

Ik denk dat het wel een blijvertje is ja. Het viel me op dat mijn horloges over het algemeen een zwarte of witte dial hebben. Wilde wel weer wat meer kleur. Deze voor een leuke prijs gevonden, de vorige eigenaar kocht hem april dit jaar. Zit ook nog een Squale tropic rubber band bij.

Ik zeg niet dat hij nooit weggaat maar voor het geld is het een erg tof ding. :-)

Intussen nog steeds aan het rondkijken naar een leuke Rolex of Omega, maar dat heeft verder geen haast.
Vet man. Ook mooi met zo'n bruine leren strap inderdaad.
pi_164736683
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:47 schreef habitue het volgende:

[..]

Tof. Wil ook nog keer een vintage horloge kopen. Maar geen idee waar te beginnen...

http://www.ablogtowatch.c(...)hes-baselworld-2015/

Vind deze wel tof als eerste rolex, wil een horloge met stalen band, heb er geen meer. Maar welke kleur...
Ik vind die nieuwe 39mm heel erg vet. Ook de nieuwe Explorer. O+ Maar vind een datum wel erg handig op mijn horloges.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_164736723
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:51 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Vet man. Ook mooi met zo'n bruine leren strap inderdaad.
Die zit er standaard bij. Snap ik niet helemaal van Squale. Dan verkoop je een professioneel duikhorloge dat tot 500m WR heeft met een leren bandje. :? Daar doe je toch standaard rubber bij?

Anyway, ik heb deze er dus ook bij (ook bead blasted, net als de kast): http://www.squale.de/nl/c(...)bber-band-20-mm.html
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 augustus 2016 @ 16:58:11 #61
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_164736815
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:54 schreef Skv het volgende:

[..]

Die zit er standaard bij. Snap ik niet helemaal van Squale. Dan verkoop je een professioneel duikhorloge dat tot 500m WR heeft met een leren bandje. :? Daar doe je toch standaard rubber bij?

Anyway, ik heb deze er dus ook bij (ook bead blasted, net als de kast): http://www.squale.de/nl/c(...)bber-band-20-mm.html
Dat is inderdaad wel bijzonder ja.

Zijn er ook stalen banden voor eigenlijk?
pi_164738946
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:58 schreef GOLDFIN9ER het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel bijzonder ja.

Zijn er ook stalen banden voor eigenlijk?
Alleen mesh voor zover ik weet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 21 augustus 2016 @ 18:59:51 #63
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_164740008
Nu mijn Seiko 5 inmiddels meer dan een minuut per dag te traag loopt en een service niet opweegt tegen de aanschafwaarde ben ik op zoek naar wat nieuws.

Ik twijfel of ik niet voor "gewoon" batterij-aangedreven zou gaan.

Ik heb een aardige Festina op het oog. Misschien voor jullie vloeken in de kerk... maar kan ik hier een redelijk klokje van verwachten?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_164740256
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nu mijn Seiko 5 inmiddels meer dan een minuut per dag te traag loopt en een service niet opweegt tegen de aanschafwaarde ben ik op zoek naar wat nieuws.

Ik twijfel of ik niet voor "gewoon" batterij-aangedreven zou gaan.

Ik heb een aardige Festina op het oog. Misschien voor jullie vloeken in de kerk... maar kan ik hier een redelijk klokje van verwachten?
Kan je je vraag specificeren? Of heb je aan een 'ja' of 'nee' voldoende antwoord? ;)

Wat ik zie is dat het een Japanse (Miyota) quartz met een mineraalglaasje is. Als je hem mooi vindt en geen 'horloge'-wensen hebt dan kan je het prima doen. Het kost niks maar is ook niet veel bijzonders. Dus de prijs is wel redelijk :Y)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_164740293
quote:
6s.gif Op zondag 21 augustus 2016 16:29 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik draag louter Invicta, beginnend vanaf 55 mm. :7

[ afbeelding ]

:r :r :r :r :r :r
Invicta had vroeger zelfs in de tellsell tijd nog wel aardige klokken. De duikertjes waren best aardig voor 80e (Adviesprijs honderdmiljoeneuro, nu voor tienmiljoeneuro). Volgens mij is het merk een paar jaar geleden opgekocht door een stelletje halve zolen. Glycine is een paar maanden geleden ook opgekocht door dezelfde halve zolen volgens mij. Tegenwoordig gaan ze echt full retard met de modelletjes.

quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nu mijn Seiko 5 inmiddels meer dan een minuut per dag te traag loopt en een service niet opweegt tegen de aanschafwaarde ben ik op zoek naar wat nieuws.

Ik twijfel of ik niet voor "gewoon" batterij-aangedreven zou gaan.

Ik heb een aardige Festina op het oog. Misschien voor jullie vloeken in de kerk... maar kan ik hier een redelijk klokje van verwachten?
Festina was vroeger (20 jaar geleden) een Zwitsers middenmotor (400<800e) merk. Het merk is tegenwoordig ook opgekocht door een paar Chinese plakmerk retards. Wat dat betreft geldt daar tegenwoordig ongeveer hetzelfde voor als hierboven. Prijs lijkt mij niet heel erg uit verhouding. Ga hem gewoon passen en als je er blij mee bent prima toch.
pi_164740332
@Worteltjestaart: hou er rekening mee dat het horloge dat je net deelde 45 mm is in de breedte. Dat is wel echt enorm.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_164740364
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:09 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Invicta had vroeger zelfs in de tellsell tijd nog wel aardige klokken. De duikertjes waren best aardig voor 80e (Adviesprijs honderdmiljoeneuro, nu voor tienmiljoeneuro). Volgens mij is het merk een paar jaar geleden opgekocht door een stelletje halve zolen. Glycine is een paar maanden geleden ook opgekocht door dezelfde halve zolen volgens mij. Tegenwoordig gaan ze echt full retard met de modelletjes.

[..]

Festina was vroeger (20 jaar geleden) een Zwitsers middenmotor (400<800e) merk. Het merk is tegenwoordig ook opgekocht door een paar Chinese plakmerk retards. Wat dat betreft geldt daar tegenwoordig ongeveer hetzelfde voor als hierboven. Prijs lijkt mij niet heel erg uit verhouding. Ga hem gewoon passen en als je er blij mee bent prima toch.
Ik las dit ook al over Glycine: http://forums.watchuseek.(...)vements-3371570.html

Maar daar haalde ik niet uit dat ze er nu echt troep in stoppen. Glycine gebruikt voor de meeste modellen toch ETA?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_164740435
Tja, ik zie eigenlijk niet in wat er mis mee zou zijn om chineze uurwerken te gebruiken, mits ze van goede kwaliteit zijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_164740480
Ik geloof dat ETA ook vrijwel alle onderdelen uit China haalt maar alleen in Zwitserland assembleert.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_164740869
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:13 schreef habitue het volgende:
Tja, ik zie eigenlijk niet in wat er mis mee zou zijn om chineze uurwerken te gebruiken, mits ze van goede kwaliteit zijn.
Genoeg. Helemaal als je verwacht iets anders te kopen en daarvoor betaalt (en daarmee betaal je voor een bewezen uurwerk, de aftersales met onderdelen, kwaliteitscontrole ec).
Ik heb liever een echte dan dit soort spul: http://www.ebay.co.uk/itm(...)5&afsrc=1&rmvSB=true
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_164741265
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Genoeg. Helemaal als je verwacht iets anders te kopen en daarvoor betaalt (en daarmee betaal je voor een bewezen uurwerk, de aftersales met onderdelen, kwaliteitscontrole ec).
Ik heb liever een echte dan dit soort spul: http://www.ebay.co.uk/itm(...)5&afsrc=1&rmvSB=true
Ja natuurlijk, als ze de boel bedonderen is het een hele kwalijke zaak. Mij zou het verder weinig uitmaken als er een chinees uurwerk in zit met dezelfde kwaliteit en garantie maar dat er dan geen swiss made op de dial staat.

Of het uurwerk nou van ETA komt of van een andere fabriek zou me niet zoveel uitmaken, zijn allebei outsourced uurwerken. Maar alleen als de fabrikant van het horloge mij ook echt zou kunnen overtuigen van de kwaliteit van het uurwerk dat erin zit. (en niet afkomstig van kinderhandjes ed)
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  zondag 21 augustus 2016 @ 19:43:31 #72
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_164741296
42mm is die Festina toch?
Als ik foto's aan polsen zie is het niet klein maar ook niet á lá Diesel ( :r ) of TW Steel ( :{w ).
Maar inderdaad misschien net iets te, goed punt...

De Seiko die ik nu heb is de SNK809, is 37mm en het mag wmb wel iets groter.

In dezelfde stijl, iemand een goed idee als alternatief?
Ik wil proberen het rond de ¤125 te houden, en het hoeft dus geen automaat te zijn.
[b]Op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" &gt;maandag 29 januari 2018 10:31&lt;/a&gt; schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  zondag 21 augustus 2016 @ 19:45:23 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_164741342
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:09 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Invicta had vroeger zelfs in de tellsell tijd nog wel aardige klokken. De duikertjes waren best aardig voor 80e (Adviesprijs honderdmiljoeneuro, nu voor tienmiljoeneuro). Volgens mij is het merk een paar jaar geleden opgekocht door een stelletje halve zolen. Glycine is een paar maanden geleden ook opgekocht door dezelfde halve zolen volgens mij. Tegenwoordig gaan ze echt full retard met de modelletjes.

Ik heb een tijdje een pro diver gehad. Was voor het geld (90¤) een prima automaatje. Maar wat pompen ze wanstaltige modellen uit zeg. Dat gekloot met adviesprijzen is wat mij betreft helemaal crimineel, ben benieuwd of mensen daar echt intrappen.

quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 18:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nu mijn Seiko 5 inmiddels meer dan een minuut per dag te traag loopt en een service niet opweegt tegen de aanschafwaarde ben ik op zoek naar wat nieuws.

Ik twijfel of ik niet voor "gewoon" batterij-aangedreven zou gaan.

Ik heb een aardige Festina op het oog. Misschien voor jullie vloeken in de kerk... maar kan ik hier een redelijk klokje van verwachten?
Och, in die prijsklasse maakt het toch allemaal geen hol uit. Gewoon kopen als je het echt mooi vindt. Het is maar 100¤
pi_164743152
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
42mm is die Festina toch?
Als ik foto's aan polsen zie is het niet klein maar ook niet á lá Diesel ( :r ) of TW Steel ( :{w ).
Maar inderdaad misschien net iets te, goed punt...

De Seiko die ik nu heb is de SNK809, is 37mm en het mag wmb wel iets groter.

In dezelfde stijl, iemand een goed idee als alternatief?
Ik wil proberen het rond de ¤125 te houden, en het hoeft dus geen automaat te zijn.
45mm staat op die site toch?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_164743233
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
42mm is die Festina toch?
Als ik foto's aan polsen zie is het niet klein maar ook niet á lá Diesel ( :r ) of TW Steel ( :{w ).
Maar inderdaad misschien net iets te, goed punt...

De Seiko die ik nu heb is de SNK809, is 37mm en het mag wmb wel iets groter.

In dezelfde stijl, iemand een goed idee als alternatief?
Ik wil proberen het rond de ¤125 te houden, en het hoeft dus geen automaat te zijn.
Voor dat budget maakt het allemaal niet veel uit toch? Koop dan wat je mooi vindt. Orient Mako of Vostok Amphibia is misschien interessant voor je. Mechanisch, automaat, en aardig waterdicht. Zijn prima vervangers voor wat je nu hebt, en ook net een maatje groter.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')