abonnement Unibet Coolblue
pi_164647678
quote:
DEN HAAG - De gemeente Den Haag wil de overlast op Kijkduin door Pokémon GO-spelers beperken. De gemeente is in gesprek met appbouwer Niantic om laat in de avond en nacht minder Pokémon te laten verschijnen op Kijkduin. 'Want vooral in de avond loopt de overlast voor omwonenden de spuigaten uit', aldus een woordvoerder van de gemeente.

Ook wil de gemeente dat Pokémon niet langer verschijnen in het duingebied rondom Kijkduin. 'We willen dat Pokémonjagers uit het beschermde gebied wegblijven, zodat ze het niet beschadigen.' De afgelopen tijd werd er geklaagd over overlast, zakkenrollers, onveilige sitaties rond bussen van de HTM en achtergelaten rommel. Sommige spelers besloten zelfs om de boel zelf maar op te ruimen.

Vorige week plaatste de gemeente nota bene zelf een Pikachupaal en riep Kijkduin uit tot Pokémonhoofdstad van Nederland, op verzoek van D66. De gemeente zet nu extra handhavers in om de Pokémonspelers in het gareel te houden. Daarnaast zijn er hekken verhoogd en extra vuilnisbakken en wc's geplaatst. 'We doen ook een beroep op de Pokémonspelers zelf om het leuk en gezellig te houden. Je bent van harte welkom in Kijkduin, maar hou rekening met je omgeving: mensen op het strand en terrassen.'

Ondernemers enthousiast, bewoners klagen

De ondernemersvereniging in Kijkduin is enthousiast over de komst van de vele Pokémonjagers, maar omwonenden klagen steeds meer om de massale aanwezigheid van spelers. 'We krijgen steeds meer signalen van bewoners, maar we zijn er voor beiden. Dus het is voor ons een beetje balanceren.'

De afgelopen dagen werd door strandgangers geklaagd dat ze tijdens het zonnen op het Kijkduinse strand onder de voet werden gelopen door mensen die naar Pokémon op zoek waren. Hele massa's spelers gingen tegelijkertijd in colonne over het strand rennen, zoals te zien is in onderstaand filmpje.

LEES OOK: Filmpje: Pokémon Go-spelers overspoelen strand, badgasten verbouwereerd

Pokémon GO is een spel voor mobiele telefoons, waarmee virtuele wezens moeten worden gevangen. In Kijkduin zitten relatief veel van deze wezens, waardoor het er de afgelopen weken erg druk is.
bron (via admiraal_anaal, thanks!)
  donderdag 18 augustus 2016 @ 13:39:12 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164647763
Zoals ik ook in het hoofdtopic zei: minder Pokémons na 22:00 is alleen leuk voor de klagende omwonenden.

De platgetrapte duinen en de lastiggevallen badgasten schieten daar niks mee op.

Voorheen was Kijkduin een stuk rustiger, maar als je op zo'n plek gaat wonen vind ik niet dat je vanaf 22:00 mag verwachten dat het doodstil is.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_164647779
Wat een huilies weer :'). Kutland met hun kutzeikerts
pi_164647924
Andere kant van de medaille is dat de ondernemers daar op een berg goud zijn gestuit. Dat van de badgasten is verder irrelevant. Het is niemand verboden om over het strand te lopen en er zijn meer dan genoeg andere plekken om te gaan liggen.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 13:50:28 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164647945
quote:
4s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:43 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Er is geen uitgaansgelegenheid in Kijkduin na 2200, Kijkduin is van oudsher overdag druk met lokale toeristen en van de camping Kijkduin Park en s'avonds is het er eigenlijk uitgestorven dus als er nu plotseling iedere nacht minimaal 500 man staat met 6 verschillende boxen met muziek, scooters, gillen, voetballen etc voor je deur kan ik dat goed begrijpen
Muziek en gillen mag best aangepakt worden, maar dat kan toch ook door wat agenten langs te sturen en boetes uit te delen?

Zodat de goeden niet onder de kwaden lijden, enzo.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_164647967
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:49 schreef Azpilicueta het volgende:
Andere kant van de medaille is dat de ondernemers daar op een berg goud zijn gestuit. Dat van de badgasten is verder irrelevant. Het is niemand verboden om over het strand te lopen en er zijn meer dan genoeg andere plekken om te gaan liggen.
Dus overlast veroorzaken bij badgasten is irrelevant en dus moeten ze maar een andere plek opzoeken? :?
pi_164648128
quote:
4s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dus overlast veroorzaken bij badgasten is irrelevant en dus moeten ze maar een andere plek opzoeken? :?
Badgasten zorgen ook voor overlast voor degene die graag strandwandelingen maken
  donderdag 18 augustus 2016 @ 14:05:37 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_164648215
quote:
4s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 13:51 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dus overlast veroorzaken bij badgasten is irrelevant en dus moeten ze maar een andere plek opzoeken? :?
Badgasten veroorzaken ook overlast voor pokemonjagers omdat ze in de weg liggen.

Overlast voor mensen die met hun reet op het strand willen liggen terwijl ze zelf ook gigantische overlastveroorzakers zijn :') :') :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_164648365
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Badgasten veroorzaken ook overlast voor pokemonjagers omdat ze in de weg liggen.

Overlast voor mensen die met hun reet op het strand willen liggen terwijl ze zelf ook gigantische overlastveroorzakers zijn :') :') :')
:') duidelijk geen strandganger of juist een scheveningenganger :') discussie ga ik niet eens aan als je niet bekend bent met Kijkduin anders zou je niet zo slap ouwehoeren _O-
  donderdag 18 augustus 2016 @ 14:14:05 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_164648409
quote:
4s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:12 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

:') duidelijk geen strandganger of juist een scheveningenganger :') discussie ga ik niet eens aan als je niet bekend bent met Kijkduin anders zou je niet zo slap ouwehoeren _O-
Aannames aannames. Overal aannames.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Boks-Chick donderdag 18 augustus 2016 @ 14:37:34 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_164648901
quote:
4s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 14:12 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

:') duidelijk geen strandganger of juist een scheveningenganger :') discussie ga ik niet eens aan als je niet bekend bent met Kijkduin anders zou je niet zo slap ouwehoeren _O-
Deze man weet.... ons kijkduin, wat doe je ;(

En ik word helemaal gestoord van alle auto's en verkeer hier, niet zo zeer omdat het vol staat, dat doet het wel vaker met warm weer. Maar allemaal niet uitkijken, van die rare manouvres maken, van de week ging er zelfs een over de middenberm bij de begraafplaats _O- :')
lolwut
pi_164649813
Is die hype nou nog niet over
  User die overal opduikt 2022 donderdag 18 augustus 2016 @ 16:08:22 #14
186611 Haags
pi_164650608
Terecht wel. Maar als ik dan een alternatieve plek aan mocht wijzen waar iedereen lekker bij elkaar kan komen in Den Haag, dan zou ik het Malieveld verkiezen. Ruimte zat en genoeg mogelijkheden voor de gemeente om daar iets neer te zetten voor bezoekers. En buiten dat is de bereikbaarheid van het Malieveld voor iedereen (ook buiten de stad) goed te noemen. Kijkduin ook, alleen zit je in de zomer al snel opgepropt in veel te volle bussen. En rondom Kijkduin weinig parkeermogelijkheid.

Al zal de spelmaker er dan voor moeten zorgen dat daar ook genoeg zeldzame pokemons te vangen zijn natuurlijk.
Zonder wrijving geen glans
pi_164652869
Snap eigenlijk ook wel dat ze er iets aan willen doen als je sommige filmpjes ziet. Als die meute gaat rennen is er geen houden aan, het is wachten tot het een keer fout gaat en delen van dat duingebied ow. Dat gebied is ook niet toegerust op deze massa's. Alleen beetje debiel dat ze er eerst zelf mee lopen te pronken.
  donderdag 18 augustus 2016 @ 18:05:36 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164653206
Maar minder Pokémon na 22:00 lost nauwelijks problemen op..

En je treft met zo'n maatregel iedere speler ipv alleen de overlastgevers.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 18 augustus 2016 @ 19:32:46 #17
186611 Haags
pi_164655907
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 18:05 schreef Perrin het volgende:
Maar minder Pokémon na 22:00 lost nauwelijks problemen op..

En je treft met zo'n maatregel iedere speler ipv alleen de overlastgevers.
Als de schoolvakantie straks is afgelopen dan heb je na 22.00 sowieso geen problemen meer.
Zonder wrijving geen glans
pi_164656800
Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar come on. We zijn zo langzamerhand alles wat leuk is aan het verbieden of aanpassen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_164658625
Gewoon handhaven met boetes en dergelijke.
Hotapnyc
  donderdag 18 augustus 2016 @ 21:18:54 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_164659611
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:49 schreef Cirilico het volgende:
Gewoon handhaven met boetes en dergelijke.
Overlast na 22:00 kun je zo prima aanpakken lijkt me.

Die kuddes lui die naar een spawn rennen door de duinen en over de handdoekjes van badgasten zijn wel wat lastiger aan te pakken. Maar die zijn vooral of eigenlijk alleen overdag.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_164679051
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 20:49 schreef Cirilico het volgende:
Gewoon handhaven met boetes en dergelijke.
Of gebiedsverboden. Als je niet meer in het pokemon walhalla mag komen als je je misdraagt zal je wel 2x nadenken voor je een lantaarnpaal sloopt voor stroom. Maar goed ik verwacht elk moment een bericht dat Niantic kijkduin heeft opgeheven dus maakt niks meer uit.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:30:08 #22
186611 Haags
pi_164682740
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 19:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar come on. We zijn zo langzamerhand alles wat leuk is aan het verbieden of aanpassen.
Het hoeft van mij ook absoluut niet verboden te worden. Ik gun die mensen hun plezier ook wel. Alleen vind ik Kijkduin niet zo'n goede plek voor 'hoofdstad'.
Zonder wrijving geen glans
pi_164682831
Terechte klachten. Vraag me alleen af of de gekozen oplossingen effectief zijn.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 01:00:16 #24
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_164883101
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:33 schreef Unites het volgende:
Terechte klachten. Vraag me alleen af of de gekozen oplossingen effectief zijn.
Is nog niks gekozen toch? Althans er is niks veranderd tot nu toe. Was gewoon om 23 uur nog druk.
Maar wel begaanbaar vind ik. Qua eettentjes etc
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 31 augustus 2016 @ 18:26:46 #25
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_164991312
Gelukkig nog niets aan gedaan _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')