abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_164630783
Hoe makkelijk kom ik er vanaf?
Hoe goed een tatoeage te verwijderen is, hangt af van een aantal zaken
- hoe goed/diep is hij gezet
- welke kleur is de tatoeage
- wat voor huidtype heb je? Een lichtere huid is makkelijker

Wat kost dat dan?
- Tijd. Veel tijd en geduld: 10-15x behandelen is redelijk normaal. En tussen elke behandeling zit altijd minimaal 8 weken (soms ook 12 weken). Dus reken erop dat je er 1,5 - 2,5 jaar mee bezig bent voordat je van je tatoeage af bent.

- Geld. Een behandeling is niet gratis. De volgende prijzen zijn per behandeling en een gemiddelde van de bekende klinieken:
1-2 cm² ¤ 55,-
5-10 cm² ¤ 75,-
26-30 cm² ¤ 110,-
61-80 cm² ¤ 155,-
101-150 cm² ¤ 195,-

Een laser, dat is gewoon wat licht, voel je niks van?
Uhm, helaas wel. Het schijnt te voelen alsof iemand een tie-wrap hard aantrekt.
Verwijderen doet net zoveel pijn als het laten zetten. Om de pijn te verminderen kan je bij je huisarts een tube Emla creme vragen. Dit smeer je er anderhalf uur voor behandeling dik op. Stukje vershoudfolie eroverheen en klaar.
Na de behandeling kan je er coolpacks op houden (wij nemen altijd een koelbox mee), om te zorgen dat de boel niet te erg opzwelt. Als je thuis bent de eerste dagen flink smeren met zalf.
Alhydran is hier goed voor.

M'n tatoeage zwelt op en ik zie wat blaasjes
Na de behandeling wordt de tatoeage doorgaans dik; je bent met een laser de verfdeeltjes aan het verhitten waardoor ze uit elkaar vallen in kleinere deeltjes, zodat het lichaam ze kan afvoeren. Het is dus mogelijk dat je na een behandeling wat blaasjes ziet. Soms zelfs wat kleine bloedpuntjes. Dit verdwijnt echter altijd weer na een week smeren met zalf.

Picosure
Bij Het Lasercentrum hebben ze sinds een paar maanden de Picosure Laser. Hier vind je een filmpje van de nieuwe techniek:
http://www.tattoo-verwijderen.com/

Hier wat meer info over Picosure:
http://www.cynosure.com/product/picosure/

Een publicatie over Picosure, met clinical trials:
http://digital.miinews.com/publication/?i=146736

Nog wat meer info, zeer geschikt voor blauwe en groene inkt:
http://archderm.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=1158557

Een aantal mensen in dit topic hebben daar nu goede ervaringen mee. De behandeling is wel wat duurder dan de standaardlaser, maar de tatoeage zou er sneller meer moeten verdwijnen :)

Voorbeelden en statusfoto's van verschillende behandelaars.


Matthijst - Lasercentrum Veldhoven, na 4/5x laseren met 8 weken ertussen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CWW - Lasercentrum Veldhoven, na 4x laseren waarvan 2 met R20 (effectief dus 8x):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 24% gewijzigd door SQ op 01-01-2020 22:12:01 ]
pi_164630795
Standaard opening: verplicht.

We kunnen weer door met delen!
pi_164630816
Vandaag behandeling 5 ondergaan. Een pauze van 12 weken in verband met vakantie e.d.

Behandeling is wederom goed verlopen. Weinig last tot nu toe, enkel wat roodheid. Roodheid trekt wel al snel weg.

Ik ga nu de foto's posten van behandeling 4 + 12 weken.

Over 10 weken staat behandeling 6 gepland en dan ben ik een jaar onderweg! Op naar de volgende 2 jaar....
pi_164630942
Behandeling 4 na 12 weken. Behandeling door Kliniek Veldhoven met de PicoWay laser.

De vergelijkingen met eerdere behandelingen:





Dit waren de vergelijkingen. Nu wat losse foto's:











Kom snel weer terug met foto's van sessie 5!!
pi_164631341
Begint de goede kant op te gaan he :)
pi_164648989
Je ziet nu al wel duidelijk verschil
  zondag 21 augustus 2016 @ 20:34:16 #7
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_164742811
Ziet al goed het verschil
pi_164795186
Top BRZMR!

Ik mag vrijdag of maandag weer voor m'n vierde Picoway lasersessie (wil m'n afspraak van vrijdag verplaatsen naar maandag i.v.m. het zonnige weer komend weekend).

Hier even de foto's tot nu toe. Eerste foto van de grote tattoo is de beginfoto, tweede 8 weken na derde lasersessie. Eerste foto van de kleine tattoo is van een paar dagen na de eerste sessie (heb geen beginfoto), tweede foto 8 weken na derde lasersessie.







pi_164919746
Zie je ook al een mooi verschil
pi_165382849
Vandaag weer langs geweest bij tattoo Joey in Geldrop voor beoordeling van de vorige laser sessie.
Ben in totaal 2 keer gelaserd, 1x in mei, en 1x ongeveer 10 weken gelden, en Jipie!! Het is al genoeg vervaagd voor de cover up.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat het een donkere word met diepe kleuren. Zwart, donker paars etc.. Maar dan nog.. Heb er eindelijk een beetje mazzel mee.
Ben alleen pas 14-1 2017 aan de beurt.
Voor een nieuwe voor mijn kids al wel een stukkie minder lang wachten.
3 hartjes op de onder arm in waterverf effect mag ik 26-10 komen😊
pi_165384115
Wow, ik verbaas me over hoe groot de community is voor het verwijderen van tattoos
Voor interessante artikelen over verschillende onderwerpen:
www.twitter.com/Schrijverblock
www.schrijversblock.infoteur.nl
pi_165397645
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 september 2016 15:59 schreef KennisIsMacht het volgende:
Wow, ik verbaas me over hoe groot de community is voor het verwijderen van tattoos
Dit is maar het topje van de ijsberg, de mensen die hier erover spreken en delen.
Zelf interesse om behandelingen te ondergaan?

Benieuwd naar je verhaal!
pi_165397646
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 14:33 schreef Nien_Joosten het volgende:
Vandaag weer langs geweest bij tattoo Joey in Geldrop voor beoordeling van de vorige laser sessie.
Ben in totaal 2 keer gelaserd, 1x in mei, en 1x ongeveer 10 weken gelden, en Jipie!! Het is al genoeg vervaagd voor de cover up.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat het een donkere word met diepe kleuren. Zwart, donker paars etc.. Maar dan nog.. Heb er eindelijk een beetje mazzel mee.
Ben alleen pas 14-1 2017 aan de beurt.
Voor een nieuwe voor mijn kids al wel een stukkie minder lang wachten.
3 hartjes op de onder arm in waterverf effect mag ik 26-10 komen😊
Mooi nieuws! Kan je een hoofdstuk afsluiten.
pi_165397648
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 20:34 schreef ApocalypseDreams het volgende:
Top BRZMR!

Ik mag vrijdag of maandag weer voor m'n vierde Picoway lasersessie (wil m'n afspraak van vrijdag verplaatsen naar maandag i.v.m. het zonnige weer komend weekend).

Hier even de foto's tot nu toe. Eerste foto van de grote tattoo is de beginfoto, tweede 8 weken na derde lasersessie. Eerste foto van de kleine tattoo is van een paar dagen na de eerste sessie (heb geen beginfoto), tweede foto 8 weken na derde lasersessie.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow! Ziet er puik uit zeg.
Nog een behandeling of 5? Jij bent er in ieder geval sneller vanaf dan dat ik dat ben.
Blijf je volgen, leuk!
pi_165400247
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 06:36 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Dit is maar het topje van de ijsberg, de mensen die hier erover spreken en delen.
Zelf interesse om behandelingen te ondergaan?

Benieuwd naar je verhaal!
Ja geloof ik, had er buiten FOK ook nog nooit van gehoord. Zelf heb ik geen tattoo's, kwam gewoon toevallig langs dit topic. ;)
Voor interessante artikelen over verschillende onderwerpen:
www.twitter.com/Schrijverblock
www.schrijversblock.infoteur.nl
pi_165535827
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 06:37 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Wow! Ziet er puik uit zeg.
Nog een behandeling of 5? Jij bent er in ieder geval sneller vanaf dan dat ik dat ben.
Blijf je volgen, leuk!
Dankjewel! :D Laser mevrouw zei ook al "ik wou dat die van mij zo snel ging" (zij lasert ook haar voet). Ik hoop idd dat ik er met rond de 8 behandelingen bijna ben, maar dat achterste stuk kon ze de eerste paar sessies niet zo 'hard' doen omdat daar heel veel inkt op een plek zat. Nu kan het apparaat gelukkig wel wat harder daar. Over enkele weken post ik hier foto's van het 8 weken-resultaat na de vierde sessie!

Ik heb gisteren trouwens producten van Derma Color gekocht om hem voor speciale gelegenheden te camoufleren. De tattoo is dan zo goed als weg maar omdat ik weet dat hij er zit zie ik hem nog wel. Een redelijke aanrader dus, maar ben niet geheel overtuigd. Haha.

Ik ben benieuwd naar jouw sessie 5 foto's!
pi_165785837
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 15:24 schreef ApocalypseDreams het volgende:

[..]

Dankjewel! :D Laser mevrouw zei ook al "ik wou dat die van mij zo snel ging" (zij lasert ook haar voet). Ik hoop idd dat ik er met rond de 8 behandelingen bijna ben, maar dat achterste stuk kon ze de eerste paar sessies niet zo 'hard' doen omdat daar heel veel inkt op een plek zat. Nu kan het apparaat gelukkig wel wat harder daar. Over enkele weken post ik hier foto's van het 8 weken-resultaat na de vierde sessie!

Ik heb gisteren trouwens producten van Derma Color gekocht om hem voor speciale gelegenheden te camoufleren. De tattoo is dan zo goed als weg maar omdat ik weet dat hij er zit zie ik hem nog wel. Een redelijke aanrader dus, maar ben niet geheel overtuigd. Haha.

Ik ben benieuwd naar jouw sessie 5 foto's!
Klinkt erg goed!

Mijn sessie 5 foto's ga ik binnen nu en 3 weken posten, aangezien sessie 6 er al aan zit te komen. Dan heb ik er een jaar opzitten!

En we gaan vrolijk verder.
pi_165786754
Hey,

Superleuk om je vooruitgang te volgen. Ook ik heb (helaas) spijt gekregen van de mijne en ben nu mijn opties aan het bekijken. Nu zag ik dat jou klavertjes wat witte lijnen bevatten, klopt dit? Ik lees overal dat wit niet weggehaald kan worden en dat het zwart kan worden door de laser, maar Veldhoven zegt dat dit geen probleem is. Mijn tattoo bevat ook enkel wat witte lijntjes en puntjes. Wat is jou ervaring met de witte inkt? Op de foto ziet het er prima uit en lijkt dit ook lichter te worden?
pi_165871624
Ik heb sessie 5 net achter de rug en als het geheeld is zal ik eens foto's plaatsen.

Maar nu heb ik inderdaad een vraag aan jullie die wit in een tattoo heeft zitten en hoe dat is gegaan.
Want ik heb rood/roze/witte bloemen en nu is in het midden waar de Wit en roze zit allemaal kleine donkere zwarte puntjes. Dat trekt ook niet weg met de weken. Het word gewoon donker
pi_165924798
Hey Corientje,

Wat zegt jou lasercentrum daarvan? Misschien kun je hun eens bellen om te vragen hoe en wat? Ik las een paar keer dat het kan gebeuren dat wit donker word maar het nog steeds behandeld kan worden en kan vervagen, maar ik zou misschien toch even navragen :)
  Moderator dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:57:38 #21
382129 crew  Donna
pi_166042840
Na 4 jaar en honderden (duizenden eigenlijk) euro's verder op een punt waarbij ik serieus na ga denken over een cover up.

Mijn tattoo is door zo`n prutser zo verschrikkelijk diep gezet, dat er weinig kans is dat hij helemaal weg zal gaan. Balen, maar hier ook niet de middelen om 'even' een andere laser te proberen, aangezien ik dan minstens 1,5 uur (enkele reis) moet reizen dan en het is in de loop der tijd al duur genoeg geworden allemaal. Ik las nu even een pauze in, in de hoop dat m`n lichaam 'm zelf nog een beetje lichter maakt. Ik weet dat het vaker gebeurd, dus dat zou mooi zijn. Ondertussen ga ik nadenken over een cover of wat ik precies wil.

De tattoo zit op m`n kuit. En het is ook de plek waar ik spijt van heb. Dit is dus behoorlijk tricky.
pi_166121143
Hier de foto's van 8 weken (op 2 dagen na) na mijn vierde Picoway sessie. Volgende week mag ik weer voor sessie 5!

Beginfoto grote tattoo:



8 weken na derde sessie:



bijna 8 weken na vierde sessie:





Kleine tattoo 2 dagen na eerste sessie (heb geen beginfoto):



8 weken na derde sessie:



bijna 8 weken na vierde sessie:

pi_166121151
Sorry voor de omgekeerde foto's. Was een beetje lui ;)
pi_166225093
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 11:35 schreef Noush het volgende:
Hey,

Superleuk om je vooruitgang te volgen. Ook ik heb (helaas) spijt gekregen van de mijne en ben nu mijn opties aan het bekijken. Nu zag ik dat jou klavertjes wat witte lijnen bevatten, klopt dit? Ik lees overal dat wit niet weggehaald kan worden en dat het zwart kan worden door de laser, maar Veldhoven zegt dat dit geen probleem is. Mijn tattoo bevat ook enkel wat witte lijntjes en puntjes. Wat is jou ervaring met de witte inkt? Op de foto ziet het er prima uit en lijkt dit ook lichter te worden?
He!

Sorry voor de late reactie. Bij mij gaat het wit ook gewoon weg, reageert alleen iets sterker op de laser in mijn geval.
Tot op heden goed geholpen bij Veldhoven Kliniek. Mag morgen voor sessie 6 en precies eenjaar onderweg.
pi_166225449
Hier mijn update:
10 weken na sessie 5. Morgen ga ik voor sessie 6 richting Veldhoven Kliniek.

Start en 12 weken na sessie 4 vs. 10 weken na sessie 5:



Foto van hoofdlijnen 10 weken na sessie 5. Dobbelsteen lijnen nog erg donker, zijn tweemaal gedaan en erg diep:


Dit was direct na sessie 1


Bovenarm voor en tot op heden (10 weken na sessie 5):
Overigens bijna de enige tattoo die één keer is gezet.



Voor behandeling vs 10 weken na sessie 5 binnenkant arm:




Hier nog een stuk van de duif:



Op naar morgen!! Geef daarna weer een update van de behandeling en de aanloop naar sessie 7.
pi_166225466
Volgende keer post ik weer wat kleinere foto's, zoals de eerste foto in mijn vorige post.
Die zijn erg duidelijk en goed te zien op dit forum.
pi_166256582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 19:41 schreef BRZMR het volgende:

[..]

He!

Sorry voor de late reactie. Bij mij gaat het wit ook gewoon weg, reageert alleen iets sterker op de laser in mijn geval.
Tot op heden goed geholpen bij Veldhoven Kliniek. Mag morgen voor sessie 6 en precies eenjaar onderweg.
Heyy bedankt voor je reactie! Je foto's zien er top uit en zijn erg hoopgevend! succes met no 6 :)
pi_166427461
Hoi allemaal,

Ik heb gisteren mijn tattoo voor het eerst laten laseren met een Q-Swiched laser. Hij is ongeveer 10x10 cm bovenaan m'n rug, vooral zwart met een beetje roze en hij is 9 jaar oud.
Het verliep bij mij zo:
17:30 uur Emla creme gesmeerd
18:30 - 18:45 uur De behandeling, de pijn was goed vol te houden, het voelde vooral vervelend
19:15 uur Verkoelende creme van laserstudio is uitgewerkt dus ik begin met een uur koelen
20:30 uur Voel ik me grieperig en het branderige gevoel gaat niet weg dus ik neem ibuprofen
21:30 uur Pijnvrij!

Nu maar hopen dat ik de juiste studio heb gekozen en dat ik snel verandering zie..
pi_167127386
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 08:13 schreef Manouq het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb gisteren mijn tattoo voor het eerst laten laseren met een Q-Swiched laser. Hij is ongeveer 10x10 cm bovenaan m'n rug, vooral zwart met een beetje roze en hij is 9 jaar oud.
Het verliep bij mij zo:
17:30 uur Emla creme gesmeerd
18:30 - 18:45 uur De behandeling, de pijn was goed vol te houden, het voelde vooral vervelend
19:15 uur Verkoelende creme van laserstudio is uitgewerkt dus ik begin met een uur koelen
20:30 uur Voel ik me grieperig en het branderige gevoel gaat niet weg dus ik neem ibuprofen
21:30 uur Pijnvrij!

Nu maar hopen dat ik de juiste studio heb gekozen en dat ik snel verandering zie..
Benieuwd naar foto's! Heel veel succes, en blijf vooral delen!
pi_167619776
Hier mijn 8 weken na vijfde sessie update!

Before foto rechtervoet:



Rechtervoet 8 weken na vijfde sessie:



Linkervoet 2 dagen na eerste sessie (heb geen before foto):



Linkervoet 8 weken na vijfde sessie:

  maandag 26 december 2016 @ 22:03:37 #31
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_167626679
Woah! Ziet er echt goed uit ApocalypseDreams! Bij mij schiet het helaas geen zak op :(
pi_167720566
Zo, dat ziet er bijzonder goed uit!

Even helemaal kwijt waar je behandeld wordt. Waar zit je momenteel?
Zelf ook wel tevreden neem ik aan?

Ik ben op zich tevreden, maar had gehoopt op meer resultaat na een jaar behandelen. Ik mag over 2 weken weer. Zal binnenkort mijn 10 weken update doen (dit keer heb ik er wegens planning in de agenda 11 weken tussen gelaten).
pi_167720578
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2016 22:03 schreef Smurfkuh het volgende:
Woah! Ziet er echt goed uit ApocalypseDreams! Bij mij schiet het helaas geen zak op :(
Waar wordt je behandeld en met welke apparatuur?>
pi_167784123
Dankjulliewel! Ik ben zelf zeker tevreden, al kan het me niet snel genoeg gaan. Baal wel dat ik komende zomer wrs nog steeds niet ongenegeerd met blote benen/voeten de straat op kan ;) En ik baal heel erg van dat achterste stuk van de grote tattoo. Daar mocht het apparaat de eerste paar sessies niet zo hard omdat er zoveel inkt op die plek zit. Nu mag ie gelukkig wel harder, maar dit stuk loopt dus wel wat achter op de rest en laat ik dit nou net het lelijkst vinden aan die tattoo!

Ik word behandeld bij Lasera in Amsterdam, de enige met de Picoway. Volgende week mag ik weer en dan gratis! :D Dat doen ze bij de wat grotere tattoos ter compensatie. Echt leuk en fijn.
pi_167793017
Hoe ben je er eigenlijk in eerste instantie op gekomen om die tattoo te laten zetten als ik vragen mag? :@
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zaterdag 31 december 2016 @ 23:02:59 #36
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_167798215
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 21:00 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Waar wordt je behandeld en met welke apparatuur?>
Ik word bij het lasercentrum in Eindhoven gelaserd met een Pico laser. Maar mijn behandelaar zegt hetzelfde ondanks dat hij de lasers tekens hoger zet..
pi_167811321
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 23:02 schreef Smurfkuh het volgende:

[..]

Ik word bij het lasercentrum in Eindhoven gelaserd met een Pico laser. Maar mijn behandelaar zegt hetzelfde ondanks dat hij de lasers tekens hoger zet..
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom ze de laser steeds hoger zetten. Doet ze bij mij dus ook. Dan denk ik echt: waarom heb je dat de vorige keren dan niet gedaan? Mja het zal wel te maken hebben met minder inkt aanwezig ofzo.. Maar ik heb elke keer aangegeven dat ik maar 2 dagen last heb van roodheid en verder helemaal niks, dus wat mij betreft mocht dat ding na de eerste sessie al op de hoogste stand.

@ Margaretha_01: doet dat ook maar enigszins ter zake?
pi_167943720
Yes, ik mag weer voor sessie 6 straks!

Ik vond net trouwens een beginfoto van het beruchte achterste stuk van mijn tattoo:



En zo is het nu:

pi_168086043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 14:32 schreef ApocalypseDreams het volgende:
Dankjulliewel! Ik ben zelf zeker tevreden, al kan het me niet snel genoeg gaan. Baal wel dat ik komende zomer wrs nog steeds niet ongenegeerd met blote benen/voeten de straat op kan ;) En ik baal heel erg van dat achterste stuk van de grote tattoo. Daar mocht het apparaat de eerste paar sessies niet zo hard omdat er zoveel inkt op die plek zit. Nu mag ie gelukkig wel harder, maar dit stuk loopt dus wel wat achter op de rest en laat ik dit nou net het lelijkst vinden aan die tattoo!

Ik word behandeld bij Lasera in Amsterdam, de enige met de Picoway. Volgende week mag ik weer en dan gratis! :D Dat doen ze bij de wat grotere tattoos ter compensatie. Echt leuk en fijn.
Kliniek Veldhoven werkt ook met de Picoway! Die was de eerste met de apparatuur in NL.

Ik ben daar onder behandeling sinds oktober 2015. Ga morgen voor behandeling 7.
Heb foto's gemaakt zo net van 11 weken na behandeling 6.

Ik heb een zeer gevarieerde tattoo. Een half sleeve, met klein deel op bovenarm. Er zitten tattoo's tussen van een jaar of 9 oud, 5 jaar oud en ook van juni 2015. En de oudste tattoo en de laatste (grootste deel) van de sleeve is meerdere keren overgetrokken en bevat daardoor erg veel inkt. Hiernaast zat er een deel coverup tussen.

Ik verwacht ongeveer 3 jaar bezig te zijn. Ben tot op heden gematigd tevreden over het resultaat. Moet geduld hebben. Maar irriteer me er totaal niet meer aan. Vanaf het moment dat mijn 1e behandeling is gestart, is waarschijnlijk de mindset omgegaan.

Ik zal de foto's snel posten. Ik post altijd x weken na de behandeling, aangezien je dan pas het resultaat van die behandeling ziet. Het proces gaat zo lang door.

Groeten allemaal! Positief in het nieuwe jaar:-))
pi_168104429
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2017 20:30 schreef BRZMR het volgende:

[..]

Kliniek Veldhoven werkt ook met de Picoway! Die was de eerste met de apparatuur in NL.

Ik ben daar onder behandeling sinds oktober 2015. Ga morgen voor behandeling 7.
Heb foto's gemaakt zo net van 11 weken na behandeling 6.

Ik heb een zeer gevarieerde tattoo. Een half sleeve, met klein deel op bovenarm. Er zitten tattoo's tussen van een jaar of 9 oud, 5 jaar oud en ook van juni 2015. En de oudste tattoo en de laatste (grootste deel) van de sleeve is meerdere keren overgetrokken en bevat daardoor erg veel inkt. Hiernaast zat er een deel coverup tussen.

Ik verwacht ongeveer 3 jaar bezig te zijn. Ben tot op heden gematigd tevreden over het resultaat. Moet geduld hebben. Maar irriteer me er totaal niet meer aan. Vanaf het moment dat mijn 1e behandeling is gestart, is waarschijnlijk de mindset omgegaan.

Ik zal de foto's snel posten. Ik post altijd x weken na de behandeling, aangezien je dan pas het resultaat van die behandeling ziet. Het proces gaat zo lang door.

Groeten allemaal! Positief in het nieuwe jaar:-))
Hey, ja er moest nog " in Amsterdam" achter..haha.

Ik had het nog met de laser mevrouw over sleeves. Ze zei dat ze bij klanten met een sleeve altijd van tevoren nog extra bedenktijd geeft omdat het gewoon stukken langer duurt voordat dat ding weg is dan bij een kleinere tattoo. Maar ik snap dat het frustrerend is! Ik kan zelf dus ook niet wachten tot mijn tattoo weg is. Maar laten we positief blijven idd!
pi_168140599
Gister, 13.01.2017, mijn zevende behandeling gehad. Het was een dubbele behandeling. De tattoo begon te verkleuren richting blauw/grijs en hierdoor is er met een andere golflengte (andere laser) behandeld. Daarna nog een keer met de Picoway eroverheen, die pakte toch nog wat stukken. Nu moet ik er 16 weken tussen laten in plaats van 10. Wegens planningsomstandigheden kan ik pas weer na 19 weken.

Ben benieuwd naar het resultaat over 19 weken!

Zoals beloofd hierbij nog de foto's van 11 weken na sessie 6: (foto's heb ik gister voor de behandeling gemaakt).
















Daarnaast nog twee tattoo's op m'n borst, die gaan behoorlijk hard. Die zijn één keer gezet. In de sleeve zitten delen die zijn 2/3x overgetrokken, zit een cover up deel in, zitten recente tattoo's in maar ook al 10 jaar oude. Van alles wat, bijzonder moeilijk te behandelen.

Succes allen! Voor mij nu even 19 weken rust, lekker! Daarna gaan we weer verder :-)
pi_168174075
Gistermiddag heb ik mijn 2e laserbehandeling gehad, 's avonds had ik veel meer blaren dan na de 1e behandeling. Na de 1e behandeling heb ik de tattoo gekoeld en gisteren had ik na de behandeling weinig pijn dus ik heb niet gekoeld.. volgende keer toch maar wel :)

Hierbij de foto's.

Voor behandeling 1:


Tijdens behandeling 1:


Na behandeling 2:


De tattoo is iets lichter geworden na de 1e keer laseren, verder weinig verandering.
pi_168499354
Hoi, ik ben nieuw :)
Ik heb eind juli 2016 een tattoo op mn onderarm laten zetten waar ik binnen 3 dagen al spijt van had. Erg dom natuurlijk maar ja shit happends:) Ik heb na 9 weken! mijn eerste lasersessie gehad met de picoway, de kliniek gaf aan dat gebruikelijk was pas na een half jaar te beginnen, maar dat het geen kwaad zou kunnen, alleen zou het resultaat niet zo effectief zijn als dat hij langer zou staan. Zo eigenwijs als ik ben er toch voor gegaan en ik vond het resultaat na die eerste keer echt verbluffend. Nu 4 weken geleden weer geweest, zie wederom verschil, maar zeker minder als bij de eerste keer. Graag volg ik jullie vorderingen mee.ik moet nog even kijken hoe ik foto s kan uploaden:)

[ Bericht 1% gewijzigd door Silviavdp op 28-01-2017 20:26:14 ]
pi_168499691
[img][IMG]http://i66.tinypic.com/25i89hi.png[/IMG][/img]
pi_168499869
Dit werkt dus niet haha.
Iemand die weet hoe het wel lukt?
  zaterdag 28 januari 2017 @ 20:44:44 #46
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_168500499


Je moet alleen de link van tinypic plakken en die niet ook nog tussen [img] en [/img] zetten

Mooi resultaat overgens ^O^
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 30 januari 2017 @ 15:00:52 #47
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_168543392
Na het kijken van Bodyshockers op RTL5 gisteren, vroeg ik me wat af.
Zie je dit nu nog als je een paar dagen in de zon hebt gelopen met het gelaserde deel?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 9 februari 2017 @ 14:31:52 #48
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_168778366
Net terug van het laseren. Wilde deze keer eigelijk alles in 1x doen maar ze hebben een nieuwe laser waardoor ik half dood ging van de pijn... en nu nog :')

Dit was net voor het laseren



Update: Inmiddels 3,5 uur verder en nu doet het geen pijn meer. Hopelijk blijft dat zo, en hopelijk blijft die horror jeuk ook weg..

[ Bericht 16% gewijzigd door Smurfkuh op 09-02-2017 16:56:58 ]
  donderdag 9 februari 2017 @ 14:33:54 #49
359898 Smurfkuh
Smurf in schaapskleren
pi_168778411
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 15:00 schreef avotar het volgende:
Na het kijken van Bodyshockers op RTL5 gisteren, vroeg ik me wat af.
Zie je dit nu nog als je een paar dagen in de zon hebt gelopen met het gelaserde deel?
Hier ben ik ook wel benieuwt naar. Kan hier alleen geen zinnig antwoord op geven omdat ik niet bruin kan worden...

Kan me wel herinneren vanuit oudere delen van het topic dat iemand op vakantie was geweest tussen het laseren door.. maar hoe of wat is me niet meer bij gebleven.
  woensdag 22 februari 2017 @ 11:29:49 #50
455227 Anna_Rose
removingtattoo.wordpress.com
pi_169065045
Wauw BRZMR, wat een goede resultaten en verschil zeg! Je huid ziet er ook erg goed uit.

Valt het je achteraf nog mee of merk je verschil nu je verder komt in de behandelingen. Bijvoorbeeld dat de huid het zwaarder krijgt en geïrriteerder is omdat ze de lazer zwaarder moeten zetten om de inkt te bereiken? Ik heb over 3 weken mijn 5e behandeling, dus begin me dat nu af te vragen. Tot nu toe merk ik weinig verschil in reactie achteraf, behalve dat ik meer jeuk heb dan de eerste keren.
Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, maar als ik zie wat voor oppervlaktes jij moet overbruggen, voel ik me wel een watje dat ik lig te piepen over een paar lijnen. Ik heb weliswaar een hele grote tatoeage, maar hij bestaat niet uit grote volledig ingekleurde oppervlaktes. Met name op de ruggengraat vind ik het pittig. De emla creme is overigens wel top, dat neemt een groot deel van de pijn weg.

Ik denk ook dat een excuses voor de radiostilte van mijn kant ook wel op zijn plaats is.. Ik zou een Nederlandse versie van mijn blog over het verwijderen plaatsen, maar heb dat nog niet gedaan. Sorry daarvoor. Ik ben vorig jaar geopereerd en het herstel viel behoorlijk tegen. Samen met wat persoonlijke dingen zorgde dit ervoor dat ik heel stil ben geweest. Omdat deze week en komende alweer een nieuwe blog posts online komen, zal ik de ervaring van de eerste 4 behandelingen vandaag even in een volgende comment samenvatten. De rest kan je dan lezen in het blog, maar dan in het Engels. Daar staan ook nog andere verhalen en meer foto's. https://removingtattoo.wordpress.com/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')